«Βλέπουμε να σταθεροποιούνται οι τιμές σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων να μειώνονται και δεν το λέμε εμείς, το λέει η ελληνική στατιστική υπηρεσία», πρόσθεσε ο υπουργός.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επίδομα θέρμανσης | Από 64 έως 350 ευρώ στους δικαιούχους, θα δοθεί ολόκληρο μέχρι τέλος Δεκεμβρίου
Ανοίγει τις επόμενες ώρες η ηλεκτρονική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ μέσω της οποία θα πρέπει να νοικοκυριά να υποβάλουν αίτηση για να λάβουν μέχρι το τέλος του έτους το επίδομα θέρμανσης το οποίο κυμαίνεται από 64 έως 350 ευρώ.
Οι δικαιούχοι θα πρέπει να σπεύσουν να υποβάλουν αίτηση καθώς η προθεσμία λήγει στις 20 Δεκεμβρίου 2019.
Για να λάβει κάποιος όλο το επίδομα αρκεί να αγοράσει πετρέλαιο αξίας ίσης ή μεγαλύτερης με το διπλάσιο του επιδόματος από τις 15 Οκτωβρίου έως τις 31 Δεκεμβρίου.
Η πληρωμή ολόκληρου του επιδόματος θα γίνει έως τις 31 Δεκεμβρίου 2019 ενώ μετά τις 15 Ιανουαρίου και έως το τέλος Μαρτίου 2020 θα γίνουν διασταυρώσεις στα στοιχεία των αγορών πετρελαίου θέρμανσης που θα δηλώσουν οι δικιαούχοι.
Λίγο πριν ανοίξει η ηλεκτρονική εφαρμογή για την υποβολή των αιτήσεων τα νοικοκυριά θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:
1. Ποιους κωδικούς θα πρέπει να χρησιμοποιήσω για να συνδεθώ με την Εφαρμογή Δικαιούχων του Επιδόματος πετρελαίου Θέρμανσης;
α. Οι πιστοποιημένοι χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών συνδέονται χρησιμοποιώντας τους κωδικούς πρόσβασης στο TAXISnet.
β. Οι χρήστες που δε διαθέτουν κωδικούς πρόσβασης TAXISnet, θα ταυτοποιούνται εναλλακτικά δίνοντας Α.Φ.Μ. και αριθμό ειδοποίησης κάποιου εκκαθαριστικού/πράξης προσδιορισμού φόρου Δήλωσης Φόρου Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων των τελευταίων (5) πέντε ετών.
Εάν δε θυμάστε τους κωδικούς πρόσβασης και τυχαίνει το όνομα χρήστη (username) να ταυτίζεται με τον Α.Φ.Μ. σας, τότε δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον εναλλακτικό τρόπο σύνδεσης. Για αυτό θα πρέπει να ανακτήσετε τον κωδικό πρόσβασής σας μέσω των σχετικών διαδικασιών.
2. Μέχρι πότε έχω προθεσμία υποβολής αίτησης στο Μητρώο Δικαιούχων Επιδόματος Πετρελαίου Θέρμανσης;
Μέχρι 20 Δεκεμβρίου 2019.
3. Ποια στοιχεία θα πρέπει να δηλώσω στην ηλεκτρονική αίτηση;
Στην αίτηση αναγράφονται κατά περίπτωση τα ακόλουθα στοιχεία:
– ο αριθμός Φορολογικού Μητρώου του αιτούντος – υπόχρεου φορολογικής δήλωσης,
– το ονοματεπώνυμό του,
– ο αριθμός των εξαρτώμενων τέκνων του,
– ο αριθμός τραπεζικού λογαριασμού (IBAN) στον οποίο επιθυμεί να πιστωθεί το ποσό και το ονοματεπώνυμο του πρώτου δικαιούχου,
– ο αριθμός παροχής ηλεκτρικού ρεύματος του ακινήτου κύριας κατοικίας,
– η ταχυδρομική διεύθυνση που αντιστοιχεί στη συγκεκριμένη παροχή ηλεκτρικού ρεύματος,
– αν η κατοικία είναι ιδιόκτητη, ενοικιαζόμενη ή δωρεάν παραχωρούμενη καθώς και ο Α.Φ.Μ. του εκμισθωτή ή του δωρεάν παραχωρούντος,
– τα τετραγωνικά μέτρα κύριων χώρων της κύριας κατοικίας κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης,
– η ένδειξη αν πρόκειται για πολυκατοικία,
– τα στοιχεία επικοινωνίας του (διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αριθμός κινητού ή και σταθερού τηλεφώνου).
