Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ετοιμάζουν νέο “δώρο” για τους συνταξιούχους

Δημοσιεύτηκε

στις

Δύο διαφορετικά σενάρια για την οικονομική ενίσχυση των χαμηλοσυνταξιούχων εξετάζει η κυβέρνηση, σε μια προσπάθεια να αντισταθμίσει την περικοπή του ΕΚΑΣ στο δεύτερο πακέτο θετικών μέτρων.

Σύμφωνα με πληροφορίες του real.gr, τα επιτελεία των υπουργείων Οικονομικών και Εργασίας κάνουν υπολογισμούς για το πώς θα μπορούσε να δοθεί η αύξηση, χωρίς ακόμη να έχουν καταλήξει ποιος θα είναι ο καταλληλότερος τρόπος.

Μάλιστα, δεν αποκλείεται ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, να ανακοινώσει την επιπλέον παροχή κατά την διάρκεια της κεντρικής ομιλίας του, την Παρασκευή το βράδυ, στην πλατεία Συντάγματος στην Αθήνα.

Σημείο κλειδί για το ύψος της παροχής είναι τα επιπλέον έσοδα που θα εισπραχθούν μέσω της ρύθμισης οφειλών στα ασφαλιστικά ταμεία. Σε κάθε περίπτωση, οι όποιες νέες παρεμβάσεις, αν κλειδώσουν, δεν θα πρέπει να αναμένονται πριν από το φθινόπωρο, όταν θα διαμορφώνεται σταδιακά και ο προυπολογισμός του 2020. Στόχος είναι η ενίσχυση του ΕΚΑΣ να επιστρέψει, αν κάτι τέτοιο κριθεί εφικτό, όχι ως προνοιακού τύπου επίδομα που θα χορηγείται ειδικά στους συνταξιούχους, αλλά ως μόνιμο τμήμα της συνταξιοδοτικής τους παροχής.

Εφάπαξ παροχή

Το πρώτο σενάριο που εισηγούνται οι ειδικοί, προβλέπει στη καταβολή επιδόματος που θα ξεκινάει από 40 ή 50 ευρώ και θα φτάνει ακόμη και τα 250 ευρώ το μήνα σε βάθος τριετίας μόνο για τους χαμηλοσυνταξιούχους (κυρίως όσους λαμβάνουν έως 500 ευρώ το μήνα μικτά), επιπρόσθετα στην σύνταξή τους. Τα χρήματα για την επιπλέον παροχή θα βρεθούν από πόρους που έχουν εξοικονομηθεί για την κοινωνική πρόνοια. Ο τρόπος αυτός θεωρείται παράδοξος και νομικά έωλος, καθώς για την ενίσχυση των χαμηλών εισοδημάτων έχει θεσμοθετηθεί το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης.

Παράλληλα, δεν είναι ορθό και δίκαιο να ενισχυθεί το εισόδημα μόνο των χαμηλοσυνταξιούχων με την μορφή «μπόνους», καθώς ασφαλισμένος με χαμηλό εισόδημα και λίγα έτη ασφάλισης θα βρεθεί να λαμβάνει σύνταξη μεγαλύτερη από έναν άλλο που έχει εισφέρει περισσότερα στο σύστημα. Υπενθυμίζεται μάλιστα ότι ο νόμος Κατρούγκαλου προβλέπει υψηλά ποσοστά αναπλήρωσης για χαμηλόμισθους με λίγα έτη ασφάλισης, σε σχέση με υψηλόμισθους με περισσότερα από 30 έτη ασφάλισης. 

Ακόμη, θα πρέπει να σημειωθεί η σφοδρή αντίδραση των δανειστών στην καταβολή του ΕΚΑΣ, το οποίο θεωρήθηκε επιπλέον παροχή με τη μορφή επιδόματος σε συνταξιούχους που δεν είχαν εισφέρει τις αντίστοιχες εισφορές στο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης.

