Connect with us

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

EMAIL MARKETING (Μέρος 4ο)

Μπορεί μια επιχείρηση χωρίς  πελάτες;  Το Marketing  είναι η μόνη διαδικασία που κυριολεκτικά μπορεί να σώσει την επιχείρηση.  Και αυτό δεν είναι καθόλου υπερβολή. Είναι το μοναδικό “έξοδο” που φέρνει λεφτά στην επιχείρηση.

Στην πραγματικότητα το Marketing δεν είναι έξοδο αλλά επένδυση, που με την σωστή χρήση του μπορεί να μας φέρει πίσω τα χρήματα, πολλές φορές και μάλιστα ποιο αποδοτικά από κάθε άλλη επένδυση.

Σύμφωνα  με έρευνα  το 80% των επαγγελματιών  θεωρεί πως το email αποτελεί ζωτικής σημασίας στοιχείο για τη διατήρηση των πελατών. Και το 73% των καταναλωτών δήλωσαν επίσης ότι τα email είναι το κανάλι που επιλέγουν για τις ενέργειες marketing που δέχονται.

To email marketing είναι ό,τι ακριβώς υποδηλώνει το όνομά του: marketing που πραγματοποιείται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Φυσικά όμως είναι πολλά περισσότερα από αυτό. Η επιτυχία μιας email marketing στρατηγικής αφορά στη δημιουργία σχέσεων με τους πελάτες της επιχείρησής σας.

Όλες οι ενέργειες marketing, οδηγούν στην ανάπτυξη και ενδυνάμωση σχέσεων με τους πελάτες σας. Σίγουρα, υπάρχει ένας τελικός στόχος,  η επιχείρηση επιθυμεί κάτι από τον πελάτη και ο πελάτης αντίστοιχα επιθυμεί κάτι από την επιχείρηση.

Το άνοιγμα ενός email μηνύματος εστιάζει περισσότερο στη δέσμευση ενός ατόμου προς το περιεχόμενο του μηνύματος, απ’ ότι μια διαφήμιση η οποία μπορεί να εμφανίστηκε. Στην περίπτωση που κάποιος κάνει κλικ πάνω στο email, που του έχετε αποστείλει, κερδίζετε αυτομάτως τη δέσμευση και την εμπλοκή του με το περιεχόμενό σας, έστω και αν είναι για μικρό χρονικό διάστημα.

Μέσω του email marketing, μπορείτε να μιλήσετε απευθείας σε κάθε πελάτη σας. Μπορείτε να τους στείλετε περιεχόμενο, τις προσφορές σας και τις ενημερώσεις που σχετίζονται στην εκάστοτε περίπτωσή τους. Μπορείτε να αντιμετωπίσετε τις ανησυχίες τους σε ένα προσωπικό επίπεδο, προσαρμόζοντας το περιεχόμενο που δημιουργείτε, προσωπικά για εκείνους. Επιπλέον, το email σας προσδίδει ευελιξία. Είναι πάρα πολλά εκείνα που μπορείτε να κάνετε αλλά και να πείτε μέσα από μια καλά σχεδιασμένη εκστρατεία email.

Και μόνο το άκουσμα της λέξης spam, είναι ικανό για να μας αποτρέψει  για την  αποστολή του email. Πόσο μάλλον για εκείνες τις επιχειρήσεις που βασίζονται μόνο στις λίστες αγοραστών τους, στέλνοντας email σε ανθρώπους που ποτέ δεν έχουν δείξει πραγματικό ενδιαφέρον για επικοινωνία.

Εάν ρωτήσετε κάποιον εάν  η επιχείρηση του πάει καλά,  θα  απαντήσει ότι έχει πολλά έξοδα και λίγους πελάτες. Το πρόβλημα  δεν είναι όμως, όπως φαίνεται.

Για να κερδίσουμε περισσότερους πελάτες υπάρχουν 3 βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσουμε, με την σωστή σειρά:

  • 1οΒΗΜΑ: Να προσδιορίσουμε τον ιδανικό πελάτη
  • 2οΒΗΜΑ: Να δημιουργήσουμε ένα μήνυμα που “μιλάει” στον ιδανικό πελάτη.
  • 3οΒΗΜΑ: Να επιλέξουμε αποτελεσματικές τακτικές Marketing,  που θα  φτάνουν στον ιδανικό πελάτη

Ας δούμε όμως το 1ο & 3ο  βήμα ξεχωριστά:

1ο ΒΗΜΑ: Προσδιορίστε τον ιδανικό πελάτη….

