Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επίδομα θέρμανσης: Πότε πληρώνεται η δεύτερη δόση

image_print

Αρκετή υπομονή θα χρειαστεί να κάνουν οι δικαιούχοι για τη δεύτερη δόση του επιδόματος θέρμανσης, καθώς η καταβολή της έχει προγραμματιστεί για τις 29 Μαΐου 2026. Μέχρι τότε, οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να έχουν καταχωρίσει σωστά τα στοιχεία και τα παραστατικά τους στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ έως τις 30 Απριλίου.

Η πληρωμή αφορά αγορές καυσίμων που πραγματοποιήθηκαν για κατανάλωση από 1 Οκτωβρίου 2025 έως 31 Μαρτίου 2026. Για τα καυσόξυλα και τα πέλετ προβλέπεται ειδική περίοδος αγορών, από 1 Ιουνίου 2025 έως 31 Μαρτίου 2026. Τα παραστατικά πρέπει να έχουν εκδοθεί έως τις 15 Απριλίου 2026.

Οι δικαιούχοι καλούνται να ελέγξουν εγκαίρως τα τιμολόγια και να ολοκληρώσουν σωστά τη διαδικασία καταχώρισης, ώστε να λάβουν τη δεύτερη δόση χωρίς προβλήματα.

Πώς καταβάλλεται το επίδομα

Το επίδομα θέρμανσης για τη χειμερινή περίοδο 2025-2026 καταβάλλεται σε τρεις δόσεις μέσω τραπεζικών λογαριασμών:

  • Α’ δόση (προκαταβολή): καταβλήθηκε έως 23 Δεκεμβρίου 2025 για τιμολόγια έως 30 Νοεμβρίου 2025

  • Β’ δόση: καταβολή έως 29 Μαΐου 2026

  • Γ’ δόση: έως 31 Ιουλίου 2026 για φυσικό αέριο και τηλεθέρμανση

Ποιο είναι το ποσό του επιδόματος

Το ύψος του επιδόματος διαμορφώνεται με βάση τη γεωγραφική περιοχή, τις κλιματικές συνθήκες και τις ενεργειακές ανάγκες της κατοικίας.

Το ποσό:

  • δεν μπορεί να είναι μικρότερο από 100 ευρώ

  • φτάνει έως 800 ευρώ

  • μπορεί να αγγίξει έως και 1.200 ευρώ σε περιοχές με αυξημένες ανάγκες θέρμανσης

Κάθε δικαιούχος μπορεί να επιδοτηθεί για ένα μόνο είδος καυσίμου και για αγορές συνολικής αξίας τουλάχιστον διπλάσιας από το ποσό του επιδόματος.

Ποιες αγορές καλύπτει

Το επίδομα θέρμανσης καλύπτει αγορές για:

  • πετρέλαιο θέρμανσης

  • φυσικό αέριο

  • ηλεκτρικό ρεύμα

  • καυσόξυλα

  • βιομάζα (πέλετ)

Οι αγορές πρέπει να έχουν πραγματοποιηθεί από 1 Οκτωβρίου 2025 έως 31 Μαρτίου 2026, με εξαίρεση καυσόξυλα και πέλετ που επιδοτούνται από 1 Ιουνίου 2025.

Είναι αφορολόγητο;

Το επίδομα θέρμανσης είναι πλήρως αφορολόγητο και ακατάσχετο. Δεν υπόκειται σε κρατήσεις, ούτε συμψηφίζεται με οφειλές προς το Δημόσιο, γεγονός που σημαίνει ότι οι δικαιούχοι λαμβάνουν το σύνολο του ποσού.

Τι πρέπει να προσέξουν οι δικαιούχοι

Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να διατηρήσουν όλα τα παραστατικά αγορών, να καταχωρίσουν σωστά τα στοιχεία τους στην πλατφόρμα και να ελέγξουν αν πληρούν τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια, ώστε να μη χαθεί η πληρωμή της δεύτερης δόσης.

DNews Widget
Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πιερρακάκης σε Ανδρουλάκη για εξωδικαστικό και σύγκλιση με την Ευρώπη

Ο Κυριάκος Πιερρακάκης στη Βουλή κατά την παρέμβασή του προς τον Νίκο Ανδρουλάκη
image_print

Στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Νίκο Ανδρουλάκη απάντησε από το βήμα της Βουλής ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης, κατά τη συζήτηση και ψήφιση του πολυνομοσχεδίου που περιλαμβάνει ρυθμίσεις για τον εξωδικαστικό μηχανισμό, το ιδιωτικό χρέος, τον νόμο Κατσέλη και μέτρα ενίσχυσης του διαθέσιμου εισοδήματος.

