Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επενδύσεις 1,5 δισεκατομμυρίου στην Αττική Ριβιέρα

Στο παραλιακό μέτωπο μεταφέρεται το επόμενο κύμα των ξενοδοχειακών επενδύσεων στην Αττική, εκεί όπου θα φιλοξενηθούν τα δύο πρώτα και μεγαλύτερα αστικά resorts της χώρας σε Ελληνικό και Γλυφάδα, την ίδια στιγμή που ο Πειραιάς βρίσκεται πλέον στο επίκεντρο του επενδυτικού ενδιαφέροντος με νέα projects.

Της Στεφανίας Σούκη

Οι επενδύσεις σε ξενοδοχειακές υποδομές που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη ή σχεδιάζονται στην Αττική Ριβιέρα αγγίζουν σε αξία το 1,5 δισ. ευρώ και σε αυτές συμπεριλαμβάνονται, πέραν της επένδυσης των 650 εκατ. ευρώ στον νέο «Αστέρα» Βουλιαγμένης, οι επενδύσεις για το τουριστικό τοπόσημο του Ελληνικού, με προοπτική να αγγίξουν τα 700 εκατ. ευρώ, αλλά και τα νέα «Αστέρια» Γλυφάδας, που, κατά πληροφορίες, βρίσκονται στο στάδιο της εκκίνησης για την πρώτη φάση της επένδυσης.

Στον Πειραιά, στο προσκήνιο βρίσκεται πλέον το φιλόδοξο πλάνο για την πολυαναμενόμενη αξιοποίηση του Πύργου, που μπορεί να απορροφήσει κεφάλαια ακόμη και 50 εκατ. ευρώ, μικρότερες επενδύσεις από ιδιώτες για τετράστερες μονάδες στο λιμάνι που έχουν ήδη εγκριθεί και βρίσκονται στις διαδικασίες της εξεύρεσης χρηματοδότησης και φυσικά τα πλάνα για τις νέες ξενοδοχειακές μονάδες που περιλαμβάνονται στο πολυσυζητημένο master plan της COSCO, η οποία ωστόσο έχει σκοντάψει στις εγκρίσεις.

Οι επενδύσεις στον Πειραιά

«Η πόλη στρέφεται προς το νερό», σχολιάζει ο κ. Δημήτρης Ανδριόπουλος, επικεφαλής της Dimand, η οποία με τη σύμπραξη της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) και της Grivalia υλοποιεί το μεγάλο project ανάπλασης των πρώην ακινήτων της Παπαστράτος στο λιμάνι.

Το επενδυτικό πλάνο συνολικού ύψους 100 εκατ. ευρώ που βρίσκεται σε εξέλιξη στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου περιελάμβανε, πέραν των γραφείων 30.000 τ.μ., και ξενοδοχειακό συγκρότημα 18.000 τ.μ. Ωστόσο με δεδομένη τη μεγάλη ζήτηση από εταιρείες για γραφεία υψηλών προδιαγραφών, το σχέδιο για ξενοδοχείο στο Piraeus Port Plaza εγκαταλείπεται και μετατοπίζεται, κατά πληροφορίες, σε άλλο σημείο του λιμανιού.

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει το πολυαναμενόμενο project για τον Πύργο του Πειραιά, για τον οποίο θα διενεργηθεί πλειοδοτικός διαγωνισμός παραχώρησης για 99 χρόνια. Το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο του δήμου παραμένει αναξιοποίητο για περισσότερο από 45 χρόνια (η κατασκευή του είχε ξεκινήσει το 1972), ενώ τώρα υπολογίζεται ότι το κόστος αποπεράτωσης μπορεί να κυμανθεί ανάλογα με τη χρήση -γραφεία, ξενοδοχείο ή και μεικτή- από 29 έως 50 εκατ. ευρώ, με ελάχιστο οικονομικό αντάλλαγμα για τον δήμο 900.000 ευρώ ετησίως. Ο δήμαρχος Γιάννης Μώραλης εκφράζει την αισιοδοξία του ότι ο διαγωνισμός δεν θα κηρυχθεί άγονος, πολύ περισσότερο δε από τη στιγμή που «ο Πειραιάς έχει δυναμική, με τις επενδύσεις από πλευράς δήμου, τα έργα του μετρό, τις επενδύσεις στο λιμάνι και τα ιδιωτικά έργα».

Eνα ζήτημα βέβαια ως προς το τελευταίο που προέκυψε εσχάτως είναι η στάση που θα κρατήσουν συνολικά το υπουργείο Πολιτισμού και το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ), το οποίο είχε συμπεριλάβει στην ημερήσια διάταξη της περασμένης εβδομάδας και το θέμα της έγκρισης ή μη της οριοθέτησης ως αρχαιολογικού χώρου του Δήμου Πειραιά και της περιοχής Καστράκι του Δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας, όπως και το master plan του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ).

Το θέμα προκάλεσε την έντονη αντίδραση του κ. Μώραλη, αφού «ακόμη και για να βάψουμε την όψη ενός κτιρίου, χρειαζόμαστε την έγκριση της αρχαιολογικής υπηρεσίας», ενώ ο ΟΛΠ αιτήθηκε την αναβολή του προκειμένου να έχει τον χρόνο να καταθέσει τις απόψεις του, όπερ και έγινε δεκτό. Στα σχέδια του ΟΛΠ και της COSCO για το λιμάνι, πέραν των λοιπών πρόσθετων μεγάλων επενδύσεων για τις οποίες θα πρέπει να αναπτυχθεί εκ νέου η επιχειρηματολογία των επενδυτών σε επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), περιλαμβάνονται και τα σχέδια για τρία ξενοδοχεία, αρκεί να υπάρξει αξιολόγηση από το υπουργείο Πολιτισμού. Σημειωτέον ότι στη συνεδρίαση του Φεβρουαρίου εγκρίθηκαν από την ΕΣΑΛ υπό όρους οι υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΠ με μπλόκο για τις πρόσθετες, όπως το εμπορικό κέντρο και το logistics center.

Την ίδια στιγμή, δύο ακόμη ξενοδοχεία, για τα οποία έχουν προχωρήσει οι αδειοδοτικές διαδικασίες (του ομίλου Μεταξά για το 4άστερο 200 κλινών στην οδό Αριστείδου και της Μάστερ Αναπτυξιακή για ένα ακόμη 4άστερο στην Ομηρίδου Σκυλίτση), είναι εδώ και αρκετό καιρό υπό σχεδιασμό στο λιμάνι, με το ζήτημα της χρηματοδότησης να έχει πάει πίσω τα πλάνα. Χρηματοδότηση αναζητεί και ο όμιλος Δουζόγλου για την ανάπλαση του πρώην ξενοδοχείου «Mistral» στην Καστέλα, που μάλιστα έχει πάρει το πράσινο φως και από το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης για την ένταξή του στον Αναπτυξιακό.

Το ξενοδοχείο του Πειραιά είναι το πρώτο το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, θέλει να βάλει μπρος στην Ελλάδα ο επιχειρηματίας που έγινε γνωστός όταν απέκτησε προ τετραετίας το «Πεντελικόν» στην Κηφισιά. Ωστόσο οι επαφές με τις τράπεζες δεν έχουν αποδώσει τα αναμενόμενα, την ίδια στιγμή που οι φήμες θέλουν τον κ. Θεόδωρο Δουζόγλου να έχει αναρτήσει πωλητήριο.

Πάντως, μια νέα άφιξη προετοιμάζεται στην Καστέλα για τον προσεχή Ιούνιο στο πρώην ξενοδοχείο «Bella Vista», το οποίο ανακαινίζεται πλήρως προκειμένου να φιλοξενήσει το πρώτο ξενοδοχείο πόλης της Santikos Collection, η οποία έχει παρουσία σε Σποράδες και Πήλιο. «Αναζητούσαμε τουλάχιστον εδώ και μια τετραετία την κατάλληλη ευκαιρία στην Αττική έχοντας εξετάσει πάνω από 40 περιπτώσεις ξενοδοχείων, πολλά από τα οποία ήταν υπερτιμημένα στην Αθήνα. Καταλήξαμε τελικά στον Πειραιά, θεωρώντας ότι με την αναβάθμιση του παραλιακού μετώπου που βρίσκεται σε εξέλιξη η περιοχή έχει τεράστιες προοπτικές και χρειάζεται νέες προτάσεις», αναφέρει στο «business stories» ο κ. Κωνσταντίνος Σαντίκος.

Το ξενοδοχείο «Τhe Alex» που θα λειτουργήσει έχει μισθωθεί από τον όμιλο για περίοδο 30 ετών και θα περιλαμβάνει 34 δωμάτια, rooftop bar και εστιατόριο και πανοραμική θέα στη θάλασσα, με στόχο να αποτελέσει το πρώτο μέλος μιας σειράς νέων ξενοδοχείων πόλης για τη Santikos Collection, η οποία ξεκίνησε τη δεκαετία του ’80 από την Αλόννησο.

Tα δύο πρώτα αστικά θέρετρα της Αττικής

Τη μεγαλύτερη επένδυση στην Αττική Ριβιέρα, πέραν του «Αστέρα» Βουλιαγμένης και εφόσον -φυσικά- πάρει τον δρόμο της υλοποίησης, θα σηματοδοτήσει το πρώτο Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα με Καζίνο (Ιntegrated Resort Casino- IRC), το οποίο προβλέπεται να λειτουργήσει εντός της έκτασης των 6.200 στρεμμάτων του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και μπορεί να φτάσει, κατά τις εκτιμήσεις, στα 700 εκατ. ευρώ.

Οι προδιαγραφές που περιλαμβάνονται στην προκήρυξη του διαγωνισμού για την άδεια καζίνου και το IRC, με ημερομηνία υποβολής των προσφορών 22 Απριλίου (με ανοιχτό το ενδεχόμενο παράτασης), παραπέμπουν στο μεγαλύτερο resort εντός αστικού ιστού στην Ελλάδα, με υπερπολυτελείς ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις άνω των 2.000 κλινών και το πρώτο μεγάλο συνεδριακό τουλάχιστον 12.000 τ.μ. -για πρώτη φορά- μετά τις εξαγγελίες των Ολυμπιακών Αγώνων.

«Η Αθήνα βρίσκεται στην τέλεια γεωγραφική θέση για να έχεις τουρισμό από παντού», δήλωσε προ ημερών από τους Δελφούς, όπου βρέθηκε στο πλαίσιο του Delphi Economic Forum ο κ. Μάριο Κοντομέρκος, CEO της Mohegan Gaming & Entertainment (MGE), η οποία αναπτύσσει οργανωμένα τουριστικά θέρετρα σε ολόκληρο τον κόσμο και έχει ήδη εκδηλώσει ανοιχτά το ενδιαφέρον της για το καζίνο στο Ελληνικό.

Ο κ. Κοντομέρκος εξέφρασε την εκτίμηση ότι αυτού του είδους οι επενδύσεις που συνδυάζουν διαμονή και ψυχαγωγία μπορούν να προσελκύσουν από 5 έως 10 εκατομμύρια επισκέπτες σε ετήσια βάση. Στο ερώτημα του «b.s.» αν αυτές οι επιδόσεις είναι εφικτές για την περίπτωση του Ελληνικού ανέφερε: «Σταδιακά μπορούν να επιτευχθούν αυτά τα νούμερα. Το έχουμε δει να συμβαίνει σε άλλες επενδύσεις της MGE όπως στο Κονέκτικατ και δεν βλέπω τον λόγο γιατί δεν θα μπορούσε να συμβεί και στην Αθήνα. Η ελληνική πρωτεύουσα βρίσκεται σε απόσταση 2 ωρών πτήσης από 19 χώρες, περιβάλλεται στην Ευρώπη από χώρες με υψηλό ΑΕΠ, ενώ έχει τη δυνατότητα να προσελκύσει μεγάλο αριθμό τουριστών και από την Ανατολή».

Ο ίδιος δηλώνει ότι πιστεύει και στο brand «Αθήνα», χωρίς να φοβάται τον ανταγωνισμό. Στο ερώτημα του «b.s.» αν η αντίστοιχη επένδυση ύψους 550 εκατ. ευρώ στην Κύπρο για το City of Dreams Mediterranean, με προοπτική λειτουργίας το 2021, το οποίο ήδη διαφημίζεται ότι «με την ολοκλήρωσή του θα είναι το μεγαλύτερο καζίνο-θέρετρο της Ευρώπης» θα λειτουργήσει ανταγωνιστικά για το αντίστοιχο project του Ελληνικού, ο ίδιος απαντά: «Δεν τίθεται θέμα ανταγωνισμού. Κάθε περίπτωση είναι ξεχωριστή και η Αθήνα έχει διαφορετικό προφίλ σε σχέση με τη Λεμεσό».

Σημειώνεται εδώ ότι το πολυθεματικό καζίνο-θέρετρο στη Λεμεσό θα περιλαμβάνει χώρους καζίνου, ξενοδοχείο 5 αστέρων με 500 δωμάτια και πολυτελείς επαύλεις, χώρους εστίασης, συνεδριακό κέντρο 9.600 τ.μ. με εκθεσιακούς χώρους για την προσέλκυση συνεδριακού τουρισμού κ.ά.

Αντίστοιχα, και το IRC του Ελληνικού φιλοδοξεί να αλλάξει το τουριστικό μείγμα της Αττικής ανοίγοντας νέες αγορές, όπως ο συνεδριακός τουρισμός, αφού στόχος των επενδυτών, κατά πληροφορίες, είναι να προσελκύουν πάνω από 20 μεγάλα διεθνή συνέδρια σε ετήσια βάση.

Ενα πρώτο δείγμα για το τι μπορεί να συμβεί τα επόμενα χρόνια στην Αττική Ριβιέρα θα φανεί πολύ σύντομα από τη λειτουργία του νέου «Four Seasons Αstir Palace», που ανοίγει στο τέλος Μαρτίου. Οπως επισημαίνει ο κ. Στέλιος Κουτσιβίτης, διευθύνων σύμβουλος της Αστήρ Παλάς Βουλιαγμένης, ο οποίος επίσης βρέθηκε στους Δελφούς, «το όραμά μας είναι να δημιουργήσουμε έναν προορισμό παγκόσμιας κλάσης στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου, καθιστώντας την Αθηναϊκή Ριβιέρα στο επίκεντρο του πολυτελούς τουρισμού». Ξενοδοχείο, αναβάθμιση μαρίνας, ανάπτυξη ενός εμβληματικού πολυτελούς οικιστικού συγκροτήματος με 13 βίλες «που βάζει την περιοχή στον χάρτη της premium κατοικίας», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο κ. Κουτσιβίτης, αλλά και αναβάθμιση της παραλίας είναι οι τέσσερις πυλώνες για την εμβληματική επένδυση άνω των 650 εκατ. ευρώ. «Πλέον η Αθήνα έχει υπό αυτές τις προϋποθέσεις την ευκαιρία να προσελκύσει πελάτες οι οποίοι δεν θα έρχονταν στη χώρα επειδή δεν υπήρχαν διεθνή brands και αντίστοιχες υποδομές», επισημαίνει  ο κ. Κουτσιβίτης.

Προς αυτή την κατεύθυνση είναι σίγουρο ότι θα συνδράμει και η νέα επένδυση που τρέχει η Grivalia Ηospitality, η τουριστική πλατφόρμα της Grivalia, για ένα ακόμη θέρετρο εντός του αστικού ιστού, η οποία έχει απαιτήσει μεγάλο όγκο εγκρίσεων και αδιειοδοτικών διαδικασιών. Πρόκειται για την ανακατασκευή των «Αστεριών» Γλυφάδας σε υπερπολυτελές αστικό θέρετρο υπό τη διαχείριση της πολυτελούς ξενοδοχειακής αλυσίδας. Το συνολικό ύψος του project που ξεκινά με τα πιο… εύκολα για την αναβάθμιση του περιβάλλοντος χώρου αντιστοιχεί, μαζί με το κόστος απόκτησης, σε 90 εκατ. ευρώ.

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

 Financial Times για Ελλάδα | Ισχυρή ανάπτυξη, αλλά η φτωχότερη της Ευρωζώνης

Στο ιστορικό πλαίσιο γύρω από την ανάκαμψη της Ελλάδας μετά την πανδημία στέκονται σε δημοσίευμά τους οι Financial Times, τονίζοντας ότι η χώρα έχει μεν ισχυρές επιδόσεις, ωστόσο είναι παράλληλα η φτωχότερη της Ευρωζώνης.

Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, την περασμένη εβδομάδα, ο οίκος αξιολόγησης S&P αναθεώρησε την προοπτική της χώρας σε «θετική». Οι Financial Times στέκονται στα νέα στοιχεία της Eurostat για τη μείωση του δημοσίου χρέους ως προς ΑΕΠ στο 162% το 2023. Επισημαίνουν, επιπλέον, ότι η ελληνική οικονομία από το 2019, πριν από την πανδημία, αναπτυσσόταν με σχεδόν διπλάσιο ρυθμό από τον ρυθμό της ευρωζώνης.

Οι FT επικαλούνται δήλωση του οικονομολόγου της BNP Paribas, Guillaume Derrien, ο οποίος είπε ότι «η ανανεωμένη πολιτική σταθερότητα και η έντονη δημοσιονομική εξυγίανση καθιστούν την Ελλάδα πολύ πιο ελκυστική χώρα για επενδύσεις από ό,τι στο παρελθόν».

Ωστόσο…

Ωστόσο, όπως τονίζεται στο δημοσίευμα, η τελευταία ανάκαμψη έχει μόλις ελαφρώς ανεβάσει το βιοτικό επίπεδο των Ελλήνων σε σχέση με τον μέσο όρο της Ε.Ε. τα τελευταία χρόνια – και όχι αρκετά για να τους απομακρύνει από τη θέση τους ως τους φτωχότερους στην Ευρωζώνη.

Όπως αναφέρουν οι FT, το κατά κεφαλήν ΑΕΠ ήταν παρόμοιο με αυτό του μέσου όρου της Ε.Ε. μέχρι το 2009. Από τότε, 10 χώρες έχουν δει το βιοτικό επίπεδο να ξεπερνά αυτό της Ελλάδας. Πλέον, η Ελλάδα είναι η δεύτερη φτωχότερη χώρα στην Ε.Ε. μετά τη Βουλγαρία και παραμένει ουραγός στην Ευρωζώνη. «Καθώς το χάσμα με τη Βουλγαρία μειώνεται απότομα, δεν είναι παράλογο να περιμένουμε ότι η Ελλάδα θα γίνει σύντομα η φτωχότερη χώρα της Ε.Ε.» επισημαίνουν οι FT.

Πώς συνυπάρχουν αυτές οι αντίθετες ιστορίες ισχυρής ανάκαμψης και φτώχειας; Η απάντηση, σύμφωνα με τους FT, βρίσκεται στον απόηχο της οικονομικής κρίσης και της λιτότητας που ακολούθησε. Οι ελληνικές δαπάνες περικόπηκαν και οι φόροι αυξήθηκαν για να εξασφαλιστεί η διάσωση από το ΔΝΤ και την Ε.Ε., με αποτέλεσμα να συμπιεστούν επιχειρήσεις και νοικοκυριά και να κατεδαφιστεί η οικονομία, τονίζεται στο δημοσίευμα. Όπως σημειώνεται, η έκταση της οικονομικής ζημιάς ήταν σπάνια για καιρό ειρήνης.

Ως αποτέλεσμα, η ελληνική οικονομία είναι σήμερα περίπου 19% μικρότερη από ό,τι το 2007 – παρά την ισχυρή ανάκαμψη της χώρας μετά την πανδημία – ενώ η οικονομία της Ε.Ε. στο σύνολό της έχει μεγεθυνθεί κατά 17%. Το οικονομικό πλήγμα είναι σχεδόν άνευ προηγουμένου στη σύγχρονη εποχή, συγκρίσιμο μόνο με τη Μεγάλη Ύφεση των ΗΠΑ στη δεκαετία του 1930, σημείωσε στους FT ο Γιώργος Λαγαρίας, επικεφαλής οικονομολόγος στη Mazars Wealth Management.

Όπως αναφέρουν οι FT, oι πραγματικοί μισθοί μειώνονταν σταθερά μέχρι το 2022 -τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία του ΟΟΣΑ- υποχωρώντας κατά 30% από τα προ της οικονομικής κρίσης επίπεδα. Αναφέρουν επιπλέον ότι υπάρχουν ανησυχίες και για τις μακροπρόθεσμες οικονομικές προοπτικές της χώρας, με φόντο την κλιματική αλλαγή και το δημογραφικό πρόβλημα.

Συνολικά, η οικονομική ανάκαμψη της Ελλάδας θα πρέπει να γιορταστεί, αλλά πρέπει να εξεταστεί στο πλαίσιο μιας αξιοσημείωτης οικονομικής κρίσης που άφησε τη χώρα σε μια τρύπα, από την οποία η Ελλάδα ενδέχεται να βγει μια γενιά μετά, καταλήγει το δημοσίευμα.

Πηγή: naftemporiki.gr

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Καλάθι του Πάσχα» | Ίδιες ή και χαμηλότερες τιμές δείχνουν για φέτος τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης

Τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο φετινό «Καλάθι του Πάσχα» έχουν ίδιες ή και χαμηλότερες τιμές σε σχέση με το 2023 σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το υπουργείο Ανάπτυξης. «Κάτι άλλωστε που αποτελούσε και βασική επιδίωξη του υπουργού Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα» σχολιάζουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στελέχη του υπουργείου.

Πιο συγκεκριμένα, η τιμή του αρνιού στα σούπερ μάρκετ κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, δηλαδή λίγο κάτω από τα 10 ευρώ το κιλό. Οι καταναλωτές μπορούν να βρουν αρνί από 9,78 ευρώ μέχρι 9,99 ευρώ το κιλό.

Ακριβώς στα ίδια επίπεδα με το 2023 είναι και η τιμή στο κατσίκι, το οποίο είναι λίγο πιο ακριβό από το αρνί. Οι καταναλωτές μπορούν να το βρουν στο «Καλάθι του Πάσχα» ελάχιστα κάτω από τα 10 ευρώ έως και 10,99% το κιλό. Αμετάβλητες παρέμειναν και οι τιμές στο τσουρέκι εν συγκρίσει με το 2023, ενώ μειωμένες εμφανίζονται οι τιμές σε προϊόντα όπως είναι τα αυγά ή η φέτα.

Όπως σχολίασαν τα ίδια στελέχη, τα εργαλεία που παρέχει το υπουργείο Ανάπτυξης σε συνεργασία με την αγορά, αποδίδουν τα μέγιστα δυνατά οφέλη υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες των αλλεπάλληλων κρίσεων και των πληθωριστικών πιέσεων. Οι καταναλωτές μπορούν να επιλέξουν βασικά προϊόντα για να γεμίσουν το πασχαλινό τους τραπέζι σε ίδιες ή και χαμηλότερες τιμές σε σχέση με το 2023. Και αυτό είναι κάτι που δεν αμφισβητείται.

Επιπλέον, όπως σημείωσαν «το φρένο που μπαίνει στις τιμές βασικών προϊόντων του Καλαθιού του Πάσχα σε συνδυασμό με την ήδη παρατηρούμενη θετική απόδοση των μέτρων για τον έλεγχο των τιμών στα σούπερ μάρκετ δημιουργούν αισιόδοξο πλαίσιο προβλέψεων για περαιτέρω αποκλιμάκωση του πληθωρισμού τροφίμων, ο οποίος έχει ήδη υποχωρήσει. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο πληθωρισμός τροφίμων είναι στο 5,3% τον Μάρτιο 2024 από 8,2% τον Ιανουάριο. Έχει πέσει σχεδόν 3% σε δύο μήνες ενώ το τελευταίο δίμηνο οι τιμές των τροφίμων έχουν μειωθεί κατά 1,2%».

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

Στο επόμενο στάδιο κατασκευής προχωρά ο σταθμός 840MW της Ηλεκτροπαραγωγή Αλεξανδρούπολης ΑΕ

Δυναμικά προχωρά η κατασκευή του νέου Θερμοηλεκτρικού Σταθμού συνδυασμένου κύκλου (Combined Cycle Gas Turbine-CCGT) ισχύος 840 MW της εταιρείας Ηλεκτροπαραγωγή Αλεξανδρούπολης Α.Ε., μία σύμπραξη των ενεργειακών εταίρων Όμιλος ΔΕΗ (51%)ΔΕΠΑ Εμπορίας (29%) και Damco Energy του Ομίλου Κοπελούζου (20%). Πρόκειται για μία επένδυση ύψους 400 εκατ. ευρώ στην ΒΙ.ΠΕ. Αλεξανδρούπολης η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου 24 μήνες.

Μετά την έκδοση της οικοδομικής άδειας του έργου, ξεκίνησαν άμεσα οι εργασίες Πολιτικού Μηχανικού, ενώ η κατασκευή του κύριου εξοπλισμού του σταθμού (αεριοστρόβιλος, ατμοστρόβιλος, λέβητας και γεννήτρια) γίνεται ήδη στα εργοστάσια του οίκου General Electric (GE). Όσον αφορά στον αεριοστρόβιλο, έχει ολοκληρωθεί η συναρμολόγησή του  και έχει πραγματοποιηθεί με επιτυχία η δοκιμή «Full Speed No Load (FSNL)». Πρόκειται για την πρώτη δοκιμή λειτουργίας του αεριοστροβίλου με καύση φυσικού αερίου, στο εργοστάσιο συναρμολόγησής του.

Σε εξέλιξη βρίσκεται και η διευθέτηση των συνοδών έργων όπως οι γραμμές μεταφοράς της ενέργειας που θα παράγεται στον σταθμό, οι απαραίτητοι υποσταθμοί 400 kV και η σύνδεση για παροχή φυσικού αερίου στον σταθμό.

Ο σταθμός θα τροφοδοτεί με ενέργεια την εγχώρια αγορά αλλά και τις γειτονικές χώρες. Η διασύνδεση της μονάδας με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας θα γίνει με απευθείας γραμμές στο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης (ΚΥΤ) Νέας Σάντας, σημείο κατάληξης – μεταξύ άλλων – της νέας γραμμής 400 kV προς Βουλγαρία. Έτσι, ο σταθμός θα διαδραματίσει κομβικό ρόλο και στην εξαγωγή ηλεκτρικής ενέργειας προς τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και συγκεκριμένα προς Βουλγαρία και Βόρεια Μακεδονία και, κατ’ επέκταση, προς Σερβία.

Ο νέος σταθμός – αποδοτική λειτουργία, μικρότερες εκπομπές CO2

Η νέα μονάδα, συνδυασμένου κύκλου με καύσιμο φυσικό αέριο κατασκευάζεται σε ιδιόκτητο οικόπεδο έκτασης 181 στρεμμάτων με εγκατεστημένη ισχύ 840MW και ετήσια παραγωγή 5TWH. Ως καύσιμο θα χρησιμοποιηθεί το φυσικό αέριο, ωστόσο ο νέος σταθμός παραγωγής θα έχει τη δυνατότητα για καύση υδρογόνου αλλά και μεικτή λειτουργία, κάτι που τον καθιστά συμβατό και απολύτως υποστηρικτικό με τον εθνικό και ευρωπαϊκό σχεδιασμό για τη σταδιακή μετάβαση στην πράσινη ενέργεια.

Ο θερμοηλεκτρικός σταθμός είναι διαμόρφωσης «Μονού Άξονα» (Single Shaft) και έχει σχεδιαστεί με τον υψηλότερο βαθμό απόδοσης 63% για μονάδες τέτοιας τεχνολογίας, που συνεπάγεται υψηλό συντελεστή εκμετάλλευσης. Ο υψηλός βαθμός απόδοσης θα δίνει τη δυνατότητα στη νέα Μονάδα – εκτός από την χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου – να έχει και μικρότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Στην «καρδιά» του νέου σταθμού θα τοποθετηθούν ένας αεριοστρόβιλος General Electric ισχύος 571 MW, με καύσιμο φυσικό αέριο, και ένας ατμοστρόβιλος, ισχύος 269 MW, τριών βαθμίδων πίεσης, με απευθείας σύνδεση με τη γεννήτρια. Η γεννήτρια τύπου W88 της General Electric, ονομαστικής ισχύος 948 MVA, θα είναι σύγχρονη, τριών φάσεων, συνδεδεμένη σε κοινό άξονα

Ο αεριοστρόβιλος

Τα συνοδά έργα – σύνδεση με αγωγούς φυσικού αερίου και γραμμές υψηλής τάσης

Ο σταθμός παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας θα συνδέεται μέσω του ΕΣΦΑ (Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου) και με την Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης και Αεριοποίησης Φυσικού Αερίου (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη, της εταιρείας GASTRADE, μετατρέποντας έτσι την Αλεξανδρούπολη σε ένα ενεργειακό σταυροδρόμι δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου.

Ο αγωγός παροχής φυσικού αερίου στη νέα μονάδα θα είναι υπόγειος και θα ξεκινά από την περιοχή της Άνθειας Έβρου, όπου θα συνδεθεί με τον αγωγό του ΕΣΦΑ. Ο αγωγός θα καταλήγει στην ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης, πλησίον του νέου Σταθμού, στον Σταθμό Μέτρησης και Ρύθμισης (M/R Station) του ΔΕΣΦΑ. Το έργο έχει προβλεφθεί στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2023-2032 του ΔΕΣΦΑ.

Ο σταθμός CCGT της Ηλεκτροπαραγωγής Αλεξανδρούπολης θα συνδεθεί με το ηλεκτρικό δίκτυο με γραμμές μεταφοράς υψηλής τάσης 400 kV. Το συνοδό έργο περιλαμβάνει την κατασκευή και λειτουργία δύο Γραμμών Μεταφοράς 400 KV απλού κυκλώματος. Η κάθε μία γραμμή θα έχει μήκος 28 χλμ. περίπου.

Παράλληλα, σχεδιάζεται και θα κατασκευαστεί κοντά στη νέα μονάδα ηλεκτροπαραγωγής ένα νέο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης 400kV κλειστού τύπου (ΚΥΤ ΕΒΡΟΥ Ι) και θα πραγματοποιηθούν έργα επέκτασης στο ΚΥΤ 400kV στην Νέα Σάντα Ροδόπης.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en