Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ένας αγωγός φυσικού αερίου (IGB) με αφετηρία την Κομοτηνή

Δημοσιεύτηκε

στις

Την κατασκευή του Διασυνδετήριου Αγωγού Ελλάδας-Βουλγαρίας (IGB), με αφετηρία την Κομοτηνή και τελικό προορισμό την Στάρα Ζαγόρα Βουλγαρίας εγκαινίασαν το μεσημέρι της Τετάρτης 22 Μαΐου, στο Κίρκοβο της Βουλγαρίας, o πρωθυπουργός της Ελλάδας Αλέξης Τσίπρας, ο πρωθυπουργός της Βουλγαρίας Μπόικο Μπορίσοφ, ο αντιπρόεδρος του Αζερμπαϊτζάν Γιακούμπ Εγιούμποφ, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Ελλάδας Γιώργος Σταθάκης και η υπουργός Ενέργειας της Βουλγαρίας, Τεμενούικα Πέτκοβα, μεταξύ άλλων.

Ο “Χ” βρέθηκε στο Κίρκοβο, για να καταγράψει εικόνες, κλίμα και δηλώσεις γύρω από το συγκεκριμένο έργο.

Ένας αγωγός με αφετηρία την Κομοτηνή

Πρόκειται για έναν αγωγό μήκους περίπου 180 χιλιόμετρων (εκ των οποίων 31 χλμ. στο ελληνικό έδαφος, όλα στο ν. Ροδόπης), αρχικής δυναμικότητας 3 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων, που ενώνει την Κομοτηνή με τη Στάρα Ζαγόρα. Αν και είναι έργο μεσαίου βεληνεκούς έχει δυσανάλογα μεγάλες συνέπειες στο ενεργειακό αποτύπωμα της ευρύτερης περιοχής λόγω της στρατηγικής του θέσης. Ο νέος αγωγός διασφαλίζει την ασφάλεια εφοδιασμού των Βαλκανίων με δύο διαφορετικούς τρόπους:

Αφενός, αποτελεί θεμέλιο λίθο του κάθετου διαδρόμου, που θα μεταφέρει το φυσικό αέριο του αγωγού TAP στην καρδιά των Βαλκανίων, εξασφαλίζοντας έτσι την τροφοδοσία τους από τον Νότιο Διάδρομο. Αφετέρου, μέσω της διασύνδεσής του με το ελληνικό Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ), ο IGB θα έχει πρόσβαση στον πρόσφατα αναβαθμισμένο τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) της Ρεβυθούσας και στον μελλοντικό πλωτό σταθμό της Αλεξανδρούπολης. Επιτρέπει την πρόσβαση σε μια εναλλακτική πηγή τροφοδοσίας φυσικού αερίου, την παγκόσμια αγορά LNG.

Ο αγωγός IGB θα συνδέσει τα συστήματα μεταφοράς του ΔΕΣΦΑ και του TAP στην Κομοτηνή, από ελληνικής πλευράς, με το σύστημα μεταφοράς της Bulgartransgaz EAD στην πόλη της Στάρα Ζαγορα. Ζητούμενο, λοιπόν, είναι τι θα κερδίσει η περιοχή μας από αυτό το έργο αντισταθμιστικά. Προς αυτή την κατεύθυνση χρειάζεται υψηλή πίεση, αλλά αν κρίνουμε από την παντελή απουσία της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ή και βουλευτών της Ροδόπης στην εκδήλωση, μέχρι στιγμής πίεση δεν υπάρχει… Παρών ήταν μόνο ο Δήμος Κομοτηνής, τον οποίο εκπροσώπησε ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Κομοτηνής Δημήτρης Καρασταύρου, ο μόνος ερχόμενος από την Ροδόπη, πλην του “Χ”.

Την στρατηγική σημασία του έργου ανέδειξε μέσα από την εναρκτήρια τοποθέτησή ο εκτελεστικός διευθυντής στην ICGB AD και μέλος του Διοικητικού της Συμβουλίου Κωνσταντίνος Καραγιαννάκος. Η εταιρία ICGB AD είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη, κατασκευή και λειτουργία του διασυνδετήριου αγωγού μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας (αγωγός IGB). Ο Κ. Καραγιαννάκος είπε μεταξύ άλλων: “Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που φτάσαμε στην έναρξη κατασκευής του έργου. Το ότι είμαστε εδώ σήμερα είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς πολλών, πρώτα από όλα των κυβερνήσεων και χάρη στην αδιάλειπτη υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ευχαριστούμε επίσης και τις περιφερειακές και δημοτικές αρχές για την συνεργασία τους”.

