Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

GfK | Στο «ναδίρ» το καταναλωτικό κλίμα στην Ελλάδα

Την ζοφερή κατάσταση που επικρατεί στην ελληνική οικονομία αποτυπώνει έρευνα της GfK Consumer Climate (καταναλωτικό κλίμα), όπου φαίνεται η διστακτικότητα των καταναλωτών λόγω της συνεχιζόμενη δύσκολης οικονομικής και πολιτικής κατάστασης που επικρατεί στη χώρα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα, οι οικονομικές προσδοκίες των Ελλήνων καταναλωτών φαίνεται να  ανέκαμψαν ελαφρώς κατά το τελευταίο έτος. Ωστόσο, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2017, επέστρεψαν στα χαμηλά επίπεδα που είχαν καταγραφεί κατά την ίδια περίοδο του 2016.

Έχοντας διαμορφωθεί στις -51 μονάδες, ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος παρουσίασε, κατά τα τέλη Μαρτίου, μια από τις πιο αδύναμες τιμές σε ολόκληρη την ΕΕ, παραμένοντας ουσιαστικά αμετάβλητος σε σύγκριση με το Μάρτιο του 2016, όπου και είχε διαμορφωθεί στις -50,6 μονάδες.

Οι χαμηλές οικονομικές προσδοκίες αντανακλούν, σύμφωνα με την έρευνα, τη συνεχιζόμενη δύσκολη οικονομική και πολιτική κατάσταση που επικρατεί στη χώρα.

Παράλληλα, όπως μεταδίδει το ΑΜΠΕ, όσον αφορά τις εισοδηματικές προσδοκίες των Ελλήνων καταναλωτών, η εικόνα που παρουσιάζεται είναι ακόμα πιο δυσμενής. Στο τέλος του πρώτου τριμήνου, ο δείκτης υποχώρησε στα χαμηλότερά του επίπεδα από τον Οκτώβριο του 2012, αγγίζοντας τις -52,3 μονάδες στα τέλη Μαρτίου, δηλαδή παραπάνω από επτά μονάδες χαμηλότερος από τα επίπεδα του προηγούμενου έτους.

Η συνεχιζόμενη τεταμένη κατάσταση στην ελληνική αγορά εργασίας μειώνει, σύμφωνα με την έρευνα, τις προσδοκίες των καταναλωτών ως προς τη διεύρυνση θέσεων εργασίας και βελτίωσης της κατάστασης όσον αφορά τα εισοδήματα τους.

Ως αποτέλεσμα, οι Έλληνες καταναλωτές εξακολουθούν να είναι διστακτικοί ως προς την πραγματοποίηση αγορών πέρα αυτών που καλύπτουν τις καθημερινές τους ανάγκες. Έχοντας διαμορφωθεί στις -44,6 μονάδες στο τέλος του πρώτου τριμήνου του τρέχοντος έτους, ο δείκτης πρόθεσης αγοράς, παρουσιάζει μείωση άνω των επτά μονάδων, σε σχέση με το Μάρτιο του προηγούμενου έτους.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της Α Consumer Climate (Καταναλωτικό Κλίμα) στην Ευρώπη για το πρώτο τρίμηνο του 2017, το θετικό κλίμα μεταξύ των Ευρωπαίων καταναλωτών συνεχίστηκε κατά το πρώτο τρίμηνο του 2017.

Αφού καταγράφηκαν, στα τέλη Δεκεμβρίου του 2016, τα υψηλότερα επίπεδα από τον Ιανουάριο του 2008, τον Ιανουάριο το καταναλωτικό κλίμα για τις 28 χώρες τις ΕΕ αυξήθηκε κατά άλλες δύο μονάδες, φτάνοντας στις 19,9 μονάδες, καταλήγοντας τελικά στις 18,9 μονάδες τον Μάρτιο. Αυτό είναι ένα από τα αποτελέσματα της έρευνας της GfK Consumer Climate (Καταναλωτικό Κλίμα) στην Ευρώπη για το πρώτο τρίμηνο του 2017.

Όσον αφορά τους δείκτες οικονομικών και εισοδηματικών προσδοκιών ξεχωριστά, για άλλη μία φορά παρουσιάστηκαν διαφοροποιήσεις μεταξύ των χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα. Αυτές οφείλονται στις διαφορετικές οικονομικές εξελίξεις και στην κατάσταση της αγοράς εργασίας ανά χώρα. Η επιρροή κυρίαρχων θεμάτων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, όπως για παράδειγμα το Brexit, η ενίσχυση των εθνικιστικών κομμάτων, η νέα κυβέρνηση στις ΗΠΑ και ο πόλεμος στη Συρία, δεν επηρέασαν, την πορεία των επιμέρους δεικτών ισομερώς σε όλες τις χώρες.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Youth Pass 2024: Πάνω από 145.000 οι δικαιούχοι

Τι πρέπει να ξέρουν οι δικαιούχοι του Youth Pass

Περισσότεροι από 145.000 είναι οι νέοι 18 και 19 ετών, οι οποίοι θα λάβουν δικαιούνται 150 ευρώ, στο πλαίσιο του Youth Pass 2024.

Σύμφωνα με ανακοίνωση των υπουργείων Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε 69.825 ανέρχονται οι 18χρονοι έκαναν αίτηση μέχρι τις 15 Μαΐου για το Youth Pass.

Youth Pass: Πώς πιστώνεται στους δικαιούχους

Η πίστωση της ενίσχυσης 150 ευρώ γίνεται με τη μορφή ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, η οποία θα σταλεί στα πιστωτικά ιδρύματα μέχρι τις 31 Μαΐου.

Στη συνέχεια, οι ωφελούμενοι μπορούν να αξιοποιήσουν το ποσό της ενίσχυσης για την πραγματοποίηση αγορών ή τη λήψη υπηρεσιών από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του τουρισμού, του πολιτισμού και των μεταφορών.

Αναλυτικά, η ψηφιακή χρεωστική κάρτα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την πραγματοποίηση αγορών ή τη λήψη υπηρεσιών στις παρακάτω κατηγορίες επιχειρήσεων:

  • Κατηγορία εμπόρου (MCC) Περιγραφή δραστηριότητας
  • 3000 έως 3350 αεροπορικές εταιρείες, αερομεταφορές
  • 3351 έως 3500 ενοικίαση αυτοκινήτων
  • 3501 έως 3999 ξενοδοχειακές επιχειρήσεις / καταλύματα
  • 4111 μεταφορές
  • 4112 σιδηροδρομικές μεταφορές επιβατών
  • 4121 υπηρεσίες ταξί
  • 4131 υπηρεσίες λεωφορείων
  • 4411 θαλάσσιες μεταφορές / ακτοπλοϊκά
  • 4457 ενοικίαση θαλάσσιων σκαφών
  • 4511 λοιπές αερομεταφορές
  • 4582 αεροδρόμια / αεροσταθμοί
  • 4722 ταξιδιωτικά πρακτορεία
  • 4789 λοιπές μεταφορές
  • 5551 ενοικίαση σκαφών
  • 5561 ενοικίαση τροχόσπιτων κ.λπ.
  • 5815 ηλεκτρονικά βιβλία, ταινίες, μουσική
  • 5942 Βιβλιοπωλεία
  • 7011 λοιπές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις / καταλύματα
  • 7032 κατασκηνώσεις αναψυχής και αθλητισμού
  • 7033 κάμπινγκ
  • 7512 λοιπές ενοικιάσεις μηχανοκίνητων οχημάτων
  • 7832 σινεμά
  • 7911 αίθουσες χορού, σχολεία, στούντιο
  • 7922 θεατρικές επιχειρήσεις, πρακτορεία εισιτηρίων
  • 7929 ορχήστρες και μπάντες
  • 7991 εκθέσεις και τουριστικές ατραξιόν, μουσεία
  • 7997 υπηρεσίες γυμναστηρίου
  • 7999 λοιπές υπηρεσίες αναψυχής

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στην Καβάλα ο γιός του Φρέντι Μπελέρη

Στην πόλη της Καβάλας βρέθηκε το Σάββατο 18 Μαϊου, ο κ. Πέτρος Μπελέρης, γιός του Φρέντι Μπελέρη ο οποίος πραγματοποιήσε συναντήσεις με τον Μητροπολίτη ΦΝ-Θ, κ.κ. Στέφανο αλλά και τον Δήμαρχο Καβάλας, κ. Θόδωρο Μουριάδη ο οποίος στηρίζει τον αγώνα τπου πατέρα ττου για της Ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου του 2024.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κικίλιας: Θα είναι μια δύσκολη αντιπυρική περίοδος, χρειάζεται συστράτευση

Έκκληση προς τους πολίτες να στηρίξουν το έργο των πυροσβεστών και για συστράτευση των πάντων ώστε «να προστατεύσουμε το χωριό μας, το σπίτι μας, το νησί μας ή την πόλη μας», απηύθυνε ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Βασίλης Κικίλιας.

«Είχαμε έναν άνυδρο χειμώνα. Θα είναι μία δύσκολη αντιπυρική περίοδος» δήλωσε στο Mega, υπογραμμίζοντας όμως πως «η δουλειά ενός υπουργού δεν είναι να παίρνει τη μάνικα και να σβήνει τις φωτιές, αλλά να προετοιμάζει την Πυροσβεστική και τις υπόλοιπες δυνάμεις γι αυτήν την προσπάθεια». Για αυτόν τον λόγο, όπως ανέφερε, από τον Δεκέμβριο του 2023 η Βουλή υπερψήφισε νόμο που κατέθεσε ο ίδιος με αντικείμενο την πρόληψη, η οποία όπως τόνισε είναι «ανώτερη της αντιμετώπισης».

Σχετικά με την υποχρέωση των ιδιοκτητών οικοπέδων για καθαρισμό που έληξε στις 30 Απριλίου και τον συνακόλουθο έλεγχο τους από τους δήμους, υπογράμμισε πως «βλέπω ότι αρκετοί συμπολίτες μας πειθαρχούν σε αυτό και βοηθούν προς αυτή την κατεύθυνση και αρκετοί δήμοι κάνουν ελέγχους. Υπάρχουν και αυτοί όμως που δεν πειθαρχούν και υπάρχουν και κάποιοι δήμαρχοι, πράγματι ομολογώ, που κρύβονται πίσω από -αν θέλετε- κάποια technicalities, όπως γιατί δεν έχει βγει η ψηφιακή πλατφόρμα για να δηλώνουν οι πολίτες τα οικόπεδά τους και λοιπά».

Τέλος, ερωτηθείς σχετικά με το εξοπλιστικό πρόγραμμα πολιτικής προστασίας ΑΙΓΙΣ, επισήμανε πως «εντολή του πρωθυπουργού ήταν να ξεμπλοκάρω και να τρέξω με τάχιστες διαδικασίες το πρόγραμμα ΑΙΓΙΣ, αξίας 2,1 δισεκατομμυρίων ευρώ», ενώ συμπλήρωσε αναφέροντας πως «θα αρχίσουμε να τα παραλαμβάνουμε από το καλοκαίρι του 2025 και θα ολοκληρωθεί η παραλαβή τους μέχρι το 2030».

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en