Quantcast
Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Όλος ο νέος χάρτης των διοδίων στη χώρα και η Εγνατία Οδός

Επιπλέον 34 νέοι σταθμοί διοδίων θα ανοίξουν στα επόμενα δύο χρόνια με τους οδηγούς να βάζουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στη τσέπη. Από τη… νέα γενιά διοδίων που θα ανήκουν στις ιδιωτικές κοινοπραξίες που διαχειρίζονται τους αυτοκινητοδρόμους, οι οκτώ πρώτοι σταθμοί αναμένεται να ανοίξουν από την αρχή της νέας χρονιάς ως το ερχόμενο καλοκαίρι, καθώς θα παραδίδονται τα νέα τμήματα και θα εξελίσσεται το σχέδιο ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας Οδού. Τον τελευταίο ελληνικό αυτοκινητόδρομο που κατασκευάστηκε ως αμιγώς δημόσιο έργο, χωρίς τη συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων και τώρα πωλείται σε ιδιώτες οι οποίοι θα διαχειριστούν τα διόδια.

Με τον τρόπο αυτό, στους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους, μήκους περίπου 1.800 χλμ., οι οδηγοί θα «πέφτουν» πάνω σε 66 σταθμούς διοδίων συνολικά, πληρώνοντας 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο που διανύουν, χωρίς να υπολογίζεται ο ΦΠΑ.

Το ταξίδι Αθήνας – Θεσσαλονίκης, σε έναν χρόνο από σήμερα, θα έχει 12 μετωπικά διόδια και το κόστος αναμένεται να εκτοξευτεί στα 70 ευρώ, με επιστροφή, από περίπου 58 ευρώ που κοστίζει σήμερα.

Μέσα στους επόμενους τρεις με τέσσερις μήνες, θα ανοίξει ο νέος μετωπικός σταθμός λίγο έξω από τη Λαμία καθώς και πλευρικοί σταθμοί στους κόμβους Αγίας Μαρίνας και Στυλίδας, στο πλαίσιο της παράδοσης των τελευταίων τμημάτων του Πετάλου του Μαλιακού.

Σε έναν χρόνο από σήμερα, αναμένεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί και η κατασκευή των σηράγγων στα Τέμπη κι αυτό σημαίνει ότι θα επιβληθούν, όπως προβλέπεται από τη σύμβαση, αυξήσεις στις τιμές στο Μακρυχώρι και στη Λεπτοκαρυά ενώ θα ανοίξουν δυο νέοι πλευρικοί σταθμοί σε Ευαγγελισμό και Πλαταμώνα.

Αν υπολογίσουμε και τους πλευρικούς σταθμούς διοδίων όπου πληρώνουν μόνο όσοι εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο, ο άξονας Αθήνας – Θεσσαλονίκης, θα διαθέτει 27 σταθμούς διοδίων.

Επιπλέον στις αρχές της νέας χρονιάς αναμένεται να επιβληθούν δεύτερα διόδια σε όσους κινούνται μεταξύ Αθήνας και Χαλκίδας. Σήμερα για την διαδρομή αυτή, διόδια επιβάλλονται μόνο στις Αφίδνες ενώ τώρα τίθεται σε λειτουργία και ο σταθμός στο Βαθύ Αυλίδας.

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ

Μέσα στους επόμενους μήνες ανοίγουν οι πρώτοι σταθμοί διοδίων στους κάθετους άξονες της Εγνατίας και αφορούν κυρίως την διεθνή κίνηση. Οι σταθμοί ανοίγουν στον Προμαχώνα, τους Ευζώνους και την Κρυσταλλοπηγή.

Ωστόσο, το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει να αυξηθούν άμεσα κατά τρεις, οι εφτά σημερινοί σταθμοί της Εγνατίας Οδού, καθώς ετοιμάζεται η προκήρυξη για την πώληση του αυτοκινητοδρόμου σε ιδιώτες.

Το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει να επιβάλει 21 σταθμούς διοδίων σε όλο τον άξονα, κάτι που σε πρώτη φάση τουλάχιστον, αποκλείστηκε από τον υπουργό Υποδομών. Έτσι, αναμένεται μέχρι το 2017, να λειτουργούν 15 σταθμοί διοδίων.

