Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Eurobank | Στο -1% η ύφεση για το 2015 λόγω των capital controls

Οι συνέπειες που προκλήθηκαν στην αγορά από την επιβολή των περιορισμών στην κίνηση του κεφαλαίου είναι πολλές και σοβαρές και έχουν δημιουργήσει εκτεταμένα προβλήματα σε όλες τις επιχειρήσεις ανεξάρτητα της κατηγορίας στην οποία ανήκουν. Πέρα από αυτά πρόσφατα η Eurobank αναθεώρησε τις προβλέψεις που έκανε στην τελευταία έκθεση της για ύφεση στο -3,45% κατά το Β’ εξάμηνο του 2015.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την επίσημη ανάλυση της Eurobank σχετικά με το ρυθμό οικονομικής μεγέθυνσης του 2015 η πρόβλεψη για την ύφεση αναμένεται να κυμανθεί στο είναι -1%.

Η αρχική πρόβλεψη των επίσημων πιστωτών και της ελληνικής κυβέρνησης για ύφεση -2,3% το 2015 ισοδυναμούσε με συρρίκνωση -5,40% του πραγματικού ΑΕΠ το 2ο εξάμηνο 2015.

Ο δείκτης κύκλου εργασιών στη βιομηχανία (σύνολο αγοράς) σημείωσε πτώση -18,29% (σε όρους ετήσιας μεταβολής) τον Αύγουστο 2015.

Οι πωλήσεις στο βιομηχανικό κλάδο της ενέργειας παρουσίασαν την υψηλότερη αρνητική μεταβολή, -36,26%, και ακολούθησε ο κλάδος των κεφαλαιουχικών αγαθών, -24,88%, και των ενδιάμεσων αγαθών, -1,05%. Αντιθέτως στον κλάδο των διαρκών και των μη διαρκών καταναλωτικών αγαθών καταγράφηκε αύξηση 36,28% και 2,91% αντίστοιχα.
Οι προαναφερθείσες θετικές μεταβολές οφείλονται στην αύξηση των πωλήσεων σε αγορές του εξωτερικού. Το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών (ΙΤΣ) διαμορφώθηκε στα 2.090,7 εκατ ευρώ τον Αύγουστο 2015.

Σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους παρατηρήθηκε αύξηση 248,6 εκατ ευρώ. Η εν λόγω βελτίωση οφείλεται στη μείωση του ελλείμματος του ισοζυγίου εμπορευμάτων ( 381,1 εκατ ευρώ), εισοδημάτων (95,6 εκατ ευρώ) και τρεχουσών μεταβιβάσεων (11,4 εκατ ευρώ).

Από την άλλη πλευρά, το ισοζύγιο υπηρεσιών, παρά τη βελτίωση που σημειώθηκε στο ταξιδιωτικό ισοζύγιο (211,9 εκατ ευρώ), υποχώρησε -239,4 εκατ ευρώ κυρίως λόγω της συρρίκνωσης του πλεονάσματος του ισοζυγίου μεταφορών (-400,4 εκατ ευρώ).

Εν κατακλείδι, σίγουρα οι αναλύσεις είναι πολύ χρήσιμα εργαλεία αρκεί να χρησιμοποιούνται προκειμένου να εφαρμόζονται λύσεις για τα προβλήματα που οι αναλύσεις φέρνουν στο φως. Η Κυβέρνηση, λοιπόν, θα πρέπει να φτιάξει την πολιτική της αξιοποιώντας αυτά τα εργαλεία προκειμένου να έχει μία πλήρη εικόνα της κατάστασης που βρίσκονται οι πολίτες.

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καύσιμα: Νέο χαράτσι θα έρθει για να μείνει – Πότε θα σημειώσει άνοδο 10 λεπτά η τιμή στη βενζίνη

Μια ακόμα οικονομική επιβάρυνση φέρνει η νέα νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Συγκεκριμένα, η νέα νομοθεσία της ΕΕ για την τιμολόγηση των ρύπων των καυσίμων στις οδικές μεταφορές και τη θέρμανση (ETS2) που θα τεθεί σε εφαρμογή από το 2027 και θα έχει ως αποτέλεσμα την άνοδο των τιμών.

Μέχρι σήμερα, οι ρύποι τιμολογούνταν μονάχα στην περίπτωση συγκεκριμένων κλάδων, όπως της βιομηχανίας. Αυτό, όμως, αλλάζει πλέον και διευρύνεται ώστε να πετύχει η Ευρωπαϊκή Ένωση τον κλιματικό της στόχο.

Όπως αναφέρει σχετικά το Euractiv, η νέα ρύθμιση συμφωνήθηκε πέρυσι με στόχο οι τιμές των ρύπων να παραμείνουν κάτω από τα 45 ευρώ/τόνο CO2, που μεταφράζεται σε ένα «καπέλο» περίπου 10 λεπτών στην τιμή της βενζίνης ή του ντίζελ στην αντλία.

Εντούτοις, ο ευρωβουλευτής του CDU/EPP, Πίτερ Λίεσε, που ήταν ο επικεφαλής διαπραγματευτής του Ευρωκοινοβουλίου, δήλωσε πρόσφατα ότι δεν αισιοδοξεί για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Ο λόγος είναι ότι οι εκπομπές των μεταφορών και των κτηρίων υποχωρούν πιο αργά από τις αρχικές προβλέψεις στην ΕΕ, με αποτέλεσμα την αύξηση της ζήτησης για δικαιώματα εκπομπών από το 2027, άρα και της τιμής τους.

Ενδεικτικό του προβλήματος που αντιμετωπίζει η Ευρώπη είναι ότι πέρυσι στη Γερμανία σημειώθηκε αντίδραση από τους καταναλωτές στον κρατικό στόχο αντικατάστασης των συστημάτων θέρμανσης με αντλίες θερμότητας. Αντί οι πολίτες να στραφούν στα νέα, πράσινα συστήματα, προτίμησαν να εγκαταστήσουν λέβητες με φυσικό αέριο πριν απαγορευτούν.

Με αφορμή τα παραπάνω, πιθανότερο σενάριο θεωρείται ότι η τιμή των δικαιωμάτων εκπομπών δεν θα περιοριστεί στα 45 ευρώ που προέβλεπαν αρχικά οι Βρυξέλλες. Άρα και η άνοδος στις τιμές καυσίμων θα είναι πιθανώς μεγαλύτερη των 10 λεπτών.

Πρόκειται για μια αύξηση που ενδεχομένως να είναι ανεκτή σε χώρες της Ευρώπης με σχετικά χαμηλές τιμές καυσίμων. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει πάντως στην περίπτωση της Ελλάδας που εφαρμόζει ήδη πολύ υψηλή φορολογία στα καύσιμα.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Σε αναμμένα κάρβουνα το υπουργείο Εργασίας | Τι θα γίνει με τις περικοπές στις συντάξεις χηρείας

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι δικαιούχοι που εξακολουθούν να λαμβάνουν σύνταξη χηρείας ίση με το 70% της σύνταξης του θανόντος, παρά την παρέλευση της τριετίας, είναι χιλιάδες

Πονοκέφαλος για το υπουργείο Εργασίας αλλά και για το κυβερνητικό επιτελείο αποτελεί το θέμα της περικοπής των συντάξεων χηρείας, μετά την έλευση τριετίας από τον θάνατο του αρχικού δικαιούχου, όπως αναφέρει η Καθημερινή.

Ο νόμος που προβλέπει την περικοπή έχει ψηφιστεί επί ΣΥΡΙΖΑ. Εφαρμόστηκε από τις αρχές του 2020 για τους δικαιούχους σύνταξης θανάτου από το Δημόσιο και τον ΟΓΑ, έμειναν όμως εκτός οι συντάξεις χηρείας του ιδιωτικού τομέα.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι δικαιούχοι που εξακολουθούν να λαμβάνουν σύνταξη χηρείας ίση με το 70% της σύνταξης του θανόντος, παρά την παρέλευση της τριετίας, είναι χιλιάδες. Σύμφωνα με την Καθημερινή, μια πιθανή περικοπή στο ποσό της σύνταξης χηρείας κατά 50%, ώστε από το 70% να πέσει στο 35% της σύνταξης του θανόντος, θα προκαλέσει μεγάλη ανατροπή στον προγραμματισμό και στη ζωή χιλιάδων ανθρώπων.
newsbomb.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Υπερψηφίστηκε το σχέδιο νόμου για την Κύρωση της Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης Λιμένος Καβάλας

Υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία από την αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής κι Εμπορίου, το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Κύρωση της από 23 Νοεμβρίου 2023 Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης μεταξύ αφενός του Ελληνικού Δημοσίου, της εταιρείας «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.» και της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Καβάλας Α.Ε.», και αφετέρου της εταιρείας «ΣΑΡΙΣΑ Υπο-Παραχώρηση Λιμένος Καβάλας Φίλιππος ΙΙ Ανώνυμη Εταιρεία», της εταιρείας «Blacksummit Financial Group Inc», της εταιρείας «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών Ακινήτων Κατασκευών» και της εταιρείας «Ευρωπαϊκές Επενδύσεις και Επιχειρήσεις Αεροδιαστημικής Μονοπρόσωπη Ανώνυμος Εταιρεία».

Υπέρ τάχθηκε η ΝΔ, καταψήφισε το ΚΚΕ, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, η Ελληνική Λύση, η «Νίκη», οι «Σπαρτιάτες», η Νέα Αριστερά και η Πλεύση Ελευθερίας, δήλωσαν επιφύλαξη για την Ολομέλεια.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en