Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Όλα στο “σφυρί” – Σειρά μετά τα αεροδρόμια παίρνει το Ελληνικό,ο Αστέρας, η ΔΕΣΦΑ …

Σύμφωνα με την εφημερίδα Καθημερινή, το Asset Development Plan (ADP) του Ταμείου που προσαρτήθηκε στο νέο Μνημόνιο και ψηφίστηκε από την ελληνική Βουλή, προβλέπει και ολοκλήρωση των απαραίτητων ενεργειών για το κλείσιμο της συναλλαγής σε Ελληνικό, 14 περιφερειακά αεροδρόμια και προώθηση δεκάδων ακόμα σχεδίων αξιοποίησης για 27 συνολικά πακέτα περιουσιακών στοιχείων που περιλαμβάνονται στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ.
Και ενώ τα επόμενα βήματα για διαγωνισμούς όπως του ΟΛΠ και του ΟΛΘ είναι γνωστά για πολλά άλλα assets αποκαλύπτονται λεπτομέρειες αλλά και υποχρεώσεις των κατά περίπτωση συναρμόδιων υπουργείων και εμπλεκομένων φορέων καθ’ όλα άγνωστες. Και αυτό διότι το εν λόγω σχέδιο ADP αν και αποτελεί παράρτημα του Μνημονίου κρατήθηκε μακριά από κάθε δημοσιότητα.

Μοντέλο πώλησης
Πρώτο στη λίστα του ADP -που εμφανώς είναι ιεραρχημένη τόσο χρονολογικά όσο και αξιολογικά- και αποκαλύπτει σήμερα η «Κ», βρίσκεται το Ελληνικό και ακολουθούν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και ο Αστέρας Βουλιαγμένης, ενώ μεταξύ των άλλων μεγάλων αξιοποιήσεων προτάσσονται ΔΕΣΦΑ, ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Αερολιμήν Αθηνών, μαρίνες, Εγνατία, ΕΛΠΕ, ΟΤΕ, ΔΕΗ, ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ και ΔΕΠΑ.

Σύμφωνα με το εν λόγω σχέδιο αξιοποίησης του χαρτοφυλακίου του ΤΑΙΠΕΔ προβλέπεται μέχρι τον Νοέμβριο να αποφασιστεί μοντέλο πώλησης του 35% που ελέγχει το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) στα Ελληνικά Πετρέλαια είτε σε στρατηγικό επενδυτή είτε μέσω επιταχυνόμενου βιβλίου προσφορών. Επίσης προβλέπεται έως τα τέλη Οκτωβρίου να έχει αποφασιστεί το ποσοστό του ΟΤΕ που ελέγχει ακόμα το Δημόσιο και θα περάσει (10% μαζί με το ΙΚΑ) στο ΤΑΙΠΕΔ με σκοπό να αξιοποιηθεί ενδεχομένως μέσω πώλησης στην Deutsche Telekom. Στο εν λόγω σχέδιο υπάρχει ακόμα η πώληση του 23% της ΕΥΑΘ και του 11% της ΕΥΔΑΠ (μετά την απόρριψη από το ΣτΕ της διάθεσης πλειοψηφικού ποσοστού) σε απροσδιόριστη όμως ημερομηνία. Περιλαμβάνεται επίσης η πώληση του 17% του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΗ που βρίσκεται στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ.

Αλλά και η υιοθέτηση στρατηγικής μετά από εισηγήσεις συμβούλων του Ταμείου για τη διαδικασία αξιοποίησης του ΑΔΜΗΕ όπως και το άνοιγμα της αγοράς λιανικής έως τα τέλη του 2016. Ακόμα στο Asset Development Plan γίνεται λόγος για αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ ώστε να επιστρέψουν σε κερδοφορία και να υπολογιστούν οι χρηματοδοτικές τους ανάγκες αλλά όχι για πώληση αν και αναφέρεται πως θα ληφθούν αποφάσεις για τη στρατηγική αξιοποίησης μετά και την εισήγηση των συμβούλων του ΤΑΙΠΕΔ (PWC και Lazard).

Για τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ προβλέπονται υποβολές δεσμευτικών προσφορών τον Νοέμβριο για τον Πειραιά (αν και νεότερη απόφαση ΤΑΙΠΕΔ και κυβέρνησης τις μετέφερε τον Οκτώβριο) και Φεβρουάριο για τη Θεσσαλονίκη με τάχιστο κλείσιμο («criitical» αναφέρεται χαρακτηριστικά η συγκεκριμένη υποχρέωση) των συμβάσεων παραχώρησης από τα συναρμόδια υπουργεία Ναυτιλίας και Οικονομικών όπως και άμεση προώθηση του προεδρικού διατάγματος για την Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων.


ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ προβλέπεται επίσης να πουληθούν κατά 100% με δεσμευτικές προσφορές τον Δεκέμβριο αλλά με πολλές υπουργικές και άλλες αποφάσεις και ενέργειες να πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως τον Νοέμβριο.

Προβλέπεται επίσης η διαδικασία πώλησης του 30% που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ στην «Αερολιμήν Αθηνών» η οποία και διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» να ξεκινήσει τον Δεκέμβριο και να γίνει επίσης επέκταση της σύμβασης παραχώρησης. Για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού αποφασίστηκε η πρόσληψη νέων συμβούλων εντός Σεπτεμβρίου και η προώθηση της κοινής υπουργικής απόφασης για την πολιτική διοδίων όπως και η παροχή στήριξης για την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με τις τράπεζες για αναδιάρθρωση χρηματοδοτήσεων της εταιρείας Εγνατία Οδός Α.Ε.

Για τον ΔΕΣΦΑ επιβεβαιώνεται το σενάριο να αποκτήσει η Socar το 49% των μετοχών και όχι το 66% που προέβλεπε ο διαγωνισμός και να μεταβιβαστεί το υπόλοιπο 17% είτε στο ελληνικό Δημόσιο είτε σε τρίτο επενδυτή, ενώ εκκρεμεί η έγκριση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ε.Ε.

Στο Asset Development Plan αναφέρονται 7 εκκρεμότητες που πρέπει να κλείσουν από άμεσα (asap) και έως και τον Δεκέμβριο φέτος στο πλαίσιο της συμβατικής δέσμευσης με τη LAMDΑ Development όπως προχωρήσουν κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ στην έκδοση άδειας Καζίνο, να εκκενώσουν την έκταση και να μεταφέρουν υπηρεσίες που στεγάζονται εκεί, να συστήσουν ειδική υπηρεσίας που θα αναλάβει να προχωρήσει την κατασκευή των δημοσίων δικτύων, να διορίσουν ειδικό συντονιστή για να συντονίσει όλα τα αρμόδια υπουργεία φορείς και υπηρεσίες που εμπλέκονται και να κλείσουν το θέμα του Ειδικού Σχεδίου Χωρικής Ανάπτυξης Δημόσιων Ακινήτων (ΕΣΧΑΔΑ).

Στον Αστέρα ως νέα ημερομηνία για το κλείσιμο της συναλλαγής προσδιορίζεται ο Ιούνιος και ως εκκρεμότητα η ολοκλήρωση του νέου ΕΣΧΑΔΑ μετά την απόρριψη από το ΣτΕ του προηγουμένου. Υπενθυμίζεται πως η κοινοπραξία αραβικών και άλλων συμφερόντων που έχει ανακηρυχθεί προτιμητέος επενδυτής με 400 εκατ. ευρώ βρίσκεται σε διαβουλεύσεις με το ΤΑΙΠΕΔ για το θέμα.

Τιτλοποίηση ακινήτων

Για το θέμα της τιτλοποίησης ακινήτων προσδιορίζεται ως περίοδος πρώτης πιλοτικής προσπάθειας το πρώτο ή δεύτερο τρίμηνο του 2016 αλλά εκκρεμεί ώς τότε η απόφαση για το αν θα προχωρήσει το project αξιοποίησης διαφόρων ακινήτων (που μένει να προσδιοριστούν αλλά και, για κάποια, να μεταβιβαστούν στο Ταμείο) ως όχημα ειδικού σκοπού (SPV) ή ως απλή τιτλοποίηση (ομολογιακή έκδοση με εξασφάλιση έσοδα από την εκμετάλλευση). Επίσης ως εκκρεμότητα αναφέρεται η οριστικοποίηση της διαβούλευσης με την ΕΛΣΤΑΤ για το μοντέλο που θα υιοθετηθεί ώστε να μην υπολογίζεται στο χρέος το προϊόν της τιτλοποίησης.

Τα επόμενα μετά το πιλοτικό πακέτα τιτλοποιήσεων προσδιορίζονται για το 2ο εξάμηνο του 2016 και το 2017. Ακόμα στο ADP προβλέπεται η επανεκκίνηση των ηλεκτρονικών δημοπρασιών πώλησης ακινήτων από τις 24 Νοεμβρίου με υποβολή προσφορών για ακίνητα σε Ρόδο, Αργος, Ναύπλιο και αλλού. Για την έκταση Αφάντου στη Ρόδο δίνεται ημερομηνία ολοκλήρωσης της συναλλαγής η 31η Δεκεμβρίου 2015 υπό την προϋπόθεση ότι θα εγκριθεί το ΕΣΧΑΔΑ.

 

Click to comment

Απάντηση

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Θ. Μαρκόπουλος : «Το φράγμα Μαρμαρά αν δεν ολοκληρωθεί τώρα, δεν θα γίνει ποτέ»!

Επίσκεψη και επιτόπου επιθεώρηση – στο πλαίσιο της επίσκεψης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα – πραγματοποίησε ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Θόδωρος Μαρκόπουλος στο Φράγμα του Μαρμαρά μαζί με το Διευθυντή Φραγμάτων του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών κ. Αντώνη Κοτσώνη, με σκοπό να εκτιμήσουν την ακριβή κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει τα ημιτελή έργα. Στην επιθεώρηση που έγινε την Τετάρτη 29 Μαίου, ήταν παρόντες, ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, όσο και άλλοι υπηρεσιακοί παράγοντες από την Τεχνική Υπηρεσία της ΠΑΜΘ και του αρμόδιου υπουργείου και μεταξύ των οποίων ο Δ/ντης της Δ.Τ.Ε κ. Γιώργος Κυπραίος, ο προϊστάμενος του Τμ. Δομών και Περιβάλλοντος και ο κ. Ιωάννης Νεστορίδης, ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Παγγαίου κ. Χρήστος Παρασκευάς κ.α.

Από τον επιτόπου έλεγχο διαπιστώθηκε ότι το έργο – το οποίο είναι ολοκληρωμένο κατά 95% του φυσικού αντικειμένου- βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σημείο, καθώς αν δεν προχωρήσουν γρήγορα τα έργα, με νέο διαγωνισμό, κινδυνεύει να υποστεί σοβαρή βλάβη. Να θυμίσουμε ότι μετά την τελευταία σύσκεψη που έγινε στην Καβάλα με την παρουσία του αρμόδιου υπουργού Χρήστου Σταϊκούρα και την συμμετοχή του Περιφερειάρχη ΑΜΘ Χριστόδουλου Τοψίδη, τέθηκε επιτακτικά το ζήτημα της συνέχισης των εργασιών.

Μετά την προχθεσινή επιθεώρηση ο κ. Μαρκόπουλος τόνισε στον κ. Κοτσώνη την κρισιμότητα της κατάστασης, σημειώνοντας ότι «Το φράγμα Μαρμαρά βρίσκεται σε ένα δύσκολο σημείο και αυτό συνίσταται στο γεγονός ότι όσο παραμένει σε αυτή την ημιτελή κατάσταση και χωρίς να πληρωθεί με νερό, κινδυνεύει το σύνολο του έργου. Ως εκ τούτου έγινε στην Κομοτηνή το πρωί, μια σύσκεψη του Περιφερειάρχη Χριστόδουλου Τοψίδη με τον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σταïκούρα και του γενικού διευθυντή φραγμάτων Αντώνη Κοτσώνη όπου εξετάστηκε το θέμα.

Εκεί ο κ. Τοψίδης πέτυχε την εξασφάλιση όλων των επιπλέον πιστώσεων για την ολοκλήρωση του έργου. Εκείνο το οποίο προκρίνεται μετά και την αυτοψία στο φράγμα είναι να μεταφερθούν οι διαθέσιμοι πόροι στο Υπουργείο Υποδομών και εκείνο να προκηρύξει την ολοκλήρωση του έργου. Είναι μια δύσκολη προσπάθεια στην οποία το Υπουργείο έχει εμπειρία στην κατασκευή φραγμάτων και στην λεγόμενη πρώτη πλήρωση με νερό, οπότε πρέπει να προχωρήσει το θέμα και από την δική μας πλευρά θα προσπαθήσουμε να ολοκληρώσουμε την μελέτη της κατασκευής του αρδευτικού δικτύου μέσα στις προθεσμίες που υπάρχουν. Την ίδια στιγμή θα αναληφθεί προσπάθεια επίσπευσης και της μελέτης που αφορά το αρδευτικό δίκτυο.

Όταν θα ολοκληρωθούν όλα αυτά, θα πρέπει να αναζητήσουμε και τις σχετικές ευθύνες των ανθρώπων που οδήγησαν σε αυτό το αδιέξοδο αυτό το σημαντικό αναπτυξιακό έργο. Την παρούσα στιγμή αγωνιζόμαστε να ολοκληρώσουμε το έργο και θα το πετύχουμε».

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Συνάντηση της Διοίκησης του Επιμελητηρίου Καβάλας με τους εκπροσώπους του Σωματείου Επαγγελματικών Σκαφών Αναψυχής Χωρίς Πλήρωμα

Το Επιμελητήριο Καβάλας μέλος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Στήριξης Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων Enterprise Europe Network Hellas (EEN), σας ενημερώνει αναφορικά με την συνάντηση εργασίας της Διοίκησης του Επιμελητηρίου Καβάλας με τους εκπροσώπους του Σωματείου Επαγγελματικών Σκαφών Αναψυχής χωρίς πλήρωμα, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 31 Μαΐου στα γραφεία του Επιμελητηρίου Καβάλας.

Στον γόνιμο διάλογο που αναπτύχθηκε, το παρόν έδωσαν οι εκπρόσωποι του σωματείου κα. Δανάη Γιαννακοπούλου και κ. Χριστόφορος Γκριντζελάκης, ενώ από την Διοίκηση του Επιμελητηρίου συμμετείχαν  Πρόεδρος, κ. Μάρκος Δέμπας, ο Υπεύθυνος του Τμήματος ΓΕΜΗ & Υπηρεσίας Μίας Στάσης, κ. Γιάννης Κούτρας, καθώς και ο Υπεύθυνος Επιχειρηματικής Πληροφόρησης, κ. Λευτέρης Κουκουτίνης.

Αντικείμενο της συζήτησης αποτέλεσε η προώθηση της συνεργασίας των δύο φορέων με στόχο την βελτίωση των υποδομών της περιοχής και την ενίσχυση του τουρισμού, ενώ τα ζητήματα που αναπτύχθηκαν ήταν:

  1. Οι πρόσφατες αυξήσεις στην τιμολόγηση των διερχόμενων σκαφών δια θαλάσσης

  2. Η έλλειψη μονίμων θέσεων στα επαγγελματικά σκάφη, καθώς και η απουσία ειδικού τιμοκαταλόγου

  3. Το φαινόμενο των αλλοδαπών σκαφών, τα οποία αν και εκτελούν τουριστικές διαδρομές, στερούνται των απαραίτητων αδειών

  4. Η ανάγκη διαφορετικής αντιμετώπισης των επαγγελματικών σκαφών, τα οποία θα πρέπει να τελούν σε διαφορετικό τιμολογιακό καθεστώς σε σχέση με τα διερχόμενα.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφορία: Μόλις το 15% έχει υποβάλει φορολογική δήλωση | Οι διορίες και τα πρόστιμα

Με αργούς ρυθμούς «τρέχει» η υποβολή φορολογικών δηλώσεων.

Μέχρι χθες, μόλις το 15% των υπόχρεων έχουν υποβάλει δήλωση.

Μόλις το 15% έχει υποβάλει δήλωση

Εχει περάσει πάνω από ένας μήνας από το άνοιγμα της πλατφόρμας για την υποβολή των δηλώσεων και μόλις χθες έσπασε το φράγμα του 1 εκατομμυρίου.

Πέρσι, την ίδια εποχή είχαν υποβληθεί 2,15 εκατ. δηλώσεις, ενώ το 2022 πλησίαζαν τα 2 εκατ. στο τέλος Μαϊου.

Οι μισές δηλώσεις είναι μηδενικές
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, το 51,48% των δηλώσεων είναι μηδενικές.

Χρεωστικές είναι το 26,66% και πιστωτικές το 21,86%.

Δύο διαφορετικές διορίες για την υποβολή δηλώσεων
Εν τω μεταξύ, προσοχή πρέπει να δείξουν οι φορολογούμενοι με τις διορίες και αυτό γιατί από φέτος εφαρμόζεται το καθεστώς των προσυμπληρωμένων δηλώσεων.

Συγκεκριμένα:

Στις 2 Ιουλίου θα υποβληθεί αυτόματα η δήλωση για όσους από το 1,3 εκ. φορολογούμενους δεν την υπέβαλαν νωρίτερα. Από τις 2 Ιουλίου και μετά, σε περίπτωση που δεν συμφωνούν με την εκκαθάριση θα πρέπει να υποβάλουν τροποποιητικές δηλώσεις. Για τους φορολογούμενους που ανήκουν στο 1,3 εκ. των προσυμπληρωμένων δεν υπάρχει χρονική διορία για την τροποποιητική, αρκεί να μην προκύπτει φόρος παραπάνω από 100 ευρώ συγκριτικά με την αρχική δήλωση.

Για τους υπόλοιπους υπόχρεους, η διορία υποβολής είναι μέχρι τις 26 Ιουλίου, σε περίπτωση που δεν δοθεί νέα παράταση από το υπουργείο Οικονομικών. Σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής θα επιβάλλεται πρόστιμο.

Τα πρόστιμα

Σημειώνεται ότι από πέρσι δεν επιβάλλεται πρόστιμο για όσους «χάσουν» την διορία, αρκεί το βεβαιωθέν ποσό φόρου να μην ξεπερνά τα 100 ευρώ.

Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις τα πρόστιμα που προβλέπονται σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής είναι τα εξής:

100 ευρώ για τις εκπρόθεσμες δηλώσεις φυσικών προσώπων

250 ευρώ για τις εκπρόθεσμες δηλώσεις φυσικών και νομικών προσώπων με απλογραφικά βιβλία

500 ευρώ για τις εκπρόθεσμες δηλώσεις φυσικών και νομικών προσώπων με διπλογραφικά βιβλία

Πηγή: iefimerida.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
tractor in the background of the text
text about elections
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en