Quantcast
Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Αυτή είναι η νέα ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων

Υπό τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, συνεδρίασε την Παρασκευή (17/01) το Κυβερνητικό Συμβούλιο Εξωτερικών και Άμυνας (ΚΥΣΕΑ) για την επιλογή νέας ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων.

Ομοφώνως, αποφάσισε:

  • Την επιλογή του Αντιστρατήγου (ΠΖ) Κωνσταντίνου Φλώρου ως Αρχηγού Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (Α/ΓΕΕΘΑ)
  • Την επιλογή του Αντιστράτηγου (ΤΘ) Χαράλαμπου Λαλούση ως Αρχηγού Γενικού Επιτελείου Στρατού (Α/ΓΕΣ)
  • Την επιλογή του Αντιναυάρχου Στυλιανού Πετράκη (ΠΝ) ως Αρχηγού Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (Α/ΓΕΝ)
  • Την παράταση της θητείας του Αντιπτεράρχου (Ι) Γεωργίου Μπλιούμη ως Αρχηγού Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (Α/ΓΕΑ).

Κωνσταντίνος Φλώρος: Ο νέος αρχηγός ΓΕΕΘΑ

 

 

Ο αντιστράτηγος Κωνσταντίνος Φλώρος, έως σήμερα διοικητής της 1ης Στρατιάς/EU-OHQ «ΑΧΙΛΛΕΑΣ», γεννήθηκε στις 24 Ιουνίου 1961, στη Χαλκίδα Ευβοίας. Εισήχθη στη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων το 1979 και απεφοίτησε το 1983, ως ανθυπολοχαγός Πεζικού.

Περάτωσε επιτυχώς τις προβλεπόμενες από τον βαθμό του εκπαιδεύσεις και τοποθετήθηκε ως διμοιρίτης στη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών (ΣΜΥ) του ΣΞ και στην συνέχεια ως διοικητής Λόχου σε Μονάδα Πεζικού στη Ν. Σάμο. Το 1986 επελέγη για τις Ειδικές Δυνάμεις του ΣΞ και αποφοίτησε επιτυχώς από όλα τα υποχρεωτικά και μη Σχολεία των Ελληνικών Ειδικών Δυνάμεων, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Επιπλέον αυτών, το 1989, διήλθε επιτυχώς της εκπαιδεύσεως ως υποβρύχιος καταστροφέας στη Μονάδα Υποβρυχίων Καταστροφών, του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού (ΜΥΚ/ΠΝ), και το 1992 του Σχολείου Ειδικών Δυνάμεων των ΗΠΑ (USAJFK Special Warfare Center and School), στο Fort Bragg, στη Βόρεια Καρολίνα, επιλεγείς ως ο διακεκριμένος αλλοδαπός σπουδαστής, της εκπαιδευτικής περιόδου στην οποία συμμετείχε. Από το 1986 έως το 1994 υπηρέτησε ως διοικητής Λόχου στο 575 Τάγμα Πεζοναυτών, στο 3ο Ειδικό Τμήμα Εθνοφυλακής (3ο ΕΤΕΘ) και στην 2η Μοίρα Αλεξιπτωτιστών (2η ΜΑΛ), όπου και απέκτησε τις ειδικότητες του αρχηγού ρίψεων αλεξιπτωτιστών, καθώς και του αλεξιπτωτιστού ελευθέρας πτώσεως.

Το 1994 τοποθετήθηκε στο 505 Τάγμα Πεζοναυτών (505 ΤΠΝ), στο οποίο εξήσκησε τα καθήκοντα του διοικητού λόχου, του αξιωματικού 4ου Γραφείου, του αξιωματικού Επιχειρήσεων και Εκπαιδεύσεως, του υποδιοικητή και τέλος του διοικητή της Μονάδας, μέχρι το 1997, οπότε και μετατέθηκε στη Διοίκηση Δυνάμεων Καταδρομών της Κύπρου (ΓΕΕΦ/ΔΚΔ), εξασκήσας τα καθήκοντα του αξιωματικού πληροφοριών και αξιωματικού 1ου ΕΓ, μέχρι το 1999.

Το 1999 φοίτησε στην Ανωτάτη Σχολή Πολέμου και το καλοκαίρι του 2000, μετά την αποφοίτησή του, τοποθετήθηκε στο 13ο Σύνταγμα Αμφιβίων Καταδρομών (13ο ΣΑΚ).

Το 2003 τοποθετήθηκε στη Διεύθυνση Ειδικών Δυνάμεων του Γενικού Επιτελείου Στρατού (ΓΕΣ/ΔΕΔ), ως επιτελής και το 2004 ως διοικητής της Ζ’ Μοίρας Αμφιβίων Καταδρομών (Ζ’ ΜΑΚ).

Το 2005 μετατέθηκε στην Εθνική Αντιπροσωπεία, στο Ανώτατο Συμμαχικό Στρατηγείο Δυνάμεων Ευρώπης (GRC NMR / SHAPE) στη Mons (ΒΕΛΓΙΟ) και με την επιστροφή του στην Ελλάδα το 2008 εφοίτησε στη Σχολή Εθνικής Αμύνης (ΣΕΘΑ).

Το 2009 τοποθετήθηκε στο Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), στη Διεύθυνση Ειδικών Επιχειρήσεων (ΔΕΕ), ως τμηματάρχης του Τμήματος Σχεδίων Ειδικών Επιχειρήσεων και το καλοκαίρι του 2011 ανέλαβε τα καθήκοντα του επιτελάρχη της XVI Μ/Κ ΜΠ.

Το 2012 προήχθη στον βαθμό του ταξίαρχου και επελέγη ως διοικητής της 13ης Διοικήσεως Ειδικών Επιχειρήσεων (13 ΔΕΕ), από όπου τον Μάρτιο του 2014 τοποθετήθηκε στο Γενικό Επιτελείο Στρατού, ως διευθυντής της Διευθύνσεως Επιχειρήσεων (ΓΕΣ/ΔΕΠΙΧ).

Τον Μάρτιο του 2015 προήχθη στον βαθμό του υποστρατήγου και τοποθετήθηκε στο ΓΕΕΘΑ, ως διευθυντής του Α’ Κλάδου (Επιχειρήσεις).

Από τον Φεβρουάριο του 2016 ανέλαβε τον γενικό συντονισμό του μεταναστευτικού-προσφυγικού θέματος από πλευράς του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας.

Τον Ιανουάριου του 2017, κατόπιν απόφασης του ΚΥΣΕΑ, ανέλαβε τα καθήκοντα του επιτελάρχη του ΓΕΕΘΑ.

Τον Μάρτιο του 2017 προήχθη στο βαθμό του αντιστράτηγου και κατόπιν αποφάσεως του ΚΥΣΕΑ ανέλαβε τα καθήκοντα του υπαρχηγού του ΓΕΕΘΑ.

Τον Ιανουάριο του 2019, κατόπιν απόφασης του ΚΥΣΕΑ, τοποθετήθηκε ως διοικητής της 1ης ΣΤΡΑΤΙΑΣ/EU-OHQ «ΑΧΙΛΛΕΑΣ».

Ο αντιστράτηγος Κωνσταντίνος Φλώρος είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην «ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΧΕΙΡΙΣΜΟ ΚΑΙ ΕΠΙΛΥΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ», του Strategic Center for International Security (SCIS), του Πανεπιστημίου του ABERDEEN και μεταπτυχιακού τίτλου στις «ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ» του Τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Παντείου Πανεπιστημίου Αθηνών.

Είναι παντρεμένος με την Άννα-Μαρία Τσικρικώνη, οικονομολόγο, και έχει δύο κόρες.

Κατέχει όλα τα προβλεπόμενα από τον βαθμό του μετάλλια των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων και το μετάλλιο συμμετοχής σε Ειρηνευτικές Αποστολές του ΝΑΤΟ. Μιλάει Αγγλικά.

Χαράλαμπος Λαλούσης: Ο νέος αρχηγός ΓΕΣ

 

 

Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Στρατού (ΓΕΣ) ορίστηκε ο Χαράλαμπος Λαλούσης, ο οποίος γεννήθηκε το 1962 στα Φιλιατρά Μεσσηνίας.

Εισήχθη το 1980 στη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων, από την οποία αποφοίτησε το 1984 με τον βαθμό του Ανθυπολοχαγού των Τεθωρακισμένων. Φοίτησε σε όλες τις σχολές και τα σχολεία του όπλου του, καθώς και στη Σχολή Πολέμου και στη Σχολή Εθνικής Άμυνας του ΝΑΤΟ (ΝΑΤΟ Defence College).

Κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας του υπηρέτησε σε Μονάδες Τεθωρακισμένων, σε Επιτελεία Συγκροτημάτων-Σχηματισμών στο ΓΕΣ και στο ΓΕΕΘΑ.

Ως Διοικητής Μονάδας υπηρέτησε στη 12η ΕΜΑ και στην 5η ΕΜΑ.

Έχει διατελέσει Εκπρόσωπος Τύπου του ΓΕΣ και του ΓΕΕΘΑ από το 2006 έως το 2009, στο ΓΕΕΘΑ/Κέντρου Χειρισμού Κρίσεων/Τμήμα Διεθνών Οργανισμών ως Τμηματάρχης από το 2009 έως τον Ιούνιο του 2011, Επιτελάρχης της ΧΙΙ Μ/Κ ΜΠ Έβρου από τον Ιούλιο του 2011 έως τον Αύγουστο του 2012, Διευθυντής ΔΙΣΧΕΑ/ΓΕΣ από τον Αύγουστο του 2012 έως τον Μάρτιο του 2013, Επιτελάρχης/ΓΕΠΣ από τον Απρίλιο του 2013 έως τον Μάρτιο του 2014.

Ως Διοικητής Σχηματισμού υπηρέτησε στην 79 ΑΔΤΕ (Σάμος) από τον Μάρτιο 2014 έως τον Μάρτιο του 2015.

Τον Μάρτιο του 2015 τοποθετήθηκε ως Διευθυντής ΔΕΠΙΧ/ΓΕΣ, μέχρι τον Μάρτιο του 2016.

Ανέλαβε την διοίκηση της ΧVI Μ/Κ Μεραρχίας Πεζικού, που εδρεύει στο Διδυμότειχο, το 2016.

Το 2017 τοποθετήθηκε Διοικητής στη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων.

Την 29 Ιανουαρίου 2019 προήχθη σε Αντιστράτηγο και τοποθετήθηκε Διοικητής του Δ΄ Σώματος Στρατού «ΘΡΑΚΗ».

Τιμήθηκε με τα προβλεπόμενα Παράσημα, Μετάλλια και Διαμνημονεύσεις.

Είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού Τίτλου του Τμήματος Ιστορίας-Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με ειδίκευση στην Ιστορία Χωρών Χερσονήσου του Αίμου και Τουρκολογίας. Είναι γνώστης της αγγλικής γλώσσας.

Στυλιανός Πετράκης: Ο νέος αρχηγός ΓΕΝ

 

 

Ο αντιναύαρχος Πολεμικού Ναυτικού Στυλιανός Πετράκης, που μέχρι σήμερα ήταν αρχηγός Στόλου, γεννήθηκε στην Επισκοπή Ρεθύμνου και εισήχθη στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων το 1981, από την οποία αποφοίτησε και ονομάσθηκε Μάχιμος Σημαιοφόρος το 1985.
Προήχθη σε Αντιναύαρχο και τοποθετήθηκε Αρχηγός Στόλου με την υπ’αριθμ. 1/Σ. 2η από 29/01/19 απόφαση ΚΥΣΕΑ.

Προήχθη σε:

  • Υποναύαρχο την 16/01/2017,
  • Αρχιπλοίαρχο την 13/03/2014,
  • Πλοίαρχο την 05/03/2010,
  • Αντιπλοίαρχο την 12/04/2002,
  • Πλωτάρχη την  30/06/1997,
  • Υποπλοίαρχο την 27/06/1992,
  • Ανθυποπλοίαρχο την 24/06/1988,
  • Σημαιοφόρο την 10/06/1985

Έχει διατελέσει Κυβερνήτης στα πολεμικά πλοία:

  • Φ/Γ ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ (2007-2010),
  • ΤΠΚ ΒΟΤΣΗΣ (1997-1999),
  • ΤΠΚ ΒΛΑΧΑΒΑΣ (1995-1997)

Έχει επιπλέον υπηρετήσει στα:

  • ΤΠΚ ΜΠΑΤΣΗΣ (1992-1995) ως Ύπαρχος,
  • ΤΠΚ ΣΤΑΡΑΚΗΣ (1991-1992) ως  Αξιωματικός Οπλισμού,
  • ΑΤ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ (1990-1991) ως Αξιωματικός Οπλισμού,
  • ΤΠΚ ΤΡΟΥΠΑΚΗΣ (1987-1990),
  • ΑΤ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ (1985-1987).

Έχει υπηρετήσει στις ακόλουθες επιτελικές και Διοικητικές θέσεις:

  • Γενικό Επιτελείο Εθνικής ‘Αμυνας (ΓΕΕΘΑ) (2017-2019) ως  Διευθυντής Β’ Κλάδου,
  • Γενικό Επιτελείο Ναυτικού (ΓΕΝ) (2014-2017) ως  Διευθυντής του Κλάδου Προσωπικού,
  • ΚΕ ΠΑΛΑΣΚΑΣ (2010-2011) ως Διοικητής,
  • Διευθυντής στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού (ΓΕΝ) (2001-2004) και
  • Στη Διοίκηση Ταχέων Σκαφών (ΔΤΣ) (1999-2001).

Διετέλεσε επίσης: Ακόλουθος Άμυνας Καΐρου (2011-2014) και Ναυτικός Ακόλουθος Ρώμης (2004-2007)

Είναι απόφοιτος της Σχολής Εθνικής ‘Αμυνας (ΣΕΘΑ), της Σχολής Πολέμου Ναυτικού (ΝΣΠ), της Διακλαδικής Σχολής Επιτελών ‘Αμυνας, της Σχολής Επιτελών ‘Αμυνας Ναυτικού (ΣΕΑΝ- ΝΣΠ/Κατωτέρων), του Σχολείου ΓΕ Μαχίμων Αξιωματικών, του Σχολείου ΝΑΤΟ Air Controller

Έχει τιμηθεί με τα ακόλουθα Παράσημα, Μετάλλια, Διαμνημονεύσεις:

  • Ανώτερο Ταξιάρχη Τάγματος Τιμής,
  • Ανώτερο Ταξιάρχη Τάγματος του Φοίνικα,
  • Στρατιωτικής Αξίας και Τιμής Α’ Τάξης,
  • Σταυρό Αξίας και Τιμής Β’ Τάξης,
  • Ηγεσίας Σχηματισμού Μεγάλης Μονάδας Γ’ Τάξης,
  • Ευδοκίμου Διοικήσεως Α’ Τάξης,
  • Υπηρεσιών Αξιωματικού Επιτελούς Α’ Τάξης,
  • Διαμνημόμνευση συμμετοχής στην επιχείρηση ATALANTA.

Γεώργιος Μπλιούμης: Ο αντιπτέραρχος αρχηγός ΓΕΑ

 

 

Ο Α/ΓΕΑ Γεώργιος Μπλιούμης ανέλαβε τα καθήκοντά του στις 25 Ιανουαρίου 2019. Γεννήθηκε στην Ελασσόνα. Εισήλθε στη Σχολή Ικάρων το 1979 και ονομάστηκε Ανθυποσμηναγός το 1983.

Είναι απόφοιτος του Σχολείου Εκπαιδευτών Εδάφους, της Σχολής Πολέμου Αεροπορίας/Κατωτέρων, της Σχολής Πολέμου Αεροπορίας/Ανωτέρων, του Σχολείου Ηλεκτρονικού Πολέμου και του Διακλαδικού Σχολείου Ηλεκτρονικού Πολέμου.

Τοποθετήσεις

  • Ιανουάριος 2019: Αρχηγός Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας
  • Ιανουάριος 2017 – Ιανουάριος 2019: Αρχηγός Τακτικής Αεροπορίας
  • Μάρτιος 2015 – Ιανουάριος 2017: Διευθυντής του Κλάδου Πολιτικής και Σχεδίασης του ΓΕΑ (ΓΕΑ/Δ΄ΚΛ)
  • Απρίλιος 2014 – Μάρτιος 2015: Επιτελάρχης του Αρχηγείου Τακτικής Αεροπορίας (ΑΤΑ)
  • Απρίλιος 2013 – Απρίλιος 2014: Διευθυντής του Κλάδου Επιχειρήσεων του ΑΤΑ (ΑΤΑ/Α΄ΚΛ)
  • Αύγουστος 2012 – Απρίλιος 2013: Διοικητής της 110ΠΜ
  • Μάρτιος 2011 – Αύγουστος 2012: Διευθυντής της Διεύθυνσης Επιχειρησιακής Σχεδίασης – Επιχειρήσεων του ΑΤΑ (ΑΤΑ/Α1)
  • Ιούλιος 2010 – Μάρτιος 2011: Τμηματάρχης στη Διεύθυνση Επιχειρησιακής Σχεδίασης – Επιχειρήσεων του ΑΤΑ (ΑΤΑ/Α1)
  • Ιούλιος 2008 – Ιούλιος 2010: Υποδιοικητής της 110ΠΜ
  • Οκτώβριος 2007 – Ιούλιος 2008: Διευθυντής της Διεύθυνσης Επιχειρήσεων – Εκπαίδευσης του ΕΚΑΕ
  • Δεκέμβριος 2004 – Οκτώβριος 2007: Επιτελής στο NATO Allied Command Transformation Headquarters, ΗΠΑ
  • Ιούλιος 2004 – Δεκέμβριος 2004: Επιτελής στο ΑΤΑ
  • Μάρτιος 2002 – Ιούλιος 2004: Διοικητής της 110ΠΜ/346Μ
  • Ιούλιος 1998 – Μάρτιος 2002: Επιτελής στη Διεύθυνση Αεράμυνας – Επιβίωσης του ΑΤΑ (ΑΤΑ/Α4)
  • Αύγουστος 1996 – Ιούλιος 1998: Αξιωματικός Επιχειρήσεων της 111ΠΜ/330Μ
  • Ιανουάριος 1990 – Αύγουστος 1996: Ιπτάμενος Μοίρας 111ΠΜ/330Μ
  • Νοέμβριος 1983 – Ιανουάριος 1990: Ιπτάμενος Μοίρας 110ΠΜ/337ΜΠΚ
  • Ιούνιος 1983 – Νοέμβριος 1983: Εκπαιδευόμενος 117ΠΜ/Σμήνος Μετεκπαίδευσης

Πτητικά Καθήκοντα

  • Έχει συμπληρώσει πάνω από 3200 ώρες πτήσης.
  • Έχει ιπταθεί με αεροσκάφη: T-41D, T-37B/C, T-2E, T-33A/B, F-4E και F-16C/D.

Προαγωγές

  • Ανθυποσμηναγός: 23/05/1983
  • Υποσμηναγός: 29/05/1986
  • Σμηναγός: 26/07/1990
  • Επισμηναγός: 05/07/1995
  • Αντισμήναρχος: 16/06/2000
  • Σμήναρχος: 21/03/2006
  • Ταξίαρχος: 03/08/2012
  • Υποπτέραρχος: 04/03/2015
  • Αντιπτέραρχος: 16/01/2017

Μετάλλια – Παράσημα

  • Ανώτερος Ταξιάρχης Τάγματος της Τιμής
  • Ταξιάρχης Τάγματος του Φοίνικα
  • Μετάλλιο Στρατιωτικής Αξίας Α’ Τάξεως
  • Διαμνημόνευση Αρχηγίας Γενικού Επιτελείου
  • Διαμνημόνευση Σταυρού Αξίας και Τιμής
  • Διαμνημόνευση Αξίας και Τιμής
  • Διαμνημόνευση Ηγεσίας Σχηματισμού – Μεγάλης Μονάδας Α’ Τάξεως
  • Διαμνημόνευση Ευδοκίμου Διοικήσεως A’ Τάξεως
  • Διαμνημόνευση Υπηρεσιών Αξιωματικού Επιτελούς B’ Τάξεως

Click to comment

Απάντηση

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Κασσελάκης για έκθεση Στέιτ Ντιπάρτμεντ | Χρέος μας να ανακόψουμε τον θεσμικό κατήφορο

Σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση εξαπολύει ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Στέφανος Κασσελάκης, με αφορμή την έκθεση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για τα ανθρώπινα δικαιώματα στη χώρα μας, η οποία είδε σήμερα το φως της δημοσιότητας.

Ο κ. Κασσελάκης, σε ανάρτησή του στο twitter, σημειώνει πως «δύο μήνες μετά το ψήφισμα – κόλαφο του Ευρωκοινοβουλίου για το κράτος δικαίου στην Ελλάδα, έρχεται τώρα η έκθεση – κόλαφος του State Department για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην Ελλάδα».

 

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Κυριάκος Μητσοτάκης | Η ΝΔ αγωνίζεται ώστε η Ελλάδα να γίνει Ευρώπη σε όλα τα επίπεδα

Τα τμήματα του Ε65 Λαμία -Ξυνιάδα και Τρίκαλα -Καλαμπάκα που θα ενωθούν με το «τυφλό»κομμάτι του αυτοκινητόδρομου (Ξυνιάδα -Τρίκαλα) παραδόθηκαν το πρωί της Τρίτης από την ΤΕΡΝΑ σε εκδήλωση παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη, με τον πρωθυπουργό να τονίζει ότι η Νέα Δημοκρατία είναι η παράταξη που έβαλε την Ελλάδα στην Ευρώπη, αυτή που κράτησε την Ελλάδα στην Ευρώπη και αυτή που αγωνίζεται ώστε η Ελλάδα να γίνει Ευρώπη σε όλα τα επίπεδα.

Δείτε την εκδήλωση

Eκδήλωση για την παράδοση του τμήματος Λαμία - Καλαμπάκα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε65

«Είναι μια σπουδαία ημέρα για την Κεντρική Ελλάδα, την Μακεδονία. Γνωρίζω ότι ειδικά για την δυτική Θεσσαλία πόσο σημαντικός είναι ο δρόμος αυτός και πώς αποτελούσε όνειρο πολλών δεκαετιών. 2,5 ώρες για να πάει από την Αθήνα στην Καρδίτσα, 3 ώρες για τα Τρίκαλα, προσβασισμότητα για ένα τόσο όμορφο και δοκιμασμένο κομμάτι της πατρίδας μας. Ένας δρόμος τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας» είπε ο κ. Μητσοτάκης ξεκινώντας τον χαιρετισμό του.

«Ένα έργο που πέρασε από 40 κύματα, δοκιμάστηκε στην κρίση, έφτασε στο σημείο να είναι κολοβό με το βόρειο τμήμα να είναι σε χρηματοδοτικό κενό. Αν δεν ήταν η επιμονή της κυβέρνησης και η πολύ σκληρή διαπραγμάτευση με την Ευρωπαική Επιτροπή δεν θα το είχαμε ολοκληρώσει για να παραδοθεί εκτιμούμε σε 2 χρόνια» συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός.

«Ξέρουμε καλά οτι κάθε φορά που παραδίδεται ένας αυτοκινητόδρομος μειώνεται ο αριθμός των ατυχημάτων με στόχο να έχουν μειωθεί στο μισό τα δυστυχήματα έως το 2030», συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης τονίζοντςα ότι «το έργο αυτό και άλλα πολλά δεν θα είχαν υλοποιηθεί χωρίς τη στήριξη της ΕΕ».

«Η Νέα Δημοκρατία είναι η παράταξη που έβαλε την Ελλάδα στην Ευρώπη, την κράτησε στην Ευρώπη και αγωνίζεται ώστε η Ελλάδα να γίνει Ευρώπη σε όλα τα επίπεδα μεταφράζοντας τη χρηματοδότηση σε απτά έργα. Εδώ βλέπετε τη συμβολή του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης» υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.

Όπως υπενθύμισε, «το 2019 είχαμε δεσμευθεί να κάνουμε την Ελλάδα απέραντο εργοτάξιο και τώρα τα έργα υλοποιούνται προς όφελος των τοπικών κοινωνιών. Αλλά ο σχεδιασμός των μεγάλων έργων είναι μια συνεχής διαδικασία. Κλείνουμε τις εκκρεμότητες των παρελθόντων ετών με τους αυτοκινητοδρόμους. Ταυτόχρονα δρομολογούνται και άλλα έργα περιφερειακής σημασίας».

Κλείνοντας ο πρωθυπουργός ευχαρίστησε όλους και όλες που έβαλαν το λιθαράκι και φυσικά την κατασκευάστρια εταιρεία που παραδίδει το νότιο τμήμα πριν τη συμβατική ημερομηνία παράδοσης. Το έργο αυτό δεν εχει να ζηλέψει τίποτα από αντίστοιχα έργα του εξωτερικού και οι κατασκευαστικές εταιρείες είναι συμμέτοχες σε μια προσπάθεια βιώσιμης ανάπτυξης.

Σταϊκούρας

Για αυτοκινητόδρομο που αποτελεί τη ραχοκοκαλία της συγκοινωνιακής υποδομής της Κεντρικής Ελλάδας έκανε λόγο ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας. Όπως είπε «το νότιο τμήμα που παραδίδεται ξεκινά από τον ΠΑΘΕ, διασχίζει τον νομό Φθιώτιδας και καταλήγει στην Ξυνιάδα. Το δεύτερο τμήμα, το βόρειο, συνδέει τα Τρίκαλα με την Εγνατία Οδό με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και σήμερα παραδίδονται τα πρώτα 25χλμ.». Το έργο είναι εξαιρετικά σημαντικό, συνέχισε ο κ. Σταϊκούρας «γιατί επιτυγχάνονται ταχύτερες και οικονομικότερες μετακινήσεις, ενισχύεται η ασφάλεια των οδικών μετακινήσεων και μεταφορών, προωθείται η περιφερειακή ανάπτυξη και ο τουρισμός συμβάλλοντας στην μείωση της ανεργίας, διευκολύνεται η πρόσβαση στο εξωτερικό καθώς μέσω της Εγνατίας συνδέεται με το εξωτερικό». 

Ο κ. Σταϊκούρας ευχαρίστησε τις προηγούμενες κυβερνήσεις που συνέβαλαν για την υλοποίηση του έργου, τους πρώην υπουργούς Σουφλία, Σπίρτζη, Καραμανλή καθώς και την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που «τήρησε τα χρονοδιαγράμματα και υλοποίησε ένα ακόμη έργο ευρωπαϊκών δεδομένων» ενώ τόνισε την «προσωπική συμβολή του Μητσοτάκη στην άντληση επιπλέον πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης που ήταν κομβική».Πρόεδρος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Ο πρόεδρος διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γιώργος Περιστέρης εξηγώντας τόνισε ότι ο αυτοκινητόδρομος κεντρικής Ελλάδος είναι ο πιο οικονομικός και σύντομος τρόπος για να μετακινηθεί από την κεντρική Ελλάδα προς την Αθήνα.  Παράλληλα ευχαρίστησε τον Κυριάκο Μητσοτάκη «όταν αντιλήφθηκε την παρέλκυση του έργου γιατί χωρίς αυτή θα συνεχιζόταν ακόμα η ανταλλαγή εγγράφων» ενώ τόνισε ότι «εμείς θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να επιταχύνουμε την παράδοση του βόρειου τμήματος παρακάμπτοντας συμβατικά μας δικαιώματα».

«Το εργό αυτό πιστώνεται στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Ο Ε65 είναι θρυαλλίδα ανάπτυξης για την περιοχή» σημείωσε ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Ταχιάος στον χαιρετισμό του. «Το επόμενο βήμα μετά τα εγκαίνια είναι η ανακοίνωση του προγράμματος Θεσσαλία από το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.

Το έργο

Πρόκειται για τα 136 χιλιόμετρα από τα συνολικά 182 χιλιόμετρα της παραχώρησης του Άξονα Κεντρικής Ελλάδος, με την παράδοση των οποίων ο Ε65 γίνεται ένας σύγχρονος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος από την Λαμία έως και την Καλαμπάκα, καλύπτοντας σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς της χώρας όπως τα Μετέωρα, η λίμνη Πλαστήρα, το Καρπενήσι και τα Τρίκαλα. Επιπλέον με τον Ε65 θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την κεντρική Ευρώπη με το λιμάνι του Βόλου, διευκολύνοντας έτσι τις διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές.

Το έργο ολοκληρώθηκε μετά πολλών εμποδίων καθώς το νότιο τμήμα του Άξονα Κεντρικής Ελλάδας βρέθηκε αντιμέτωπο με τις πλημμύρες του Ιανού και του Daniel αλλά και με την αλλαγή της χάραξης λίγο χιλιόμετρα πριν τη σήραγγα της Όθρυος λόγω κατασκευαστικών αστοχιών σε σιδηροδρομική σήραγγα της ΕΡΓΟΣΕ. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η παράδοσή του να καθυστερήσει κατά περίπου 2,5 χρόνια.

Με τον νέο αυτοκινητόδρομο το ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα Βαλκάνια, θα μειωθεί κατά δυο ώρες ενώ αντίστοιχα το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία θα έχει διάρκεια 1 ώρα και 45 λεπτά. Ο οδικός άξονας περιορίζει την απόσταση και για άλλους προορισμούς, καθώς για το Αθήνα -Γρεβενά και Αθήνα -Μέτσοβο, το ταξίδι θα μειωθεί σε περίπου 4 ώρες ενώ η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα έχει διάρκεια 4,5 ωρών. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας παραχώρησης και λειτουργίας της Κεντρικής Οδού κ. Ροδιανό Αντωνακόπουλο η απόσταση Αθήνα-Γιάννενα με το νέο αυτοκινητόδρομο θα χρειάζεται τον ίδιο χρόνο που απαιτείται για το ταξίδι μέσω της Ιόνιας Οδού δηλαδή μέσω του Ρίου-Αντίρριου. Σε ό,τι αφορά το κόστος των διοδίων από Λαμία έως Καλαμπάκα θα ανέρχεται σε 8,2 ευρώ.

Απομένει το βόρειο τμήμα του έργου μήκους 70,5 χλμ από το οποίο τα 25 χιλιόμετρα παραδίδονται σήμερα μαζί με το κομμάτι από τον κόμβο Καρπενησίου έως τον κόμβο Ξυνιάδας συνολικού μήκους 18 χλμ. Το βόρειο τμήμα του Ε65 προβλέπεται να παραδοθεί το 2026, αργότερα από το αρχικό χρονοδιάγραμμα λόγω καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις του έργου.

Νέοι σταθμοί διοδίων

Με την παράδοση σε κυκλοφορία των 42,5 χλμ στους σταθμούς διοδίων θα προστεθεί μόνο ο μετωπικός Λιανοκλαδίου (λειτουργούν ήδη οι μετωπικοί σταθμοί Σοφάδων και Τρικάλων) και με την λειτουργία και του βόρειου τμήματος θα συμπεριληφθεί και ο σταθμός της Οξύνεια στην περιοχή των Γρεβενών.

Σύμφωνα με την εταιρεία λειτουργίας με την ολοκλήρωση του έργου, το οποίο θα κοστίσει συνολικά 1,39 δισεκατομμύρια η μέση ημερήσια κυκλοφορία υπολογίζεται μεταξύ 9.000 έως 10.000.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αντίστοιχη κυκλοφορία για το κομμάτι Λαμία Ξυνιάδα που είναι και το πρώτο κομμάτι του οδικού άξονα που παραδόθηκε στην κυκλοφορία ανέρχεται σε 5000 ημερησίως.

Παράλληλα κατασκευάζονται από την Τέρνα τα τελευταία 46 km του αυτοκινητόδρομου που θα ξεκινούν από τον ανισόπεδο κόμβο Καλαμπάκας και θα φτάνουν στην Εγνατία οδό δυτικά των Γρεβενών.

Για την κατασκευή τους λειτουργούν δύο κεντρικές και δύο υποστηρικτικές εγκαταστάσεις με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα έργου και φορτηγά. Από το τμήμα του Ε65 που παραδίδεται σήμερα υπολογίζεται να απελευθερωθούν 200 άτομα προσωπικό, τα οποία θα διοχετευτούν στην κατασκευή του βόρειου άξονα του αυτοκινητοδρόμου και σε άλλα έργα.

Σήραγγα Όθρυος

Στον Ε65 περιλαμβάνεται και η δίδυμη σήραγγα μήκους 3 km της Όθρυος πλάτους 11 μέτρων και τυπικής διατομής ανά κλάδο πλάτους 3,75 μέτρων. Πρόκειται για σήραγγα που διαπερνά τον ορεινό όγκο της Όθρυος μέσα από περιοχές με έντονη υδροφορία. Η σήραγγα είναι εξοπλισμένη με όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και διαχείρισης κυκλοφορίας.

Όλα τα συστήματα μέσω δικτύου οπτικών ινών έχουν ενοποιηθεί και απεικονίζονται στο κεντρικό σύστημα ελέγχου του αυτοκινητόδρομου που βρίσκεται στους Σοβάδες. Σε περίπτωση που για τον οποιοδήποτε λόγο χαθεί η επικοινωνία της σήραγγας με το κέντρο διοίκησης υπάρχει δυνατότητα παρακολούθησης και ελέγχου της από το τοπικό κέντρο που βρίσκεται στην είσοδο της σήραγγας Τ2. Η σήραγγα διαθέτει σύστημα πυρόσβεσης, συστήματα αερισμού και εκ-καπνισμού, συστήματα καμερών εφοδιασμένα με αυτόματο σύστημα ανίχνευσης συμβάντων, συστήματα φωτισμού και σύστημα RDS για την αδιάλειπτη εκπομπή ραδιοφωνικών σταθμών. Η σήραγγα έχει αδειοδοτηθεί προς χρήση από την διοικητική αρχή σηράγγων.

Πηγή: protothema.gr

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Κ. Μητσοτάκης από τη Λαχαναγορά του Ρέντη: Συνεχής η μάχη για την καταπολέμηση της ακρίβειας

Περιοδεία σε όλες τις περιφέρειες της χώρας θα πραγματοποιήσει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης το αμέσως προσεχές διάστημα, εν όψει των ευρωεκλογών. Θα εστιάσει στην καθημερινότητα των πολιτών και στη μάχη για την ακρίβεια που δίνει σε πολλά επίπεδα η κυβέρνηση τόσο με την εντατικοποίηση των ελέγχων, τα πρόστιμα, όσο με τα μέτρα που έχουν ληφθεί για την συγκράτηση των τιμών με τη βοήθεια των καλαθιών. To πρωϊ επισκέφθηκε την Λαχαναγορά του Ρέντη στην καρδιά της εφοδιαστικής αλυσίδας της χώρας.

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ενημερώθηκε για την επάρκεια στα προϊόντα και για τις τιμές στα οπωροκηπευτικά, εκπέμποντας το μήνυμα ό,τι ο αγώνας κατά της ακρίβειας είναι συνεχής. Έχουμε ενθαρρυντικά σημάδια ότι ο πληθωρισμός αποκλιμακώνεται, τόνισε o Κυριάκος Μητσοτάκης. Να προσφέρουμε προϊόντα σε τιμές αντίστοιχες ή και χαμηλότερες από τις περσινές, επισήμανε χαρακτηριστικά.

Υπενθυμίζεται ότι βρίσκεται σε ισχύ ήδη το «καλάθι της Σαρακοστής», ενώ το «καλάθι του Πάσχα» αποτελεί επέκταση του «καλαθιού του νοικοκυριού», καθώς προστίθενται τέσσερις νέες κατηγορίες τροφίμων, ώστε να αποτελέσει μια επιπλέον διέξοδο για τους καταναλωτές ενόψει της εορταστικής περιόδου.

Πηγή: businessnews.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en