Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ε.Ε. | Έρχονται μεγάλες αλλαγές στις χρεώσεις κινητής τηλεφωνίας, αστρονομικές οι τιμές στην Ελλάδα

«Χρυσάφι» οι χρεώσεις κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα, κάτι που αναμένεται να αλλάξει με το ενιαίο σύστημα χρεώσεων στις χώρες μέλη της ΕΕ που θα επιδιώξει να εφαρμόσει η Κομισιόν μέχρι το τέλος του 2020.

Στην Ελλάδα πληρώνουμε χρυσάφι τις χρεώσεις της κινητής τηλεφωνίας. Η χώρας μας είναι η δεύτερη πιο ακριβή χώρα στην ΕΕ πίσω από την Σλοβακία Στην Ελλάδα το 50% των καταγγελιών που υπήρξαν πέρσι για τις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες αφορούσαν αμφισβητήσεις λογαριασμών.

Οι χρεώσεις στα συμβόλαια κινητής δεν είναι θέμα μόνο ελληνικό, αλλά αφορά και το σύνολο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό διακρίνεται από την απόφαση της Κομισιόν να προωθήσει μέχρι τον Δεκέμβριο του 2020 ένα ενιαίο και νέο μοντέλο παρουσίασης των συμβολαίων στις τηλεπικοινωνίες κατά το μήκος όλης της ευρωπαϊκής Ένωσης. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής πριν από την υπογραφή ενός συμβολαίου της τηλεπικοινωνίας ο πάροχος θα υποχρεούται να παραδίδει στον καταναλωτή μία περίληψη των βασικών όρων του συμβολαίου, όπως για παράδειγμα οι χρεώσεις, το είδος της υπηρεσίας που θα λαμβάνει τα χαρακτηριστικά της (ταχύτητα) η διάρκεια ισχύος του συμβολαίου κ.α.

Το είδος και τον τρόπο εμφάνισης των πληροφοριών αυτών θα αποφασίσει η Κομισιόν και θα επιβάλει στις επιμέρους αγορές η εθνική ρυθμιστική αρχή εν προκειμένω ΕΕΤΤ για την Ελλάδα. Η απόφαση αυτή αναδεικνύει το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με τα συμβόλαια των τηλεπικοινωνιών. Καθώς προστίθενται όλο και περισσότερα χαρακτηριστικά, η πολυπλοκότητα αυξάνεται και ταυτόχρονη προσπάθεια εξαπάτησης των καταναλωτών.

Υπενθυμίζεται ότι πάνω από 50% των καταγγελιών που υπήρξαν πέρσι για τις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες στην Ελλάδα αφορούσαν αμφισβητήσεις λογαριασμών.

Οι πάροχοι θα πρέπει να συμμορφωθούν με το νέο κώδικα ηλεκτρονικών επικοινωνιών της ε.ε. μέχρι τις 21 Δεκεμβρίου 2020. Το έργο σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της Κομισιόν θα αναλάβουν κατά τόπους εθνικές ρυθμιστικές αρχές. Στο μεταξύ στις 19 Δεκεμβρίου η Ευρωπαϊκή επιτροπή παρουσίασε τη νέα έκθεση της για τις χρεώσεις κινητής στην Ενωμένη Ευρώπη των 28.

Η έκθεση καταρτίσθηκε από τη γερμανική εταιρεία Empirica για λογαριασμό της Κομισιόν και παρουσιάζει την Ελλάδα ως τη δεύτερη πιο ακριβή χώρα στην ΕΕ των 28 πίσω από τη Σλοβακία. Η χρέωση στην Ελλάδα σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας ανάλογα με το εξεταζόμενο πακέτο εμφανίζονται ως και πέντε φορές και υψηλές από ό,τι είναι ο μέσος όρος της Ευρώπης.

Δεύτερη πιο ακριβή χώρα η Ελλάδα!

Πιο αναλυτικά η έκθεση Mobile Broadband Price In Europe 2019 φέρνει την Ελλάδα στη δεύτερη θέση μεταξύ των χωρών της Ε.Ε. με βάση το κόστος σε χρεώσεων κινητής τηλεφωνίας. Πρώτη πιο ακριβή χώρα θεωρείται η Σλοβακία ενώ στην τρίτη θέση πίσω από την Ελλάδα κατατάσσεται η Τσεχία και ακολουθούν Κύπρος Πορτογαλία και Ουγγαρία. Οι 6 προαναφερόμενες χώρες είναι συνιστούν την ομάδα (Cluster) χωρών της ε.ε., τις πιο με τις υψηλότερες χρεώσεις κινητής

Η χώρα με τις χαμηλότερες χρεώσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι η Εσθονία, ενώ πολύ χαμηλότερες χρεώσεις προσφέρονται στη Ρουμανία την Πολωνία την Ιταλία κ.α. Η χώρα μας εμφανίζεται πιο ακριβή από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο σε 15 αξιολογήσεις πακέτων κινητής τηλεφωνίας. Πιο φθηνή εμφανίζεται μόνο σε δύο αξιολογήσεις πακέτων. Στα πακέτα που η χώρα μας θεωρείται πιο ακριβή οι χρεώσεις παρουσιάζουν αποκλίσεις έως και 5 φορές πιο υψηλές από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (5G συν απεριόριστο αριθμό κλήσεων). Αντίθετα η Ελλάδα εμφανίζεται πιο φθηνή κατά 26% από το μέσο όρο της Ευρώπης στο πακέτο συμβόλαιο χαμηλής χρήσης δεδομένων που προσφέρει 5005 MB δεδομένα και 100 κλήσεις.

 

Τα στοιχεία της έκθεσης αποτυπώνουν την κατάσταση των εφαρμοζόμενων χρεώσεων και τον Φεβρουάριο του 2019. Αφορούν σε ονομαστικές χρεώσεις και όχι πραγματικές που είναι χαμηλότερες, όπως υποστηρίζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις τηλεπικοινωνιών. Επίσης οι χρεώσεις συμπεριλαμβάνουν τους φόρους (ΦΠΑ κτλ) οι οποίοι στη χώρα μας θεωρούνται οι υψηλότεροι στην ΕΕ. Σύμφωνα με την έκθεση του 2019 χρέος ευρυζωνικού internet μέσω κινητού παρουσίασαν σημαντική αποκλιμάκωση σε σχέση με το 2018. Σε 16 από τα 17 εξεταζόμενα πακέτα σημειώθηκε αποκλιμάκωση του μέσου κόστους, ενώ μόνο σε μία κατηγορία πακέτου (5G συν απεριόριστες κλήσεις) υπήρχε αύξηση της μέσης χρέωσης. Η αποκλιμάκωση του κόστους ήταν μεγαλύτερη στα πακέτα υψηλής χρήσης όπου η μέση χρέωση υποχώρησε έως και 55% . Η μείωση αυτή αφορά στο πακέτο κινητής υψηλής χρήσης που περιλαμβάνει 20GB δεδομένων και απεριόριστες κλήσεις. H μέση χρέωση του στην EE σύμφωνα με την Empirica από 100,18 ευρώ που ήταν το Φεβρουάριο του 2018 ένα χρόνο αργότερα μειώθηκε σε 44,51 ευρώ.

Στην Ελλάδα σύμφωνα με την Epririca εν παρουσιάστηκε η ίδια τάση μείωσης των χρεώσεων που σημειώθηκε στην υπόλοιπη Ευρώπη. «Οι χρεώσεις κινητού ευρυζωνικού διαδικτύου και κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα δεν έδειξαν ξεκάθαρη τάση συγκρινόμενες με εκείνες του 2018) αναφέρει Empirica προσθέτοντας μάλιστα ότι στην κατηγορία των πακέτων 2GB δεδομένα 900 κλήσεις και 160 μηνύματα οι χρεώσεις αυξήθηκαν.

Εφημερίδα Καθημερινή

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Μάκης Παπαδόπουλος: Ο Δήμαρχος Καβάλας οφείλει να απομακρύνει αμέσως τον Πρόεδρο της ΔΕΥΑΚ για το σκάνδαλο της υπεξαίρεσης των 31.559,45 ευρώ

Στη σημερινή συνεδρίαση του ΔΣ της ΔΕΥΑΚ “έπεσαν οι μάσκες” της αλαζονικής και ανεξέλεγκτης άσκησης διοίκησης του σημερινού Προέδρου της ΔΕΥΑΚ, ο οποίος:

  • γνώριζε από τον Απρίλιο του 2024 την υπεξαίρεση των 31.559,45 ευρώ από το ταμείο της ΔΕΥΑΚ και δεν ενημέρωσε αμέσως το ΔΣ της δημοτικής επιχείρησης, παρά οκτώ μήνες μετά!

  • δεν ενημέρωσε το ΔΣ για τις ενέργειες που ανέλαβε για την προκαταρκτική διερεύνηση της υπόθεσης, αφήνοντας “θολή” την εικόνα του πώς ακριβώς διαχειρίστηκε τη διεξαγωγή της διερεύνησης όλο το προηγούμενο διάστημα.

  • το βασικότερο: δεν αντιλήφθηκε ως Πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ την εκτέλεση των υπεξαιρέσεων για ένα ολόκληρο έτος (2022), αφήνοντας “τρύπια” την παρακολούθηση των εισπράξεων στο ταμείο της ΔΕΥΑΚ και για το επόμενο έτος (2023).

Για όλους αυτούς τους λόγους, αλλά και για αυτούς που εξηγήσαμε στον Δήμαρχο Καβάλας στην επιστολή που του στείλαμε τη Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2025 για την απαράδεκτη και αντιδημοκρατική συμπεριφορά του Προέδρου της ΔΕΥΑΚ σχετικά με την ψήφιση του Τεχνικού Προγράμματος και του Προϋπολογισμού της ΔΕΥΑΚ για το 2025,

ζητάμε από τον Δήμαρχο Καβάλας:

 

1) να απομακρύνει ΑΜΕΣΩΣ τον Απόστολο Χρόνη από τη θέση του Προέδρου της ΔΕΥΑΚ και να δώσει εντολή να διερευνηθούν τυχόν ευθύνες του Προέδρου και της Διοίκησης της ΔΕΥΑΚ γιατί καθυστέρησαν να κινηθούν νομικά επί οκτώ (8) μήνες, ενώ γνώριζαν την υπεξαίρεση.

 

2) να συγκαλέσει έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο ώστε να ενημερωθούν άμεσα όλες οι παρατάξεις για την υπόθεση της υπεξαίρεσης.

Ο Απόστολος Χρόνης δεν έχει αντιληφθεί ότι βαρύνεται πολιτικά για το σκάνδαλο της υπεξαίρεσης των 31.559,45 ευρώ και, δυστυχώς, δεν είχε την ελάχιστη ευθιξία να παραιτηθεί μόνος του στη σημερινή συνεδρίαση του ΔΣ της δημοτικής επιχείρησης.

Είναι σαφές ότι, αν ο Δήμαρχος Καβάλας δεν απομακρύνει τον σημερινό Πρόεδρο της ΔΕΥΑΚ από τη θέση του, θα βαρύνεται και αυτός πολιτικά με το σκάνδαλο της υπεξαίρεσης.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Ακύρωση της μείωσης τελών αρδευσης στον Δήμο Καβάλας λόγω νομικών ελλείψεων

Ο Δήμος Καβάλας, με την απόφαση 399/2024 του Δημοτικού Συμβουλίου, είχε εγκρίνει κατά πλειοψηφία τη μείωση των τελών άρδευσης για το έτος 2024 κατά 20%, με αναδρομική ισχύ, σε μια προσπάθεια να στηρίξει τους αποκλειστικά αγρότες της περιοχής που υπέστησαν ζημίες λόγω παρατεταμένης ξηρασίας.

Ωστόσο, η απόφαση αυτή ακυρώθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης, επικαλούμενη νομικές και διοικητικές ελλείψεις.

Οι λόγοι ακύρωσης:

  1. Έλλειψη εισήγησης από τη Δημοτική Επιτροπή: Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου δεν είχε τη σχετική εισήγηση από την αρμόδια Δημοτική Επιτροπή, όπως απαιτείται.
  2. Έλλειψη δημοσίευσης: Η απόφαση δεν δημοσιεύθηκε σε τοπική εφημερίδα, όπως προβλέπει η διαδικασία για τις κανονιστικές αποφάσεις.
  3. Αναδρομική ισχύς: Οι κανονιστικές και ατομικές διοικητικές πράξεις δεν διαθέτουν αναδρομική ισχύ, γεγονός που καθιστά μη νόμιμη τη μείωση τελών για περίοδο πριν από την έκδοση, κοινοποίηση ή δημοσίευσή τους.
  4. Απουσία οικονομοτεχνικής τεκμηρίωσης: Η απόφαση δεν συνοδευόταν από εισήγηση της αρμόδιας οικονομικής υπηρεσίας, η οποία να περιλαμβάνει πίνακα προσδοκώμενων εσόδων-εξόδων. Αυτή η παράλειψη δημιουργεί πρόβλημα στην τήρηση της αρχής της ειλικρίνειας και της ακριβείας του προϋπολογισμού. Εξαιτίας της μείωσης των εσόδων χωρίς ισόποση μείωση των εξόδων, υπάρχει κίνδυνος να μην μπορούν να πληρωθούν δαπάνες που έχουν αναληφθεί.

Επόμενα βήματα του Δήμου Καβάλας:

Ο Δήμος Καβάλας έχει τη δυνατότητα να προσφύγει κατά της απόφασης της Αποκεντρωμένης Διοίκησης εντός ενός μηνός από την κοινοποίησή της, καταθέτοντας προσφυγή στην Ειδική Επιτροπή του άρθρου 152. Σε περίπτωση που επιθυμεί να στηρίξει την απόφαση για τη μείωση των τελών άρδευσης, θα πρέπει να καλύψει τα κενά και τις παραλείψεις που εντοπίστηκαν και να ακολουθήσει πλήρως τη νόμιμη διαδικασία.

Αυτή η περίπτωση αναδεικνύει την ανάγκη για προσεκτικό σχεδιασμό και τήρηση των προβλεπόμενων διαδικασιών, ώστε οι καλές προθέσεις να μη σκοντάφτουν σε τυπικές παραλείψεις που υπονομεύουν τη νομιμότητα.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Δικηγορικός Σύλλογος Καβάλας: Διήμερη Αποχή και Έντονη Διαμαρτυρία για το Νέο Σχέδιο Νόμου

Με απόφαση της διοίκησης του Δικηγορικού Συλλόγου Καβάλας, αποφασίστηκε η συμμετοχή στη διήμερη πανελλαδική αποχή στις 23 και 24 Ιανουαρίου, σύμφωνα με την απόφαση της Συντονιστικής Επιτροπής-Ολομέλειας των Προέδρων.

Κατά τη διάρκεια αυτών των ημερών, στην Καβάλα ήταν προγραμματισμένες συνεδριάσεις τόσο του Τριμελούς όσο και του Μονομελούς Δικαστηρίου, οι οποίες θα επηρεαστούν, καθώς οι υποθέσεις με τη συμμετοχή δικηγόρων θα αναβληθούν.

Οι λόγοι της αποχής είναι σαφείς και αφορούν στην έντονη αντίδραση του δικηγορικού σώματος προς τη διαδικασία και το περιεχόμενο του νέου Σχεδίου Νόμου. Η Συντονιστική Επιτροπή καταδικάζει την απουσία διαλόγου και τη μη συμμετοχή του δικηγορικού κλάδου στην Ομάδα Εργασίας για τη σύνταξή του. Επιπλέον, υπογραμμίζεται ότι το Σχέδιο Νόμου τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση μέσα στις γιορτές, με αποτέλεσμα τον περιορισμό της ουσιαστικής συμμετοχής, γεγονός που παραβιάζει τις αρχές της καλής νομοθέτησης.

Όσον αφορά το περιεχόμενο, εκφράζεται έντονη διαφωνία με συγκεκριμένες διατάξεις του Σχεδίου Νόμου που αφορούν νέες τροποποιήσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας. Οι τροποποιήσεις αυτές κρίνονται ανεπαρκώς αιτιολογημένες, δεν επιτυγχάνουν την αποτελεσματική ενσωμάτωση της Οδηγίας 2024/1385 στο εθνικό δίκαιο και φαίνεται να έχουν συνταχθεί υπό την πίεση της επικαιρότητας, χωρίς την απαραίτητη δικαιοπολιτική τεκμηρίωση.

Ο δικηγορικός κλάδος, πέρα από τη διαμαρτυρία για τις διαδικασίες και τις διατάξεις, υπενθυμίζει τη δέσμευσή του στην καταπολέμηση της έμφυλης και ενδοοικογενειακής βίας. Στο πλαίσιο αυτό, έχει συνάψει Πρωτόκολλα Συνεργασίας με τους αρμόδιους φορείς, παρέχοντας νομική βοήθεια στα θύματα. Ωστόσο, απαιτείται ουσιαστική συνεργασία και σεβασμός προς τον θεσμικό του ρόλο, προκειμένου να συμβάλει ουσιαστικά στη βελτίωση του νομοθετικού πλαισίου.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
text about elections
blue circle with steel construction
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en