Προσοχή: Δεν είναι αποδεκτή η χρήση του ίδιου αριθμού λογαριασμού τραπέζης (IBAN) από δύο διαφορετικούς δικαιούχους επιδόματος. Επίσης δεν είναι αποδεκτή η χρήση του ίδιου αριθμού παροχής ηλεκτρικού ρεύματος για περισσότερους από δύο δικαιούχους κατά την ίδια χρονική στιγμή.
4. Είμαι διαχειριστής στην πολυκατοικία ποια στοιχεία θα πρέπει να δηλώσω στην αίτηση;
Οι διαχειριστές ή οι εκπρόσωποι των πολυκατοικιών ή οι εταιρίες διαχείρισης πολυκατοικιών, δηλώνουν στην εφαρμογή τα ακόλουθα στοιχεία:
– τον αριθμό φορολογικού μητρώου του διαχειριστή ή του προσώπου που εκπροσωπεί την πολυκατοικία ή της εταιρίας διαχείρισης της πολυκατοικίας,
– τον Α.Φ.Μ. της πολυκατοικίας, εφόσον υπάρχει,
– τον αριθμό της κοινόχρηστης παροχής ηλεκτρικού ρεύματος ή μιας παροχής ηλεκτρικού ρεύματος που εκπροσωπεί την πολυκατοικία,
– τα χιλιοστά συμμετοχής των διαμερισμάτων στις δαπάνες θέρμανσης,
– το ονοματεπώνυμο των φυσικών προσώπων που διαμένουν στα διαμερίσματα τα οποία δεν χρησιμοποιούνται ως επαγγελματική στέγη.
Μετά τη συμπλήρωση των παραπάνω στοιχείων προ- βαίνουν σε ενεργοποίηση της διαδικασίας πληρωμής. Η ενεργοποίηση αυτή δεν μπορεί να γίνει μετά τις 20 Δεκεμβρίου 2019.
5. Σε ποιο ΑΦΜ θα πρέπει να εκδοθεί το παραστατικό αγοράς του πετρελαίου θέρμανσης;
Το παραστατικό αγοράς πετρελαίου θέρμανσης θα πρέπει να εκδοθεί στον ΑΦΜ του αιτούντος, δηλαδή στον ΑΦΜ που αντιστοιχεί στους κωδικούς TAXISnet με τους οποίους θα υποβληθεί η ηλεκτρονική αίτηση. Στην περίπτωση πολυκατοικίας το παραστατικό αγοράς πετρελαίου θέρμανσης θα πρέπει να εκδοθεί είτε στον ΑΦΜ της πολυκατοικίας, εάν αυτός υφίσταται, είτε στον ΑΦΜ που αντιστοιχεί στο κωδικούς TaxisNet με τους οποίους δημιουργήθηκε το προφίλ της πολυκατοικίας.
6. Πότε θα πληρωθεί το επίδομα στους δικαιούχους;
Η πληρωμή του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης διενεργείται μέσω τραπεζικών ή λοιπών πιστωτικών ιδρυμάτων.
Το ποσό επιδόματος καταβάλλεται εξ ολοκλήρου έως τις 31 Δεκεμβρίου 2019 για το σύνολο των αιτούντων δικαιούχων, ανεξαρτήτως αγορών πετρελαίου εσωτερικής καύσης θέρμανσης, με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 6 της παρούσας.
Μετά τις 15 Ιανουαρίου 2020 και όχι αργότερα από τις 31 Μαρτίου 2020, πραγματοποιείται διασταύρωση των αγορών πετρελαίου θέρμανσης με βάση τα υποβληθέντα φορολογικά στοιχεία στο ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης πετρελαίου θέρμανσης και επαναϋπολογισμός του ποσού επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης του κάθε δικαιούχου. Για τις περιπτώσεις που προκύψουν διαφορές μεταξύ του αρχικά καταβληθέντος ποσού και του επαναϋπολογισθέντος, επιβάλλονται κυρώσεις και αποκλείονται από τη χορήγηση επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης
7. Το επίδομα θέρμανσης φορολογείται;
Όχι. Το επίδομα είναι αφορολόγητο, δεν αποτελεί εισόδημα και δεν υπόκειται σε καμιά κράτηση υπέρ του Δημοσίου ή τρίτου. Επίσης δεν κατάσχεται στα χέρια του Δημοσίου ή οποιουδήποτε τρίτου κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης, δεν υπόκειται σε κανενός είδους παρακράτηση και δεν συμψηφίζεται με τυχόν οφειλές του δικαιούχου βεβαιωμένες στη Φορολογική Διοίκηση.
8. O προμηθευτής πετρελαίου δεν μου έδωσε στοιχεία για να υποβάλω αίτηση χορήγησης επιδόματος. Πώς θα γίνει η διασταύρωση των στοιχείων;
Ο προμηθευτής πετρελαίου δεν δίνει στοιχεία για την υποβολή της αίτησής σας. Κάθε παραστατικό αγοράς πετρελαίου υποβάλλεται από τον προμηθευτή στην Α.Α.Δ.Ε. Αυτά που πρέπει να προσέξετε είναι:
•Η σωστή αναγραφή του Α.Φ.Μ. σας ή του Α.Φ.Μ. διαχειριστή-εκπροσώπου αν πρόκειται για πολυκατοικία ή του Α.Φ.Μ. της πολυκατοικίας εφόσον έχει δηλωθεί από το διαχειριστή.
•Η σωστή αναγραφή του αριθμού παροχής της Δ.Ε.Η. ή του κοινόχρηστου αριθμού παροχής, αν πρόκειται για πολυκατοικία. ΠΡΟΣΟΧΗ! Τα στοιχεία του Α.Φ.Μ. και του αριθμού παροχής της Δ.Ε.Η. πρέπει να είναι τα ίδια στο παραστατικό του προμηθευτή και στην αίτησή σας.
9. Τι πρέπει να κάνει ο διαχειριστής σε ότι αφορά στην εφαρμογή Διαχείρισης Χιλιοστών Θέρμανσης μιας Πολυκατοικίας;
Η Εφαρμογή Διαχείρισης Χιλιοστών Θέρμανσης Πολυκατοικίας απευθύνεται στους διαχειριστές των πολυκατοικιών ή σε εκπροσώπους κτισμάτων όπου υπάρχουν περισσότερες από μία κατοικίες (ολιγοκατοικίες) και για τις οποίες υπάρχει κοινός καυστήρας.
Ο διαχειριστής-εκπρόσωπος εισάγει τα στοιχεία των διαμερισμάτων της πολυκατοικίας/ολιγοκατοικίας, καθώς και τη συμμετοχή κάθε ενός από αυτά στις δαπάνες θέρμανσης σε χιλιοστά. Αλλαγές στα παραπάνω στοιχεία μπορεί ο διαχειριστής να πραγματοποιήσει μόνο πριν ενεργοποιήσει τη δυνατότητα πληρωμής.
Είναι υποχρεωτικό να δηλωθούν τα χιλιοστά συμμετοχής σε δαπάνες θέρμανσης για όλα τα διαμερίσματα μιας πολυκατοικίας για να δημιουργηθεί η συνολική εικόνα της (ανοικτά -κλειστά -τα οποία ανήκουν σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα). Θα πρέπει να συμφωνήσετε σε μια κατανομή που θα ισχύει για όλο το χρόνο. Το σύνολο των χιλιοστών των διαμερισμάτων πρέπει να είναι 1000, ώστε να μπορεί να ενεργοποιηθεί και η δυνατότητα πληρωμής. Μπορείτε να ενεργοποιήσετε τη δυνατότητα πληρωμής, όταν θα έχουν υποβληθεί όλες οι αιτήσεις από τους δικαιούχους.
Πριν προβείτε στην ενεργοποίηση της δυνατότητας πληρωμής, επιβεβαιώστε την ορθή υποβολή των αιτήσεων των δικαιούχων. Η αίτησή τους είναι σωστή μόνο όταν δίπλα στα στοιχεία τους υπάρχει η ένδειξη «Υπάρχει αίτηση».
Στα παραστατικά των αγορών πετρελαίου θέρμανσης τα στοιχεία του Α.Φ.Μ. και του αριθμού κοινόχρηστης παροχής της Δ.Ε.Η. θα πρέπει να ταυτίζονται με αυτά τα οποία έχετε εισάγει στην Εφαρμογή Διαχείρισης Χιλιοστών Θέρμανσης. Σε περίπτωση που έχει εκδοθεί Α.Φ.Μ. για την πολυκατοικία και θέλετε τα παραστατικά αγοράς πετρελαίου θέρμανσης να εκδίδονται σε αυτόν τον Α.Φ.Μ., θα πρέπει να ορίσετε τον Α.Φ.Μ. αυτόν στα στοιχεία της πολυκατοικίας, επιλέγοντας το σχετικό δεσμό «Ορισμός Α.Φ.Μ.».
Ο Α.Φ.Μ. πολυκατοικίας δεν μπορεί να αλλάξει στη συνέχεια, ούτε και να διαγραφεί. ΠΡΟΣΟΧΗ! Ακόμη και στην περίπτωση που έχει οριστεί Α.Φ.Μ. πολυκατοικίας, στις αιτήσεις των ενοίκων θα αναγράφεται ο Α.Φ.Μ. του διαχειριστή.
10. Είμαι διαχειριστής, αλλά δεν έχουμε κοινόχρηστο μετρητή Δ.Ε.Η.(ρολόι Δ.Ε.Η.) στην πολυκατοικία. Ποιο ρολόι Δ.Ε.Η. πρέπει να δηλώσω σαν Κοινόχρηστο;
Δηλώστε το δικό σας (ως διαχειριστή/εκπροσώπου) ρολόι Δ.Ε.Η., ή εναλλακτικά επιλέξτε ένα ρολόι (αρ. παροχής Δ.Ε.Η.) που θα έχετε συμφωνήσει με όλους τους ενοίκους της πολυκατοικίας σας.
11. Τι πρέπει να γίνει στην περίπτωση αλλαγής διαχειριστή;
Στην Εφαρμογή Διαχείρισης Χιλιοστών Θέρμανσης Πολυκατοικίας, θα δηλωθούν τα νέα στοιχεία. Οι ένοικοι θα υποβάλουν τις νέες αιτήσεις με τον νέο Α.Φ.Μ. διαχειριστή. Ο διαχειριστής θα ενεργοποιήσει τη δυνατότητα πληρωμής. ΠΡΟΣΟΧΗ! Οι νέες διασταυρώσεις παραστατικών αγοράς πετρελαίου θέρμανσης, αφορούν στις αγορές που θα πραγματοποιηθούν μετά την ημερομηνία ενεργοποίησης της δυνατότητας πληρωμής.
12. Είμαστε μια πολυκατοικία, όπου κάθε διαμέρισμα έχει δικό του καυστήρα. Πρέπει να τη δηλώσουμε σαν πολυκατοικία ή ο κάθε ένοικος να κάνει αίτηση ως κάτοικος μονοκατοικίας;
Θα κάνετε χωριστή αίτηση ο καθένας ως κάτοικος μονοκατοικίας, με την προϋπόθεση ότι θα προμηθευτείτε πετρέλαιο με διαφορετικά παραστατικά αγοράς. Τα στοιχεία του Α.Φ.Μ. και του αριθμού παροχής της Δ.Ε.Η. πρέπει να είναι τα ίδια στο παραστατικό του πρατηριούχου και αντίστοιχα στην αίτηση κάθε δικαιούχου.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πάνω από 8.500 δικαιούχοι έκαναν διακοπές τον Απρίλιο με voucher κοινωνικού τουρισμού
Συνολικά 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) ενεργοποιήθηκαν σε τουριστικά καταλύματα της χώρας στο διάστημα 1-30 Απριλίου 2024. Ως δημοφιλέστερος προορισμός αναδείχτηκε ο Νότιος Τομέας Αθηνών, ενώ ακολουθούν η Εύβοια και τα Ιωάννινα.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, οι διακοπές μπορούν να πραγματοποιηθούν έως τις 30 Ιουνίου 2024. Οι δικαιούχοι και ωφελούμενοι μπορούν να πραγματοποιήσουν έως έξι διανυκτερεύσεις σε κατάλυμα που επιλέγουν από το μητρώο παρόχων.
Ειδικά, για καταλύματα σε Λέρο, Λέσβο, Χίο και Κω, μπορούν να πραγματοποιηθούν έως 10 διανυκτερεύσεις δωρεάν, ενώ στα καταλύματα Ρόδου, Β. Εύβοιας, Έβρου και Σάμου, μπορούν να πραγματοποιηθούν έως 12 διανυκτερεύσεις δωρεάν.
Εκτός από τη διαμονή σε τουριστικά καταλύματα, επιδοτούνται και τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Η συμμετοχή της γενικής κατηγορίας των δικαιούχων ανέρχεται σε 25% και των πολυτέκνων σε 20%. Για ΑμεΑ, τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια διατίθενται δωρεάν.
Πηγή: newsbeast.gr
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ξεπέρασαν τις 250.000 οι διασυνδέσεις POS με ταμειακές μηχανές
Πάνω από 250.000 επιχειρήσεις ολοκλήρωσαν τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών τους με τα POS καλύπτοντας τον στόχο που είχε τεθεί από το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και την ΑΑΔΕ. Σημειώνεται ότι το ποσοστό των επιχειρήσεων που δεν ανταποκρίθηκαν καθόλου στις υποχρεώσεις τους με βάση τον νόμο έως το πέρας της προθεσμίας ανήλθε σε περίπου 5% επί του συνόλου των υπόχρεων επιχειρήσεων.
Πλέον απομένει η διασύνδεση των POS με τις ταμειακές ορισμένων μόνο υποκατηγοριών επιχειρήσεων οι οποίες, για διάφορους πρακτικούς ή τεχνικούς λόγους, δεν ολοκλήρωσαν τη διαδικασία μέχρι τα τέλη Απριλίου.
Συγκεκριμένα, μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να διασυνδεθούν:
- 3.000 επιχειρήσεις, στις οποίες οι προμηθευτές δεν τους παρείχαν τερματικά POS λόγω χαμηλής πιστοληπτικής αξιολόγησης. Οι επιχειρήσεις αυτές κατά βάση έχουν οφειλές και είναι ενταγμένες στον Τειρεσία. Για αυτές τις επιχειρήσεις προωθείται νομοθετική διάταξη, με την οποία θα καθίσταται υποχρεωτική η παροχή POS από τους προμηθευτές και παράλληλα θα προβλέπει ισχυρότερες ασφαλιστικές δικλείδες (π.χ. καταβολή εγγύησης) εκ μέρους των επιχειρήσεων.
- 7.500 επιχειρήσεις με παλαιά συστήματα ταμειακών ή/και POS, τα οποία είναι ασύμβατα μεταξύ τους και χρήζουν άμεσης αντικατάστασης. Οι επιχειρήσεις αυτές, ενώ έσπευσαν να διασυνδεθούν, αυτό δεν κατέστη δυνατό λόγω ασυμβατότητας συστημάτων ταμειακών και POS. Μόνο για αυτές τις επιχειρήσεις, δίνεται ένα χρονικό περιθώριο έως 10 Ιουνίου, προκειμένου να αντικαταστήσουν την ταμειακή τους μηχανή ή/και το POS, όπου χρειάζεται, προκειμένου να ολοκληρωθεί η διασύνδεση με επιτυχία. Σε αυτές τις επιχειρήσεις έχει σταλεί ήδη ηλεκτρονικό μήνυμα από την ΑΑΔΕ, που τις ενημερώνει για όλα τα παραπάνω.
- Περίπου 30.000 εποχικές επιχειρήσεις. Υπενθυμίζεται πως οι εποχικές επιχειρήσεις έχουν ούτως ή άλλως προθεσμία διασύνδεσης των συστημάτων τους μέχρι και την ημέρα έναρξης λειτουργίας τους.
Ωστόσο, παρά τα αλλεπάλληλα μηνύματα της ΑΑΔΕ, τις διαρκείς προσπάθειες ενημέρωσης από πλευράς Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και τη συνεχή επανάληψη της απόφασης ότι δεν πρόκειται να δοθεί άλλη παράταση στο έργο της διασύνδεσης, εντούτοις μέχρι και σήμερα, περίπου 17.000 επιχειρήσεις (περίπου το 5% του συνόλου των υπόχρεων επιχειρήσεων) δεν έχουν ανταποκριθεί καθόλου στις υποχρεώσεις τους με βάση τον νόμο.
Η ΑΑΔΕ βρίσκεται ήδη σε επικοινωνία με αυτές τις επιχειρήσεις, προκειμένου να παρουσιάσουν τους λόγους της μη ανταπόκρισης τους και στη συνέχεια, εφόσον δεν αποδείξουν λόγους ανωτέρας βίας, θα τους επιβληθεί το αναλογούν πρόστιμο. Υπενθυμίζεται πως ήδη έχουν επιβληθεί τα πρώτα πρόστιμα σε αντίστοιχες επιχειρήσεις με τζίρο άνω του 1 εκατ. ευρώ και πρόκειται να επιβληθούν και άλλα τις επόμενες ημέρες και σε άλλες επιχειρήσεις ασχέτως τζίρου.
Επιπλέον, όσες επιχειρήσεις είχαν ορίσει στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ ραντεβού με τεχνικό εγκατάστασης τις τελευταίες ημέρες του Απριλίου, αλλά το ραντεβού δεν ολοκληρώθηκε με υπαιτιότητα του τεχνικού, έχουν περιθώριο λίγων ημερών προκειμένου να το ολοκληρώσουν προτού ενεργοποιηθούν τα πρόστιμα.
Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «Η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS ήταν κάποτε ανέκδοτο, ενώ τώρα είναι πραγματικότητα. Θα ήθελα να ευχαριστήσω για τη συνεργασία τόσο τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις, που ήταν υπόχρεοι διασύνδεσης όσο και τους τεχνικούς εγκατάστασης και όλους όσους ενεπλάκησαν στην ολοκλήρωση αυτού του τόσο σύνθετου και πολυεπίπεδου έργου. Δεν εφησυχάζουμε ωστόσο. Απομένει η ολοκλήρωση της διασύνδεσης και για ορισμένες υποκατηγορίες επιχειρήσεων, που για διάφορους πρακτικούς και τεχνικούς λόγους έχουν περιθώριο διασύνδεσης για λίγο ακόμη διάστημα. Θα επιμείνουμε στη διασύνδεση όλων ανεξαιρέτως των επιχειρήσεων, εκτός των άλλων και για λόγους ισότιμου ανταγωνισμού μεταξύ τους. Με το έργο αυτό θέτουμε σε λειτουργία ένα ισχυρό εργαλείο για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής. Και επιπλέον, καλύπτουμε τις υποχρεώσεις μας απέναντι στην Ε.Ε. και το Ταμείο Ανάκαμψης, μη θέτοντας σε κίνδυνο την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση της πατρίδας μας».
Ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χάρης Θεοχάρης, δήλωσε: «Ως ‘αλλαγή υποδείγματος’ για την ελληνική οικονομία θα χαρακτήριζα την επιτυχή ολοκλήρωση της διασύνδεσης ανάμεσα στα POS και τις ταμειακές μηχανές. Πρόκειται για ένα έργο ουσίας, ένα κρίσιμης σημασίας βήμα προς τον εκσυγχρονισμό, την ψηφιοποίηση, αλλά και τη φορολογική δικαιοσύνη, κάτι που επιτεύχθηκε χάρη στην καλή συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους και την ενεργοποίηση της αγοράς. Με τη διασύνδεση POS και ταμειακών κλείνουν οριστικά τα ‘παραθυράκια’ της διαρροής φορολογικών εσόδων. Ένα έργο που αποδεικνύει ότι όταν θέλουμε, μπορούμε! Και με τον ίδιο τρόπο θα συνεχίσουμε τα επόμενα έργα».
Ο Διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, δήλωσε: «Πρόκειται για ένα έργο καθοριστικό για την οικονομία, τις επιχειρήσεις, και την πάταξη της φοροδιαφυγής. Ταυτόχρονα, είναι έργο του Ταμείου Ανάκαμψης, άρα οι προθεσμίες πρέπει να τηρηθούν. Ήμουν από την αρχή σίγουρος ότι, για το μεγάλο και σύνθετο αυτό έργο, όλοι μας, Κράτος και επιχειρήσεις, θα κάναμε το καλύτερο δυνατόν, ώστε να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα. Όπερ και εγένετο. Συνεχίζουμε τη δουλειά μας, ώστε και αυτή η ψηφιακή μεταρρύθμιση να ολοκληρωθεί με επιτυχία, προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος και του κοινωνικού συνόλου».
Τι απομένει να γίνει
Τους μήνες Μάιο και Ιούνιο το βάρος πέφτει στην ολοκλήρωση και του έργου της διασύνδεσης των ταμειακών με λογισμικό ERP με τα POS. Οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν ταμειακό σύστημα με λογισμικό ERP, υπενθυμίζεται ότι έχουν προθεσμία έως την 31η Μαΐου και σε περίπτωση προγραμματισμένου ραντεβού με σκοπό τη διασύνδεση εντός Ιουνίου 2024 έως το τέλος του συγκεκριμένου μήνα. Η σχετική πλατφόρμα για τον ορισμό των ραντεβού έχει ήδη ανοίξει.
Τέλος, όσοι έχουν προμηθευτεί ή πρόκειται να προμηθευτούν κάποια λύση «all in one» (ταμειακή και POS σε μια συσκευή), αλλά δεν έχουν πραγματοποιήσει συναλλαγή θεωρούνται ως «μη συνδεδεμένοι»! Σημειώνεται ότι έχουν εγκριθεί 8 πάροχοι ηλεκτρονικής τιμολόγησης με τέτοιες λύσεις.
Τα πρόστιμα
Οι υπόχρεες επιχειρήσεις, που δεν έχουν διασυνδέσει τα συστήματά τους και δεν εμπίπτουν σε κάποια από τις υποκατηγορίες που προαναφέρθηκαν, είναι αντιμέτωπες με την επιβολή προστίμων εφόσον δεν μπορούν να αιτιολογήσουν ότι δεν το έπραξαν για λόγους ανωτέρας βίας (π.χ. μη ολοκλήρωση προγραμματισμένου ραντεβού χωρίς δική τους υπαιτιότητα).
Συγκεκριμένα, προβλέπεται πρόστιμο:
- 10.000 ευρώ, εφόσον τηρούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα,
- 20.000 ευρώ, εφόσον τηρούν διπλογραφικό λογιστικό σύστημα.
Τα πρόστιμα αυτά μειώνονται στο μισό για επιχειρήσεις, που είναι εγκατεστημένες σε οικισμούς με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό έως 3.100 κατοίκους (πλην των τουριστικών). Σε περίπτωση υποτροπής εντός πενταετίας, τα πρόστιμα διπλασιάζονται και για κάθε επόμενη ίδια παράβαση τριπλασιάζονται.
Τέλος, υπενθυμίζεται πως από την 1η Απριλίου, 35 κλάδοι λιανικής υποχρεώνονται να έχουν εγκατεστημένα POS και να δέχονται συναλλαγές με κάρτες. Σε άλλη περίπτωση προβλέπεται πρόστιμο ύψους 1.500 ευρώ ανά παράβαση.
πηγή newsbeast.gr
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σκρέκας | Τα μέτρα για την ακρίβεια αποδίδουν
Από τα στοιχεία που λαμβάνουμε από τα σούπερ μάρκετ για πρώτη φορά τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, έχουμε μηδενικές ανατιμήσεις, και αυτό είναι κάτι που θα φανεί και το επόμενο διάστημα στον πληθωρισμό. Τα μέτρα σταδιακά έχουν αρχίσει και αποδίδουν» δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Σκρέκας.
«Δε θα σταματήσουμε να λαμβάνουμε μέτρα και να προσπαθούμε να προστατεύουμε τους καταναλωτές απέναντι στο μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σήμερα που είναι η ακρίβεια» επεσήμανε ο υπουργός, μιλώντας στον ΣΚΑΪ100.3.