Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Die Welt | Η πολιτική αστάθεια στην Τουρκία καταστρέφει τις ξένες εταιρείες

Περισσότερες από 7.000 γερμανικές εταιρείες δραστηριοποιούνται στην Τουρκία, επενδύοντας σχεδόν 13 δισ. ευρώ σε εργοστάσια, καταστήματα και γραφεία. Ωστόσο, τους τελευταίους μήνες, το κλίμα έχει αλλάξει, αναφέρουν εκπρόσωποι των επιχειρήσεων.

Αυτό οφείλεται κυρίως στην πολιτική αστάθεια στη χώρα γράφει η γερμανική εφημερίδα Die Welt. Η κατάσταση έκτακτης ανάγκης εξακολουθεί να ισχύει μετά την απόπειρα πραξικοπήματος τον Ιούλιο του 2016. Χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι φυλακίστηκαν, περιορίστηκαν οι εξουσίες του κοινοβουλίου,ακόμα και ιδιωτικές εταιρείες δέχτηκαν πιέσεις.

Η δύσκολη κατάσταση καταστρέφει τις ξένες εταιρείες, οι οποίες συνήθως αποδίδουν μεγάλη σημασία στις σταθερές συνθήκες και την προβλεψιμότητα.

«Η φήμη της Τουρκίας ως χώρας εταίρου έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια στη Γερμανία» αναφέρουν οι σύμβουλοι της γερμανικής υπηρεσίας προώθησης του εξωτερικού εμπορίου GTAI σε πρόσφατη έκθεση διαχείρισης για την Τουρκία. Το έγγραφο είναι διαθέσιμο στη Welt. «Πολλές παραβάσεις υπονομεύουν τη σχέση, ειδικά η έλλειψη κράτους δικαίου στη χώρα» αναφέρεται.

H απογοήτευση του οργανισμού αυτού, του οποίου η αποστολή είναι στην πραγματικότητα να ενθαρρύνει τις γερμανικές επιχειρήσεις να επενδύουν στο εξωτερικό, αντικατοπτρίζεται στα τελευταία στατιστικά στοιχεία.

Όχι μόνο οι τουρίστες από τη Γερμανία παραμένουν μακριά από την Τουρκία, αλλά και οι άμεσες ξένες επενδύσεις μειώθηκαν επίσης, αν και η τουρκική οικονομία αναπτύσσεται έντονα.

Ειδικά οι ξένες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις είναι απρόθυμες να επενδύσουν στην Τουρκία.

«Το ευαίσθητο πολιτικό κλίμα ότι η αβεβαιότητα σχετικά με το κράτος δικαίου και η τεταμένη κατάσταση ασφαλείας έχει κάνει πολλές γερμανικές εταιρείες να είναι απρόθυμες να μπουν στην τουρκική αγορά ή να επεκτείνουν τις υπάρχουσες επιχειρήσεις τους εκεί» λέει η Φραντσέσκα Σνάιντερ της εταιρίας IHK Pfalz. Η πολιτική του Ερντογάν έχει επιβάλει νέα  προστατευτικά εμπόδια στο εμπόριο κατά τους τελευταίους μήνες. Για τις ξένες εταιρείες, αυτή η πρόσφατη εξέλιξη προκαλεί ανησυχίες.

Φυσικά, υπάρχει μια τελωνειακή ένωση που συνδέει την Τουρκία, τη Γερμανία και άλλα κράτη της ΕΕ για περισσότερα από 20 χρόνια.

Σύμφωνα με έγγραφο της γερμανικής Ένωσης Εμπορίου και Επενδύσεων (GTAI) «η τελωνειακή ένωση μεταξύ της ΕΕ και της Τουρκίας θα πρέπει να διευκολύνει την κυκλοφορία αγαθών. Αντ’ αυτού, οι ευρωπαϊκές εταιρείες αντιμετωπίζουν ολοένα και περισσότερο τους ελέγχους των εισαγωγών, τους πρόσθετους δασμούς και πολύπλοκες υποχρεώσεις καταχώρισης».

Τα Ευρωπαϊκά πιστοποιητικά ελέγχου ξαφνικά έγιναν άχρηστα

Οι καθυστερήσεις οφείλονται κυρίως σε συμπληρωματικές δοκιμές ασφάλειας των προϊόντων που πρέπει να περάσουν οι ξένες εταιρείες στην Τουρκία. Για παράδειγμα, τα εισαγόμενα παπούτσια, αν και έχουν περάσει τους ίδιους ή πολύ παρόμοιους ελέγχους στην ΕΕ, οι τουρκικές τελωνειακές αρχές απαιτούν αντί αυτού, πιστοποιητικά από τοπικά ινστιτούτα για την ανίχνευση ορισμένων χημικών ουσιών.

«Τα ευρωπαϊκά πιστοποιητικά δοκιμών αναγνωρίστηκαν εύκολα εδώ και χρόνια» λέει ο Φέλιξ Έμπνερ της γερμανικής βιομηχανίας κλωστοϋφαντουργίας. Εξάλλου, στην τελωνειακή Ένωση ισχύει η αρχή της εναρμονισμένης νομοθεσίας και, μέχρι στιγμής, και στην Τουρκία. «Αλλά ξαφνικά οι τουρκικές Αρχές αλλάζουν τους κανόνες και τις πρακτικές τους» λέει ο Έμπνερ.

Σύμφωνα με έκθεση της Επιτρόπου Εμπορίου της ΕΕ Σεσίλια Μάλμστρομ «τα τελευταία χρόνια, η Τουρκία έχει επιβάλει πολλούς εμπορικούς περιορισμούς που έρχονται σε αντίθεση με τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την τελωνειακή ένωση μεταξύ της ΕΕ και της Τουρκίας, όπως περίπλοκες τελωνειακές διαδικασίες ή πρόσθετους δασμούς».

Ωστόσο, τα προστατευτικά μέτρα θα μπορούσαν να γίνουν ένα μπούμερανγκ για την Τουρκία, εάν η ίδια η ΕΕ προβεί σε παρόμοιες ενέργειες. Επειδή η Ευρώπη και η Γερμανία είναι πιο οικονομικά σημαντικές για την Τουρκία, παρά το αντίθετο: η Γερμανία είναι ο σημαντικότερος επενδυτής στην Τουρκία και οι γερμανικές εταιρείες αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 10% όλων των ξένων άμεσων επενδύσεων στη χώρα.

Οι τουρκικές εταιρείες, από την άλλη πλευρά , αποτελούν λιγότερο από το 0,4% των επενδύσεων στη Γερμανία, παρά τις θεαματικές εξαγορές τα τελευταία χρόνια. Όσον αφορά το εμπόριο, η Γερμανία είναι ο σημαντικότερος εμπορικός εταίρος της Τουρκίας.

newsbeast.gr

Click to comment

Απάντηση

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Χαλάζι προκάλεσε καταστροφές σε καλλιέργειες στο Παγγαίο – Μεγάλη η ζημιά στο βερίκοκο

Έντονη κακοκαιρία με χαλάζι έπληξε το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής περιοχές του Δήμου Παγγαίου προκαλώντας πολλές ζημιές σε καλλιέργειες.

Πιο συγκεκριμένα η καταστροφή κυρίως στα βερίκοκα είναι πολύ μεγάλη ενώ σημαντικές είναι και οι καταστροφές σε αμπελώνες.

Δείτε φωτογραφίες :

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανεβαίνει η τουριστική κίνηση στην Ελλάδα

Τα 3,3 εκατομμύρια αγγίζουν το Μάιο οι προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις σε εισερχόμενες διεθνείς πτήσεις, με την αύξηση σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρσι να φτάνει το 15%. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Airdata tracker του ΙΝΣΕΤΕ, η τουριστική κίνηση ανεβαίνει όσο μπαίνουμε στην καρδιά της θερινής σεζόν, ενώ ο μήνας που διανύουμε συγκεντρώνει το 12% των συνολικών αεροπορικών θέσεων (για την περίοδο από το Μάρτιο μέχρι και τον Οκτώβριο είναι 27 εκατομμύρια οι προγραμματισμένες θέσεις σε εισερχόμενες πτήσεις για τη φετινή σεζόν, αυξημένες κατά 8,6% σε σύγκριση με το 2023).

Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό πως όλες οι βασικές αγορές του εξωτερικού έχουν θετικό πρόσημο σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρσι. Η άνοδος από το Ηνωμένο Βασίλειο ανέρχεται σε 11,5%, από τη Γερμανία σε 22,6%, την Ιταλία σε 30%, από τη Γαλλία σε 13,3% από τις ΗΠΑ σε 40%, από την Τουρκία σε 18,3% και από την Ισπανία σε 37%.

Ακολούθως, καθώς πυκνώνουν και οι πτήσεις τσάρτερ, τα αεροδρόμια με την υψηλότερη κίνηση, μετά την Αθήνα, είναι του Ηρακλείου, της Ρόδου, της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, της Κω, των Χανίων, της Ζακύνθου, της Σαντορίνης και της Μυκόνου.

Τα νούμερα συγκριτικά με πέρσι όσον αφορά την αεροπορική κίνηση είναι ενθαρρυντικά και οι επιχειρηματίες του τουρισμού περιμένουν τις αφίξεις από εδώ και στο εξής να κινούνται ανοδικά. Μέχρι τώρα, σύμφωνα με τις πληροφορίες, οι κρατήσεις στα εποχιακά καταλύματα που ήταν ανοικτά αφορούσαν μεμονωμένους επισκέπτες, καθώς και κρατήσεις της τελευταίας στιγμής.

Σημειώνεται πως την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2024, καταγράφηκαν 1,6 εκατ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις, ξεπερνώντας τα επίπεδα του Ιανουαρίου-Μαρτίου 2023, παρουσιάζοντας αύξηση κατά +18,7%/+253 χιλ. αφίξεις.

Στο Διεθνές Αεροδρόμιων Αθηνών καταγράφηκαν 1,2 εκατ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις παρουσιάζοντας αύξηση +197 χιλ./+20,4%. Ακολούθησε το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης όπου καταγράφηκαν 371 χιλ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις παρουσιάζοντας αύξηση +43 χιλ./+13,3%.

Στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου καταγράφηκε αύξηση +7 χιλ./+40,4% και οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις ανήλθαν σε 25 χιλ. ενώ στο αεροδρόμιο της Ρόδου καταγράφηκαν 19 χιλ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις παρουσιάζοντας αύξηση +8 χιλ./+72,9%.

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενέργεια παραμένει ακριβό το ρεύμα στην Ελλάδα

Μία από τις ακριβότερες αγορές της Ευρώπης παραµένει η χονδρεµπορική αγορά ρεύµατος της Ελλάδας και µετά την ενεργειακή κρίση. Τόσο το 2023 όσο και το πρώτο τετράµηνο του 2024 η µέση χονδρεµπορική τιµή ρεύµατος κατατάσσει τη χώρα µας στην 4η ακριβότερη αγορά πανευρωπαϊκά. Το 2023 η µέση τιµή της µεγαβατώρας στην ελληνική αγορά διαµορφώθηκε στα 119,11 ευρώ, όταν οι τιµές στις αγορές της Ε.Ε. διαµορφώθηκαν κατά µέσον όρο στα 98,39 ευρώ. Υψηλότερες τιµές από την Ελλάδα είχαµε στην Ιταλία (127,24 ευρώ/mwh) τη Μάλτα (126,11 ευρώ/μwh) και την Ιρλανδία (121,92 ευρώ/mwh).

Όπως σημειώνει ρεπορτάζ της Καθημερινής, η εικόνα σε σχέση µε τη θέση της ελληνικής αγοράς στον ευρωπαϊκό χάρτη δεν φαίνεται να διαφοροποιείται το 2024. Με την τιµή της µεγαβατώρας από την αρχή του έτους µέχρι και σήµερα (3 Μαΐου) στα 73,20 ευρώ η Ελλάδα εξακολουθεί να αποτελεί την τέταρτη ακριβότερη αγορά της Ευρώπης. Την πρώτη θέση κατέχει σταθερά η Ιταλία µε τιµή µεγαβατώρας στα 90,61 ευρώ και ακολουθεί η Ιρλανδία (90,38 ευρώ) και η Πολωνία (80,84 ευρώ). Μεγάλη απόσταση χωρίζει την ελληνική αγορά από τη Γερµανία (65,71 ευρώ/mwh), τη Γαλλία (53,48 ευρώ/mwh) και ακόµη µεγαλύτερη από την Ισπανία και την Πορτογαλία, όπου η υψηλή παραγωγή των φωτοβολταϊκών έχει οδηγήσει τις τιµές λίγο πάνω από τα 36 ευρώ/mwh. Στα φωτοβολταϊκά της Ιβηρικής Χερσονήσου οφείλει τις χαµηλές τιµές και η διασυνδεδεµένη αγορά της Γαλλίας, πέραν βεβαίως της φθηνής εγχώριας πυρηνικής παραγωγής της.

Ενέργεια: Παραμένει ακριβό το ρεύμα στην Ελλάδα-1

Στην Ελλάδα η υψηλή παραγωγή των ΑΠΕ, η οποία σηµείωσε ρεκόρ το 2023 καλύπτοντας το 57% του µείγµατος ηλεκτροπαραγωγής, δεν είχε το αντίστοιχο αποτύπωµα στις τιµές ρεύµατος. Είναι αξιοσηµείωτο ότι σήµερα (Μεγάλη Παρασκευή) µε συµµετοχή των ΑΠΕ στο 61,3% η µέση χονδρεµπορική τιµή στην Ελλάδα είναι στα 59,16 ευρώ/mwh, όταν σε χώρες µε επίσης υψηλή παραγωγή ΑΠΕ όπως η Ισπανία και η Πορτογαλία οι τιµές διαµορφώνονται λίγο πάνω από τα 26 ευρώ/ µεγαβατώρα, στη Γαλλία κάτω από τα 25 ευρώ/µεγαβατώρα και στις σκανδιναβικές χώρες πολύ κάτω από τα 50 ευρώ/mwh. H υψηλή συµµετοχή του φυσικού αερίου στο µείγµα ηλεκτροπαραγωγής στην εγχώρια αγορά δεν αποτελεί επαρκή συνθήκη ερµηνείας για τη διαµόρφωση των υψηλών τιµών, ειδικά σε συνθήκες σηµαντικής αποκλιµάκωσης της τιµής του εισαγόµενου καυσίµου.

Ιδιόµορφα χαρακτηριστικά παρατηρούνται τους τελευταίους µήνες και στην αγορά της λιανικής, µε αποτέλεσµα ακόµη και η όποια αποκλιµάκωση της χονδρεµπορικής τιµής να µη µεταφέρεται στους καταναλωτές. Ενδεικτική αυτής της εικόνας είναι η πολιτική που ακολούθησε σχεδόν το σύνολο των παρόχων στα τιµολόγια του Απριλίου. Ενώ η χονδρεµπορική ρεύµατος υποχώρησε τον Μάρτιο στα 67,5 ευρώ/mwh από τα 73,61 ευρώ/mwh τον Φεβρουάριο, τα πράσινα τιµολόγια του Απριλίου στα οποία βρίσκεται πάνω από το 75% των καταναλωτών, παρέµειναν στα επίπεδα του Μαρτίου µε µια µάλιστα οριακή µεσοσταθµική αύξηση στα 10,8 λεπτά/κιλοβατώρα από τα 10,5 λεπτά/κιλοβατώρα τον Μάρτιο. Οι πάροχοι συµφώνησαν(;) να µη µετακυλίσουν στα τιµολόγια την αποκλιµάκωση του χονδρεµπορικού κόστους για να αντισταθµίσουν τις απώλειες από το κόστος των αυξηµένων ρευµατοκλοπών.

Σε συνέχεια αυτής της τιµολογιακής πολιτικής τον Μάιο, τα πράσινα τιµολόγια των παρόχων δεν εµφανίζουν κάποια σηµαντική διαφοροποίηση. Κινούνται σε ένα εύρος της τάξης των 9,5 έως 10,9 λεπτών/kwh. Σε επίπεδο µήνα παρουσιάζουν µια µέση µείωση της τάξης του 5% όταν η χονδρεµπορική τιµή ρεύµατος υποχώρησε κατά 11% τον Απρίλιο σε σχέση µε τον Μάρτιο (60,11 ευρώ/mwh έναντι 67,5 ευρώ/mwh). H µέση τιµή των πράσινων τιµολογίων διαµορφώνεται για τις καταναλώσεις του Mαΐου στα 10,3 λεπτά/kwh από 10,8 λεπτά/kwh τον Απρίλιο. Η µείωση πάντως σε κάποια τιµολόγια έφτασε κοντά στα επίπεδα του 11% ακόµα και στο 12%.

Το πράσινο τιµολόγιο της ∆ΕΗ για καταναλώσεις έως και 500 κιλοβατώρες και τις χρεώσεις της ηµέρας µειώθηκε για τον Μάιο στα 10,656 λεπτά ανά κιλοβατώρα από 10,861 λεπτά τον Απρίλιο. Για καταναλώσεις άνω των 500 κιλοβατωρών, η χρέωση είναι 11,736 λεπτά ανά κιλοβατώρα από 11,881 λεπτά τον Απρίλιο. Η ∆ΕΗ µείωσε την έκπτωση τον Μάιο στο 10% από 15% τον Απρίλιο, περιορίζοντας έτσι περαιτέρω τη µείωση της λιανικής τιµής.

Η Protergia µείωσε τον Μάιο την τιµή του πράσινου τιµολογίου στα 10,601 λεπτά/κιλοβατώρα από 11,62 λεπτά/κιλοβατώρα τον Απρίλιο µε έκπτωση συνέπειας. Χωρίς έκπτωση συνέπειας η τιµή τον Μάιο είναι 17,6 λεπτά/κιλοβατώρα από 18,6 λεπτά/κιλοβατώρα τον Απρίλιο. Η Εlpedison προσφέρει τον Μάιο, το πράσινο τιµολόγιο στα 9,96 λεπτά/κιλοβατώρα για τις πρώτες 100 κιλοβατώρες και στα 10,5 λεπτά για τις υπόλοιπες. Η ΗΡΩΝ στο ειδικό τιµολόγιο για τον Μάιο έχει τιµή 10,11 λεπτά/ κιλοβατώρα στο πράσινο τιµολόγιο µε έκπτωση συνέπειας 12%.

Η NRG για τον Μάιο δίνει το πράσινο τιµολόγιο στα 10,96 λεπτά/κιλοβατώρα µε έκπτωση συνέπειας ελαφρώς αυξηµένη από τον προηγούµενο µήνα που ήταν 10,7 λεπτά/κιλοβατώρα. Η Φυσικό Αέριο προσφέρει τιµή µε έκπτωση συνέπειας για τον Μάιο στα 10,954 λεπτά/κιλοβατώρα, αυξηµένη κατά 3% σε σχέση µε τον Απρίλιο και η Zeniθ στα 10,267 λεπτά/κιλοβατώρα µειωµένη κατά 10% σε σχέση µε τον Απρίλιο.

Η τελική τιµή της Volton για το πράσινο τιµολόγιο τον Μάιο διαµορφώθηκε στα 10,17 λεπτά/ κιλοβατώρα, από 10,54 λεπτά τον Απρίλιο. Στα ίδια επίπεδα µε του Απριλίου των 9,9 λεπτών/κιλοβατώρα διαµορφώνεται τον Μάιο το πράσινο τιµολόγιο της Volterra. Το τιµολόγιο της Elin µε τιµή στα 9,5 λεπτά/κιλοβατώρα παραµένει και τον Mάιο το φθηνότερο της αγοράς παρότι αυξηµένο κατά 5% σε σχέση µε τον Απρίλιο.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en