Connect with us

ΑΠΟΨΕΙΣ

Αλέξης Τσίπρας | Πρώτα η ζωή μας

Δημοσιεύτηκε

στις

Άρθρο του Πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, στα περιφερειακά μέσα, ενόψει των εκλογών της  Κυριακής 7ης Ιουλίου.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο:

Στην ιστορία κάθε έθνους, υπάρχουν οι στιγμές των μεγάλων αποφάσεων. Οι στιγμές που επιλέγεις ανάμεσα στην επένδυση στο μέλλον ή την επιστροφή στο παρελθόν. Οι Έλληνες έχουν βρεθεί αρκετές φορές μπροστά σε τέτοια διλήμματα. 

Σήμερα είμαστε μπροστά σε μια τέτοια απόφαση. Οι συνθήκες μέσα στις οποίες καλούμαστε να λάβουμε αυτή την απόφαση είναι οι καλύτερες των τελευταίων οκτώ ετών. Αφήσαμε πίσω μας τα μνημόνια, έχουμε ξανά ανάπτυξη στον τόπο, η ανεργία μειώνεται συνεχώς και έχουμε καταφέρει να είμαστε εξασφαλισμένοι για το άμεσο μέλλον, εξασφαλίζοντας ένα σημαντικό απόθεμα 35 δις στα δημόσια ταμεία, για να μην μπορεί ποτέ κανείς ξανά να εκμεταλλευτεί την ανάγκη της χώρας για δανεισμό. Δηλαδή, να μη μπορεί κανείς ξανά, όπως συνέβη επανειλημμένα αυτά τα χρόνια, να εκβιάσει την Ελλάδα.

Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν υπάρχουν μπροστά μας δύο επιλογές. Η μία είναι να προχωρήσουμε όλοι μαζί μπροστά στη νέα εποχή της πατρίδας μας. Ελεύθεροι, κυρίαρχοι και πάνω απ’ όλα αποφασισμένοι να χτίσουμε την πατρίδα μας σε νέα, πολύ πιο γερά θεμέλια. Με ακόμα περισσότερες και καλύτερες δουλειές, με ανάπτυξη για όλους και σεβασμό στο φυσικό μας πλούτο, με ασφάλεια και αλληλεγγύη για κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνα, με ένα κράτος σύγχρονο και λειτουργικό. Αυτό είναι το πρόγραμμα που καταθέτει ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία σε αυτές τις εκλογές. Αυτό είναι το σχέδιο που σας ζητώ να υλοποιήσουμε όλοι μαζί, με μια κυβέρνηση που θα ενώσει όλες τις δημιουργικές και παραγωγικές δυνάμεις του τόπου. Κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνα από τη Θράκη ως την Κρήτη, κάθε εργαζόμενο, κάθε συνταξιούχο και κάθε νέο άνθρωπο που οφείλουμε να του εξασφαλίσουμε ότι θα ζήσει μια καλύτερη ζωή σε μια νέα Ελλάδα που βαδίζει στο μέλλον με ασφάλεια και προοπτική.

Η άλλη επιλογή, είναι η επιστροφή στην παλιά Ελλάδα της αναξιοπρέπειας, στην Ελλάδα της λιτότητας, της αδικίας, της φτώχειας. Όσοι μας οδήγησαν στη σύγχρονη εθνική ταπείνωση των μνημονίων, σήμερα εμφανίζονται ως λυτρωτές. Μάλιστα, δεν τολμούν να μιλήσουν ξεκάθαρα για το πρόγραμμα τους. Μονάχα, αναμασούν ανώδυνες ατάκες, κάνουν γενικόλογες αναφορές, για να κρύψουν τις πραγματικές τους προθέσεις. Δηλαδή, να συνεχίσουν το έργο που άφησε στη μέση η κυβέρνηση Σαμαρά το 2014, που βύθισε στην απόγνωση κάθε ελληνική οικογένεια. 

Μας κατέκλυσαν εδώ και τέσσερα χρόνια με μια πρωτοφανή εκστρατεία ψέματος, μας δίχασαν τις στιγμές που η πατρίδα έκανε ιστορικά βήματα για την αναβάθμιση της θέσης της στα Βαλκάνια και την Ευρώπη. Μας χώρισαν σε εθνικόφρονες και προδότες, οι άνθρωποι που εδώ και 14 χρόνια έχουν παραδώσει με τον πιο επίσημο τρόπο το όνομα Μακεδονία στους γείτονες, χωρίς κανέναν προσδιορισμό και φυσικά χωρίς κανέναν όρο για την αλλαγή της συνταγματικής τους ονομασίας, όπως όριζε η εθνική γραμμή της χώρας μας. Αντίθετα, εμείς επιβάλλαμε στους γείτονες μας, με την Συμφωνία των Πρεσπών, αυτά που όριζε η εθνική μας γραμμή. Αυτά που ορίζει το χρέος και η αγάπη μας για την πατρίδα μας και την ιστορία της Μακεδονίας μας.

Στη δημοκρατία δεν υπάρχουν αδιέξοδα, έλεγε πολύ εύστοχα κάποτε ένας αείμνηστος πολιτικός της συντηρητικής παράταξης. Ο λαός μας, την Κυριακή ελεύθερα και κυρίαρχα θα αποφασίσει για την επόμενη μέρα της πατρίδας μας. Θα αποφασίσει ελεύθερα, χωρίς καταναγκασμούς, εκβιασμούς και πιέσεις όπως αυτές που ζήσαμε τα χρόνια των μνημονίων και της τρόικα.

Ζητώ από κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνα, πρωτίστως να πάει την Κυριακή να ψηφίσει. Να μην αφήσει άλλους να αποφασίσουν για τη δική τους ζωή. Και πριν τη κρίσιμη επιλογή, ο καθένας και η καθεμιά να σκεφθεί, να θυμηθεί, να αποφασίσει με ένα και μοναδικό κριτήριο. Το πιο απλό απ’ όλα, αλλά και το πιο μεγάλο. βάζοντας πρώτα και πάνω από όλα όχι τη κομματική προτίμηση αλλά τη ζωή μας.

Τη δική μας, των γονιών μας, των παιδιών μας.

