Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εταιρείες κολοσσοί διακόπτουν την παραγωγή τους στην Ευρώπη λόγω κορονοϊού

Εταιρείες κολοσσοί που εδρεύουν στην Ευρώπη διακόπτουν την παραγωγή τους λόγω του κορονοϊού.

Εργαζόμενοι σε μερική ανεργία, σχέδια εξοικονόμησης πόρων, κλείσιμο μονάδων: οι εταιρείες σε όλον τον κόσμο προσπαθούν με τον έναν ή τον άλλον τρόπο να κρατηθούν όρθιες απέναντι στον νέο κορονοϊό, ο οποίος εκτιμάται ότι θα επηρεάσει δραστικά τη δραστηριότητά τους ή ακόμη και θα απειλήσει την επιβίωση ορισμένων εξ αυτών.

Διακοπή της παραγωγής
Πολλοί κολοσσοί της παγκόσμιας βιομηχανίας, ιδίως στον τομέα του αυτοκινήτου, έχουν λάβει μέτρα για να περιορίσουν ή και να διακόψουν εντελώς την παραγωγή τους. Σήμερα, η Volkswagen έκανε γνωστό ότι από αυτήν την εβδομάδα θα κλείσει «τις περισσότερες» μονάδες της στην Ευρώπη για διάστημα δύο ή τριών εβδομάδων. Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της εταιρείας, τα λειτουργικά έσοδα κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους θα μειωθούν «τουλάχιστον στο μισό».

Η Ford διακόπτει επίσης την παραγωγή της στην ηπειρωτική Ευρώπη από τις 19 Μαρτίου για «πολλές εβδομάδες». Το ακριβές διάστημα θα καθοριστεί ανάλογα με την εξέλιξη της πανδημίας.

Στην Ισπανία, «όλα τα εργοστάσια σταμάτησαν προσωρινά τη δραστηριότητά τους, τουλάχιστον για αυτήν την εβδομάδα», σύμφωνα με την ομοσπονδία κατασκευαστών Anfac. Στη χώρα αυτή διατηρούν μονάδες οι αυτοκινητοβιομηχανίες Nissan και Seat.

Η PSA, που απασχολεί 51.000 εργαζόμενους στη Γαλλία, κλείνει όλες τις μονάδες παραγωγής στην Ευρώπη.

Η Renault σταμάτησε χθες και σήμερα την παραγωγή στα τέσσερα εργοστάσιά της στην Ισπανία καθώς και τη Γαλλία, μέχρι νεωτέρας.

Η Fiat Chrysler κλείνει «τις περισσότερες ευρωπαϊκές μονάδες της» στην Ιταλία, τη Σερβία και την Πολωνία (το ένα τρίτο της παραγωγής της) μέχρι τις 27 Μαρτίου.

Η Airbus θα διακόψει επίσης την παραγωγή της για τέσσερις ημέρες στη Γαλλία (48.000 εργαζόμενοι) και στην Ισπανία (2.700 εργαζόμενοι).

Αντιθέτως, στη Βρετανία, η αυτοκινητοβιομηχανία Jaguar Land Rover σχεδιάζει να συνεχίσει την παραγωγή στα εργοστάσιά της, τουλάχιστον μέχρι το τέλος της εβδομάδας, ανακοίνωσε σήμερα.

Η εταιρεία Hermes θα κλείσει μέχρι τα τέλη Μαρτίου όλες τις μονάδες της στη Γαλλία, δηλαδή περίπου 40 βυρσοδεψεία και ραφεία όπου απασχολούνται 9.500 άνθρωποι.

Η Gucci (όμιλος Kering) έκλεισε όλες τις μονάδες παραγωγής μέχρι τις 20 Μαρτίου, η Ferrari έκανε το ίδιο στα εργοστάσιά τη στο Μαρανέλο και τη Μόντενα (μέχρι τις 27 Μαρτίου), όπως επίσης και τα ναυπηγεία Fincantieri, μέχρι τις 19 Μαρτίου σε όλη την Ιταλία.

Η Michelin αποφάσισε να διακόψει την παραγωγή για τουλάχιστον μία εβδομάδα στην Ισπανία, τη Γαλλία και την Ιταλία. Η ενέργεια αυτή αφορά 20.000 εργαζόμενους σε 21 μονάδες.