Το σκεπτικό “το προϊόν μου απευθύνεται σε όλους, και όλους θέλω να τους έχω πελάτες”, θα πρέπει να το αποβάλουμε άμεσα από το μυαλό μας! Δεν απευθυνόμαστε  σε όλους γιατί δεν χρειάζονται όλοι στον ίδιο βαθμό το προϊόν ή την υπηρεσία μας. Πρέπει να  “μικρύνουμε” την αγορά , και μέσα στην αγορά,  να βρούμε  μια νέα μικρότερη αγορά.

Θα πρέπει να προσέξετε, ότι εδώ , δεν προτείνουμε να περιορίσετε την πελατεία της   επιχείρησης.  Δεν προτείνω να περιορίσετε την επιχείρηση σας με κανέναν τρόπο. Αυτό που προτείνω είναι να διαλέξετε ένα μικρότερο κομμάτι της αγοράς σας και να επικεντρωθείτε σε αυτό, ώστε να  κυριαρχήσετε πλήρως!

Μπορούμε να μικρύνουμε την αγορά μας σκεπτόμενοι κάποιους παράγοντες όπως γεωγραφικά χαρακτηριστικά, δημογραφικά, και ψυχογραφικά, κ.τ.λ.:

  • Ηλικία, Φύλλο
  • Οικογενειακή κατάσταση, Τόπο διαμονής
  • Μόρφωση, Εισόδημα
  • Ενδιαφέροντα, Χόμπι
  • Τρόπος ζωής κ.α.

 

Έτσι βρίσκοντας τα παραπάνω χαρακτηριστικά για τον ιδανικό πελάτη σας, το Marketing  θα είναι στοχευόμενο και θα σας δώσει πολύ μεγαλύτερα αποτελέσματα, από το να απευθύνεστε σε όλους.

3ο ΒΗΜΑ: Επιλέξτε αποτελεσματικές τακτικές Marketing που φτάνουν στον  ιδανικό  πελάτη….

Αφού έχουμε καθορίσει την αγορά-στόχο μας, και έχουμε ξεκαθαρίσει το σημείο διαφοροποίησης μας από την υπόλοιπη αγορά, και έχουμε βρει τα οφέλη και πλεονεκτήματα που προσφέρει το προϊόν ή υπηρεσία μας στους πελάτες μας, έφτασε η στιγμή να βρούμε τις τακτικές που θα χρησιμοποιήσουμε για να διαδώσουμε το μήνυμα μας!

Γι’ αυτό και είναι πολύ σημαντικό να σκιαγραφήσουμε,  με όσο μεγαλύτερη ακρίβεια γίνεται το προφίλ του ιδανικού πελάτη, όσον αφορά τα γεωγραφικά, δημογραφικά, και ψυχογραφικά του χαρακτηριστικά.  

Τα μέσα λοιπόν και οι τακτικές ποικίλουν ανάλογα την αγορά-στόχο σας.

Αλήθεια, κάνοντας όλα αυτά έχουμε πετύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα; Πόσοι τρόποι πιστεύετε ότι υπάρχουν για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας;

Οι περισσότεροι σκέφτονται και θα πουν ότι μπορεί να είναι δεκάδες ή και περισσότεροι. Όμως είναι πολύ λιγότεροι…..

Ας  δούμε τρεις (3)  τρόπους για να αυξήσετε τις πωλήσεις μας. Οι τρόποι αυτοί είναι:

  • Να αποκτήσετε περισσότερους πελάτες
  • Να αυξήσετε τη μέση συναλλαγή
  • Να αυξήσετε τον αριθμό των συναλλαγών

Για να καταλάβουμε τους τρείς τρόπους, ας δούμε ένα παράδειγμα:

Μια επιχείρηση έστω ότι έχει 50 πελάτες.

Ο κάθε πελάτης αφήνει κατά μέσο όρο 100€.

Αν τώρα θεωρήσουμε ότι μας επισκέπτεται κατά μέσο όρο 5 φορές τον χρόνο, τότε έχουμε ετήσια έσοδα: 50 * 100 * 5 = 25.000 ευρώ.

Ας κάνουμε το εξής:

Αυξάνουμε κατά 10% καθένα από τα 3 αυτά μεγέθη έχουμε: 55 * 110 * 5,5 = 33.275 ευρώ, δηλαδή 33,1% περισσότερα χρήματα, και εάν αυξήσουμε το κάθε μέγεθος κατά 25%, σχεδόν διπλασιάζουμε τον τζίρο μας. Παρατηρούμε ότι τα μεγέθη αυξάνονται «γεωμετρικά», όμως οι περισσότεροι σκέφτονται «γραμμικά», κοιτάζοντας μόνο να αυξήσουν τους πελάτες τους.