Γιατί για τον εργαζόμενο, η ασφάλεια στην εργασία, το ύψος του μισθού του είναι η ζωή του. Για τον συνταξιούχο, η σύνταξή του είναι η αξιοπρέπειά του. Για τον νέο οι σπουδές και η δυνατότητα να δουλέψει στη πατρίδα του, είναι τα όνειρά του.

Ας μην εμπιστευτούμε ξανά τη ζωή, την αξιοπρέπεια, τα όνειρά μας σε αυτούς που μας τα γκρέμισαν. Είναι στο χέρι μας να μη γυρίσουμε πίσω. Είναι στο χέρι μας να βάλουμε πρώτα τη ζωή μας.

 

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΑΠΟΨΕΙΣ

Είναι πρακτική η πρόταση των δικηγόρων, για το παλιό Πρωτοδικείο Καβάλας

Δημοσιεύτηκε

στις

Έχει καιρό, που ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Καβάλας, Γιώργος Γραμμένος, «έκρουσε το κουδούνι» για τη στέγαση του υποθηκοφυλακείου σε άλλο χώρο, αφού το κτίριο όπου στεγάζεται, απέναντι από το παραδοσιακό ναυπηγείο (καρνάγιο), αγοράστηκε και θα αξιοποιηθεί για τουριστικό σκοπό (αν δεν κάνουμε λάθος).

Ωστόσο, ο μόνος που ασχολείται με το ζήτημα και το διατηρεί στην επικαιρότητα, είναι ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου. Τα υποθηκοφυλακεία, όπως αναφέρει το διαδίκτυο, είναι δημόσιες Υπηρεσίες και η λειτουργία τους εποπτεύεται από το Υπουργείο Δικαιοσύνης (άρθρο 7 του Προεδρικού Διατάγματος 36/2000, Οργανισμός του Υπουργείου Δικαιοσύνης). Δηλαδή, ο αρμόδιος φορέας, το Υπουργείο Δικαιοσύνης, δεν έχει δείξει ενδιαφέρον για την εξασφάλιση στέγης σε μία από τις Υπηρεσίες που εποπτεύει.

Ο μοναδικός χώρος, κατά την άποψη μας, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί αμέσως για τη λειτουργία του υποθηκοφυλακείου, είναι το παλιό Δικαστικό Μέγαρο στην πλατεία Νικοτσάρα. Ο δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, θα επισκεφτεί, πάλι, την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤ.Α.Δ.), όπου ένα από τα ζητήματα που θα θέσει στη διοίκηση της εταιρείας, είναι η αξιοποίηση του ακινήτου. Είναι ευκαιρία, λοιπόν, να μεταφέρει το αίτημα στέγασης του υποθηκοφυλακείου στο παλιό Πρωτοδικείο.

Οι φορείς πρέπει να συνεργάζονται και να αλληλοϋποστηρίζονται, προκειμένου να πετύχουν στόχους για το καλό του τόπου. Αυτή τη στιγμή, προέχει να στεγαστεί το υποθηκοφυλακείο της πόλης. Η δημοτική πινακοθήκη, που προτάθηκε να στεγαστεί στο ίδιο κτίριο, μπορεί να στεγαστεί σε άλλο δημοτικό ακίνητο. Το σημερινό Δημαρχείο, για παράδειγμα, όταν οι Υπηρεσίες του Δήμου Καβάλας μεταφερθούν στο κτίριο του πρώην Εθνικού Οργανισμού Καπνού.

Ας καταλάβει η διοίκηση της ΕΤ.Α.Δ., ότι όλα τα ακίνητα του δημοσίου, δεν είναι κατάλληλα για τουριστική αξιοποίηση, προκειμένου να μπούνε χρήματα στο ταμείο του κράτους. Υπάρχουν και ανάγκες στις τοπικές κοινωνίες, οι οποίες είναι πάνω από το οικονομικό όφελος. Θεωρούμε αδιανόητο, να ζητάει η τοπική κοινωνία, διότι ο Δήμος και ο Δικηγορικός Σύλλογος εκπροσωπούν την κοινωνία της Καβάλας, ένα ακίνητο, για να λυθεί (αμέσως) το στεγαστικό πρόβλημα μιας δημόσιας Υπηρεσίας και η ΕΤ.Α.Δ. να απαξιώνει τον Καβαλιώτικο λαό.

Είναι υπεύθυνη, επίσης, η διοίκηση της ΕΤ.Α.Δ., γιατί αδιαφορεί για τη συντήρηση του ακινήτου και προτιμάει να είναι εγκαταλελειμμένο στη φθορά του χρόνου. Το κτίριο συνδέθηκε με την απονομή δικαιοσύνης, ενώ παλιότερα ήταν το Διοικητήριο της πόλης. Μάλιστα, στην αριστερή πλευρά, όπως διαβάσαμε, υπήρχε το κτίριο του παλιού Ειρηνοδικείου, το οποίο κατεδαφίστηκε τη δεκαετία του 1960. Τα υποθηκοφυλακεία λειτουργούν όπου υπάρχουν Ειρηνοδικεία. Η πρόταση των δικηγόρων είναι λογική και πρακτική, αλλά χρειάζεται η πολιτική βούληση, για να υλοποιηθεί. Η πολιτική βούληση για να «σωθούν» οι Π.Α.Ε. Π.Α.Ο.Κ. και Ξάνθη, από τον υποβιβασμό στη Super League 2, έκανε το «θαύμα» και σε λιγότερο από 48 ώρες, ψηφίστηκε νομοθετική τροπολογία στην ολομέλεια της Βουλής!

k-tipos

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΑΠΟΨΕΙΣ

Σύνορα της καρδιάς, Γαλάζιες πατρίδες και Πράσινα άλογα…

Δημοσιεύτηκε

στις

Η Τουρκία συνυπάρχει στον πλανήτη με εκατοντάδες ακόμα χώρες και δεν μπορεί να συμπεριφέρεται μόνιμα σαν κακομαθημένο παιδί που απαιτεί την ικανοποίηση κάθε αξίωσης – όσο εξωφρενικά παράλογη και αν είναι.

Ζούμε σε μια εποχή που επανεμφανίζεται στην γειτονιά μας ένας επικίνδυνος Χιτλερίσκος «παλιάς κοπής» ο οποίος ονειρεύεται την επανασύσταση της οθωμανικής αυτοκρατορίας κατά τα πρότυπα του Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπή (1494-1566).  

Δεν τον ενδιαφέρει που οι «κατακτήσεις» του επιφανέστερου των 36 σουλτάνων της αυτοκρατορίας κατέρρευσαν με την πάροδο του χρόνου, αλλά ότι συνέδεσε ιστορικά το όνομα του με την μέγιστη γεωγραφική επέκταση της οθωμανικής αυτοκρατορίας και το απόγειο της δύναμής της.

Στην σύγχρονη εποχή, ο Πρόεδρος της Τουρκικής Δημοκρατίας που ιδρύθηκε πάνω στα συντρίμμια της οθωμανικής αυτοκρατορίας επιθυμώντας διακαώς να συνδεθεί με τις «επιτυχίες» της αλλά απορρίπτοντας μετά βδελυγμίας τα αναρίθμητα εγκλήματα της, εξελίσσεται ραγδαία σε μια μέγιστη απειλή για την ειρήνη και την ασφάλεια ολόκληρης της Ανατολικής Μεσογείου, των Βαλκανίων και της Μέσης Ανατολής.

Αν και φανατικός ισλαμιστής, αφού καραδοκούσε υπομονετικά για πάρα πολλά χρόνια, υποδυόμενος τον «μετριοπαθή δημοκράτη», το 2016 με αφορμή ένα αμφιλεγόμενο «πραξικόπημα» έβαλε την Τουρκία στον γύψο με την επιβολή κατάστασης «έκτακτης ανάγκης» και το 2018 απέκτησε και τυπικά απεριόριστο πολιτικό και στρατιωτικό έλεγχο κάνοντας «εκλογές» με σημαδεμένη τράπουλα.

Ήδη όμως από το 2016, όταν επέβαλε την «κατάσταση έκτακτης ανάγκης», άρχισε να επιταχύνει το πρόγραμμα των Τουρκικών «κατακτήσεων» εν όψει του εορτασμού των 100 χρόνων από την ίδρυση της Τουρκικής Δημοκρατίας το 1923, μιλώντας ανοικτά και ξεδιάντροπα για τα «Σύνορα της καρδιάς» του.

Στον κατάλογο των Τουρκικών «κατακτήσεων» δεν είναι μόνο η Κύπρος όπου η εισβολή και η κατοχή Κυπριακών εδαφών έγινε από το 1974 με τις πανίσχυρες πλάτες διαφόρων «συμμάχων» μας, αλλά η Συρία (επίσης με τις πανίσχυρες πλάτες Αμερικής – Ρωσίας), τώρα η Λιβύη και φυσικά η Ελλάδα!

Ειδικότερα όσον αφορά την Ελλάδα, μετά την ταυτόχρονη ένταξη Ελλάδος & Τουρκίας στο ΝΑΤΟ (1952) και μέχρι την Τουρκική εισβολή στην Κύπρο (1974) το Αιγαίο υπήρξε μια ειρηνική, Ελληνική λίμνη 6.000 περίπου νησιών και βραχονησίδων, με την Τουρκία να σέβεται υποδειγματικά την Ελληνική κυριαρχία. 

Μετά την «επιτυχία» στην Κύπρο, οι Τούρκοι παντουρκιστές άρχισαν να δημιουργούν μονομερώς προβλήματα στο Αιγαίο αν και η Τουρκία ήδη από το 1924 δεν περίμενε ούτε καν να στεγνώσει το μελάνι από τις υπογραφές που έβαλε στην Συνθήκη της Λωζάνης και άρχισε να την παραβιάζει ασύστολα, με την ένοχη ανοχή Ελλάδος, έξη ακόμα χωρών που την συνυπέγραψαν και βέβαια των μεγάλων «συμμάχων» μας.  

Βαρλίκι, Πογκρόμ, Απελάσεις* ήταν ένα μικρό μόνο δείγμα των ύπουλων Τουρκικών κτυπημάτων στον Ελληνισμό της Κωνσταντινούπολης, της Ίμβρου και της Τενέδου. Όλα τα χτυπήματα συνοδευόταν από υποκριτικές διακηρύξεις «Ελληνοτουρκικής φιλίας» και πανέμορφα λόγια για την ανάγκη ειρηνικής συνύπαρξης. 

Το σκηνικό άλλαξε ριζικά όταν ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, έχοντας υπό απόλυτο έλεγχο την Τουρκία, άρχισε να κάνει πράξη όλες τις φαντασιώσεις του παντουρκισμού όχι με τον μεθοδικό και ύπουλο τρόπο των προκατόχων του, αλλά με την αρρωστημένη μεγαλομανία ενός ηγέτη που επιβάλλεται με την βία!

Στο εσωτερικό της Τουρκίας, μια στυγνή και αμείλικτη δικτατορία για κάθε «αντιφρονούντα» γέμισε τις τουρκικές φυλακές με εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους και έστειλε στην αυτοεξορία δεκάδες χιλιάδες ακόμα Τούρκων πολιτών.

Στην διεθνή σκηνή, τα καμώματα του Τουρκικού καθεστώτος οδήγησαν σε μια άγνωστη μέχρι σήμερα διεθνή απομόνωση της Τουρκίας, μηδενίζοντας το σύνολο της διπλωματικής επιρροής που ασκούσε για δεκαετίες προκειμένου να επικρατεί καθολική σιωπή για τα συνεχή εγκλήματα της κατά πολιτών, χωρών και εθνών. 

Το καθεστώς Ερντογάν ήδη από το 2012 άρχισε να «προσφέρει» παρασκηνιακά τον ενεργειακό πλούτο Ελλάδος και Κύπρου σε διάφορες χώρες της Μεσογείου(Λίβανο, Ισραήλ, Αίγυπτο, Λιβύη), προτείνοντας τον καθορισμό θαλασσίων ζωνών που θα αγνοούν την ύπαρξη ΑΟΖ Ελληνικών νησιών και Κυπριακής Δημοκρατίας με διάφορα ανόητα «επιχειρήματα», επισείοντας διαρκώς την «δύναμη του ισχυρότερου».  

Φυσικά, ουδείς ανταποκρίθηκε στις νέο-οθωμανικές «προτάσεις», όταν στις 28 Νοεμβρίου 2019 έγινε γνωστό πως Τουρκία και Λιβύη «υπέγραψαν μνημόνια συμφωνίας και για την οριοθέτηση θαλασσίων ζωνών» χωρίς όμως να έχουν καν κοινά θαλάσσια σύνορα!

Το ένα «μνημόνιο» αφορά μια θαλάσσια περιοχή στην οποία υπάρχουν πολύ μεγάλα Ελληνικά νησιά (όπως Ρόδος, Λέσβος, Κρήτη) και πολλά άλλα μικρότερα, τα οποία δεν λαμβάνονται καθόλου υπ΄ όψη, ώστε η Ερντογανική Τουρκία να αποκτήσει ταχυδακτυλουργικά θαλάσσια σύνορα με την Λιβύη και να εγκατασταθεί σε περιοχές με τις οποίες δεν έχει καμιά απολύτως σχέση!

Τα «μνημόνια» στο όνομα της Λιβύης υπέγραψε ένα πρόσωπο που δεν είναι εκλεγμένο αλλά διορισμένο από τον ΟΗΕ με στόχο να πετύχει εθνική συμφιλίωση στην σπαρασσόμενη χώρα (Φαγιέζ Μουσταφά αλ-Σαράτζ) και όχι φυσικά να ξεπουλήσει τον εαυτό του και ολόκληρη την Λιβύη στους παντουρκιστές του Ερντογάν!

Ο Αλ-Σάρατζ με τον τίτλο «Πρόεδρος του Προεδρικού Συμβουλίου της Λιβύης», όπως και το συμβούλιο που τον περιβάλλει, εκπροσωπούν μόνο τον εαυτό τους στην Τρίπολη ενώ ολόκληρη σχεδόν η υπόλοιπη Λιβύη -σύντομα απ΄ ότι φαίνεται και η πρωτεύουσα Τρίπολη- ελέγχεται από τον (αναγνωρισμένο από Γαλλία, Αίγυπτο, Ρωσία κ.α.) στρατάρχη Χαλίφα Χαφτάρ του Εθνικού Στρατού της Λιβύης! 

Η κραυγαλέα άκυρη υπογραφή «μνημονίων» στο όνομα της Λιβύης με ανθρώπους που εκπροσωπούν μόνο τα προσωπικά τους συμφέροντα προκειμένου να εξυπηρετηθεί η Ερντογανική μεγαλομανία της «γαλάζιας πατρίδας», οδήγησε σε μια πρωτοφανή διπλωματική απομόνωση της Τουρκίας με ομοβροντία διεθνών αντιδράσεων – μόνο δειγματοληπτικά:

Ο αξιωματούχος του στρατάρχη Χ. Χαφτάρ Δρ Aref Ali Nayed, πρόεδρος του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Προηγμένων Μελετών της Λιβύης, με επείγουσα επιστολή στον ειδικό απεσταλμένο του Γ. Γ. του ΟΗΕ στη Λιβύη Δρ Ghassan Salame, επισήμανε πως «το προεδρικό συμβούλιο της κυβέρνησης εθνικής συμφωνίας (GNA)  ποτέ δεν έχει εκλεγεί από τον λαό της Λιβύης και δεν έχει ορκιστεί ενώπιον της Λιβυκής Βουλής των Αντιπροσώπων (HoR), του μοναδικού νόμιμου κοινοβουλίου στη χώρα», ζητώντας την παρέμβαση του Γ.Γ. ώστε η υπογραφή τέτοιων συμφωνιών και μνημονίων να θεωρούνται άκυρες. 

Το Αιγυπτιακό Υπουργείο Εξωτερικών σε ανακοίνωσή του αναφέρει πως «Τα δύο μνημόνια δεν έχουν νομική ισχύ, δεν μπορούν να αναγνωρισθούν επισήμως υπό το πρίσμα του άρθρου 8 της Συμφωνίας Skhirat, το οποίο ορίζει ότι η Λιβυκή κυβέρνηση ή το Υπουργικό Συμβούλιο, και όχι ο πρωθυπουργός, έχουν την εξουσία να υπογράφουν διεθνείς συμφωνίες» καθώς επίσης πως «Αυτές οι δύο συμφωνίες δεν μπορούν να έχουν κανένα αντίκτυπο στα δικαιώματα των χωρών της Μεσογείου ή των θαλάσσιων συνόρων στην περιοχή της Μεσογείου».

Ακολούθησε (30 Νοεμβρίου 2019) ο Αντιπρόεδρος του Προεδρικού Συμβουλίου της Κυβέρνησης Εθνικής Συμφωνίας της Λιβύης, Φατί αλ Μαϊμπάρι, απορρίπτοντας κατηγορηματικά την «συμφωνία» Αλ-Σαράτζ – Τουρκίας, κατηγορώντας τον τελευταίο πως «καταχράστηκε τη διεθνή αναγνώριση της διορισμένης από τον ΟΗΕ κυβέρνησης εθνικής συμφωνίας».

Ο Saad al-Jamal, αντιπρόεδρος του Αραβικού κοινοβουλίου το οποίο αποτελεί όργανο του Αραβικού Συνδέσμου των 22 χωρών-μελών, δήλωσε πως «Η συμφωνία αποτελεί την ύψιστη προδοσία για τον λαό της Λιβύης» (2 Δεκεμβρίου 2019).

Η Βουλή των Αντιπροσώπων της Λιβύης καταδίκασε την συμφωνία Αλ-Σάρατζ – Τουρκίας θεωρώντας την παράνομη επειδή δεν σέβεται τα δικαιώματα των υπόλοιπων χωρών της Α. Μεσογείου και παραβιάζει το διεθνές δίκαιο. Ο Πρόεδρος του σώματος Αγκίλα Σαλέχ, σε επιστολή του προς Γ. Γραμματέα του ΟΗΕ, ζητάει την καταδίκη της συμφωνίας σαν «απειλή προς το Λιβυκό κράτος, το μέλλον και την ασφάλεια» (3 Δεκεμβρίου 2019).

Το Αμερικανικό State Department ανακοίνωσε ότι το «μνημόνιο έχει προκαλέσει εντάσεις στην περιοχή, δεν είναι χρήσιμο και είναι προκλητικό», το Ισραηλινό Υπουργείο Εξωτερικών «επαναλαμβάνει την πλήρη υποστήριξή του και την αλληλεγγύη του προς την Ελλάδα στις θαλάσσιες ζώνες της και την αντίθεσή του σε κάθε απόπειρα παραβίασης αυτών των δικαιωμάτων», ενώ ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν,  αμέσως μετά τη λήξη της συνόδου κορυφής του ΝΑΤΟ δήλωσε πως «Η Τουρκία οφείλει να σέβεται τα κυριαρχικά δικαιώματα των κρατών μελών του ΝΑΤΟ» εκφράζοντας «στήριξη στις ανησυχίες της Ελλάδας για τη συμφωνία Λιβύης-Τουρκίας» (4 Δεκεμβρίου 2019).

Την ίδια ημέρα, η εκπρόσωπος του Ρωσικού Υπουργείου Εξωτερικώνέστειλε ένα αποκαλυπτικό μήνυμα: «Ευελπιστούμε ότι τα μέρη που υπέγραψαν τα προαναφερθέντα μνημόνια θα επιδείξουν πολιτική σύνεση και δεν θα προβούν σε βήματα τα οποία είναι ικανά να οξύνουν ακόμα περισσότερο την ούτως ή άλλως δύσκολη κατάσταση στη Λιβύη και συνολικά στη Μεσόγειο» και πως το μνημόνιο «έδωσε αφορμή για ισχυρισμούς περί αποπειρών της Τουρκίας να νομιμοποιήσει τη στρατιωτική της υποστήριξη προς την κυβέρνηση της Τρίπολης, στην αντιπαράθεσή της με τον Λιβυκό Εθνικό Στρατό του Χαφτάρ, όπως και μέσω της απροκάλυπτης παραβίασης του εμπάργκο όπλων».

Η εκπρόσωπος του Γερμανικού Υπουργείου Εξωτερικών Μαρία Άνταμπαρ δήλωσε πως «την θέση αλληλεγγύης της Ευρωπαϊκής Ένωσης προς την Ελλάδα και την Κύπρο συμμερίζεται ρητά το Βερολίνο» καλώντας Τουρκία και την Λιβύη «να σεβαστούν την κυριαρχία και τα κυριαρχικά δικαιώματα όλων των κρατών μελών της ΕΕ και να ακολουθούν την οριοθέτηση θαλασσίων περιοχών σύμφωνα με το ισχύον διεθνές δίκαιο» (11 Δεκεμβρίου 2019).

Οι αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης καταδίκασαν τη συμφωνία Τουρκίας-Λιβύης για τα θαλάσσια σύνορα, που θεωρούν ότι παραβιάζει το διεθνές δίκαιο. Το λεγόμενο μνημόνιο κατανόησης Αγκύρας-Τρίπολης «παραβιάζει κυριαρχικά δικαιώματα τρίτων κρατών, δεν συμμορφώνεται προς το δίκαιο της θάλασσας και δεν μπορεί να έχει νομικά δεσμευτικές συνέπειες για τρίτα κράτη», τονίζεται στο κείμενο συμπερασμάτων της Συνόδου Κορυφής (13 Δεκεμβρίου 2019).

Ο Γ. Γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών, μετά από συνάντηση με τον Υπουργό Εξωτερικών της Ελλάδος αποφάσισε «να παραπέμψει το θέμα στις νομικές υπηρεσίες του ΟΗΕ, ώστε να έχει και τη δική τους αντίληψη» (16 Δεκεμβρίου 2019).

Ο Πρόεδρος της Τουρκίας, εκνευρισμένος από την εντεινόμενη διεθνή απομόνωση της Τουρκίας άρχισε να κατηγορεί την Ρωσία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Αίγυπτο ότι «υποστηρίζουν τις δυνάμεις του Στρατάρχη Χαλίφα Χαφτάρ»! Ποιος; Αυτός που έσπασε πρώτος και αδιάντροπα το εμπάργκο όπλων των Ηνωμένων Εθνών στην Λιβύη για να υποστηρίξει τον «υποτακτικό» του, ο οποίος διορίστηκε από τον ΟΗΕ – για άλλο φυσικά σκοπό!   (20 & 24 Δεκεμβρίου 2019).

Σ Υ Μ Π Ε Ρ Α Σ Μ Α Τ Α: Η έξαλλη αντιμετώπιση των συνεπειών μιας προκλητικά επιθετικής πολιτικής με στόχο την ανασύσταση νέο-οθωμανικής αυτοκρατορίας και αρπαγής ξένου φυσικού πλούτου με την  επιβολή «τετελεσμένων», δεν αποτελεί παρά ένα ακόμα βήμα σε επικίνδυνα αδιέξοδα.

Οι άναρθρες κραυγές του τουρκικού καθεστώτος («Κόβουμε βυθοτεμάχια & ξεκινάμε σεισμικές έρευνες έξω από την Κρήτη», «Τον Γενάρη στέλνουμε στρατεύματα στη Λιβύη», «Για τον East Med πρέπει να πάρετε την άδεια μας», «Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν είναι δικαστήριο», «Μπορούμε να κλείσουμε το Ινσιρλίκ» κ.ο.κ.ε.), δείχνουν την απελπιστική διπλωματική απομόνωση της σημερινής Τουρκίας.

Τα τεράστια, μυθικά ενεργειακά αποθέματα που διαθέτει η Ανατολική Μεσόγειος αποτελούν μαγνήτη για τους πολιτικούς και οικονομικούς γίγαντες του πλανήτη μας. Η φύση και το διεθνές δίκαιο δεν παραχωρούν στην Τουρκία κανένα απολύτως όφελος από τον πλούτο αυτό, κάτι που η Ερντογανική Τουρκία προσπαθεί να αποτρέψει με νέο-οθωμανικές φαντασιώσεις και την απειλή χρήσης βίας.  

Η.Π.Α. και Ρωσία είναι οι χώρες που μπορούν να «ελέγξουν» άμεσα και αποτελεσματικά την αχαλίνωτη επιθετικότητα του Ρ. Τ. Ερντογάν. 

Οι Η.Π.Α. παραμένουν ερωτηματικό κυρίως λόγω της στάσης του Ντόναλτ Τράμπ αλλά τα μεγάλα συμφέροντα των πετρελαϊκών εταιριών σε Κύπρο και Ελλάδα, δεν του αφήνουν μεγάλα περιθώρια ελιγμών.

Η Ρωσία έχει τα ίδια ακριβώς συμφέροντα με την Τουρκία όσον αφορά την ματαίωση ή την παρεμπόδιση του ανταγωνιστικού στην Ρωσία αγωγού φυσικού αερίου  East Med. Έχει όμως αντίθετα συμφέροντα όσον αφορά την υποστήριξη του στρατάρχη Χ. Χαφτάρ τον οποίο η Τουρκία πολεμά λυσσαλέα προς όφελος του υποτακτικού της ο οποίος πρέπει να παραμείνει στην τυπική του «εξουσία», ώστε να επικαλείται τα άκυρα «μνημόνια» που υπέγραψε μαζί του.

Όμως, κοντός ψαλμός αλληλούια:

Η Τουρκία συνυπάρχει στον πλανήτη με εκατοντάδες ακόμα χώρες και δεν μπορεί να συμπεριφέρεται μόνιμα σαν κακομαθημένο παιδί που απαιτεί την ικανοποίηση κάθε αξίωσης – όσο εξωφρενικά παράλογη και αν είναι.

Στις 2 Ιανουαρίου 2020 ο Ισραηλινός πρωθυπουργός Β. Νετανιάχου, ο Έλληνας και ο Ιταλός ομόλογός του καθώς και ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας θα υπογράψουν στην Αθήνα διακρατική συμφωνία για τον αγωγό East Med.

Στις 4 Ιανουαρίου 2020 θα πραγματοποιηθεί στο Κάιρο τετραμερής συνάντηση Υπουργών Εξωτερικών Αιγύπτου, Γαλλίας, Κύπρου και Ελλάδος με θέμα τις εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο.

Στις αρχές του 2020 εντατικοποιούνται οι εργασίες Ελλήνων, Αιγυπτίων και Ιταλών προκειμένου να καταλήξουν σε οριστική συμφωνία καθορισμού ΑΟΖ μεταξύ Αιγύπτου – Ελλάδος και Ελλάδος – Ιταλίας.

Στις 7 Ιανουαρίου 2020 θα γίνει η συνάντηση του Ν. Τράμπ με τον Έλληνα πρωθυπουργό στον Λευκό Οίκο. Εκεί αναμένεται να διαφανούν οι προθέσεις των Η.Π.Α. – ίσως και μερικά από όσα συζητήθηκαν και δεν ανακοινώθηκαν, στις πολύωρες συσκέψεις Αμερικανών και Τούρκων τον Νοέμβριο, σχετικά με την Ανατολική Μεσόγειο.  

Ενδεχόμενη επιμονή της Τουρκίας σε πειρατικές ενέργειες και επικίνδυνα αδιέξοδα, την οδηγεί ευθέως σε μια διαφαινόμενη από καιρό πορεία προς τα βράχια… 

 

*Ολόκληρη η Τουρκική στρατηγική αφελληνισμού, στο αυτοβιογραφικό βιβλίο «Το Θαύμα-Μια πραγματική ιστορία» το οποίο σύντομα θα είναι διαθέσιμο δωρεάν στο διαδίκτυο. Η Αγγλική έκδοση έτους 2019 του βιβλίου (The Miracle – A True Story), έχει ήδη αναρτηθεί δωρεάν στο διαδίκτυο.

 

Του Λεωνίδα Κουμάκη, analyst.gr

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΑΠΟΨΕΙΣ

Α. Ξανθός | Πολιτικό μας πρόταγμα η καθολική κάλυψη των αναγκών υγείας μέσα από ένα ισχυρό και αποτελεσματικό Δημόσιο Σύστημα

Δημοσιεύτηκε

στις

Άρθρο του Ανδρέα Ξανθού στο οποίο αναλύει τις, κατά την άποψή του,  το πολιτικό μας πρόταγμα η καθολική κάλυψη των αναγκών υγείας μέσα από ένα ισχυρό και αποτελεσματικό Δημόσιο Σύστημα

Το άρθρο

Ισότητα, Κοινωνική Δικαιοσύνη και Βιώσιμη Ανάπτυξη. Αυτοί ήταν και είναι οι στόχοι του ΣΥΡΙΖΑ στον τομέα της Υγείας. 

Από το 2015 μέχρι σήμερα νομίζω ότι έχουμε καταφέρει στο υπουργείο Υγείας να διαχειριστούμε με εντιμότητα, επάρκεια και αφοσίωση τη δημόσια περίθαλψη και να δώσουμε αρκετά «δείγματα γραφής»  άρσης των ανισοτήτων στη φροντίδα, «ηθικοποίησης» και αναβάθμισης του δημόσιου συστήματος υγείας αλλά και δημοσιονομικής εξυγίανσης των νοσοκομείων και άλλων φορέων.  

Πιο συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων :

  • αντιμετωπίσαμε δραστικά την «υγειονομική φτώχεια» στη χώρα με τη δωρεάν πρόσβαση 2,5 εκατ. ανασφάλιστων πολιτών σε όλες τις υπηρεσίες του δημόσιου συστήματος υγείας (νοσηλεία, χειρουργικές επεμβάσεις, εργαστηριακές εξετάσεις, φάρμακα κλπ).
  • Διασφαλίσαμε την επιβίωση του «υπό κατάρρευση» ΕΣΥ και βελτιώσαμε αισθητά τη λειτουργία των δημόσιων δομών.
  • Διαγράψαμε βεβαιωμένα χρέη 28 εκ. ευρώ στις ΔΟΥ από τη νοσηλεία των ανασφάλιστων πολιτών τα προηγούμενα χρόνια.
  • Ενισχύσαμε το ανθρώπινο δυναμικό του ΕΣΥ με χιλιάδες προσλήψεις μόνιμων και επικουρικών γιατρών, νοσηλευτών και λοιπού προσωπικού
  • Με την καταβολή ειδικού επιδόματος στους αγροτικούς γιατρούς, καταφέραμε να βελτιώσουμε τη στελέχωση των περιφερειακών ιατρείων σε άγονες και απομακρυσμένες περιοχές.
  •  Αναβαθμίσαμε τις κτιριακές υποδομές και τον ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό των Νοσοκομείων και των Κέντρων Υγείας- Νέα Νοσοκομεία στη Σαντορίνη και στη Λευκάδα
  • Με τη μεταρρύθμιση στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας αναπτύχθηκε ο θεσμός του οικογενειακού γιατρού και άνοιξαν 125 νέες δημόσιες δομές (ΤΟΜΥ) σε όλη τη χώρα με έμφαση στην πρόληψη και στην αγωγή υγείας.
  • Ενισχύθηκαν τα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών των Νοσοκομείων και προχώρησε η οργάνωση της Επείγουσας Ιατρικής
  • Με στόχο τη βελτίωση της φροντίδας των ασθενών με καρκίνο, συγκροτήσαμε το Εθνικό Ινστιτούτο Νεοπλασιών.
  • Ενισχύσαμε τους δημόσιους φορείς αντιμετώπισης των εξαρτήσεων και επετεύχθη η εξάλειψη της λίστας αναμονής του ΟΚΑΝΑ για την ένταξη σε πρόγραμμα χορήγησης υποκαταστάτων
  • Διασφαλίσαμε την εγγυημένη, ευχερή και καθολική πρόσβαση των πολιτών στα αναγκαία φάρμακα και στις σύγχρονες θεραπείες 
  • «Θωρακίσαμε» για πρώτη φορά το χώρο του φαρμάκου ώστε να μην υπάρχει κανένα περιθώριο σε φαινόμενα διαφθοράς. Για πρώτη φορά λειτούργησε μηχανισμός κλινικής αξιολόγησης, διαπραγμάτευσης με στόχο την επίτευξη προσιτών τιμών και ορθολογικής συνταγογράφησης των νέων φαρμάκων.
  • Ενισχύσαμε τις δημόσιες δομές Ψυχικής Υγείας με έμφαση στην κοινοτική ψυχιατρική
  • Πραγματοποιήσαμε δράσεις προστασίας της Δημόσιας Υγείας και καταφέραμε να ενισχύσουμε την εμβολιαστική κάλυψη του πληθυσμού, να διασφαλίσουμε την υγειονομική φροντίδα των προσφύγων και να υλοποιήσουμε μια σειρά μέτρων για την αντιμετώπιση των μεταδιδόμενων νοσημάτων.

Με τις παραπάνω παρεμβάσεις επιχειρήσαμε σε μια περίοδο στενότητας πόρων να αλλάξουμε το Σύστημα Υγείας, κάτι που καμία από τις προηγούμενες κυβερνήσεις δεν αποτόλμησε να κάνει όχι μόνο στην περίοδο των μνημονίων αλλά και στις περιόδους υπερεπάρκειας πόρων. Ταυτόχρονα έχουμε δρομολογήσει :

  • Ανάπτυξη   της μεταρρύθμισης στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας – ενίσχυση των  ΤΟΜΥ στα αστικά κέντρα – Κινητές Ομάδες Υγείας στις αγροτικές και ημιαστικές περιοχές
  • Για 1η φορά δωρεάν οδοντιατρική φροντίδα ύψους 40 εκ. ευρώ  από ιδιώτες οδοντιάτρους (συγκεκριμένο πακέτο υπηρεσιών) για 800.000 παιδιά Δημοτικού (μέσα στο 2019) 
  • Ενίσχυση των δημόσιων δομών Αποκατάστασης ( ΚΕΦΙΑΠ) 
  • Νέες συμβάσεις ΕΟΠΥΥ με γιατρούς διαφόρων ειδικοτήτων
  • Εθνική στρατηγική για την πρόληψη του αιφνίδιου καρδιακού θανάτου των νέων – κάρτα υγείας του αθλητή  
  • Δέσμη νέων  κινήτρων για προσέλκυση γιατρών σε δυσπρόσιτες  και νησιωτικές περιοχές 
  • Νέα  Νοσοκομεία ( Χαλκίδας , Καρπάθου) -νέο Κέντρο Υγείας Κερατσινίου
  • Αναβάθμιση της ιατρικής εκπαίδευσης 
  • Αναβάθμιση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης του Συστήματος Υγείας ( e-Health) 
  • Νέο «μίγμα» φαρμακευτικής πολιτικής με προτεραιότητα τη δημιουργία ενός βιώσιμου πλαισίου τιμολόγησης-αποζημίωσης  των φαρμάκων και τη μείωση της οικονομικής επιβάρυνσης των ασθενών 

Παρότι είμαστε περήφανοι για τις αλλαγές που καταφέραμε να υλοποιήσουμε αυτά τα χρόνια στο Σύστημα Υγείας, έχουμε πλήρη επίγνωση της συνεχιζόμενης δυσκολίας και των ακάλυπτων ακόμα αναγκών. Γι’ αυτό θα συνεχίσουμε με σχέδιο, με όραμα , με σοβαρότητα, με προγραμματική-πολιτική-ηθική υπεροχή, τη διαρκή μάχη για την Καθολικότητα, την Ισότητα , την Κοινωνική Δικαιοσύνη και την Αποτελεσματικότητα στη φροντίδα Υγείας. 

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΑΠΟΨΕΙΣ

Έφη Αχτσιόγλου | Για μια χώρα με αυτοπεποίθηση και ασφάλεια για το μέλλον

Δημοσιεύτηκε

στις

Άρθρο της Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Έφης Αχτσιόγλου ,στο οποίο αναλύει τις, κατά την άποψή της, για μια χώρα με αυτοπεποίθηση και ασφάλεια για το μέλλον.

Το άρθρο

Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τη διακυβέρνηση, μέσα σε δύσκολες συνθήκες, αναλάβαμε και την ευθύνη να δώσουμε όλες τις μάχες για να αντιστρέψουμε το κοινωνικό και οικονομικό αδιέξοδο στο οποίο βρισκόταν η χώρα. Κάπου τα καταφέραμε και κάπου όχι. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι από τον Αύγουστο και μετά ζούμε σε μια χώρα ελεύθερη, μια χώρα που ξανακερδίζει μέρα με τη μέρα την αυτοπεποίθησή της. Και τώρα, πού θέλουμε να πάμε;

Η δημιουργία 500.000 νέων θέσεων εργασίας, με ταυτόχρονη αύξηση των μισθών και ενίσχυση των δικαιωμάτων των εργαζομένων είναι ένας βασικός άξονας στο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ για την επόμενη τετραετία.

Τι διαφοροποιεί αυτόν τον στόχο από μία απλή προεκλογική υπόσχεση; Ας δούμε τα δεδομένα. Από το 2015 έως και το 2018 βρήκαν δουλειά περίπου 400.000 περισσότεροι εργαζόμενοι/ες, με το 70% των θέσεων εργασίας αυτή τη στιγμή να είναι πλήρους απασχόλησης. Επίσης, μέσα στο πρώτο πεντάμηνο του 2019 καταγράφηκε θετικό ρεκόρ 265.000 θέσεων εργασίας. Με βάση αυτά, ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να θέτει ως ρεαλιστικό στόχο, στο τέλος της επόμενης τετραετίας, να έχουμε καλύψει το 1.000.000 θέσεων εργασίας που χάθηκαν στην κρίση.

Τι γίνεται όμως με την ποιότητα της εργασίας; Πρώτα από όλα δεν υπάρχουν ποιοτικές θέσεις εργασίας χωρίς ένσημα, ωράριο, κανόνες και δικαιώματα. Η επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων, που είχε καταργήσει η ΝΔ, και η αποφασιστική αντιμετώπιση της αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας, δείχνουν τη δική μας λογική για την ανάπτυξη. Μία ανάπτυξη που δεν στηρίζεται στους μειωμένους μισθούς και στη συμπίεση των δικαιωμάτων, αλλά έχει τους εργαζόμενους και τις ανάγκες τους στο επίκεντρο.

Χάρη σε νομοθετικές παρεμβάσεις και τη δράση του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας μειώσαμε την αδήλωτη εργασία από το 20% στο 8,9%. Χάρη στους κανόνες που θέσαμε, μόνο τους τελευταίους 8 μήνες η δήλωση υπερωριών αυξήθηκε κατά 170% και για πρώτη φορά πληρώθηκαν 6 εκατομμύρια ώρες υπερεργασίας. Η επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων μαζί με την αύξηση του κατώτατου και την κατάργηση του υποκατώτατου μισθού έφεραν αυξήσεις στους εργαζόμενους, για πρώτη φορά μετά από σχεδόν μία δεκαετία. Αυξήσεις που δεν εμπόδισαν αλλά ενίσχυσαν τη μείωση της ανεργίας.

Η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας όπως και το χτύπημα της αδήλωτης εργασίας αποτελούν εξάλλου και τους βασικούς πυλώνες ενός βιώσιμου και υγιούς ασφαλιστικού συστήματος. Στον τομέα της κοινωνικής ασφάλισης κάναμε σημαντικά βήματα μπροστά την τελευταία τετραετία, βήματα που μπορεί κανείς να τα κατανοήσει ευχερέστερα αν λάβει υπόψη του από πού ξεκινήσαμε. Παραλάβαμε ένα ασφαλιστικό σύστημα που, μετά από 12 οριζόντιες περικοπές συντάξεων ύψους 45 δισ. ευρώ, ήταν ελλειμματικό κατά 1,1 δισ. ευρώ και με 400.000 απλήρωτες συνταξιοδοτικές παροχές. Καταφέραμε να ανατάξουμε το δημόσιο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης, κερδίσαμε το στοίχημα της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητάς του και σταδιακά κλείνουμε πληγές του παρελθόντος. Μειώσαμε σημαντικά τις εισφορές σε ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους και αγρότες, ακυρώσαμε την περικοπή των συντάξεων και για πρώτη φορά από την έναρξη της κρίσης 620.000 συνταξιούχοι είδαν αυξήσεις. Χορηγήσαμε τη μόνιμη νέα 13η σύνταξη, ολόκληρη για τους χαμηλοσυνταξιούχους, ποσοστιαία για τις μεσαίες και πιο υψηλές συντάξεις. Ενώ, το πρόγραμμά μας για το μέλλον προβλέπει την αύξηση της εθνικής σύνταξης ώστε να ενισχυθεί περαιτέρω το εισόδημα όλων των συνταξιούχων σε μόνιμη βάση. 

Η αυτοπεποίθηση που έχει κερδίσει η χώρα μας είναι στο σχέδιο μας άρρηκτα συνδεδεμένη με την ασφάλεια για την κοινωνία. Και η σημαντικότερη δικλείδα ασφαλείας για την κοινωνία είναι το κοινωνικό κράτος. Στον τομέα της κοινωνικής αλληλεγγύης, παραλάβαμε έναν προϋπολογισμό της τάξης των 800 εκατ. και σήμερα έχουμε ξεπεράσει τα 3 δισ. ευρώ. Σε αντίθεση με την προσβλητική ρητορική για “τεμπέληδες που ζουν από επιδόματα” η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια οικοδομεί ένα σύγχρονο κοινωνικό κράτος, με βάση τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Εφαρμόζουμε πολιτικές στήριξης του παιδιού, με 150.000 σχολικά γεύματα, με διπλασιασμό των παιδιών σε παιδικούς σταθμούς και αύξηση του οικογενειακού επιδόματος από 650 εκ. σε 1,1 δισ. ευρώ. Ταυτόχρονα, θεσμοθετήσαμε το ΚΕΑ για περίπου 260.000 νοικοκυριά, καθώς και το επίδομα ενοικίου για ακόμη 260.000 οικογένειες. Πλέον, το σύνολο των επιδομάτων δίνονται μέσω του ΟΠΕΚΑ, με διαφανή κριτήρια και ψηφιοποιημένες διαδικασίες. Επιπλέον προχωρήσαμε σε μια σειρά από επιμέρους αλλά καθόλου αμελητέες βελτιώσεις για την καθημερινότητα των πολιτών : τα αναπηρικά επιδόματα δεν φορολογούνται πια, οι θέσεις στους παιδικούς σταθμούς αφορούν και άνεργες μητέρες, ενώ αυξήσαμε το επίδομα παιδιού για τις μονογονεϊκές οικογένειες.

Αυτά τα τέσσερα χρόνια ξανακερδίσαμε ως χώρα τη δυνατότητα να αποφασίζουμε εμείς για το μέλλον μας. Σταθήκαμε όρθιοι μέσα σε δυσκολίες, προφανώς με λάθη και παραλείψεις. Πολλά ακόμη πρέπει να γίνουν και μπορούμε να τα κάνουμε όλοι μαζί. Να χτίσουμε την επόμενη μέρα με ελπίδα, αυτοπεποίθηση, αλληλεγγύη και ασφάλεια για την κοινωνία. 

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Social

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