Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Fuel Pass 2 | Καλύπτεται το 90% των πολιτών

Ποιοι θα εισπράξουν περισσότερα, ποιοι το χάνουν και πώς το «σώζουν»

Η νέα επιδότηση καυσίμων, το Fuel Pass 2 καλύπτει πάνω από το 90% των πολιτών, τόνισε ο υπουργός Ενεργείας Κώστας Σκρέκας μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ 100,3.

Όπως πρόσθεσε επίσης, στόχος της κυβέρνησης είναι να στηριχθούν τα νοικοκυριά και οι εργαζόμενοι που πηγαίνουν κάθε μέρα στη δουλεία τους.

Ο κ. Σκρέκας ανέφερε επίσης ότι με τα νέα μέτρα για το ρεύμα και την αναστολή της ρήτρας αναπροσαρμογής που θα ισχύσουν από την 1η Ιουλίου και για ένα χρόνο, απορροφάται το 85% της των ανατιμήσεων.

Για την τροφοδοσία της χώρας με φυσικό αέριο τον επόμενο χειμώνα, διαβεβαίωσε ότι έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα και η κυβέρνηση βρίσκεται σε εγρήγορση για να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε κατάσταση.

Τέλη Ιουλίου ανοίγει η πλατφόρμα για το Fuel Pass 2

Για τα μέτρα που παίρνει η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της ακρίβειας που έχει δυσκολέψει τη ζωή των καταναλωτών μίλησε σήμερα ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας.

Ο ίδιος, αναφερόμενος στο πότε θα ανοίξει η πλατφόρμα για το Fuel Pass 2, είπε ότι αυτό θα γίνει στο τέλος του Ιούλη. «Τα χρήματα αυτά επιδιώκουμε να τα πάρει ο κόσμος τέλος Ιουλίου με αρχές Αυγούστου. Το ίδιο κομμάτι της κοινωνίας θα βοηθηθεί αρχές Ιουλίου με την παροχή του 60% αναδρομικά του ρεύματος».

Αναφορικά με την επιδότηση στα καύσιμα και το Fuel Pass 2, ο ΥΠΟΙΚ ανέφερε τα εξής, μιλώντας στο Mega: «Αξιοποιήσαμε το δημοσιονομικό χώρο για να βοηθήσουμε τους πολίτες στα καύσιμα. Πριν λίγο καιρό η βοήθεια ήταν στο ρεύμα και το φυσικό αέριο. Ήρθαμε και πήραμε μια πιο γενναία πρωτοβουλία, στην ίδια λογική με την προηγούμενη παρέμβασή μας στα καύσιμα, με διευρυμένα εισοδηματικά κριτήρια και με αυξημένη επιδότηση. Καλύπτουμε 3,1 εκατ. αυτοκίνητα από τα 3,5 εκατ. που κυκλοφορούν στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή. Αυξάνουμε την επιδότηση με τη χρήση κάρτας από τα 55 ευρώ που ήταν στα νησιά, στα 100, και στην ηπειρωτική Ελλάδα από τα 45 στα 80. Αυτή η επιδότηση είναι 44 λεπτά στο λίτρο, ή αλλιώς 80 ευρώ στα 180 λίτρα. Αυτό αντιστοιχεί σε μια ημερήσια μετακίνηση 20 χλμ. Αυτές ήταν οι δυνατότητες. Το συνολικό κόστος των παρεμβάσεων στα καύσιμα είναι περίπου 320 εκατ. ευρώ».

«Υπάρχει πολύ μεγαλύτερο δημοσιονομικό κόστος για παρέμβαση στην αντλία στη βενζίνη, που δεν μπορεί να καλυφθεί αυτή τη στιγμή από τον κρατικό προϋπολογισμό», εξήγησε ο ίδιος.

Fuel Pass 2: Ποιοι θα εισπράξουν περισσότερα, ποιοι το χάνουν και πώς το «σώζουν»

Μπορεί το νέο fuel pass 2 να ρίχνει το κόστος στη βενζίνη κάτω και από 2 ευρώ το λίτρο (και κάτω από 1,8 ευρώ στο ντίζελ) αλλά για να επωφεληθεί στο μέγιστο βαθμό κάποιος από τη νέα επιδότηση θα πρέπει αναγκαστικά να επιλέξει την άυλη κάρτα, αντί τα λεφτά στην τράπεζα. Αλλιώς χάνει 15 ευρώ συνολικά ή 15- 25% της επιδότησης που θα δοθεί. Αντιθέτως, με τη χρήση κινητού (εφόσον έχει δυνατότητα για ανέπαφες πληρωμές NFC) κερδίζει μέχρι και 33% περισσότερο επίδομα.