Στις παρεμβάσεις του, ο κ. Πιερρακάκης υπερασπίστηκε τη ρύθμιση της κυβέρνησης για τις ενεργές υποθέσεις του νόμου Κατσέλη, τονίζοντας ότι δεν περιορίζεται στην εφαρμογή της απόφασης του Αρείου Πάγου, αλλά εισάγει και αναδρομικότητα για όσους βρίσκονται σε ενεργή ρύθμιση.

Παράλληλα, απάντησε στην κριτική για τον εξωδικαστικό μηχανισμό, χαρακτηρίζοντάς τον επιτυχημένο μέτρο, καθώς, όπως ανέφερε, οι επιτυχείς ρυθμίσεις αυξήθηκαν από 2.706 το 2022 σε 21.680 το 2025.

«Η αύξηση είναι της τάξης του 700%. Συγχωρήστε με, εγώ όταν βλέπω κάπου 700% αύξηση δεν κρίνω το μέτρο αποτυχημένο. Επιτυχημένο μάλλον το κρίνω», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο Υπουργός σημείωσε ότι ο εξωδικαστικός μηχανισμός αφορά ρυθμίσεις ύψους 19 δισ. ευρώ, ποσό που, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι περίπου τριπλάσιο από τις ρυθμίσεις των 120 δόσεων την περίοδο 2018-2019.

Ανέφερε ακόμη ότι ο εξωδικαστικός μπορεί να φτάσει κατά κανόνα τις 240 δόσεις και, σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, ακόμη και τις 420 δόσεις, ενώ με το νομοσχέδιο μειώνεται το κατώφλι υπαγωγής από τις 10.000 στις 5.000 ευρώ.

Αναδρομικότητα και νόμος Κατσέλη

Απαντώντας στον Νίκο Ανδρουλάκη για τον νόμο Κατσέλη, ο Κυριάκος Πιερρακάκης υποστήριξε ότι η ανάγκη νέας νομοθέτησης, 16 χρόνια μετά, δείχνει ότι το πλαίσιο είχε κενά ως προς την ασφάλεια δικαίου.

Ο Υπουργός επανέλαβε ότι η κυβέρνηση εφαρμόζει «κάτι παραπάνω» από την απόφαση του Αρείου Πάγου, καθώς, όπως είπε, η αναδρομικότητα δεν περιλαμβάνεται στο κείμενο της απόφασης, αλλά αποτελεί κυβερνητική επιλογή.

Σε σχέση με όσους έχουν ήδη αποπληρώσει ή έχασαν τη ρύθμιση, ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε ότι στις περισσότερες περιπτώσεις αποπληρωμής η εξόφληση έγινε εφάπαξ, ενώ για όσους έχασαν τη ρύθμιση έχουν ήδη παραχθεί έννομα αποτελέσματα.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το άνοιγμα αυτών των υποθέσεων θα δημιουργούσε μεγάλη νομική και συστημική αβεβαιότητα, καθώς θα απαιτούσε την αναδρομική επανεξέταση χιλιάδων παλαιών φακέλων.

Η αναφορά στη σύγκλιση με την Ευρώπη

Στην τρίτη παρέμβασή του προς τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, ο Κυριάκος Πιερρακάκης αναφέρθηκε και στα στοιχεία σύγκλισης της ελληνικής οικονομίας με την Ευρώπη.

Όπως είπε, το πραγματικό αποπληθωρισμένο κατά κεφαλήν ΑΕΠ της Ελλάδας αυξήθηκε κατά 13% από το 2019 έως το 2025, όταν ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν 5,7%.

Παράλληλα, ανέφερε ότι το πραγματικό κατά κεφαλήν διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών αυξήθηκε κατά 14,3%, έναντι 6,6% στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

«Υπάρχει σύγκλιση. Απλώς θέλουμε αυτή η σύγκλιση να επιταχυνθεί», σημείωσε ο Υπουργός, υποστηρίζοντας ότι οι κινήσεις της κυβέρνησης υπέρ των πολιτών στηρίζονται στους «βαθμούς ελευθερίας» που, όπως είπε, κατέκτησε η χώρα τα προηγούμενα χρόνια.

Πολιτική αντιπαράθεση με αιχμές

Η αντιπαράθεση του Κυριάκου Πιερρακάκη με τον Νίκο Ανδρουλάκη είχε και έντονο πολιτικό τόνο, με τον Υπουργό να κατηγορεί την αντιπολίτευση για υπερβολές.

Αναφερόμενος στις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ, ο κ. Πιερρακάκης είπε ότι η κυβέρνηση υιοθετεί όσες θεωρεί λογικές, ωστόσο πρόσθεσε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις διακρίνει υπερβολή.

«Ώρες-ώρες νιώθω ότι στον ανταγωνισμό σας με τον κύριο Τσίπρα, είστε έτοιμος να εισβάλετε στο Νομισματοκοπείο», ανέφερε χαρακτηριστικά, απευθυνόμενος στον κ. Ανδρουλάκη.

Ο Υπουργός υποστήριξε ότι οι κυβερνητικές παρεμβάσεις για το ιδιωτικό και το δημόσιο χρέος, καθώς και για τη συνολική στήριξη της κοινωνίας, κινούνται στο πλαίσιο των οικονομικών δυνατοτήτων της χώρας.

Όπως είπε, στόχος είναι η βελτίωση της κατάστασης για κάθε πολίτη, «χωρίς υπερβολή» και χωρίς πολιτική λογική που «τάζει τα πάντα σε όλους».

Ακολουθούν οι παρεμβάσεις του Κυριάκου Πιερρακάκη προς τον Νίκο Ανδρουλάκη:

Δεύτερη παρέμβαση:

Κυρία Πρόεδρε, 

Κύριε Ανδρουλάκη, 

Αισθάνομαι την ανάγκη να απαντήσω σε κάποια σημεία στο πλαίσιο της γόνιμης ανταλλαγής απόψεων που έχουμε μεταξύ μας στον κοινοβουλευτικό διάλογο και να ξεκινήσω με δύο παραδοχές. Η πρώτη παραδοχή είναι επειδή αναφέρατε τον Νόμο Κατσέλη ως έναν νόμο σταθμό. Να πω ότι σίγουρα πιστεύω ότι μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι ένας νόμος για τον οποίον χρειάζεται να έρθεις μετά και να νομοθετήσεις- 16 χρόνια, αφού ήρθε- για να προσδιορίσεις σημεία της εφαρμογής του – αντανακλά ότι αυτός ο νόμος είχε κάποια κενά.

Άρα, εκ των πραγμάτων, χρειαζόμαστε μεγάλη ασφάλεια δικαίου σε οτιδήποτε κάνουμε και δεν παρήγαγε ο νόμος αυτός, αυτή την ασφάλεια δικαίου. Ο εξωδικαστικός, τον οποίον κριτικάρατε, την παράγει – θα έρθω σε αυτό αμέσως μετά. 

Η δεύτερη παραδοχή την οποία θέλω να κάνω είναι το ότι είπατε στην ομιλία σας, ότι ήμασταν αναγκασμένοι να εφαρμόσουμε την απόφαση του Αρείου Πάγου. Προφανώς η απόφαση παράγει νομολογία.

Εμείς έχουμε έρθει και εφαρμόζουμε κάτι παραπάνω από την απόφαση. Θα επαναλάβω αυτό που είπα πριν στον κύριο Φάμελλο: Ζητήστε από τους συνεργάτες σας να σας δώσουν το κείμενο της απόφασης του Αρείου Πάγου και να μας πουν, να σας πουν, πού υπάρχει η λέξη αναδρομικότητα, όπως αυτή που ερχόμαστε να εφαρμόσουμε εμείς για όσους βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε ενεργό ρύθμιση. 

Θα διαπιστώσετε ότι δεν υπάρχει. Αυτή είναι η κυβερνητική απόφαση και η κυβερνητική επιλογή, η οποία έρχεται να ενταχθεί σε ένα ευρύτερο σχέδιο νόμου που περιλαμβάνει μια σειρά από ρυθμίσεις για το ιδιωτικό χρέος στις οποίες αναφερθήκατε.

Και απλώς για να απαντήσω στα δύο σημεία που βάλατε σε σχέση με την εφαρμογή της αναδρομικότητας, να πω ότι στις περιπτώσεις όσων έχουν ήδη αποπληρώσει, η κυρία κατοικία έχει ήδη διασωθεί και στις περισσότερες περιπτώσεις η εξόφληση έχει γίνει εφάπαξ, δηλαδή με καταβολή του υπολοίπου κεφαλαίου. Τα δάνεια αυτά ήταν συνήθως μακράς διάρκειας, 20 έτη όταν κάποιος εξοφλεί εφάπαξ δεν συνεχίζει να επιβαρύνεται με μελλοντικούς τόκους. Άρα, πολύ απλά δεν υπάρχει τόκος προς επιστροφή και εμείς εδώ νομοθετούμε τον υπολογισμό του τόκου με βάση το μήνα.

Δεύτερον, στις περιπτώσεις όσων έχασαν τη ρύθμιση, έχουν ήδη παραχθεί συγκεκριμένα έννομα αποτελέσματα, και για τις δύο πλευρές, επειδή επί μήνες ή χρόνια δεν καταβάλλονταν οι συμφωνημένες δόσεις. Το να ανοίξουν ξανά αυτές οι υποθέσεις, επειδή αναφερθήκατε στην ασφάλεια δικαίου, θα δημιουργούσε τεράστια νομική και συστημική αβεβαιότητα, καθώς θα απαιτούσε την αναδρομική επανεξέταση χιλιάδων παλαιών φακέλων, πολλοί από τους οποίους στηρίζονται σε τελεσίδικες αποφάσεις δεκαετίας. Και εδώ να προσθέσω ότι 70% αυτών των περιπτώσεων, όπως ανέφερα και πριν, δεν είχαν καταβάλει ούτε μία δόση, ούτε μέρος μίας δόσης.

Να έρθω στον εξωδικαστικό όμως, γιατί θα μου πείτε τι γίνεται με αυτούς τους ανθρώπους; Θα σας απαντήσω ότι μπορούν κάλλιστα να υπαχθούν στον εξωδικαστικό. Και επειδή αναφερθήκατε κριτικά στον εξωδικαστικό, εγώ θα πω ότι συνολικά ο εξωδικαστικός αφορά 19 εκατομμύρια ευρώ. Ποσό τριπλάσιο περίπου από όσους μπήκαν στις 120 δόσεις το ‘18-‘19 στις οποίες αναφερθήκατε. Και επίσης να προσθέσω ότι ο εξωδικαστικός μπορεί να φτάσει κατά κανόνα τις 240 δόσεις, σε συγκεκριμένες περιπτώσεις και τις 420 δόσεις. Και οι 72 δόσεις που βάζουμε δεν έχουν κάποια προϋπόθεση όπως αναφέρατε, απλώς αφορούν παλαιά χρέη μέχρι το ’23, μετά μπορούν να υπαχθούν στις τυπικές δόσεις της ΑΑΔΕ. Μάλιστα, ο εξωδικαστικός είχε, για να αναφέρω πάλι τα στοιχεία, 2.706 επιτυχείς ρυθμίσεις το 2022, 21.680 ρυθμίσεις το 2025. Η αύξηση είναι της τάξης του 700%.

Συγχωρήστε με, εγώ όταν βλέπω κάπου 700% αύξηση δεν κρίνω το μέτρο αποτυχημένο. Επιτυχημένο μάλλον το κρίνω. Ακουμπά όλη την κοινωνία.

Και έχει δικαιοσύνη ο εξωδικαστικός. Γιατί δεν κάνει την ίδια ρύθμιση για όλους. Η ρύθμιση είναι πολύ μεγαλύτερη και το κούρεμα για εκείνους που πραγματικά έχουν κοινωνική ανάγκη.

Άρα πώς απορρίπτετε αυτό το μέτρο; Αντί να το αγκαλιάζετε και μάλιστα σε ένα σχέδιο νόμου στο οποίο ερχόμαστε και μειώνουμε το κατώφλι υπαγωγής στον εξωδικαστικό από τις 10.000 στις 5.000 ευρώ. Άρα το μέτρο δουλεύει και δουλεύει γιατί δεν μείναμε αδρανείς. Από την πρώτη μέρα μέχρι σήμερα το εργαλείο το βελτιώνουμε αυτό ξανά και ξανά, σε πολλαπλές παρεμβάσεις και στο σημερινό σχέδιο νόμου. 

Και κλείνω , κύριε Ανδρουλάκη – αισθάνομαι την ανάγκη απλώς να κάνω και μία αναφορά, δεν το αναφέρατε εσείς – ο κύριος Κουκουλόπουλος αναφέρθηκε κατά κόρον σε κριτική για το Υπερταμείο και αν δεν κάνω λάθος, εδώ μέσα στην αίθουσα αναφέρθηκε γιατί το Υπερταμείο, το οποίο μετονομάζεται σε Ελληνικό Αναπτυξιακό Ταμείο, συνεχίζει και αποπληρώνει κομμάτι του δημοσίου χρέους.

Δεν νομίζω ότι υπάρχει μεγαλύτερη συνθήκη κοινωνικής δικαιοσύνης απ’ το να μην μεταφέρει κανείς το βάρος στις επόμενες γενιές, ίσα-ίσα είναι πάρα πολύ σπουδαίο το ότι περισσότερες θυγατρικές του Υπερταμείου, του Ελληνικού Αναπτυξιακού Ταμείου πλέον, έχουν γυρίσει σε κερδοφορία. Και επιστρέφουμε στην αποπληρωμή του χρέους με έναν τρόπο τέτοιο που το 2032 έχει πάψει πλέον να είναι ρίσκο και είμαστε σε θέση διαρκώς να βελτιώνουμε την οικονομική συνθήκη της χώρας. Γιατί αυτό είναι και η τελική μου απάντηση στην κριτική σας.

Μου λέτε: «μας λέτε ότι όλα πάνε καλά», δεν σας λέω αυτό. Σας λέω ότι όλα πάνε καλύτερα. Και η δική μας δουλειά ποια είναι; Διαρκώς να βελτιώνουμε αυτή τη συνθήκη για κάθε Ελληνίδα, για κάθε Έλληνα, σε κάθε πρόβλημα το οποίο βιώνει. Όλες οι κινήσεις που κάνουμε και για το ιδιωτικό χρέος και για το δημόσιο χρέος και για τη συνολική στήριξη της κοινωνίας, εκεί κατατείνουν, γιατί είναι αυτές ρεαλιστικές, στο πλαίσιο των οικονομικών δυνατοτήτων της χώρας και κρύβουν μέσα τους αλήθεια.

Και όχι υπερβολή και όχι το να τάζεις τα πάντα σε όλους.

Σας ευχαριστώ πολύ. 

Τρίτη παρέμβαση:

Ξεκινώ με κάποια οφειλόμενα στοιχεία, κυρία Πρόεδρε, επειδή ο κύριος Ανδρουλάκης ζήτησε να μιλήσουμε με όρους σύγκλισης με την Ευρώπη. 

Να πω, λοιπόν, με όρους σύγκλισης με την Ευρώπη, ότι η Ελλάδα συγκλίνει. Το πραγματικό αποπληθωρισμένο κατά κεφαλήν ΑΕΠ της Ελλάδας έχει αυξηθεί 13% από το 2019 μέχρι το 2025, ευρωπαϊκά ο αντίστοιχος αριθμός ήταν 5,7%. Όγδοη καλύτερη επίδοση στην Ευρωπαϊκή Ένωση (έχει η Ελλάδα) με πραγματικό κατά κεφαλήν διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών, συν 14,3%, όταν στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι 6,6%. 

Άρα, υπάρχει σύγκλιση. Απλώς θέλουμε αυτή η σύγκλιση να επιταχυνθεί. Και αυτό γίνεται με βάση όλα αυτά τα οποία κατακτάμε. Γιατί μου είπατε, κύριε Ανδρουλάκη, με ποιους βαθμούς ελευθερίας νομοθέτησε η Κυβέρνηση Παπανδρέου. Εγώ θα σας πω με ποιους βαθμούς ελευθερίας νομοθέτησε η Κυβέρνηση Μητσοτάκη. Με τους βαθμούς ελευθερίας που αυτή κατέκτησε όλα αυτά τα χρόνια. Για να μπορούμε να ερχόμαστε σήμερα και να κάνουμε αυτές τις κινήσεις υπέρ των πολιτών. 

Και δεν μου απαντήσατε, που σας ζήτησα να μου απαντήσετε, σε ποιο σημείο της απόφασης του Αρείου Πάγου υπήρχε η αναδρομικότητα την οποία επικαλείστε; Εσείς την είπατε στο TikTok. Ο Άρειος Πάγος, όμως, δεν την ανέφερε κάπου. Ερχόμαστε και το κάνουμε εμείς με τον σωστό τρόπο. Και όλα τα εργαλεία τα οποία βάζουμε, έχουν ακριβώς αυτό το χαρακτήρα. 

Να κλείσω με μια τοποθέτηση επί προσωπικού, γιατί κι εσείς κάνατε το ίδιο λάθος που έκανε πριν ο κύριος Γερουλάνος, αποφασίσατε να αναφερθείτε σε εμένα, είναι χόμπι σας, επί προσωπικού. Και να πω ότι είμαι μέλος της Νέας Δημοκρατίας το 2015, του τέλους της, και εξαιρετικά υπερήφανος για αυτό. Και εξαιρετικά υπερήφανος για την κυβέρνηση στην οποία μετέχω. Ακριβώς επειδή δεν χρειάζεται να αναφέρω τους λαϊκισμούς, τους οποίους αναφέρατε εσείς και η κοινοβουλευτική σας ομάδα. 

Και αυτό είναι μια συνολική κατάκτηση της ελληνικής κοινωνίας, μια συνολική κατάκτηση αυτής της κυβέρνησης. Διαβάζω τις προτάσεις σας, όποιες είναι λογικές, τις υιοθετούμε, αλλά σε κάποιες, κύριε Ανδρουλάκη, επιτρέψτε μου, νιώθω ώρες- ώρες ότι στον ανταγωνισμό σας με τον κύριο Τσίπρα, είστε έτοιμος να εισβάλετε στο Νομισματοκοπείο. 

Νομίζω, λοιπόν, ότι υπάρχει μια υπερβολή σε όλα αυτά. Την κατανοώ πολιτικά, δεν την κατανοώ κυβερνητικά. Και νομίζω ότι είναι λάθος. Και είναι ένα λάθος το οποίο δεν πρέπει να συνεχίσετε να επιμένετε. 

Σας ευχαριστώ.

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πιερρακάκης σε Φάμελλο: Νομοθετούμε καθολικότητα και αναδρομικότητα

Ο Κυριάκος Πιερρακάκης στη Βουλή κατά την παρέμβασή του προς τον Σωκράτη Φάμελλο
image_print

Στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτη Φάμελλο απάντησε από το βήμα της Βουλής ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης, κατά τη συζήτηση και ψήφιση του πολυνομοσχεδίου που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ρυθμίσεις για τον εξωδικαστικό μηχανισμό και το ιδιωτικό χρέος.

Ο κ. Πιερρακάκης αναφέρθηκε στη ρύθμιση που αφορά τις ενεργές υποθέσεις του νόμου Κατσέλη και την εφαρμογή της απόφασης του Αρείου Πάγου, υποστηρίζοντας ότι η κυβέρνηση προχωρά όχι μόνο σε καθολική εφαρμογή, αλλά και σε αναδρομικότητα.

Απευθυνόμενος στον κ. Φάμελλο, ο Υπουργός ανέφερε ότι αντιλαμβάνεται πως βρίσκεται, όπως είπε, «σε εξαιρετικά δύσκολη θέση», καθώς η κυβέρνηση νομοθετεί «κάτι παραπάνω από την απόφαση του Αρείου Πάγου».

Ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε ότι η αναδρομικότητα δεν αναφέρεται στην απόφαση του Αρείου Πάγου και υποστήριξε πως πρόκειται για πρόσθετη πολιτική επιλογή της κυβέρνησης.

Στην παρέμβασή του, άσκησε κριτική στην αντιπολίτευση, λέγοντας ότι «κουνάει το goalpost», ενώ υποστήριξε ότι η κυβέρνηση φέρνει ρύθμιση ευρύτερη από όσα ζητούνταν δημόσια.

Παράλληλα, αναφέρθηκε σε στοιχεία για την πορεία της ελληνικής οικονομίας, τονίζοντας ότι το πραγματικό αποπληθωρισμένο κατά κεφαλήν ΑΕΠ αυξήθηκε κατά 13% από το 2019 έως σήμερα, ενώ το πραγματικό κατά κεφαλήν διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών αυξήθηκε κατά 14,3% την ίδια περίοδο.

Ο Υπουργός υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση, όπως είπε, οικοδομεί την κοινωνική συνοχή πάνω στην καλή πορεία της οικονομίας, επισημαίνοντας ότι κάθε πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο πολίτης στην καθημερινότητά του αποτελεί και πρόβλημα της κυβέρνησης.

Κλείνοντας, κάλεσε τον Σωκράτη Φάμελλο και τον ΣΥΡΙΖΑ να υπερψηφίσουν τη ρύθμιση, με βάση, όπως ανέφερε, την προηγούμενη δημόσια τοποθέτησή τους υπέρ της καθολικής εφαρμογής της απόφασης.

Ακολουθεί η παρέμβαση του Κυριάκου Πιερρακάκη:

Σας ευχαριστώ κυρία Πρόεδρε,

Κύριε Φάμελλε,

Ξεκινώ από το τελευταίο σημείο, το οποίο -και για όσους μας βλέπουν – νομίζω-είναι το πιο ενδιαφέρον. Και να ξεκινήσω δηλώνοντας πάρα πολύ μπερδεμένος. Και είμαι μπερδεμένος με την εξής έννοια: σας μελετώ συχνά -το ξέρετε και μου αρέσουν οι συζητήσεις που έχουμε εντός Βουλής- και άκουσα τι είπατε στον Δικηγορικό Σύλλογο.

Άκουσα όλη την ομιλία σας. Και στην ομιλία σας λέγατε καθολική εφαρμογή της απόφασης του Αρείου Πάγου. Πού είμαι μπερδεμένος λοιπόν; Γιατί παρερμηνεύσατε και αυτά τα οποία έλεγα.

Τι έλεγα, τι έλεγε και ο κύριος Στουρνάρας; Να δούμε την απόφαση και να δούμε πώς θα την εντάξουμε στο ευρύτερο χρηματοπιστωτικό σύστημα και στις ευρύτερες αποφάσεις του δημοσίου χρέους. Παρακαλώ, λοιπόν, όλους εσάς εκεί που χαμογελάτε, κύριε Μπάρκα, βγάλτε την απόφαση του Αρείου Πάγου και πείτε μου, πού λέει τη λέξη αναδρομικότητα; Σας παρακαλώ, στην απάντησή σας, πάρτε την απόφαση, αναφέρετέ μου πού ο Άρειος Πάγος επιβάλλει στην κυβέρνηση τη λέξη αναδρομικότητα;

Γιατί την αναδρομικότητα, κύριε Φάμελλε, και στην ομιλία σας στον ΔΣΑ τυγχάνει να μην την αναφέρατε ούτε εσείς. Οπότε, αντιλαμβάνομαι ότι είστε σε εξαιρετικά δύσκολη θέση σήμερα που έρχεται η κυβέρνηση και νομοθετεί κάτι παραπάνω από την απόφαση του Αρείου Πάγου, γιατί πέρα από την καθολικότητα κάνουμε και αναδρομικότητα.

Και έρχεστε τώρα και κάνετε αυτό το οποίο -μιας και έχουμε Μουντιάλ- θα περιγράφαμε με το «κουνάτε το goalpost». Είστε και «offside» αλλά κουνάτε και το goalpost. Διότι, επικαλείστε αυτούς που έχουν ήδη αποπληρώσει – αυτοί οι οποίοι αποπλήρωσαν συντριπτικά, αποπλήρωσαν εφάπαξ. Άρα, δεν υπήρξαν τόκοι στην πορεία. Επίσης, να πούμε και κάτι άλλο. «Κουνείστε το goalpost» είναι η μόνιμη επωδός σας, το ξέρουμε. 

Λοιπόν, να πάμε και αλλού. Λέτε για όσους έχασαν τη ρύθμιση και αποκρύπτετε, πέρα από το ότι έχουν παραχθεί τελεσίδικα νομικά αποτελέσματα, και το εξής: Το 70% όσων έχασαν τη ρύθμιση δεν είχαν πληρώσει ούτε μία δόση, ούτε μέρος αυτής. Άρα, αντιλαμβάνομαι την εξαιρετικά δύσκολη θέση στην οποία βρίσκεστε, όμως, εγώ θα αναμένω να ψηφίσετε τη ρύθμιση στο πνεύμα της τοποθέτησης Φάμελλου που μίλαγε για καθολική εφαρμογή της λύσης. 

Και έρχομαι επίσης και σε κάτι άλλο. Επειδή αναφερθήκατε σε στοιχεία τα οποία έχουν σχέση με την πραγματική σύγκλιση της Ελλάδας με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και πρέπει πραγματικά αυτά να τα μοιραζόμαστε εντός της Εθνικής Αντιπροσωπείας.

Λοιπόν, το πραγματικό αποπληθωρισμένο κατά κεφαλήν ΑΕΠ της Ελλάδας, βγάζουμε τον πληθωρισμό, πόσο αυξήθηκε από το ‘19 μέχρι σήμερα; 13%. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος αυξήθηκε κατά 5,7% την ίδια περίοδο. Είμαστε πολύ παραπάνω, είναι η 8η καλύτερη επίδοση.

Το πραγματικό κατά κεφαλήν διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών, αυξήθηκε περισσότερο, 14,3% την ίδια περίοδο, έναντι 6,6% στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Και αν δούμε και την κατά κεφαλήν κατανάλωση και το κατά κεφαλήν ΑΕΠ, έχουμε σύγκλιση αυτό το διάστημα. Έχουμε φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα; Όχι. Εμείς επικαλούμαστε τα στοιχεία γιατί έτσι οφείλουμε.

Πάνω στην καλή πορεία της οικονομίας, χτίζουμε την κοινωνική συνοχή και την κοινωνική σύγκληση. Αλλά αυτό είναι και το πνεύμα των ρυθμίσεων για το ιδιωτικό χρέος και το πνεύμα όλων των ρυθμίσεων. Όσο υπάρχει έστω και ένας πολίτης ο οποίος έχει πρόβλημα – είτε το πρόβλημα είναι στο ταμείο του σούπερ μάρκετ είτε το πρόβλημα είναι στην καθημερινότητά του – το πρόβλημά του είναι πρόβλημά μας.

Αλλά, έτσι, οικοδομείς. Όχι με «έναν νόμο» και «ένα άρθρο» και όχι με ευχολόγια. Εγώ λοιπόν, με δεδομένο ότι σας άκουσα να ζητάτε καθολική εφαρμογή της απόφασης και με δεδομένο ότι η κυβέρνηση έχει έρθει και νομοθετεί – τι να κάνουμε;- κάτι πολύ παραπάνω. Περιμένω με αγωνία να λάβουμε τη θετική σας ψήφο. 

Σας ευχαριστώ πολύ. 

DNews Widget
Continue Reading

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Καβάλα: Στο επίκεντρο η κρίση ρευστότητας στον πρωτογενή τομέα σε εκδήλωση του ΓΕΩΤ.Ε.Ε.

Εκδήλωση του ΓΕΩΤΕΕ Ανατολικής Μακεδονίας στην Καβάλα για την κρίση ρευστότητας στον πρωτογενή τομέα
image_print

Η κρίση ρευστότητας στον πρωτογενή τομέα βρέθηκε στο επίκεντρο εκδήλωσης – συνάντησης που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026, στην αίθουσα «Νικόλαος Μάρτης» της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας.

Η εκδήλωση διοργανώθηκε με πρωτοβουλία του Παραρτήματος Ανατολικής Μακεδονίας του ΓΕΩΤ.Ε.Ε., σε συνεργασία με την κεντρική υπηρεσία του Επιμελητηρίου, και είχε ως αντικείμενο τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο πρωτογενής τομέας, λόγω των καθυστερήσεων πληρωμών και της γενικότερης έλλειψης ρευστότητας.

Στη συνάντηση συμμετείχαν τοπικοί αυτοδιοικητικοί φορείς, ο Σύλλογος Γεωπόνων Ν. Καβάλας, καθώς και εκπρόσωποι αγροτικών και κτηνοτροφικών συλλόγων.

Τη συζήτηση άνοιξε ο Πρόεδρος του Παραρτήματος Ανατολικής Μακεδονίας του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. Ζαφείρης Μυστακίδης, ο οποίος αναφέρθηκε στα προβλήματα που καταγράφονται στον πρωτογενή τομέα και στις επιπτώσεις που αυτά έχουν και στους γεωτεχνικούς επαγγελματίες.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον πολυλειτουργικό και υποστηρικτικό ρόλο των γεωπονικών επιχειρήσεων στην ελληνική ύπαιθρο, επισημαίνοντας ότι η κρίση ρευστότητας μπορεί να απειλήσει ένα κρίσιμο δίκτυο υπηρεσιών για παραγωγούς και αγροτικές περιοχές.

Στη συνέχεια, ο Γενικός Γραμματέας του Παραρτήματος Ανατολικής Μακεδονίας του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. Γρηγόριος Τιμοσίδης παρουσίασε την υπάρχουσα οικονομική κατάσταση, καθώς και τα τοπικά ζητήματα που επηρεάζουν τον αγροτικό και κτηνοτροφικό κόσμο.

Κύριος ομιλητής της εκδήλωσης ήταν ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. Μενέλαος Γαρδικιώτης, ο οποίος αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες του Επιμελητηρίου για την αντιμετώπιση των καθυστερήσεων πληρωμών και των προβλημάτων ρευστότητας.

Ο κ. Γαρδικιώτης ενημέρωσε τους συμμετέχοντες για αντίστοιχες εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν στην Αθήνα και σε άλλες περιοχές της χώρας, καθώς και για τις επαφές του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. με τον Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. Γεώργιο Πιτσιλή.

Σύμφωνα με το ΓΕΩΤ.Ε.Ε., οι παρεμβάσεις αυτές συνέβαλαν στην επίσπευση ορισμένων θεμάτων και πληρωμών που παρέμεναν εκκρεμή για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ακολούθησε συζήτηση με τους συμμετέχοντες, όπου διατυπώθηκαν ερωτήματα, προβληματισμοί και προτάσεις για την υπέρβαση της δύσκολης κατάστασης που αντιμετωπίζει ο πρωτογενής τομέας.

Το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. χαρακτηρίζει θετικό το αποτύπωμα της συνάντησης, σημειώνοντας ότι θα υπάρξει συνέχεια παρεμβάσεων για την αντιμετώπιση της κρίσης ρευστότητας.

Την επόμενη ημέρα, Τρίτη 23 Ιουνίου 2026, αντιπροσωπεία του ΓΕΩΤ.Ε.Ε., με επικεφαλής τον Πρόεδρο του Δ.Σ. Μενέλαο Γαρδικιώτη και τον Γενικό Γραμματέα του Παραρτήματος Ανατολικής Μακεδονίας Γρηγόριο Τιμοσίδη, επισκέφθηκε γεωτεχνικές υπηρεσίες της Καβάλας και τοπικούς αυτοδιοικητικούς φορείς.

Στόχος των επαφών ήταν η καταγραφή των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι υπηρεσίες και οι γεωτεχνικοί στην άσκηση των καθηκόντων τους, προς όφελος των παραγωγών, των καταναλωτών και συνολικά του πρωτογενούς τομέα της περιοχής.

Όπως αναφέρει το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. Ανατολικής Μακεδονίας, όπου χρειαστεί, τα προβλήματα που καταγράφηκαν θα διαβιβαστούν αρμοδίως, προκειμένου να αναζητηθούν λύσεις, ενώ οι σχετικές επαφές θα συνεχιστούν.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
Banner
text about elections

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en