Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες λόγω ακρίβειας

Το κόστος διαβίωσης αποτελεί τη βασική ανησυχία της Gen Z και των millennials, σύμφωνα με την τελευταία παγκόσμια έρευνα της Deloitte «2024 Gen Z and Millennial» που εκπονήθηκε σε 44 χώρες (συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας).

Η τάση αυτή, η οποία καταγράφεται για τρίτη συνεχή χρονιά, δείχνει ότι το κόστος ζωής αποτελεί την κύρια ανησυχία, με το 40% των Gen Zs και το 48% των millennials να το κατατάσσουν στην πρώτη θέση των ανησυχιών τους.

Η ανησυχία αυτή επηρεάζει τους καταναλωτές παγκοσμίως τα τελευταία χρόνια όλο και πιο έντονα, καθώς περίπου έξι στους δέκα Gen Zs (56%) και millennials (55%) ζουν μήνα με τον μήνα, ενώ περίπου τρεις στους δέκα δηλώνουν ότι δεν αισθάνονται οικονομικά ασφαλείς.

Η κατάσταση αυτή έχει οδηγήσει σε σημαντικές αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών, η οποία ξεκίνησε αρχικά με τον περιορισμό των αγορών, εξελίχθηκε στο smart shopping με το κυνήγι των προσφορών, των εκπτώσεων και των μη επώνυμων προϊόντων, και έχει φτάσει σήμερα στην αγορά προϊόντων από δεύτερο χέρι (second hand).

Με δεδομένο ότι τόσο στην Ελλάδα όσο και στις άλλες χώρες του κόσμου λίγο λιγότερο από το ένα τρίτο της Gen Z και των millennials πιστεύουν πως η οικονομική κατάσταση θα βελτιωθεί κατά το επόμενο έτος, και σύμφωνα με στοιχεία της Focus Bari, στους επόμενους δώδεκα μήνες, οι τρεις στους πέντε Ελληνες σκοπεύουν να διατηρήσουν έναν σφιχτό προϋπολογισμό στις αγορές τους.

Οι επιλογές αυτές αναμένεται να ενισχυθούν περαιτέρω, δημιουργώντας για τις επιχειρήσεις νέα δεδομένα και αγορές.

Εξυπνες αγορές. Σήμερα στην Ελλάδα, το 97% των καταναλωτών κάνουν τουλάχιστον μία ενέργεια στις καθημερινές συναλλαγές τους με στόχο την εξοικονόμηση χρημάτων, ενώ το ποσοστό παγκοσμίως είναι στο 94%.

Οι ενέργειες αυτές, που θεωρούνται smart shopping, περιλαμβάνουν τις αγορές από εναλλακτικές φθηνότερες μάρκες προϊόντων, τη χρήση εκπτωτικών κωδικών και κουπονιών, την επιλογή προϊόντων σε προσφορές, τις αγορές μόνο σε περιόδους εκπτώσεων, ακόμα και τη μείωση ή την παύση αγοράς κάποιων αγαθών.

Είναι ενδεικτικό ότι το 62% των Ελλήνων έχει στραφεί σε εναλλακτικές φθηνότερες μάρκες, το 58% αγοράζει είδη σε προσφορά 1+1, το 43% χρησιμοποιεί κουπόνια και κάρτες πιστότητας, ενώ το 53% περιμένει τις περιόδους των εκπτώσεων για αγορές εκτός των τροφίμων, όπως καταγράφει σε έρευνά της η YouGov FocusBari.

Μάλιστα, η τάση για smart shopping δεν αποτελεί μόνο ελληνική επιλογή, αφού σε όλες τις χώρες οι καταναλωτές προτίθενται να προχωρήσουν σε τουλάχιστον μία έξυπνη αγοραστική πρακτική, με τον μέσο όρο να κινείται μεταξύ 3,5 και 5 διαφορετικών ενεργειών στο πλαίσιο των αγορών τους.

Στην Ελλάδα, ο μέσος αριθμός ενεργειών είναι 4,9, στον Καναδά 4,5 όπως και στην Αγγλία, στην Ισπανία 3,6, στην Ιταλία 3,9, στη Γαλλία 3,5 όπως και στη Γερμανία, και στην Πολωνία 4.

Την ίδια ώρα, οι συνθήκες που διαμορφώνονται στα οικονομικά των νοικοκυριών ευνοούν την ανάπτυξη μιας νέας αγοράς και στην Ελλάδα, η οποία υπήρχε διεθνώς αλλά δεν είχε βρει πρόσφορο έδαφος στη χώρα μας.

Πρόκειται για την αγορά των προϊόντων από δεύτερο χέρι, που καλύπτουν μια ευρεία γκάμα από είδη ένδυσης έως έπιπλα και ηλεκτρονικά είδη. Μάλιστα, η Ελλάδα βρίσκεται στην 9η θέση ανάμεσα σε 19 χώρες παγκοσμίως στην αγορά ανακυκλωμένων ηλεκτρονικών συσκευών.

Πάνω από ένας στους τρεις Ελληνες δηλώνει ότι έχει πραγματοποιήσει αγορά κάποιας ηλεκτρονικής συσκευής από δεύτερο χέρι, ενώ το 30% έχουν πουλήσει δικά τους αντικείμενα που δεν χρειάζονταν και το 51% έχει προχωρήσει σε αγορά προϊόντος second hand, από ρούχα και έπιπλα έως ηλεκτρικές συσκευές και ηλεκτρονικά είδη.

Ιδιωτικής ετικέτας.

Οσο για την αγορά των ειδών σουπερμάρκετ, πλέον εξαιτίας της ακρίβειας αμβλύνονται οι αντιστάσεις που επιδείκνυαν οι έλληνες καταναλωτές στην αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (PL), με το ένα στα τέσσερα προϊόντα που μπαίνουν στο καλάθι να είναι πλέον PL. Μάλιστα, σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ, το πρώτο εξάμηνο του 2024 ο όγκος των πωλήσεων των ειδών αυτών αυξήθηκε κατά 6,7%.

Φυσικά, ανάλογη είναι η τάση ανάπτυξης της ιδιωτικής ετικέτας και στις άλλες χώρες της Ευρώπης, όπου η διείσδυση είναι σημαντικά υψηλότερη.

Είναι ενδεικτικό ότι το 2023 οι ευρωπαίοι καταναλωτές αγόρασαν περισσότερα είδη ιδιωτικής ετικέτας σε σχέση με έναν χρόνο πριν, οδηγούμενοι από τα υψηλά ποσοστά πληθωρισμού σε αρκετά είδη σουπερμάρκετ, όπως τα τρόφιμα.

Ερευνα επιβεβαιώνει την κυριαρχία τους, με την Ελβετία να παρουσιάζει το μεγαλύτερο ποσοστό (51,8%), και ακολουθούν η Ιταλία (34%), η Ισπανία (45,5%), η Πορτογαλία (44%), η Γερμανία (41%), η Αυστρία (36,3%), το Βέλγιο (39,8%), η Ολλανδία (45,2%), το Ηνωμένο Βασίλειο (44,1%) και η Πολωνία (26,6%).

 

 

 

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Αυξημένη κίνηση στη λαϊκή αγορά της Καβάλας

Σημαντική ήταν η προσέλευση του κόσμου στη λαϊκή αγορά του Σαββάτου στην Καβάλα, με αρκετούς καταναλωτές να σπεύδουν από τις πρωινές ώρες για να προμηθευτούν τα απαραίτητα προϊόντα.Η αυξημένη κίνηση αντικατοπτρίζει μια γενικότερη τάση για μεγαλύτερη συμμετοχή σε τέτοιες αγορές, παρά την οικονομική πίεση που βιώνουν πολλοί.

Μιλώντας στην κάμερα του Ena Channel, αρκετοί καταναλωτές εξέφρασαν την ανησυχία τους για τις υψηλές τιμές, κάτι που αποτελεί αντικείμενο συζήτησης το τελευταίο διάστημα.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Ηχηρή απάντηση Δ. Καιρίδη στον Ακάρ για το μεταναστευτικό

Απάντηση στα όσα ανακριβή δήλωσε την Τρίτη ο Τούρκος πρώην υπουργός, Χουλουσί Ακάρ, αναφορικά με τη συμφωνία ΕΕ – Τουρκίας στο μεταναστευτικό έδωσε από τη Βουδαπέστη ο βουλευτής της ΝΔ και πρώην υπουργός Μετανάστευσης, Δημήτρης Καιρίδης.

Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της διακοινοβουλευτικής συνόδου της ΕΕ για την ασφάλεια και την άμυνα, στην οποία συμμετέχει και η Τουρκία ως υποψήφια προς ένταξη χώρα, ο κ. Ακάρ διαβεβαίωσε τους Ευρωπαίους ομολόγους του ότι η Τουρκία εφαρμόζει στο ακέραιο τη συμφωνία του 2016 με την ΕΕ στο μεταναστευτικό.

Ωστόσο, η συγκεκριμένη τοποθέτηση του κ. Ακάρ ήταν απολύτως ανακριβής. Λαμβάνοντας τον λόγο, ο Δ. Καιρίδης κατάγγειλε την Τουρκία ότι δεν εφαρμόζει τη συμφωνία, αφού τα τελευταία 5 χρόνια δεν έχει γίνει καμία επιστροφή αιτούντος άσυλο από τα ελληνικά νησιά στην Τουρκία, όπως προβλέπει η συμφωνία.

Παράλληλα, αφού ξεκαθάρισε ότι η Ελλάδα υποστήριξε τη διευκόλυνση των ταξιδιών των Τούρκων στην ΕΕ έμπρακτα, με το πρόγραμμα βίζας-εξπρές που εισήγαγε πριν μερικούς μήνες, χάρη στις διαπραγματεύσεις του με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, υπενθύμισε την εργαλειοποίηση του μεταναστευτικού που επιχείρησε η Τουρκία το 2020, με τον κ. Ακάρ, ως υπουργό Άμυνας, να συμμετέχει ενεργά στην τουρκική επιχείρηση στον Έβρο, η οποία απέτυχε χάρη στην αποφασιστικότητα της ελληνικής κυβέρνησης.

Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τη διάρκεια της παρέμβασης του Δ. Καιρίδη, η τουρκική αντιπροσωπεία δεν σταμάτησε να μουρμουρίζει και να δυσφορεί. Όμως, το χειροκρότημα των Ευρωπαίων βουλευτών στο τέλος της ομιλίας του, απέδειξε την πειστικότητα των επιχειρημάτων του πρώην υπουργού Μετανάστευσης.

liberal.gr

Δείτε σχετικό video :

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Σοβαρό τροχαίο με τραυματίες στην είσοδο της Ελευθερούπολης

Σοβαρό τροχαίο ατύχημα έγινε πριν λίγη ώρα στην είσοδο της Ελευθερούπολης και συγκεκριμένα στη διασταύρωση, στο ύψος του γηπέδου.

Σε αυτό εμπλέκονται δύο οχήματα, το ένα εκ των οποίων με Βουλγαρικές πινακίδες. Ο απολογισμός του τροχαίου είναι τρείς τραυματίες, οι οποίοι μεταφέρθηκαν στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας.

Φωτογραφία : Παύλος Χατζηλιάδης

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
text about elections
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en