Click to comment

Απάντηση

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Στρατηγική  Marketing ( Μέρος 2ο )

Στο προηγούμενο άρθρο μας είδαμε ένα μέρος από τα σημεία εκείνα που θα πρέπει να γνωρίζουμε για να αναπτύξουμε την στρατηγική Marketing. Ποια είναι όμως τα υπόλοιπα;

  1. Ποικιλία: Το μόνο σίγουρο είναι ότι, όταν χρησιμοποιούμε μεμονωμένα «όπλα», δηλαδή της τακτικές που θα χρησιμοποιήσουμε για να διαφημιστούμε, δεν θα έχουμε την ίδια αποτελεσματικότητα. Το μόνο που πρέπει να κάνουμε, είναι να κάνουμε τον σωστό συνδυασμό διαφημιστικών μέσων, ανάλογα με την αγορά «στόχο».
  2. Διαδοχικότητα: Τα πραγματικά κέρδη, έρχονται μετά την πώληση και μάλιστα μετά την επαναληπτική πώληση.
  3. Μέτρηση: Πρέπει να τεστάρουμε και να μετράμε συνέχεια τα αποτελέσματα των «όπλων» μας. Πρέπει να ξέρουμε ποια όπλα χτυπούν διάνα και ποια χάνουν το στόχο τους.
  4. On line: Το marketing θα γίνεται πλέον περισσότερο διαδικτυακά. Οι τάσεις της αγοράς δείχνουν ότι όλο και περισσότεροι καταναλωτές, χρησιμοποιούν το διαδίκτυο καθημερινά για τις αγορές τους. Ένας «έξυπνος» τρόπος να το πετύχετε αυτό είναι να κάνετε διαφημίσεις, είτε “on-line” είτε “off-line”, ή να δημιουργήσετε μια σελίδα στο Facebook, είτε μέσω email και ηλεκτρονικών Newsletter.
  5. Συγκατάθεση: Πρέπει να «κερδίσετε» την συγκατάθεση των πελατών σας για να παραλαμβάνουν το υλικό marketing. Με αυτό τον τρόπο εφαρμόζεται τις τεχνικές του marketing σε αυτούς που πραγματικά ενδιαφέρονται.

Ποια όμως είναι τα βήματα εκείνα που πρέπει να κάνουμε για να έχουμε ένα πετυχημένο Marketing Plan;

Βασικά για να ξεκινήσουμε ένα πετυχημένο Marketing, θα πρέπει να έχουμε ένα σχέδιο Marketing. Για να είναι πετυχημένο & αποτελεσματικό ένα Marketing Plan, δεν χρειάζονται πολλές σελίδες π.χ. 50, αλλά το πολύ 10.

Αυτό το πλάνο θα μας βοηθήσει να προσδιορίσουμε με ακρίβεια την αγορά, να ανακαλύψουμε τα οφέλη των προϊόντων μας, να τα συνδυάσουμε με τις ανάγκες τις αγοράς  και να θέσουμε τους στόχους που θέλουμε, ώστε να τοποθετηθούμε στην αγορά και να σκεφτούμε πιο δημιουργικούς τρόπους προβολής και προσέγγισης πελατών.

Για να δούμε όμως αυτά τα βήματα:

  1. Ποιος είναι ο σκοπός του Marketing;
  2. Τι θέλουμε να πετύχουμε;
  3. Ποια τα οφέλη που παρέχουμε στους πελάτες;
  4. Ποιος είναι ο ιδανικός πελάτης;
  5. Πως μας βλέπει η αγορά;
  6. Πως είναι τοποθετημένη αυτή την στιγμή η επιχείρηση;
  7. Πως θέλουμε να τοποθετηθεί, από εδώ και πέρα;
  8. Ποιους τρόπους Marketing χρησιμοποιούμε;
  9. Ποιους τρόπους Marketing θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε;
  10. Σε τη μέσο θα κάνουμε διαφήμιση;
  11. Τη θα περιγράφουμε στα μηνύματα;
  12. Ποια η φιλοσοφία της επιχείρησης;
  13. Τη ποσό θέλετε να ξοδέψετε για διαφήμιση;

Καθημερινά οι άνθρωποι παίρνουν χιλιάδες πληροφορίες, από όλα τα μέσα διαφημιστικής προβολής, ενώ ταυτόχρονα επίσης δεχόμαστε εκατοντάδες διαφημιστικά μηνύματα, που πρέπει να απαντήσουμε, ή να κάνουμε  like κ.α.

Λογικό δε είναι, ο εγκέφαλός μας να μην μπορεί να αφομοιώσει και να συγκρατήσει όλα αυτά τα μηνύματα τα οποία δέχεται. Γι’ αυτό και κρατάμε ότι μας έκανε εντύπωση και απορρίπτουμε ότι μας φαίνεται περιττό και άχρηστο.

Έρευνες έχουν αποδείξει ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος μπορεί να συγκρατήσει μέχρι και  εφτά ( 7 ) ομοειδείς πληροφορίες.  Πρέπει να τους πείσουμε λοιπόν για το προϊόν το οποίο έχουμε και να τους ωθήσουμε να αγοράσουν από εμάς. Στόχος μας είναι να δουν το προϊόν μας, ως την μοναδική αξιόπιστη λύση και λογική επιλογή για να λύσουν το πρόβλημά τους και να ικανοποιήσουν την ανάγκη τους.

Μία πετυχημένη «συνταγή» του Marketing είναι να πουλήσουμε στους ήδη υπάρχοντες πελάτες. Αυτό το πετυχαίνουμε γιατί όλοι οι άνθρωποι διακατέχονται από ορισμένα θέλω, όπως:

  1. Να ικανοποιήσουν μια παρόρμηση,
  2. Να προσελκύσουν το αντίθετο φύλλο,
  3. Να αισθάνονται ανώτεροι από τους άλλους,
  4. Για να αυξήσουν την ψυχαγωγία τους,
  5. Για να αυξήσουν την διασκέδασή τους,
  6. Για να προσελκύσουν τα μπράβο,
  7. Για να προστατεύσουν την φήμη τους,
  8. Για να γίνουν δημοφιλής
  9. Για να αισθάνονται ανώτεροι από τους άλλους
  10. Για να αφήσουν μια κληρονομιά
  11. Για να βγάλουν περισσότερα λεφτά
  12. Για να ….. ικανοποιήσουν και άλλες πολλές επιθυμίες!!!!

Οι νέοι καταναλωτές που διαμορφώνονται από τις μεταβολές του γενικότερου περιβάλλοντος, αναζητούν ολοένα και μεγαλύτερη ποιότητα και καλύτερη εξυπηρέτηση, καθώς και προσωποποιημένες υπηρεσίες και προϊόντα. Εστιάζουν λιγότερο στις διαφοροποιήσεις των προϊόντων, ενώ δείχνουν και πολύ λιγότερη προσήλωση σε μάρκες και εμπορικά σήματα. Μπορούν να λαμβάνουν εκτεταμένη πληροφόρηση για κάποιο προϊόν από το διαδίκτυο κι άλλες πηγές, γεγονός που τους καθιστά «εξυπνότερους» κι «αποδοτικότερους» στις καταναλωτικές τους επιλογές. Παρουσιάζουν δηλαδή ευαισθησία αναφορικά µε τη σχέση τιμής – αξίας προϊόντων και υπηρεσιών.

Η στρατηγική και τα εργαλεία του marketing είναι ο μοναδικός τρόπος που διαθέτουν οι επιχειρήσεις για άμεση κι αποτελεσματική προσαρμογή στις νέες συνθήκες. Μάλιστα η άσκηση πρακτικών και στρατηγικών marketing µέσω του διαδικτύου, επιταχύνει και διευκολύνει τις διαδικασίες αυτές. Μέσω του διαδικτύου, των ιστοσελίδων και των ηλεκτρονικών καταστημάτων, οι επιχειρήσεις είναι σε θέση να έρχονται συχνά κι άμεσα σε επαφή µε το καταναλωτικό κοινό. Παρακολουθούν, έτσι,  τις αλλαγές και τις μεταβολές στις ανάγκες και στις επιθυμίες τους. Ιδιαίτερα, μέσα από τις τεχνολογίες που προσφέρει η σημερινή µορφή του Κοινωνικού Διαδικτύου επιχειρήσεις και οργανισμοί αντλούν πολύτιμα στοιχεία για την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών.

Continue Reading

BUSINESS-STORIES

Ο άνθρωπος που είπε «όχι» στον Mark Zuckerberg και λίγο έλειψε να το πληρώσει

Αν υπάρχει ένα πράγμα που δεν χρειάζεται συστάσεις, αυτό είναι το Instagram, μια από τις δημοφιλέστερες εφαρμογές παγκοσμίως.

Το πασίγνωστο photo app είναι πνευματικό παιδί του Kevin Systrom, γκουρού πλέον του τεχνολογικού κόσμου και τρανό όνομα της Silicon Valley.

Ο Systrom έχει ωστόσο μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία να διηγηθεί, πριν καν αποφοιτήσει από το σπουδαίο πανεπιστήμιο Stanford, όταν ήταν απλώς άλλο ένα παιδί που μαγεύτηκε από τον κόσμο της τεχνολογίας.

Ο Kevin έμαθε βλέπετε κώδικα μόνος του, μελετώντας τις νύχτες. Έτσι πέρασαν τα χρόνια και μπήκε στο πανεπιστήμιο. Εκεί τέθηκε στο στόχαστρο του Mark Zuckerburg, που ήθελε να τον προσλάβει στη δική του εφαρμογή όντας ακόμα προπτυχιακός φοιτητής.

Μόνο που ο Kevin του είπε «όχι», ήθελε να ολοκληρώσει τις σπουδές του βλέπετε. Κι έτσι κλότσησε μια ευκαιρία κολοσσιαίων διαστάσεων που θα μπορούσε να του έχει στοιχίσει πολύ στη ζωή του.

Ο Kevin αποφοίτησε και άρχισε με τον φίλο του Mike να φτιάχνει μια εφαρμογή που δεν φάνταζε και κάτι σπουδαίο. Σαν να διασταύρωσες το Foresquare και το Flickr ήταν, έτσι του έλεγαν τουλάχιστον οι επενδυτές που απευθυνόταν.

Οι δυο νεαροί πέρασαν 8 εβδομάδες αναπτύσσοντας το app τους και στις 6 Οκτωβρίου 2010 ήταν έτοιμοι να το βγάλουν στον κόσμο.

Δύο μόλις ώρες με το Instagram στον ιντερνετικό αέρα, οι σέρβερς τους έπεσαν από την κίνηση. Μέσα σε 24 ώρες, η εφαρμογή είχε κατακτήσει την πρώτη θέση στο App Store. Στον πρώτο μήνα λειτουργίας του σημείωσε ρεκόρ, καταγράφοντας 1 εκατ. χρήστες. Μεταξύ αυτών και διασημότητες πρώτου μεγέθους, όπως ο Τζάστιν Μπίμπερ.

Σήμερα ο 38χρονος συνιδρυτής και πρώην CEO του Instagram είναι ο 1664ος πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου, με το Forbes να εκτιμά την περιουσία του στα 2,1 δισ. δολάρια. Όσο για τη δουλειά του, έχει πλέον κάπου 1 δισ. ενεργούς μηνιαίους χρήστες.

Μόνο που αυτή δεν είναι όλη η ιστορία του, καθώς βλέπετε κάπου εκεί στο 2012 οι δρόμοι των Systrom και Zuckerburg θα διασταυρώνονταν εκ νέου.

Και 6 χρόνια αργότερα, οι δύο ιδρυτές Kevin Systrom και Mike Krieger θα εγκατέλειπαν άρον-άρον το «παιδί» τους, προκαλώντας αναταραχή στη Silicon Valley

Ένα παιδί ονόματι Kevin Systrom

Το φωτογραφικό app Instagram ξεπήδησε από το πάθος ενός παιδιού με τη φωτογραφία. Πολύ πριν καθιερωθεί ως ένας από τους κορυφαίους αυτοδημιούργητους κροίσους στη βιομηχανία της τεχνολογίας, ο Systrom ήταν ερασιτέχνης φωτογράφος και υπάλληλος της Google.

Γεννημένος σε ένα ακριβό προάστιο της Βοστόνης τον Δεκέμβριο του 1983, ο Kevin έζησε άνετα και καλά παιδικά χρόνια. Ο πατέρας του ήταν μεγαλοστέλεχος πολυεθνικών και η μητέρα του εργαζόταν στον κλάδο της τεχνολογίας, περνώντας διαδοχικά από μεγάλες εταιρίες (Monster, Swapit, Zipcar κ.ά.).

Ως έφηβος, ο Kevin ήταν παθιασμένος με τη μουσική και τις συλλογές βινυλίων. Όλοι περίμεναν πως θα γινόταν DJ. Η αγάπη του για τη μουσική ξεπερνιόταν ίσως μόνο από το άλλο «κόλλημά» του, τη φωτογραφία.

Όταν δεν ήταν στους δρόμους τραβώντας όμορφα ενσταντανέ της πόλης και δεν έβαζε τους φίλους του να τον μπάζουν κρυφά στα κλαμπ της Βοστόνης, διάβαζε τα μαθήματά του. Ήταν επιμελής μαθητής. Και τις νύχτες μάθαινε μόνος του κώδικα. Είχε βαλθεί βλέπετε να γίνει δεκτός στο κορυφαίο πανεπιστήμιο Stanford και να σπουδάσει πληροφορική.

Στο Stanford μπήκε τελικά, αλλά δεν βγήκε με πτυχίο πληροφορικού. Μηχανικός ξεπήδησε, καθώς άλλαξε ακαδημαϊκή πορεία. Η φωτογραφία τον ενδιέφερε όμως περισσότερο από καθετί άλλο.

Κι έτσι έφτιαξε μια ιστοσελίδα για να μοιράζονται μεταξύ τους φωτογραφίες τα μέλη της σπουδαστικής αδελφότητας όπου ανήκε, περνώντας και ένα ολόκληρο εξάμηνο στη Φλωρεντία για να μάθει ακόμα περισσότερα μυστικά της φωτογραφίας.

Και σαν να το ήθελε η μοίρα, ήταν στη Φλωρεντία που θα σκόνταφτε πάνω στην αισθητική που θα καθόριζε χρόνια αργότερα τις πρώτες στιγμές του Instagram: ένας από τους καθηγητές του τραβούσε φωτογραφίες με μια Holga, τις παλιές μηχανές με φιλμ που απέδιδαν ιδιαίτερες, ρετρό αισθητικής, εικόνες.

Όσοι θυμούνται τις πρώτες μέρες του Instagram, ξέρουν καλά πόσο επηρέασε αυτή η τάση την εφαρμογή.

Επιστρέφοντας στο πανεπιστήμιο, ο Systrom άρχισε να κάνει την πρακτική του στην Odeo. Η Odeo ήταν μια εταιρία τεχνολογίας που είχε ιδρύσει ο Evan Williams, ο οποίος θα συνυπέγραφε αργότερα την ίδρυση του Twitter.

Ο γενικός διευθυντής και συνιδρυτής του Twitter, Jack Dorsey, εργαζόταν επίσης στην Odeo και έγινε πολύ καλός φίλος του Systrom…

Η πρόταση που μπόρεσε να αρνηθεί

Ήταν το 2004, με τον Systrom προπτυχιακό φοιτητή ακόμα, όταν προσπάθησε να τον προσλάβει κάποιος Mark Zuckerberg, ο οποίος εκείνο τον Φεβρουάριο είχε ανεβάσει στο ίντερνετ τη δική του εφαρμογή.

Facebook την έλεγε και αποσκοπούσε τώρα να τη στελεχώσει με ταλέντα. Μόνο που ο Systrom του είπε εμφατικά «όχι».

«Δυστυχώς, αποφάσισα πως ήθελα να παραμείνω στη σχολή. Αυτή είναι μία από αυτές τις αποφάσεις στις οποίες επιστρέφω συχνά. Θα ήθελα πολύ να ήμουν μέρος της ανάπτυξης του Facebook σε εκείνα τα χρόνια, αλλά ήταν η πρώτη φορά που γνώριζα αυτόν τον τύπο», είπε ο Systrom το 2011.

«Ήταν αναμφίβολα ο προάγγελος όσων θα ακολουθούσαν στο μέλλον», κατέληξε. Και είχε δίκιο. Απέρριψε δουλειά στο Facebook, πριν το Facebook γίνει Facebook. Και έκανε την πρακτική του στο φυτώριο που θα γεννιόταν το Twitter, πριν το Twitter.

Με τέτοια πράγματα στον δρόμο του, δεν είναι να απορείς πώς έφτιαξε το Instagram. Πριν πάμε εκεί όμως, υπήρξε ένας ακόμα σημαντικός σταθμός στη διαδρομή του: η Google. Εκεί πήγε να δουλέψει με το πτυχίο του ανά χείρας, περνώντας στον ιντερνετικό κολοσσό τα τρία επόμενα χρόνια.

Στο μάρκετινγκ του Gmail δούλευε και πέρασε αργότερα από διάφορα τμήματα της Google. Εγκατέλειψε μάλιστα την καλοπληρωμένη δουλειά του για εργαστεί για λογαριασμό ενός ταξιδιωτικού startup, Nextstop το έλεγαν.

Όταν παραιτήθηκε για να ασχοληθεί με τη δική του εφαρμογή, η Nextstop εξαγοράστηκε από το Facebook (Ιούλιος του 2010).

Πώς φτιάχνεις το Instagram

Ο Systrom κλείστηκε σε ένα γκαράζ, κλασικά, και δούλευε πυρετωδώς το δικό του app. Το ονόμασε Burbn, από το όνομα του αγαπημένου του ποτού, του μπέρμπον.

Η εφαρμογή είχε δύο βασικούς άξονες, κοινωνική δικτύωση και φωτογραφία. Παρά το γεγονός ότι δεν είχε στα χέρια του παρά μια πρώτη και πειραματική εκδοχή, ο μεγαλοεπενδυτής Steve Anderson της Baseline Ventures αποφάσισε να του δώσει 250.000 δολάρια για την ανάπτυξη του Burbn.

Στον ίδιο γύρο χρηματοδότησης, ο Systrom έπεισε άλλους δύο επενδυτές (Marc Andreessen και Ben Horowitz) να του εμπιστευτούν άλλα 250.000 δολάρια.

Με το ζεστό χρήμα ανά χείρας, ο Systrom έφερε στην επιχειρηματική προσπάθεια τον καλό του φίλο Mike Krieger να τον βοηθήσει. Και τον έκανε αμέσως συνιδρυτή.

Οι δύο νεαροί γνωρίζονταν από το Stanford, ο Krieger αποφοίτησε δύο χρόνια αργότερα από τον Systrom. Δούλευε μάλιστα και εκείνος τη δική του εφαρμογή, που ονόμαζε Meebo.

Οι δυο τους είπαν να απαλείψουν κάθε άλλη λειτουργία του Burbn και να αφήσουν μόνο όσα χαρακτηριστικά επικεντρώνονταν στη φωτογραφία. Η στιγμή «εύρηκα» θα ερχόταν ωστόσο στον Systrom μια μέρα που ήταν στην παραλία με τη μέλλουσα γυναίκα του, Nicole.

Όπως τα περιέγραψε ο ίδιος στην Telegraph: «Περπατούσαμε πλάι στη θάλασσα και της είπα πως χρειαζόμασταν κάτι που να μας βοηθήσει να ξεχωρίσουμε. Η Nicole μου είπε ‘‘λοιπόν, εγώ δεν θέλω να τραβάω φωτογραφίες, επειδή οι φωτογραφίες μου δεν δείχνουν ωραίες. Δεν είναι τόσο καλές όσο του φίλου σου Greg’’. Χρησιμοποιούσε και εκείνος αυτό το πρώτο προϊόν [Burbn]. Της είπα ότι αυτό συνέβαινε επειδή ο Greg χρησιμοποιούσε εφαρμογές φίλτρων. Και εκείνη είπε ‘‘ε λοιπόν, πρέπει τότε να έχεις κι εσύ φίλτρα’’».

Ο Systrom κάθισε να φτιάξει φίλτρα. Το πρώτο που έκανε ποτέ, το X-Pro II, υπάρχει ακόμα ως επιλογή στο Instagram. Οι δύο συνεργάτες άλλαξαν επισήμως το όνομα του app τους τον Οκτώβριο του 2010.

Όταν βγήκε live, περισσότεροι από 25.000 άνθρωποι μπήκαν να το κατεβάσουν, ρίχνοντας τους σέρβερς του Instagram. Έναν μόλις μήνα μετά, η εφαρμογή μετρούσε 1 εκατ. χρήστες. Εννιά μήνες αργότερα, είχε ξεπεράσει τα 7 εκατομμύρια.

Ο Mark Zuckerberg μυρίστηκε τη μελλοντική επιτυχία του και τον Απρίλιο του 2012 έκανε στους δύο συνεργάτες την πρόταση που δεν θα μπορούσαν να απορρίψουν.

Αγόρασε το Instagram έναντι 1 δισ. δολαρίων και ο Systrom κατείχε το 40% της εφαρμογής. Πληρώθηκε μάλιστα με μετοχές του Facebook

Η ζωή μετά το Instagram

Η εφαρμογή ήταν ό,τι πιο καυτό στο ίντερνετ για σειρά ετών. Τον Ιούνιο του 2018 άγγιξε το ορόσημο του 1 δισ. χρηστών. Παρά την τρομακτική του επιτυχία όμως, ο CEO του Instagram και ο CEO του Facebook δεν τα έβρισκαν σε τίποτα, με τις εντάσεις να είναι καθημερινές.

Systrom και Zuckerberg ήρθαν σε μετωπική σύγκρουση αρκετές φορές, κυρίως για «την κατεύθυνση του προϊόντος», όπως αποκάλυψε ο Kevin. Το πράγμα έφτασε στο απροχώρητο τον Σεπτέμβριο του 2018 και οι δύο ιδρυτές του Instagram αποχώρησαν αιφνιδιαστικά από την εταιρία τους, παγώνοντας κυριολεκτικά τη Silicon Valley.

Ο Systrom εξέδωσε μια λιτή ανακοίνωση, όπου έγραφε ότι αμφότεροι οι συνεταίροι σκόπευαν «να πάρουν λίγο χρόνο μακριά από όλα για να εξερευνήσουμε εκ νέου την περιέργεια και τη δημιουργικότητά μας».

Έκτοτε οι δυο τους απέχουν από τα φώτα της δημοσιότητας. Σε μια μυστηριώδη μάλιστα κίνηση, ο Systrom σίγησε στο Instagram μετά το 2019. Κάποια στιγμή κατέβασε όλες τις φωτογραφίες που είχε ανεβάσει στη σελίδα του τα τελευταία 3 χρόνια.

Ο Kevin Systrom είναι σήμερα δισεκατομμυριούχος. Περνά τον χρόνο του ταξιδεύοντας, παίζοντας γκολφ και κάνοντας ποδηλασία. Για τη μόδα λέει ότι ενδιαφέρεται πια και έχει συνεργαστεί τον τελευταίο καιρό με μεγάλα σχεδιαστικά ονόματα του χώρου. Τι ετοιμάζει, θα το δούμε κάποια στιγμή.

Για την ώρα, μια από τις αγαπημένες του ασχολίες είναι να βοηθά φίλους και γνωστούς να στήσουν τις σελίδες τους στο Instagram. Το ίδιο έκανε το 2016 για τον Πάπα Φραγκίσκο, πετάχτηκε μέχρι το Βατικανό για να φτιάξει τη σελίδα της Αγίας Έδρας.

Το 2015 παντρεύτηκε τη γυναίκα της ζωής του, Nicole Schuetz, συμφοιτήτριά του στο Stanford και ιδρύτρια μιας εταιρίας που επενδύει σε καθαρές μορφές ενέργειας (Sutro Energy Group). Το ζευγάρι έχει αποκτήσει μία κόρη.

Αλλά και έναν σκύλο, την Dolly. Και μιας και η Dolly είναι σκυλί του Systrom, εννοείται ότι έχει τον δικό της λογαριασμό στο Instagram με πάνω από 19.000 followers! Ξανά όμως και αυτή η σελίδα δεν ανανεώνεται με περιεχόμενο από τον Αύγουστο του 2018.

Τελευταία φορά που ακούσαμε κάτι μεγάλο για εκείνον, πέρα από την εφαρμογή που έφτιαξε με τον Krieger για την καταγραφή της διασποράς του κορονοϊού στις αμερικανικές πολιτείες (rt.live), ήταν μια είδηση-βόμβα τον Σεπτέμβριο του 2020.

Οι New York Times αποκάλυψαν πως του έκανε πρόταση το TikTok να αναλάβει το τιμόνι του. Δεν είναι γνωστό αν υπάρχει ενδιαφέρον από την πλευρά του Systrom ή σε τι στάδιο βρίσκονται οι συνομιλίες, αν γίνει πάντως το «μπαμ», τότε ο Kevin θα βρεθεί για άλλη μια φορά απέναντι στον Mark…

Continue Reading

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΕΕ | Τελευταίες Ελλάδα και Κύπρος στη μέση ταχύτητα internet

Αρκετά πίσω μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρίσκονται Ελλάδα και Κύπρος, όσον αφορά τις ταχύτητες internet.

Συγκεκριμένα, η χώρα μας βρίσκεται στην τελευταία θέση με μέση ταχύτητα 29Mbps, με την Κύπρο να βρίσκεται στην προτελευταία θέση με 35Mbps.

Αντίθετα, εννέα χώρες ξεπερνούν το όριο των 100Mbps, με κορυφαία όλων να είναι η Δανία με τον εντυπωσιακό μέσο όρο των 140Mbps.

Πάντως, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέση ως στόχο να βελτιωθούν τα ιντερνετικά δεδομένα, έχοντας τους εξής στόχους έως το 2025:

-Συνδέσεις τουλάχιστον 1 Gbps για κύριους κοινωνικο-οικονομικούς φορείς (σχολεία, πανεπιστήμια, σταθμοί μεταφορών, αεροδρόμια, μεγάλες επιχειρήσεις κλπ.).

-Αδιάκοπη 5G κάλυψη για όλες τις αστικές περιοχές και τις μεγάλες οδικές διαδρομές.

-Πρόσβαση σε συνδεσιμότητα τουλάχιστον 100 Mbps σε όλα τα ευρωπαϊκά νοικοκυριά.

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

Αρέσει σε %d bloggers: