Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Covid19- Μετακινήσεις: Κάποιες αλλαγές ήρθαν για να μείνουν

Ραγδαίες αλλαγές στο μοντέλο των μετακινήσεων των ανθρώπων παγκοσμίως ενδέχεται να επιφέρει στα επόμενα χρόνια ο συνδυασμός τυχόν επίμονων επιπτώσεων της πανδημίας της Covid-19, με τη συνεχιζόμενη αλματώδη πρόοδο της τεχνολογίας, εν μέσω της 4ης βιομηχανικής επανάστασης.

Με απλά λόγια, αν κατά την «επόμενη ημέρα» της πανδημίας επικρατήσει το χειρότερο σενάριο, αν δηλαδή τέτοια γεγονότα παγκόσμιας κλίμακας εγκατασταθούν ως απειλή και χρειαστούν επαναλαμβανόμενα μέτρα περιορισμού ή ελέγχου της κυκλοφορίας, δεν αποκλείεται να αλλάξουν -με τη βοήθεια της τεχνολογίας- ακόμα και τα ίδια τα μέσα, που χρησιμοποιούμε για τις μετακινήσεις μας, με την ιδιοκτησία και χρήση ΙΧ σε αστικό περιβάλλον πιθανώς να καταργείται, δίνοντας τη θέση της σε κοινόχρηστα αυτόνομα οχήματα (AV), και τις δημόσιες συγκοινωνίες να αποκτούν διαφορετικό χαρακτήρα στις επόμενες δεκαετίες.

Σε μια εποχή που η ανθρωπότητα ζει το πρωτοφανές, προφανώς όλα αυτά δεν είναι παρά σενάρια. Αλλά τα σενάρια βοηθούν στη χάραξη στρατηγικής σε πρωτόγνωρες συνθήκες. Το ΑΠΕ-ΜΠΕ συνομίλησε για τις πιθανές αλλαγές με τον διευθυντή της Ερευνητικής Ομάδας Συστημάτων Μεταφοράς του ΑΠΘ, καθηγητή Αριστοτέλη Νανιόπουλο και τον διευθυντή του Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής του ΑΠΘ, επίκουρο καθηγητή Ιωάννη Πολίτη.

Αυτόνομα κι αυτοκαθαριζόμενα «ταξί»;

«Αν η πανδημία εξελιχθεί όπως οι αντίστοιχες στο παρελθόν, θα αφήσει πίσω της περιορισμένες μεταβολές στις μετακινήσεις. Αν όμως επιβεβαιωθεί το χειρότερο σενάριο, θα έχουμε δραστικές αλλαγές», παρατηρεί, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Νανιόπουλος.

«Οι δημόσιες συγκοινωνίες ανά τον πλανήτη, που εννοείται πως είναι απολύτως απαραίτητες για λόγους περιβαλλοντικούς, κοινωνικούς και οικονομικούς, μπορεί τότε να θεωρηθούν δυνητικά επικίνδυνες, γιατί συγκεντρώνουν μεγάλο αριθμό ανθρώπων σε περιορισμένο και όχι επαρκώς αεριζόμενο χώρο, χωρίς έλεγχο στην είσοδο για να επιβεβαιώνεται αν κάποιος είναι ασθενής και με πληθώρα επιφανειών, που αγγίζουν οι επιβάτες. Δεν αποκλείεται τότε να δούμε αυτόνομα οχήματα (χωρίς οδηγό) σε υπηρεσίες τύπου ταξί, που θα δέχονται έναν ή δύο επιβάτες και θα είναι αυτοκαθαριζόμενα, π.χ., με επιφάνειες με επιστρώσεις νανοϋλικών» εξηγεί, επισημαίνοντας βέβαια ότι, για να γίνει αυτό το σενάριο πράξη, χρειάζεται να αντιμετωπιστούν σύνθετα ζητήματα, όπως η ασφάλεια, θεσμικά θέματα και το κόστος για τον τελικό χρήστη -ζητήματα πολύ πιο σύνθετα από την τεχνολογία καθεαυτήν.

Οι πέντε αισθήσεις και η ανθρώπινη επαφή

Αν όμως τα πράγματα εξελιχθούν ομαλά, προσθέτει, πέραν μιας μείωσης της κινητικότητας, λόγω και της στροφής πολλών ανθρώπων στην τηλεργασία, οι μετακινήσεις όπως τις γνωρίζουμε θα επανέλθουν, με μικρές διαφορές: «Ίσως κάποιες μετακινήσεις περιοριστούν, αλλά ο άνθρωπος μετακινείται και για την εμπειρία, την απόκτηση αντίληψης για τον κόσμο με τις πέντε αισθήσεις. Αλλιώς θα μας αρκούσε να δούμε ένα καλό ντοκιμαντέρ με εικόνα υψηλής ευκρίνειας για να αισθανθούμε ότι γνωρίζουμε έναν τόπο. Επίσης, η ανθρώπινη επαφή δεν υποκαθίσταται. Καλά είναι, για παράδειγμα, τα διαδικτυακά μαθήματα, στα οποία κατ’ ανάγκη στραφήκαμε στο πανεπιστήμιο αυτό το διάστημα, αλλά δεν μπορούν να υποκαταστήσουν τη ζώσα διδασκαλία. Προφανώς θα βοηθήσουν πολύ τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση, τη δια βίου μάθηση, σε μια εποχή που οι σημερινοί νέοι μπορεί να χρειαστεί να αλλάξουν δύο και τρεις φορές επάγγελμα ή επιστημονικό αντικείμενο, αλλά δεν είναι το ίδιο με τη ζώσα διδασκαλία, για αυτό και πιστεύω ότι οι μετακινήσεις για εκπαίδευση δεν θα σταματήσουν».

Αλλαγές που ήρθαν για να μείνουν;

«Οι αλλαγές που πιθανώς ήρθαν για να μείνουν λόγω της πανδημίας, όπως σε πολλές περιπτώσεις η τηλεργασία ή και η τηλεκπαίδευση, αλλά και η πραγματοποίηση αγορών μέσω ecommerce αντί της επίσκεψης σε φυσικά καταστήματα και η διάγνωση εξ αποστάσεως σε ιδιωτικά ιατρεία, σε συνδυασμό με την πρόοδο της τεχνολογίας, που τα κάνει όλα αυτά εφικτά, πιθανώς θα προκαλέσουν αρκετές διαφοροποιήσεις στις μετακινήσεις μας» εκτιμά από την πλευρά του, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο συγκοινωνιολόγος Ιωάννης Πολίτης, επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ.

Προς το παρόν, σημειώνει, τη σκυτάλη του ψηφιακού μετασχηματισμού την κρατάει το κράτος, αλλά λογικά πάρα πολύ γρήγορα θα την παραλάβει ο ιδιωτικός τομέας, δημιουργώντας νέα δεδομένα στην εργασία, την εκπαίδευση, τα ιδιωτικά ιατρεία κτλ -και άρα και στους λόγους για τους οποίους μετακινούμαστε.

«Η αλήθεια είναι βέβαια πως ζούμε κάτι πρωτοφανές, οπότε όλα είναι σενάρια και εκτιμήσεις, χρήσιμα όμως για τη χάραξη στρατηγικής. Το πώς ενδέχεται να μεταβληθεί πραγματικά το μοντέλο των μετακινήσεων στο εγγύς μέλλον, λόγω του κορονοϊού, είναι πολύ δύσκολο να προβλεφθεί, έστω με σχετική ακρίβεια, γιατί δεν ξέρουμε πώς θα εξελιχθεί η ίδια η πανδημία. Αν βρεθεί πολύ γρήγορα το εμβόλιο, πιθανώς να μην αλλάξει τίποτα και να επιστρέψουμε όπου ακριβώς ήμασταν. Αν όμως τέτοιες πανδημίες εγκατασταθούν ως απειλή, με μεγάλα ποσοστά θνησιμότητας, σίγουρα θα αλλάξουν πολλά» εκτιμά ο κ.Πολίτης.

Λιγότεροι επιβάτες, λιγότερα έσοδα και ένα μεγάλο ζήτημα οικονομικής φύσης για τις υποδομές μεταφορών

Σε αυτή την τελευταία περίπτωση, αλλαγές αναμένεται να επέλθουν στις δημόσιες συγκοινωνίες και τις μεταφορές. Οπως λέει, σήμερα, «πάροχοι μεταφορικού έργου δημοσίων μεταφορών, δεν έχουν υπογράψει κάποια δέσμευση με το κράτος, σε σχέση με τον αριθμό των ανθρώπων που μεταφέρουν ανά λεωφορείο ή βαγόνι, αν δεν υπερβαίνουν τη μέγιστη χωρητικότητά του: αν χωράνε 100 άτομα, θα μπουν 100. Αν το πρόβλημα με τον Covid-19 επιμείνει όμως, θεωρώ πολύ πιθανό να επιβληθεί, από τα κράτη πλέον, ο περιορισμός ότι δεν μπορούν να μεταφέρουν αριθμό, π.χ., πάνω από το 50% της χωρητικότητας των λεωφορείων ή των συρμών, ώστε αυτά να μη μετατρέπονται σε υγειονομικές βόμβες. Είναι προφανείς οι αλλαγές που θα επιφέρει στις μετακινήσεις κάτι τέτοιο».

Δίπλα όμως στο πρόβλημα του τρόπου λειτουργίας των μέσων μαζικής μεταφοράς καθεαυτό, ανακύπτει ένα ζήτημα οικονομικής φύσης, διόλου αμελητέο: «Σήμερα, πάρα πολλά έργα υποδομών μεταφορών στην Ελλάδα γίνονται με συγχρηματοδοτήσεις, με ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα) ή με χρηματοδοτήσεις από διαρθρωτικά ταμεία και επενδυτικές τράπεζες, όπως π.χ., η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ). Οι χρηματοδοτικοί αυτοί μηχανισμοί όμως, αποδεσμεύουν κονδύλια με βάση ένα συγκεκριμένο χρηματοοικονομικό πλαίσιο, που σχετίζεται με τα έσοδα που συλλέγουν οι operators των έργων (π.χ., διαχειριστές αυτοκινητοδρόμων), από την επιβατική κίνηση ή τα διόδια. Αν λοιπόν τα έσοδα αυτά περιοριστούν αισθητά, λόγω της κάθετης πτώσης της κυκλοφορίας και των μετακινήσεων, τότε τίθεται σοβαρό ζήτημα, καθώς αυτόματα αυξάνεται το οικονομικό ρίσκο των μεγάλων έργων μεταφορών που θα γίνονται στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα τα χρηματοδοτικά σχήματα να εμφανίζονται διστακτικά ως προς τη συμμετοχή τους» λέει ο κ.Πολίτης.

Κατάργηση της ιδιοκτησίας των αυτοκινήτων;

Πάντως, ασχέτως των αλλαγών, που μπορεί να αφήσει πίσω της η πανδημία, επισπεύδοντας κάποιες διαφοροποιήσεις στα μοντέλα μετακίνησης, η 4η Βιομηχανική Επανάσταση δρομολογεί από μόνη της ραγδαίες μεταβολές. Μεταβολές που επισπεύδονται από την πρόοδο της Τεχνητής Νοημοσύνης και της τεχνολογίας των Μεγάλων Δεδομένων, καθώς και από την ανάδυση των δικτύων 5G και του Ιντερνετ των Πραγμάτων (ΙοΤ).

Όπως εξηγεί ο κ. Πολίτης, σε λίγες δεκαετίες από σήμερα, η ιδιοκτησία αυτοκινήτου πιθανώς να έχει καταργηθεί. Πιθανώς να έχει δώσει τη θέση της σε ένα πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα, όπου η κίνηση κοινόχρηστων αυτοκινήτων χωρίς οδηγό (AV), λεωφορείων και ποδηλάτων θα ελέγχεται κεντρικά και μέσω συμφωνιών μεταξύ των κρατών (αφού τα οχήματα θα ταξιδεύουν κι από κράτος σε κράτος).

Κι όπου περισσότερο από την ίδια την τεχνολογία θα «μετρούν» πλέον ζητήματα security (ασφάλειας σε σχέση με το ποιος έχει πρόσβαση σε αυτό το σύστημα και μπορεί να το επηρεάσει, π.χ, για σκοπούς τρομοκρατίας) και διαχείρισης (ποιος έχει την ιδιοκτησία του).

Η Covid-19 δεν θα επηρεάσει την ανάπτυξη των ΑV, η οποία έτσι και αλλιώς μάλλον θα βραδυπορήσει

«Το πέρασμα σε αυτό το μοντέλο που μόλις περιέγραψα πιστεύω ότι δεν θα επηρεαστεί από την πανδημία», επισημαίνει ο κ. Πολίτης, προσθέτοντας ωστόσο ότι το χρονοδιάγραμμα για το πότε θα γίνει πράξη αυτό που περιγράφει, εσχάτως αναθεωρείται στην ίδια τη γενέτειρα της σύλληψης των αυτόνομων οχημάτων, τις ΗΠΑ.

«Πρωτεργάτης στα AV ήταν οι ΗΠΑ. Αυτές έφεραν τα αυτόνομα οχήματα στο προσκήνιο τόσο ως ιδέα όσο και ερευνητικά. Κι ενώ μέχρι πρόσφατα ακουγόταν ότι θα μπορούμε να τα έχουμε σε πιο μαζική παραγωγή και χρήση μέσα στην επόμενη δεκαετία, τον περασμένο Ιανουάριο, για πρώτη φορά άκουσα στο συνέδριο του Transport Research Board, στην Ουάσιγκτον, ότι οι ρυθμοί με τους οποίους πιστεύαμε ότι θα εξελιχθούν τα πράγματα, πιθανότατα θα είναι βραδύτεροι Αντί για τη δεκαετία, ακούγονται πλέον ως χρονοδιάγραμμα τα 15 ή και 20 χρόνια», καταλήγει ο Ιωάννης Πολίτης.

Αγορά πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ

Κατά τον κ. Νανιόπουλο πάντως, η ύπαρξη αυτόνομων οχημάτων (AV) επιπέδου 4 (δηλαδή πλήρως αυτοματοποιημένων), για χρήση σε υπηρεσίες τύπου ταξί δεν αποκλείεται να είναι γεγονός νωρίτερα, σε μια δεκαετία από σήμερα, δημιουργώντας μια τεράστια αγορά πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ και καθιστώντας ασύμφορη την κατοχή και χρήση ΙΧ από τους πολίτες σε αστικό περιβάλλον.

«Οταν αυτό συμβεί, θα συνιστά μια δραματική εξέλιξη, που θα δημιουργήσει τεράστιες ευκαιρίες και θα κινητοποιήσει πολύ μεγάλες επενδύσεις από χώρες, οργανισμούς, αυτοκινητοβιομηχανίες, εταιρείες παροχής κυβερνοασφάλειας και δημιουργίας συστημάτων Τεχνητής Νοημοσύνης», επισημαίνει ο Αριστοτέλης Νανιόπουλος.

Η Ελλάδα προσφέρει ιδανικό περιβάλλον για δοκιμές ΑV

Διατυπώνει δε την εκτίμηση ότι η Ελλάδα προσφέρει ιδανικό περιβάλλον για δοκιμές αυτόνομων οχημάτων: «Πρόσφατα μιλούσα με συνάδελφο από το Κόβεντρι (Αγγλία), όπου γίνονται δοκιμές AV σε πραγματικό περιβάλλον. Μου ανέφερε ότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση για χώρους δοκιμών σε πραγματικό περιβάλλον και ότι η Ελλάδα προσφέρει ιδανικές συνθήκες για κάτι τέτοιο, γιατί παρουσιάζει πολύπλοκο κυκλοφοριακό περιβάλλον, με ποικιλία κλιματικών συνθηκών ανά εποχή του χρόνου, οπότε είναι πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση από την άποψη των δεδομένων που μπορούν να συλλεχθούν».

Προσθέτει ότι σε μια συγκυρία που επιβλήθηκαν μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας λόγω της πανδημίας, τη στιγμή που η 4η βιομηχανική επανάσταση βρίσκεται σε εξέλιξη και διαμορφώνει διαρκώς νέες τεχνολογικές δυνατότητες (ρομπότ, τεχνητή νοημοσύνη, cloud computing, ΙοΤ), δημιουργείται ένα νέο γίγνεσθαι, στο πλαίσιο του οποίου αναμένεται να υπάρξει μεγάλη κινητικότητα στην αγορά παγκοσμίως.

«Ολο αυτό το νέο γίγνεσθαι δεν δημιουργεί μόνο φόβους, αλλά και ευκαιρίες. Και μπορούμε κι εμείς ως Ελλάδα να διαδραματίσουμε ρόλο. Να επιδιώξουμε την επιχειρηματικότητα, τη δημιουργία, την παραγωγή νέων προϊόντων και υπηρεσιών με χαμηλό κόστος. Έχουμε τα μυαλά που μπορούν να παράγουν τεχνολογία, αν αποκτήσουμε και τη νοοτροπία και σταματήσουμε να ποινικοποιούμε την επιχειρηματικότητα και το κέρδος, μπορούμε να πετύχουμε πολλά σε αυτό το πεδίο», καταλήγει ο κ. Νανιόπουλος.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πού θα κάνουν Πάσχα οι Έλληνες εφέτος – Αύξηση κατά 20% στην τουριστική κίνηση

Θάλασσα ή βουνό προτιμούν οι Έλληνες, για να γιορτάσουν το Πάσχα;

Την τιμητική τους θα έχουν οι νησιωτικοί προορισμοί της χώρας την περίοδο του Πάσχα, με τους Έλληνες να χαρίζουν υψηλή πληρότητα στα νησιά του Ιονίου και τις Κυκλάδες, ενώ παράλληλα θα κάνουν ποδαρικό στα ξενοδοχειακά θέρετρα και των υπόλοιπων νησιών που άνοιξαν τις πύλες τους για τη σεζόν του 2024.

Με την τουριστική κίνηση για την περίοδο του Πάσχα να καταγράφεται αυξημένη κατά 20% σε σχέση με πέρυσι, όπως ανέφερε ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας των εν Ελλάδι τουριστικών πρακτόρων, Fedhatta, Λύσανδρος Τσιλίδης, ο εγχώριος τουρισμός θα δώσει ψήφο εμπιστοσύνης στην εγχώρια τουριστική βιομηχανία και πώς θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά, καθώς το ταξιδιωτικό κοινό την περίοδο του Πάσχα πάντα ήθελε να ταξιδεύει και θα το κάνει, υπενθύμισε μεταξύ άλλων ο κ. Τσιλίδης.

Η Fedhatta δημοσιοποιεί τους προορισμούς που έχουν κερδίσει τους Έλληνες, σύμφωνα με τα τουριστικά γραφεία. Τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, με τη Χίο, τη Λέρο και τη Μυτιλήνη σε πρώτη θέση, οι Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα, με την Τήνο, τη Σύρο, την Πάρο, τη Νάξο, τη Σαντορίνη, τη Μύκονο και τη Ρόδο, την Πάτμο, την Κω και τη Λέρο, να πρωτοστατούν.

Το Ιόνιο πρωταγωνιστεί και εφέτος στις προτιμήσεις των Ελλήνων ταξιδιωτών με τη μεγάλη ζήτηση για Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Λευκάδα, Παξούς και Ιθάκη λόγω και των παραδοσιακών εθίμων του Πάσχα.

Το Πήλιο, τα Ζαγοροχώρια και τα Ιωάννινα ελκύουν τους ταξιδιώτες που προτιμούν την ενδοχώρα, ενώ η Χαλκιδική όσους αναζητούν τον συνδυασμό με την θάλασσα. Η Πελοπόννησος έχει μεγάλη επισκεψιμότητα, ιδιαίτερα η Μονεμβασιά, η Στούπα, η Καρδαμύλη, και η Καλαμάτα, όπως και το Ξυλόκαστρο και το Ναύπλιο.

Επιπλέον, οι Έλληνες ταξιδιώτες θα κατευθυνθούν και προς όλες τις παραθαλάσσιες περιοχές με ξενοδοχεία τα οποία άνοιξαν μετά το Πάσχα των Καθολικών.

Τα νησιά κέρδισαν τους ορεινούς προορισμούς το εφετινό Πάσχα

Η αντιπρόεδρος του ΞΕΕ, Χριστίνα Τετράδη, υπογράμμισε ότι το γεγονός ότι το φετινό Πάσχα είναι τον μήνα Μάιο, αυτή η χρονική συγκυρία μετατόπισε την ζήτηση των Ελλήνων καταναλωτών από τους ορεινούς προορισμούς στους νησιωτικούς. Με δεδομένο μάλιστα ότι οι περισσότερες ξενοδοχειακές μονάδες αυτή την περίοδο ξεκινούν τη σεζόν, οι Έλληνες θα είναι και η πλειοψηφία των πελατών σε αυτά, αφού από τα τέλη Μαΐου αναμένονται οι σημαντικές τουριστικές ροές των ξένων επισκεπτών στην Ελλάδα.

Από 50 ευρώ το άτομο η διαμονή σε 4άστερο ή 5άστερο ξενοδοχείο

Μάλιστα, η κυρία Τετράδη εξηγεί ότι οι ξενοδόχοι αυτή την περίοδο προσέφεραν πολύ ανταγωνιστικά τουριστικά πακέτα στους Έλληνες πελάτες τους και η ανταπόκριση υπήρξε σημαντική.

Στα νησιά του Ιονίου και στην Ζάκυνθο ειδικότερα, η διαμονή σε ένα 4άστερο ή 5άστερο ξενοδοχείο τις ημέρες του Πάσχα κυμαίνεται στα 50 έως 70 ευρώ το άτομο.

Τιμές πολύ χαμηλότερες κι από αυτές που πετυχαίνουν και οι ξένοι επισκέπτες που κλείνουν τις διακοπές τους μέσω tour operators, στο εξωτερικό αναφέρει η κυρία Τετράδη. Μάλιστα η κυρία Τετράδη τόνισε ότι η εφετινή περίοδος του Πάσχα δίνει την ευκαιρία στους Έλληνες να επισκεφτούν και προορισμούς που το καλοκαίρι είναι οικονομικά απλησίαστοι για τα ελληνικά νοικοκυριά.

Σε ό,τι αφορά την πληρότητα στα ξενοδοχειακά καταλύματα της χώρας την περίοδο του Πάσχα, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ξενοδόχων Κρήτης και μέλος του ΞΕΕ Μανόλης Τσακαλάκης δήλωσε ότι ξενοδοχεία που θα έχουν πληρότητα από 50% πάνω θα πρέπει να είναι ευχαριστημένοι την δεδομένη χρονική στιγμή.

Βέβαια, παρατήρησε ότι υπάρχουν και μονάδες για παράδειγμα στην Κρήτη που δεν «πέφτει»… καρφίτσα την περίοδο του Πάσχα, αν και η Κρήτη δεν είναι ένας παραδοσιακός πασχαλινός προορισμός για τους Έλληνες, όπως είπε.

Σε κάθε περίπτωση, η «ναυαρχίδα» του ελληνικού τουρισμού η Κρήτη και εφέτος θα πρωταγωνιστήσει σε ελεύσεις τουριστών, με τον κ. Τσακαλάκη να τονίζει ότι τα μηνύματα είναι θετικά και αυτό πηγάζει από το γεγονός ότι οι προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις για το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» του Ηρακλείου είναι αυξημένες κατά 7% φέτος σε σχέση με πέρυσι. Ωστόσο, εμπλεκόμενοι με τα τουριστικά πράγματα της χώρας έδωσαν το στίγμα των περιοχών που αναμένεται να προσελκύσουν τους Έλληνες Επισκέπτες την περίοδο των διακοπών του Πάσχα.

Μύκονος: Πλειοψηφία οι Έλληνες επισκέπτες το Πάσχα

Στη Μύκονο, οι ετοιμασίες είναι πυρετώδης για την νέα σαιζόν και φυσικά οι Έλληνες θα είναι η πλειοψηφία των επισκεπτών το Πάσχα, όπως ανέφερε η Γεωργία Κοντιζά, Managing Director του Koukoumi Hotel, του πρώτου vegan ξενοδοχείου στην Ελλάδα.

Ωστόσο, μεταφέροντας τον «παλμό» του νησιού, εκτιμά ότι η εφετινή χρονιά θα είναι καλύτερη από πέρυσι, αν και τα μηνύματα από τους τοπικούς επιχειρηματίες είναι αντιφατικά. Κάποιοι κάνουν λόγο για αργό ξεκίνημα του Μαΐου και κάποιοι άλλοι σημειώνουν πως θα πάει καλύτερα σε σχέση με πέρυσι.

Σε κάθε περίπτωση, στη χώρα της Μυκόνου τα περισσότερα καταλύματα ήδη έχουν ανοίξει, ενώ κάποιες μονάδες που παραδοσιακά άνοιγαν μέσα Απριλίου έχουν προγραμματίσει το άνοιγμα τους στα μέσα Μαΐου. Στο μεταξύ, εντατικοί είναι και οι έλεγχοι από ειδικά κλιμάκια, που χτενίζουν την Μύκονο για κάθε είδους παραβάσεις, όπως τονίσθηκε.

Τήνος: Τα ξενοδοχεία θα έχουν πολύ καλή πληρότητα για το Πάσχα

Στην Τήνο, όπως σημείωσε ο Στέλιος Μαλλιάρης, Πρόεδρος των ξενοδόχων στο «νησί της Παναγίας», τα ξενοδοχεία θα έχουν πολύ καλή πληρότητα για το Πάσχα από Έλληνες πελάτες αποκλειστικά, καθώς οι ελεύσεις των ξένων επισκεπτών αναμένονται από τα τέλη Μάη.

Μάλιστα, εκτίμησε ότι η φετινή χρονιά θα είναι μία χρονιά εφάμιλλη της πολύ καλής περσινής. Πάντως, έκανε λόγο για την τελευταία καλή χρονιά των Κυκλάδων, λόγω της οικονομικής κρίσης στην Ευρώπη, αλλά και του γεγονότος ότι οι Κυκλάδες έχουν ακριβύνει πάρα πολύ σαν προορισμός, ως αποτέλεσμα και της απληστίας πολλών επαγγελματιών, όπως εξήγησε.

Σίφνος: Η τουριστική κίνηση είναι ενισχυμένη και εφέτος

«Πόλος έλξης για Έλληνες ταξιδιώτες και η Σίφνος την περίοδο του Πάσχα, με τον ξενοδόχο και μηχανικό, Γρηγόρη Σκαλιστήρα, να υπογραμμίζει ότι η νέα του μονάδα στο νησί των Κυκλάδων Sigma Residences είναι γεμάτη, ενώ, αντίστοιχη είναι εικόνα και για τους επιχειρηματίες του νησιού που έχουν ανοικτά τα καταλύματα τους.

Παράλληλα, ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού του Δήμου Σίφνου, Γιάννης Ραφελέτος, επεσήμανε πως η τουριστική κίνηση θα είναι ενισχυμένη. Μάλιστα, πολλοί είναι οι επαγγελματίες που αποφάσισαν τελικά να ανοίξουν τα καταλύματα εν όψει του Πάσχα, λόγω του έντονου ενδιαφέροντος που εκδηλώθηκε.

Η Σίφνος, όπως τόνισε, προσφέρει μία μοναδική πασχαλινή εμπειρία. Κατά την διάρκεια της ακολουθίας των Μεγάλων Ωρών τη Μεγάλη Πέμπτη, ομάδες πιστών λαμβάνουν το Άγιο Φως και επισκέπτονται απομακρυσμένα ξωκλήσια και μοναστήρια για να ανάψουν το καντήλι του εκάστοτε Αγίου. Επίσης, ξεχωρίζουν ο Επιτάφιος στις Καμάρες που μεταφέρεται συχνά με καΐκι και μπαίνει μέσα στη θάλασσα, ο Εσπερινός της Αγάπης την Κυριακή του Πάσχα στην Ι.Μ. Βρύσης καθώς και τα θρησκευτικά δρώμενα στο Κάστρο.

Άνδρος: Η πληρότητα στα καταλύματα θα «αγγίξει» το 100%

Στην Άνδρο, η πληρότητα στα καταλύματα θα αγγίξει το 100% και για το λόγο αυτό, έχουν προγραμματιστεί επιπλέον δρομολόγια από τα υπερσύγχρονα πλοία της γραμμής προκειμένου να καλύψουν τη ζήτηση τονίζει ο Δήμαρχος Άνδρου Θεοδόσης Σουσούδης που αναφέρει σχετικά:

«Εφέτος το Πάσχα αναμένουμε χιλιάδες επισκέπτες στην Άνδρο, κυρίως Έλληνες αλλά και ξένους. Το Πάσχα στην Άνδρο αποτελεί εμπειρία με την περιφορά των επιταφίων και την κατάνυξη της Μεγάλης Εβδομάδας στις εκκλησίες σε όλα τα χωριά, αλλά και στα εκπληκτικά μοναστήρια του νησιού Εντυπωσιάζουν τα παραδοσιακά μάσκουλα και πυροτεχνήματα στο χωριό Στενιές που είναι ένα έθιμο πολλών δεκαετιών την Κυριακή του Πάσχα».

Πάτμος: Οι κρατήσεις κινούνται σε υψηλά επίπεδα

Κλίμα αισιοδοξίας μετέφερε και ο Δήμαρχος Πάτμου, Νικήτας Τσαμπαλάκης, σημειώνοντας πως «το νησί της Αποκάλυψης αποτελεί έναν από τους δημοφιλέστερους θρησκευτικούς προορισμούς, προσφέροντας τη δυνατότητα στους επισκέπτες της να γιορτάσουν το Πάσχα με ιδιαίτερη κατάνυξη.

Το ενδιαφέρον είναι πολύ μεγάλο και οι κρατήσεις κινούνται σε υψηλά επίπεδα. Ως νέα Δημοτική αρχή, μαζί με τις επιχειρήσεις και τους κατοίκους προετοιμαζόμαστε ώστε να είναι όλα έτοιμα για την υποδοχή των επισκεπτών και των πιστών».

Κάρπαθος: «Πόλος έλξης» επισκεπτών από διάφορες περιοχές της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης

«Οι φυσικές ομορφιές σε συνδυασμό με τις αιωνόβιες παραδόσεις καθιστούν την Κάρπαθο πόλο έλξης επισκεπτών από διάφορες περιοχές της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης κατά τις ημέρες του Πάσχα που η επισκεψιμότητα προβλέπεται αυξημένη.

Μοναδικές πασχαλινές στιγμές θα χαρίσουν τα κάλαντα του Λαζάρου το Σάββατο του Λαζάρου, τα διαχρονικά “σύρματα” στα Σπόα τη Δευτέρα του Πάσχα, αλλά και η περιφορά των εικόνων στα σπίτια των κατοίκων σε ολόκληρο το νησί το πρωί της Λαμπρής Τρίτης.

Το βράδυ της ίδιας μέρας, τον ρυθμό θα δώσουν οι παραδοσιακοί χοροί και τα τραγούδια στην Όλυμπο με την συμμετοχή όλων των γυναικών που φοράνε την τοπική παραδοσιακή φορεσιά του χωριού», τόνισε ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού του Δήμου Καρπάθου, Τάσος Μηλιός.

Νάξος: «Η πληρότητα εκτιμάται πως θα ξεπεράσει το 90%»

«Σε Πασχαλινούς ρυθμούς κινείται η Νάξος με τους επαγγελματίες και τους κατοίκους να οργανώνονται ώστε να προσφέρουν στους επισκέπτες τη δυνατότητα να βιώσουν μοναδικές παραδόσεις, ξεχωριστά ήθη και έθιμα και απολαυστικά τοπικά εδέσματα.

Ήδη το νησί δέχεται πλήθος ξένων ταξιδιωτών, ενώ για τις εορταστικές ημέρες η επισκεψιμότητα θα ενισχυθεί και από τον εγχώριο τουρισμό και η πληρότητα εκτιμάται πως θα ξεπεράσει το 90%», υπογράμμισε ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων, Βαγγέλης Κατσαράς.

Αστυπάλαια: «Έχουν εξαντληθεί τα ακτοπλοϊκά όσο και τα αεροπορικά εισιτήρια για τη Μεγάλη εβδομάδα»

«Τόσο τα ακτοπλοϊκά όσο και τα αεροπορικά εισιτήρια για Αστυπάλαια τη Μεγάλη εβδομάδα έχουν εξαντληθεί. Το Πάσχα στην “πεταλούδα του Αιγαίου” προβλέπεται μοναδικό με τη συνάντηση των Επιταφίων στην κεντρική πλατεία και το έθιμο των βεγγαλικών μεταξύ των δύο εκκλησιών να δημιουργούν ανεξίτηλες αναμνήσεις.

Την Κυριακή του Πάσχα το ψήσιμο του Λαμπριανού είναι το παραδοσιακό μας πιάτο που ικανοποιεί κάθε απαιτητικό της γεύσης», εξήγησε ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού του Δήμου Αστυπάλαιας, Κώστας Καμπύλης.

Ίος: Ήδη έχουν αρχίσει οι αφίξεις τουριστών από το εξωτερικό

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Τουρισμού του Δήμου Ιητών, Αντώνης Μέττος, προσέθεσε πως «έχουν ήδη ξεκινήσει οι αφίξεις τουριστών στην Ίο από το εξωτερικό ενώ η ροή αυξάνεται προοδευτικά μέρα με τη μέρα.

Όσον αφορά τον εγχώριο τουρισμό, στο επόμενο διάστημα αναμένονται επισκέπτες από τα αστικά κέντρα που θα βιώσουν αυθεντικό Πάσχα στο Κυκλαδίτικο νησί του Ομήρου.

Οι παραδόσεις θα είναι μέρος της καθημερινότητας για ντόπιους και ταξιδιώτες κατά τη Μεγάλη Εβδομάδα, με τα διαχρονικά έθιμα της κούνιας, του παιχνιδιού με τις μπάλες, καθώς και παραδοσιακών χορών με ντόπια παραδοσιακά γλυκά να “κλέβουν” την παράσταση».

Πηγή: ΑΠΕ–ΜΠΕ.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δημοσκόπηση GPO: Άνοδος και ισχυρό προβάδισμα της Νέας Δημοκρατίας έναντι του ΣΥΡΙΖΑ

Η Νέα Δημοκρατία διατηρεί το ισχυρό της προβάδισμα εν όψει ευρωεκλογών, σύμφωνα με δημοσκόπηση της GPO.

Παραμένει το διψήφιο προβάδισμα της Νέας Δημοκρατίας έναντι του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, όπως καταγράφεται στη δημοσκόπηση της GPO που δημοσιεύθηκε σήμερα (27/04) στην εφημερίδα «Παραπολιτικά».

Συγκεκριμένα, στην εκτίμηση ψήφου, η Νέα Δημοκρατία συγκεντρώνει 33,6%, ο ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται στο 16,3%, το ΠΑΣΟΚ στο 13,5% και ακολουθούν το ΚΚΕ με 8,8%, οι Σπαρτιάτες με 2,4%, η Ελληνική Λύση με 9,1%, η Νίκη με 3,4%, η Πλεύση Ελευθερίας με 3,1%, το ΜέΡΑ25 με 2,1%, η Νέα Αριστερά με 2,7% και οι Δημοκράτες του Ανδρέα Λοβέρδου με 2,2% και η απάντηση «άλλο» με 2,8%

Το προηγούμενο διάστημα, το κυβερνών κόμμα βρέθηκε σε δύσκολη θέση δημοσκοπικά, αλλά και πολιτικά, λόγω του νομοσχεδίου για τα ομόφυλα ζευγάρια και την τεκνοθεσία, αλλά κυρίως εξαιτίας της υπόθεσης του δυστυχήματος των Τεμπών, η δικαστική διερεύνηση της οποίας βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μητσοτάκης στις «Ημέρες Καριέρας» της ΔΥΠΑ: «Η ανεργία μειώνεται και οι μισθοί αυξάνονται»

Η 30ή «Ημέρα Καριέρας» της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης πραγματοποιείται στον Πειραιά, παρουσία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.

Ο ΠρωθυπουργόςΚυριάκος Μητσοτάκης, παραβρέθηκε το πρωί στην 30ή «Ημέρα Καριέρας» που διοργάνωσε η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης στο λιμάνι του Πειραιά, με επίκεντρο τη «γαλάζια» οικονομία.

Ο Πρωθυπουργός ενημερώθηκε από την Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής ΑσφάλισηςΔόμνα Μιχαηλίδου, τον Υφυπουργό, Βασίλη Σπανάκη και τον Διοικητή της ΔΥΠΑΣπύρο Πρωτοψάλτη, για τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει η Υπηρεσία στην αγορά εργασίας.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με εκπροσώπους των περισσότερων από 70 επιχειρήσεων που συμμετέχουν στην 30ή «Ημέρα Καριέρας», αναζητώντας προσωπικό για πάνω από 1.000 θέσεις εργασίας στους κλάδους της «γαλάζιας» οικονομίας, καθώς και με ανέργους που αναζητούν εργασία και εργαζόμενους που επιθυμούν να αλλάξουν εργασία, οι οποίοι, μέσω των «Ημερών Καριέρας», μπορούν να έρθουν απευθείας σε επαφή με εργοδότες.

«Αγαπητέ κύριε Διοικητά, θέλω να συγχαρώ στο πρόσωπό σας τη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης, αλλά και το Υπουργείο Εργασίας, για τις πολύ σημαντικές πρωτοβουλίες που έχετε αναλάβει στον τομέα των ενεργητικών πολιτικών εργασίας», ανέφερε ο Πρωθυπουργός και τόνισε:

«Οι “Ημέρες Καριέρας” έχουν κατοχυρωθεί πλέον στη συνείδηση των επιχειρήσεων και των εργαζόμενων ως ένας εξαιρετικά επιτυχημένος θεσμός. Είναι η 30ή αυτή, η οποία μάλιστα είναι αφιερωμένη στη γαλάζια οικονομία.

Όπως είπατε, 70 επιχειρήσεις συμμετέχουν, παραπάνω από 1.000 θέσεις εργασίας προσφέρονται είτε για ανέργους είτε για εργαζόμενους που μπορεί να θέλουν να αλλάξουν απασχόληση, να έρθουν εδώ να συνομιλήσουν απευθείας με τις επιχειρήσεις, προκειμένου να κάνουν την καλύτερη δυνατή επιλογή για το εργασιακό τους μέλλον.

Καθώς η ανεργία στη χώρα μας πλέον μειώνεται και καθώς οι μισθοί αυξάνονται, αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία η ευθυγράμμιση των δυνατοτήτων του εργατικού δυναμικού με τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς εργασίας.

Στον τομέα αυτόν, η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης παίζει έναν καθοριστικό ρόλο, όχι μόνο με δράσεις όπως οι “Ημέρες Καριέρας” αλλά και μέσα από προγράμματα κατάρτισης και επανεκπαίδευσης, μέσα από τις σχολές μαθητείας της ΔΥΠΑ, ώστε να μπορέσουμε να προσφέρουμε, κυρίως στους νέους συμπολίτες μας, περισσότερες ευκαιρίες εργασίας και κυρίως πιο πολλές σταθερές, καλοπληρωμένες δουλειές.

Οπότε, συγχαρητήρια και πάλι για ακόμη μία πολύ όμορφη πρωτοβουλία. Εδώ θα είναι μέχρι το απόγευμα, αν κάποιοι δείτε αυτό το ρεπορτάζ και έχετε ενδιαφέρον να κατέβετε μέχρι τον Πειραιά, πραγματικά δεν θα χάσετε τον χρόνο σας».

Ο Διοικητής της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης, Σπύρος Πρωτοψάλτης, επεσήμανε πως «είναι πολύ μεγάλη τιμή για τη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης που ο Πρωθυπουργός ήρθε σήμερα εδώ, στην 30ή “Ημέρα Καριέρας”. Είναι η τρίτη φορά, μάλιστα, που επισκέπτεται “Ημέρα Καριέρας”. Η σημερινή είναι αφιερωμένη στη “γαλάζια” οικονομία.

Εβδομήντα επιχειρήσεις με πάνω από 1.000 θέσεις εργασίας αναζητούν προσωπικό και όποιος θέλει είτε να βρει δουλειά, είτε να αλλάξει δουλειά και να δουλέψει στα επαγγέλματα της θάλασσας, μπορεί να έρθει σήμερα εδώ, να μιλήσει με τις επιχειρήσεις.

Είναι ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία οι “Ημέρες Καριέρας” για τη μείωση της ανεργίας κι ώστε να λύσουμε το πρόβλημα που υπάρχει στην αγορά εργασίας, με τις δυσκολίες σε εύρεση προσωπικού.

Θέλω να ευχαριστήσω για άλλη μία φορά τον Πρωθυπουργό της χώρας για τη στήριξη στη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης, για τη μεταρρύθμιση που κάνει η ΔΥΠΑ ώστε να γίνει ένας πραγματικός σύμμαχος για τις επιχειρήσεις και για το εργατικό δυναμικό της χώρας. Πρόεδρε, σας ευχαριστούμε πάρα πολύ».

ΠΗΓΗ | newsbomb.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en