Η αυτοκινητοβιομηχανία Daimler θα σταματήσει «το μεγαλύτερο μέρος» της παραγωγής της την Ευρώπη για τουλάχιστον δύο εβδομάδες.

Τεχνική ανεργία και άδειες στους εργαζομένους
Η Michelin ανέφερε χθες ότι «εξετάζει τη διαδικασία αποζημιώσεων» των εργαζομένων της «ανάλογα με τις νομικές διατάξεις σε κάθε χώρα».

Όπως και τα ναυπηγεία Fincantieri, που ζήτησαν από τους υπαλλήλους τους να κάνουν χρήση της καλοκαιρινής αδείας τους, η ρωσική αεροπορική εταιρεία Aeroflot κάλεσε τους υπαλλήλους της που έχουν υπόλοιπο αδείας «να επωφεληθούν» και να το πάρουν τώρα.

Η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair θα παγώσει τις προσλήψεις ενώ ταυτόχρονα προτείνει «εθελούσιες αποχωρήσεις» και «προσωρινή διακοπή σύμβασης εργασίας και σημαντική μείωση των ωρών εργασίας».

Το πάγωμα των προσλήψεων εξετάζει και η γερμανική Lufthansa, που ενδέχεται να μειώσει κατά 90% τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων.

Η Air France-KLM θα συμβουλευτεί τα συνδικάτα των εργαζομένων για τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν, «λαμβάνοντας υπόψη τις επιπτώσεις από τη μείωση της δραστηριότητας».

Οι εταιρείες Delta Air Lines, American και United ανακοίνωσαν πάγωμα των προσλήψεων, χορήγηση αδειών χωρίς αποζημίωση, σχέδια εθελούσιας εξόδου και μείωση των μισθών.

Έκκληση στο κράτος και τις τράπεζες
Η Ιταλία εξετάζει την πιθανότητα κρατικοποίησης της Alitalia.

Στη Γαλλία, ο υπουργός Οικονομικών Μπρουνό Λε Μερ δεν αποκλείει την εθνικοποίηση «εφόσον χρειαστεί» ορισμένων μεγάλων εταιρειών που διατρέχουν κίνδυνο να κλείσουν.

Η Boeing ζήτησε βοήθεια από τον Λευκό Οίκο ενώ οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες ζητούν ένα σχέδιο διάσωσης ύψους 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η γερμανική κυβέρνηση υποσχέθηκε ένα «απεριόριστο» πακέτο δανείων από τη δημόσια τράπεζα KfW.

Η Lufthansa ενδέχεται να ζητήσει κρατικές ενισχύσεις από τις ευρωπαϊκές χώρες στις οποίες λειτουργεί.

H Adidas ανακοινώνει το κλείσιμο καταστημάτων της λόγω του κορονοϊού
Η γερμανική εταιρεία αθλητικών ειδών Adidas ακολούθησε σήμερα την εταιρεία Nike και ανακοίνωσε το κλείσιμο καταστημάτων της, ως απάντηση στην πανδημία του κορονοϊού.

Τα καταστήματα της Adidas και της Reebok στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και τον Καναδά θα κλείσουν προσωρινά, αναφέρει η εταιρεία σε μια ανακοίνωση που εστάλη μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, τα καταστήματα της Adidas στις ΗΠΑ, τον Καναδά θα κλείσουν από τις 17 Μαρτίου έως τις 29 Μαρτίου, ενώ τα καταστήματα στην Ευρώπη από τις 18 Μαρτίου έως τις 29 Μαρτίου.

Η Adidas ενημερώνει ότι το κλείσιμο των καταστημάτων στοχεύει στον περιορισμό της διασποράς του νέου κορονοϊού.

“Στην Adidas, η υγεία και η ασφάλεια των εργαζομένων μας, των πελατών μας και των συνεργατών μας αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα” σημειώνει ο όμιλος, προσθέτοντας ότι το προσωπικό, που θα επηρεαστεί από την απόφαση αυτή, θα πληρωθεί για τις προγραμματισμένες ώρες εργασίας του παρά το κλείσιμο.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

“Πρωταθλητές” ακρίβειας το ελαιόλαδο και το κρέας – Αύξηση και στον καφέ στην εστίαση

Φωτιά στους λογαριασμούς των νοικοκυριών βάζουν ελαιόλαδο, φρούτα, λαχανικά και κρέας την τελευταία 5ετια με βάση τα στοιχεία της Eurostat με αποτέλεσμα να είναι πιο ακριβή από τον μέσο όρο της Ευρώπης.

