Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Απάντηση Σιμιτσή στον Χρυσανίδη για τα υπόγεια πάρκινγκ

Αγαπητέ δήμαρχε, Μπάμπη Χρυσανίδη, φίλε και αξιοσέβαστε πρώην συνάδελφε.

Είσαι ο μόνος από τους υποψήφιους δημάρχους που αντέδρασε σε όσα έγραψα πρόσφατα για τα υπόγεια πάρκινγκ, οπότε σου απαντώ ευθέως και όσο γίνεται πιο σύντομα.

Το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο ξεκίνησε να σχεδιάζεται το 2007 και ολοκληρώθηκε το 2013. Σύμφωνα με τις αντιλήψεις εκείνης της εποχής οι φορείς της πόλης πρότειναν οι κοινόχρηστοι χώροι να έχουν και τον χαρακτηρισμό «υπόγειο πάρκινγκ» χωρίς διάκριση. Δόθηκε έτσι μια πολεοδομική δυνατότητα προς υλοποίηση σύμφωνα με τις εκάστοτε συνθήκες και τη συνεχώς μεταβαλλόμενη επί το αυστηρότερο νομοθεσία.

Η ανάπλαση της πλατείας Νεαπόλεως (Ποταμουδίων)χρηματοδοτείται από το «Πράσινο Ταμείο» με προϋπολογισμό περίπου 800.000€. Όλοι γνωρίζουμε ότι το ΕΣΠΑ και όλα τα παρόμοια χρηματοδοτικά εργαλεία δεν χρηματοδοτούν δημοτικά πάρκινγκ. Συνεπώς, η επιπρόσθετη κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων, όσο κι αν κόστιζε, απλώς θα απέκλειε το σύνολο του έργου από τη χρηματοδότηση του «Πράσινου Ταμείου».  Χρήματα για πάρκινγκ δίνει το κράτος μέσω του αναπτυξιακού νόμου αλλά όχι σε δήμους, μόνον σε εταιρίες αν εγκριθεί η οικονομοτεχνική μελέτη, η οποία προβλέπει τα έξοδα κατασκευής και λειτουργίας (προσωπικό, συντήρηση, ΔΕΗ, αποσβέσεις κλπ), καθώς και τα έσοδα (κυρίως πόσο θα είναι το εισιτήριο). Είμαι σίγουρος ότι δεν χρειάζεται κάποιος να είναι έμπειρος και επιτυχημένος μηχανικός και εργολάβος για να πειστεί πως η συγκεκριμένη «επένδυση» (πάρκινγκ 100 θέσεων) δεν θα μπορούσε ποτέ να δανειοδοτηθεί από Τράπεζα.

Η ανάπλαση της πλατείας από τεχνική άποψη είναι ένα «ελαφρύ» έργο. Δεν μπορεί να συγκριθεί με όσα προβλέπει η νομοθεσία για ένα υπόγειο πάρκινγκ. Το γνωρίζεις καλύτερα από εμένα. Έτσι δεν μπορώ να συμφωνήσω ότι το υπόγειο πάρκινγκ στη συγκεκριμένη περίπτωση θα επιβάρυνε τον προϋπολογισμό της ανάπλασης μόνο με 200.000€. Ενδεικτικά, αναφέρω  ότι η κατασκευή του υπόγειου πάρκινγκ τριών ορόφων στην πλατεία Διοικητηρίου στις πεδινές Σέρρες, συνολικής δυναμικότητας 160 θέσεων, κόστισε περίπου 5.000.000€ το έτος 2013.

Σταματώ εδώ. Τα πάρκινγκ είναι μόνο μια πτυχή του κυκλοφοριακού, που είναι πολυδιάσταστο θέμα. Με αυτό έκρινα έμμεσα και όλες τις άλλες υπερβολές που ακούγονται γενικά στην προεκλογική περίοδο (πχ μετατροπή όλων των διατηρητέων κτιρίων του Δήμου και της πόλης σε «πολιτιστικά κέντρα»). Σέβομαι και εκτιμώ την ιστορία σου στην Αυτοδιοίκηση και θεωρώ ότι με την υποψηφιότητά σου ανεβάζεις το επίπεδο της προεκλογικής αντιπαράθεσης και τον πήχη των προσδοκιών των Καβαλιωτών.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Επίδομα θέρμανσης: Στις 750.000 οι αιτήσεις – Ποιοι είναι οι δικαιούχοι

Οι δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης μπορούν να μπουν στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ για τις αιτήσεις τους ενώ οι πρώτες πληρωμές στους δικαιούχους αναμένεται να ξεκινήσουν στις 22 Δεκεμβρίου.

Συνεχίζονται οι αιτήσεις για το επίδομα θέρμανσης. Μέχρι τώρα, 750.000 άτομα έχουν κάνει τη διαδικασία για να λάβουν επιδότηση για τη θέρμανσή τους ενώ η προθεσμία για τους ενδιαφερόμενους λήγει την Παρασκευή, 8 Δεκεμβρίου.

Οι δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης μπορούν να μπουν στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ για τις αιτήσεις τους ενώ οι πρώτες πληρωμές στους δικαιούχους αναμένεται να ξεκινήσουν στις 22 Δεκεμβρίου.

Επίδομα θέρμανσης: Ποιοι είναι οι δικαιούχοι

Αιτήσεις για το επίδομα θέρμανσης μπορούν να κάνουν μόνο όσοι χρησιμοποιούν πετρέλαιο θέρμανσης, μπλε κηροζίνη, φυσικό αέριο, υγραέριο, καυσόξυλα, πέλετ και θερμική ενέργεια μέσω τηλεθέρμανσης.

Τα ποσά και οι ημερομηνίες για το επίδομα θέρμανσης

Εύρος επιδόματος: 100 ευρώ έως 1.000 ευρώ
Αφορά: Κύρια κατοικία (ιδιόκτητη, μισθωμένη, δωρεάν παραχωρούμενη)
Προθεσμία αιτήσεων: Έως Παρασκευή 8/12
1η πληρωμή: Παρασκευή 22/12
Αγορά καυσίμου: 13/10 έως 30/11
2η πληρωμή: Έως 29/2/2024
Αγορά καυσίμου: Έως 31/1/2024
3η πληρωμή: Έως 30/4/2024
Αγορά καυσίμου: Έως 31/3/2024

Η διαδικασία για τις αιτήσεις

Επιλέγω αν διαμένω σε μονοκατοικία ή πολυκατοικία
Επιλέγω αν είμαι ιδιοκτήτης ή ένοικος οπότε συμπληρώνω τον ΑΦΜ του ιδιοκτήτη
Επιλέγω είδος καυσίμου
Συμπληρώνω τον Αριθμό παροχής ρεύματος
Επιλέγω οικισμό
Συμπληρώνω τα τμ της κατοικίας
Συμπληρώνω τον IBAN στο myAADΕ

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τα λάθη που δεν πρέπει να κάνουμε στο τζάκι

Το τζάκι σ’ ένα σπίτι προσθέτει ζεστασιά, ομορφιά και θαλπωρή, αλλά φυσικά χρειάζεται φροντίδα, τακτική συντήρηση και οπωσδήποτε υπεύθυνη «χρήση».

Σε διαφορετική περίπτωση, μπορεί να γίνει (κυριολεκτικά) εστία κινδύνων για την υγεία και την ασφάλειά μας.

Για τον λόγο αυτό πρέπει να αποφεύγουμε μερικά πολύ κοινά λάθη.

  • Είναι σημαντικό να επιθεωρείτε κάθε χρόνο και να καθαρίζετε (καλώντας επαγγελματία) το τζάκι σας πριν το ανάψετε για πρώτη φορά. Ένας επιμελής καθαρισμός, βασικές επισκευές (αν χρειάζονται) και ο καθαρισμός της καμινάδας θα εξασφαλίσουν ότι θα λειτουργεί σωστά, χωρίς να διοχετεύει καπνό στο εσωτερικό του σπιτιού.
  • Ένα τζάκι μπορεί να γίνει επικίνδυνο όταν γύρω του επικρατεί ακαταστασία. Αποφύγετε να τοποθετείτε έπιπλα, χαλιά ή κουβέρτες πολύ κοντά σε ένα τζάκι που καίει. Κρατήστε μακριά από την εστία καυσόξυλα ή οποιοδήποτε αντικείμενο μπορεί να υπερθερμανθεί και να πιάσει φωτιά.
  • Μην αφήνετε τη στάχτη να συσσωρεύεται στο τζάκι: αφενός μπορεί να το φράξει, αφετέρου επιβαρύνει την ατμόσφαιρα του χώρου. Απομακρύνετε τη στάχτη κάθε φορά που το τζάκι σβήνει και καθαρίζετε με σκληρή βούρτσα τα τοιχώματα του τζακιού από τυχόν υπολείμματα που έχουν «κολλήσει» εκεί.
  • Η τοποθέτηση μιας τηλεόρασης με επίπεδη οθόνη πάνω από το τζάκι είναι μια μάλλον κοινή διακοσμητική τάση, αλλά δεν είναι και η καλύτερη ιδέα. Η θερμότητα από το τζάκι μπορεί απλώς να καταστρέψει την τηλεόραση.
  • Οι ανιχνευτές μονοξειδίου του άνθρακα είναι απαραίτητοι σε κάθε σπίτι, αλλά ακόμη περισσότερο αν έχετε τζάκι. Αυτά τα gadget προειδοποιούν για προβλήματα εξαερισμού ή για την ύπαρξη τοξικών αερίων στον χώρο, όπως αυτά που μπορούν να προκληθούν από ένα τζάκι που έχει φραγμένη καμινάδα ή που δεν καίει καλά τα ξύλα.
  • Δεν καίμε στο τζάκι… ό,τι καίγεται παρά μόνο τα κατάλληλα ξύλα. Ο λόγος δεν είναι μόνο η σωστή απόδοση του τζακιού, αλλά και η αποφυγή επικίνδυνων προβλημάτων για την υγεία μας, καθώς και του κινδύνου πυρκαγιάς.
  • Η άμεση «επαφή» με τη φλόγα του τζακιού είναι ευχάριστη, αλλά αν στο σπίτι υπάρχουν παιδιά ή κατοικίδια είναι επιβεβλημένη η χρήση του κατάλληλου προστατευτικού. Ακόμα, τα προστατευτικά προφυλάσσουν τον χώρο από σπινθήρες και στάχτες.
  • Τέλος, δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε ότι τζάκι σημαίνει φωτιά. Αυτό με τη σειρά του σημαίνει ότι ο κίνδυνος είναι πάντα υπαρκτός και ότι πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για κάθε ενδεχόμενο. Έτσι, λαμβάνουμε μέτρα πυροπροστασίας, που στην προκειμένη περίπτωση σημαίνει… πυροσβεστήρας. Προσοχή: πρέπει να βρίσκεται στον χώρο, αλλά όχι πολύ κοντά στο τζάκι.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ολονύχτιες έρευνες στη Λέσβο για τους 12 αγνοούμενους του πλοίου «Raptor» – Το χρονικό του ναυαγίουΟλονύχτιες έρευνες στη Λέσβο για τους 12 αγνοούμενους του πλοίου «Raptor» | Το χρονικό του ναυαγίου

Μια τραγωδία σημειώθηκε ανοιχτά της Λέσβου, 4 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού, όπου βυθίστηκε το φορτηγό πλοίο «RAPTOR» σημαίας Κομόρες με 6.000 τόνους αλάτι.

Οι καιρικές συνθήκες εξαιρετικά αντίξοες με ανέμους έως 9 μποφόρ και κύματα που φθάνουν τα 4 μέτρα και τα πλωτά του Λιμενικού προσεγγίζουν με δυσκολία.

Ένας μόνο από τα μέλη του πληρώματος, Αιγύπτιος μηχανικός, κατάφερε να σωθεί πηδώντας στη θάλασσα λίγο πριν το πλοίο βυθιστεί. Δίπλα του επέπλεε ένα βαρέλι. Ανέβηκε σε αυτό και πάλευε να κρατηθεί στη ζωή για 4 ώρες μέσα στη φουρτουνιασμένη θάλασσα.

Ακόμη βρέθηκε η σορός ενός ναυαγού.

Το χρονικό

Το «RAPTOR» μήκους 100 μέτρων είχε ξεκινήσει από την Αλεξάνδρεια με προορισμό το λιμάνι της Κωνσταντινούπολης. 14 τα μέλη του πληρώματος, από Συρία, Αίγυπτο και Ινδία.

Στις 03:06 τα ξημερώματα, 5,5 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού, σταματά να κινείται, πιθανότατα εξαιτίας μηχανικής βλάβης. Στις 04.47 οι μηχανές του πλοίου ξεκινούν και πάλι. 07.11, 4 μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού σβήνουν και πάλι οι μηχανές του πλοίου. Αυτή είναι και η τελευταία καταγραφή της πορείας του στο σύστημα.

Μία ώρα μετά, στις 08:20, το πλοίο παίρνει κλίση. Ο πλοίαρχος εκπέμπει σήμα κινδύνου σε παραπλέοντα σκάφη και στη συνέχεια χάνεται από τα ραντάρ.

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, πιθανότατα εξαιτίας της σφοδρής θαλασσοταραχής, προκλήθηκε μετατόπιση φορτίου, μπήκαν νερά στα αμπάρια και η βύθιση ήταν θέμα χρόνου.

Από χθες το πρωί στη θαλάσσια περιοχή επιχειρούν για τον εντοπισμό των αγνοούμενων ναυτικών ελικόπτερα, παραπλέοντα πλοία και πλοία του Λιμενικού.

Όσο περνούν οι ώρες, η αγωνία για την τύχη των αγνοουμένων κορυφώνεται, με την επιχείρηση εύρεσης και διάσωσης να συνεχίζεται αδιάκοπα, χωρίς ωστόσο, μέχρι στιγμής, να έχει αποδώσει καρπούς, όπως μεταδίδει το Mega.

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

Αρέσει σε %d bloggers: