Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενδιαφέρον διεθνών ομίλων για τη φόρτιση ηλεκτρικών Ι.Χ.

Από την αφετηρία αλλά με φιλόδοξους στόχους μπαίνει η Ελλάδα στην κούρσα της ηλεκτροκίνησης που έχει πατήσει γκάζι παγκοσμίως, αλλάζοντας ραγδαία τον τρόπο μετακίνησης της ανθρωπότητας.

Ξεκινώντας από ένα συνολικό αριθμό 1.000 ηλεκτροκίνητων οχημάτων και μόλις 115 σημείων φόρτισης, η χώρα φιλοδοξεί να αντικαταστήσει μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια το ένα τρίτο του στόλου αυτοκινήτων της με ηλεκτρικά. Ο στόχος «ένα στα τρία αυτοκίνητα ηλεκτρικά μέχρι το 2030» είναι δεσμευτικός και αποτυπώνεται στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για το Κλίμα και την Ενέργεια (ΕΣΕΚ), με το οποίο η χώρα ανταποκρίνεται στις ευρωπαϊκές υποχρεώσεις της για την κλιματική αλλαγή, ενώ έχει κινητοποιήσει το ενδιαφέρον εγχώριων και ξένων εταιρειών που εμπλέκονται στην αγορά της ηλεκτροκίνησης. Από τον ηγέτη της αυτοκινητοβιομηχανίας στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, την αμερικανική Tesla, τον τεχνολογικό ηγέτη στην παγκόσμια αγορά των ταχυφορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων, ΑΒΒ, τα επίσης ηχηρά ονόματα που πρωταγωνιστούν διεθνώς στον κλάδο, τη γαλλική Εngie και την αμερικανική Blink, αλλά και μεγάλους ελληνικούς ομίλους, όπως τα ΕΛΠΕ και η Μότορ Οϊλ που εντάσσουν στο δίκτυό τους και σταθμούς φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι και μικρότερου μεγέθους εταιρείες που άνοιξαν την αγορά ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, όπως η FORTISIS, αναμένουν το θεσμικό πλαίσιο και τα μέτρα στήριξης της ελληνικής κυβέρνησης για την ανάπτυξη της αγοράς προκειμένου να προχωρήσουν σε σημαντικές επενδύσεις σε συνεργασία με εταιρείες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που δραστηριοποιούνται κυρίως στον τομέα των ΑΠΕ, αλλά και αντιπροσωπείες αυτοκινήτων. Η Tesla, η οποία είχε εκφράσει το ενδιαφέρον της για την ελληνική αγορά όχι μόνον του ηλεκτρικού αυτοκινήτου αλλά και της αποθήκευσης ενέργειας στην προηγούμενη κυβέρνηση, επανήλθε με σχέδια που γνωστοποίησε στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ενέργειας.

Επισήμως ενδιαφέρον έχει εκφράσει και η ΑΒΒ, η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκεται σε συζητήσεις με εγχώρια αντιπροσωπεία αυτοκινήτων, όπως και η Εngie, η οποία έχει εγκαταστήσει ήδη τον πρώτο σταθμό φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στα κεντρικά γραφεία της Vodafone στο Χαλάνδρι. Η κορυφαία εταιρεία των ΗΠΑ στον τομέα διάθεσης προϊόντων και υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης, Blink Charging, μέσω της κοινοπραξίας Blink Charging Europe που έχει συστήσει με τον ενεργειακό όμιλο Εunice Energy για την ανάπτυξη μέσω της Ελλάδας ενός δικτύου φόρτισης σε όλη την Ευρώπη, εγκατέστησε τους δύο πρώτους σταθμούς φόρτισης στη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου. Ενδιαφέρον προς το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων έχουν εκφράσει, επίσης, οι Arclif Group, BRS Greec, EST RES, Kion Architects Brainbox, MC Chargers, αλλά και εταιρείες leasing. Μερίδιο από τη νέα αγορά που ανοίγει διεκδικούν και οι πετρελαϊκοί όμιλοι ΕΛΠΕ και Μότορ Οϊλ, οι οποίοι έχουν εγκαταστήσει ήδη σταθμούς φόρτισης σε αυτοκινητόδρομους και σε διάφορα σημεία στην Αττική, αλλά και η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, που πρωταγωνιστεί στην αγορά των ΑΠΕ. Επέκταση των δραστηριοτήτων της σχεδιάζει και η Fortisis, η οποία έχει αναπτύξει το μεγαλύτερο δίκτυο στην Ελλάδα, που αριθμεί περί τους 60 σταθμούς φόρτισης.

