Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Economist: Η «ελληνική κόλαση» των ιδιωτικοποιήσεων

Ουσιαστικά παγωμένο παρουσιάζει ο βρετανικός Economist το σχέδιο ιδιωτικοποίησεων στην Ελλάδα, λέγοντας πως η Αθήνα καταγράφει τεράστιες καθυστερήσεις στο πρόγραμμα αλλά η τρόικα επιμένει. Σύμβουλοι, γράφει το περιοδικό, πιέζουν για εναλλακτικές λύσεις που μπορούν να φέρουν κεφάλαια.Σε κείμενο με τίτλο “Ιδιωτικοποιήσεις: Ελληνική Κόλαση», το περιοδικό αναφέρει πως η Ελλάδα είναι “κακή διαφήμιση για την κρατική ιδιοκτησία, αλλά και για τις αποκρατικοποιήσεις». Το χρονοδιάγραμμα για τις ιδιωτικοποιήσεις “βρίσκεται τραγικά πίσω από το πρόγραμμα» και η Αθήνα, συνεχίζει, “έχει καταφέρει να χάσει τον στόχο για έσοδα [από το πρόγραμμα] για το 2013, ακόμη και αφού τον έριξε δύο φορές σε μόλις 1,3 δισ. ευρώ».

“Όλοι γνωρίζουν πως το ξεπούλησε δεν θα κλείσει το κενό των οικονομικό κενό των 12 ψηφίων, αλλά μπορεί να βοηθήσουν και οι πιστωτές της χώρες επιμένουν» γράφει.

Υποστηρίζοντας πως οι ελληνικοί θεσμοί είναι “τόσο δυσκλειτουργικοί, που δεν θα έφτανε τίποτε λιγότερο από μία “μεταμόσχευση μυελού”», όπως αναφέρει σύμβουλος της τρόικας που επικαλείται το περιοδικό, o Economist γράφει πως μία “πολλά υποσχόμενη» πρόταση έχει ήδη απορριφθεί από την Αθήνα.

Οι Φινλανδοί, γράφει, είχαν προτείνει τη μεταφορά ή τη δόμηση περιουσιακών στοιχείων σε εταιρεία holding του εξωτερικού (ως παράδειγμα αναφέρεται το Λουξεμβούργο), μακριά από πολιτικές παρεμβάσεις. Η πρόταση προσέκρουσε στην εχθρότητα των ελλήνων πολιτικών, αναφέρεται.

Οι σύμβουλοι προωθούν εναλλακτικές λύσεις ώστε να αποφύγει η Ελλάδα να καταφύγει σε “ξεπούλημα». Μία πρόταση είναι η Αθήνα να αντλήσει κεφάλαια από ιδιώτες επενδυτές θέτοντας μελλοντικά έσοδα (όπως, αναφέρει το περιοδικό, ενοίκια ή εισιτήρια) ως ασφάλιστρα για έκδοση νέων ομολόγων.

Με την ωρίμανση των ομολόγων, είτε το περιουσιακό στοιχείο θα πωλείται στην αγορά είτε θα παραδίδεται στον πιστωτή. Πέραν της αποπληρωμής χρέους, υποστηρίζεται, με κάτι τέτοιο θα επέστρεφε η Ελλάδα στις αγορές.

Σύμβουλοι του ESM υποστηρίζουν, σύμφωνα με το περιοδικό, πως τέτοια επιλογή θα ήταν αποτελεσματικότερη για ακίνητη ιδιοκτησία.

Πηγή: tanea.gr

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΛΣΤΑΤ | Πτώση 8,9% στον όγκο των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο τον Ιανουάριο

Πτώση 8,9% σημείωσε ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο της χώρας τον Ιανουάριο εφέτος, καθώς οι πωλήσεις κινήθηκαν πτωτικά σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες των καταστημάτων.

Ειδικότερα, ο τζίρος μειώθηκε σε: Πολυκαταστήματα (21,3%), Έπιπλα– Ηλεκτρικά είδη- Οικιακό εξοπλισμό (11,3%), Φαρμακευτικά– Καλλυντικά (7,3%), Μεγάλα καταστήματα τροφίμων (6,7%), ΈνδυσηΥπόδηση (6,5%), Βιβλία– Χαρτικά– Λοιπά είδη (5,1%), Τρόφιμα– Ποτά-Καπνό (4,5%) και Καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων (0,2%).

Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, ο γενικός δείκτης όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές) παρουσίασε μείωση 8,9% τον Ιανουάριο 2024 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιανουαρίου 2023, ενώ σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Δεκεμβρίου 2023 σημείωσε μείωση 22,4%. Ο εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης παρουσίασε μείωση 5,8% τον Ιανουάριο 2024 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Δεκεμβρίου 2023.

Παράλληλα, ο γενικός δείκτης κύκλου εργασιών (κύκλος εργασιών σε τρέχουσες τιμές) παρουσίασε μείωση 2,3% τον Ιανουάριο 2024 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιανουαρίου 2023, ενώ σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Δεκεμβρίου 2023 σημείωσε μείωση 24,1%. Ο εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης παρουσίασε μείωση 5,3% τον Ιανουάριο 2024 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Δεκεμβρίου 2023.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

Θεσσαλονίκη

Αυξήσεις έως και 90% στα διόδια της Εγνατίας

Έως και σχεδόν 90% φτάνουν οι αυξήσεις στα μετωπικά διόδια της Εγνατίας οδού που δημοσιεύτηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως μετά από κοινή υπουργική απόφαση. Οι αυξήσεις ξεκινούν από 10%.

Σύμφωνα με την απόφαση, στους σταθμούς Μαλγάρων και Προμαχώνα παρατηρείται μείωση της τιμής στα διόδια, ενώ στον σταθμό Στρυμωνικού η τιμή σχεδόν διπλασιάζεται.

Παρόμοιες αυξήσεις προβλέπονται και σε 19 πλευρικούς σταθμούς, ενώ οι τιμές των διοδίων της υποθαλάσσιας ζεύξης Ακτίου-Πρέβεζας παραμένουν αμετάβλητες.

Η υπογραφή αυτών των αυξήσεων από τους υπουργούς Υποδομών, Οικονομικών και τον υφυπουργό Οικονομικών ήταν προϋπόθεση για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού για 35 έτη σε ιδιώτη (κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ- Egis).

Αναλυτικά οι νέες τιμές στα διόδια:

Τύριας 2,70 ευρώ (από 2,10 ευρώ, αύξηση 28,5%)

Παμβώτιδας 1,55 ευρώ (από 1,20 ευρώ, αύξηση 29,1%)

Μαλακασίου 1,90 ευρώ (από 1,40 ευρώ, αύξηση 35%)

Σιάτιστας 1,90 ευρώ (από 1,50 ευρώ, αύξηση 26%)

Πολύμυλου 1,90 ευρώ (από 1,40 ευρώ, αύξηση 35%)

Μαλγάρων 0,90 ευρώ (από 1,20 ευρώ, μείωση 25%)

Θεσσαλονίκης 0,55 ευρώ (από 0,50 ευρώ, αύξηση 10%)

Ανάληψης 2,35 ευρώ (από 1,80 ευρω, αύξηση 30%)

Ασπροβάλτας 1,10 ευρώ (από 0,90 ευρώ, αύξηση 22%)

Μουσθένης 2,15 ευρώ (από 1,60 ευρώ, αύξηση 34%)

Καβάλας 1,85 ευρώ (από 1,40 ευρώ, αύξηση 32%)

Ίασμου 1,80 ευρώ (από 1,40 ευρώ, αύξηση 28%)

Μεστής 2,20 ευρώ (από 1,70 ευρώ, αύξηση 29%)

Αρδανίου 1,60 ευρώ (από 1,20 ευρώ, αύξηση 33%).

Στους κάθετους άξονες της Εγνατίας

Ιεροπηγής 1,85 ευρώ (από 1,40 ευρώ, αύξηση 32%)

Ευζώνων 2,40 ευρώ (από 1,80 ευρώ, αύξηση 33%)

Προμαχώνα 1,90 ευρώ (από 2 ευρώ, μείωση 5%)

Στρυμονικού 1,90 ευρώ (από 1 ευρώ, αύξηση 90%)

Πηγή: newsbomb.gr

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΑΔΕ | Εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών και διυλιστήρια θα ενημερώνουν άμεσα για παραβάσεις πρατηρίων

Στην εξειδίκευση των μέτρων που υποχρεούνται να λαμβάνουν οι ίδιες οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων και τα διυλιστήρια, σε σχέση με τα πρατήρια καυσίμων, με τα οποία συναλλάσσονται (μέτρα δέουσας επιμέλειας), προχώρησε η ΑΑΔΕ.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με Απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων ή προϊόντων διυλιστηρίου υποχρεούνται να ενημερώνουν την ΑΑΔΕ, εάν διαπιστώνουν παραβάσεις σε πρατήριο, το οποίο προμηθεύουν καύσιμα και, ειδικότερα, εάν το πρατήριο:

  • δεν παρέχει στοιχεία φορολογικού μητρώου, άδεια λειτουργίας, πιστοποιητικά, υπεύθυνες δηλώσεις και λοιπά προβλεπόμενα στοιχεία,
  • δεν επιτρέπει τη λήψη δείγματος καυσίμων που διακινεί για έλεγχο
  • δεν έχει εγκαταστήσει και δεν λειτουργεί σύστημα παρακολούθησης εισροών- εκροών καυσίμων
  • δεν κατέχει νόμιμα καύσιμα ή ενεργειακά προϊόντα

Μετά την ενημέρωσή της, η ΑΑΔΕ εκδίδει εντολή προς όλες τις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων και τα διυλιστήρια να:

  • διακόψουν τη διάθεση ενεργειακών προϊόντων προς το πρατήριο που τέλεσε την παράβαση
  • αποσύρουν από το πρατήριο τα σήματά τους, τις αντλίες τους και τον υπόλοιπο εξοπλισμό τους
  • έως την αποκατάσταση των παρατυπιών ή την νόμιμη επαναλειτουργία του πρατηρίου, σε περίπτωση σφράγισής του.

Τα παραπάνω ισχύουν και στην περίπτωση που οι παραβάσεις εντοπιστούν απευθείας από την ΑΑΔΕ.

Επιπλέον, στην Απόφαση εξειδικεύεται ότι η διακοπή της διάθεσης ενεργειακών προϊόντων και η απόσυρση των σημάτων, των αντλιών τους και του υπόλοιπου εξοπλισμού τους θα επιβάλλεται και σε κάθε άλλο πρατήριο που:

  • α) είτε ανήκει κατά 50% σε πρόσωπο που έχει διαπιστωθεί ότι έχει τελέσει παράβαση της απόφασης,
  • β) είτε διοικείται από πρόσωπο, στο οποίο ανήκει ή διοικεί το πρατήριο καυσίμων, για το οποίο έχει διαπιστωθεί ότι έχει τελέσει παράβαση της απόφασης.

Επίσης, στην Απόφαση εξειδικεύονται η διαδικασία επιβολής κυρώσεων στις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων και στα διυλιστήρια που δεν θα τηρήσουν τα μέτρα δέουσας επιμέλειας, καθώς και η διαδικασία δημοσιοποίησης των κυρώσεων αυτών στην επίσημη ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ www.aade.gr.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en