Αύξηση εθνικής σύνταξης

Το δεύτερο σενάριο, νομικά αρτιότερα τεκμηριωμένο κι ακολουθώντας το νόμο Κατρούγκαλου που εφάρμοσε ο ΣΥΡΙΖΑ, προβλέπει την σταδιακή αύξηση του ποσού της εθνικής σύνταξης από 40 έως 250 ευρώ σε βάθος τριετίας από το 2020 έως το 2023. Στο τραπέζι έχει τεθεί η ενίσχυση μόνο των χαμηλοσυνταξιούχων, δηλαδή μόνο όσων λαμβάνουν λιγότερα από 500 ευρώ το μήνα, όπως έγινε και με την καταβολή της 13ης σύνταξης.

Ωστόσο νομικοί, ειδικοί στην κοινωνική ασφάλιση, επισημαίνουν ότι δεν γίνεται η αύξηση της εθνικής σύνταξης να νομοθετηθεί μόνο για τους χαμηλοσυνταξιούχους.

Κι αυτό γιατί η εθνική σύνταξη χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό μέσω της φορολογίας, οπότε δε μπορεί να γίνεται επιλεκτική αναδιανομή της. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το νόμο Κατρούγακλου, η αύξηση στις συντάξεις διαμορφώνεται κατά 50% από την ετήσια μεταβολή του ΑΕΠ και κατά 50% από τη μεταβολή του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή.

«Δημιουργική λογιστική»

Η ετήσια δαπάνη μιας τέτοιας επιλογής μπορεί να περιοριστεί δραστικά, εφόσον η κυβέρνηση συμψηφίσει την μελλοντική αύξηση της εθνικής σύνταξης με την προσωπική διαφορά που έχει διαπιστωθεί στην πλειοψηφία των συντάξεων και δεν κόπηκε.

Σύμφωνα με τη δέσμευση της υπουργού Εργασίας, Έφης Αχτσιόλγου, εντός του επόμενου μήνα θα σταλούν σε όλους τους «παλιούς» συνταξιούχους τα ενημερωτικά σημειώματα με τα ποσά των συντάξεων τους πριν και μετά τον επανυπολογισμό με βάση το Νόμο Κατρούγκαλου. Στο ειδοποιητήριο θα αναγράφεται η προσωπική διαφορά. Δηλαδή εάν ένας συνταξιούχος πριν το νόμο Κατρούγκαλου έπαιρνε 1.000 ευρώ σύνταξη, μετά τον επανυπολογισμό θα έπρεπε να λάβει 900 ευρώ, η προσωπική του διαφορά είναι 100 ευρώ. Από την 1η Ιανουάριου τα 100 ευρώ εξακολουθούν να καταβάλλονται στον συνταξιούχο, καθώς δεν εφαρμόστηκε η περικοπή της προσωπικής διαφοράς κατά 18%.

Όμως ο νόμος ξεκαθαρίζει ότι το ποσό της προσωπικής διαφοράς θα συμψηφίζεται σταδιακά με τις μελλοντικές αυξήσεις που θα θεσμοθετηθούν για τις συντάξεις.

«Η διαφορά μεταξύ του παλαιού υπολογισμού και του επανυπολογισμού θα καταβάλλεται ως «προσωπική διαφορά» η οποία από 1-1-2023 θα συμψηφίζεται κατ’ έτος με τις ετήσιες αναπροσαρμογές των συντάξεων μέχρι την πλήρη εξάλειψή της», σύμφωνα με το Ν. 4583/18 που προβλέπει τη μη περικοπή της προσωπικής διαφοράς έως 18%.   

Σε περίπτωση λοιπόν που οι σχεδιαζόμενες από την κυβέρνηση αυξήσεις έρθουν από το 2023, τότε δεν θα περάσουν στην τσέπη της πλειοψηφίας των συνταξιούχων, καθώς θα συμψηφιστούν με την προσωπική τους διαφορά.

Με αυτό τον τρόπο ευνοημένοι θα είναι κυρίως οι χαμηλοσυνταξιούχοι με απολαβές μικρότερες των 500 ευρώ μεικτά, οι οποίοι δεν έχουν προσωπική διαφορά καθώς είναι ευνοημένοι από τα ποσοστά αναπλήρωσης του Νόμου Κατρούγκαλου.