Συγκεκριμένα, το ανοδικό «ράλι» στο κόστος του ελαιολάδου αναγκάζει πολλούς ιδιοκτήτες εστιατορίων να μην προμηθεύονται συσκευασίες για όλα τα τραπέζια, αλλά λιγότερες ή ακόμη και καθόλου. Μάλιστα, αρκετοί είναι εκείνοι που αντικατέστησαν το μπουκάλι με… ψεκαστήρα.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Συντάξεις χηρείας | Η μείωση 50% μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε μηδενισμό των αποδοχών

Αμέσως μετά τις ευρωεκλογές τοποθετείται η περικοπή των συντάξεων χηρείας του ιδιωτικού τομέα (σε Δημόσιο και ΟΓΑ έχουν γίνει περικοπές την προηγούμενη τετραετία), που μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε πλήρη εξαφάνιση -σε ακραίες περιπτώσεις- των απολαβών που σήμερα έχουν χιλιάδες συνταξιούχοι.

Σύμφωνα με τον νόμο του 2016 (Κατρούγκαλου) αλλά και την ερμηνευτική εγκύκλιο Τσακλόγλου (τέλος 2023), οι συνταξιούχοι χηρείας θα υποστούν μείωση των αποδοχών τους τουλάχιστον κατά 50%. Και αυτό καθώς μετά το τέλος της τριετίας, στο οποίο ο δικαιούχος της σύνταξης χηρείας λάμβανε το 70%, θα πρέπει τώρα να λάβει το 35% και μόνο όμως του ανταποδοτικού σκέλους της σύνταξης. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αν οι συνταξιούχοι λαμβάνουν μια σύνταξη εξ ιδίου δικαιώματος, από τη σύνταξη χηρείας που εισπράττουν θα λάβουν το ποσό που υπερβαίνει τα 384 ευρώ της εθνικής σύνταξης, όπως ξεκαθαρίζει η ερμηνευτική εγκύκλιος Τσακλόγλου.

Να σημειώσουμε ακόμα ότι όταν ξεκίνησαν οι πρώτες περικοπές (2020), οι αντιδράσεις των συνταξιούχων ήταν έντονες, υποχρεώνοντας μάλιστα τον ΕΦΚΑ να επιστρέψει πίσω τα ποσά που είχαν περικοπεί. Τώρα έρχεται η εφαρμογή του νόμου και για τις συντάξεις χηρείας των συνταξιούχων του ιδιωτικού τομέα και, σύμφωνα με την πρόβλεψη του νόμου, οι συντάξεις αυτές, εφόσον έχει παρέλθει τριετία από την καταβολή τους, θα περικοπούν ως αποδοχές εις διπλούν.

Δραματικές περικοπές και επιστροφές ποσών

Οπως σωστά επισημαίνει το ΕΝΔΙΣΥ (Ενιαίο Δίκτυο Συνταξιούχων), υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να είναι δεκάδες χιλιάδες οι δικαιούχοι που θα τύχουν νέων περικοπών στις συντάξεις χηρείας που λαμβάνουν, ενώ θα κληθούν να επιστρέψουν και αναδρομικά ποσά προς τα δημόσια ταμεία, καθώς το μέτρο θα έπρεπε να είχε εφαρμοστεί από τον Οκτώβριο του 2020!

Μπροστά στο σοβαρό αυτό ενδεχόμενο ακόμα και να μηδενιστούν τα ποσά της σύνταξης χηρείας για κάποιους δικαιούχους, το Δίκτυο ζητά να μην εφαρμοστεί η νομοθεσία που περικόπτει στο μισό τις συντάξεις χηρείας εξ ιδίου δικαιώματος και για δικαιούχους που προέρχονται από τον ιδιωτικό τομέα. Συγκεκριμένα, ζητά από την κυβέρνηση και το υπουργείο Εργασίας να νομοθετήσει σχετικά ώστε να παραμείνει η καταβολή των συντάξεων χηρείας στο 70% των αρχικών ποσών, εφ’ όρου ζωής του κάθε δικαιούχου, σημειώνοντας ότι «πρόκειται για ένα άδικο μέτρο που κακώς εφαρμόστηκε σε χιλιάδες συνταξιούχους στο Δημόσιο και στον ΟΓΑ, και στους δικαιούχους αυτούς η κυβέρνηση οφείλει να επιστρέψει τα χρήματα πίσω».

«Δεν μπορεί τώρα να γίνεται περικοπή της παροχής στο όνομα κάποιας δημοσιονομικής εξισορρόπησης» σημειώνει ακόμα το Δίκτυο των συνταξιούχων, υπενθυμίζοντας ότι το συγκεκριμένο μέτρο θεσμοθετήθηκε το 2016, εν μέσω Μνημονίων και βαθιάς οικονομικής κρίσης, και η κυβέρνηση «επιδιώκει να υφαρπάξει ένα μέρος του εισοδήματός τους από συνταξιούχους που διαβιούν μόνοι και έχουν απόλυτη ανάγκη την οικονομική ενίσχυση».

avgi.gr

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καύσιμα: Νέο χαράτσι θα έρθει για να μείνει – Πότε θα σημειώσει άνοδο 10 λεπτά η τιμή στη βενζίνη

Μια ακόμα οικονομική επιβάρυνση φέρνει η νέα νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Συγκεκριμένα, η νέα νομοθεσία της ΕΕ για την τιμολόγηση των ρύπων των καυσίμων στις οδικές μεταφορές και τη θέρμανση (ETS2) που θα τεθεί σε εφαρμογή από το 2027 και θα έχει ως αποτέλεσμα την άνοδο των τιμών.

Μέχρι σήμερα, οι ρύποι τιμολογούνταν μονάχα στην περίπτωση συγκεκριμένων κλάδων, όπως της βιομηχανίας. Αυτό, όμως, αλλάζει πλέον και διευρύνεται ώστε να πετύχει η Ευρωπαϊκή Ένωση τον κλιματικό της στόχο.

Όπως αναφέρει σχετικά το Euractiv, η νέα ρύθμιση συμφωνήθηκε πέρυσι με στόχο οι τιμές των ρύπων να παραμείνουν κάτω από τα 45 ευρώ/τόνο CO2, που μεταφράζεται σε ένα «καπέλο» περίπου 10 λεπτών στην τιμή της βενζίνης ή του ντίζελ στην αντλία.

Εντούτοις, ο ευρωβουλευτής του CDU/EPP, Πίτερ Λίεσε, που ήταν ο επικεφαλής διαπραγματευτής του Ευρωκοινοβουλίου, δήλωσε πρόσφατα ότι δεν αισιοδοξεί για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Ο λόγος είναι ότι οι εκπομπές των μεταφορών και των κτηρίων υποχωρούν πιο αργά από τις αρχικές προβλέψεις στην ΕΕ, με αποτέλεσμα την αύξηση της ζήτησης για δικαιώματα εκπομπών από το 2027, άρα και της τιμής τους.

Ενδεικτικό του προβλήματος που αντιμετωπίζει η Ευρώπη είναι ότι πέρυσι στη Γερμανία σημειώθηκε αντίδραση από τους καταναλωτές στον κρατικό στόχο αντικατάστασης των συστημάτων θέρμανσης με αντλίες θερμότητας. Αντί οι πολίτες να στραφούν στα νέα, πράσινα συστήματα, προτίμησαν να εγκαταστήσουν λέβητες με φυσικό αέριο πριν απαγορευτούν.

Με αφορμή τα παραπάνω, πιθανότερο σενάριο θεωρείται ότι η τιμή των δικαιωμάτων εκπομπών δεν θα περιοριστεί στα 45 ευρώ που προέβλεπαν αρχικά οι Βρυξέλλες. Άρα και η άνοδος στις τιμές καυσίμων θα είναι πιθανώς μεγαλύτερη των 10 λεπτών.

Πρόκειται για μια αύξηση που ενδεχομένως να είναι ανεκτή σε χώρες της Ευρώπης με σχετικά χαμηλές τιμές καυσίμων. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει πάντως στην περίπτωση της Ελλάδας που εφαρμόζει ήδη πολύ υψηλή φορολογία στα καύσιμα.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
text about elections
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en