Quantcast
Connect with us

ΚΑΒΑΛΑ

Ακρίβεια | Μειώσεις τιμών σε 3.000 προϊόντα με τα νέα μέτρα από σήμερα

Ενθαρρυντικά είναι τα πρώτα στοιχεία από το νεό πλαίσιο μέτρων κατά της ακρίβειας με την κυβέρνηση να περιμένει μεγαλύτερες μειώσεις τιμών όσο θα προχωρούν οι διαρθρωτικές αλλαγές που εφαρμόζει «για να έχουμε ακόμα πιο προσιτές τιμές στο ράφι, καθώς ο πληθωρισμός δείχνει να αντιστέκεται, ειδικά σε κάποια συγκεκριμένα είδη», όπως σημείσωσε χθες στο υπουργικό συμβούλιο ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης η μείωση εκπτώσεων προμηθευτών προς σούπερ μάρκετ και η μεταφορά του οφέλους στον καταναλωτή με μείωση των τιμών τιμοκαταλόγων, έχει οδηγήσει σε μειώσεις σε περισσότερα από 3.000 προϊόντα. Παράλληλα με το πλαφόν στο μικτό κέρδος του βρεφικού γάλακτος η μείωση θα περάσει άμεσα στο ράφι καθώς το προϊόν αυτό πωλείται χωρίς προωθητικές ενέργειες με τη μέση μείωση να κινείται στο 15%.
«Τα αποτελέσματα των παρεμβάσεων θα φανούν σταδιακά καθώς πρόκειται για μια βαθιά διαρθρωτική παρέμβαση στον τρόπο λειτουργίας της αγοράς. Τα πρώτα μηνύματα, όμως, είναι ενθαρρυντικά και προσδοκούμε οι αρχικές τιμές -το τονίζω- σε παραπάνω από 1.500 προϊόντα από τις αρχές Μαρτίου να είναι μειωμένες. Και προφανώς επί αυτών των αρχικών τιμών θα καθορίζονται και οι τελικές» είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός στην εισήγησή του στο υπουργικό συμβούλιο.
Όπως σημειώνεται η μεταρρύθμιση έχει επιφέρει σημαντική μέση μείωση τιμών τιμοκαταλόγου στις επτά κατηγορίες προϊόντων.
Συγκεκριμένα, στις
  • βρεφικές και παιδικές πάνες η μέση μείωση τιμής είναι 18,1%,
  • στα σαμπουάν, τα αφρόλουτρα και τα conditioner 17%,
  • στις οδοντόκρεμες 15,1%,
  • στα απορρυπαντικά ρούχων 15,6%,
  • στα απορρυπαντικά πιάτων 16%,
  • στα καθαριστικά παντός είδους 15,8% και
  • στα σαπούνια 12,7%.
Το υπουργείο Ανάπτυξης παρουσίασε επίσης 108 brands με μειώσεις στις αρχικές τιμές που ξεκινούν από το 4% και φτάνουν έως και το 41,9%.
  • # Brands Κατηγορία Μέση μείωση
  • 1 HARPIC Καθαριστικά παντός είδους -41,9%
  • 2 WC NET Καθαριστικά παντός είδους -39,7%
  • 3 SYOSS Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -23,0%
  • 4 AROMA Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -22,6%
  • 5 BEARFRUITS Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -22,2%
  • 6 FA Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -21,0%
  • 7 BIOTEN Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -20,7%
  • 8 OLD SPICE Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -20,4%
  • 9 BARNANGEN Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -20,0%
  • 10 ORZENE Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -19,6%
  • 11 AXE Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -19,6%
  • 12 ARIEL Απορρυπαντικά ρούχων -19,5%
  • 13 FINISH Απορρυπαντικά πιάτων -19,3%
  • 14 LOREAL Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -19,1%
  • 15 GOT2B Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -19,1%
  • 16 SAFE NIGHTS Βρεφικές και παιδικές πάνες -19,1%
  • 17 GLISS Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -19,1%
  • 18 BABYLINO Βρεφικές και παιδικές πάνες -19,0%
  • 19 TRESEMME Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -19,0%
  • 20 PAMPERS Βρεφικές και παιδικές πάνες -18,9%
  • 21 NIVEA Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -18,8%
  • 22 COLGATE Οδοντόκρεμες -18,8%
  • 23 Herbal Essences Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -18,5%
  • 24 CILLIT Καθαριστικά παντός είδους -18,5%
  • 25 PLANET Απορρυπαντικά πιάτων -18,3%
  • 26 BOT THERAPY Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -18,1%
  • 27 ELVIVE Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -18,1%
  • 28 FRUCTIS Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -18,1%
  • 29 HIMALAYA Οδοντόκρεμες -18,0%
  • 30 WELLAFLEX Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -17,9%
  • 31 ΕΥΡΗΚΑ Απορρυπαντικά ρούχων -17,9%
  • 32 DIXAN Απορρυπαντικά ρούχων -17,8%