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ

Συνολικά 9 σταθμοί, εκ των οποίων οι 4 θα είναι μετωπικοί θα τοποθετηθούν από τις αρχές του 2016 στην διαδρομή Αντίρριο – Ιωάννινα, καθώς τότε αναμένεται να παραδοθεί ο νέος αυτοκινητόδρομος της Ιόνιας Οδού. Οι τιμές των νέων διοδίων δεν έχουν ακόμη αποφασιστεί.

Κάποιοι από αυτούς τους σταθμούς δεν αποκλείεται πάντως να μπουν νωρίτερα, πριν ολοκληρωθεί το σύνολο του άξονα καθώς η εταιρεία ήδη έχει αιτηθεί για να ανοίξει ο πρώτος σταθμός στην Άρτα.

Η Ιόνια Οδός χρηματοδοτείται εν μέρη απο τα διόδια που πληρώνουν σήμερα οι ταξιδιώτες στην Αθηνών – Λαμίας, στους σταθμούς Αφιδνών, Θήβας και Τραγάνας τα οποία πάντως δεν προβλέπεται να μειωθούν μετά την ολοκλήρωση του νέου άξονα.

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ

Νέοι σταθμοί διοδίων θα ανοίξουν από τις αρχές του 2016 και στον κάμπο της Δυτικής Θεσσαλίας, με την παράδοση του πρώτου τμήματος της Κεντρικής Οδού, που θα ενώνει την Ξυνιάδα με τα Τρίκαλα. Στο τμήμα αυτό προβλέπονται δυο μετωπικοί σταθμοί. Έξω από τα Τρίκαλα και στους Σοφάδες, ωστόσο μπορεί σε πρώτη φάση να λειτουργήσει μόνο ο ένας. Στη πλήρη ανάπτυξη του άξονα της Κεντρικής Οδού από τη Λαμία έως την Εγνατία Οδό, προβλέπονται συνολικά 4 μετωπικοί σταθμοί διοδίων.

ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ

Ένας ακόμη μετωπικός σταθμός προστίθεται στους υφιστάμενους τέσσερις της διαδρομής Ελευσίνα – Πάτρα. Θα βρίσκεται στα Νικολαίικα του Διακοφτού. Ακόμη θα ανοίξουν άλλοι πέντε πλευρικοί σταθμοί στους κόμβους Αραχωβίτικων, Καλαβρύτων, Ακράτας, Δερβενίου, Κιάτου και Ζευγολατιού.

Αυξήσεις προβλέπονται στα υφιστάμενα διόδια Ζευγολατιού και Ρίου καθώς και επιβολή αμφίπλευρων διοδίων, ενώ σήμερα οι οδηγοί πληρώνουν μόνο προς μια κατεύθυνση.

Όλα αυτά θα γίνουν έως το τέλος της ερχόμενης χρονιάς, όταν και θα παραδοθεί ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου – Πάτρας που θα αντικαταστήσει τον σημερινό δρόμο που έχει χαρακτηριστεί ως «εθνική καρμανιόλα». Το ταξίδι πάντως τότε, αναμένεται ότι θα κοστίζει πάνω από 26 ευρώ με επιστροφή, από περίπου 18 ευρώ που κοστίζει σήμερα.

ΠΑΤΡΑ – ΠΥΡΓΟΣ

Στον νέο άξονα που εξήγγειλε ο υπουργός Υποδομών και θα υλοποιηθεί με δημόσια και κοινοτικά χρήματα, θα επιβληθεί μόνο ένας σταθμός διοδίων, σε πρώτη φάση, αντί των δυο που προβλεπόταν αρχικά. Εκτός σχεδιασμού βγήκε ο σταθμός έξω από την Πάτρα ενώ θα γίνει κανονικά ο νότιος σταθμός διοδίων μεταξύ Πύργου και Αμαλιάδας.