Τέλη Ιουλίου θα γίνουν αιτήσεις και Αύγουστο οι πληρωμές σε 3,1 εκατομμύρια δικαιούχους.

Το αυξημένο fuel pass πάντως είναι περισσότερο γενναιόδωρο και ως προς τα εισοδηματικά κριτήρια, που γίνονται ευνοϊκότερα εν σχέσει με το Fuel pass 1, ανάλογα με το εύρος της οικογένειας. Το εισοδηματικό όριο μπορεί να φτάνει και στα 45.000 ευρώ, αλλά αυτό αφορά μόνο στους πολύτεκνους.

Πλέον ένα ζευγάρι χωρίς παιδιά, δικαιούται επίδομα και με εισόδημα 33.000 ευρώ, αντί 30.000 που ίσχυε -και παραμένει για τον άγαμο. Με ένα παιδί, το όριο για το ζευγάρι διευρύνεται στα 36.000 ευρώ, με 2 παιδιά στα 39.000, με τρία στα 42.000 και από τα 4 παιδιά και άνω φτάνει στο πλαφόν των 45.000 ευρώ.

Τα «ψιλά γράμματα»

Για να δοθεί η ενίσχυση, το φυσικό πρόσωπο θα δηλώνει σε σχετική πλατφόρμα στο gov.gr το όχημα για το οποίο λαμβάνει την ενίσχυση και επί του οποίου πρέπει να έχει κάποιο ποσοστό συνιδιοκτησίας ή συμβόλαιο μακροχρόνιας μίσθωσης. Κάθε όχημα μπορεί να δηλωθεί από ένα μόνο φυσικό πρόσωπο και κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα Απαραίτητη προϋπόθεση το ΙΧΕ όχημα να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο και να μην οφείλονται τέλη κυκλοφορίας.

Για να διασφαλίσει η κυβέρνηση ότι το Δημόσιο θα ανακτήσει μέσω του ΕΦΚ καυσίμων όσο το δυνατόν περισσότερα και πως η επιδότηση δεν θα πάει σε άλλες αγορές, κάνει πιο συμφέρουσα τη χρήση της άυλης κάρτας για ανέπαφες πληρωμές στο πρατήριο μέσω κινητού. Η χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας επιβραβεύεται με 15 ευρώ, αντί 5 ευρώ που ίσχυε με την προηγούμενη επιδότηση. Υπολογίζεται ότι μόλις 1 στους 5 προτίμησε να πάρει την κάρτα αντί τα λεφτά στον τραπεζικό λογαριασμό του.

Πλην όμως, το χάσμα ανάμεσα στο «ζεστό χρήμα» και στην ψηφιακή κάρτα, είναι σημαντικό:

  • επιδότηση για αυτοκίνητο σε πολίτες που έχουν κύρια κατοικία σε νησιωτική περιοχή: 100 ευρώ με κάρτα ή, σε διαφορετική περίπτωση, 85 ευρώ σε ΙΒΑΝ χωρίς κάρτα (-15%) έναντι 50 ευρώ που ίσχυε στην προηγούμενη επιδότηση χωρίς κάρτα και 55 ευρώ που ίσχυε με κάρτα.
  • επιδότηση για αυτοκίνητο στην ηπειρωτική περιοχή (πχ Αθήνα): 80 ευρώ με κάρτα ή 65 ευρώ σε ΙΒΑΝ χωρίς κάρτα (έναντι 40 που ίσχυε στην προηγούμενη επιδότηση χωρίς κάρτα και 45 ευρώ που ίσχυε με κάρτα).
  • επιδότηση για ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών στην ηπειρωτική περιοχή (πχ Αθήνα): 60 ευρώ με κάρτα ή 45 ευρώ σε ΙΒΑΝ χωρίς κάρτα (έναντι 30 πριν χωρίς κάρτα και 35 ευρώ με κάρτα). Δηλαδή με κάρτα κερδίζει κάποιος 33,3% υψηλότερο επίδομα.
  • επιδότηση για ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών με κύρια κατοικία σε νησί: 70 ευρώ με κάρτα, ή 55 ευρώ σε ΙΒΑΝ χωρίς κάρτα (έναντι 35 πριν χωρίς κάρτα και 40 ευρώ με κάρτα) σε νησιωτική περιοχή.

Με τα δεδομένα αυτά:

  • η επιδότηση καυσίμου ανέρχεται σε 44 λεπτά το λίτρο σε ηπειρωτική περιοχή (80 ευρώ για 180 λίτρα καυσίμου το τρίμηνο)
  • ή σε 56 λεπτά το λίτρο σε νησιωτική περιοχή (100 ευρώ για 180 λίτρα καυσίμου το τρίμηνο).

Παραδείγματα (με τιμές 16/6):

  • Με 2,40 ευρώ η βενζίνη σε ηπειρωτική περιοχή (π.χ. Αττική), ο καταναλωτής πληρώνει τη βενζίνη, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,96 ευρώ.
  • Mε 2,06 ευρώ το πετρέλαιο κίνησης σε ηπειρωτική περιοχή (π.χ. Αττική), ο καταναλωτής πληρώνει το πετρέλαιο κίνησης, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,62 ευρώ.
  • Με 2,55 ευρώ η βενζίνη σε νησιωτική περιοχή (π.χ. Δωδεκάνησα), ο καταναλωτής πληρώνει τη βενζίνη, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,99 ευρώ.
  • Με 2,22 ευρώ το πετρέλαιο κίνησης σε νησιωτική περιοχή (π.χ. Κυκλάδες), ο καταναλωτής πληρώνει το πετρέλαιο κίνησης, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,66 ευρώ.

Παγίδες

Υπολογίζεται ότι από τα 3,5 εκατ. ιδιοκτήτες ΙΧ επιβατηγών, δικαιούχοι θα είναι τα 3,1 εκατ., εκ των οποίων τελικά θα το λάβουν 2,7 εκατ. ιδιοκτήτες. Δηλαδή περίπου 400.000 εκτιμάται (1 στους 9) θα χάσουν τελικά το επίδομα ή την έκτακτη προσαύξηση. Για παράδειγμα:

• όσοι δεν κάνουν εμπρόθεσμα φορολογική δήλωση, χάνουν το επίδομα

• Όσοι δεν έχουν κινητό με NFC δε μπορούν να κάνουν χρήση του bonus των 15 ευρώ και πρέπει να βρουν κάποιο οικείο πρόσωπο εμπιστοσύνης για να κάνουν χρήση της εφαρμογής στο κινητό του, εφόσον διαθέτει τη σχετική δυνατότητα

• Πελάτες με ΙΒΑΝ τραπεζών εξωτερικού (ή και ορισμένων ίσως μη συστημικών τραπεζών) που λειτουργούν στην Ελλάδα, δεν μπορούν να εισπράξουν το επίδομα, γιατί η τράπεζα δεν έχει υπογράψει τη σχετική σύμβαση με το Δημόσιο, για να εισπράττει και να αποδίδει τα χρήματα στους πελάτες.

Η λύση σε αυτήν την περίπτωση είναι να σπεύσουν οι δικαιούχοι να ανοίξουν αλλού λογαριασμό, ή να μπουν έστω και σαν πρόσθετα μέλη σε ήδη υπάρχοντες λογαριασμούς συγγενών και φίλων που θα τους εξυπηρετήσουν. H χορήγηση του Fuel Pass 2 καλύπτει και κατόχους πετρελαιοκίνητων οχημάτων και το κόστος εκτιμάται στα 200 εκατ. ευρώ.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Στην Ξάνθη ο πρόεδρο του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός

Στην Ξάνθη, βρέθηκε την Παρασκευή 26 Απριλίου, ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, κ. Γιώργος Στασινός, ο οποίος αρχικά συνάντησε φορείς της περιοχής και ενημερώθηκε απο τους ίδιος για θέματα που αφορούν την πόλη της Ξάνθης και γενικότερα για θέματα της θράκης. Ενω στην συνέχεια ο κ. Στασινός, συμμετείχε σε ενημερωτική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του Επιμελητηρίου Ξάνθης, όπου στην εκδήλωση αυτή ενημερώθηκαν οι μηχανικοί του Τεχνικού Επιμελητηρίου της Θράκης για σημαντικά έργα του Τεχνικού Επιμελητηρίου τόσο Παννελλαδικά όσο σε τοπικό επίπεδο, όπως είναι ο ενιαίος ψηφιακός χάρτης, ο οποίος θα περιλαμβάνει όλα τα γεωχωρικά δεδομένα που απετούνται για οποιδήποτε αδειοδότηση, ενω στην ενημέρωση τέθηκε και το θέμα του Εθνικού Μητρωόυ Υποδομών, το οποίο θα περιλαμβάνει τα δεδομένα απο όλες τις δημόσιες υποδομές.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Αυξημένη η καταναλωτική κίνηση στα εμπορικά καταστήματα της Ξάνθης

Ικανοποιήση επικρατεί τις τελευταίες ημέρες στα εμπορικά καταστήματα της Ξάνθης, με την καταναλωτική κίνηση να εμφανίζει άνοδο, καθώς στην περιοχή απο τις 22 Απριλίου φιλοξενούνται πανω απο 1400 μαθητές μουσικών σχολείων με τους συνοδούς τους και τους καθηγητές τους, στα πλαίσια της εκδήλωσης” Ξάνθη, πόλις Ονείρων”, με την εκδήλωση να ολοκληρώνεται το Σάββατο 27 Απριλίου.

Η αισιοδοξία ωστόσο, απο την πλευρά των επαγγελματιών συνεχίζεται και για τις επόμενες ημέρες καθώς αναμένεται οτι θα υπάρξει αυξημένη καταναώτική κίνηση και κατα την διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας, με τους καταναλωτές να κάνουν ψώνια και δώρα για τους αγαπημένους τους για το Πάσχα.

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξήθηκαν καταθέσεις και δάνεια τον Μάρτιο, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος

Αυξήθηκαν κατά 396 εκατ. ευρώ τον Μάρτιο του 2024 οι καταθέσεις των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων (ιδιωτικών μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων), έναντι μείωσης κατά 156 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα, ενώ ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής μειώθηκε στο 2,9% από 3,1% τον προηγούμενο μήνα.

Μεγαλύτερη αύξηση, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, κατά 1,278 δισ. ευρω σημείωσαν οι καταθέσεις από επιχειρήσεις, έναντι μείωσης κατά 911 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα, ενώ ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής μειώθηκε στο 1,6% από 2,4% τον προηγούμενο μήνα. Ειδικότερα, οι καταθέσεις των Μη Χρηματοπιστωτικών Επιχειρήσεων MXE αυξήθηκαν κατά 1,507 δισ. ευρώ, έναντι μείωσης κατά 536 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα. Οι καταθέσεις των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και των λοιπών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων μειώθηκαν κατά 229 εκατ. ευρώ, έναντι μείωσης κατά 374 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα.

Συνολικά οι καταθέσεις από τον ιδιωτικό τομέα σημείωσαν αύξηση κατά 1,675 δισ. ευρώ έναντι μείωσης κατά 1,067 δισ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα, ενώ ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής μειώθηκε σε 2,6% από 3,0% τον προηγούμενο μήνα.

Αντιθέτως, μείωση κατά 718 εκατ. ευρώ παρουσίασαν, τον Μάρτιο του 2024, οι καταθέσεις της γενικής κυβέρνησης, έναντι μείωσης κατά 737 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα και ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής διαμορφώθηκε στο -24,5% από -10,2% τον προηγούμενο μήνα.

Στο σκέλος των δανείων, o ετήσιος ρυθμός μεταβολής της συνολικής χρηματοδότησης του ιδιωτικού τομέα αυξήθηκε στο 4,5% από 3,8% τον προηγούμενο μήνα. Η μηνιαία καθαρή ροή της συνολικής χρηματοδότησης προς τον ιδιωτικό τομέα ήταν θετική κατά 1.983 δις. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 904 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα.

Πιο αναλυτικά, η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησης προς τις επιχειρήσεις, τον Μάρτιο του 2024, ήταν θετική κατά 1.913 δισ. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 924 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα, και ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής αυξήθηκε στο 8,0% από 7,1% τον προηγούμενο μήνα. Ειδικότερα, ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησης των μη χρηματοπιστωτικών επιχειρήσεων (ΜΧΕ) αυξήθηκε στο 6,6% από 6,2% τον προηγούμενο μήνα. Η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησής τους ήταν θετική κατά 1.613 εκατ. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 673 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα. Ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησης των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και των λοιπών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων αυξήθηκε σε 19,2% από 14,0% τον προηγούμενο μήνα. Η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησής τους ήταν θετική κατά 300 εκατ. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 251 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα.

Η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησης προς τους ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες και ατομικές επιχειρήσεις ήταν θετική κατά 49 εκατ. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 1 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα. Ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησής τους παρέμεινε αμετάβλητος στο -0,6% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.

Τέλος, θετική κατά 21 εκατ. ευρώ ήταν η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησης προς τους ιδιώτες και τα ιδιωτικά μη κερδοσκοπικά ιδρύματα, το Μάρτιο του 2024, έναντι αρνητικής καθαρής ροής 20 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα. Ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησής τους διαμορφώθηκε σε -1,4% από -1,7% τον προηγούμενο μήνα.

Οσον αφορά στη χρηματοδότηση του Δημοσίου, η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησης προς τη γενική κυβέρνηση, το Μάρτιο του 2024, ήταν αρνητική κατά 469 εκατ. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 762 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα. Ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησης της γενικής κυβέρνησης μειώθηκε στο 0,7% από 1,9% τον προηγούμενο μήνα.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en