Μελέτη με κύριο στόχο τη διερεύνηση των ευκαιριών και της προοπτικής του Gen AI στην Ελλάδα η οποία εστιάζει στην ελληνική επιχειρηματικότητα, αλλά και το προβλεπόμενο αντίκτυπο της νέας αυτής τεχνολογίας στην οικονομία και στην απασχόληση διενήργησε ο ΣΕΠΕ, σε συνεργασία με την εταιρία συμβούλων Deloitte. Η έρευνα της Deloitte για το AI στην Ελλάδα, η οποία διεξήχθη μεταξύ Οκτωβρίου 2023 και Δεκεμβρίου 2023, διαπίστωσε τα ακόλουθα:
- Οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν υψηλές προσδοκίες για το AI. Τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων (75%) αναμένουν ότι το AI θα μετασχηματίσει τον οργανισμό τους μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.
- Οι ελληνικές επιχειρήσεις εστιάζουν κυρίως στα οφέλη τακτικής του AI, όπως η βελτίωση της αποδοτικότητας και η μείωση του κόστους. Τα οφέλη στρατηγικής, όπως η ανάπτυξη και η βελτίωση της καινοτομίας, λαμβάνονται υπόψη σε μικρότερο βαθμό.
- Οι ελληνικές επιχειρήσεις δεν είναι πλήρως προετοιμασμένες: Μόνο το ένα τρίτο (33%) των ερωτηθέντων πιστεύει ότι οι οργανισμοί τους είναι σε «μεγάλο» ή σε «πολύ μεγάλο» βαθμό προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουν τα ζητήματα διοίκησης και ρίσκου που σχετίζονται με την υιοθέτηση του AI.
Ο αντίκτυπος
Αναλυτικότερα, ως προς τον προβλεπόμενο αντίκτυπο του Gen AI στο ΑΕΠ της χώρας, η ανάλυση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η επίδρασή του προβλέπεται πολύ σημαντική, με τον σωρευτικό αντίκτυπό του να υπολογίζεται στο +5,5% επί του ΑΕΠ της χώρας ως το 2030 (ήτοι 10,7 δισ. ευρώ), ο οποίος υπό συγκεκριμένες συνθήκες μπορεί να αγγίξει ακόμα έως και το +9,8%. Αξιοσημείωτο είναι δε το γεγονός ότι περίπου το 50% αυτής της επίδρασης εκτιμάται ότι θα προέλθει από 5 κλάδους της οικονομίας: Χρηματοπιστωτικός και Ασφαλιστικός Κλάδος, Χονδρικό Εμπόριο, Μεταποίηση, Παροχή Υπηρεσιών και Ενημέρωση & Επικοινωνία.
Κατηγορίες αξιοποίησης
Το Gen AI μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη 5 κύριων κατηγοριών use cases που είναι μείζονος σημασίας για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας πολλών επιχειρησιακών διαδικασιών.
- Εξυπηρέτηση Κοινού (Publicfacing services) – Αμεσότερη / αποτελεσματικότερη αλληλεπίδραση με το κοινό | περισσότερο εξατομικευμένη / προσαρμοσμένη εμπειρία χρήστη μέσω παροχής στοχευμένων απαντήσεων
- Εξαγωγή πληροφορίας από αδόμητα δεδομένα (Extracting insights from unstructured data) – Αξιοποίηση της πληροφορίας από μη δομημένα δεδομένα, επιτυγχάνοντας τη βέλτιστη κατανόηση και αξιοποίηση των πληροφοριών που περιέχονται σε αυτά (π.χ. ανάλυση εικόνων και ήχου)
- Διαχείριση Γνώσης (Knowledge assistance) – Αυτοματοποίηση των διαδικασιών συλλογής και συντήρησης της γνώσης. Ευκολότερη πλοήγηση των χρηστών σε αποθετήρια δεδομένων και γνώσεων της επιχείρησης
- Ανάπτυξη περιεχομένου (Content Generation) – Δημιουργία πρωτότυπων κειμένων, εικόνων, προϊόντων κλπ. Επιτρέπει στις επιχειρήσεις να δημιουργούν περιεχόμενο γρήγορα και αποτελεσματικά
- Διαχείριση Κώδικα (Coding Assistance) – Επιτάχυνση και βελτίωση της διαδικασίας ανάπτυξης κώδικα, εξοικονομώντας χρόνο και εξαλείφοντας τα ανθρώπινα λάθη.
Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη (generative AI) είναι ένας από τους πιο ταχέως αναπτυσσόμενους τομείς της AI. Η generative AI είναι η ικανότητα των υπολογιστών να δημιουργούν νέα δεδομένα, όπως εικόνες, κείμενο και μουσική. Η έρευνα διαπίστωσε ότι οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ήδη τη generative AI σε μια σειρά από εφαρμογές, όπως:
- Προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών: Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την generative AI για να δημιουργήσουν προσαρμοσμένες διαφημίσεις και προωθητικές ενέργειες που απευθύνονται σε συγκεκριμένους καταναλωτές.
- Ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών: Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την generative AI για να δημιουργήσουν νέες ιδέες για προϊόντα και υπηρεσίες.
Σύμφωνα με τη συνολική έρευνα της Deloitte «The State of Generative AI in the Enterprise: Now decides next», η οποία βασίστηκε σε δεδομένα από πάνω από 2.800 ερωτηθέντες σε έξι κλάδους και 16 χώρες, η τεχνητή νοημοσύνη (AI) αναμένεται να έχει σημαντικό αντίκτυπο στις επιχειρήσεις τα επόμενα χρόνια.
Μου αρέσει αυτό:
Like Φόρτωση...