Η αρχή των αυξήσεων έχει ήδη γίνει με τις αυξήσεις που δόθηκαν από 1/1/2019 σε 620.000 συνταξιούχους, στο πλαίσιο του επανυπολογισμού.

Σε αυτούς συμπεριλαμβάνονται και πολλοί χαμηλοσυνταξιούχοι, που εισέπρατταν το ΕΚΑΣ. Από 1/1/2019 έλαβαν το 1/5 της αύξησης που δικαιούνται, ενώ τα επόμενα τέσσερα χρόνια θα λάβουν σταδιακά και τα υπόλοιπα. Υπενθυμίζεται πως από το 2016 το ΕΚΑΣ δίνεται σε συνταξιούχους που εισπράττουν ακαθάριστο ποσό κύριας και επικουρικής σύνταξης έως 660 ευρώ και φέτος – τελευταία χρονιά χορήγησής του – έχει φτάσει στα 12 ευρώ μηνιαίως.

Εθνική σύνταξη

Η εθνική σύνταξη αποτελεί την βάση πάνω στην οποία χτίζεται το σύνολο της σύνταξης, καθώς σε αυτή προστίθεται η ανταποδοτική σύνταξη, η οποία αντιστοιχεί στις εισφορές που έχει καταβάλλει ο ασφαλισμένος.

Από το 2016 η Εθνική Σύνταξη χορηγείται σε όλους ανεξάρτητα από τον χρόνο ασφάλισης και τις συντάξιμες αποδοχές. Ανέρχεται στα 384 ευρώ για όσους αποχωρούν με 20 και άνω έτη ασφάλισης. Όσοι συνταξιοδοτούνται με 15-20 χρόνια ασφάλισης έχουν απομείωση 2% για κάθε έτος ασφάλισης που υπολείπεται των 20 ετών. Συγκεκριμένα:

-Για 15 έτη ασφάλισης το πλήρες ποσό της εθνικής σύνταξης είναι 345,60 ευρώ.

-Για 16 έτη ασφάλισης 353,28 ευρώ

-Για 17 έτη ασφάλισης 360,96 ευρώ

-Για 18 έτη ασφάλισης 368,64 ευρώ

-Για 19 έτη ασφάλισης, 376,32 ευρώ

-Από 20 έτη ασφάλισης και άνω 384 ευρώ

Το πλήρες ποσό της Εθνικής Σύνταξης δεν εξαρτάται μόνο από τον χρόνο ασφάλισης αλλά και από την μόνιμη και νόμιμη διαμονή στην Ελλάδα. Επίσης το ποσό της εθνικής σύνταξης μειώνεται αναλογικά στις περιπτώσεις καταβολής μειωμένης σύνταξης, ενώ αναλογική παροχή προβλέπεται και για τους συνταξιούχους που λαμβάνουν μειωμένη σύνταξη λόγω αναπηρίας κάτω από 80%.

(Visited 1 times, 1 visits today)
ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στουρνάρας: Ύφεση 6% το 2020

Δημοσιεύτηκε

στις

Την εκτίμηση ότι η ύφεση στην Ελλάδα το 2020, συνεπεία της πανδημίας, θα κυμανθεί από 4,5% έως 9,5% του ΑΕΠ έκανε ο Γιάννης Στουρνάρας, απευθυνόμενος στην κοινοβουλευτική επιτροπή Δημοσίων Επιχειρήσεων, Τραπεζών, Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας και Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης, όπου προσήλθε ως προτεινόμενος για επαναδιορισμό στη θέση του διοικητού της Τράπεζας της Ελλάδος. Ο κ. Στουρνάρας, που προέβλεψε ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας το 2021 με αύξηση του ΑΕΠ κατά 5,5%, είπε πως η παγκόσμια πανδημία δημιουργεί αβεβαιότητα, διότι «όσο δεν υπάρχει εμβόλιο και φάρμακο, ο φόβος που φωλιάζει στις ψυχές μας, δημιουργεί συνθήκες στασιμότητας, και ενδεχομένως, εάν συνεχισθεί και φόβους στασιμοπληθωρισμού».

Για την Ελλάδα, σημείωσε, η αντιμετώπιση της πανδημίας υπήρξε μεγάλη επιτυχία, και θέτει τα θεμέλια για μια όσο πιο περιορισμένη ύφεση γίνεται. Σημείωσε μάλιστα ότι η στάση της κυβέρνησης που φάνηκε να ακούει τους ειδικούς και να κινείται γρήγορα, στέλνει ένα θετικό μήνυμα για το τι θα συμβεί από εδώ και στο εξής. Και βέβαια η τύχη παίζει ένα σημαντικό ρόλο, πρόσθεσε ο κ. Στουρνάρας.

Ο διοικητής της ΤτΕ επανέλαβε ότι όσο δεν υπάρχει εμβόλιο και φάρμακο «μόνο σενάρια» μπορούμε να κάνουμε για τις επιπτώσεις και ειδικότερα για την ύφεση που αναμένεται να έχει εύρος από 4,5% έως 9,5%, με «το βασικό σενάριο» να είναι στο 6% για το 2020. Για το 2021 προβλέπεται ανάκαμψη 5,5%, είπε ο κ. Στουρνάρας, σημειώνοντας ωστόσο ότι οι εκτιμήσεις θα αλλάζουν κάθε φορά που θα δημοσιοποιούνται (νέα) στοιχεία.

Εξάλλου, ο κ. Στουρνάρας σημείωσε ότι φέτος θα έχουμε σημαντική πιστωτική επέκταση, την οποία υπολογίζουμε σε 15 δισεκατομμύρια ευρώ, τουλάχιστον. Τόνισε μάλιστα ότι από πλευράς ρευστότητας και κεφαλαίων, οι τράπεζες είναι απόλυτα καλυμμένες για να συμβάλουν στη διατήρηση του παραγωγικού ιστού της οικονομίας. Βεβαίως, πρόσθεσε, οι τράπεζες οφείλουν να δανειοδοτούν φερέγγυους δανειολήπτες (με βάση τα στοιχεία που έχουν έως 31/12/2019).

Εισηγούμενος τον επαναδιορισμό του κ. Στουρνάρα, ο παρακαθήμενος υπουργός Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρας είπε ότι ο διοικητής συνέβαλε ουσιαστικά στη διαφύλαξη χρηματοπιστωτικής σταθερότητας όταν κυβερνητικές επιλογές κλόνισαν την εμπιστοσύνη καταθετών και επενδυτών και έθεσαν σε κίνδυνο τη τραπεζική ευστάθεια. Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Οικονομικών Γ. Ζαββός εξέφρασε την πεποίθηση ότι στη νέα εξαετία του, ο κ. Στουρνάρας θα συνεχίσει να συντρέχει στην προσπάθεια της χώρας και θα στηρίξει τη γενική πολιτική της κυβέρνησης όπως προβλέπεται από το καταστατικό της ΤτΕ.

(Visited 1 times, 1 visits today)
ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ποιες φορολογικές υποθέσεις ψάχνει φέτος η Εφορία

Δημοσιεύτηκε

στις

Στις εκκρεμείς φορολογικές υποθέσεις που παραγράφονται στο τέλος του έτους, ρίχνει το βάρος η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, επικεντρώνοντας στις ανοιχτές υποθέσεις της τελευταίας πενταετίας.

Με το ξέσπασμα της πανδημίας και το lockdown πάγωσαν και οι φορολογικοί έλεγχοι που είχε προγραμματίσει για φέτος η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Ελέγχων.

Τώρα με τις επιχειρήσεις να αρχίσουν να ανεβάζουν μετά από δυο μήνες ρολά και να επιστρέφουν στην νέα πραγματικότητα η ΑΑΔΕ αναγκάζεται εκ των πραγμάτων να ανατρέψει το ελεγκτικό της σχέδιο. Έτσι, λιγότεροι και στοχευμένοι θα είναι οι έλεγχοι που θα διενεργηθούν φέτος το καλοκαίρι ενώ οι ελεγκτές που βρίσκονται στο γραφείο τους αρχίζουν να ανοίγουν παλιές υποθέσεις. Προτεραιότητα δίνεται στις υποθέσεις για τις οποίες επέρχεται παραγραφή στο τέλος του 2020, στερώντας από το Δημόσιο το δικαίωμα να επιβάλει φόρους και πρόστιμα, ακόμα και αν υπάρχει αυταπόδεικτη φοροδιαφυγή. Στο στόχαστρο βρίσκονται κυρίως μεγάλες και φρέσκες φορολογικές υποθέσεις που πρέπει να ελεγχθούν μέχρι το τέλος του έτους.

Συγκεκριμένα, οι υποθέσεις που παραγράφονται στο τέλος του έτους είναι οι ακόλουθες πέντε κατηγορίες:

Οι φορολογικές υποθέσεις της χρήσης 2014 (φορολογίας εισοδήματος και ΦΠΑ), για τις οποίες έχουν υποβληθεί αρχικές εμπρόθεσμες δηλώσεις ή για τις οποίες έχουν υποβληθεί αρχικές εκπρόθεσμες δηλώσεις το αργότερο μέχρι τις 31-12-2019.
Οι υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος που αφορούν στη χρήση του 2011, αλλά οι επιτηδευματίες «ξέχασαν» να υποβάλουν έγκαιρα φορολογικές δηλώσεις και τις υπέβαλαν εντός του 2017.
Οι υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος και ΦΠΑ της χρήσης του 2009, για τις οποίες προέκυψαν «συμπληρωματικά» στοιχεία. Εφόσον οι φοροελεγκτικές αρχές εντοπίζουν, μετά τη λήξη της κανονικής πενταετούς περιόδου παραγραφής, «συμπληρωματικά» στοιχεία, (π.χ. εικονικά τιμολόγια) από τα οποία προκύπτει ότι υπήρξε απόκρυψη εισοδήματος και φοροδιαφυγή, ο χρόνος της μη παραγραφής επεκτείνεται στη δεκαετία. Σημειώνεται ότι από τα συμπληρωματικά στοιχεία εξαιρούνται οι καταθέσεις σε τράπεζες του εσωτερικού και του εξωτερικού.
Οι υποθέσεις ΦΠΑ της φορολογικής χρήσης του έτους 2009 για τις οποίες δεν υποβλήθηκε εκκαθαριστική δήλωση ΦΠΑ. Για τις υποθέσεις αυτές ισχύει 10ετής περίοδος παραγραφής που άρχισε να «τρέχει» από την 1η-1-2011 -δηλαδή μετά τη λήξη του έτους 2009 στο οποίο έπρεπε να υποβληθεί η εκκαθαριστική δήλωση- και λήγει την 31η-12-2020.

(Visited 1 times, 1 visits today)
ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Όλα τα μέτρα της τρίτης φάσης στήριξης επιχειρήσεων, εργαζόμενων και ιδιοκτητών ακινήτων

Δημοσιεύτηκε

στις

Αύριο Τετάρτη αναμένεται να εκδοθεί η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου με την οποία θα ενεργοποιείται από την 1η Ιουνίου το νέο πακέτο μέτρων με τις μειώσεις του ΦΠΑ, την κάλυψη του 1/3 των απωλειών που έχουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων εξαιτίας της μείωσης 40% στα ενοίκια αλλά και τον μηχανισμό «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ» που θα επιδοτεί το 60% του μισθού που θα χάνουν οι εργαζόμενοι που απασχολούνται με μειωμένο ωράριο.

Ειδικότερα με την ΠΝΠ θα αποσαφηνίζεται:

Το πλαίσιο για την κάλυψη μέρους των απωλειών των εργαζομένων που θα τεθούν σε καθεστώς εκ περιτροπής εργασίας η μερικής απασχόλησης καθώς υπάρχουν πολλά θολά σημεία και κενά όσον αφορά τον τρόπο λειτουργίας και τα κριτήρια για τους δικαιούχους. Σύμφωνα με πληροφορίες οι επιχειρήσεις πιέζουν τη κυβέρνηση να ξεκαθαρίσει γρήγορα το τοπίο έτσι ώστε να αποφασίσουν για το πώς θα κινηθούν καθώς το πρόγραμμα θα τρέξει από την 1η Ιουνίου. Σύμφωνα με τις κυβερνητικές εξαγγελίες ο μηχανισμός ενίσχυσης απασχόλησης με τη μορφή οικονομικής ενίσχυσης βραχυχρόνιας εργασίας που θα χρηματοδοτηθεί από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα SURE αρχικά με 820 εκ. ευρώ θα ενεργοποιηθεί από την 1η Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου 2020 με δυνατότητα επέκτασης της χρονικής ισχύος του εάν και εφόσον χρειαστεί. Δικαίωμα συμμετοχής θα έχουν όλες οι επιχειρήσεις της χώρας οι οποίες εμφανίζουν μείωση του τζίρου τους, τουλάχιστον 20% από τον Μάρτιο και μετά που ξέσπασε η πανδημία ανεξαρτήτως ΚΑΔ. Στο μηχανισμό θα ενταχθούν και επιχειρήσεις που λειτουργούν για πρώτη φορά και δεν έχουν καταγράψει έσοδα τους προηγούμενους μήνες καθώς και οι εποχικές επιχειρήσεις. Η επιδότηση μισθού θα καλύπτει όλους τους υφιστάμενους εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης ενώ δικαίωμα συμμετοχής θα έχουν όλοι οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης που θα προσληφθούν μέχρι τον αριθμό των εργαζομένων πλήρους απασχόλησης που διατηρούσαν πέρυσι τον αντίστοιχο μήνα. Δεν θα επιτρέπεται η εκ των υστέρων μετατροπή της σχέσης εργασίας από μερικής σε πλήρους απασχόλησης προκειμένου η επιχείρηση να λάβει επιδότηση του μισθολογικού κόστους. Το δικαίωμα του εργοδότη να μειώνει το χρόνο εργασίας του εργαζομένου πλήρους απασχόλησης έως και 50%, θα ασκείται υπό την αυστηρή προϋπόθεση ότι δεν θα μεταβάλλεται το είδος της σχέσης εργασίας. Το κράτος αναλαμβάνει την υποχρέωση αναπλήρωσης κατά 60% του εισοδήματος του εργαζομένου για το χρόνο που ο εργαζόμενος δεν θα εργάζεται. Σε περίπτωση που η καθαρή αμοιβή μετά την παραπάνω προσαρμογή υπολείπεται του κατώτατου μισθού, η διαφορά θα καλύπτεται από το κράτος εξ’ ολοκλήρου. Ο εργοδότης έχει την υποχρέωση να καλύπτει το σύνολο των ασφαλιστικών εισφορών του εργαζομένου, υπολογιζόμενων επί του αρχικού ονομαστικού μισθού. Για όσο διάστημα ο εργαζόμενος βρίσκεται σε καθεστώς μειωμένης απασχόλησης, ο εργοδότης απαγορεύεται να προβεί σε καταγγελία της σύμβασης εργασίας και σε μείωση του ονομαστικού μισθού του εργαζομένου.
Η μείωση του ΦΠΑ από το 24% στο 13% που θα ισχύσει από την 1η Ιουνίου έως τις 31 Οκτωβρίου στα εισιτήρια τρένου, μετρό και τραμ, αστικών και υπεραστικών λεωφορείων, αεροπλάνων, πλοίων, στον καφέ και στα μη αλκοολούχα ποτά που σερβίρονται από τα καταστήματα μαζικής εστίασης καθώς και στα εισιτήρια των κινηματογράφων. Στο τουριστικό πακέτο μειώνεται από 80/20 (80% με 13% και 20% με 24% σε 90/10.
Το καθεστώς της έκπτωσης φόρου για τους ιδιοκτήτες ακινήτων με απώλειες στο εισόδημα από ενοίκια. Σύμφωνα με το σχεδιασμό το δημόσιο θα καλύψει μέρος των απωλειών συμψηφίζοντας το ποσό αυτό με τους φόρους που κληθούν να πληρώσουν οι συγκεκριμένοι φορολογούμενοι από τον Ιούλιο και μετά. Για κάθε ιδιοκτήτη θα υπολογιστούν τα έσοδα που δεν εισέπραξε από ενοίκια και από το συνολικό ποσό θα επιστραφεί το ένα τρίτο (33,3%) μέσω συμψηφισμού με φορολογικές υποχρεώσεις ενώ δεν θα υπάρχει περιορισμός ως προς το είδος των φορολογικών υποχρεώσεων. Οι φορολογούμενοι που θα εισπράξουν μειωμένα κατά 40% ενοίκια θα κληθούν να δηλώσουν σε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ τις εισοδηματικές τους απώλειες.
Το ποσό που θα διατεθεί στο δεύτερο κύκλο της επιστρεπτέας προκαταβολής ο οποίος θα ανοίξει τον Ιούνιο και θα μπορούν να ενταχθούν περισσότερες επιχειρήσεις.

(Visited 1 times, 1 visits today)
ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πωλητήριο στον ιστορική ρετσίνα «Μαλαματίνα»

Δημοσιεύτηκε

στις

Επισπεύδονται οι διαδικασίες πώλησης της ιστορικής οινοποιϊας “Μαλαματίνα”, που πρωταγωνίστησε στον κλάδο περισσότερο από έναν αιώνα, αλλά την τελευταία δεκαετία αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα και έχει καταστεί ζημιογόνος.

Οι τράπεζες που απέκτησαν την πλειοψηφία των μετοχών της αρχικά ως ενέχυρο έναντι δανείων, βιάζονται τώρα να απαγκιστρωθούν, βλέποντας να μην αποδίδουν καρπούς τα σχέδια αναδιάρθρωσης.

Οι υποψήφιοι αγοραστές

Ενδιαφερόμενοι υποψήφιοι αγοραστές-επενδυτές υπάρχουν πολλοί – η σχετική λίστα περιλαμβάνει τουλάχιστον 10 ελληνικές επιχειρήσεις και funds από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Μεταξύ αυτών η οικογένεια Σαράντη που ελέγχει τη φίρμα “Ολυμπος” (γαλακτοκομικά, χυμοί, αναψυκτικά), η οινοποιϊα “Τσάνταλη”, το fund SMERemediumCap του πρώην προέδρου της Eurobank Νίκου Καραμούζη και το fund Elikonos 2 Greek Growth Fund, στο οποίο μετέχουν η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης (EBRD) και το European Investment Fund (EIF).

Οι τράπεζες σχεδιάζουν να εντάξουν την εταιρεία “Μαλαματίνας” στις διατάξεις  του άρθρου 106 του Πτωχευτικού Κώδικα, προκειμένου να εξασφαλίσει προστασία από τους πιστωτές και να εφαρμοσθεί σχέδιο διάσωσης-εξυγίανσης.

Επισημαίνεται ότι η ιστορική οινοποιία που κατέχει μερίδιο περίπου 40% στην ελληνική αγορά κρασιού “ρετσίνα”, βλέπει την τελευταία 10ετία τις πωλήσεις της να συρρικνώνονται σταδιακά και τους χρηματοοικονομικούς δείκτες της να επιδεινώνονται.

Από 29 εκατ. ευρώ που ήταν το 2007, οι πωλήσεις της περιορίστηκαν πέρυσι σε 13 εκατ. ευρώ. Οι νέοι ιδιοκτήτες της θα χρειασθεί να δαπανήσουν σημαντικά ποσό για το επαναλανσάρισμα της φίρμας, την τόνωση των πωλήσεων κρασιών παραδοσιακών τύπου  και την προώθηση νέων προϊόντων.

(Visited 1 times, 1 visits today)
ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

.

Menoume Spiti

Monopolio Delivery

Popular posts:

PABTEBOY ME GIATRO

Mladen Group 01

Mladen Group 02

Mladen Group 03

Mladen Group 04

Mladen Group 05

Mladen Group 06

Mladen Group 07

Mladen Group 08

Mladen Group 09

Mladen Group 10

Mladen Group 11

Mladen Group 12

Mladen Group 13

Mladen Group 14

Mladen Group 15

Free Group 01

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