Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Όλες οι αλλαγές που έρχονται στις ρυθμίσεις οφειλών

Αλλαγές έρχονται στις ρυθμίσεις των χρεών τόσο προς τις τράπεζες, όσο και προς τα ασφαλιστικά ταμεία και την εφορία.

Κάποιες από τις σημαντικότερες αλλαγές που προωθούνται άμεσα στη Βουλή προς ψήφιση αφορούν στον Εξωδικαστικό Μηχανισμό.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων από παράγοντες του υπουργείου Οικονομίας που συμμετείχαν στη διαπραγμάτευση με τους θεσμούς, για την ολοκλήρωση της 4ης αξιολόγησης, οι αλλαγές που προωθούνται στο νόμο 4469/2017 για τον Εξωδικαστικό Μηχανισμό ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών στοχεύουν στους παρακάτω 3 άξονες:

Ο πρώτος άξονας αποσκοπεί στη διεύρυνση του πεδίου του νόμου, με σκοπό την ένταξη ακόμη περισσότερων δυνητικών δικαιούχων, στις ευεργετικές πρόνοιες του, καθώς και την παροχή πρόσθετων κινήτρων σε όσους έχουν ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία ένταξης. Αυτό επιτυγχάνεται με τις ακόλουθες δράσεις:

  • Δυνατότητα ρύθμισης και των οφειλών που γεννήθηκαν και βεβαιώθηκαν κατά το 2017 (αντί του 2016 που ίσχυε) προς δημόσιο (ΕΦΚΑ και ΑΑΔΕ αντίστοιχα) και ιδιώτες (τράπεζες, προμηθευτές).
  • Δυνατότητα ένταξης στο νόμο επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών, εφόσον είχαν ληξιπρόθεσμες οφειλές ή δάνεια σε καθυστέρηση τουλάχιστον 90 ημερών έως την 31/12/2017 (αντί 31/12/2016 που ίσχυε).
  • Αύξηση του ποσού οφειλής που μπορούν να ρυθμίσουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες σε 125.000 ευρώ προς ΑΑΔΕ και πρόσθετα 125.000 ευρώ προς ΕΦΚΑ (από 50 χιλ. που ίσχυε μέχρι σήμερα αντίστοιχα).
  • Δυνατότητα στους ομόρρυθμους εταίρους να ρυθμίσουν και τις εξω-εταιρικές τους οφειλές, δηλαδή τις προσωπικές τους οφειλές σε ΑΑΔΕ, ΕΦΚΑ και τράπεζες. Σε αυτήν την περίπτωση η επιλεξιμότητά τους κρίνεται με βάση τα οικονομικά δεδομένα της εταιρείας.

Συνεργασία μεταξύ οφειλέτη και πιστωτών

Ο δεύτερος άξονας αποσκοπεί στη ρύθμιση και βελτίωση της συνεργασίας μεταξύ οφειλέτη, καθώς και των πιστωτών μεταξύ τους (π.χ. τράπεζες, δημόσιο), παρέχοντας ταυτόχρονα ενίσχυση της απαιτούμενης προστασίας των οφειλετών. Αυτό επιτυγχάνεται με τις ακόλουθες δράσεις:

  • Επέκταση της αναστολής μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης του δημοσίου (ΑΑΔΕ και ΕΦΚΑ) και σε περίπτωση υποβολής αίτησης για διμερή διαπραγμάτευση.
  • Αποδέσμευση των τραπεζικών λογαριασμών που κατασχέθηκαν από το δημόσιο (ΑΑΔΕ και ΕΦΚΑ) και ιδιώτες (τράπεζες, προμηθευτές), μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία υπογραφής της σύμβασης αναδιάρθρωσης, ούτως ώστε να δύναται ο οφειλέτης να λάβει τα ποσά που είναι σε κατασχεμένο λογαριασμό.
  • Παράταση προστασίας του νόμου (αναστολής καταδιωκτικών μέτρων) προς τους αιτούντες οφειλέτες πέραν των 70 ημερών για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα αυτοδικαίως, χωρίς την ανάγκη προσφυγής στο δικαστήριο.
  • Υποχρέωση των θεσμικών πιστωτών (δημόσιο και τράπεζες) να αιτιολογούν τη μη συμμετοχή τους στη διαδικασία, καθώς και την καταψήφιση προτάσεων ρύθμισης του οφειλέτη. Με τον τρόπο αυτό θα δίνεται η δυνατότητα στον οφειλέτη να άρει τους λόγους άρνησης των πιστωτών ή ακόμα και να τεκμηριώσει στους πιστωτές ότι οι λόγοι αυτοί δεν υφίστανται.
  • Υποχρέωση ενημέρωσης της ειδικής γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους από τους πιστωτές, για την πρόοδο της, των διμερών διαδικασιών, διαπραγμάτευσης που παραμένουν εκκρεμείς για ένα τρίμηνο.
  • Παροχή δυνατότητας χρήσης της πλατφόρμας για αυτούς που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα και δεν έχουν πτωχευτική ικανότητα (π.χ. αγρότες), προκειμένου να ρυθμίσουν διμερώς τις οφειλές τους και προς τράπεζες (μέχρι τώρα επιτρεπόταν η χρήση της πλατφόρμας μόνο για διμερείς ρυθμίσεις των προσώπων αυτών με ΑΑΔΕ και ΕΦΚΑ).
  • Ρύθμιση τρόπου καθορισμού της ψήφου της ΑΑΔΕ και του ΕΦΚΑ, όταν αυτοί είναι οι μοναδικοί πιστωτές και η βασική οφειλή σε καθέναν από αυτούς δεν υπερβαίνει τις 20.000 ευρώ.
  • Καθορισμός κριτηρίου επιλογής οφειλών μικροπιστωτών που εξαιρούνται της ρύθμισης (κάτω του 1,5% των συνολικών οφειλών ή των 2 εκατ. ευρώ) και οι οποίοι κατέχουν ακριβώς το ίδιο ποσό οφειλής στο όριο του 15% των συνολικών οφειλών ή των 20 εκατ. ευρώ.
  • Καθορισμός προθεσμιών σε κάθε στάδιο, ειδικά σε περιπτώσεις που ο Νόμος δεν αναφέρει ρητή προθεσμία, καθώς και σε περιπτώσεις που η πράξη μέχρι σήμερα έχει αποδείξει ότι απαιτείται περισσότερος χρόνος από αυτόν που είχε σχεδιαστεί στον αρχικό νόμο.
  • Καθορισμός διαδικασίας έγκρισης παράτασης των προθεσμιών, σε περιπτώσεις αιτιολογημένης αδυναμίας / ανωτέρας βίας του οφειλέτη (π.χ. απεργία υποθηκοφυλακείων).
  • Καθορισμός κριτηρίων επιλογής και ορισμού εμπειρογνώμονα από το δημόσιο (ΑΑΔΕ και ΕΦΚΑ).
  • Δυνατότητα ρύθμισης οφειλών προς εταιρείες leasing και factoring, αναγνωρίζοντας την ενισχυμένη θέση τους, έναντι μη εξασφαλισμένων πιστωτών.
  • Υποχρέωση ελέγχου δανείων με εγγύηση του δημοσίου, με σκοπό να διαπιστώνεται αν όντως ισχύει η εγγύηση.
  • Καθορισμός διαδικασίας παραίτησης του οφειλέτη από το αίτημα του για υπαγωγή στο νόμο.

Απλοποίηση διαδικασιών

Ο τρίτος άξονας αποσκοπεί στην απλοποίηση των διαδικασιών, με σκοπό τη διευκόλυνση και υποστήριξη των επιχειρήσεων και των συνεργατών τους (π.χ. λογιστές, οικονομολόγοι, δικηγόροι, σύμβουλοι). Αυτό επιτυγχάνεται με τις ακόλουθες δράσεις:

  • Κατάργηση απαίτησης προσκόμισης δικαιολογητικών, οι πληροφορίες των οποίων παρέχονται ήδη ηλεκτρονικά μέσω της σχετικής πλατφόρμας αιτήσεων της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους. Δηλαδή καταργείται η υποχρέωση προσκόμισης όλων των εγγράφων από την Εφορία (ΑΑΔΕ / Taxis), τα ασφαλιστικά ταμεία (ΕΦΚΑ / ΚΕΑΟ) και τα πιστωτικά ιδρύματα (Τράπεζες / Τειρεσίας).
  • Δυνατότητα προσκόμισης δικαιολογητικών και μετά την υποβολή της αίτησης, εφόσον αυτά δεν επηρεάζουν τη διεξαγωγή των απαιτούμενων ελέγχων (επιλεξιμότητας, ύπαρξης περιουσίας κλπ) και τη δυνατότητα σύνταξης προτάσεων αναδιάρθρωσης (υπολογισμός ικανότητας αποπληρωμής, αξίας ρευστοποίησης, αρχής μη χειροτέρευσης θέσης). Εναλλακτικά οι αιτούντες μπορούν να προσκομίζουν υπεύθυνη δήλωση ή άλλο αποδεικτικό που τεκμηριώνει ότι αιτήθηκαν την έκδοση των αντίστοιχων δικαιολογητικών και ότι θα τα προσκομίσουν πριν την έναρξη της διαπραγμάτευσης με τους πιστωτές.
  • Πρόβλεψη εναλλακτικών αποδεικτικών στοιχείων της αντικειμενικής αξίας των ακινήτων, πέραν της πράξης προσδιορισμού ΕΝΦΙΑ (π.χ. έντυπο ΑΑ Γης για αγροτεμάχια).
  • Δυνατότητα διορισμού συντονιστή από άλλη περιφερειακή ενότητα της ίδιας περιφέρειας, ώστε να διασφαλίζεται ισοκατανομή των υποθέσεων σε όλους τους συντονιστές του μητρώου.
  • Καθορισμός της αμοιβής συντονιστών, με δυνατότητα κλιμάκωσης σύμφωνα με συγκεκριμένα κριτήρια (π.χ. βάσει προόδου εργασιών), έτσι ώστε να προκύπτει κίνητρο ολοκλήρωσης των υποθέσεων, καθώς και θέσπιση μέγιστου ύψους αμοιβής, ώστε να αποφευχθεί ενδεχόμενη κατάχρηση.
  • Συμπλήρωση του περιεχομένου της αίτησης, με συμπερίληψη του χρόνου, στον οποίο ανάγεται το ύψος της κάθε οφειλής. Έτσι θα αποτρέπεται το ενδεχόμενο ανακριβειών ως προς το ύψος των οφειλών, που οφείλονται αποκλειστικά στην προσθήκη τόκων.
  • Συμπλήρωση στοιχείων της αίτησης, κατόπιν παράλειψης του οφειλέτη (π.χ. συνοφειλέτες, πιστωτές) εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, από τη σχετική ειδοποίηση.
  • Διόρθωση σφαλμάτων της αίτησης, τα οποία έχουν προέλθει είτε εξ αμελείας ή αδυναμίας επακριβούς επίγνωσης της πληροφορίας από τον οφειλέτη (π.χ. το ακριβές ύψος της οφειλής κατά τη στιγμή της αίτησης το οποίο ενδέχεται να διαφέρει με τα διαθέσιμα στοιχεία του προηγούμενου μήνα), εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, από τη σχετική ειδοποίηση.
  • Διαγραφή αίτησης λόγω ελλείψεων ή σφαλμάτων, που δεν μπορούν να εισαχθούν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα στο χρονικό σημείο που διαπιστώθηκαν, με ταυτόχρονη δυνατότητα επανυποβολής της αίτησης από τον ίδιο οφειλέτη και ορισμού του ίδιου συντονιστή που χειριζόταν την αίτηση του οφειλέτη, χωρίς αυτή η αίτηση να θεωρείται ως μια νέα / δεύτερη αίτηση.

newsbeast.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Αυξημένη η καταναλωτική κίνηση στα εμπορικά καταστήματα της Ξάνθης

Ικανοποιήση επικρατεί τις τελευταίες ημέρες στα εμπορικά καταστήματα της Ξάνθης, με την καταναλωτική κίνηση να εμφανίζει άνοδο, καθώς στην περιοχή απο τις 22 Απριλίου φιλοξενούνται πανω απο 1400 μαθητές μουσικών σχολείων με τους συνοδούς τους και τους καθηγητές τους, στα πλαίσια της εκδήλωσης” Ξάνθη, πόλις Ονείρων”, με την εκδήλωση να ολοκληρώνεται το Σάββατο 27 Απριλίου.

Η αισιοδοξία ωστόσο, απο την πλευρά των επαγγελματιών συνεχίζεται και για τις επόμενες ημέρες καθώς αναμένεται οτι θα υπάρξει αυξημένη καταναώτική κίνηση και κατα την διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας, με τους καταναλωτές να κάνουν ψώνια και δώρα για τους αγαπημένους τους για το Πάσχα.

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξήθηκαν καταθέσεις και δάνεια τον Μάρτιο, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος

Αυξήθηκαν κατά 396 εκατ. ευρώ τον Μάρτιο του 2024 οι καταθέσεις των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων (ιδιωτικών μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων), έναντι μείωσης κατά 156 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα, ενώ ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής μειώθηκε στο 2,9% από 3,1% τον προηγούμενο μήνα.

Μεγαλύτερη αύξηση, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, κατά 1,278 δισ. ευρω σημείωσαν οι καταθέσεις από επιχειρήσεις, έναντι μείωσης κατά 911 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα, ενώ ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής μειώθηκε στο 1,6% από 2,4% τον προηγούμενο μήνα. Ειδικότερα, οι καταθέσεις των Μη Χρηματοπιστωτικών Επιχειρήσεων MXE αυξήθηκαν κατά 1,507 δισ. ευρώ, έναντι μείωσης κατά 536 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα. Οι καταθέσεις των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και των λοιπών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων μειώθηκαν κατά 229 εκατ. ευρώ, έναντι μείωσης κατά 374 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα.

Συνολικά οι καταθέσεις από τον ιδιωτικό τομέα σημείωσαν αύξηση κατά 1,675 δισ. ευρώ έναντι μείωσης κατά 1,067 δισ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα, ενώ ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής μειώθηκε σε 2,6% από 3,0% τον προηγούμενο μήνα.

Αντιθέτως, μείωση κατά 718 εκατ. ευρώ παρουσίασαν, τον Μάρτιο του 2024, οι καταθέσεις της γενικής κυβέρνησης, έναντι μείωσης κατά 737 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα και ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής διαμορφώθηκε στο -24,5% από -10,2% τον προηγούμενο μήνα.

Στο σκέλος των δανείων, o ετήσιος ρυθμός μεταβολής της συνολικής χρηματοδότησης του ιδιωτικού τομέα αυξήθηκε στο 4,5% από 3,8% τον προηγούμενο μήνα. Η μηνιαία καθαρή ροή της συνολικής χρηματοδότησης προς τον ιδιωτικό τομέα ήταν θετική κατά 1.983 δις. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 904 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα.

Πιο αναλυτικά, η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησης προς τις επιχειρήσεις, τον Μάρτιο του 2024, ήταν θετική κατά 1.913 δισ. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 924 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα, και ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής αυξήθηκε στο 8,0% από 7,1% τον προηγούμενο μήνα. Ειδικότερα, ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησης των μη χρηματοπιστωτικών επιχειρήσεων (ΜΧΕ) αυξήθηκε στο 6,6% από 6,2% τον προηγούμενο μήνα. Η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησής τους ήταν θετική κατά 1.613 εκατ. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 673 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα. Ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησης των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και των λοιπών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων αυξήθηκε σε 19,2% από 14,0% τον προηγούμενο μήνα. Η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησής τους ήταν θετική κατά 300 εκατ. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 251 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα.

Η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησης προς τους ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες και ατομικές επιχειρήσεις ήταν θετική κατά 49 εκατ. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 1 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα. Ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησής τους παρέμεινε αμετάβλητος στο -0,6% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.

Τέλος, θετική κατά 21 εκατ. ευρώ ήταν η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησης προς τους ιδιώτες και τα ιδιωτικά μη κερδοσκοπικά ιδρύματα, το Μάρτιο του 2024, έναντι αρνητικής καθαρής ροής 20 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα. Ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησής τους διαμορφώθηκε σε -1,4% από -1,7% τον προηγούμενο μήνα.

Οσον αφορά στη χρηματοδότηση του Δημοσίου, η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησης προς τη γενική κυβέρνηση, το Μάρτιο του 2024, ήταν αρνητική κατά 469 εκατ. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 762 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα. Ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησης της γενικής κυβέρνησης μειώθηκε στο 0,7% από 1,9% τον προηγούμενο μήνα.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Παρατείνεται η άδεια εκμετάλλευσης της υπόγειας αποθήκης φυσικού αερίου της «Νότιας Καβάλας»

Μια ακόμη παράταση της διάρκειας της άδειας εκμετάλλευσης της Υπόγειας Αποθήκης Νότιας Καβάλας από την Energean έδωσε το ΥΠΕΝ.

Ειδικότερα, με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θ. Σκυλακάκη, με ημερομηνία 23 Απριλίου 2024, δίνεται παράταση έως τις 30 Μαΐου 2024.

Στην απόφαση αναφέρεται ότι «Προκειμένου για την Περιοχή Υπόγειας Αποθήκης Φυσικού Αερίου “Νότια Καβάλα”, η διάρκεια της Άδειας Εκμετάλλευσης Νότιας Καβάλας παρατείνεται από τη λήξη της έως την 30η Μάϊου 2024, εκτός εάν επέλθει πρώτη η ημερομηνία της περιόδου β) του άρθρου 2 της Έκτης Τροποποιητικής Σύμβασης (υποπερ. β’ της περ. γ’ της παρ. 1 του άρθρου 6 της Σύμβασης)».

Όπως σημειώνεται επιπλέον, «οι υφιστάμενες σχετικές εγκαταστάσεις παραγωγής ακολουθούν την Άδεια Εκμετάλλευσης Νότιας Καβάλας, κατά τις διατάξεις του άρθρου 27 της Σύμβασης, ως αυτή τροποποιήθηκε με τις Πρώτη, Δεύτερη, Τρίτη, Τέταρτη, Πέμπτη και Έκτη Τροποποιητικές Συμβάσεις».

Για την απόφαση ελήφθησαν υπόψη μεταξύ άλλων οι προηγούμενες σχετικές τροποποιήσεις, η από 22.4.2024 επιστολή της αναδόχου εταιρείας Energean Oil & Gas A.E. με θέμα «Λήξη της άδειας εκμετάλλευσης της Περιοχής Υπόγειας Αποθήκης Φυσικού Αερίου «Νότια Καβάλα» με την οποία παρασχέθηκε η έγγραφη σύμφωνη γνώμη της για την αποφασιζόμενη παράταση, κυρίως όμως το γεγονός ότι «δεν έχει επέλθει η ημερομηνία έναρξης παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης, ανάπτυξης και εκμετάλλευσης, ως χώρου αποθήκευσης φυσικού αερίου, του υπόγειου φυσικού χώρου της Περιοχής Υπόγειας Αποθήκης Φυσικού Αερίου “Νότια Καβάλα”, δυνάμει σύμβασης παραχώρησης στον παραχωρησιούχο που θα αναδειχθεί από τη διαγωνιστική διαδικασία, που διεξαγάγει το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.», κάτι το οποίο, άλλωστε, δεν πρόκειται να επέλθει, αφού ο σχετικός διαγωνισμός κατέληξε σε «ναυάγιο».

Υπενθυμίζεται ότι προ ενός έτους, στο τέλος Μαρτίου του 2023 η εν λόγω διαγωνιστική διαδικασία έλαβε τέλος, καθώς κατά τη φάση υποβολής των δεσμευτικών προσφορών από τους δυο αρχικά υποψήφιους, δηλαδή την κοινοπραξία ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ-ΔΕΣΦΑ και την Energean Oil & Gas, δεν υποβλήθηκε καμία προσφορά.

newmoney.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en