Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ύφεση 1% το 2016 προβλέπει ο Χαρδούβελης

«Η πρόβλεψή μου είναι ότι το 2016 θα έχουμε ύφεση της τάξεως του 1%», δήλωσε ο πρώην υπουργός Οικονομικών, καθηγητής στο τμήμα Χρηματοοικονομικής και Τραπεζικής Διοικητικής στο πανεπιστήμιο Πειραιά, Γκίκας Χαρδούβελης, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Αθήνα 9.84».

«Γίνεται το εξής μπέρδεμα και ίσως λάθος. Τα μέτρα που ήταν να πάρουμε τον Δεκέμβριο του 2014, ήδη πάρθηκαν το 2015. Τα νέα μέτρα που παίρνονται τώρα είναι συνάρτηση του γεγονότος ότι η οικονομία έπεσε. Εμείς περιμέναμε -και το ξέραμε όλοι-, ότι ο ρυθμός ανάπτυξης θα ήταν περίπου 3%, το 2015 και περίπου το ίδιο και παραπάνω, το 2016. Τα νέα μέτρα, λοιπόν, είναι αποτέλεσμα της πολιτικής του πρώτου εξαμήνου του 2015, η οποία σταμάτησε την ανάπτυξη», σημείωσε ο κ. Χαρδούβελης.

Μιλώντας για την παραμονή του ΔΝΤ, παρατήρησε: «Είναι μια περίεργη κατάσταση που είναι δύσκολο να την εκτιμήσει κανείς. Σίγουρα το ΔΝΤ για να μπει πλέον έχει αποφασίσει ότι θα μιλήσει τη γλώσσα της αλήθειας, για το τι συμβαίνει με το χρέος και τι συμβαίνει με την μακροχρόνια προοπτική της Ελλάδας. Το ΔΝΤ το θέλουν οι σκληροί της Ευρώπης, συγχρόνως όμως οι σκληροί δεν θέλουν να βάλουν το χέρι στην τσέπη και α δώσουν κι άλλη βοήθεια στην Ελλάδα, οπότε υπάρχει αυτή η αντίφαση και το ελληνικό θέμα θα σέρνεται. Έχω την εντύπωση ότι θα βρεθεί μια φόρμουλα που θα υπάρχει μεν το ΔΝΤ, αλλά δεν θα δίνει χρήματα για κάποιο διάστημα. Θεωρώ ότι η γερμανική πλευρά δεν θέλει να ακούσει για Ελλάδα πριν τις γερμανικές εκλογές. Γενικά οι Ευρωπαίοι μας έχουν βαρεθεί. Είμαστε ένας πονοκέφαλος, θέλουν να μας ξεχάσουν, αρκεί να μην τους ενοχλούμε».

Σύμφωνα με τον πρώην υπουργό Οικονομικών, «θεωρώ ότι το 2016 θα κλείσει με ύφεση. Το πόσο μεγάλη θα είναι η ύφεση θα είναι και συνάρτηση του πόσα επιπλέον χρήματα θα μας δώσουν τελικά, τα οποία θα είναι στα χέρια του δημοσίου, για να πληρώσει τα δανεικά που χρωστάει στον ιδιωτικό τομέα. Θυμίζω ότι αυτά είναι τουλάχιστον 7 δισ. Όσο πιο γρήγορα τα ξεπληρώσει, τόσο πιο γρήγορα το χρήμα θα κινηθεί στην οικονομία και ίσως δεν έχουμε τόσο μεγάλη ύφεση. Η πρόβλεψή μου είναι για μια ύφεση της τάξεως του 1%».

Σε ερώτηση δημοσιογράφου «Πόσο μας στοίχισε η πρώτη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και η θητεία Γ. Βαρουφάκη, με αφορμή και τα όσα δήλωσε ο κεντρικός τραπεζίτης, την προηγούμενη εβδομάδα;», ο κ. Χαρδούβελης απάντησε: «Η εκτίμηση είναι δύσκολο να γίνει. Σίγουρα το γεγονός ότι μπήκαμε σε ένα τρίτο μνημόνιο, όπου μας υποσχέθηκαν κάποια δισ. -80 δισ., δεν ξέρω πόσα-, είναι ένας περιορισμός, αλλά αυτό δεν είναι το νούμερο του κόστους. Το κόστος πρέπει να το μετρήσουμε αλλιώς. Ένα κόστος που ήδη είδαμε είναι πρώτον ότι χάθηκαν από τα χέρια του δημοσίου, από το πορτοφόλι του δημοσίου, περίπου 25 δισ. μετοχικής αξίας στις τράπεζες και επιπλέον μπήκαν άλλα 10 δισ. Δηλαδή, περίπου χάσαμε 35 δισ. μόνο από τις τράπεζες. Τις υπόλοιπες απώλειες μπορεί να τις δει κανείς εύκολα στο χαμένο ΑΕΠ. Εάν είχαμε τους ρυθμούς ανάπτυξης και τρέχαμε κανονικά και δεν είχαμε αυτή την περίεργη διαπραγμάτευση -που δε ήταν διαπραγμάτευση-, του κ. Βαρουφάκη, τώρα το ΑΕΠ θα ήταν κοντά στα 200 δισ., όμως είναι στα 177 – 178 δισ. Άρα χάνουμε 22 δισ. τον χρόνο ΑΕΠ και αυτή η απώλεια θα είναι συνεχής».

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καύσιμα: Νέο χαράτσι θα έρθει για να μείνει – Πότε θα σημειώσει άνοδο 10 λεπτά η τιμή στη βενζίνη

Μια ακόμα οικονομική επιβάρυνση φέρνει η νέα νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Συγκεκριμένα, η νέα νομοθεσία της ΕΕ για την τιμολόγηση των ρύπων των καυσίμων στις οδικές μεταφορές και τη θέρμανση (ETS2) που θα τεθεί σε εφαρμογή από το 2027 και θα έχει ως αποτέλεσμα την άνοδο των τιμών.

Μέχρι σήμερα, οι ρύποι τιμολογούνταν μονάχα στην περίπτωση συγκεκριμένων κλάδων, όπως της βιομηχανίας. Αυτό, όμως, αλλάζει πλέον και διευρύνεται ώστε να πετύχει η Ευρωπαϊκή Ένωση τον κλιματικό της στόχο.

Όπως αναφέρει σχετικά το Euractiv, η νέα ρύθμιση συμφωνήθηκε πέρυσι με στόχο οι τιμές των ρύπων να παραμείνουν κάτω από τα 45 ευρώ/τόνο CO2, που μεταφράζεται σε ένα «καπέλο» περίπου 10 λεπτών στην τιμή της βενζίνης ή του ντίζελ στην αντλία.

Εντούτοις, ο ευρωβουλευτής του CDU/EPP, Πίτερ Λίεσε, που ήταν ο επικεφαλής διαπραγματευτής του Ευρωκοινοβουλίου, δήλωσε πρόσφατα ότι δεν αισιοδοξεί για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Ο λόγος είναι ότι οι εκπομπές των μεταφορών και των κτηρίων υποχωρούν πιο αργά από τις αρχικές προβλέψεις στην ΕΕ, με αποτέλεσμα την αύξηση της ζήτησης για δικαιώματα εκπομπών από το 2027, άρα και της τιμής τους.

Ενδεικτικό του προβλήματος που αντιμετωπίζει η Ευρώπη είναι ότι πέρυσι στη Γερμανία σημειώθηκε αντίδραση από τους καταναλωτές στον κρατικό στόχο αντικατάστασης των συστημάτων θέρμανσης με αντλίες θερμότητας. Αντί οι πολίτες να στραφούν στα νέα, πράσινα συστήματα, προτίμησαν να εγκαταστήσουν λέβητες με φυσικό αέριο πριν απαγορευτούν.

Με αφορμή τα παραπάνω, πιθανότερο σενάριο θεωρείται ότι η τιμή των δικαιωμάτων εκπομπών δεν θα περιοριστεί στα 45 ευρώ που προέβλεπαν αρχικά οι Βρυξέλλες. Άρα και η άνοδος στις τιμές καυσίμων θα είναι πιθανώς μεγαλύτερη των 10 λεπτών.

Πρόκειται για μια αύξηση που ενδεχομένως να είναι ανεκτή σε χώρες της Ευρώπης με σχετικά χαμηλές τιμές καυσίμων. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει πάντως στην περίπτωση της Ελλάδας που εφαρμόζει ήδη πολύ υψηλή φορολογία στα καύσιμα.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Σε αναμμένα κάρβουνα το υπουργείο Εργασίας | Τι θα γίνει με τις περικοπές στις συντάξεις χηρείας

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι δικαιούχοι που εξακολουθούν να λαμβάνουν σύνταξη χηρείας ίση με το 70% της σύνταξης του θανόντος, παρά την παρέλευση της τριετίας, είναι χιλιάδες

Πονοκέφαλος για το υπουργείο Εργασίας αλλά και για το κυβερνητικό επιτελείο αποτελεί το θέμα της περικοπής των συντάξεων χηρείας, μετά την έλευση τριετίας από τον θάνατο του αρχικού δικαιούχου, όπως αναφέρει η Καθημερινή.

Ο νόμος που προβλέπει την περικοπή έχει ψηφιστεί επί ΣΥΡΙΖΑ. Εφαρμόστηκε από τις αρχές του 2020 για τους δικαιούχους σύνταξης θανάτου από το Δημόσιο και τον ΟΓΑ, έμειναν όμως εκτός οι συντάξεις χηρείας του ιδιωτικού τομέα.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι δικαιούχοι που εξακολουθούν να λαμβάνουν σύνταξη χηρείας ίση με το 70% της σύνταξης του θανόντος, παρά την παρέλευση της τριετίας, είναι χιλιάδες. Σύμφωνα με την Καθημερινή, μια πιθανή περικοπή στο ποσό της σύνταξης χηρείας κατά 50%, ώστε από το 70% να πέσει στο 35% της σύνταξης του θανόντος, θα προκαλέσει μεγάλη ανατροπή στον προγραμματισμό και στη ζωή χιλιάδων ανθρώπων.
newsbomb.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Υπερψηφίστηκε το σχέδιο νόμου για την Κύρωση της Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης Λιμένος Καβάλας

Υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία από την αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής κι Εμπορίου, το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Κύρωση της από 23 Νοεμβρίου 2023 Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης μεταξύ αφενός του Ελληνικού Δημοσίου, της εταιρείας «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.» και της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Καβάλας Α.Ε.», και αφετέρου της εταιρείας «ΣΑΡΙΣΑ Υπο-Παραχώρηση Λιμένος Καβάλας Φίλιππος ΙΙ Ανώνυμη Εταιρεία», της εταιρείας «Blacksummit Financial Group Inc», της εταιρείας «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών Ακινήτων Κατασκευών» και της εταιρείας «Ευρωπαϊκές Επενδύσεις και Επιχειρήσεις Αεροδιαστημικής Μονοπρόσωπη Ανώνυμος Εταιρεία».

Υπέρ τάχθηκε η ΝΔ, καταψήφισε το ΚΚΕ, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, η Ελληνική Λύση, η «Νίκη», οι «Σπαρτιάτες», η Νέα Αριστερά και η Πλεύση Ελευθερίας, δήλωσαν επιφύλαξη για την Ολομέλεια.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en