ΜΟΡΕΑΣ

Ένας ακόμη μετωπικός σταθμός προστίθεται στη νότια Πελοπόννησο. Θα ανοίξει όπως όλα δείχνουν έως το ερχόμενο καλοκαίρι, λίγα χιλιόμετρα νότια της Μεγαλόπολης και θα πληρώνουν σε αυτόν όσοι κινούνται από και προς την Σπάρτη, στο νέο αυτοκινητόδρομο που την ενώνει με τον άξονα Μορέα που συνδέει Κόρινθο, Τρίπολη και Καλαμάτα. Έξω από τη Καλαμάτα θα προστεθεί ένας ακόμη πλευρικός σταθμός, στον κόμβο Θουρίας με την παράδοση της Περιφερειακής της πόλης.

Click to comment

Απάντηση

MEDIA

Εφημερίδα ΑΝΑΛΥΤΗΣ 13-05-2024

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Με τη σημαντική συμβολή και της Kourtidis Group, ο Δήμος Παγγαίου έφτασε στη πρώτη πανελλαδική δεκάδα έκδοσης οικοδομικών αδειών

Εξαιρετικά σημαντική υπήρξε η συμβολή του ομίλου εταιρειών Κουρτίδη στο να φιγουράρει ο Δήμος Παγγαίου Καβάλας στην πρώτη δεκάδα των περιοχών της χώρας, με τις περισσότερες οικοδομικές άδειες για το 2023.

Σύμφωνα λοιπόν με την πρόσφατη δημοσιοποίηση στοιχείων από την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), ο Δήμος Παγγαίου βρέθηκε στην 9η θέση πανελλαδικά, με 160 οικοδομικές άδειες και 64.475 τετραγωνικά μέτρα, γεγονός που αντικατοπτρίζει ένα ισχυρό επίπεδο δραστηριότητας και ανάπτυξης.

Από το σύνολο των οικοδομικών αδειών, στην Kourtidis Group χορηγήθηκε το 20,6% των αδειών και με την οικοδομική δραστηριότητα του σε τετραγωνικά μέτρα να αγγίζει το 30,5%. Τα εντυπωσιακά αυτά ποσοστά αντιπροσωπεύουν την έκδοση 33 οικοδομικών αδειών για τον όμιλο Κουρτίδη, από τις 160 συνολικά, με συνολική οικοδομική δραστηριότητα 19.680 τετραγωνικών μέτρων.

Παρά το γεγονός ότι τα αποτελέσματα του Δήμου Παγγαίου αποτελούν μία «έκπληξη» καθώς αποτελεί μία σχετικά «άγνωστη» περιοχή για τα ελληνικά δεδομένα, η δραστηριότητα της Kourtidis Group, με έδρα την Παραλία Οφρυνίου και με μια πορεία στον χώρο των κατασκευών από το 1996, έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην τοπική οικοδομική ανάπτυξη. Με την πάροδο των ετών, επεκτείνει και εξελίσσει σταθερά την παρουσία του:

  • 20 άδειες το 2021
  • 25 άδειες το 2022
  • 33 άδειες το 2023

Η αύξηση των οικοδομικών αδειών από τον όμιλο Κουρτίδη αντανακλά τη δέσμευσή του να επενδύσει στην ευρύτερη περιοχή και να συμβάλει ενεργά στην οικονομική ευημερία. Κάθε νέα άδεια δεν αντιπροσωπεύει απλώς ένα οικοδομικό έργο, αλλά μια ευκαιρία για τη δημιουργία θέσεων εργασίας, την τόνωση των τοπικών επιχειρήσεων και την προώθηση της συνολικής ανάπτυξης του τόπου.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Την Καβάλα επισκέφθηκε η Υφυπουργός Μεταφορών & Υποδομών Χριστίνα Αλεξοπούλου

Την Καβάλα επισκέφθηκε η Υφυπουργός Μεταφορών & Υποδομών Χριστίνα Αλεξοπούλου το πρωί της Τρίτης 14 Μαϊου, η οποία περιόδευσε στην πόλη και συζήτησε με αρμόδιους για τα θέματα που απασχολούν τους επαγγελματίες στον κλάδο των μεταφορών

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en