Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ακρίβεια | Νέα αύξηση της τιμής της βενζίνης το προσεχές σαββατοκύριακο

«Η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης πλησιάζει τα 2 ευρώ/λίτρο. Εδώ και δέκα μέρες καταγράφεται στην ελληνική αγορά μια αύξηση η οποία έχει φτάσει πια τα εννέα με δέκα λεπτά το λίτρο μέχρι το τέλος της εβδομάδας, δηλαδή μέχρι την Παρασκευή. Το Σάββατο, ενδεχομένως να δούμε ένα δυο λεπτά ακόμη περισσότερο», τόνισε στο ERTNEWS ο πρόεδρος του Συνδέσμου Πρατηριούχων Αττικής Νίκος Παπαγεωργίου, ο οποίος σχολίασε ότι «από τις αρχές του πολέμου στην Ουκρανία ζούμε μια περίοδο αβεβαιότητας όσον αφορά τα ενεργειακά προϊόντα. Οποιοδήποτε μικρό ή μεγάλο γεγονός μπορεί μόνο και μόνο λόγω της αβεβαιότητας και της ανασφάλειας της αγοράς να εκτοξεύσει τις τιμές. Η ανασφάλεια στο διεθνές πεδίο είναι που αφήνει τα περιθώρια στο να ανέβουν οι τιμές σε απρόσμενα επίπεδα».

Σημείωσε επίσης ότι «ακόμη και αναλυτές του εξωτερικού δεν μπορούν να δικαιολογήσουν γιατί το πετρέλαιο τύπου μπρεντ έχει προσεγγίσει τα 90 δολάρια το βαρέλι.

Επειδή τα διυλιστήρια τιμολογούν με βάση την ανασφάλεια αυτή σε πεδίο τεσσάρων ημερών για να μπορούν να καλύψουν οποιουσδήποτε κινδύνους παρουσιαστούν, εκεί, υπάρχει ένα περιθώριο κέρδους που έχει να κάνει μόνο μέσα στα διυλιστήρια και έχει να κάνει με την ασφάλεια των διυλιστηρίων όταν διυλίζουν τα προϊόντα και τα προμηθεύουν στις αγορές.

Αύξηση κόστους

Ένας δεύτερος λόγος είναι ότι έχουν αυξηθεί πάρα πολύ τα κόστη των άλλων προϊόντων τα οποία χρησιμοποιούνται στη διύλιση.

Μια μέση τιμή σήμερα που μιλάμε είναι το 1,93 ευρώ/λίτρο για όλη η χώρα, ενδεχομένως να το βρούμε και 1,89 ευρώ/λίτρο στις μεγάλες αστικές πόλεις, αλλά και 2,12 ευρώ/λίτρο στα πιο απομακρυσμένα νησιά.

Πρέπει οι καταναλωτές να είναι υποψιασμένοι όταν βλέπουν ιδιαίτερα χαμηλές τιμές.

Σήμερα τα ελληνικά διυλιστήρια βγάζουν από την έξοδο τους το βυτίο με 1,81 ευρώ/λίτρο τη βενζίνη.

Καταλαβαίνουμε λοιπόν όλοι ότι από το 1,81 και πάνω πρέπει να κερδίσει η εταιρεία χονδρικής πώλησης, το βυτίο το κόστος μεταφοράς, και ο πρατηριούχος. Ας αναλογιστεί ο καθένας πόσο μπορεί να είναι αυτό το κέρδος, 9 λεπτά, 10 λεπτά, 12 λεπτά, 15 λεπτά. Άρα πρέπει να υπολογίσει σε αυτό το 1,81 και άλλα 10, 12, 14 λεπτά, στην τελική τιμή για να είναι ασφαλής η εκτίμησή μου.

Αν συνεχιστεί η σημερινή κατάσταση, ενδεχομένως να δούμε, πλησιάζοντας το Πάσχα, να φτάνει και τα 2 ευρώ το λίτρο», υπογράμμισε ο κ. Παπαγεωργίου.

Εξήγησε ακόμη ότι «από την έναρξη του πολέμου εμείς οι πρατηριούχοι δεν έχουμε το δικαίωμα να πουλάμε όσο θέλουμε. Εμείς έχουμε επιβολή πλαφόν στο κέρδος μας. Άρα δεν μπορεί να πούμε για κερδοσκοπικά παιχνίδια όσον αφορά στους πρατηριούχους στην εγχώρια αγορά.

Τον Δεκέμβριο του 2021, με 80 δολάρια το βαρέλι, η μέση τιμή λιανικής πώλησης στην Ελλάδα ήταν στο 1,74 ευρώ/λίτρο, ενώ σήμερα με 86 δολάρια το βαρέλι, η μέση τιμή πώλησης είναι 1,94 ευρώ/λίτρο.

Καταλαβαίνουμε όλοι ότι υπάρχει ένα σφάλμα 20 λεπτών περίπου το οποίο καταλήγει στον καταναλωτή.

Αυτό οφείλεται ή στα ελληνικά διυλιστήρια ή στους μεταφορείς οι οποίοι μεταφέρουν το αργό τύπου μπρεντ στα ελληνικά διυλιστήρια για διύλιση», είπε.

Πηγή: newsbomb.gr/

Click to comment

Απάντηση

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Ερώτηση στην Βουλή από τον Βουλευτη Σερρών για την διαδικασία ένταξης των χειμερινών σιτηρών και αμυγδαλιών σε πρόγραμμα Κ.Ο.Ε

Ο βουλευτής Σερρών, Τάσος Χατζηβασιλείου, απηύθυνε έγγραφη ερώτηση προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κωνσταντίνο Τσιάρα, σχετικά με τις ζημιές στην αγροτική παραγωγή λόγω ακραίων καιρικών φαινομένων στην περιοχή των Σερρών.

Συγκεκριμένα, ο βουλευτής ανέφερε ότι οι ακραίες διακυμάνσεις της θερμοκρασίας στις Τοπικές Κοινότητες του Δήμου Βισαλτίας οδήγησαν σε κακή γονιμοποίηση των ανθών αμυγδαλιάς, με αποτέλεσμα την μηδαμινή παραγωγή καρπών, παρά τις πλήρεις καλλιεργητικές φροντίδες. Επιπλέον, επισήμανε ότι η παρατεταμένη ανομβρία στις περιοχές του Δήμου Αμφίπολης είχε ως αποτέλεσμα τη σημαντικά μειωμένη παραγωγή χειμερινών σιτηρών. Βάσει αυτών των αρνητικών δεδομένων, ο κ. Χατζηβασιλείου υποστήριξε την ανάγκη στήριξης του εισοδήματος των Σερραίων αγροτών και ρώτησε τον Υπουργό αν υπάρχει σχεδιασμός για την άμεση ένταξη των καλλιεργειών χειμερινών σιτηρών και αμυγδαλιάς σε Πρόγραμμα Κρατικών Οικονομικών Ενισχύσεων (Κ.Ο.Ε.)Η πρωτοβουλία αυτή αποσκοπεί στην ενίσχυση των αγροτών που πλήττονται από τις επιπτώσεις των ακραίων καιρικών συνθηκών, προκειμένου να διασφαλιστεί η οικονομική τους βιωσιμότητα και να υποστηριχθεί η συνέχιση της γεωργικής δραστηριότητας στην περιοχή.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Φορολογικές δηλώσεις 2024: Φουντώνει το μπρα ντε φερ κυβέρνησης λογιστών με φόντο το αίτημα για παράταση

Στα άκρα οδηγείται η σύγκρουση μεταξύ των λογιστών και φοροτεχνικών με το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων για τα λάθη, τις καθυστερήσεις και τις παραλείψεις που καταγράφηκαν στη διαδικασία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων 2024 και δη στις προσυμπληρωμένες δηλώσεις, με τους επαγγελματίες του κλάδου να θεωρούν αδύνατο να ολοκληρωθεί εμπρόθεσμα το φετινό έργο έως τις 26 Ιουλίου.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Επιμελητήριο Καβάλας | Εκδήλωση για την ψηφιακή Κάρτα

Στα πλαίσια ενημέρωσης των Επαγγελματιών – Βιοτεχνών και Εμπόρων του Ν. Καβάλας, η Ομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Ν. Καβάλας, σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Καβάλας, διοργανώσε ενημερωτική ημερίδα με ομιλητή τον κ. Νάσο Αθαλάστο και τίτλο:

«Εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας στις επιχειρήσεις – Αντιμετώπιση προβλημάτων»

Η ημερίδα είχε σαν στόχο την ενημέρωση των επαγγελματιών για την εισαγωγή και χρήση της ψηφιακής κάρτας στις επιχειρήσεις τους, καθώς και στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που μπορεί να προκύψουν κατά την εφαρμογή της.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
text about elections
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en