Στο Κίρκοβο ο Έλληνας πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας
Περίπου στις 12 το μεσημέρι προσγειώθηκε στο Κίρκοβο ο Αλέξης Τσίπρας, ο οποίος μετά έφτασε οδικώς, συνοδευόμενος από τον Βούλγαρο ομόλογό του Μπόικο Μπορίσοφ, στο σημείο της εκδήλωσης, περί των 5 χιλιομέτρων από τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Μετά από μία θερμή υποδοχή από τους γείτονες, ο Έλληνας πρωθυπουργός είχε ολιγόλεπτη κλειστή συνάντηση με τον κο Μπορίσοφ, και κατόπιν βρέθηκαν στο πλατό για τις τοποθετήσεις τους.

Ο Έλληνας πρωθυπουργός δεν έκανε κάποια αναφορά στην Κομοτηνή συγκεκριμένα στο λόγο του, αναφερόμενος γενικότερα σε Μακεδονία και Θράκη, ενώ μίλησε πιο ειδικά για έργα που προχωρούν σε Θεσσαλονίκη και Αλεξανδρούπολη. Για την τελευταία μάλιστα πληροφόρησε ότι ο πλωτός τερματικός σταθμός LNG που θα κατασκευαστεί εκεί θα τροφοδοτεί, μαζί με τον TAP, τον αγωγό IGB. “Ελλάδα και Βουλγαρία”, είπε ο πρωθυπουργός, “θέλουν να καταστήσουν την περιοχή από ένα πεδίο αντιπαλότητας και συγκρούσεων σε ένα πεδίο φιλίας, ειρήνης, προκοπής, σε ένα πεδίο συνανάπτυξης για όλους τους λαούς μας”.

Σε άλλη αποστροφή του λόγου του αναφέρθηκε στον κρίσιμο ρόλο της ενεργειακής ασφάλειας, σημειώνοντας ότι μαζί με τον πολλαπλασιασμό των ενεργειακών πηγών “παραμένει μια πολύ σημαντική προτεραιότητα για όλη την περιοχή μας, την περιοχή της ΝΑ Μεσογείου αλλά και προτεραιότητα για όλη την Ευρώπη”, ενώ αναφέρθηκε και σε μια σειρά από έργα που ενισχύουν τον οικονομικό και γεωπολιτικό ρόλο της χώρας μας. “Ο TAP, ο κάθετος διάδρομος, ο East-Med, ο υπό σχεδίαση σταθμός υγροποιημένου αερίου στην Αλεξανδρούπολη, ο αντίστοιχος σταθμός στη Ρεβυθούσα, ο οποίος πρόσφατα επεκτάθηκε με τρίτη δεξαμενή, ο αγωγός Turkish Stream 2, είναι έργα που ενισχύουν τον οικονομικό και γεωπολιτικό ρόλο της Eλλάδας, της φίλης Βουλγαρίας και μαζί της ευρύτερης περιοχής”, υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.

Ο κος Τσίπρας εξέφρασε επίσης την πεποίθηση ότι “η επιτυχής μετάβαση σε καθαρότερες μορφές ενέργειας, όπως είναι το φυσικό αέριο, προϋποθέτει την ενεργό συμμετοχή και συνεργασία όλων των χωρών της περιοχής στη βάση βεβαίως του διεθνούς δικαίου, αλλά και με τη δημιουργία συνεργειών και δικτύων που θα αναβαθμίσουν συνολικότερα τον ενεργειακό χάρτη της περιοχής”. Μετέφερε, επίσης, το όραμά του, να καταστούν τα Βαλκάνια από μία περιοχή αστάθειας, σε μια περιοχή ευημερίας και συνεργασίας. Εδώ έκανε αναφορές σε όλες τις συνεργασίες της ελληνικής κυβέρνησης με τις γειτονικές κυβερνήσεις, κι έκανε επίσης μνεία στην Συμφωνία των Πρεσπών. Συνεχάρη, επίσης, τον Μπόικο Μπορίσοφ, για την συνεργασία τους όλα αυτά τα χρόνια, κι όλους όσους συνετέλεσαν προς την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών.

“Ο κόμβος σύνδεσης παίζει σημαντικό ρόλο για όλη την περιοχή και την Ευρώπη και οδηγεί σε πραγματική διαφοροποίηση των πηγών και διαδρομών προμήθειας αερίου σε ανταγωνιστικές συνθήκες”, δήλωσε ο πρωθυπουργός Μπορίσοφ, και πρόσθεσε, μεταξύ άλλων: Όσο καλύτερα αναπτύσσονται τα κοινά μας σχέδια τόσο καλύτερες είναι οι προϋποθέσεις για τις επενδύσεις, τον τουρισμό και τις μεταφορές”. Χαιρετισμό απηύθυνε και ο αντιπρόεδρος του Αζερμπαϊτζάν Γιακούμπ Εγιούμποφ, καθόσον η χώρα του αποτελεί αφετηρία για πλήθος αγωγών φυσικού αερίου και έχει μπει στους πρώτους “παίκτες” στην αγορά φυσικού αερίου.

Τα εγκαίνια ολοκληρώθηκαν με τον πλέον συμβολικό τρόπο, ήτοι με το σκάψιμο του εδάφους από τους δύο πρωθυπουργούς, τους δύο υπουργούς ενέργειας και τον αντιπρόεδρο του Αζερμπαϊτζάν.

xronos – Διονύσης Βοργιάς

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Φορτηγό έπεσε στην θάλασσα στο Λιμάνι Λιμεναρίων Θάσου

Δημοσιεύτηκε

στις

«Τρελή» πορεία προς τη θάλασσα ακολούθησε πριν λίγη ώρα φορτηγό αυτοκίνητο γεμάτο εμπορεύματα. Από θαύμα δεν υπήρξαν θύματα. Ο οδηγός του αυτοκινήτου δεν ήταν μέσα σε αυτό την ώρα του περιστατικού. Ειδοποιήθηκε γερανός για να το βγάλει στη στεριά. Σύμφωνα με πληροφορίες το φορτηγό ήταν παρκαρισμένο. Ο οδηγός ήταν σε κατάστημα όπου έκανε παράδοση εμπορευμάτων. Το περιστατικό έγινε στο λιμάνι των Λιμεναρίων. Το όχημα λέγεται ότι ανήκει σε τοπική εταιρία.

 

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΕΒΡΟΣ

Πολιτιστικός Σύλλογος Κατοίκων & Επαγγελματιών Θερμών Σαμοθράκης | Απαγορεύεται το ελεύθερο κάμπινγκ στη Σαμοθράκη

Δημοσιεύτηκε

στις

Διευκρινίσεις για την ελεύθερη κατασκήνωση στο νησί δίνει με ανακοίνωσή του ο Πολιτιστικός Σύλλογος Κατοίκων & Επαγγελματιών Θερμών Σαμοθράκης.

Όπως επισημαίνει ο Σύλλογος θέλοντας να ενημερώσει έγκαιρα τους φίλους επισκέπτες του νησιού κάνει γνωστό ότι σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία απαγορεύεται σε όλο το νησί η ελεύθερη κατασκήνωση, σε κοινόχρηστους χώρους, δάση, αιγιαλούς, ακόμη και σε ιδιωτικό οικόπεδο.

Επίσης εάν ο κατασκηνωτής συλληφθεί να ανάβει φωτιά σε δασική περιοχή, ή να ρυπαίνει προστατευόμενη περιοχή του δικτύου Natura 2000, η ποινή μπορεί να φτάσει και τα 5 χρόνια. Να σημειωθεί πως το μεγαλύτερο μέρος του νησιού είναι περιοχή Natura 2000.

Για όσους δε θελήσουν να βρεθούν αντιμέτωποι με κάποιον ανεπιθύμητο έλεγχο και ενδεχομένως με ένα πρόστιμο στη Σαμοθράκη υπάρχει το «Ελεύθερο κάμπινγκ».

Με τον όρο “ελεύθερη κατασκήνωση” εννοείται ένας χώρος όπου κανείς νιώθει σαν να κατασκηνώνει χωρίς περιορισμούς στο δάσος, πράγμα που απαγορεύεται ρητώς από το νόμο. Αυτός ο χώρος κατασκήνωσης δεν είναι και τόσο ελεύθερος. Ένα μικρό αντίτιμο πρέπει να καταβληθεί, το ίδιο όπως και στο οργανωμένο κάμπινγκ που βρίσκεται σε απόσταση 2 χλμ. και ενδείκνυται περισσότερο για τροχόσπιτα.

Το κάμπινγκ αυτό προσφέρει τη μοναδική εμπειρία της διανυκτέρευσης στην παρθένα φύση της Σαμοθράκης! Εκεί, η βλάστηση οργιάζει. Σε έκταση 30 στρεμμάτων υπάρχει άφθονη σκιά. Οι σκηνές δύσκολα διακρίνονται μέσα σ’ αυτήν ακόμη και εάν υπάρχουν σταθμευμένα αυτοκίνητα δίπλα σε αυτές. Και το ωραιότερο είναι ότι ο τόπος βρίσκεται ακριβώς δίπλα στην θάλασσα.

Επίσης, βρίσκει κανείς και στους δύο χώρους κατασκήνωσης την απαραίτητη υποδομή και τα βασικά είδη διατροφής, υγιεινής κλπ. Υπάρχει η απαραίτητη υποδομή σε ντους, τουαλέτες και νιπτήρες καθώς και κάδοι απορριμμάτων ώστε να μην δημιουργούνται προβλήματα στο περιβάλλον με σκουπίδια κ.ά.

Η Σαμοθράκη σας καλεί και φέτος να επισκεφτείτε το νησί των Μεγάλων Θεών, οι φυσικές και «υπερφυσικές» του δυνάμεις θα σας παρασύρουν σε ένα “μυθικό” σκηνικό!

e-evros

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΔΡΑΜΑ

Ένωση Κυριών Δράμας | Διανομή δεμάτων ΣΥΝ – ΕΝΩΣΙΣ και ενημέρωση από το Σωματείο ΠΡΟ.Τ.Ε.Κ.Τ.Α. Δράμας

Δημοσιεύτηκε

στις

Την Τρίτη 25 Ιουνίου 2019, πραγματοποιήθηκε η διανομή δεμάτων του προγράμματος «ΣΥΝ – ΕΝΩΣΙΣ».

Οι εκατόν είκοσι τρεις (123) ωφελούμενες οικογένειες παρέλαβαν τα δέματα με τα τρόφιμα που τους παρέχει το πρόγραμμα και καλύπτουν τις μηνιαίες τους ανάγκες για σίτιση. Πριν τη διανομή πραγματοποιήθηκε ομιλία με θέμα τους κινδύνους του καλοκαιριού από την κα Ελπινίκη Τσακμάκη, Πρόεδρο του Σωματείου Εθελοντών  ΠΡΟ.Τ.Ε.Κ.Τ.Α. Δράμας. Τα θέματα που αναπτύχθηκαν αφορούσαν την πρόληψη και την αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών, της ηλίασης (θερμοπληξία), του ηλιακού εγκαύματος και του πνιγμού στη θάλασσα. Οι ωφελούμενοι έδειξαν έντονο ενδιαφέρον και συμμετείχαν στη συζήτηση που ακολούθησε, θέτοντας δικά τους ερωτήματα και ζητώντας περεταίρω διευκρινίσεις.

Το πρόγραμμα στήριξης οικογενειών που διαβιούν σε συνθήκες υλικής στέρησης της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ υλοποιείται βάση προκαθορισμένων εισοδηματικών και κοινωνικών κριτηρίων και αφορά στη χορήγηση πακέτων με βασικά είδη τυποποιημένων τροφίμων και ειδών προσωπικής υγιεινής που διατίθενται σε μηνιαία βάση. Η ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ, ιδρύθηκε από μέλη της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών και αποτελεί τον Φορέα Κοινωνικής Προσφοράς της ναυτιλιακής κοινότητας. Έχει ως αντικείμενο την υλοποίηση κοινωφελών προγραμμάτων, δράσεων ενίσχυσης ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, έργων ανθρωπιστικού περιεχομένου και δωρεών ευρύτερου ενδιαφέροντος για την στήριξη της ελληνικής κοινωνίας.

ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΚΥΡΙΩΝ ΔΡΑΜΑΣ-Σ.Α.Φ.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

AUTOMOTO

Πινακίδες Βουλγαρίας στα Ι.Χ. | Η διαδικασία, τα πρόστιμα και το κόστος

Δημοσιεύτηκε

στις

Σφίγγει ο κλοιός για τους κατόχους πολυτελών και όχι μόνο αυτοκινήτων με πινακίδες Βουλγαρίας που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους. Οι φορολογικές αρχές σε συνεργασία με τις αντίστοιχες της γειτονικής χώρας έχουν καταγράψει σε πρώτο επίπεδο 9.500 οχήματα, τα οποία είχαν αρχικά ελληνικές πινακίδες, αλλά οι ιδιοκτήτες τους τα αποταξινόμησαν.

Με τα στοιχεία που λαμβάνουν από την Βουλγαρία βλέπουν αν αυτά τα 9.500 οχήματα που έφυγαν από το φορολογικό καθεστώς της χώρας μας απέκτησαν πινακίδες της γειτονικής χώρας.

Στη συνέχεια θα προχωρήσουν σε ελέγχους για να διαπιστώσουν αν οι κάτοχοί τους είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας. Στην περίπτωση αυτή η μεταφορά της ταξινόμησης του οχήματος στη Βουλγαρία δεν σημαίνει τίποτα, καθώς η φορολογική διοίκηση θα χρεώσει στους κατόχους τους το ετήσιο τεκμήριο διαβίωσης και τυχόν φόρο πολυτελούς διαβίωσης.

Σύμφωνα με τις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ πολλοί κάτοικοι της Ελλάδας καταφεύγουν στην πρακτική των βουλγαρικών πινακίδων για να γλιτώσουν από τα τεκμήρια, τα τσουχτερά τέλη κυκλοφορίας, τα ακριβά ασφάλιστρα και τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης.

Για να δέσουν μάλιστα ακόμη καλύτερα το σενάριο της φοροαποφυγής προχωρούν στην ίδρυση εικονικής εταιρείας στη Βουλγαρία και ακολούθως αποκτούν το πολυτελές όχημα το οποίο δηλώνουν ως περιουσιακό στοιχείο της εταιρείας. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, το πρώτο εξάμηνο το αυτοκίνητο δεν μπορεί να βγει από τη βουλγάρικη επικράτεια. Ωστόσο, η γειτονική χώρα ανήκει στην ΕΕ και στα σύνορα δεν γίνεται σχεδόν ποτέ ούτε ο τυπικός έλεγχος.

Κάποιοι κάνουν και το επόμενο βήμα. Προχωρούν σε εικονική δήλωση μόνιμης κατοικίας στη Βουλγαρία. Σε αυτή  την περίπτωση βέβαια ο ιδιοκτήτης του πολυτελούς αυτοκινήτου πρέπει να αποδείξει στις ελληνικές αρχές πως διαβιεί στην Βουλγαρία τουλάχιστον 185 μέρες τον χρόνο και καταβάλει φόρους στο βουλγάρικο Δημόσιο. Επιπρόσθετα πρέπει να εμφανίσει πληρωμές δημοτικών τελών, καθώς και λογαριασμούς θέρμανσης, νερού κ.α. Αυτά δεν πτοούν κάποιους συμπολίτες μας οι οποίοι παρότι  δεν διαθέτουν τα σχετικά έγγραφά που προαναφέραμε προβαίνουν σε εικονική δήλωση μόνιμης κατοικίας.

Βαριά πρόστιμα

Σύμφωνα με  το υπουργείο Οικονομικών το διάστημα κατά το οποίο επιτρέπεται η κυκλοφορία στο έδαφος της χώρας αυτοκινήτων με πινακίδες από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης  ορίζεται κατ’ ανώτατον σε έξι μήνες και μόνο εφόσον πληρούνται οι σχετικοί όροι (συνήθης κατοικία εκτός Ελλάδας, προσωρινή διαμονή στη χώρα, ιδιωτική χρήση κλπ).

Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες διαπιστώνεται κυκλοφορία οχήματος με ξένες πινακίδες στη χώρα χωρίς να πληρούνται οι ανωτέρω προϋποθέσεις, ο Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας προβλέπει ιδιαζόντως αυστηρές κυρώσεις, οι οποίες, για κοινοτικά επιβατικά οχήματα, κυμαίνονται από 2.500 έως 10.000 ευρώ.

Ποια είναι η νόμιμη διαδικασία

Πρόσωπα (αλλοδαποί ή Έλληνες) που είναι εγκατεστημένα στην Ελλάδα, δηλαδή έχουν εδώ τη συνήθη κατοικία τους και μεταφέρουν στη χώρα μας όχημα, ταξινομημένο ή μη σε άλλο κράτος, δεν έχουν δικαίωμα να το κυκλοφορούν στο εσωτερικό της χώρας, πριν από την καταβολή των οφειλόμενων δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων και την έκδοση πιστοποιητικού, για την ταξινόμηση του οχήματος και τη χορήγηση ελληνικών πινακίδων.

Οι δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις που οφείλονται ανά κατηγορίαοχήματος, ανάλογα με την προέλευσή του είναι οι εξής:

Οχήματα προερχόμενα από κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Καινούργια

1. Τέλος Ταξινόμησης

2. Φόρος πολυτελείας ( επιβάλλεται σε επιβατικά αυτοκίνητα με τιμήχονδρικής πώλησης από 20.000 ευρώ και άνω)

3. Φ.Π.Α.

Μεταχειρισμένα

1. Τέλος ταξινόμησης

2. Φόρος πολυτελείας (επιβάλλεται σε επιβατικά αυτοκίνητα με τιμήχονδρικής πώλησης μετά την απομείωση λόγω παλαιότητας και διανυθέντων χιλιομέτρων από 20.000 ευρώ και άνω)

Οχήματα προερχόμενα από τρίτες προς την Ευρωπαϊκή Ένωση χώρες

1. Εισαγωγικός δασμός

2. Φ.Π.Α.

3. Τέλος ταξινόμηση

4. Φόρος πολυτελείας (επιβατικά αυτοκίνητα καινούργια & μεταχειρισμένα ως άνω)

Συντελεστές τέλους Ταξινόμησης

Το ύψος των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης, προσδιορίζεται με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα των αυτοκινήτων και την αντιρρυπαντική τους τεχνολογία.

Οι συντελεστές αυτοί, αναγράφονται στον παρακάτω πίνακα ανά κοινοτική Οδηγία ή Κανονισμό που ισχύουν από 01/01/2011:

Οι συντελεστές αυτοί, αναγράφονται στον παρακάτω πίνακα

 

Κυλινδρισμός Κινητήρα EURO 6
Προδιαγραφές των
Κανονισμών715/2007
& 692/2008
EURO 5
Προδιαγραφές της
Οδηγίας:
98/69/ΕΚ φάσηΒ
EURO 1,2,3,4
Προδιαγραφές των Οδηγιών :
98/69/ΕΚ φάσηΑ΄,
94/12/ΕΚ, 91/441/ΕΟΚ,
89/458/ΕΟΚ &88/76/ΕΟΚ
Συμβατικής
Τεχνολογίας
Μέχρι 900 κ.ε. 5% 14% 24% 37%
Από 901-1400 κ.ε. 12% 27% 49% 66%
Από 1401-1600 κ.ε. 20% 45% 95% 128%
Από 1601-1800 κ.ε. 30% 56% 129% 148%
Από 1801-2000 κ.ε. 40% 83% 216% 266%
Από 2001 κ.ε.και πάνω 50% 142% 334% 346%

Η φορολογητέα αξία, μετά την ως άνω απομείωση, μειώνεται περαιτέρω ποσοστιαία με χρήση συντελεστή 0,30 για κάθε 500 επιπλέον χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί από τον ετήσιο μέσο όρο. Η απομείωση βάσει διανυθέντων χιλιομέτρων δεν πρέπει να ξεπερνά το 30% της αξίας που προσδιορίζεται μετά την ως άνω απομείωση.

Ο ετήσιος μέσος όρος διανυθέντων χιλιομέτρων, ορίζεται στις δεκαπέντε χιλιάδες (15.000). Η συνολική απομείωση, περιλαμβανόμενης και της απομείωσης λόγω διανυθέντων χιλιομέτρων πέραν του μέσου όρου, δεν δύναται να υπερβαίνει το 95%.

 

 

 

Τα έξοδα ασφάλισης και μεταφοράς του αυτοκινήτου στη χώρα.

Παραδείγματα

1. Παραδείγματα υπολογισμού μείωσης της φορολογητέας αξίας λόγω διανυθέντων χιλιομέτρων.

Έστω μεταχειρισμένο επιβατικό αυτοκίνητο διετίας με 36.000 διανυθέντα χιλιόμετρα.

Μέσος όρος διανυθέντων χιλιομέτρων για τη διετία: 15.000*2= 30.000. Επιπλέον διανυθέντα χιλιόμετρα: 36.000-30.000 = 6.000.

Επομένως, η φορολογητέα αξία θα μειωθεί περαιτέρω κατά 6.000/500*0,30= 3,6%

Έστω μεταχειρισμένο επιβατικό αυτοκίνητο 18 μηνών με 36.000διανυθέντα χιλιόμετρα. Μέσος όρος διανυθέντων χιλιομέτρων για τους 18μήνες: (18*15.000)/12= 22.500.

Επιπλέον διανυθέντα χιλιόμετρα: 36.000-22.500 = 13.500.

Επομένως, η φορολογητέα αξία θα μειωθεί περαιτέρω κατά 13.500/500*0,30 = 8,1%

2. Παραδείγματα υπολογισμού τέλους ταξινόμησης

A)Έστω, καινούργιο επιβατικό αυτοκίνητο, με τιμή χονδρικής πώλησης12.608 ευρώ, κυλινδρισμό κινητήρα 1796 κ.ε., EURO 5, προερχόμενο από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Υπολογισμός Τέλους Ταξινόμησης

Αξία

12.608 €

Έξοδα μεταφοράς και ασφάλισης

510 €

*ενδεικτικά

Σύνολο φορολογητέας αξίας

13.118 €

Συντελεστής τέλους ταξινόμησης

30%

Τέλος Ταξινόμησης

13.118* 30% = 3.935,40 €

B) Έστω, μεταχειρισμένο επιβατικό αυτοκίνητο σεντάν, με τιμή χονδρικής πώλησης €25.000, EURO 5 με ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας23/9/2017 και θέσης σε ανάλωση 04/06/2019, διανυθέντα χιλιόμετρα27.049, κυλινδρισμό κινητήρα 1895 κ.ε., προερχόμενο από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Υπολογισμός Τέλους Ταξινόμησης

Απομείωση αξίας σύμφωνα με την κατηγορία αμαξώματος και την ηλικία

Μήνες κυκλοφορίας: 21 (20 μήνες + 11ημέρες)

Συντελεστής κατηγορίας αμαξώματος σεντάν για 21 μήνες κυκλοφορίας από τους διαθέσιμους πίνακες:37%

25.000 – (25.000*37%)= 15.750

Ποσοστό απομείωσης αξίας λόγω διανυθέντων χιλιομέτρων πλέον του μέσου όρου

Μ.Ο. χλμ για 21 μήνες: (21*15.000)/12=26.250

Επιπλέον χλμ: 27.049-26.250 = 799

Συντελεστής μείωσης 799/500*0,30 = 0,47%

Αξία (μετά την απομείωση για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα)

15.750 – (15.750*0,47%) = 15.676

Έξοδα μεταφοράς και ασφάλισης: 510 €

*ενδεικτικά

Σύνολο φορολογητέας αξίας: 16.186 €

Συντελεστής τέλους ταξινόμησης: 40%

Τέλος Ταξινόμησης: 16.186 * 40% = 6.474,40 €

businessnews

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ
Island-thassos-banner
professional camera ad
filippidis marmara banner
nikos keramika banner
post_head_image
300x250_ANOIKSI

300x250_ANOIKSI

karta 1
geotech_banner
old_town_inn
ergasia_syn
epikairotita

Social

Facebook
INSTAGRAM
Twitter
YOUTUBE



ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ

Αρέσει σε %d bloggers: