BUSINESS-STORIES

Alibaba | Οδηγίες «χρήσεως» για ενδιαφερόμενους επιχειρηματίες

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον ενημερώθηκαν οι Έλληνες εξαγωγείς για τους τρόπους που μπορούν να προωθήσουν τα προϊόντα τους στην αχανή κινεζική αγορά, από τα υψηλόβαθμα στελέχη της Alibaba.

Στην εκδήλωση που οργάνωσε το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών και που αποτέλεσε ένα από τα σημαντικότερα επιχειρηματικά γεγονότα της χρονιάς, τα στελέχη της Alibaba, ενημέρωσαν τους Έλληνες επιχειρηματίες για το κόστος ένταξης στην ψηφιακή πλατφόρμα, τα προϊόντα που παρουσιάζουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον και τη διαδικασία συναλλαγών.

Ποια ελληνικά προϊόντα έχουν «πέραση» στην Κίνα και πόσο κοστίζει η εγγραφή στην Alibaba;

Ο Rodrigo Cipriani Foresio, Managing Director του κινεζικού κολοσσού γιαΙταλία, Ισπανία, Πορτογαλία και Ελλάδα, ανέφερε ότι καταβάλλεται εφάπαξ ποσό 5.000-10.000 δολάρια (για τη δημιουργία της σχετικής ιστοσελίδας εντός της πλατφόρμας), ενώ η προμήθεια επί των συναλλαγών που θα πραγματοποιηθούν μέσω της πλατφόρμας κυμαίνεται από 1%-5%.

Τα ελληνικά προϊόντα που έχουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για να εξαχθούν στην Κίνα μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι τυποποιημένα αγροδιατροφικά προϊόντα, όπως ελαιόλαδο, ελιές – παράγωγα ελιάς, μέλι – βασιλικός πολτός, αρτοποιήματα – παξιμάδια – κουλουράκια, γλυκά κουταλιού, φρούτα κομπόστα, όσπρια, ξίδι, παστέλι, ξηροί καρποί, μαρμελάδες, μαστίχα, βότανα, σάλτσες, ζυμαρικά, σοκολάτες, τσουρέκια, μπισκότα, αλάτι – μπαχαρικά – βότανα κ.λπ., καθώς επίσης κρασί, μπίρα, εμφιαλωμένο νερό και χυμοί. Από τις άλλες κατηγορίες ξεχωρίζουν τα καλλυντικά, τα παιδικά είδη (όπως πάνες, παιδικές τροφές, είδη παιδικής υγιεινής), ρούχα, παπούτσια κ.λπ.

Τα «μαϊμού» προϊόντα της Κίνας και ιδιότυπο επιχειρηματικό καθεστώς

Τα στελέχη της Alibaba απάντησαν στις απορίες των Ελλήνων επιχειρηματιών και έδωσαν διευκρινήσεις σχετικά με τη διαδικασία ένταξης στην πλατφόρμα και ασφαλών συναλλαγών. Ανέφεραν πως ότι όποιος χρησιμοποιεί τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της πλατφόρμας δεν θα χρειαστεί να εκδώσει άδεια εισαγωγής για τα προϊόντα του (όπως συμβαίνει με το φυσικό εμπόριο), ούτε και να καταθέσει αίτηση κατοχύρωσης εμπορικού σήματος, αν και συνιστάται να το κάνει, καθώς στην Κίνα είναι σύνηθες το φαινόμενο τηςαντιγραφής ξένων προϊόντων, ενώ, συχνά, οι αντιγραφείς κατοχυρώνουν εμπορικό σήμα/όνομα, ίδιο ή παρόμοιο με αυτό ξένης εταιρείας, και έτσι παράγουν και πωλούν νομότυπα το αντιγραφέν προϊόν.

Επίσης, υποστήριξαν ότι θα έχει ανταγωνιστικότερες τιμές, καθώς η φορολογία για τους Κινέζους καταναλωτές είναι χαμηλότερη (όπως συμβαίνει στην Κίνα για τις πωλήσεις μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου), αλλά και βάσει της τιμολογιακής πολιτικής της Alibaba καθώς πουλάει κατευθείαν στον καταναλωτή χωρίς μεσάζοντα.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έδειξαν οι συμμετέχοντες για το κομμάτι του τουρισμούμε τους επικεφαλής να τονίζουν πως μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμαςAlitrip, του ομίλου Alibaba, σήμερα, ταξιδεύουν στον κόσμο 50 εκατ. Κινέζοι.

Από την πλευρά του ο  πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών κ. Γ  Χατζηθεοδοσίου τόνισε πως το 2015 οι πωλήσεις απευθείας στους καταναλωτές μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα, (Business to Consumer -B2C) ανήλθαν στα 493 δισ. δολάρια (το 13% του συνόλου των λιανικών πωλήσεων στην Κίνα). Οι συνολικές online πωλήσεις στην Κίνα, πρόσθεσε πως ξεπέρασαν το 1 τρισ. δολάρια. “Η πρόβλεψη είναι ότι το ποσοστό αυτό θα ανέλθει στο 25%-30% σε λίγα μόλις χρόνια εξαιτίας των μεγάλων επενδύσεων και των επιχειρήσεων αλλά και της Κυβέρνησης της Κίνας στο ηλεκτρονικό εμπόριο”.

Εξαιρετικά χαμηλό το ποσοστό ελληνικών εξαγωγών στην Κίνα

Ωστόσο, ο κος Θεοδοσίου, δήλωσε απογοητευμένος από το χαμηλό ποσοστό εξαγωγών της χώρας μας στην Κίνα, τονίζοντας πως υπάρχουν τρόποι να αυξηθεί. “Το 2015 κάναμε εξαγωγές 227 εκατ. ευρώ όταν το 2012 ήταν 382 εκατ. ευρώ. Για να γίνει κατανοητό το πόσο χαμηλές είναι οι εξαγωγές μας, η Κίνα έκανε εισαγωγές το 2015 πάνω από 1 τρισ. ευρώ. Οι εισαγωγές μας από την Κίνα ήταν το 2015 2,5 δισ. ευρώ, δηλαδή 12 φορές οι εξαγωγές μας. Αυτό που είναι αξιοσημείωτο αναφορικά με τις εξαγωγές μας είναι ότι από τα 227 εκατ. ευρώ, η συντριπτική πλειοψηφία αφορά προϊόντα που δεν πάνε απευθείας στον καταναλωτή. Μάρμαρα, σκραπ, βιομηχανικά υλικά. Είναι χαρακτηριστικό ότι τρόφιμα και ποτά στείλαμε στην Κίνα το 2014 μόλις 13,5 εκατ. ευρώ και το 2015 22,6 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 9,0 εκατ. ευρώ ήταν μια ειδική συμφωνία μιας πολυεθνικής με την θυγατρική της που παράγει μπύρα στην Ελλάδα. Δηλαδή ενώ έχουμε τόσο καλής ποιότητας τρόφιμα και ποτά οι εξαγωγές μας στην Κίνα είναι σχεδόν μηδενικές. Ειδικά για το ελαιόλαδο, στείλαμε στην Κίνα 4,0 εκατ. ευρώ το 2015 και το 2014 όταν η Κίνα κάνει εισαγωγές ελαιολάδου περίπου 150 εκατ. ευρώ το χρόνο. Το μεγαλύτερο μέρος του ελαιόλαδου το εισαγάγει η Κίνα από Ισπανία και Ιταλία. Και σκεφθείτε ότι εμείς εξάγουμε το 70% του ελαιόλαδου μας στην Ιταλία και στην Ισπανία χύμα” όπως ανέφερε ο ίδιος.

Κλείνοντας, ο κος Θεοδοσίου ανέφερε, πως υπάρχουν τρόποι να ξεπεραστούν τα εμπόδια και να αυξηθούν οι εξαγωγές ελληνικών προϊόντων στην Κίνα και η ψηφιακή πλατφόρμα της Alibaba αποτελεί μια «δυναμική πύλη» στην αχανή κινεζική αγορά.

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version