  • 33 ULTREX Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -17,6%
  • 34 AVA Απορρυπαντικά πιάτων -17,5%
  • 35 LUX Σαπούνια -17,5%
  • 36 NOXZEMA Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -17,5%
  • 37 TOPINE Καθαριστικά παντός είδους -17,3%
  • 38 HEAD & SHOULDERS Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -17,0%
  • 39 FABULOSO Καθαριστικά παντός είδους -16,8%
  • 40 JOHNSON BATH Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -16,8%
  • 41 ΜΕΓΑ Σαπούνια -16,7%
  • 42 NEUTRO ROBERTS Οδοντόκρεμες -16,7%
  • 43 BOROTALCO Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -16,7%
  • 44 AIM Οδοντόκρεμες -16,6%
  • 45 PANTENE Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -16,6%
  • 46 STR8 Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -16,3%
  • 47 PERSIL Απορρυπαντικά ρούχων -16,0%
  • 48 ESSEX Απορρυπαντικά ρούχων -15,9%
  • 49 PALMOLIVE Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -15,9%
  • 50 AROMATICS Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -15,7%
  • 51 WASH&GO Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -15,5%
  • 52 OMINO Απορρυπαντικά ρούχων -15,4%
  • 53 AFROSO Καθαριστικά παντός είδους -15,2%
  • 54 OVERLAY Καθαριστικά παντός είδους -15,2%
  • 55 SANEX Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -15,1%
  • 56 VIAKAL Καθαριστικά παντός είδους -15,1%
  • 57 FISSAN Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -15,1%
  • 58 OMO Απορρυπαντικά ρούχων -14,9%
  • 59 ORAL B Οδοντόκρεμες -14,9%
  • 60 BIONOL Καθαριστικά παντός είδους -14,6%
  • 61 SEPTONA Σαπούνια -14,4%
  • 62 NEOMAT Απορρυπαντικά ρούχων -14,4%
  • 63 DETTOL Σαπούνια -14,2%
  • 64 KLINEX Καθαριστικά παντός είδους -14,2%
  • 65 DUCK Καθαριστικά παντός είδους -14,1%
  • 66 FAIRY Απορρυπαντικά πιάτων -14,1%
  • 67 DOVE Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -14,0%
  • 68 BATISTE Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -13,9%
  • 69 VIDAL Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -13,8%
  • 70 ROL Απορρυπαντικά ρούχων -13,8%
  • 71 CIF Απορρυπαντικά πιάτων -13,8%
  • 72 SOFLAN Απορρυπαντικά ρούχων -13,7%
  • 73 SWIFFER Καθαριστικά παντός είδους -13,2%
  • 74 PRODERM Απορρυπαντικά ρούχων -13,1%
  • 75 TESORI Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -13,0%
  • 76 AJAX Καθαριστικά παντός είδους -13,0%
  • 77 JOHSON BABY SHAMPOO Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -12,6%
  • 78 NATURA Σαπούνια -12,5%
  • 79 SENSODYNE Οδοντόκρεμες -12,4%
  • 80 MR MUSCLE Καθαριστικά παντός είδους -11,9%
  • 81 PARODONTAX Οδοντόκρεμες -11,8%
  • 82 ARKADI Απορρυπαντικά ρούχων -11,7%
  • 83 PRONTO Καθαριστικά παντός είδους -11,6%
  • 84 GLORY Σαπούνια -11,4%
  • 85 SKIP Απορρυπαντικά ρούχων -11,3%
  • 86 TIMOTEI Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -11,2%
  • 87 ECOVER Απορρυπαντικά πιάτων -11,2%
  • 88 BIO Καθαριστικά παντός είδους -11,0%
  • 89 SHOUT Καθαριστικά παντός είδους -11,0%
  • 90 ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ ΣΑΠΟΥΝΙ Σαπούνια -11,0%
  • 91 Agnotis Βρεφικές και παιδικές πάνες -10,9%
  • 92 GLYCERINE Σαπούνια -10,8%
  • 93 JOHNSON KIDS Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -10,5%
  • 94 CHICCO Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -10,3%
  • 95 AQUAFRESH Οδοντόκρεμες -10,2%
  • 96 FORNET Καθαριστικά παντός είδους -10,2%
  • 97 HD Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -9,8%
  • 98 ROLI Καθαριστικά παντός είδους -9,8%
  • 99 LE PETIT MARSEILLAIS Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -9,5%
  • 100 SVELTO Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -8,8%
  • 101 MEA NATURA Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -8,7%
  • 102 KARAVAKI Σαπούνια -8,6%
  • 103 TIDE Απορρυπαντικά ρούχων -8,3%
  • 104 ENDLESS Απορρυπαντικά πιάτων -7,4%
  • 105 CHLOROACTIVE Καθαριστικά παντός είδους -7,4%
  • 106 ARLEM Σαπούνια -6,8%
  • 107 NINJAMAS Βρεφικές και παιδικές πάνες -5,3%
  • 108 CREST Οδοντόκρεμες -4,9%

Τα μέτρα που ισχύουν από σήμερα

Στο πλαίσιο των μέτρων του υπουργείου Ανάπτυξης, τα οποία τίθενται σε ισχύ από σήμερα, 1η Μαρτίου, προστέθηκαν και κάποια επιπλέον προϊόντα στο μέτρο που αφορά στη μείωση των πιστώσεων από τη βιομηχανία προς τα σούπερ μάρκετ κατά 30%, όπως είναι τα προϊόντα εμμήνου ρήσεως που θεωρούνται πρώτης ανάγκης και δεν είχαν συμπεριληφθεί στην αρχική απόφαση Σκρέκα, ενώ κρίθηκε ότι και στα συγκεκριμένα προϊόντα υφίσταται ζήτημα με υπερβολικές εκπτώσεις, κάτι το οποίο έπρεπε να περιοριστεί.
Το πιο ενδιαφέρον όμως είναι ότι τα μέτρα Σκρέκα εισάγουν στο καταναλωτικό καλάθι τα κοντόληκτα προϊόντα, με ημερομηνία λήξης από 1 έως και 30 ημέρες, προκειμένου να μην απορρίπτονται από τη βιομηχανία και να μην επιστρέφονται προς καταστροφή, αλλά να φτάνουν στους καταναλωτές.

Με βάση τα μέτρα του υπουργείου Ανάπτυξης, επιτρέπεται η προώθηση προϊόντων με την ένδειξη ότι πρόκειται για προϊόντα με πολύ κοντινή ημερομηνία λήξης και ορίζεται το ακριβές χρονικό διάστημα πριν την ημερομηνία αυτή, όπου επιτρέπεται να γίνει η εκποίηση του αποθέματος σε χαμηλότερη τιμή, ενώ ταυτόχρονα παρεμποδίζεται η σπατάλη τροφίμων.

Υπενθυμίζεται ότι από 1η Μαρτίου τίθεται σε εφαρμογή το μέτρο που προβλέπει μείωση της αρχικής τιμής σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, μείωση η οποία θα πρέπει να ισούται τουλάχιστον με το 30% του αθροίσματος των εκπτώσεων, πιστώσεων ή άλλων παροχών που δίνουν οι προμηθευτές στους λιανεμπόρους.

Τα τέσσερα μέτρα του υπουργείου Ανάπτυξης, στα οποία έγιναν οι επεκτάσεις είναι τα εξής:

1. Μείωση των παροχών προς τα σούπερ μάρκετ. Περιορίζονται οι συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών κατά 30%, με αντίστοιχη μείωση των τιμών των προϊόντων αυτών στα ράφια. Το μέτρο αυτό θα εφαρμοστεί στις κατηγορίες που σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού παρατηρήθηκαν αποκλίσεις. Τα προϊόντα αυτά είναι: απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα/σαμπουάν και βρεφικές πάνες.

2. Αποτροπή αδικαιολόγητων ανατιμήσεων. Δεν επιτρέπεται στους προμηθευτές που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τα προϊόντα που έχουν ανατιμήσει για τρεις μήνες. Αυτό το μέτρο αφορά όλα τα προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ.

3. «Καθαρές» τιμές από το χωράφι στο ράφι. Υποχρεώνονται οι προμηθευτές να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο σε «καθαρές» τιμές (net – pricing). Επιτρέπεται μόνο πιστωτικό τιμολόγιο ύψους έως 3% για επιστροφές προϊόντων ή φύρας. Το μέτρο αφορά νωπά φρούτα, λαχανικά ψάρια και κρέατα.

4. Πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους για το βρεφικό γάλα. Για τις τιμές πώλησης του βρεφικού γάλακτος έχει οριστεί πλαφόν στο περιθώριο μικτού κέρδους των εταιρειών που εισάγουν, παράγουν και διακινούν το βρεφικό γάλα στην Ελλάδα. Το πλαφόν ορίζεται ως το άθροισμα του λειτουργικού κόστους της εταιρείας για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και εμπορικού κέρδους 7%.

protothema.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Ανείπωτη τραγωδία στην Ξάνθη | 17χρονος έβαλε τέλος στη ζωή του!

Ο 17χρονος έβαλε τέλος στη ζωή του παίρνοντας χάπια – Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες άφησε δυο σημειώματα στα οποία εξηγεί τους λόγους που προέβη στο απονενοημένο διάβημα .

Ανείπωτη τραγωδία στην Ξάνθη το Σάββατο 27 Απριλίου – Ο 17χρονος  διέμενε σε οικοδομή στην οδό Καβάλας με τον πατέρα του.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες τον 17χρονο εντόπισε ο πατέρας του ενώ στο σπίτι ο αυτόχειρας άφησε δυο σημειώματα στα οποία εξηγεί τους λόγους που προέβη στο απονενοημένο διάβημα.

xanthipost.gr

 

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Φωτιά σε καλύβα στο Ελαιοχώρι του Παγγαίου

Μία καλύβα τυλίχτηκε στις φλόγες, κάτω από άγνωστες συνθήκες το μεσημέρι της Κυριακής 28 Απριλίου στο Ελαιοχώρι του Δήμου Παγγαίου.

Η συγκεκριμένη καλύβα ήταν εντός δασικής έκτασης ενώ στο σημείο υπήρξε άμεση παρέμβαση της Π.Υ Ελευθερούπολης.

Επίσης στο σημείο βρέθηκε άμεσα και ο Αντιδήμαρχος Παγγαίου Χρήστος Πριονίδης.

Δείτε video και φωτογραφίες :

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Γκάλοπ Marc για το ΘΕΜΑ | Περνάει τον πήχη του 33% η ΝΔ, στο Κέντρο η μάχη για τους αναποφάσιστους

Στο όριο του πήχη τον οποίο έθεσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κινείται η εκλογική απήχηση της κυβερνητικής παράταξης, η οποία έξι εβδομάδες πριν από την ευρωκάλπη της 9ης Ιουνίου αναπτύσσει δυναμική που την οδηγεί στην επίτευξη του στόχου για ποσοστό αντίστοιχο με το 33,12% που είχε λάβει η Ν.Δ. στην προ πενταετίας ανάλογη αναμέτρηση για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Αν και σε αδρές γραμμές και με εξαίρεση τη συνεχιζόμενη πτωτική τάση του ΠΑΣΟΚ οι υφιστάμενοι συσχετισμοί δυνάμεων στην πρόθεση ψήφου παραμένουν αμετάβλητοι, ωστόσο, όπως προοιωνίζονται τα ευρήματα της μεγάλης δημοσκόπησης που διενήργησε για το «ΘΕΜΑ» η εταιρεία Marc, ο καθοριστικός παράγων που θα κρίνει την έκβαση της αναμέτρησης είναι ο τρόπος με τον οποίο θα κατανεμηθεί το 10% του εκλογικού σώματος, το οποίο εξακολουθεί να δηλώνει ότι δεν έχει αποφασίσει τι θα ψηφίσει.

PINAKAS2

Από το προφίλ της συγκεκριμένης δεξαμενής ψηφοφόρων που διερεύνησαν οι αναλυτές της εταιρείας μετρήσεων προκύπτει ότι στην πλειονότητά τους αυτοπροσδιορίζονται ως κεντρώοι (26,2%) και κεντροαριστεροί (21,8%), ενώ έχουν ποικίλη κομματική προέλευση έχοντας ψηφίσει Ν.Δ. (28%), ΣΥΡΙΖΑ (24%) και ΠΑΣΟΚ (16,7%), γεγονός που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η κρίσιμη μάχη θα δοθεί -κι αυτή τη φορά- για την επικράτηση στον χώρο του Κέντρου.

poll-1

Την ίδια ώρα, άλλωστε, τα κόμματα της πέραν της Ν.Δ. Δεξιάς εμφανίζονται μεν με ενισχυμένη απήχηση, πλην όμως φαίνεται ότι οι δυνάμεις τους έχουν πιάσει ταβάνι και το μόνο διακύβευμα της δικής τους προεκλογικής καμπάνιας θα είναι πιθανότατα η διεκδίκηση του 2,2% του εκλογικού σώματος που εξακολουθεί να συντάσσεται με τον σχηματισμό Σπαρτιάτες, ο οποίος δεν θα συμμετάσχει στις εκλογές μετά την πρόσφατη απόφαση του Αρείου Πάγου που κατέληξε ότι πραγματικός αρχηγός τους είναι ο έγκλειστος στις φυλακές πρώην βουλευτής της Χρυσής Αυγής Ηλίας Κασιδιάρης.

Αναλυτικότερα, από τα ευρήματα της μέτρησης στην πρόθεση ψήφου προκύπτει ότι η Νέα Δημοκρατία βρίσκεται σε φάση ανάκαμψης της δύναμής της, αφού συγκριτικά με την αμέσως προηγούμενη έρευνα της Marc κέρδισε μία μονάδα και έφτασε στο 30,6%, ποσοστό που είναι υπερδιπλάσιο από τον επόμενο στην κατάταξη αντίπαλό της. Σε ανοδική τροχιά κινείται και ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος ανέβασε κατά 2,7 ποσοστιαίες μονάδες την απήχησή του κατά το τελευταίο τρίμηνο και με 12,8% πέρασε καθαρά δεύτερος, πλην όμως απέχει σημαντικά από τον στόχο της ανατροπής των συσχετισμών που έχει θέσει ο αρχηγός του Στέφανος Κασσελάκης.

poll-2
poll-3
Ο Βελόπουλος

Πτωτικά, στον αντίποδα, εξακολουθεί να πορεύεται το ΠΑΣΟΚ που απώλεσε 4 εκατοστιαίες μονάδες από τον περασμένο Ιανουάριο και βρίσκεται μακριά από την επιδίωξη του προέδρου του Νίκου Ανδρουλάκη να αναδειχθεί σε κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Υπό προϋποθέσεις, μάλιστα, η Χαριλάου Τρικούπη κινδυνεύει να χάσει και την τρίτη θέση αν δεν ανακοπεί η τάση ανόδου που παρουσιάζει η Ελληνική Λύση, η οποία κέρδισε 3 μονάδες το τελευταίο τρίμηνο και μπορεί -μαζί με τη Φωνή Λογικής- να συμμετάσχει στη λεία των ψήφων των Σπαρτιατών.

Είναι χαρακτηριστικό, εξάλλου, ότι στην εκτίμηση του αποτελέσματος των ευρωεκλογών η ανώτατη τιμή την οποία υπολογίζεται ότι μπορεί να φτάσει το κόμμα του Κυριάκου Βελόπουλου, που είναι το 11,1%, είναι μεγαλύτερη από την κατώτατη τιμή του 10%, όπου υπολογίζεται ότι μπορεί να βρεθεί η εκλογική δύναμη του ΠΑΣΟΚ.

Με βάση την εκτίμηση της Marc για το τελικό αποτέλεσμα των ευρωεκλογών, η Νέα Δημοκρατία, που παρουσιάζει συσπείρωση των παλαιών της ψηφοφόρων σε ποσοστό 69,2%, αναμένεται να βρεθεί στο 33,4%, αφήνοντας πολύ πίσω τον ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος, με συσπείρωση της τάξης του 52,8%, ανεβαίνει στο 14,7%, που υπολείπεται σαφώς τόσο από το 17,83% που συγκέντρωσε ο Αλέξης Τσίπρας στις τελευταίες βουλευτικές εκλογές όσο, πολύ περισσότερο, από το 23,75% των ευρωεκλογών του Μαΐου του 2019.

Για το ΠΑΣΟΚ η εκτίμηση είναι ότι θα κινηθεί πέριξ του 11,4%, που είναι πολύ κοντά στο 11,84% των προηγούμενων βουλευτικών εκλογών, αλλά μεγαλύτερο από το 7,72% που είχε η Χαριλάου Τρικούπη στις τελευταίες ευρωεκλογές. Κερδισμένοι της αναμέτρησης θα είναι η Ελληνική Λύση, εφόσον επιβεβαιωθεί η εκτίμηση για ποσοστό 9,8%, το ΚΚΕ, που υπολογίζεται να φτάσει στο 8,5%, καθώς και η Πλεύση Ελευθερίας, εφόσον φτάσει στο 5,3%.

Χαμηλότερα, αλλά πάνω από το όριο του 3%, κινείται η Νίκη, που υπολογίζεται να φτάσει στο 3,4%, και είναι το έβδομο και τελευταίο που περνά τον πήχη της κοινοβουλευτικής εκπροσώπησης και μπορεί να ελπίζει στην εκλογή ευρωβουλευτή. Κάτω από τον ίδιο πήχη φαίνεται να περνούν η Νέα Αριστερά με 2,5%, το ΜέΡΑ25 με 2,4%, η Φωνή Λογικής της Αφροδίτης Λατινοπούλου με 2,2% και οι Δημοκράτες του Ανδρέα Λοβέρδου με 1,7%.

Η υπεροχή της κυβερνητικής παράταξης προκύπτει και από ένα επιπλέον εύρημα της μέτρησης της Marc που αφορά την κομματική εγγύτητα που αισθάνονται οι πολίτες. Ειδικότερα, στο σχετικό ερώτημα, το 32,5% του δημοσκοπικού δείγματος απάντησε ότι βρίσκεται πιο κοντά στη Ν.Δ., ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά για τον ΣΥΡΙΖΑ είναι 12,9% και για το ΠΑΣΟΚ 10,9%. Επονται η Ελληνική Λύση με 8%, το ΚΚΕ με 7,5%, η Πλεύση Ελευθερίας με 3,9%, ενώ ακόμη χαμηλότερα βρίσκονται τα υπόλοιπα κόμματα και ένας στους 11 (10,9%) απαντά ότι δεν νιώθει κοντά σε κάποιο κόμμα.

poll-4

Πέμπτος σε δημοφιλία ο Ανδρουλάκης

Προωθητικά για τους σχεδιασμούς του Μεγάρου Μαξίμου και της Πειραιώς φαίνεται να λειτουργεί και το crash test μεταξύ των πολιτικών αρχηγών, αφού ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπερέχει σε δημοφιλία και αποσπά πολύ μεγάλο προβάδισμα στην έκφραση εμπιστοσύνης προς το πρόσωπό του από τους πολίτες. Ο πρωθυπουργός και αρχηγός της Ν.Δ. έχει το μεγαλύτερο ποσοστό θετικής γνώμης (42,3%) και το μικρότερο στις αρνητικές γνώμες (57%) ανάμεσα στους 10 ηγέτες ισάριθμων κοινοβουλευτικών κομμάτων που μέτρησε η Marc.

Στη δεύτερη θέση (με 35,9%) κατατάσσεται ο Δημήτρης Κουτσούμπας και ακολουθεί η Ζωή Κωνσταντοπούλου (με 33,6%). Ενδιαφέρον παρουσιάζει το πλασάρισμα στην τέταρτη θέση (27%) του Ανδρέα Λοβέρδου, ο οποίος προηγείται με βραχεία κεφαλή από τον Νίκο Ανδρουλάκη (26,9%) αλλά και από τον Στέφανο Κασσελάκη (25,9%). Χαμηλότερα κινούνται ο Κυριάκος Βελόπουλος (25%), ο Αλέξης Χαρίτσης (20,2%), ο Δημήτρης Νατσιός (12,8%) και ο Βασίλης Στίγκας (7,5%).

Το ηγετικό προφίλ του πρωθυπουργού διευρύνεται σημαντικά όταν καλούνται οι πολίτες να υποδείξουν τον πολιτικό αρχηγό που εμπιστεύονται περισσότερο στο τιμόνι της χώρας. Το 37,6% υπέδειξε τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος είναι ο μόνος που συγκεντρώνει ποσοστό που υπερβαίνει τη δύναμη του κόμματός του στην πρόθεση ψήφου. Πολύ πίσω στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο Στέφανος Κασσελάκης με 10,3% και ακολουθούν ο Κυριάκος Βελόπουλος με 6,7%, ο Νίκος Ανδρουλάκης με 6,2%, ο Δημήτρης Κουτσούμπας με 5,5%, η Ζωή Κωνσταντοπούλου με 4,9%, ο Δημήτρης Νατσιός με 1,5%, ο Ανδρέας Λοβέρδος με 1,3%, ο Αλέξης Χαρίτσης με 1% και ο Βασίλης Στίγκας με 0,4%.

Η εμπιστοσύνη που απολαμβάνει στην κοινή γνώμη ο Κυριάκος Μητσοτάκης οικοδομείται χάρη και στην απήχηση που βρίσκει σε ψηφοφόρους άλλων κομμάτων. Με βάση την ψήφο που έδωσαν στις βουλευτικές εκλογές του 2023 δηλώνουν ότι τον εμπιστεύονται το 78% όσων ψήφισαν Ν.Δ., το 17,9% όσων ψήφισαν ΠΑΣΟΚ και το 8,1% όσων ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ. Την ίδια ώρα η εμπιστοσύνη αυτών που ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ στο πρόσωπο του Στέφανου Κασσελάκη είναι στο 38,1% και από όσους ψήφισαν ΠΑΣΟΚ εμπιστοσύνη στον Νίκο Ανδρουλάκη εκφράζει το 38,3%. Εξάλλου, ο πρωθυπουργός κερδίζει την εμπιστοσύνη του 75,5% των κεντροδεξιών, του 59,5% των δεξιών και προηγείται με 38,8% στους κεντρώους, στους οποίους η προτίμηση στον κ. Ανδρουλάκη περιορίζεται στο 8,9%, στον κ. Βελόπουλο στο 8,3% και στον κ. Κασσελάκη στο 7,4%.

poll-5
poll-6

Αντέχει η κυβέρνηση

Σε φάση ανάκαμψης της εικόνας της στην κοινή γνώμη φαίνεται να βρίσκεται και η κυβέρνηση, η οποία βελτιώνει ελαφρώς τα αποτελέσματα της αξιολόγησής της. Το 39,3% των συμμετεχόντων στην έρευνα απάντησε ότι αξιολογεί θετικά τους πρώτους δέκα μήνες της δεύτερης θητείας Μητσοτάκη, ενώ τον προηγούμενο μήνα το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 38,6%. Υπερτερούν οι πολίτες που κάνουν αρνητική αξιολόγηση αλλά το ποσοστό τους μειώθηκε σε 59,8% από 60,5%, που ήταν στην αμέσως προηγούμενη μέτρηση. Θετικό πρόσημο βάζουν δύο στους τρεις (75,7%) που ψήφισαν Ν.Δ. πριν από έναν χρόνο, αλλά και ένας στους τέσσερις (25,2%) που ψήφισαν ΠΑΣΟΚ. Ενώ αρνητικά βαθμολογούν την κυβέρνηση οι εννέα στους δέκα ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ (90,2%) και των μικρότερων κομμάτων (87,1%).

Η ανατροπή, εξάλλου, που καταγράφεται στη μάχη για τη δεύτερη θέση που δίνουν ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ αποτυπώνεται και στις απαντήσεις που έδωσαν οι πολίτες όταν κλήθηκαν να εκφράσουν άποψη για το κόμμα που, κατά τη γνώμη τους, ασκεί την πιο ουσιαστική αντιπολίτευση. Ενώ τον προηγούμενο μήνα η διαφορά υπέρ της Κουμουνδούρου ήταν μικρή, αφού το 12,6% είχε υποδείξει τον ΣΥΡΙΖΑ και το 11,7% το ΠΑΣΟΚ, στη νέα μέτρηση η ψαλίδα της διαφοράς άνοιξε, καθώς πιο ουσιαστική θεωρεί την αντιπολίτευση από το κόμμα του Στέφανου Κασσελάκη το 15,6% έναντι του 12,7% που πιστεύει το ίδιο για το κόμμα του Νίκου Ανδρουλάκη.

protothema.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en