Με συχνότητα 400 ατόµων ηµερησίως εξακολουθούν να καταφθάνουν στην Ελλάδα πρόσφυγες και µετανάστες από την Τουρκία.
Κατά το τελευταία διάστηµα, είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό ότι έχουν αυξηθεί οι ροές στον Εβρο, καθώς οι διακινητές βρίσκουν συνεχώς νέα περάσµατα και ειδικότερα από θαλάσσης, ενώ μεγαλώνει και ο αριθµός των αγνοουµένων και όσων καταλήγουν εξαιτίας των δυσµενών καιρικών συνθηκών, τόσο σε ποτάμι και θάλασσα όσο και στην ηπειρωτική χώρα.
Τα συναρµόδια υπουργεία Αµυνας και Προστασίας του Πολίτη θέτουν σε εφαρµογή σχέδιο περαιτέρω θωράκισης της βόρειας περιφέρειας, το οποίο περιλαµβάνει επέκταση του µεγάλου φράχτη, πρόσθετους ελέγχους από 400 επιπλέον συνοριοφύλακες που προσλαµβάνονται άµεσα, µπλόκα στην Εγνατία και τις επαρχιακές οδούς, ενίσχυση της φρούρησης των ελληνοβουλγαρικών συνόρων και της θαλάσσιας περιοχής πέριξ της Αλεξανδρούπολης, όπου επίσης έχουν εντοπιστεί νέες δίοδοι.
Στον νέο σχεδιασµό µεθοδεύεται η επέκταση του φράχτη των 12 χιλιοµέτρων στη Νέα Βύσσα, κατά 3-4 χιλιόµετρα, και η δηµιουργία ανάλογων, µικρότερων σε γειτονικές περιοχές. Επίσης η παρακολούθησή τους µε συστήµατα καµερών και µη επανδρωµένα αεροσκάφη (UAV).
Ήδη στις Καστανιές θα κατασκευαστεί συρµατόπλεγµα «τύπου ΝΑΤΟ», µήκους 200 µέτρων, µε υλικά υψηλής αντοχής, αιχµηρές λεπίδες και πυκνή δέση, όπως αυτά που χρησιµοποιούνται από τις δυνάµεις της Βορειοατλαντικής Συµµαχίας για την περίφραξη στρατοπέδων, αποθηκών πολεµοφοδίων και εργοστασίων υψίστης ασφαλείας. Πιο προσβάσιµα σηµεία θεωρούνται τα µονοπάτια από τα κοντινά χωριά Πετράδες, Ισάκιο και Πυθειο, τα οποία βρίσκονται στη γραµµή µεταξύ ∆ιδυµοτείχου και Ορεστιάδας.
Νέα περάσµατα -και µάλιστα πολύ ενεργά- εντοπίστηκαν στον ορεινό όγκο Σουφλίου και στα γύρω Ποµακοχώρια. Όπως καταγγέλλουν κάτοικοι και φορείς της περιοχής, οι παράτυποι μετανάστες αναζητούν καταφύγιο σε στάβλους, αποθήκες, κλειστά σπίτια ακόμη και τεμένη, προκειµένου να φυλαχθούν από την παγωνιά, ενώ δεν λείπουν και τα περιστατικά κλοπών, ακόμα και εκτεταμένων πυρκαγιών τις οποίες βάζουν στην προσπάθειά τους να ζεσταθούν, προκαλώντας όμως μεγάλες καταστροφές.
Ειδικότερα, κοινότητες όπως το Μικρό ∆έρειο «έχουν εξελιχθεί σε τόπο συνάθροισης και διάχυσης των παράτυπων µεταναστών», λένε χαρακτηριστικά οι κάτοικοι , υπογραμμίζοντας πως από εκεί µμετακινούνται σε άλλους οικισμούς, όπως στη Χλόη, τη Νέα Σάντα, τις Σάπες και κατόπιν στην Κοµοτηνή, όπου εκτιµάται ότι υπάρχουν «τρύπες» διαφυγής τους στα Βαλκάνια.
Το πλέον «αποδοτικό µέτρο», που ελήφθη από την πρώτη κιόλας ηµέρα της νέας διακυβέρνησης και της αλλαγής στην πολιτική και φυσική ηγεσία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και της Αστυνοµίας, είναι οι µαζικές συλλήψεις διακινητών (εκατοντάδες σε διάστηµα λίγων µηνών) και οι αθρόες καταδίκες τους χωρίς την αναγνώριση οποιουδήποτε ελαφρυντικού.
Ενδεικτικά, τονίζεται ότι τον περασµένο µήνα, στις 13 Νοεµβρίου, επιβλήθηκαν από το Εφετείο Κακουργηµάτων Θράκης καθείρξεις 702 ετών κατά 2 αστυνοµικών και 698 ετών κατά πολίτη που είχαν συλληφθεί έναν χρόνο νωρίτερα στο Σουφλί για συµµετοχή σε κύκλωµα εµπορίας ανθρώπων.
Μία ηµέρα νωρίτερα, το τριµελές Εφετείο Κακουργηµάτων Θεσσαλονίκης καταδίκασε σε πολυετείς φυλακίσεις, από 96 έως 280 έτη, 8 µέλη ανάλογης συµµορίας, η οποία µετέφερε αλλοδαπούς µε Ι.Χ. από τα θρακικά σύνορα στη Θεσσαλονίκη.
Αξίζει να σηµειωθεί ότι ακόµα και ο ιδιοκτήτης ενός εκ των αυτοκινήτων που δεν συµµετείχε στο «δροµολόγιο» καταδικάστηκε για απλή συνέργεια σε 46 χρόνια φυλακή.
Ο διάτρητος ο φράχτης που άλλαξε τους μεταναστευτικούς δρόμους
Ωστόσο, οι οκτακόσιοι τόνοι χάλυβα, 20.700 μέτρα γαλβανισμένο παχύ συρματόπλεγμα και 140.000 μέτρα λεπιδοφόρο κουλουροειδές συρματόπλεγμα, σε πάνω από 10.000 πασσάλους με 6.000 κυβικά μέτρα σκυρόδεμα, συνθέτουν το τεχνητό εμπόδιο που τα τελευταία 7 χρόνια αποτρέπει τη μαζική είσοδο προσφύγων και μεταναστών από το μοναδικό χερσαίο τμήμα των ελληνοτουρκικών συνόρων, στον Βόρειο Έβρο.
Από τον Δεκέμβριο του 2012, όπου ολοκληρώθηκε η κατασκευή του, ο διπλός φράχτης μήκους 10.3 χιλιομέτρων άλλαξε τον χάρτη των προσφυγικών μετακινήσεων από την Ασία προς την Ευρώπη μέσω Ελλάδας, εκτρέποντας τις ροές νοτιότερα, τόσο κατά μήκος του υδάτινου συνόρου του ποταμού Έβρου, όσο και στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου. Οι υπέρμαχοι της κατασκευής του, πιστώνουν στον φράχτη ότι λειτούργησε αποτελεσματικά, σταματώντας τις ανεξέλεγκτες ροές, οι πολέμιοι του χρεώνουν εκατοντάδες θανάτους ανθρώπων που πνίγηκαν στο ποτάμι ή στη θάλασσα στην προσπάθειά τους να εισέλθουν στη χώρα από κάποιο υδάτινο πέρασμα.
Στην πραγματικότητα, πάντως, ο φράχτης αποδεικνύεται πως δεν είναι αδιαπέραστος, καθώς ένας σημαντικός αριθμός μεταναστών έχει καταφέρει να τον περάσει με διάφορους τρόπους: σκαρφαλώνοντας πάνω από τον διπλό φράχτη, με ύψος 2,5 και 3 μέτρα, αντίστοιχα, σκάβοντας λαγούμι κάτω απ΄ αυτόν ή ανοίγοντας τρύπες στο συρματόπλεγμα.
Στο πλαίσιο των νέων μέτρων για το «σφράγισμα» των συνόρων στον Έβρο, ο φράχτης ενισχύθηκε και αυξήθηκαν τα μέτρα επιτήρησης του.
evrospress
Μου αρέσει αυτό:
Like Φόρτωση...