Συναντήσεις, εξάλλου, θα έχει περί τα τέλη Φεβρουαρίου κλιμάκιο του υπουργείου Ενέργειας με επικεφαλής τη γενική γραμματέα Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου στην Ολλανδία, μία από τις πρωτοπόρες χώρες στην ηλεκτροκίνηση, με εταιρείες λίντερ του κλάδου, όπως η Shell, η Leaseplan και η Allego. To υπουργείο Ενέργειας, που έχει αναλάβει και την ανάπτυξη του όλου project, έχει διασφαλίσει την τεχνική υποστήριξη της Γερμανίας σε θέματα ασφάλειας υποδομών φόρτισης και ηλεκτρικού δικτύου, καθώς ένα από τα ζητήματα που καλείται να διαχειριστεί είναι και η επάρκεια ισχύος σε σχέση με την ηλεκτρική ενέργεια που θα απαιτηθεί.

Η αγορά αναμένει το νέο θεσμικό πλαίσιο που καταρτίζει αυτή την περίοδο η διυπουργική επιτροπή, με στόχο να ολοκληρωθεί μέχρι τον Μάιο και τα κίνητρα που θα ενσωματώνει για την αντιστάθμιση του υψηλού ακόμη κόστους αγοράς ενός ηλεκτρικού οχήματος σε σχέση με τα συμβατικά και της αυτονομίας (χιλιομετρική κάλυψη). Αν και η τεχνολογία των μπαταριών αναπτύσσεται ταχύτατα, με τις μελέτες να εκτιμούν ότι μέχρι το 2024 θα υπάρξει πλήρης εξομοίωση των τιμών με τα συμβατικά αυτοκίνητα, η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης παγκοσμίως στηρίζεται ακόμη στην παροχή κινήτρων. Επιτυχημένα οικονομικά κίνητρα πρωτοπόρων χωρών στην ηλεκτροκίνηση θα εφαρμόσει και η ελληνική κυβέρνηση. Μειωμένα διόδια, έκπτωση στα πλοία, ελεύθερη κυκλοφορία στον δακτύλιο των μεγάλων αστικών κέντρων και ελεύθερο πάρκινγκ στους χώρους ελεγχόμενης στάθμευσης, μειωμένα ασφάλιστρα, επιδότηση επιτοκίου για δάνεια αγοράς ηλεκτρικού οχήματος, αλλά και επιδότηση αγοράς, είναι μερικά από τα κίνητρα που εξετάζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ενέργειας σε συνεργασία με τους αντίστοιχους φορείς και το υπουργείο Οικονομικών για τη χρηματοδότησή τους από πόρους του ΕΣΠΑ. Η ανάπτυξη δικτύου σταθμών δημόσιας φόρτισης θα κρίνει, επίσης, το όλο εγχείρημα. Στην περίπτωση των υποδομών φόρτισης, παγκοσμίως απαντάται το γνωστό πρόβλημα «της κότας και του αυγού»: εάν δεν υπάρχουν επαρκείς υποδομές, δεν αναπτύσσεται η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αφού δεν μπορούν να φορτίζουν, αλλά και για να αναπτυχθούν υποδομές φόρτισης πρέπει να κυκλοφορεί επαρκής αριθμός ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Πέντε μήνες για έκδοση άδειας λειτουργίας σταθμού

Το κατά πόσον η αγορά θα αναπτυχθεί με βιώσιμο τρόπο είναι ένα από τα ζητούμενα και μία από τις ανησυχίες των επενδυτών. Η πλευρά της κυβέρνησης, πάντως, εμφανίζεται αισιόδοξη και αποφασισμένη να υλοποιήσει αποτελεσματικά το φιλόδοξο σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση.

«Πιστεύω ότι δεν πρέπει να χάσει η χώρα μας το τρένο αυτής της περιβαλλοντικά φιλικής τεχνολογικής επανάστασης. Η χώρα και η κοινωνία πρέπει να ωφεληθούν τα μέγιστα από τις προοπτικές της ηλεκτροκίνησης. Δεν είναι μόνο μία ευκαιρία να βελτιώσουμε την ποιότητα της ζωής μας στις πόλεις όπου ζούμε, αλλά θα μπορούσε κάλλιστα η Ελλάδα να δραστηριοποιηθεί στην κατασκευή εξαρτημάτων και μπαταριών ή ανάπτυξης έξυπνου λογισμικού, που είναι απαραίτητα για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μπορεί σήμερα να φαντάζει σαν ένα άπιαστο όνειρο, όμως μπορούμε να πετύχουμε να μπει η Ελλάδα στην εποχή των καθαρών αυτοκινήτων και έχουμε το σχέδιο και την όρεξη για να το πράξουμε», δηλώνει στην «Κ» η γενική γραμματέας Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου, η οποία προΐσταται της Διυπουργικής Επιτροπής για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.

Η πλευρά της αγοράς, πάντως, επισημαίνει ότι πιο σημαντικό από το κίνητρα είναι η άρση των εμποδίων από πλευράς των αρμοδίων αρχών. «Το να εξαλείψουμε τη γραφειοκρατία είναι η μεγαλύτερη συνεισφορά του κράτους για τη βιώσιμη ανάπτυξη της αγοράς», τονίζει στην «Κ» ο κ. Δημήτρης Μιχαρικόπουλος, διευθυντής και συνιδρυτής της fortisis. Επισημαίνει ότι το υπουργείο Οικονομικών από το 2014 δεν έχει βγάλει τους κωδικούς δραστηριότητας για υπηρεσίες φόρτισης. Για την έκδοση άδειας εγκατάστασης ενός σταθμού φόρτισης απαιτούνται πέντε μήνες, ενώ στη διαδικασία εμπλέκονται τέσσερις διαφορετικές υπηρεσίες, αναφέρει ο ίδιος. Για να γίνει μακροπρόθεσμα βιώσιμη αγορά, σύμφωνα με τον κ. Μιχαρικόπουλο, απαιτούνται συνεργασίες επί τη βάσει των επιτυχημένων μοντέλων άλλων χωρών, καθώς εμπλέκονται ρυθμιστικές αρχές, υπουργεία, δήμοι, Περιφέρειες, διαχειριστές δικτύου, προμηθευτές ενέργειας κ.ά. Αναφέρει το παράδειγμα του Ηνωμένου Βασιλείου όπου δήμοι, σε συνεργασία με ιδιώτες, δημιούργησαν hubs φόρτισης που λειτούργησαν με όρους αγοράς.

kathimerini

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

 Financial Times για Ελλάδα | Ισχυρή ανάπτυξη, αλλά η φτωχότερη της Ευρωζώνης

Στο ιστορικό πλαίσιο γύρω από την ανάκαμψη της Ελλάδας μετά την πανδημία στέκονται σε δημοσίευμά τους οι Financial Times, τονίζοντας ότι η χώρα έχει μεν ισχυρές επιδόσεις, ωστόσο είναι παράλληλα η φτωχότερη της Ευρωζώνης.

Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, την περασμένη εβδομάδα, ο οίκος αξιολόγησης S&P αναθεώρησε την προοπτική της χώρας σε «θετική». Οι Financial Times στέκονται στα νέα στοιχεία της Eurostat για τη μείωση του δημοσίου χρέους ως προς ΑΕΠ στο 162% το 2023. Επισημαίνουν, επιπλέον, ότι η ελληνική οικονομία από το 2019, πριν από την πανδημία, αναπτυσσόταν με σχεδόν διπλάσιο ρυθμό από τον ρυθμό της ευρωζώνης.

Οι FT επικαλούνται δήλωση του οικονομολόγου της BNP Paribas, Guillaume Derrien, ο οποίος είπε ότι «η ανανεωμένη πολιτική σταθερότητα και η έντονη δημοσιονομική εξυγίανση καθιστούν την Ελλάδα πολύ πιο ελκυστική χώρα για επενδύσεις από ό,τι στο παρελθόν».

Ωστόσο…

Ωστόσο, όπως τονίζεται στο δημοσίευμα, η τελευταία ανάκαμψη έχει μόλις ελαφρώς ανεβάσει το βιοτικό επίπεδο των Ελλήνων σε σχέση με τον μέσο όρο της Ε.Ε. τα τελευταία χρόνια – και όχι αρκετά για να τους απομακρύνει από τη θέση τους ως τους φτωχότερους στην Ευρωζώνη.

Όπως αναφέρουν οι FT, το κατά κεφαλήν ΑΕΠ ήταν παρόμοιο με αυτό του μέσου όρου της Ε.Ε. μέχρι το 2009. Από τότε, 10 χώρες έχουν δει το βιοτικό επίπεδο να ξεπερνά αυτό της Ελλάδας. Πλέον, η Ελλάδα είναι η δεύτερη φτωχότερη χώρα στην Ε.Ε. μετά τη Βουλγαρία και παραμένει ουραγός στην Ευρωζώνη. «Καθώς το χάσμα με τη Βουλγαρία μειώνεται απότομα, δεν είναι παράλογο να περιμένουμε ότι η Ελλάδα θα γίνει σύντομα η φτωχότερη χώρα της Ε.Ε.» επισημαίνουν οι FT.

Πώς συνυπάρχουν αυτές οι αντίθετες ιστορίες ισχυρής ανάκαμψης και φτώχειας; Η απάντηση, σύμφωνα με τους FT, βρίσκεται στον απόηχο της οικονομικής κρίσης και της λιτότητας που ακολούθησε. Οι ελληνικές δαπάνες περικόπηκαν και οι φόροι αυξήθηκαν για να εξασφαλιστεί η διάσωση από το ΔΝΤ και την Ε.Ε., με αποτέλεσμα να συμπιεστούν επιχειρήσεις και νοικοκυριά και να κατεδαφιστεί η οικονομία, τονίζεται στο δημοσίευμα. Όπως σημειώνεται, η έκταση της οικονομικής ζημιάς ήταν σπάνια για καιρό ειρήνης.

Ως αποτέλεσμα, η ελληνική οικονομία είναι σήμερα περίπου 19% μικρότερη από ό,τι το 2007 – παρά την ισχυρή ανάκαμψη της χώρας μετά την πανδημία – ενώ η οικονομία της Ε.Ε. στο σύνολό της έχει μεγεθυνθεί κατά 17%. Το οικονομικό πλήγμα είναι σχεδόν άνευ προηγουμένου στη σύγχρονη εποχή, συγκρίσιμο μόνο με τη Μεγάλη Ύφεση των ΗΠΑ στη δεκαετία του 1930, σημείωσε στους FT ο Γιώργος Λαγαρίας, επικεφαλής οικονομολόγος στη Mazars Wealth Management.

Όπως αναφέρουν οι FT, oι πραγματικοί μισθοί μειώνονταν σταθερά μέχρι το 2022 -τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία του ΟΟΣΑ- υποχωρώντας κατά 30% από τα προ της οικονομικής κρίσης επίπεδα. Αναφέρουν επιπλέον ότι υπάρχουν ανησυχίες και για τις μακροπρόθεσμες οικονομικές προοπτικές της χώρας, με φόντο την κλιματική αλλαγή και το δημογραφικό πρόβλημα.

Συνολικά, η οικονομική ανάκαμψη της Ελλάδας θα πρέπει να γιορταστεί, αλλά πρέπει να εξεταστεί στο πλαίσιο μιας αξιοσημείωτης οικονομικής κρίσης που άφησε τη χώρα σε μια τρύπα, από την οποία η Ελλάδα ενδέχεται να βγει μια γενιά μετά, καταλήγει το δημοσίευμα.

Πηγή: naftemporiki.gr

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Καλάθι του Πάσχα» | Ίδιες ή και χαμηλότερες τιμές δείχνουν για φέτος τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης

Τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο φετινό «Καλάθι του Πάσχα» έχουν ίδιες ή και χαμηλότερες τιμές σε σχέση με το 2023 σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το υπουργείο Ανάπτυξης. «Κάτι άλλωστε που αποτελούσε και βασική επιδίωξη του υπουργού Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα» σχολιάζουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στελέχη του υπουργείου.

Πιο συγκεκριμένα, η τιμή του αρνιού στα σούπερ μάρκετ κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, δηλαδή λίγο κάτω από τα 10 ευρώ το κιλό. Οι καταναλωτές μπορούν να βρουν αρνί από 9,78 ευρώ μέχρι 9,99 ευρώ το κιλό.

Ακριβώς στα ίδια επίπεδα με το 2023 είναι και η τιμή στο κατσίκι, το οποίο είναι λίγο πιο ακριβό από το αρνί. Οι καταναλωτές μπορούν να το βρουν στο «Καλάθι του Πάσχα» ελάχιστα κάτω από τα 10 ευρώ έως και 10,99% το κιλό. Αμετάβλητες παρέμειναν και οι τιμές στο τσουρέκι εν συγκρίσει με το 2023, ενώ μειωμένες εμφανίζονται οι τιμές σε προϊόντα όπως είναι τα αυγά ή η φέτα.

Όπως σχολίασαν τα ίδια στελέχη, τα εργαλεία που παρέχει το υπουργείο Ανάπτυξης σε συνεργασία με την αγορά, αποδίδουν τα μέγιστα δυνατά οφέλη υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες των αλλεπάλληλων κρίσεων και των πληθωριστικών πιέσεων. Οι καταναλωτές μπορούν να επιλέξουν βασικά προϊόντα για να γεμίσουν το πασχαλινό τους τραπέζι σε ίδιες ή και χαμηλότερες τιμές σε σχέση με το 2023. Και αυτό είναι κάτι που δεν αμφισβητείται.

Επιπλέον, όπως σημείωσαν «το φρένο που μπαίνει στις τιμές βασικών προϊόντων του Καλαθιού του Πάσχα σε συνδυασμό με την ήδη παρατηρούμενη θετική απόδοση των μέτρων για τον έλεγχο των τιμών στα σούπερ μάρκετ δημιουργούν αισιόδοξο πλαίσιο προβλέψεων για περαιτέρω αποκλιμάκωση του πληθωρισμού τροφίμων, ο οποίος έχει ήδη υποχωρήσει. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο πληθωρισμός τροφίμων είναι στο 5,3% τον Μάρτιο 2024 από 8,2% τον Ιανουάριο. Έχει πέσει σχεδόν 3% σε δύο μήνες ενώ το τελευταίο δίμηνο οι τιμές των τροφίμων έχουν μειωθεί κατά 1,2%».

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

Στο επόμενο στάδιο κατασκευής προχωρά ο σταθμός 840MW της Ηλεκτροπαραγωγή Αλεξανδρούπολης ΑΕ

Δυναμικά προχωρά η κατασκευή του νέου Θερμοηλεκτρικού Σταθμού συνδυασμένου κύκλου (Combined Cycle Gas Turbine-CCGT) ισχύος 840 MW της εταιρείας Ηλεκτροπαραγωγή Αλεξανδρούπολης Α.Ε., μία σύμπραξη των ενεργειακών εταίρων Όμιλος ΔΕΗ (51%)ΔΕΠΑ Εμπορίας (29%) και Damco Energy του Ομίλου Κοπελούζου (20%). Πρόκειται για μία επένδυση ύψους 400 εκατ. ευρώ στην ΒΙ.ΠΕ. Αλεξανδρούπολης η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου 24 μήνες.

Μετά την έκδοση της οικοδομικής άδειας του έργου, ξεκίνησαν άμεσα οι εργασίες Πολιτικού Μηχανικού, ενώ η κατασκευή του κύριου εξοπλισμού του σταθμού (αεριοστρόβιλος, ατμοστρόβιλος, λέβητας και γεννήτρια) γίνεται ήδη στα εργοστάσια του οίκου General Electric (GE). Όσον αφορά στον αεριοστρόβιλο, έχει ολοκληρωθεί η συναρμολόγησή του  και έχει πραγματοποιηθεί με επιτυχία η δοκιμή «Full Speed No Load (FSNL)». Πρόκειται για την πρώτη δοκιμή λειτουργίας του αεριοστροβίλου με καύση φυσικού αερίου, στο εργοστάσιο συναρμολόγησής του.

Σε εξέλιξη βρίσκεται και η διευθέτηση των συνοδών έργων όπως οι γραμμές μεταφοράς της ενέργειας που θα παράγεται στον σταθμό, οι απαραίτητοι υποσταθμοί 400 kV και η σύνδεση για παροχή φυσικού αερίου στον σταθμό.

Ο σταθμός θα τροφοδοτεί με ενέργεια την εγχώρια αγορά αλλά και τις γειτονικές χώρες. Η διασύνδεση της μονάδας με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας θα γίνει με απευθείας γραμμές στο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης (ΚΥΤ) Νέας Σάντας, σημείο κατάληξης – μεταξύ άλλων – της νέας γραμμής 400 kV προς Βουλγαρία. Έτσι, ο σταθμός θα διαδραματίσει κομβικό ρόλο και στην εξαγωγή ηλεκτρικής ενέργειας προς τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και συγκεκριμένα προς Βουλγαρία και Βόρεια Μακεδονία και, κατ’ επέκταση, προς Σερβία.

Ο νέος σταθμός – αποδοτική λειτουργία, μικρότερες εκπομπές CO2

Η νέα μονάδα, συνδυασμένου κύκλου με καύσιμο φυσικό αέριο κατασκευάζεται σε ιδιόκτητο οικόπεδο έκτασης 181 στρεμμάτων με εγκατεστημένη ισχύ 840MW και ετήσια παραγωγή 5TWH. Ως καύσιμο θα χρησιμοποιηθεί το φυσικό αέριο, ωστόσο ο νέος σταθμός παραγωγής θα έχει τη δυνατότητα για καύση υδρογόνου αλλά και μεικτή λειτουργία, κάτι που τον καθιστά συμβατό και απολύτως υποστηρικτικό με τον εθνικό και ευρωπαϊκό σχεδιασμό για τη σταδιακή μετάβαση στην πράσινη ενέργεια.

Ο θερμοηλεκτρικός σταθμός είναι διαμόρφωσης «Μονού Άξονα» (Single Shaft) και έχει σχεδιαστεί με τον υψηλότερο βαθμό απόδοσης 63% για μονάδες τέτοιας τεχνολογίας, που συνεπάγεται υψηλό συντελεστή εκμετάλλευσης. Ο υψηλός βαθμός απόδοσης θα δίνει τη δυνατότητα στη νέα Μονάδα – εκτός από την χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου – να έχει και μικρότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Στην «καρδιά» του νέου σταθμού θα τοποθετηθούν ένας αεριοστρόβιλος General Electric ισχύος 571 MW, με καύσιμο φυσικό αέριο, και ένας ατμοστρόβιλος, ισχύος 269 MW, τριών βαθμίδων πίεσης, με απευθείας σύνδεση με τη γεννήτρια. Η γεννήτρια τύπου W88 της General Electric, ονομαστικής ισχύος 948 MVA, θα είναι σύγχρονη, τριών φάσεων, συνδεδεμένη σε κοινό άξονα

Ο αεριοστρόβιλος

Τα συνοδά έργα – σύνδεση με αγωγούς φυσικού αερίου και γραμμές υψηλής τάσης

Ο σταθμός παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας θα συνδέεται μέσω του ΕΣΦΑ (Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου) και με την Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης και Αεριοποίησης Φυσικού Αερίου (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη, της εταιρείας GASTRADE, μετατρέποντας έτσι την Αλεξανδρούπολη σε ένα ενεργειακό σταυροδρόμι δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου.

Ο αγωγός παροχής φυσικού αερίου στη νέα μονάδα θα είναι υπόγειος και θα ξεκινά από την περιοχή της Άνθειας Έβρου, όπου θα συνδεθεί με τον αγωγό του ΕΣΦΑ. Ο αγωγός θα καταλήγει στην ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης, πλησίον του νέου Σταθμού, στον Σταθμό Μέτρησης και Ρύθμισης (M/R Station) του ΔΕΣΦΑ. Το έργο έχει προβλεφθεί στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2023-2032 του ΔΕΣΦΑ.

Ο σταθμός CCGT της Ηλεκτροπαραγωγής Αλεξανδρούπολης θα συνδεθεί με το ηλεκτρικό δίκτυο με γραμμές μεταφοράς υψηλής τάσης 400 kV. Το συνοδό έργο περιλαμβάνει την κατασκευή και λειτουργία δύο Γραμμών Μεταφοράς 400 KV απλού κυκλώματος. Η κάθε μία γραμμή θα έχει μήκος 28 χλμ. περίπου.

Παράλληλα, σχεδιάζεται και θα κατασκευαστεί κοντά στη νέα μονάδα ηλεκτροπαραγωγής ένα νέο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης 400kV κλειστού τύπου (ΚΥΤ ΕΒΡΟΥ Ι) και θα πραγματοποιηθούν έργα επέκτασης στο ΚΥΤ 400kV στην Νέα Σάντα Ροδόπης.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en