Μαγιορκίνης: Ποιοι είναι εκτεθειμένοι στην ιλαρά | Σε ποια ηλικία γίνονται τα εμβόλια

O καθηγητής Υγιεινής και Επιδημιολογίας του ΕΚΠΑ, Γκίκας Μαγιορκίνης, μίλησε σήμερα στην ΕΡΤ για την επιδημιολογική εικόνα της ιλαράς στη χώρα μας. Όπως είπε, είναι εκ των νοσημάτων που προστατευόμαστε πλήρως μέσω του εμβολιασμού που γίνεται στην παιδική ηλικία, τονίζοντας ότι ο εμβολιασμός συνήθως «συστήνεται μετά το πρώτο έτος (η πρώτη δόση) και μετά το δεύτερο έτος η δεύτερη δόση, παρέχοντας 100% προστασία για όλη μας τη ζωή».

Υπογράμμισε ότι όσοι εμβολιαστούν δεν θα κολλήσουν ιλαρά, αλλά στη χώρα μας υπάρχουν πληθυσμοί που δεν έχουν ολοκληρώσει τον εμβολιασμό και γι’ αυτό το λόγο είναι εξαιρετικά εκτεθειμένοι.

«Πάνω από το 50% των κρουσμάτων παρατηρείται σε πληθυσμούς Ρομά. Αυτό που πρέπει όμως να τονίσουμε είναι ότι όσοι είναι εμβολιασμένοι δεν έχουν κανένα απολύτως φόβο να κολλήσουν από αυτούς που είναι μη εμβολιασμένοι», είπε.

Σε ό,τι αφορά όλους τους ενήλικες που δεν έχουν κάνει και τις δύο δόσεις τόνισε ότι όλοι όσοι έχουν περάσει την ιλαρά, έχουν εφ’ όρου ζωής ανοσία. «Εάν δεν έχει κάνει κάποιος τη δεύτερη δόση, μπορεί να την κάνει οποτεδήποτε στιγμή. Ακόμα και στα 60 έτη» ανέφερε.

Σε ερώτηση για το πώς μπορεί να διαπιστώσει κάποιος ενήλικας εάν έχει εμβολιαστεί ο Γ. Μαγιορκίνης είπε ότι μπορεί να κάνει τεστ αντισωμάτων.

Πηγή: Newsbeast.gr

 




ΕΣΥ – Χειρουργεία | Τραγική η κατάσταση στη Βόρεια Ελλάδα

Στη Βόρεια Ελλάδα συγκεντρώνονται περισσότερα από τα μισά περιστατικά που έχουν αναμονή για χειρουργείο πάνω από ένα χρόνο.

Τα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο πρόβλημα για διενέργεια χειρουργείου λόγω έλλειψης προσωπικού. Πρόκειται για «αγκάθι» στην επικείμενη εφαρμογή των απογευματινών χειρουργείων, καθώς και η ίδια η ηγεσία του υπουργείου Υγείας εκτιμά ότι στη Θεσσαλονίκη πιθανότατα δεν προχωρήσει, στον ίδιο βαθμό σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα, η νέα δυνατότητα που δίνεται στο ΕΣΥ για χειρουργικές επεμβάσεις.

Δύο νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης, το «Ιπποκράτειο» και το «Παπανικολάου», καταγράφουν σημαντικές καθυστερήσεις για χειρουργική επέμβαση. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Δημόσιων Νοσοκομείων (ΠΟΕΔΗΝ), Μιχάλη Γιαννάκο, στο «Ιπποκράτειο» λειτουργούν οι πέντε από τις 12 χειρουργικές αίθουσες και στο «Παπανικολάου» οι τέσσερις από τις 12. Όπως γίνεται αντιληπτό, είναι δύσκολο με τους υπάρχοντες γιατρούς να λειτουργήσουν τα χειρουργεία και το απόγευμα, απορροφώντας περιστατικά από τη μακρά λίστα, ενώ ταυτόχρονα να διατηρηθεί η πρωινή λειτουργία ως έχει. Σημειώνεται ότι προαπαιτούμενο του σχεδιασμού του υπουργείου Υγείας για να γίνονται απογευματινά χειρουργεία είναι η πρωινή λειτουργία των νοσοκομείων να μείνει αμετάβλητη.

protothema.gr




Απογευματινά χειρουργεία επί πληρωμή: Πώς θα λειτουργήσουν | Πλαφόν τα 2.000 για πολίτες

Σε τρεις μήνες θα είναι έτοιμο το σάιτ που θα αφορά την ενιαία λίστα χειρουργείων, από την οποία θα μπορούν οι πολίτες να ενημερώνονται για όλες τις ημερομηνίες, όπως ανακοίνωσε μεταξύ άλλων ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης και ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους κατά την ενημέρωση για τα απογευματινά χειρουργεία.

Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν η κατηγοριοποίηση των επεμβάσεων θα γίνεται ε έξι κατηγορίες με βάση ιατρικά κριτήρια. Το συνολικό ποσό που θα καταβάλει ο ασθενείς ξεκινά από 300 ευρώ και φτάνει μέχρι τα 2.000 ευρώ.

Η κοστολόγηση των επεμβάσεων σε επίπεδο κατηγορίας

  • Πολύ μικρή: 300 ευρώ
  • Μικρή: 500 ευρώ
  • Μεσαία: 900 ευρώ
  • Μεγάλη: 1.200 ευρώ
  • Βαρεία: 1.600 ευρώ
  • Εξαιρετικά βαρεία: 2.000 ευρώ

Σύγκριση κόστους με τον ιδιωτικό τομέα

Στη σύγκριση με τον ιδιωτικό τομέα του κόστους των χειρουργικών επεμβάσεων με βάση το είδος και την κατηγορία το υπουργείο Υγείας έδωσε τα εξής παραδείγματα. 

Για μία επέμβαση καταρράκτη που κατατάσσεται στην πολύ μικρή ή μικρή κατηγορία το κόστος των απογευματινών χειρουργείων κυμαίνεται από 300 έως 500 ευρώ σε σχέση με τον ιδιωτικό τομέα όπου το ποσό ανεβαίνει πάνω από τα 800 ευρώ

Ανακοινώσεις για απογευματινά χειρουργεία

 

Για επέμβαση βουβωνοκύλης στη μικρή κατηγορία το κόστος είναι 500 ευρώ, ενώ στον ιδιωτικό τομέα ξεπερνά τα 1.800 ευρώ.  Επίσης η χολοκυστεκτομή στη μικρή ή μεγάλη κατηγορία θα κοστίζει 500 έως 1.200 ευρώ αντί για πάνω από 2.500 ευρώ στον ιδιωτικό τομέα.

Η αρθροπλαστική γονάτου στη μεγάλη ή βαρεία κατηγορία θα έχει κόστος 1.00 έως 1.600, ενώ στον ιδιωτικό τομέα το κόστος ξεπερνά τα 3.500 ευρώ.

Οι αμοιβές των γιατρών

Σε ό,τι αφορά τις αμοιβές που θα λαμβάνουν οι γιατροί, οι κύριοι Γεωργιάδης και Θεμιστοκλέους παρουσίασαν ενδεικτικά κάποιες από τις ανώτατες που έχουν οριστεί. Για παράδειγμα, κατά τη διαδικασία χολοκυστεκτομής, ο συντονιστής διευθυντής θα λαμβάνει 550 ευρώ και ο αναισθησιολόγος 350. Για την αρθροπλαστική ισχύου, ο συντονιστής χειρούργος θα παίρνει 750 ευρώ και ο αναισθησιολόγος 300.

Σύμφωνα με την ενημέρωση, οι νοσηλευτές θα λαμβάνουν περισσότερα χρήματα από ότι σήμερα που αμείβονται με δέκα ευρώ την ώρα.

Πηγή: ethnos.gr




Γενόσημα: Έρχεται ρύθμιση που θα βάζει κόφτη στα 3 ευρώ μετά τις αντιδράσεις

Νέα ρύθμιση ετοιμάζει το Υπουργείο Υγείας για τα γενόσημα φάρμακα και τη συμμετοχή των πολιτών σε αυτά, μετά τις αντιδράσεις των τελευταίων ημερών. Όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, θα μπει «κόφτης» έτσι ώστε οι πολίτες να μην επιβαρύνονται με περισσότερα από συνολικά 3 ευρώ, ανεξαρτήτως της τιμής των γενοσήμων.

Η παρέμβαση του Υπουργείου Υγείας έρχεται μετά την αναστάτωση που έχει προκληθεί από την περασμένη Δευτέρα και τη διαπίστωση στην πράξη, μπροστά στους πάγκους των ιδιωτικών φαρμακείων, ότι σε κάποιες περιπτώσεις φαρμάκων το ποσό της συμμετοχή των ασφαλισμένων είναι αισθητά αυξημένη, παρότι δεν έχει αυξηθεί το ποσοστό.

Γιατί όμως αυξήθηκε η συμμετοχή; Σύμφωνα με νομοθετική ρύθμιση του 2022 καταργήθηκε η εξίσωση της ασφαλιστικής τιμής (τιμή αποζημίωσης) και της λιανικής τιμής ενός φαρμάκου για τα γενόσημα. Όλα τα φάρμακα, δηλαδή, εντάχθηκαν στον ίδιο κανόνα για τον υπολογισμό συνεισφοράς του ασθενούς. Ο νόμος πήρε παρατάσεις, με την τελευταία να λήγει τέλος του 2023. Ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, δεν έδωσε άλλη αναβολή, και έτσι τέθηκε σε ισχύ.

Η τιμή αποζημίωσης (ή ασφαλιστική τιμή) ενός φαρμάκου πάνω στην οποία ορίζεται και η συμμετοχή του ασθενούς στην αγορά του (10% ή 25% ανάλογα με το αν πρόκειται για χρόνιες ή μη παθήσεις), προσδιορίζεται με βάση το πιο φτηνό σκεύασμα στην κατηγορία. Αυτό αφορά στα φάρμακα για τα οποία δεν ισχύει προστασία πατέντας και έτσι ως ασφαλιστική τιμή προσδιορίζεται συνήθως η τιμή του πιο φτηνού. Αν τώρα ένας ασθενής επιλέξει να αγοράσει ένα πιο ακριβό φάρμακο με την ίδια δραστική ουσία, τότε η διαφορά ανάμεσα στη λιανική τιμή και την ασφαλιστική τιμή καλύπτεται από τον ίδιο.

Για τα γενόσημα έως σήμερα ίσχυαν τα εξής: Ο ΕΟΠΥΥ χρέωνε ως συμμετοχή του ασθενούς μόνο το 10% ή 25% που αναλογούσε στη λιανική τιμή, ανεξάρτητα αν επέλεγε το φθηνότερο ή κάποιο πιο ακριβό γενόσημο. Η διαφορά των δύο τιμών επιβάρυνε τον ΕΟΠΥΥ και ήταν της τάξης των 30 εκατ. ευρώ. Βέβαια το κόστος αυτό κατέληγε στις φαρμακευτικές εταιρείες μέσω του clawback (αυτόματες επιστροφές). Πλέον, όμως, η εξαίρεση για τα γενόσημα σταμάτησε και τη διαφορά την επιβαρύνονται οι πολίτες.

Αξίζουν κάποια παραδείγματα για να γίνει κατανοητή η αλλαγή:

• Γενόσημο σκεύασμα παθήσεων του πεπτικού συστήματος είχε λιανική (εξομοιωμένη με την ασφαλιστική) τιμή 4,35 ευρώ με το δελτίο τιμών του Δεκεμβρίου. Με το νέο δελτίο τιμών και ενσωματωμένες τις παραπάνω αλλαγές, έχει ασφαλιστική τιμή 2,41 ευρώ και λιανική τιμή 4,12 ευρώ. Ο πολίτης που έχει συμμετοχή 25% στα φάρμακα, συνήθιζε να πληρώνει για αυτό 1,09 ευρώ. Τώρα, καλείται να πληρώσει 0,60 ευρώ τη συμμετοχή 25% που υπολογίζεται επί της ασφαλιστικής τιμής (δηλαδή το 25% του 2,41 ευρώ) και επιπλέον τη διαφορά των δύο τιμών η οποία είναι 1,71 ευρώ. Επομένως, θα δώσει ως συνολική συμμετοχή 2,31 ευρώ.

• Ακριβώς με τον παραπάνω τρόπο υπολογισμού και στην ίδια κατηγορία ποσοστού συμμετοχής, δηλαδή 25%, ο πολίτης για γενόσημο σκεύασμα μετφορμίνης έδινε συμμετοχή 7,01 ευρώ (λιανική και ασφαλιστική τιμή 28,02 ευρώ), ενώ πλέον χρειάζεται να δώσει 5,49 ευρώ τη συμμετοχή του επί της ασφαλιστικής τιμής (21,95 ευρώ με το νέο δελτίο τιμών) και τη διαφορά λιανικής (26,04 ευρώ) με ασφαλιστική τιμή. Συνεπώς, συνολικά 9,58 ευρώ.

• Γενόσημο σκεύασμα σιταγλιπτίνης και μετφορμίνης είχε συμμετοχή (25%) έως τώρα 7,01 ευρώ. Πλέον, με ασφαλιστική τιμή 20,49 ευρώ και λιανική τιμή 24,31 ευρώ έχει συμμετοχή επί της ασφαλιστικής τιμής 5,12 ευρώ και τη διαφορά των δύο τιμών που είναι 3,82 ευρώ. Άρα, συνολική συμμετοχή 8,94 ευρώ.

• Γενόσημο σκεύασμα για το καρδιαγγειακό σύστημα είχε συμμετοχή (25%) 4,69 ευρώ (κόστιζε 18,79 ευρώ), ενώ πλέον έχει συμμετοχή επί της ασφαλιστικής τιμής (15,13 ευρώ) που προκύπτει στα 3,78 ευρώ και επιπλέον τη διαφορά με τη νέα λιανική τιμή (17,44 ευρώ). Συνολική συμμετοχή, επομένως, 6,09 ευρώ.

• Υπάρχουν και περιπτώσεις με σημαντικές διαφοροποιήσεις. Ενδεικτικά, γενόσημο φάρμακο στην κατηγορία των στατινών με λιανική τιμή 23,28 ευρώ (και με το παλιό και με το νέο δελτίο τιμών) και ασφαλιστική τιμή 7,35 ευρώ, είχε ως συμμετοχή από τον πολίτη, για την κατηγορία του 25%, 5,82 ευρώ, ενώ πλέον ανέρχεται σε 17,70 ευρώ.

Με δεδομένες τις αντιδράσεις και την κατανόηση ότι σε ορισμένες θεραπευτικές κατηγορίες, η τιμή αποζημίωσης έχει μεγάλη διαφορά με τη λιανική τιμή ενός φαρμάκου, το Υπουργείο Υγείας προχωρά σε αλλαγές.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε (ΕΡΤ) ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, εντός της ημέρας επίκειται ρύθμιση ώστε για κανένα γενόσημο σκεύασμα να μην υπάρχει συνολική επιβάρυνση για τον πολίτη πάνω από 3 ευρώ. Οι αρμόδιες υπηρεσίες επεξεργάζονται τώρα τη ρύθμιση ώστε να μπει «κόφτης» στα 3 ευρώ συνολικής συμμετοχής από τους πολίτες. Τη διαφορά που θα προκύπτει θα καταβάλλει ο ΕΟΠΥΥ και θα μετακυλίεται ως clawback (αυτόματες επιστροφές) στις φαρμακευτικές εταιρείες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν έχουν όλοι οι πολίτες 25% συμμετοχή στα φάρμακα. Η συμμετοχή προσδιορίζεται ανάλογα με τις παθήσεις. Ορισμένα χρόνια νοσήματα (καρκίνος, παραπληγία, νεφρική νόσος τελικού σταδίου, ψυχώσεις, διπολική διαταραχή, κ.ά) έχουν συμμετοχή 0%. Άλλα νοσήματα (διαβήτης, ΧΑΠ, Αλτσχάιμερ, κ.ά) έχουν συμμετοχή στα φάρμακα 10%. Η συμμετοχή 25% είναι για την πλειοψηφία των πολιτών χωρίς σοβαρές παθήσεις.




Δελτίο Τύπου του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου για τις συμμετοχές στα γενόσημα φάρμακα

Δελτίο Τύπου

Σήμερα ο Υπουργός Υγείας ανέφερε σε τηλεοπτικό σταθμό σχετικά με το πρόβλημα που έχει παρουσιαστεί με τις αυξημένες συμμετοχές των ασφαλισμένων όταν προμηθεύονται γενόσημα, ότι ο ασθενής έχει τη δυνατότητα επιλέγοντας το φθηνότερο φάρμακο της ίδιας δραστικής ουσίας, να μην πληρώνει συμμετοχή.

Στην παρούσα κατάσταση μέσω του συστήματος της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, ο ασθενής προκειμένου να μην καταβάλλει επιπλέον συμμετοχή, θα πρέπει να επιλέξει το φθηνότερο φάρμακο από την ίδια θεραπευτική κατηγορία στην οποία ανήκει, που είναι διαφορετικής δραστικής από αυτό που αναγράφεται στη συνταγή.

Όλη αυτή η επιβάρυνση στη συμμετοχή προέκυψε από την εφαρμογή ενός ανενεργού παλιού νόμου που λάμβανε συνεχείς παρατάσεις στην εφαρμογή του. Ο ΠΦΣ ζήτησε από τον Υπουργό Υγείας να αλλάξει το νόμο για να αποφευχθούν οι μεγάλες επιβαρύνσεις στις συμμετοχές των ασφαλισμένων.

Θεωρούμε επίσης, ότι είναι επιβεβλημένο προκειμένου να γίνει πράξη η δυνατότητα στον Έλληνα ασθενή να επιλέγει φθηνότερο φάρμακο της ίδιας δραστικής ουσίας σύμφωνα και με τις δηλώσεις του Υπουργού, να μην επιτρέπεται η δυνατότητα στον ιατρό να κλειδώνει την εμπορική ονομασία του γενόσημου φαρμάκου.

Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος

Δείτε το Δελτίο Τύπου του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου: ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΦΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΣΤΑ ΓΕΝΟΣΗΜΑ ΦΑΡΜΑΚΑ_




Ο Πούτιν ανακοίνωσε ότι Ρώσοι επιστήμονες είναι κοντά στη δημιουργία εμβολίου για τον καρκίνο

Ο πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν δήλωσε σήμερα ότι Ρώσοι επιστήμονες είναι κοντά στη δημιουργία εμβολίου για τον καρκίνο, το οποίο σύντομα θα είναι διαθέσιμο για τους πάσχοντες.

Σε δηλώσεις του που μεταδόθηκαν από την τηλεόραση ο Πούτιν είπε ότι «έχουμε φθάσει πολύ κοντά στη δημιουργία των λεγόμενων εμβολίων για τον καρκίνο ή ανοσορυθμιστικών φαρμάκων νέας γενιάς».

«Ελπίζω πως σύντομα θα χρησιμοποιούνται αποτελεσματικά ως μέθοδοι εξατομικευμένης θεραπείας» πρόσθεσε, κατά την ομιλία του σε φόρουμ για τις μελλοντικές τεχνολογίες.

Ο Πούτιν δεν προσδιόρισε ποιους τύπους καρκίνου θα στοχεύουν τα εμβόλια, ούτε με ποιον τρόπο.

28319275

Αρκετές χώρες και φαρμακευτικές εταιρείες προσπαθούν να δημιουργήσουν εμβόλια για τον καρκίνο. Πέρυσι η βρετανική κυβέρνηση υπέγραψε συμφωνία με την εταιρεία BioNTech που έχει την έδρα της στη Γερμανία για την έναρξη κλινικών δοκιμών για «εξατομικευμένες θεραπείες καρκίνου», με στόχο να φθάσουν τους 10.000 πάσχοντες έως το 2030.

Οι φαρμακευτικές εταιρείες Moderna και Merck & Co αναπτύσσουν ένα πειραματικό εμβόλιο για τον καρκίνο το οποίο στην μέση φάση έρευνας έδειξε ότι μειώνει την πιθανότητα υποτροπής ή θανάτου από μελάνωμα – ο πιο θανατηφόρος καρκίνος του δέρματος- κατά το ήμισυ ύστερα από θεραπεία τριών ετών.

Αυτήν τη στιγμή υπάρχουν έξι εγκεκριμένα εμβόλια κατά του ιού των ανθρώπινων θηλωμάτων (HPV) που προκαλεί πολλούς καρκίνους, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας , σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), όπως επίσης και τα εμβόλια κατά της ηπατίτιδας Β (HBV), η οποία μπορεί να οδηγήσει στον καρκίνο του πνεύμονα.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, η Ρωσία ανέπτυξε τον δικό της εμβόλιο Sputnik V κατά της COVID-19 το οποίο πούλησε σε ορισμένες χώρες, αν και στο εσωτερικό βρέθηκε αντιμέτωπη με μια γενικευμένη απροθυμία του κόσμου να εμβολιασθεί.

Ο ίδιος ο Πούτιν εμβολιάσθηκε με το εμβόλιο Sputnik σε μια προσπάθεια να πείσει τον κόσμο για την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια του σκευάσματος.

Ο Πούτιν ανακοίνωσε ότι Ρώσοι επιστήμονες είναι κοντά στη δημιουργία εμβολίου για τον καρκίνο




Αναβαθμίζονται ενεργειακά έξι κέντρα υγείας | Θεσσαλία, Στερεά Ελλάδα και νοσοκομείο Τρικάλων

Έπεσαν οι υπογραφές στο υπουργείο Υγείας για τη σύμβαση βάσει της οποίας θα αναβαθμιστούν ενεργειακά και θα ανακαινιστούν το Πολυδύναμο Περιφερειακό Ιατρείο, έξι Κέντρων Υγείας της 5ης Υγειονομικής Περιφέρειας Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδος, καθώς θα ανακαινιστεί και το Νοσοκομείο Τρικάλων.

Σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας οι παρεμβάσεις «θα συνεισφέρουν στην ποιοτική βελτίωση των υπηρεσιών υγειονομικής περίθαλψης» και δρομολογούνται με τη σύμβαση που υπέγραψαν σήμερα ο διοικητής της 5ης ΥΠΕ Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδος, Φώτης Σερέτης και ο εκπρόσωπος της ανάδοχης εταιρείας «ΒΕΡΜΙΟΝ Α.Τ.Ε.Ε.».

Τα κτίρια στα οποία στεγάζονται τα Κέντρα Υγείας και το Πολυδύναμο Περιφερειακό Ιατρείο έχουν κατασκευαστεί κατά κύριο λόγο τη δεκαετία του 1980 με αρχές 1990. Η ανακαίνιση των Κέντρων Υγείας και του Πολυδύναμου Περιφερειακού Ιατρείου στοχεύει στην ενεργειακή και λειτουργική αναβάθμιση των κτιρίων, ήτοι στην αναβάθμιση της θερμομόνωσης, του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού και δικτύων τους και γενικότερα της κατάστασης των κτιριακών υποδομών τους (τοιχοποιίες, δάπεδα, οροφές, μονώσεις, στέγες κ.λπ.). Οι συμβάσεις είναι διάρκειας 12 μηνών και το συνολικό κόστος ανέρχεται σε 9.785.252,45 εκατομμύρια ευρώ.

Στην υπογραφή της σύμβασης παρέστησαν ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη. Η διαδικασία έγινε με την επιμέλεια του ΤΑΙΠΕΔ που εκπροσωπήθηκε από τον εντεταλμένο σύμβουλο Παναγιώτη Σταμπουλίδη, ο οποίος και ενημέρωσε αναλυτικά τον υπουργό για την υλοποίηση του προγράμματος.

Μετά την υπογραφή της σύμβασης, ο Άδωνις Γεωργιάδης δήλωσε πως «το πρόγραμμα της αναβάθμισης των υποδομών του Εθνικού Συστήματος Υγείας που έχουμε εντάξει μέσα στο Ταμείο Ανάκαμψης και εξελίσσεται μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο ιδιαιτέρως ευχαριστώ γιατί έχει αποδειχτεί εξαιρετικά χρήσιμο και αποτελεσματικό, είναι το μεγαλύτερο πρόγραμμα ανακατασκευής υποδομών του ΕΣΥ από την ίδρυσή του. Σε λίγους μήνες θα έχουμε παραδώσει ένα καινούριο Εθνικό Σύστημα Υγείας, τις υπηρεσίες του οποίου θα απολαμβάνουν οι συμπολίτες μας».

Ο εντεταλμένος σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Παναγιώτης Σταμπουλίδης επισήμανε, από την πλευρά του, πως «υλοποιούμε με θρησκευτική ευλάβεια την υλοποίηση του προγράμματος αναβάθμισης των υποδομών υγείας και στη Δευτεροβάθμια υγεία αλλά και στην Πρωτοβάθμια. Θυμίζω ότι ο στόχος είναι να πετύχουμε την αναβάθμιση, τον εκσυγχρονισμό και την ενεργειακή αναβάθμιση 156 κέντρων υγείας και 80 νοσοκομείων. Όπως γνωρίζετε και από το παρελθόν, το ΤΑΙΠΕΔ έχει συνέπεια σε αυτά τα οποία αναλαμβάνει να υλοποιήσει και να είστε βέβαιοι ότι αυτό που θα παραδώσουμε θα είναι ένα άλλο Εθνικό Σύστημα Υγείας σε επίπεδο υποδομών. Είμαι σίγουρος ότι και οι κατασκευαστές αλλά και οι τεχνικές υπηρεσίες των ΥΠΕ θα κάνουν τα μέγιστα ούτως ώστε να προλάβουμε τους χρόνους και σε αυτό είμαστε συνοδοιπόροι και συμβάλουμε με όλες μας τις δυνάμεις προκειμένου να πετύχουμε τους εθνικούς στόχους».

πηγή: Newsbeast.gr




Νέα μέθοδος ανίχνευσης του καρκίνου των ωοθηκών από δείγματα ούρων

Μια νέα πολλά υποσχόμενη μέθοδο, που θα μπορούσε να ανιχνεύσει τον πρώιμο καρκίνο των ωοθηκών από δείγματα ούρων, ανέπτυξαν ερευνητές του πανεπιστημίου Virginia Commonwealth University. Η έρευνα παρουσιάστηκε στην 68η Ετήσια Συνάντηση της Βιοφυσικής Εταιρείας, στη Φιλαδέλφεια της Πενσυλβάνιας.

Προηγούμενη έρευνα είχε δείξει ότι υπάρχουν χιλιάδες μικρά μόρια, τα πεπτίδια, στα ούρα γυναικών με καρκίνο των ωοθηκών. Ο ερευνητής, Γιόζεφ Ράινερ, και οι συνεργάτες του αναζήτησαν μια μέθοδο για την ευκολότερη ανίχνευση αυτών των πεπτιδίων. Στράφηκαν στην τεχνολογία νανοπόρων, που έχει τη δυνατότητα να ανιχνεύει ταυτόχρονα πολλά πεπτίδια. Η βασική ιδέα της ανίχνευσης αυτής περιλαμβάνει τη διέλευση μορίων μέσω ενός μικροσκοπικού πόρου, ενός νανοπόρου, και τη μέτρηση των αλλαγών που συμβαίνουν καθώς τα μόρια κινούνται μέσα σε αυτόν.

Μια νέα πολλά υποσχόμενη μέθοδο, που θα μπορούσε να ανιχνεύσει τον πρώιμο καρκίνο των ωοθηκών από δείγματα ούρων, ανέπτυξαν ερευνητές του πανεπιστημίου Virginia Commonwealth University. Η έρευνα παρουσιάστηκε στην 68η Ετήσια Συνάντηση της Βιοφυσικής Εταιρείας, στη Φιλαδέλφεια της Πενσυλβάνιας.

Προηγούμενη έρευνα είχε δείξει ότι υπάρχουν χιλιάδες μικρά μόρια, τα πεπτίδια, στα ούρα γυναικών με καρκίνο των ωοθηκών. Ο ερευνητής, Γιόζεφ Ράινερ, και οι συνεργάτες του αναζήτησαν μια μέθοδο για την ευκολότερη ανίχνευση αυτών των πεπτιδίων. Στράφηκαν στην τεχνολογία νανοπόρων, που έχει τη δυνατότητα να ανιχνεύει ταυτόχρονα πολλά πεπτίδια. Η βασική ιδέα της ανίχνευσης αυτής περιλαμβάνει τη διέλευση μορίων μέσω ενός μικροσκοπικού πόρου, ενός νανοπόρου, και τη μέτρηση των αλλαγών που συμβαίνουν καθώς τα μόρια κινούνται μέσα σε αυτόν.

πηγή: Newsbeast.gr




Δύσκολη η κατάσταση στο Νοσοκομείο Σερρών -Ακόμη 4 γιατροί δήλωσαν παραίτηση

Άλλοι 4 γιατροί παθολόγοι του Νοσοκομείου Σερρών  κατέθεσαν σήμερα  τις παραιτήσεις  τους στη Διοίκηση του νοσοκομείου, με αποτέλεσμα η παθολογική κλινική να “ξεμένει” με τρεις  μόνο  παθολόγους σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Νοσοκομειακών Ιατρών Σερρών κ. Βαγγέλη Παπαμιχάλη. Η αγανάκτηση των παθολόγων είναι μεγάλη και όλοι τους δηλώνουν εξουθενωμένοι.

epiloges.tv




ΕΟΔΥ: 3 επιδημίες ιλαρά τα τελευταία 20 χρόνια | Τα κρούσματα

Καθησυχαστικός εμφανίζεται ο ΕΟΔΥ για τα κρούσματα ιλαράς στη χώρα μας που έχουν προκαλέσει ανησυχία τις τελευταίες ημέρες στους γονείς στη χώρα μας.

Όπως σημειώνει ο ΕΟΔΥ, η νόσος παρουσιάζει σχετικά χαμηλή μέση ετήσια δηλούμενη επίπτωση στη χώρα μας κατά την περίοδο 2004-2023. Μάλιστα, τονίζεται ότι την 20ετία αυτή κατεγράφησαν τρεις επιδημίες ιλαράς στην χώρα μας.

Τα κρούσματα

Ειδικότερα, κατά την χρονική περίοδο 2004-2023 εκδηλώθηκαν τρεις επιδημίες ιλαράς στη χώρα μας κατά τα έτη 2005-2006, 2010-2011 και 2017-2018. Δηλώθηκαν συνολικά 4.151 κρούσματα με μέση ετήσια δηλούμενη επίπτωση στο σύνολο της χώρας 1,92/100.000 πληθυσμού.

Η πλειοψηφία των κρουσμάτων αφορούσε Έλληνες Ρομά (56,9%), αλλά και νεαρούς ενήλικες από το γενικό πληθυσμό που ήταν ανεμβολίαστοι ή ατελώς εμβολιασμένοι. Το νόσημα παρουσίασε την υψηλότερη επίπτωση στην ηλικιακή ομάδα 0-4 ετών. Δηλώθηκαν συνολικά 4 θάνατοι με μέση ετήσια θνητότητα 0,02%.

Γι’ αυτό και από τον ΕΟΔΥ επισημαίνεται ότι η επιδημιολογική επιτήρηση της νόσου και η έγκαιρη εφαρμογή εμβολιασμού αποτελούν τα πλέον ενδεδειγμένα μέτρα για τον έλεγχο της νόσου.

«Στο πλαίσιο αυτό, κρίνεται αναγκαία αφενός η εγρήγορση των επαγγελματιών υγείας και αφετέρου η εντατικοποίηση των εμβολιασμών με έμφαση στους εμβολιασμούς ειδικών πληθυσμιακών ομάδων, νεαρών εφήβων και ενηλίκων που δεν ολοκλήρωσαν τον εμβολιασμό τους στο παρελθόν, καθώς και η συνεχιζόμενη εγρήγορση των τοπικών και εθνικών αρχών».

Σύμφωνα με το τρέχον Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών Παιδιών και Εφήβων 2023 συνιστώνται δύο δόσεις του εμβολίου για την ιλαρά.

Η 2η δόση συστήνεται σε ηλικία 24-47 μηνών, μπορεί όμως να χορηγηθεί και νωρίτερα, αρκεί να έχουν περάσει 4 εβδομάδες μετά την πρώτη. Και οι δύο δόσεις πρέπει να χορηγούνται μετά το 12ο μήνα ζωής. Παιδιά και έφηβοι που δεν έχουν εμβολιαστεί με 2η δόση πρέπει να αναπληρώσουν το ταχύτερο δυνατόν. Επίσης, σε περιόδους επιδημίας μπορεί να γίνεται εμβολιασμός με MMR από την ηλικία των 6 μηνών.

Στην περίπτωση αυτή, θα πρέπει να επανεμβολιάζονται με δύο δόσεις MMR μετά την ηλικία των 12 μηνών σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.

πηγή: ethnos.gr




Η ιλαρά είναι η πιο μολυσματική ασθένεια που έχει γνωρίσει η επιστήμη | Η σημασία του εμβολιασμού παιδιών και ενηλίκων

Σύμφωνα με τα δεδομένα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, του Πανεπιστημίου Harvard, του Πανεπιστημίου Lancaster και του U.S. Centers for Disease Control and Prevention (CDC), τα περιστατικά ιλαράς πέρυσι αυξήθηκαν κατά 18% σε 9 εκατομμύρια παγκοσμίως. Οι θάνατοι από ιλαρά αυξήθηκαν κατά 43% συγκριτικά με πέρυσι με 130.000 θανάτους το 2022, με τους περισσότερους θανάτους να είναι παιδιών σε αναπτυσσόμενες χώρες.

Οι ιατροί της Θεραπευτικής Κλινικής (Νοσοκομείο Αλεξάνδρα) της Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ – η παθολόγος, καθηγήτρια Επιδημιολογίας και Προληπτικής Ιατρικής της Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ Θεοδώρα Ψαλτοπούλου και η βιολόγος Παναγιώτα Ζαχαράκη – συνοψίζουν τα δεδομένα και αναφέρουν ότι η ιλαρά, που κάποτε ήταν ελεγχόμενη μέσω εκτεταμένου εμβολιασμού, επανεμφανίζεται λόγω της μείωσης των εμβολιασμών σε διεθνές επίπεδο. Οι προσπάθειες για την αύξηση του εμβολιασμού (με MMR – εμβόλιο ιλαράς, ερυθράς, παρωτίτιδας παιδιών και ενηλίκων) στοχεύουν στην αποκατάσταση της ανοσίας της αγέλης και στην πρόληψη των εξάρσεων.

Πριν τη δυνατότητα του εμβολιασμού, 2,6 εκατομμύρια μικρά παιδιά κάθε χρόνο έχαναν τη ζωή τους και εκατομμύρια άλλα ζούσαν με κώφωση ή εγκεφαλική βλάβη. Οι επιπλοκές της ιλαράς κυμαίνονται από σχετικά ήπιες, όπως διάρροια, έως πιο σημαντικές όπως πνευμονία, φλεγμονή του μέσου ωτός και εγκεφαλίτιδα (σπανιότερα, υποξεία σκληρυντική πανεγκεφαλίτιδα), έλκος του κερατοειδούς, με δημιουργία ουλών. Στον απόηχο της επιτυχούς εξάλειψης της ευλογιάς στη δεκαετία του 1970, μια παρόμοια παγκόσμια προσπάθεια εμβολιασμού συνέτριψε τη θνησιμότητα από ιλαρά από 2,6 εκατομμύρια το 1980 σε 73.000 έως το 2014.

Ο αριθμός R της ιλαράς (ο μέσος αριθμός ατόμων που θα μολύνει κάποιος με τον ιό) από 15 ή περισσότερους ξεπερνά ακόμη και τις πιο ανεξέλεγκτες παραλλαγές του SARS-CoV-2. Λόγω αυτής της μολυσματικότητας δεν ήταν ποτέ απολύτως δυνατό να επιτευχθεί η εκρίζωση, αλλά πολλές χώρες έχουν κηρυχθεί απαλλαγμένες από την ιλαρά από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ). Για παράδειγμα, η ΗΠΑ θεωρήθηκε απαλλαγμένη από τη νόσο το 2000, μετά τον εμβολιασμό ή τη νόσηση του 95 % του πληθυσμού. Ωστόσο, ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο θεωρήθηκε απαλλαγμένο από ιλαρά το 2016, έχασε το καθεστώς του μόλις δύο χρόνια αργότερα. Και τώρα υπάρχουν αυξανόμενοι αριθμοί κρουσμάτων σε όλη την Αγγλία, με σημαντική έξαρση στο Λονδίνο.

Το κύριο όπλο στον πόλεμο κατά της ιλαράς ήταν το εμβόλιο MMR, που κυκλοφόρησε το 1971, το οποίο παρέχει επίσης ανοσία κατά της παρωτίτιδας και της ερυθράς – δύο άλλων ιών με δυνητικά δυσάρεστες μακροπρόθεσμες επιπτώσεις. Η παγκόσμια ανάπτυξη του MMR ήταν ίσως ο μεγαλύτερος θρίαμβος για τη δημόσια υγεία του τελευταίου τετάρτου του 20ου αιώνα, σώζοντας τουλάχιστον 56 εκατομμύρια ζωές, σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΠΟΥ από το 2000 έως το 2021. Μέχρι που, το 1998, στο The Lancet (το φημισμένο επιστημονικό περιοδικό) διατυπώθηκαν ψευδείς ισχυρισμοί σχετικά με μια σύνδεση μεταξύ του εμβολίου MMR και του αυτισμού. Το 2010, η εργασία ανακλήθηκε από το περιοδικό και ο κύριος συγγραφέας της, ο Andrew Wakefield, απομακρύνθηκε από την άσκηση της ιατρικής στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Παρά τις πολυάριθμες μελέτες που επιβεβαιώνουν τόσο την αποτελεσματικότητα όσο και την ασφάλεια του MMR και την αποτυχία να βρουν οποιαδήποτε σχέση με τον αυτισμό, πολλοί άνθρωποι άρχισαν να έχουν δεύτερες σκέψεις σχετικά με το να εμβολιάσουν τα παιδιά τους. Η διστακτικότητα του εμβολιασμού βοήθησε την ιλαρά να επιστρέψει, με τους παγκόσμιους θανάτους να ανέρχονται σε 130.000 το 2022. Ο διστακτικός εμβολιασμός αποτελεί πλέον πρόβλημα για όλα τα προγράμματα εμβολιασμού, ιδιαίτερα για την ιλαρά, καθώς το R του 15 ή περισσότερο σημαίνει ότι οποιαδήποτε πτώση της κάλυψης του εμβολίου θα έχει ως αποτέλεσμα ταχεία αύξηση των κρουσμάτων. Όπου η κάλυψη του εμβολίου γίνεται τοπικά χαμηλή, μπορεί να υπάρξουν τοπικές επιδημίες σημαντικής σοβαρότητας. Πολλές χώρες έχουν πλέον χάσει την αξιολόγηση του απαλλαγμένου από ιλαρά κράτους και ιδίως στην Ευρώπη κράτη όπως η Αλβανία, η Τσέχικη Δημοκρατία και η Ελλάδα, καθώς και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο εμβολιασμός MMR δεν είναι μόνο για παιδιά. Ακόμα κι αν ένας ενήλικας έχει λάβει έναν εμβολιασμό με MMR ως παιδί ή επιβίωσε από προσβολή ιλαράς τις ημέρες πριν από τον εμβολιασμό, η ανοσία του μπορεί να εξασθενήσει. Αν και η νόσηση μετά τον πρώτο εμβολιασμό είναι σπάνια, ο εμβολιασμός με MMR ενηλίκων εξακολουθεί να αξίζει τον κόπο, καθώς υπερβαίνει την προστασία του ατόμου που λαμβάνει τον εμβολιασμό και αφορά ένα μεγαλύτερο σύνολο. Η ενίσχυση της ανοσίας των ενηλίκων έναντι αυτών των τριών ιών μειώνει την πιθανότητα ασυμπτωματικής λοίμωξης και ελαχιστοποιεί την πιθανότητα της φορείας. Ο εμβολιασμός με MMR ενηλίκων μπορεί να βοηθήσει στην αποκατάσταση μέρους της ανοσίας της αγέλης που έχει χαθεί λόγω δισταγμού για εμβολιασμό.

Η επιλογή του MMR στους ενήλικες που δεν έχουν εμβολιαστεί ή έχουν εμβολιαστεί με μία δόση βοηθά στην προστασία όλων από την ιλαρά και βοηθά στην πρόληψη της ερυθράς σε έγκυες γυναίκες και τα μωρά τους. Επίσης, και για τους άντρες η επιλογή του MMR, αν δεν έχει κάποιος εμβολιαστεί ή εχει εμβολιαστεί από μία μόνο δόση, προστατεύει και από την ορχίτιδα, τη φλεγμονή των όρχεων που είναι σύμπτωμα της παρωτίτιδας. Αξίζει να υπογραμμιστεί ότι περίπου 1 στα 5 ανεμβολίαστα άτομα που νοσούν από ιλαρά μπορεί να χρειαστούν νοσηλεία, ενώ από 1 μέχρι 3 σε κάθε 1.000 παιδιά που νοσούν πεθαίνουν από σοβαρές επιπλοκές.

Από την άλλη πλευρά, άτομα που εμβολιάζονται θεωρούνται προστατευμένοι δια βίου: μία δόση έχει 93% αποτελεσματικότητα και δύο δόσεις 97%.

πηγή: Newsbeast.gr




ΑΣΕΠ – Νοσοκομεία | 133 προσλήψεις διοικητικών μόνο με απολυτήριο λυκείου

Σε λίγες ημέρες και συγκεκριμένα τη Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου πρόκειται να ξεκινήσουν εκ νέου οι αιτήσεις συμμετοχής στην προκήρυξη 5Κ/2023 του ΑΣΕΠ, η οποία προβλέπει την πλήρωση 775 θέσεων μόνιμου προσωπικού στα νοσοκομεία όλης της χώρας.

Ωστόσο, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του proson.gr, στην προκήρυξη για τα νοσοκομεία περιλαμβάνονται και 133 για διοικητικό προσωπικό με μόνο προσόν το απολυτήριο λυκείου. Οι 133 διοικητικές θέσεις κατανέμονται στα νοσοκομεία όλης της χώρας και μπορούν να τις διεκδικήσουν απόφοιτοι Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕ).

Διαβάστε περισσότερα στο Proson.gr.

πηγή: ethnos,gr



Στο νοσοκομείο ασθενής με ιλαρά στην Κρήτη | Ανησυχία για τα τέσσερα κρούσματα στο νησί, τι λένε οι ειδικοί

Συναγερμός έχει σημάνει στον ΕΟΔΥ για τα κρούσματα ιλαράς στη χώρα μας. Λόγω της υψηλής μεταδοτικότητας υπάρχει ανησυχία στις Αρχές αφού το ποσοστό εμβολιασμού σε κάποιες περιοχές είναι χαμηλά. Στα τέσσερα έχουν φτάσει τα κρούσματα ιλαράς στην Κρήτη, με έναν ασθενή μάλιστα να νοσηλεύεται στο νοσοκομείο Χανίων.

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στην τηλεόραση CRETA και την εκπομπή Live με την Αντιγόνη με την Αντιγόνη Ανδρεάκη ο Γιώργος Σουρβίνος, Καθηγητής Κλινικής Ιολογίας Πανεπιστημίου Κρήτης, Διευθυντής Εργαστηρίου Κλινικής Ιολογίας του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου και τα τέσσερα κρούσματα αφορούν ενήλικες και εντοπίζονται μόνο στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, χωρίς να υπάρχει περαιτέρω διασπορά

Ο κ. Σουρβίνος εμφανίστηκε καθησυχαστικός, καθώς και τα τέσσερα κρούσματα ανιχνεύθηκαν και απομονώθηκαν άμεσα, ενώ δεν υπάρχουν άλλα δείγματα υπό διερεύνηση.  «Δεν υπάρχει θέμα ανησυχίας στην Κρήτη για διασπορά ή έξαρση κρουσμάτων. Τα κρούσματα περιορίστηκαν άμεσα».

Σε ορισμένες περιπτώσεις πάντως, η ιλαρά μπορεί να προκαλέσει σοβαρές επιπλοκές αν δεν αντιμετωπιστεί άμεσα και για το λόγο αυτό ο κ. Σουρβίνος απηύθυνε έκκληση για εμβολιασμό. Και ο Νίκος Βουδούρης, Μέλος της Eλληνικής Παιδιατρικής Eταιρείας, μιλώντας στο Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων της Τηλεόρασης CRETA κάλεσε τους γονείς να είναι σε εγρήγορση και να εμβολιάσουν άμεσα τα παιδιά τους, επισημαίνοντας σε κάθε περίπτωση, πως η εμβολιαστική κάλυψη έχει ανέβει σε πολύ καλά επίπεδα. «Ο ιός μεταδίδεται πάρα πολύ εύκολα στις κλειστές κοινότητες, γιατί μεταδίδεται με το αναπνευστικό. Αν τηρηθεί το εμβολιαστικό πρόγραμμα είναι θωρακισμένοι». 

Σε έξαρση ο στρεπτόκοκκος – Ανησυχία για τους θανάτους στη χώρα μας

Ανησυχία στην ιατρική κοινότητα της χώρας και για τον στρεπτόκοκκο, με αφορμή τους θανάτους που έχουν καταγραφεί το τελευταίο διάστημα στην Ελλάδα σε παιδιά αλλά σε έναν ενήλικα, 28 ετών. Ο κ. Βουδούρης εξήγησε ποια είναι τα συμπτώματα που πρέπει να θέσουν σε επαγρύπνηση τους γονείς.

«Όλοι είμαστε συγκλονισμένοι. Δεν περιμέναμε στην εποχή μας να έχουμε θανάτους σε παιδιά από τον στρεπτόκοκκο. Όμως θα πρέπει οι γονείς και ο ιατρικός κόσμος να είναι υποψιασμένος. Οποιοδήποτε παιδί κάνει πυρετό, έχει πόνο στο λαιμό, έχει δυσκαταποσία, συμπτώματα καταβολής ή αδυναμίας, πρέπει άμεσα να γίνεται ο έλεγχος για στρεπτόκοκκο για να γίνει άμεσα η αγωγή».

Σύμφωνα με τον κ. Βουδούρη, φέτος ευρωπαϊκά έχουν καταγραφεί περισσότεροι θάνατοι από στρεπτόκοκκο, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.

πηγή: newsbeast.gr




Τι συνέβη στο 9χρονο κορίτσι που πέθανε από στρεπτόκοκκο | Έπαιρνε ήδη αντιβίωση, αλλά παρουσίασε επιδείνωση

Σοκ έχει προκαλέσει ο θάνατος ενός μόλις 9 ετών κοριτσιού από στρεπτόκοκκο. Το ανήλικο παιδί άφησε την τελευταία του πνοή τη Δευτέρα (5/2). Σύμφωνα με τους γονείς, έπαιρνε ήδη αντιβίωση, ωστόσο η κατάστασή του παρουσίασε ραγδαία επιδείνωση και λίγη ώρα μετά τη μεταφορά του στο νοσοκομείο κατέρρευσε.

«Παρά το ότι έπαιρνε κάποια προφύλαξη από παιδίατρο ιδιώτη, από την Παρασκευή παρουσίασε επιδείνωση, γι’ αυτό και το μετέφεραν στα εξωτερικά ιατρεία της παιδιατρικής. Το είδε αμέσως παιδίατρος, έκανε το τεστ το οποίο βγήκε θετικό, κάναμε μια ακτινογραφία θώρακος την οποία είδα εγώ προσωπικά, και είδα ότι είχε μια πολύ βαριά πνευμονία, βρογχοπνευμονία, διάσπαρτη», επεσήμανε ο διευθυντής της ιατρικής υπηρεσίας του νοσοκομείου Διδυμοτείχου, Κωνσταντίνος Βαφειάδης.

Πώς κατέρρευσε το κορίτσι

Όπως μετέδωσε το πρωί της Τρίτης 6/2 η εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο, ζητήθηκε άμεσα διακομιδή του κοριτσιού στην Αλεξανδρούπολη, ωστόσο το παιδί ξαφνικά κατέρρευσε και, παρά τις προσπάθειες των γιατρών, κατέληξε.

Η σορός του κοριτσιού θα διακομιστεί στην Αλεξανδρούπολη για νεκροψία – νεκροτομή.

Συναγερμός για την ιλαρά

Σε κατάσταση συναγερμού βρίσκονται οι υγειονομικές αρχές, καθώς δύο κρούσματα ιλαράς σε ενήλικες εμφανίστηκαν και στη χώρα μας, σε Κρήτη και βόρεια Ελλάδα.

Τα δύο αυτά άτομα είχαν έρθει σε επαφή με άτομα που διαμένουν σε Ρωσία και Ρουμανία, όπου παρατηρείται έξαρση της ασθένειας.

Άλλα δύο κρούσματα, που ανήκουν σε ιατρονοσηλευτικό προσωπικό, διερευνώνται, με τους ασθενείς και τις άμεσες επαφές τους να έχουν απομονωθεί.

Ο ΕΟΔΥ προχώρησε σε σύσταση ομάδας ειδικών που θα παρατηρούν την εξέλιξη των κρουσμάτων, ενώ θα ξεκινήσει και εκστρατεία ενημέρωσης για τη νόσο και κυρίως για τον εμβολιασμό, καθώς υπάρχουν περιοχές στη χώρα που παρουσιάζουν χαμηλή εμβολιαστική κάλυψη.

πηγή: Newsbeast.gr




Διδυμότειχο | Πέθανε 9χρονη με στρεπτόκοκκο

Τη μάχη για τη ζωή της έχασε μια 9χρονη που μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο νοσοκομείο Διδυμοτείχου με βαριά αναπνευστική ανεπάρκεια, λόγω λοίμωξης.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, στο τεστ που του έγινε βγήκε θετικό στο βακτήριο του στρεπτόκοκκου. Παρά τις προσπάθειες των γιατρών το κορίτσι κατέληξε.

Η σορός της θα διακομισθεί στην Αλεξανδρούπολη για νεκροψία νεκροτομή.

Στρεπτόκοκκος: Ποια είναι τα συμπτώματα, πώς μεταδίδεται και οι ευάλωτες ομάδες

Σύμφωνα με τους γιατρούς, ο στρεπτόκοκκος της ομάδας Α, γνωστός και ως πυογόνος στρεπτόκοκκος ή GAS (Group A Streptococcus) είναι ένα βακτήριο που μπορεί να προκαλέσει διάφορες λοιμώξεις στον άνθρωπο, συνήθως ήπιες αλλά σε σπάνιες περιπτώσεις πολύ σοβαρές, ακόμη και θανατηφόρες αν δεν αντιμετωπιστούν κατάλληλα.

Σε ένα μικρό ποσοστό (1-5%) ατόμων το βακτήριο εντοπίζεται στον φάρυγγα ή το δέρμα τους ή και σε άλλα σημεία, χωρίς να νοσούν, αποτελούν δηλαδή αυτά τα άτομα υγιείς φορείς του βακτηρίου.

Πώς μεταδίδεται ο στρεπτόκοκκος ομάδας Α

Ο στρεπτόκοκκος ομάδας Α μεταδίδεται μέσω:

  • Των μολυσμένων σταγονιδίων από τις εκκρίσεις ασθενών
  • Της επαφής με επιμολυσμένες επιφάνειες
  • Την επαφή με μολυσμένες δερματικές βλάβες ασθενών
  • Από υγιείς φορείς του βακτηρίου

Ο στρεπτόκοκκος ομάδας Α μεταδίδεται πολύ πιο εύκολα από άτομα που είναι συμπωματικά και νοσούν, παρά από υγιείς φορείς του βακτηρίου.




Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου | Σε 68.000 ανέρχονται οι νέες διαγνώσεις καρκίνων που καταγράφονται στην Ελλάδα ετησίως

«Να κλείσουμε την ψαλίδα στη θεραπεία του καρκίνου» είναι το σύνθημα της φετινής Παγκόσμιας Ημέρας κατά του Καρκίνου στις 4 Φεβρουαρίου και ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος (ΠΙΣ) καλεί την πολιτεία να ενστερνιστεί τις βασικές ιδέες για καθολικό δικαίωμα και ισότητα στη θεραπεία του καρκίνου, ειδικά σήμερα που οι εξατομικευμένες αλλά και σωτήριες για τους πάσχοντες θεραπείες έχουν υψηλό κόστος.

«Κάθε χρόνο στην Ελλάδα γίνονται περί τις 68.000 νέες διαγνώσεις καρκίνων, ενώ οι θάνατοι ανέρχονται περίπου στους 33.000. Την ίδια ώρα, εκατοντάδες χιλιάδες είναι οι πρώην ασθενείς – επιζώντες καρκίνου, που ζουν πολλά και ποιοτικά χρόνια και φεύγουν από τη ζωή από άλλη αιτία. Η ελπίδα για θεραπεία έγινε πραγματικότητα, αλλά με τίμημα το υψηλό κόστος που ακόμα και τα πιο κραταιά συστήματα υγείας και ασφαλιστικοί φορείς πλούσιων κρατών δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν, καθώς αυξάνεται συνεχώς», αναφέρει ο ΠΙΣ. Πρόκειται, όπως σημειώνει, για την επόμενη ημέρα στην αντιμετώπιση των διαφόρων ειδών καρκίνου, στην οποία τα κράτη καλούνται να βρουν σύνθετες, αλλά αποτελεσματικές λύσεις.

Ο ΠΙΣ προσθέτει ότι η χώρα μας πρέπει να ολοκληρώσει το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τον Καρκίνο, στο οποίο κύριοι στόχοι πρέπει να είναι:

  • Η ανάδειξη της αξίας της πρόληψης και της έγκαιρης διάγνωσης για την αντιμετώπιση της νόσου.
  • Η ανάπτυξη και εισαγωγή στην κλινική πράξη διαγνωστικών και θεραπευτικών πρωτοκόλλων και κατευθυντήριων οδηγιών, ώστε να εξασφαλιστεί η ενιαία παροχή φροντίδας υγείας προς τους πολίτες.
  • Η πιστοποίηση δομών και υπηρεσιών.
  • Η εξασφάλιση των προϋποθέσεων για μείωση της νοσηρότητας και θνησιμότητας του καρκίνου.
  • Η ολοκλήρωση του εθνικού αρχείου νεοπλασιών για τη συστηματική καταγραφή και μελέτη του καρκίνου.

Ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος συστήνει στους ασθενείς που διαγιγνώσκονται με καρκίνο να ακολουθούν πιστά την αγωγή που χορηγεί ο θεράπων ιατρός τους, αποφεύγοντας κάθε είδους αυτοσχέδιες θεραπείες που συστήνουν άτομα τα οποία ουδεμία σχέση έχουν με την ιατρική, προκειμένου να εκμεταλλευτούν τον πόνο και την απόγνωση των ασθενών.

«Πρέπει να γίνει κοινωνική συνείδηση ότι ο προσυμπτωματικός έλεγχος με μαστογραφία μετά τα 40, η κολονοσκόπηση μετά τα 50 και η ουρολογική εξέταση στους άνδρες μετά τα 50, μαζί με τη διακοπή του καπνίσματος, τον εμβολιασμό για τον HPV και την ισορροπημένη μεσογειακή διατροφή, μπορούν να μειώσουν στο ελάχιστο τα ποσοστά εμφάνισης νέων περιστατικών», καταλήγει ο ΠΙΣ.

πηγή: Newsbeast.gr




Διδυμότειχο: Αιφνίδιος θάνατος βρέφους δύο μηνών

Βρέφος δυο μηνών μεταφέρθηκε νεκρό το πρωί της Τρίτης στο Γενικό Νοσοκομείο Διδυμοτείχου.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, ο θάνατος του παιδιού, που διέμενε σε μια από τις συνοικίες της μουσουλμανικής μειονότητας Διδυμοτείχου, ήταν αιφνίδιος.

Για τα ακριβή αίτια του θανάτου του, θα διενεργηθεί νεκροψία – νεκροτομή στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης.




Ανησυχία για την ιλαρά και τις επιπλοκές της, τη μηνιγγίτιδα, την εγκεφαλίτιδα και την πνευμονία

Ανησυχία προκαλεί η σοβαρή έξαρση των κρουσμάτων ιλαράς στην Ευρώπη, με την ασθένεια να επανεμφανίζεται σε τέσσερις χώρες της, ανάμεσά τους το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ελλάδα, όπου θεωρείτο ως τώρα πως είχε εξαλειφθεί. Σε έκθεσή του ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ), απευθύνει η έκκληση να ενταθούν οι εκστρατείες εμβολιασμού.

Η πρόεδρος ΕΙΝΑΠ, Ματίνα Παγώνη αναφέρθηκε τις ιώσεις και στον κορονοϊό, αλλά και στην ιλαρά.

«Ο κορονοϊός είναι σε ύφεση, οι ιώσεις συνεχίζουν, η γρίπη συνεχίζει. Αυτό θα πάει μέχρι τέλος Φεβρουαρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία. Το θέμα είναι ότι χρειάζεται προσοχή, οι μεγάλοι σε ηλικία με υποκείμενα νοσήματα πρέπει να εμβολιαστούν για τον κορωνοϊό. Και τα παιδάκια και έχουν δοθεί οδηγίες. Συνεχίζονται οι ιώσεις στα παιδάκια», είπε αρχικά.

Αναφορικά με την ιλαρά σημείωσε πως «είναι μία ιογενής λοίμωξη. Τώρα τι έγινε στην Ευρώπη και από το 2022 και μετά φτάσαμε από 914 περιστατικά στα 30.000 το 2023, τα ερωτήματα είναι πάρα πολλά. Το εμβόλιο της ιλαράς είναι δύο δόσεις. Το διάστημα αυτό, αρκετοί γονείς έκαναν μόνο τη μία δόση και έτσι δεν καλύπτεται η προστασία. Μετά αυτό εξαπλώθηκε. Τα παιδάκια τώρα πρέπει να πάνε να εμβολιαστούν με οδηγίες από παιδιάτρους. Δεν ανησυχεί τόσο η ιλαρά αλλά οι επιπλοκές της ιλαράς που είναι η μηνιγγίτιδα, η εγκεφαλίτιδα και η πνευμονία».

 




«Έρχεται» ιστορική αλλαγή στο ΕΣΥ με τα απογευματινά χειρουργεία

Το υπουργείο Υγείας «βάζει μπρος» μια ιστορική διαρθρωτική αλλαγή που θα αλλάξει τη λειτουργία του ΕΣΥ και αφορά τα χειρουργεία, εν μέσω αντιδράσεων από γιατρούς και εργαζόμενους.

Τομή – παρόμοια με αυτή που έφεραν στο ΕΣΥ τα απογευματινά ιατρεία – αναμένεται να φέρουν και τα απογευματινά χειρουργεία.

Πρόκειται για την επέκταση της πρωινής λειτουργίας των χειρουργείων στα δημόσια νοσοκομεία, η οποία θα δίνει τη δυνατότητα στον ασθενή να επιλέξει τον γιατρό που θα τον χειρουργήσει, με την υποχρέωση από την πλευρά του να καταβάλλει αμοιβή.

Στόχος της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας είναι – όπως ανέφερε πρόσφατα και ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης – να εξαλείψει, μεταξύ άλλων, και τον παράνομο χρηματισμό των νοσοκομειακών γιατρών (κυρίως χειρουργών) που παίρνουν «φακελάκι» από ασθενείς για επίσπευση των χειρουργείων.

Η έξτρα αμοιβή, η οποία θα είναι αυστηρά καθορισμένη από το κράτος, θα τους δίνει τη δυνατότητα να αυξήσουν με τα εισοδήματά τους με νόμιμο τρόπο.

Από την άλλη, η λειτουργία επιπλέον χειρουργικών τραπεζιών το απόγευμα, δηλαδή η ολοήμερη λειτουργία των χειρουργείων στοχεύει στη μείωση της μεγάλης αναμονής που υπάρχει για επεμβάσεις στο δημόσιο σύστημα.

Οι λίστες για τα τακτικά χειρουργεία, που εκτροχιάστηκαν στην περίοδο της πανδημίας, αναμένεται να μειωθούν και με την παράλληλη εφαρμογή της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της Ενιαίας Λίστας Χειρουργείων, που θα τεθεί σε λειτουργία από τις αρχές Φεβρουαρίου.

Έτσι, αν όλα εξελιχθούν ομαλά και η κυβέρνηση υλοποιήσει τον σχεδιασμό της, παράλληλα με την πρωινή λίστα θα δημιουργηθεί και μια δεύτερη η απογευματινή, η οποία θα εξυπηρετείται πιο γρήγορα.

Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, εάν ο ασθενής επιλέξει τη λύση του απογευματινού χειρουργείου θα καταβάλλει την αμοιβή του γιατρού, ενώ τα υπόλοιπα κόστη της επέμβασης και τα νοσήλια θα τα καταβάλλει ο ΕΟΠΥΥ ή οι ιδιωτικές ασφάλειες.

Ένα έμμεσο όφελος λοιπόν από την λειτουργία των απογευματινών ιατρείων θα είναι και η αύξηση των εσόδων των νοσοκομείων του ΕΣΥ, το ποσοστό των οποίων εσόδων, αναμένεται να καθοριστεί με επόμενες υπουργικές αποφάσεις.

Τα απογευματινά χειρουργεία σε πιλοτική λειτουργία

Η ομάδα εργασίας του υφυπουργού Υγείας, Μάριου Θεμιστοκλέους, που έχει αναλάβει τον σχεδιασμό του νέου εγχειρήματος και εργάζεται πυρετωδώς πάνω σ’ αυτόν τον τομέα, έχει να ξεπεράσει, σύμφωνα με τις πληροφορίες του iatropedia.gr, δύο σημαντικά προβλήματα:

Το πρώτο αφορά την κατάρτιση του «τιμοκαταλόγου» με τις αμοιβές των γιατρών και του υπόλοιπου προσωπικού ώστε αυτές αφενός να είναι δίκαιες και συμφέρουσες για τους εργαζόμενους του ΕΣΥ για να τους προσελκύσει ξανά ή να τους δελεάσει να παραμείνουν στο δημόσιο σύστημα αφετέρου θα πρέπει να τις «αντέχουν» και οι τσέπες των ασθενών.

Το δεύτερο ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα, αφορά στην εξεύρευση κρεβατιών σε χειρουργικές κλινικές, τα οποία θα μπορούν να εξυπηρετήσουν τους ασθενείς των απογευματινών χειρουργείων.

Ωστόσο, τα μεγάλα δημόσια νοσοκομεία που μπορούν να υποστηρίξουν τη λειτουργία πιλοτικού προγράμματος των απογευματινών χειρουργείων εξακολουθούν ακόμη να έχουν επικουρικές κλίνες (ράντζα), με αποτέλεσμα ο αποκλεισμός μιας ολόκληρης πτέρυγας του νοσοκομείου ή έστω η εξεύρεση επιπλέον 10 ή 15 κρεβατιών για τους ασθενείς των απογευματινών χειρουργείων, να φαντάζει σχεδόν αδύνατος.

Το υπουργείο Υγείας επικεντρώνει τις προσπάθειές του, στο να εξευρεθούν κάποια πρώτα νοσοκομεία και συγκεκριμένα δύο στην Αττική και ένα στη Θεσσαλονίκη, ώστε να ξεκινήσει η πιλοτική λειτουργία των απογευματινών χειρουργείων και να επεκταθούν στα σταδιακά στη συνέχεια στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Σταυρόλεξο για «γερούς λύτες» αποτελεί και η εξεύρεση τρόπου, οι γιατροί να μην «δυσκολεύουν» την εξυπηρέτηση της πρωινής δωρεάν για τους ασθενείς λίστας ώστε να εξυπηρετούν γρηγορότερα την απογευματινή λίστα, που είναι επί πληρωμή.

Αντιδρούν ΟΕΝΓΕ και ΠΟΕΔΗΝ

Ισχυρές αντιδράσεις συναντά το εγχείρημα των απογευματινών χειρουργείων, από τους γιατρούς και εργαζόμενους των δημόσιων νοσοκομείων. Οι αντιδράσεις αυτές είχαν ξεκινήσει ήδη από το 2022 και συγκεκριμένα από την ψήφιση του νόμου Γκάγκα, ο οποίος με το άρθρο 10, έδινε το δικαίωμα τους γιατρούς του ΕΣΥ να εργάζονται νόμιμα στον ιδιωτικό τομέα και να ασκούν ιδιωτικό έργο.

Οι συνδικαλιστικοί υγειονομικοί φορείς αντιδρούν ξανά, με το επιχείρημα ότι θα δημιουργηθούν ασθενείς «δύο ταχυτήτων», ανάλογα με το εισόδημά τους. Επίσης, όπως αναφέρουν δεν υπάρχουν αρκετές ενεργές χειρουργικές αίθουσες, ώστε να καλύψουν τον όγκο των χειρουργικών περιστατικών στα απογευματινά χειρουργεία.

«Πώς θα γίνει αυτό όταν στην Αττική από τις 203 συνολικά χειρουργικές αίθουσες λειτουργούν μόνο οι 145, δηλαδή το 70%, λόγω της έλλειψης κυρίως νοσηλευτικού προσωπικού;», διερωτώνται οι γιατροί της Ομοσπονδίας Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδος (ΟΕΝΤΕ) και προσθέτουν:

«Πού θα νοσηλεύονται οι ασθενείς των απογευματινών χειρουργείων, όταν στα δημόσια νοσοκομεία υπάρχουν ράντζα; Και εν τέλει με ποιο τρόπο θα διασφαλιστεί η προτεραιότητα της πρωινής λειτουργίας, όταν αποδεδειγμένα, όπου υπάρχει ιδιωτική λειτουργία μέσα στα νοσοκομεία, η οποία αποφέρει έσοδα μπαίνει αντικειμενικά σε προτεραιότητα;».

Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία (ΠΟΕΔΗΝ) σημειώνουν πως το 40% των ανεπτυγμένων χειρουργικών αιθουσών είναι κλειστές λόγω έλλειψης νοσηλευτικού προσωπικού και ιατρών κυρίως αναισθησιολόγων, ενώ οι λίστες αναμονής για χειρουργεία ξεπερνάει τα δύο έτη.

Προσθέτουν, επίσης, πως οι πολίτες έχουν το δικαίωμα της δωρεάν υγείας και η πολιτεία έχει την υποχρέωση να τους την παρέχει.

«Ως εκ τούτου διαφωνούμε κάθετα με τη λειτουργία των απογευματινών χειρουργείων επί πληρωμή για τα οποία οι ασθενείς θα βάζουν το χέρι στη τσέπη και θα αυξήσουν τα εμπόδια πρόσβασης των πολιτών στα νοσοκομεία», αναφέρουν προσθέτοντας ότι η Ελλάδα έχει το μεγαλύτερο ύψος ιδιωτικών δαπανών στην Ευρώπη που ξεπερνάει το 40% των συνολικών δαπανών.

«Αντίστροφη πορεία χρειάζεται και όχι επιπλέον αύξηση των ιδιωτικών δαπανών με τα απογευματινά χειρουργεία», καταλήγει η ΠΟΕΔΗΝ.

Ρεπορτάζ: Γιάννα Σουλάκη / Πηγή: iatropedia.gr




Κορωνοϊός: Το 55% όσων νόσησαν ελαφρά υποφέρουν από long covid – Ξεπερνούν τα 200 τα συμπτώματα

To 55% των ανθρώπων που νόσησαν ελαφρά από κορωνοϊό και δεν χρειάστηκαν νοσηλεία, έχουν συμπτώματα long covid, τόνισε η παθολόγος – λοιμωξιολόγος, αναπληρώτρια καθηγήτρια ΕΚΠΑ στην Γ’ Πανεπιστημιακή Παθολογική Κλινική του νοσοκομείου «Η Σωτηρία» και επιστημονικά υπεύθυνη του Post Covid Ιατρείου, Γαρυφαλλιά Πουλάκου.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ευρήματα διεθνούς πολυκεντρικής μελέτης με τη συμμετοχή του νοσοκομείου «Σωτηρία» για το σύνδρομο long covid μετά τη λοίμωξη από κορωνοϊό.

«Είμαστε το πρώτο κέντρο στην Ελλάδα που ξεκίνησε την πρώτη παρεμβατική θεραπεία με αντιφλεγμονώδες φάρμακο σε ασθενείς με long covid, οι οποίοι επιλέγονται με αυστηρά κριτήρια», είπε στο Πρακτορείο Fm η Γαρυφαλλιά Πουλάκου.

«Το ιατρείο μας συμμετέχει στη διεθνή πολυκεντρική μελέτη που γίνεται υπό την ομπρέλα του Ελληνικού Ινστιτούτου Μελέτης της Σήψης με κύριο ερευνητή τον Ευάγγελο Γιαμαρέλλο Μπουρμπούλη. Πρόκειται για μελέτη που είναι κατατεθειμένη στην ΕΕ και στον ΕΟΦ και έχει αδειοδοτηθεί». Όπως εξηγεί η καθηγήτρια οι ασθενείς που μετέχουν στη μελέτη ελέγχονται για ευρήματα στον πνεύμονα και για παρουσία φλεγμονής. «Όταν τηρούν αυτά τα κριτήρια μπαίνουν στη μελέτη, η οποία έχει ξεκινήσει από την ομάδα μας εδώ και περίπου δύο μήνες και αναμένεται να διαρκέσει περισσότερο από ένα έτος. Έχουν ενταχθεί πάνω από 20 ασθενείς και προοδευτικά θα ενταχθούν και άλλοι από άλλα κέντρα της Ελλάδας και του εξωτερικού».

Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμία εγκεκριμένη θεραπεία για το long covid, καθώς όλες οι θεραπείες είναι υποστηρικτικές, τονίζει η κυρία Πουλάκου, εκφράζοντας παράλληλα την πεποίθηση και την ελπίδα ότι η μεγάλη αυτή διεθνής μελέτη θα έχει επιτυχή αποτελέσματα.

Το Post Covid Ιατρείο του Σωτηρία, θεωρείται κέντρο αναφοράς, καθώς ήταν το πρώτο που άνοιξε στην πανδημία και λειτουργεί από το Μάιο του 2020, με συνεχή ροή ασθενών έκτοτε. Η πλειονότητα αυτών, όπως λέει η κυρία Πουλάκου δεν είναι άνθρωποι που έχουν περάσει από νοσηλεία, όπως θα περίμενε κανείς, αλλά υποφέρουν από μακροχρόνια συμπτώματα, ενώ νόσησαν ελαφρά στο σπίτι τους. «Έχουμε ξεπεράσει τους 3000 ασθενείς από την αρχή της πανδημίας και σταθερά παρακολουθούμε γύρω στους 200 σε κυλιόμενη βάση, γιατί κάποιοι από αυτούς έχουν θεραπευθεί ή κάποιοι έρχονται για έναν τυπικό επανέλεγχο». Τα post covid ιατρεία εκτιμά η καθηγήτρια ότι θα παραμείνουν, καθώς για κάποιους ασθενείς περνάνε μήνες ή χρόνια για να απαλλαγούν από τη συμπτωματολογία. Ποια είναι όμως τα συμπτώματα του τελευταίας παραλλαγής Όμικρον; Και τι διαφορές υπάρχουν σε σχέση με τις προηγούμενες παραλλαγές; «Φαίνεται ότι κάνει λίγο λιγότερο long covid, από τις προηγούμενες, όμως δεν είναι αμελητέα τα ποσοστά.

Σύμφωνα με μελέτες που έχουν δημοσιευτεί πρόσφατα από την Κίνα 6 με 12 μήνες μετά τη νόσηση 55% των ανθρώπων που νόσησαν ελαφρά και δεν χρειάστηκαν νοσηλεία, έχουν συμπτώματα long covid. Τα συμπτώματα είναι κυρίως κόπωση, διαταραχές μνήμης και διάθεσης, διαταραχές στη σκέψη, πόνος στο στήθος και βήχας. Στις προηγούμενες παραλλαγές ήταν πιο συχνά τα αναπνευστικά συμπτώματα. Βεβαίως τα συμπτώματα είναι πάρα πολλά που συνιστούν αυτό που σήμερα λέμε long covid και ξεπερνούν πλέον τα 200».




Ανησυχία εξαιτίας της έξαρσης του κορονοϊού | Οι εισαγωγές στα νοσοκομεία υπερβαίνουν τα επίπεδα του περσινού Ιανουαρίου

Έντονη είναι η ανησυχία που επικρατεί εξαιτίας της ραγδαίας έξαρσης που παρουσιάζει ο κορονοϊός. Σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ αυξήθηκαν οι θάνατοι ενώ στα νοσοκομεία οι εισαγωγές βρίσκονται στο «κόκκινο».

Όπως κατέγραψε στην εβδομαδιαία έκθεσή του ο ΕΟΔΥ οι θάνατοι αυξήθηκαν στους 93 έναντι 57 το επταήμερο που προηγήθηκε.

Οι λοιμώξεις βρίσκονται σε έξαρση και οι εισαγωγές στα νοσοκομεία υπερβαίνουν τα επίπεδα του περσινού Ιανουαρίου.

Εμβόλια κορονοϊού και στα φαρμακεία

Την ίδια στιγμή, αγώνας δρόμου για να μπορέσουν να επεκταθούν οι εμβολιασμοί για κορονοϊό και στα φαρμακεία, ξεκινά άμεσα, μετά τη συνάντηση που είχε ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, με εκπροσώπους του Πανελληνίου Φαρμακευτικού Συλλόγου.

Οι φαρμακοποιοί, όπως μετέδωσε το πρωί της Παρασκευής (12/1) η εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA» θα συνεδριάσουν την ερχόμενη εβδομάδα για την έγκριση από το ΔΣ του Συλλόγου της πρότασης για εμβολιασμό του πληθυσμού και για τον κορονοϊό, αφού ήδη έχουν πιστοποιηθεί για την γρίπη, ενώ από την πλευρά του το υπουργείο Υγείας, μετά την έγκριση θα πρέπει να προχωρήσει στην απαιτούμενη νομοθετική ρύθμιση.

Στο μεταξύ όμως, οι γιατροί του συστήματος υγείας καλούνται πλέον να αντιμετωπίσουν συνδυασμούς αναπνευστικών λοιμώξεων, καθώς η εξάπλωση του κορονοϊού συνοδεύεται και από γρίπη ή αναπνευστικό συγκυτιακό ιό, λόγω εποχής. Μάλιστα τα συμπτώματα της γρίπης είναι πιο βαριά φέτος από ό,τι προηγούμενες χρονιές.




Εμβόλιο κατά του κορονοϊού στα φαρμακεία | Τι εξετάζει η κυβέρνηση

Μέτρα κατά της ραγδαίας αύξησης των κρουσμάτων κορονοϊού και με στόχο την προστασία των πολιτών λαμβάνει η κυβέρνηση.

Όπως επεσήμανε στη συνέντευξη Τύπου στο υπουργείο Υγείας για την πορεία της covid ο αρμόδιος υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης, την Τετάρτη (10/1), εξετάζεται το μπορεί να χορηγηθεί το εμβόλιο κατά του κορονοϊού και στα φαρμακεία.

«Ο Covid ήρθε εδώ για να μείνει. Στο άμεσα προβλέψιμο μέλλον δεν προβλέπεται να ζήσουμε εμείς χωρίς την ύπαρξη αυτού του ιού. Πρέπει να μάθουμε να συμβιώνουμε με τον ιό αυτό και ο ετήσιος εμβολιασμός ιδιαίτερα των ευάλωτων, όπως κάνουμε με την γρίπη, θα πρέπει να γίνει μία ρουτίνα.

Στα πλαίσια αυτής της ομαλοποίησης, πολιτική μας βούληση είναι να βρούμε τον τρόπο να χρησιμοποιήσουμε όλα τα εμβολιαστικά κανάλια, όπως και στο εμβόλιο της γρίπης, γιατρούς προφανώς, κέντρα υγείας αλλά ει δυνατόν και τα φαρμακεία» επεσήμανε χαρακτηριστικά ο Άδωνις Γεωργιάδης.

«Θα θέλαμε το εμβόλιο του Covid να αντιμετωπίζεται σαν ένα κανονικό εμβόλιο από αυτά που μαζικά χορηγούνται στον πληθυσμό»

Ο υπουργός Υγείας ξεκαθάρισε ότι δεν μπορεί να ανακοινώσει επίσημα ότι τα εμβόλια κατά του κορονοϊού θα είναι και στα φαρμακεία, διότι αυτό θέλει μία συζήτηση ως προς τις τεχνικές του λεπτομέρειες. «Μπορώ να σας πω ότι η πολιτική μας βούληση θα ήταν ότι αν αυτό μπορούσε να εξασφαλιστεί να γίνει με έναν σωστό τρόπο. Θα χρειαστούμε τη συνδρομή των γιατρών σε αυτό για να είμαι ειλικρινής, για το πώς αυτό μπορεί να γίνει. Θα θέλαμε να έμπαινε και στα φαρμακεία, όχι μόνο στα φαρμακεία, προφανώς και στα κέντρα υγείας και τους γιατρούς και παντού. Όπως γίνεται με τα εμβόλια. Αλλά θα θέλαμε και το εμβόλιο του Covid να αντιμετωπίζεται σαν ένα κανονικό εμβόλιο από αυτά που μαζικά χορηγούνται στον πληθυσμό».

«Εάν γίνεται, θέλουμε να το κάνουμε και εκεί (στα φαρμακεία). Εκείνοι (οι φαρμακοποιοί) το θέλουν. Και εμείς το θέλουμε. Εάν οι γιατροί μας πουν ότι μπορεί να γίνει με έναν τρόπο που θα καλύπτει και κάποιες ιδιαίτερες περιπτώσεις τότε ναι θα το κάνουμε» συμπλήρωσε.




Ανησυχούν τους ειδικούς τα αυξημένα κρούσματα στρεπτόκοκκου στα παιδιά

Έντονη είναι η ανησυχία που επικρατεί στις υγειονομικές αρχές για την έξαρση των κρουσμάτων δυεισδυτικού στρεπτόκοκκου της ομάδας Α, γνωστού και ως πυογόνου στρεπτόκοκκου ή GAS (Group A Streptococcus) και μετά τον θάνατο του 4χρονου από τη Θάσο.

Κι αυτό διότι τον τελευταίο χρόνο στη χώρα μας και μετά την πανευρωπαϊκή έξαρση των κρουσμάτων, τα περιστατικά και οι θάνατοι έχουν μικρή, αλλά σταθερή αύξηση.

Σύμφωνα με δεδομένα του ΕΟΔΥ, η κεραυνοβόλος αυτή μορφή του στρεπτόκοκκου έχει οδηγήσει 21 ανθρώπους στον θάνατο μέσα στον τελευταίο χρόνο.

Αναλυτικότερα, 87 άνθρωποι την Ελλάδα έχουν προσβληθεί από την 1η Ιανουαρίου 2023 έως και 4 Ιανουαρίου 2024.

Οι 39 από αυτούς είναι ενήλικες και τα 48 παιδιά, τα περισσότερα κάτω των 10 ετών.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, κατά το ίδιο διάστημα τα περιστατικά που έχασαν τη ζωή τους ήταν συνολικά 21, εκ των οποίων 9 παιδιά και 12 ενήλικες.

Τελευταίος θάνατος, που όμως δεν έχει προσμετρηθεί στην προηγούμενη καταμέτρηση, είναι αυτός του 4χρονου από τη Θάσο, ο οποίο κατέληξε στο «Ιπποκράτειο» Νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης μέσα σε λιγότερο από 24 ώρες.

Υπενθυμίζεται ότι ο 4χρονός είχε προβληθεί από στρεπτόκοκκο και αναπνευστικό συγκυτιακό ιό (RSV), όμως η αιτία του θανάτου του δεν έχει γίνει ακόμη γνωστή, καθώς αναμένονται τα αποτελέσματα από τη νεκροτομή.




Αναμένεται κορύφωση των κρουσμάτων κορωνοϊού μέχρι τις 24 Ιανουαρίου 2024

Σε ανοδική πορεία ο αριθμός των κρουσμάτων τόσο του κορωνοϊού όσο και των αναπνευστικών λοιμώξεων του αναπνευστικού.

Οι συναθροίσεις των γιορτών ανεβάζουν τον αριθμό των κρουσμάτων, αλλά και των εισαγωγών στα νοσοκομεία ενώ «καμπανάκι» έχει χτυπήσει ο ΕΟΔΥ, που έχει απευθύνει ήδη ισχυρές συστάσεις ενόψει της επιστροφής των μαθητών στα σχολεία τη Δευτέρα.




Οι οδηγίες ΕΟΔΥ για τα σχολεία λόγω έξαρσης Covid και γρίπης

Οι συστάσεις ΕΟΔΥ για το άνοιγμα των σχολείων -Τα μέτρα για μείωση μετάδοσης κορωνοϊού, γρίπης

Ειδικότερα, οι οδηγίες του ΕΟΔΥ για το άνοιγμα των σχολείων είναι οι ακόλουθες:

Τακτικό πλύσιμο των χεριών

Όταν τα χέρια είναι εμφανώς λερωμένα (σαπούνι και νερό)

Πριν και μετά:

Την προετοιμασία ή χορήγηση γεύματος
Το γεύμα
Τη χρήση της τουαλέτας
Το πλύσιμο των χεριών με υγρό σαπούνι και νερό, για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα, θα ακολουθείται από προσεκτικό στέγνωμα με χάρτινες χειροπετσέτες μιας χρήσης και απόρριψή τους στους κάδους απορριμμάτων.

Εναλλακτικά, συστήνεται η εφαρμογή αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος.

Καλός αερισμός των εσωτερικών χώρων διδασκαλίας. Συστήνεται να ανοίγονται τα παράθυρα τακτικά για τη βελτίωση του αερισμού
Αποφυγή ανεπαρκώς αεριζόμενωνχώρων με συνωστισμό ατόμων (π.χ. διάδρομοι, σκάλες, χρήση ασανσέρ)
Αποφυγή συγκεντρώσεων πολλών ατόμων – τήρηση φυσικών αποστάσεων
Αποφυγή αγγίγματος προσώπου, μύτης, ματιών και στόματος και πλύσιμο των χεριών καλά πριν και μετά από αυτό
Βήχας ή φτέρνισμα στον αγκώνα ή σε χαρτομάντιλο. Αν χρησιμοποιηθεί χαρτομάντιλο, θα πρέπει να πεταχτεί προσεκτικά μετά από μία μόνο χρήση και να ακολουθήσει πλύσιμο των χεριών.
Εάν κάποιος/α μαθητής/τρια παρουσιάζει συμπτώματα λοίμωξης του αναπνευστικού (πονόλαιμο, βήχα, καταρροή) ή έχει θετικό αποτέλεσμα εργαστηριακού ελέγχου για αναπνευστικό παθογόνο όπως SARS-CoV-2, ιό γρίπης ή RSV, συστήνεται να παραμένει στο σπίτι και να περιορίσει τις επαφές του με άλλα άτομα.
Η παραμονή στο σπίτι συστήνεται μέχρι την υποχώρηση ή βελτίωση των συμπτωμάτων και την ολοκλήρωση τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών σκευασμάτων).




Κορωνοϊός: Συναγερμός για την αύξηση των κρουσμάτων ενόψει του πρωτοχρονιάτικου ρεβεγιόν

Μπορεί το πρωτοχρονιάτικο ρεβεγιόν να είναι προ των πυλών ωστόσο η έξαρση κρουσμάτων κορωνοϊού αυξάνει τις εισαγωγές στα νοσοκομεία. Και αυτά σε συνδυασμό με γρίπη και τον ιό RSV. Ήδη ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας έχει σημάνει συναγερμό καθώς έχει εκδόσει ισχυρές συατάσεις για εμβολιασμό αλλά και μέτρα προστασίας με ισχυρότερο τη χρήση της μάσκας από όλους μέσα σε κλειστούς χώρος αλλά και από άτομα ηλικίας άνω των 60 καθώς και ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού.

Σύμφωνα δε με υπολογισμούς το τελευταίο 24ωρο καταγράφηκαν 250 εισαγωγές στα νοσοκομεία όλης της χώρας. Παράλληλα η έξαρση του κορωνοϊού και τα συμπτώματά του οδηγούν τους πολίτες στα φαρμακείσ προκειμένου να υποβληθούν σε rapid test.

Την ίδια ώρα ο επίκουρος καθηγητής Υγιεινής και Επιδημιολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Γκίκας Μαγιορκίνης, μιλώντας στην ΕΡΤ έσπευσε να εξηγήσει πού οφείλεται η αύξηση των κρουσμάτων του κορωνοϊού και τόνισε ότι «έχουμε υπερδιπλασιασμό των ασθενών με κορωνοϊό και τα νοσοκομεία δέχονται μεγάλη πίεση».

Αναφέρθηκε ακόμη στο «εκρηκτικό» κοκτέιλ κορωνοϊού και γρίπης αλλά και στο πόσο απαραίτητη είναι η χρήση της μάσκας. «Ο κορωνοϊός δεν πρόκειται να φύγει, πρέπει να μάθουμε να ζούμε μαζί του» υποστήριξε.

Εντωμεταξύ μετά από την χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Αντιμετώπισης Έκτακτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας κατά την οποία συζητήθηκαν όλα τα νεότερα επιδημιολογικά δεδομένα, για τον κορωνοϊό, συστήνονται ισχυρά από τον ΕΟΔΥ τα ακόλουθα:

  1. Είναι αναγκαίο να εμβολιαστούν όσο το δυνατόν πιο άμεσα με το επικαιροποιημένο εμβόλιο για το Covid, καθώς και με το εμβόλιο της γρίπης, τα άτομα ηλικίας άνω των 60 ετών και τα άτομα με υποκείμενα νοσήματα – όπως συστήνεται από την Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών.
  2. Είναι εξαιρετικά σημαντικό να χρησιμοποιούμε μάσκα προστασίας σε όλους χώρους υγειονομικών μονάδων (π.χ. Νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας), σε Μονάδες Φροντίδας Ηλικιωμένων καθώς και σε κλειστές Δομές που φιλοξενούν ευάλωτους πληθυσμούς.

  3. Ειδικά για τα άτομα που ανήκουν στις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού (ηλικιωμένοι, άτομα με υποκείμενα νοσήματα), επί συμπτωμάτων, να αναζητούν έγκαιρα ιατρικές συμβουλές, με σκοπό να γίνεται έγκαιρη διάγνωση και άμεση χορήγηση θεραπείας.

  4. Είναι απαραίτητο τα άτομα που διαβιούν σε μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων και λοιπές κλειστές δομές ευάλωτου πληθυσμού να τηρούν τα μέτρα πρόληψης και να εμβολιάζονται κατά της γρίπης και του Covid με το επικαιροποιημένο εμβόλιο.

  5. Επιπλέον, συστήνεται ισχυρά να τηρούνται από τον γενικό πληθυσμό τα μέτρα πρόληψης των ιογενών λοιμώξεων του αναπνευστικού: υγιεινή των χεριών, συστηματικός αερισμός κλειστών χώρων, απομόνωση επί συμπτωμάτων, συνεχή χρήση μάσκας ειδικά σε χώρους με συνωστισμό, περιορισμός επαφών με ευάλωτα άτομα και πραγματοποίηση διαγνωστικών ελέγχων.

Ο ΕΟΔΥ συνεχίζει να επιτηρεί συστηματικά την πορεία των λοιμώξεων του αναπνευστικού, η κορύφωση των οποίων αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες. Παράλληλα, εντατικοποιείται η γονιδιοματική επιτήρηση των παραλλαγών των ιών που κυκλοφορούν στην κοινότητα.

Ο ΕΟΔΥ παρακαλεί θερμά τους πολίτες για την εφαρμογή των προληπτικών μέτρων, έτσι «ώστε να αποφύγουμε σοβαρές περιπτώσεις νόσησης και να έχουμε απώλειες συνανθρώπων μας. Ειδικά, από την στιγμή που έχουμε πλέον στην διάθεση μας αποτελεσματικά μέτρα πρόληψης όπως τα εμβόλια και την αποτελεσματική θεραπεία όπως η αντιική θεραπεία κατά του Covid, είναι κρίμα να χάνονται ανθρώπινες ζωές» καταλήγει η ανακοίνωση.




Ιώσεις και κορονοϊός σαρώνουν και πάλι | Σήμερα η ανακοίνωση του ΕΟΔΥ για μάσκες σε κλειστούς χώρους, νοσοκομεία και ΜΜΜ

Σε σύσταση για χρήση της μάσκας σε κλειστούς χώρους, νοσοκομεία και μέσα μαζικής μεταφοράς προχώρησε η επιτροπή Εμπειρογνωμόνων, την ώρα που τα νοσοκομεία αρχίζουν και γεμίζουν και πάλι εξαιτίας του «κοκτέιλ» ιώσεων και κορονοϊού. Σε όλη τη χώρα νοσηλεύονται 1.450 ασθενείς με covid, από αυτούς οι 100 σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας, με τις εισαγωγές να κυμαίνονται από 200 έως 250 ημερησίως.

«Σήμερα (29/12) θα γίνει από τον ΕΟΔΥ ανακοίνωση για τις συστάσεις αναφορικά με τα προληπτικά μέτρα λόγω της κυκλοφορίας του κορονοϊού και άλλων ιογενών λοιμώξεων», ανέφερε ο Δημήτρης Παρασκευής, αναπληρωτής Καθηγητής Επιδημιολογίας του ΕΚΠΑ και μέλος του ΕΟΔΥ, μιλώντας στην ΕΡΤ και την εκπομπή «Συνδέσεις».

Η εξάπλωση του κορονοϊού τις τελευταίες ημέρες στη χώρα μας αποδίδεται όχι μόνο στις εορταστικές συνευρέσεις, αλλά και στη νέα υποπαραλλαγή της Όμικρον, την «JN.1», η οποία εξαπλώνεται με ταχύτητα, παγκοσμίως – και στην Ευρώπη.

«Τα αντιιικά φάρμακα είναι εξίσου αποτελεσματικά και έναντι αυτής της υποπαραλλαγής και επίσης το εμβόλιο παρέχει σημαντική ανοσία έναντι σοβαρής νόσου κι έναντι αυτής της υποπαραλλαγής» τόνισε χθες και πάλι στην ΕΡΤ ο κ. Παρασκευής.

«Το εμβόλιο συστήνεται ισχυρά για όλα τα άτομα που ανήκουν στις ευάλωτες ομάδες πληθυσμού, γιατί μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο για σοβαρή νόσο» σημείωσε ακόμα ο κ. Παρασκευής.

Σημειώνεται πως η Επιτροπή των Εμπειρογνωμόνων συνεδρίασε εκτάκτως και προχώρησε σε ισχυρή σύσταση για τη χρήση της μάσκας στις Μονάδες Υγείας και -χωρίς να τίθεται θέμα υποχρεωτικότητας-σε όλους τους κλειστούς χώρους και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

«Αυτήν την περίοδο παρατηρείται επιδημική έξαρση ιώσεων και στον παιδικό πληθυσμό. Οι εποχικοί ιοί, η γρίπη και ο RSV προκαλούν τις περισσότερες λοιμώξεις», αναφέρει το ρεπορτάζ της Σοφίας Πατραμάνη στην ΕΡΤ.

«Τα περισσότερα παιδιά θα μπορούσαν να εξεταστούν και στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα» αναφέρει η διευθύντρια της Παιδιατρικής Κλινικής στο νοσοκομείο «Αγία Σοφία», Αθανασία Λουρίδα. Επιπλέον επισημαίνει πως οι γονείς πρέπει «να ανησυχήσουν, αν το παιδί έχει υψηλό πυρετό, αν έχει ασταμάτητους εμέτους και διάρροιες, αν είναι επηρεασμένη η γενική του κατάσταση, αν δεν μπορεί να φάει, αν έχει υπνηλία ή διέγερση».

Ο κορονοϊός ευθύνεται για μικρό αριθμό λοιμώξεων στα παιδιά. Αντίθετα, τα άτομα μεγάλης ηλικίας και οι χρονίως πάσχοντες, που νοσηλεύονται σε απλές κλινικές Covid στα νοσοκομεία όλης της χώρας, έχουν φτάσει τους 1.450 και οι ασθενείς που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι, τους 100.

 




Προειδοποίηση από τον Νίκο Τζανάκη | Μετά τις γιορτές αναμένεται να έχουμε εκτόξευση όλων των ειδών των αναπνευστικών ιών

Την ανησυχία του για την εκτόξευση όλων των ειδών των αναπνευστικών ιών που αναμένεται μετά τις γιορτές εξέφρασε το πρωί της Πέμπτης (28/12) ο καθηγητής Πνευμονολογίας Νίκος Τζανάκης. Όπως τόνισε συνεχίζει να επικρατεί στα παιδιατρικά νοσοκομεία της Αθήνας, καθώς «θερίζουν» οι ιογενείς λοιμώξεις.

Μιλώντας στην εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο ο Νίκος Τζανάκης επεσήμανε πως «υπάρχει πανσπερμία ιώσεων με πρωτοκαθεδρία του κορονοϊού και της γρίπης που προκαλούν αρκετές νοσηλείες και εισαγωγές συνήθως ατόμων μεγάλης ηλικίας, που δεν έχουν προβεί στον απαραίτητο εμβολιασμό τους, που θα τους προφύλασσε από αυτή τη νοσηλεία και την εισαγωγή στο νοσοκομείο».

«Αν είχε γίνει το εμβόλιο μπορεί να είχαμε λιγότερες μολύνσεις, περίπου 50% κάτω αλλά σίγουρα θα είχαμε ένα ποσοστό εισαγωγών πολλές φορές πιο κάτω, σε ένα ποσοστό 60-70% να γλιτώναμε τις νοσηλείες» σημείωσε.

Αναφερόμενος στον κορονοϊό ο Νίκος Τζανάκης υπογράμμισε: «Καθημερινά γίνονται περίπου 1.200 συνταγές αντιικών φαρμάκων. Αυτό σημαίνει ότι αυτοί οι άνθρωποι θα κατέληγαν στο νοσοκομείο πιθανότατα αν δεν συνταγογραφούντο τα αντιικά για τον κορονοϊό. Τον Νοέμβριο αυτές οι συνταγές ήταν περίπου 300. Οι θερμοκρασίες είναι καλές, αλλά συγχρωτιζόμαστε αυτή την εποχή όπου πάμε».

«Όλα αυτά συμβάλλουν στο να αναπτυχθούν και να μεταδοθούν οι ιοί σε μεγάλη κλίμακα. Αναμένεται μετά τις γιορτές να έχουμε εκτόξευση όλων των ειδών των αναπνευστικών ιών και θα πρέπει όσοι δεν έχουν εμβολιαστεί να σπεύσουν. Όσοι είναι σε ευπαθείς ομάδες καλό είναι όταν βγουν από το σπίτι να φορέσουν μάσκα» δήλωσε κλείνοντας.

 




Ανησυχία για «κοκτέιλ» ιώσεων-κορονοϊού-γρίπης

Για επικίνδυνη αύξηση των κρουσμάτων κορονοϊού και άλλων ιώσεων , κάνουν λόγο οι ειδικοί.

Μιλώντας στο enanews.gr η πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ, Ματίνα Παγώνη, τόνισε την ανάγκη οι πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, ειδικά την περίοδο των γιορτών.

«Υπάρχει μία αύξηση στο 40% των εισαγωγών για Covid στα νοσοκομεία», είπε η Ματίνα Παγώνη. «Ο κόσμος που έχει εμβολιαστεί είναι πάρα πολύ λίγος. Έχουν δοθεί οι συστάσεις από το επιστημονικό προσωπικό και από το Υπουργείο Υγείας. Από εκεί και πέρα ο καθένας αποφασίζει τι θα κάνει για τον εαυτό του», υπογράμμισε.




Στην Ελλάδα η υποπαραλλαγή JN.1 του κορονοϊού, έχουν ανιχνευτεί 101 στελέχη | Τα συμπτώματά της

Στην Ελλάδα έχει φτάσει η νέα υποπαραλλαγή του κορονοϊού, γνωστή ως «JN.1». Όπως ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ, στη χώρα μας έχουν συνολικά ανιχνευτεί 101 στελέχη JN.1 (υποπαραλλαγή της ΒΑ.2.86, που από τις 19 Δεκεμβρίου αναγνωρίστηκε ως υποπαραλλαγή επιδημιολογικού ενδιαφέροντος).

Τα δείγματα είχαν ληφθεί μεταξύ 3 Οκτωβρίου και 3 Δεκεμβρίου 2023. Όπως σημειώνει ο ΕΟΔΥ, ο πρόσθετος κίνδυνος για τη δημόσια υγεία από την JN.1 αξιολογείται διεθνώς επί του παρόντος ως χαμηλός.

Σημειώνεται πως την ανησυχία της για την έξαρση του κορονοϊού, της γρίπης αλλά και του στρεπτόκοκκου εξέφρασε κατά τη διάρκεια τηλεοπτικής της συνέντευξης την Παρασκευή (22/12) η Ματίνα Παγώνη. «Χρειάζεται προσοχή» τόνισε αναφερόμενη στις ημέρες των Εορτών και σημείωσε πως σε κάθε σπίτι υπάρχει ένας άρρωστος.

Μιλώντας στο Mega και την εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο, η πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ είπε: «Υπάρχει πολύ covid και χρειάζεται προσοχή. Έχουμε και την γρίπη και τις ιώσεις αλλά και τον στρεπτόκοκκο που έχει πανικοβάλει τον κόσμο. Ο στρεπτόκοκκος είναι γνωστός και τα περιστατικά αντιμετωπίζονται. Όταν ξεκινάμε τα συμπτώματα στα παιδιά, δηλαδή έναν πονόλαιμο και πυρετό, παίρνεις τον παιδίατρο, ο οποίος ξέρει το ιστορικό. Εάν αντιμετωπιστεί γρήγορα, δεν υπάρχει πρόβλημα».

Συναγερμός στις ΗΠΑ για μια νέα υποπαραλλαγή JN.1

Η συγκεκριμένη υποπαραλλαγή του κορονοϊού, η οποία φαίνεται να έχει την ικανότητα να αποφεύγει την άμυνα του ανοσοποιητικού συστήματος, έχει σημάνει συναγερμό στις ΗΠΑ. Το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών (CDC) έχει προτρέψει τους πολίτες να εμβολιαστούν, καθώς η κορύφωση του φετινού συνδυασμού τριών εποχιακών αναπνευστικών ιών, γρίπης, COVID-19 και RSV, πλησιάζει. Όπως ανέφερε το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών, τα παιδιατρικά νοσοκομεία σε ορισμένες περιοχές των ΗΠΑ γεμίζουν και οι εισαγωγές στα επείγοντα σχεδόν διπλασιάστηκαν σε παιδιά σχολικής ηλικίας την περασμένη εβδομάδα.

Σημειώνεται πως και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) πρόσφατα χαρακτήρισε την εν λόγω υποπαραλλαγή ως υψηλού ενδιαφέροντος.

Η «JN.1» σχετίζεται στενά με την BA.2.86 της Omicron, η οποία εντοπίστηκε για πρώτη φορά τον Αύγουστο του 2022. Η «JN.1» εντοπίστηκε για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του 2023 και σήμερα καταγράφονται κρούσματα σε τουλάχιστον 12 χώρες. Τα συμπτώματά της είναι παρόμοια με αυτά που προκαλούνται από άλλα στελέχη και μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν: πονόλαιμο, καταρροή, βήχα, κόπωση, πονοκέφαλο, μυαλγία, πυρετό ή ρίγη και αοσμία.

Η σοβαρότητα των συμπτωμάτων ενός ατόμου εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη γενική κατάσταση της υγείας του, αν έχει, δηλαδή, υποκείμενα νοσήματα και πόσο ισχυρό είναι το ανοσοποιητικό του.