Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

e-πόμενη ημέρα του e-ΕΦΚΑ: Έκδοση 11.000 επικουρικών συντάξεων σε 24 ώρες

e-ΕΦΚΑ: Επετεύχθη ο στόχος για εκκρεμείς κύριες συντάξεις κάτω από τις 25.000

Το νέο, ψηφιακό πρόσωπο του e-ΕΦΚΑ με τα μετρήσιμα, εντυπωσιακά αποτελέσματα που έχουν επιτευχθεί παρουσιάστηκε στη χθεσινή εκδήλωση του Φορέα με τίτλο: «Απολογισμός και όραμα. Μετάβαση στην ψηφιακή εποχή».

Ενδεικτικό της προόδου που έχει επιτευχθεί είναι ότι μόλις χθες, μετά την ψήφιση του νόμου 5078/2023 που έφερε ενιαιοποίηση κανόνων θεμελίωσης δικαιώματος επικουρικής σύνταξης, εκδόθηκαν 11.000 εκκρεμείς επικουρικές συντάξεις. Παράλληλα, αυτοματοποιήσεις και τεχνητή νοημοσύνη έχουν μειώσει πλέον το χρόνο αναμονής για απονομή των συντάξεων στο ελάχιστο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι από το 1 εκατομμύριο εκκρεμείς συνταξιοδοτικές και ασφαλιστικές υποθέσεις που υπήρχαν στον ΕΦΚΑ το 2019, σήμερα, οι εκκρεμείς συντάξεις έχουν υποχωρήσει στις 25.000 και βαίνουν συνεχώς μειούμενες. Ήδη, οι νομοθετικές και οργανωτικές παρεμβάσεις συνετέλεσαν ώστε, μέσα σε 27-28 μήνες 700.000 συνταξιούχοι να λάβουν τις συντάξεις τους.

Στην ταχύτητα με την οποία έτρεξαν οι διαδικασίες για την έκδοση των συντάξεων εστίασε ο Διοικητής του e-ΕΦΚΑ Δρ. Αλέξανδρος Βαρβέρης επισημαίνοντας ότι πλέον ο χρόνος που απαιτείται για την έκδοση μιας σύνταξης είναι λιγότερο από 3 μήνες, όταν στο παρελθόν μπορεί να ξεπερνούσε και τα 3 χρόνια. Παράλληλα, ο κ Βαρβέρης παρουσίασε το όραμα και τις δράσεις για την επόμενη μέρα του Φορέα που περιλαμβάνουν:

Τον ψηφιακό μετασχηματισμό του e-ΕΦΚΑ μέσω του Ενιαίου Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος, που θα οδηγήσει στην πραγματική ενοποίηση του Οργανισμού και στην εφαρμογή ενιαίων κανόνων και φυσικά την ψηφιοποίηση του ασφαλιστικού βίου για τα χρόνια πριν το 2002.

Προσωποποιημένη πληροφόρηση του ασφαλισμένου (π.χ. αριθμός ενσήμων/χρόνος ασφάλισης).

Νέο μοντέλο εξυπηρέτησης με αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών και εκπαίδευση του προσωπικού στα νέα ψηφιακά δεδομένα.

Για τον εκσυγχρονισμό του Φορέα μέσω της ψηφιοποίησης, έκανε λόγο ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Άδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος προανήγγειλε ότι έως το τέλος της τετραετίας θα μηδενιστεί ο χρόνος έκδοσης των συντάξεων. Παράλληλα, ο Υπουργός ανακοίνωσε μια πολύ σημαντική εξέλιξη που θα απαλείψει κάθε ταλαιπωρία των πολιτών που κατοχυρώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης. Συγκεκριμένα, ο e-ΕΦΚΑ θα προλαβαίνει ουσιαστικά τον πολίτη που επιθυμεί να συνταξιοδοτηθεί εντός των επόμενων 6 μηνών και θα τον βοηθάει εκ των προτέρων στη συγκέντρωση των απαιτούμενων εγγράφων, ενώ παράλληλα θα τον ενημερώνει για την καταβολή του πρώτου ποσού συντάξεως που θα λάβει. Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Άδωνις Γεωργιάδης σημείωσε χαρακτηριστικά “Θα πάμε εμείς στον πολίτη πριν σκεφτεί το πρόβλημα του”.

Ο κ. Γεωργιάδης προανήγγειλε επίσης, συνεργασία των υπουργείων Δικαιοσύνης και Εργασίας, προκειμένου τα πρωτοδικεία να απαλλαγούν από υποθέσεις του e-ΕΦΚΑ. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 50% των υποθέσεων στα πρωτοδικεία, αφορά ζητήματα που σχετίζονται με το Φορέα.

Ο Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κ.Κωστής Χατζηδάκης επεσήμανε ότι τα τελευταία χρόνια, μέσω των μεταρρυθμίσεων στον e-ΕΦΚΑ έγινε κοινωνική πολιτική στη πράξη, καθώς επί των ημερών του, σε μόλις 2,5 χρόνια, εκδόθηκαν 590.000 συντάξεις.

Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Πάνος Τσακλόγλου διαβεβαίωσε ότι το θέμα των εκκρεμών συντάξεων έχει λυθεί πρακτικά προσθέτοντας ότι το επόμενο βήμα είναι η καθολική λειτουργία του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος.

Στην τοποθέτηση του ο έτερος Υφυπουργός Εργασίας κ. Βασίλειος Σπανάκης επεσήμανε ότι ο e-ΕΦΚΑ της νέας εποχής δεν αφορά μόνο τους συνταξιούχους αλλά πολύπλευρα και όλους τους εργαζόμενους.

Στην παρέμβασή του, ο Αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού κ.Γιάννης Βρούτσης, υπενθύμισε ότι το 2013, ως Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ξεκίνησε το τιτάνιο έργο της απογραφής των συνταξιούχων, με αποκορύφωμα το πρόγραμμα “ΗΛΙΟΣ”, που έδωσε το πρώτο δείγμα της επόμενης μέρας του ΕΦΚΑ.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κικίλιας | Οι Κιτριές Μεσσηνίας θα κηρυχθούν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης

Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης θα κηρυχτούν οι Κιτριές στη Μεσσηνία, όπως ανακοίνωσε μιλώντας στον ΣΚΑΪ ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Βασίλης Κικίλιας.

«Η κακοκαιρία δεν έχει τελειώσει ακόμα και ο παγετός τις επόμενες ημέρες θα δημιουργήσει προβλήματα και θέλει προσοχή. Οι δήμαρχοι ενδεχομένως να κρατήσουν κάποια σχολεία κλειστά. Να ακούμε την Τροχαία, χιονολάστιχα και αλυσίδες, εκεί πού απαιτείται», ανέφερε ο κ. Κικίλιας αρχικά.

Για τις σοβαρές ζημιές στην Κιτριές ο κ. Κικίλιας ανέφερε πως επικοινώνησε με τον δήμαρχο και πως «τα φερτά κατέβηκαν προς τις οικίες και τους δρόμους. Θα κηρύξουμε τον δήμο σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης. Είχαμε και άλλα μικρά προβλήματα στην Ελλάδα αλλά όχι κάτι ανησυχητικό».

www.newsbeast.gr

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σεισμός 6,9 Ρίχτερ στην Ιαπωνία και προειδοποίηση για τσουνάμι

σχυρός σεισμός σημειώθηκε σήμερα με επίκεντρο την περιοχή Κιούσου στο νότιο τμήμα της Ιαπωνίας και εκδόθηκε προειδοποίηση για τσουνάμι.

Σύμφωνα με το αμερικανικό ινστιτούτο γεωλογικών μελετών (USGS) και την ιαπωνική μετεωρολογική υπηρεσία, το μέγεθος του σεισμού ανέρχεται σε 6,9 βαθμούς.

Η ιαπωνική υπηρεσία τόνισε ότι η προειδοποίηση για τσουνάμι αφορά τις επαρχίες Μιγιαζάκι και Κόιτσι. Η προκαταρκτική μέτρηση του σεισμού που ανακοίνωσε νωρίτερα η υπηρεσία ανέφερε μέγεθος 6,4 βαθμών.

Το Ευρωπαϊκό Μεσογειακό Σεισμολογικό Κέντρο (EMSC) έκανε λόγο για μέγεθος 6,6 βαθμών στην αρχική του εκτίμηση. Το εστιακό βάθος του σεισμού υπολογίζεται σε 37 χιλιόμετρα, σύμφωνα με το EMSC.

www.newsbeast.gr

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

SOS για νέα μεγάλη τηλεφωνική απάτη | Πώς αδειάζουν λογαριασμούς με «κλώνους» των τηλεφωνικών αριθμών τραπεζών

Διαρκώς νέα κόλπα μηχανεύονται απατεώνες που καταφέρνουν να αποσπάσουν τους κωδικούς πρόσβασης στους τραπεζικούς λογαριασμούς από ανυποψίαστους πελάτες τραπεζών.

Παραποιούν τους αριθμούς κλήσης ώστε να εμφανίζονται οι τηλεφωνικοί αριθμοί των τραπεζών ή δημιουργούν ιστοσελίδες κλώνους με τους πελάτες να θεωρούν πως κάνουν συναλλαγές στην τράπεζά τους.

Καθώς στις οθόνες εμφανίζεται ο επίσημος τηλεφωνικός αριθμός της τράπεζας και στην άλλη άκρη της γραμμής, μέλη κυκλωμάτων υποδύονται υπαλλήλους της, το ενδεχόμενο να «την πατήσει» κανείς είναι δυστυχώς πολύ πιθανό.

«Δεν είχα λόγο να μην τους πιστέψω, ήτανε πολύ επαγγελματίας αυτός, είδα και το νούμερο το σταθερό της τράπεζας» περιγράφει ενδεικτικά θύμα επιτηδείων.

«Κατάφερε να μου αποσπάσει κάποιους κωδικούς. Μπόρεσε αυτός να μπει από το κινητό του στον λογαριασμό μου, δημιούργησε μια προπληρωμένη κάρτα και σε αυτήν προσπάθησε να βάλει 1.000 ευρώ», προσθέτει.

Σε πολλές περιπτώσεις, η  πλαστογράφηση τηλεφωνικών αριθμών, κάνει τους πελάτες να μην ξέρουν ποιος από τους συνομιλητές τους είναι αληθινός υπάλληλος και ποιος ψεύτικος.

«Η πραγματική τράπεζα μπλόκαρε τους κωδικούς.  Με πήρε υπάλληλος της τράπεζας μου συστήθηκε και αυτός, με πήρε από το ίδιο νούμερο, στην αρχή και αυτόν δεν τον πίστευα, γιατί λέω ο ένας μου μιλάει στο σταθερό λίγο πριν, έχει πει το όνομα του, με παίρνετε εσείς τώρα από το ίδιο νούμερο μου λέτε άλλο όνομα. Ποιον να πρωτοπιστέψεις…», αναφέρει ενδεικτικά το θύμα της εν λόγω παγίδας.

Σε μια ακόμα πιο εξελιγμένη μορφή, τα θύματα απάτης μεταφέρονται σε σελίδες κλώνους των τραπεζών. Συνήθως μετά από ένα μήνυμα ότι έχει ακυρωθεί η κάρτα τους.

«Σε εμένα απέσπασαν 3 χιλιάδες ευρώ…Το πιο εντυπωσιακό ήταν το πόσο ίδια ήταν η σελίδα, τα μπάνερ, τα διαφημιστικά…
Μου είχε σταλεί ένα email, ακολούθησα τον σύνδεσμο και βρέθηκα σε εικονική ιστοσελίδα και εισήγαγα τους κωδικούς πρόσβασης μου για να εισέλθω στο internet banking», περιγράφει ο Χρήστος Παππάς, Δικηγόρος που έπεσε επίσης θύμα τραπεζικής απάτης.

Η αλλαγή του αριθμού κλήσης, όπως εξηγούν οι ειδικοί, είναι “παιχνιδάκι” για τους απατεώνες.

Όπως εξηγεί ενδεικτικά ο Δημήτρης Ευαγγέλου, Σύμβουλος Ηλεκτρονικής Ασφάλειας, υπάρχει μια τεχνολογία, που επιτρέπει σε απατεώνες και σε επιτήδειους να μιμηθούν άριστα, ακριβώς, το τηλέφωνο μιας τράπεζας, μιας δημόσιας υπηρεσίας, ίσως της Ελληνικής αστυνομίας.

Συγκεκριμένα, εφαρμογή μετατρέπει τον αριθμό σου σε οποιονδήποτε θέλεις και τα τηλεφωνήματα σου καταγράφονται ψηφιακά στην οθόνη της συσκευής όποιου καλείς με μια ψεύτικη αναγνώριση κλήσης που διαμορφώνεται αναλόγως.

Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υπάρχουν μάλιστα, ακόμη και βίντεο-οδηγοί .

Δείτε πώς χτυπάει το τηλέφωνό μου δείχνοντας την ψεύτικη αναγνώριση κλήσης που διαμορφώσαμε…. Με αυτήν την εφαρμογή μπορείς να μετατρέψεις τον αριθμό σου σε οποιονδήποτε θέλεις…

Η Ελληνική Ένωση Τραπεζών τονίζει πως ποτέ οι τράπεζες δε θα ζητήσουν, όνομα χρήστη, κωδικούς πρόσβασης ή PIN καρτών και συνιστά σε τέτοιες περιπτώσεις οι πελάτες να κλείνουν το τηλέφωνο και να καλούν οι ίδιοι την τράπεζά τους.

Πηγή: skai.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
text about elections
blue circle with steel construction
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

.
×
×

espa logo

espa_logo_en