Quantcast
Connect with us

ΚΑΒΑΛΑ

Φεστιβάλ Φιλίππων | Πρεμιέρα 8 Ιουλίου με “Piaf! the show”

Με ένα εκατομμύριο θεατές σε 30 χώρες και διθυραμβικές κριτικές η παράσταση PIAF! THE SHOW συνεχίζει για τρίτη χρονιά την παγκόσμια περιοδεία της και έρχεται τον Ιούλιο σε επιλεγμένα θέατρα σε Ελλάδα και Κύπρο. Η μουσικοθεατρική παράσταση, που έκανε πρεμιέρα στο Παρίσι το 2015 για τα 100 χρόνια από τη γέννηση της Εντίθ Πιαφ, είναι δημιουργία του Γάλλου παραγωγού και σκηνοθέτη Gil Marsala, ενώ τον ρόλο της Εντιθ Πιαφ ερμηνεύει η Ann Carrere, μία από τις σπουδαιότερες φωνές της σύγχρονης γαλλικής σκηνής.

Η παράφορη και γοητευτική ζωή της κορυφαίας Γαλλίδας ερμηνεύτριας ξετυλίγεται σε ένα οπτικοακουστικό θέαμα, που έχει αναδειχθεί σε μια από τις μεγαλύτερες διεθνείς επιτυχίες των τελευταίων ετών:  το PIAF! THE SHOW, που αποθεώθηκε από 10 χιλιάδες θεατές σε 2 sold out παραστάσεις στο Ηρώδειο το περυσινό καλοκαίρι, αφηγείται τον πολυκύμαντο βίο του θρυλικού «Σπουργιτιού», της μοναδικής Edith Piaf, μέσα από τα τραγούδια της που έγραψαν ιστορία.

Από τον υπόκοσμο και τα κακόφημα μπαρ της Μονμάρτης ως τη μεγαλοπρεπή σκηνή του Olympia Hall, η παράσταση –που εμπνέεται από τη βραβευμένη με Όσκαρ ταινία Ζωή σαν τριαντάφυλλο– προσκαλεί τους θεατές σε ένα ταξίδι σε μια ολόκληρη εποχή, φιλοτεχνώντας το πορτρέτο μιας καλλιτέχνιδας που έχει περάσει πια στη σφαίρα του μύθου. Οι αλησμόνητες μελωδίες της Piaf συνοδεύονται από προβολές ανέκδοτου φωτογραφικού υλικού, δημιουργώντας μια μοναδική ατμόσφαιρα. Τον ρόλο και τα τραγούδια του «Σπουργιτιού» ερμηνεύει ένα από τα λαμπρότερα ταλέντα του γαλλικού τραγουδιού, η Anne Carrere, η οποία έχει χριστεί «κληρονόμος της μουσικής της Piaf» και «η ωραιότερη φωνή που τραγούδησε το ρεπερτόριο της Piaf τα τελευταία πενήντα χρόνια».

Η παράσταση έκανε την πρεμιέρα της στις αρχές του 2015, τιμώντας την επέτειο των εκατό χρόνων από τη γέννηση της Piaf. Έκτοτε έχει περιοδεύσει σε τριάντα χώρες συναντώντας ενθουσιώδη υποδοχή από κοινό και κριτικούς, ενώ έχει θριαμβεύσει με sold out εμφανίσεις στις μεγαλύτερες αίθουσες του κόσμου – μεταξύ άλλων δύο sold out αποθεωτικές παραστάσεις στο Ηρώδειο το 2016, στο Barbican του Λονδίνου, στο Théâtre Municipal de Rio, στο Symphony Space του Broadway και στην Όπερα της Νίκαιας. Εκτός από τις παραστάσεις κάτω από τον Παρθενώνα, ξεχωριστή περίσταση υπήρξε η παρουσίασή της στο Théâtre Dejazet του Παρισιού στις 19 Δεκεμβρίου του 2015, ακριβώς στα εκατοστά γενέθλια της Piaf, ενώ μια ακόμα λαμπρή στιγμή ήταν η παράσταση της 6ης Ιανουαρίου 2017 στο κατάμεστο Carnegie Hall της Νέας Υόρκης, στη συμπλήρωση εξήντα χρόνων από την ιστορική συναυλία της Piaf στον ίδιο χώρο (6 Ιανουαρίου 1957).

Η επιτυχία του PIAF! THE SHOW  συνοψίζεται στα λόγια του Charles Dumont, συνθέτη του «Non, je ne regretterien» και δεκάδων άλλων σπουδαίων τραγουδιών της Piaf: «Είναι η καλύτερη παράσταση που έγινε ποτέ για τη ζωή της Edith Piaf»!

Anne Carrere: το νέο αστέρι της γαλλικής σκηνής

Η προικισμένη Anne Carrere (Αν Καρέρ) είναι, στα τριάντα ένα της χρόνια, μία από τις πιο ολοκληρωμένες Γαλλίδες ερμηνεύτριες. Με την ευαισθησία και το κριτήριό της ξεχώρισε αμέσως στην ακρόαση για το PIAF! THE SHOW, κάνοντας τον παραγωγό και σκηνοθέτη της παράστασης Gil Marsalla, να της προσφέρει τον πρωταγωνιστικό ρόλο δίχως δεύτερη σκέψη. Η Carrere σπούδασε χορό και μουσική και αναδείχθηκε γρήγορα σε μια από τις πιο αγαπητές Γαλλίδες τραγουδίστριες της εποχής μας. Δεν είναι τυχαίο ότι η περίφημη Los Angeles Chamber Orchestra (κατά κοινή ομολογία η καλύτερη ορχήστρα δωματίου των ΗΠΑ) την προσκάλεσε να τραγουδήσει στην ετήσια συναυλία της τον περασμένο Φεβρουάριο, με όλο το Χόλιγουντ παρόν: πρόκειται για μια σπάνια τιμή που δεν έχει λάβει κανένας Γάλλος καλλιτέχνης στο παρελθόν. Η σκηνική της παρουσία αφήνει έκθαμβους κοινό και κριτικούς, κάνοντας το NBC να αναφωνήσει «Η Carrere κατέκτησε το Broadway!» και την ερμηνεύτρια Germaine Ricord, στενή φίλη και συνεργάτιδα της Edith Piaf, να δηλώσει: «Η Anne Carrere είναι η ωραιότερη φωνή που άκουσα εδώ και πενήντα χρόνια να τραγουδά το ρεπερτόριο της Piaf».

Edith Piaf, σύμβολο της γαλλικής εθνικής υπερηφάνειας

Η αγάπη των Γάλλων για την Piaf την έχει αναγάγει σε εθνικό σύμβολο. Η Edith Giovanna Gassion, όπως ήταν το πραγματικό της όνομα, ενσαρκώνει ιδανικά την εικόνα του χαρισματικού, ευλογημένου και συνάμα καταραμένου καλλιτέχνη. Κόρη ενός ακροβάτη του δρόμου και μιας λυρικής τραγουδίστριας, η Edith εγκαταλείφθηκε από τη μητέρα της λίγο μετά τη γέννησή της και ανατράφηκε από τη γιαγιά της, μια ιδιοκτήτρια οίκου ανοχής. Μεγαλώνοντας, η φωνή της προσελκύει το ενδιαφέρον ιμπρεσάριων της εποχής και σύντομα εκτοξεύεται στη δόξα. Όμως τα πάθη της – αλκοολισμός, κατάθλιψη, συνεχείς ερωτικές απογοητεύσεις – και η ανίατη ασθένεια με την οποία διαγνώστηκε οδήγησαν την καριέρα της σε πρόωρο τέλος μόλις στα 47 της χρόνια. Σήμερα, το άστρο της συνεχίζει να εμπνέει νεότερους καλλιτέχνες σε διαφορετικές μορφές τέχνης. Γνωστότερη περίπτωση είναι η κινηματογραφική βιογραφία της με τίτλο Ζωή σαν τριαντάφυλλο (2006), η οποία χάρισε στη Marion Cotillard το Όσκαρ Α΄ Γυναικείου Ρόλου.

Κριτικές για το PIAF! THE SHOW:

Η καλύτερη παράσταση που έγινε ποτέ για τη ζωή της Edith Piaf.

Charles Dumont, συνθέτης του «Non, je ne regretterien»

και δεκάδων άλλων τραγουδιών της Piaf

Η Anne Carrere κατέκτησε το Broadway!

NBC News

Είναι πολύ δύσκολο να υποδυθεί κανείς την Piaf, όμως η Anne Carrere κερδίζει το στοίχημα, συλλαμβάνοντας σχεδόν κάθε πτυχή της φωνής και του ύφους της.

Times

Η Piaf ενσάρκωσε απαράμιλλα το πνεύμα ενός τόπου και μιας εποχής. Η Anne Carrere, στην παράστας,  που εμπνέεται εν μέρει από την ταινία «Ζωή σαν τριαντάφυλλο», αποτυπώνει καλύτερα από κάθε άλλον τη θυελλώδη παρουσία της.

BBC

Η Anne Carrere είναι η νόμιμη μουσική κληρονόμος της Edith Piaf.

Riviera Buzz

Η εξαίσια σκηνική παρουσία της Carrere φέρνει στον νου την Piaf

στις καλύτερες και ταυτόχρονα στις πιο τρυφερές στιγμές της.

Buenos Aires Herald

Η Anne Carrere, με την εκπληκτική φωνή και τη σκηνική της παρουσία, χαρίζει στο κοινό λαμπρές στιγμές […] Η ερμηνεύτρια πλαισιώνεται από μια θαυμάσια τετραμελή ορχήστρα, η οποία εστιάζει στις ρίζες της μουσικής της Piaf, που βρίσκονται στους ήχους, τους δρόμου και στους ρυθμούς μιας πόλης με πλούσια παράδοση, αλλά και στην ταύτισή της με τον γαλλικό λαό στην καρδιά ενός ταραγμένου αιώνα.

The Scotsman

Η ερμηνεία της Carrere είναι ό,τι πλησιέστερο στην Piaf. Καθώς την άκουγα, ήμουν βέβαιος ότι είχα μπροστά μου ένα εξαίρετο ταλέντο. Κάθε λίγα χρόνια κάποιος καλλιτέχνης από το εξωτερικό παρουσιάζεται στο αμερικανικό κοινό δημιουργώντας αίσθηση, όπως συνέβη με τον Charles Aznavour και τον Julio Iglesias. Ελπίζω ότι η επόμενη θα είναι η Anne Carrere.

Times Square Chronicles

H Anne Carrere είναι η ωραιότερη φωνή

που τραγούδησε το ρεπερτόριο της Piaf τα τελευταία πενήντα χρόνια.

Germaine Ricord, ερμηνεύτρια, συνεργάτιδα και φίλη της Piaf

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ

2111010050, www.viva.gr, 11876, καταστήματα Seven Spots, MediaMarkt, Reload, Βιβλιοπωλεία Ευριπίδης.

 

 

 

 

 

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Οι επτά λόγοι του Χριστού επί του Σταυρού

O Νυμφίος Χριστός που έφτασε στο αποκορύφωμα της ανθρώπινης ταπεινώσεως πάνω στον Σταυρό. Και τώρα κείται νεκρός,

Ιδιαίτερη σημασία και ξεχωριστή πνευματική βαρύτητα έχουν οι επτὰ λόγοι Του, σαν διαθήκη Του.

Αναλυτικά

Ὁ πρῶτος λόγος ἀκούσθηκε τὶς πρῶτες κιόλας στιγμὲς τῆς σταυρώσεως. Κι ἐνῶ πάνω σὲ κεῖνον τὸν λόφο ἀποκορυφώνεται ἡ ἔσχατη κραιπάλη καὶ μανία τῶν ἀνθρώπων, ποὺ καρφώνουν, βρίζουν καὶ βλασφημοῦν τὸν Ἀναμάρτητο, Ἐκεῖνος ἐκδηλώνει ἀνάμεσα ἀπ᾿ τοὺς φρικτοὺς πόνους τοῦ σώματος καὶ τῆς ψυχῆς Τοῦ τὴν ὑπέρτατη ἀγάπη Του γιὰ τοὺς παραστρατημένους. «ΠΑΤΕΡ, ΑΦΕΣ ΑΥΤΟΙΣ, ΟΥ ΓΑΡ ΟΙΔΑΣΙ ΤΙ ΠΟΙΟΥΣΙ». Αὐτὴ εἶναι ἡ ἀπάντησί Του στὴν ἀνθρώπινη κακία. Στὴν ἄβυσσο τῆς ψυχικῆς πυρώσεως, ἀντιπαρατάσσεται τὸ μεγαλεῖο τῆς θείας συγγνώμης, ποὺ βρίσκει, στὶς τραγικὲς τοῦτες ὧρες, λόγους ἀφέσεως καὶ μεσιτείας γιὰ κείνους πού, ἐκτροχιασμένοι ἀπὸ τὴ μέθη τῆς ἔκδικησεως καὶ τοῦ φθόνου, εἶχαν αὐτοκαταδικασθῆ στὴν ἴδια τὴν ταλαίπωρη συνείδησί τους, τὴν βάναυσα κακοποιημένη. Ὁ πρῶτος λόγος τοῦ Σταυροῦ εἶναι ἡ ἔμπρακτη ἐφαρμογὴ καὶ ἐπικύρωσις τοῦ μοναδικοῦ στὸν κόσμον ὅλο κηρύγματος ποὺ ἀκούσθηκε ποτὲ στὸν πλανήτη μας. Τοῦ κηρύγματος τῆς ἀφειδώλευτης καὶ γνήσιας ἀγάπης πρὸς ὅλους, καὶ πρὸς αὐτοὺς ἀκόμη τοὺς ἐχθρούς μας. Ἦταν μία δέησι καὶ ἱκεσία, μὲ ἐπίκλησι σὰν ἐλαφρυντικοῦ της ἀγνοίας, ὑπὲρ τῶν διωκτῶν καὶ δημίων Του, ἔτσι γιὰ νὰ ἀντηχεῖ ἔκτοτε σὲ ὅλα τὰ πλάτη καὶ μήκη τῆς γῆς ὁ ἀπόηχός της, ἐμπνέοντος τὶς μυριάδες τῶν χριστιανῶν, ποὺ θὰ ἤθελαν, μιμούμενοι τὸν ἀρχηγό Τους, νὰ δείξουν πὼς μποροῦν νὰ νικοῦν τὸ κακὸ μὲ τὸ καλό, τὴ μοχθηρία μὲ τὴν ἀγάπη, τὸ συμφέρον μὲ τὴν ἀνιδιοτέλεια.

Ὁ δεύτερος λόγος τοῦ Σταυροῦ εἶναι ἀπάντησις σὲ μία φωνὴ μετανοίας καὶ πίστεως. Στὴ φωνὴ τοῦ εὐγνώμονος ληστοῦ, ποὺ ἀνοίγει τὰ μάτια τοῦ μπροστὰ στὴν ὑπέρτατη κένωσι τοῦ Θεοῦ μὲ τὶς πραγματικές της διαστάσεις τὴν αἰωνιότητα τῆς Βασιλείας Του. «ΑΜΗΝ, ΛΕΓΩ ΣΟΙ, ΣΗΜΕΡΟΝ MET᾿ ΕΜΟΥ ΕΣΗ ΕΝ ΤΩ ΠΑΡΑΔΕΙΣΩ». Ποιά, ἄραγε, πιὸ αὐθεντικὴ μαρτυρία περιμένουν ν᾿ ἀκούσουν ἢ νὰ βροῦν ποτέ, ὅσοι μὲ δυσπιστία στέκονται μπροστὰ στὴ μεταθανάτια ὀντολογικὴ πραγματικότητα; Καὶ πόσους, ἀλήθεια, θὰ καταδικάση καὶ ἡ μετάνοια ἡ ἔστω ὄψιμος καὶ ἡ πίστις τοῦ ληστοῦ αὐτοῦ, ἀπὸ ἐκείνους ποὺ παρὰ τὶς κατακτήσεις τοῦ Ἰησοῦ μένουν ἀκόμη ἄπιστοι. Ὢ ναί. Ὅταν τὶς πύλες τοῦ Παραδείσου διασκελίζει πρῶτος ἕνας μέγιστος ἁμαρτωλὸς ἀνανήψας ἐγκαίρως, ποιὸς ἀπὸ μᾶς τοὺς ταλαίπωρους ἁμαρτωλούς της ζωῆς θὰ βρεῖ ποτὲ δικαίωσι γιὰ τὴν ἐμμονή του στὸν κόσμο τῆς ἁμαρτίας καὶ τῆς πτώσεως; Γιατί τὸ παράδειγμα τοῦ ληστοῦ ὄχι μόνο βεβαιώνει τὴν ὕπαρξι τῆς οὐράνιας Βασιλείας, ἀλλὰ καὶ πείθει πὼς ὅλοι, ἀνεξαιρέτως ὅλοι, ἔχουν δικαίωμα συμμετοχῆς στὴν αἰωνιότητα ἀρκεῖ νὰ τὸ θελήσουν καὶ ἀνάλογα νὰ πράξουν ὅσο εἶναι καιρός.

Καθὼς τώρα γιὰ τρίτη φορὰ ἀνοίγει τὸ στόμα Του ὁ Ἐσταυρωμένος ἀφήνει νὰ ξεπηδήσουν λόγοι στοργῆς καὶ προνοίας γιὰ τὴ μητέρα Του. «Ἰησοῦς οὖν ἰδὼν τὴν μητέρα καὶ τὸν μαθητὴν παρεστῶτα, ὃν ἠγάπα, λέγει τῇ μητρὶ αὐτοῦ: ΓΥΝΑΙ, ΙΔΟΥ Ο ΥΙΟΣ ΣΟΥ. Εἶτα λέγει τῷ μαθητῇ ΙΔΟΥ Η ΜΗΤΗΡ ΣΟΥ». Καμιὰ μητέρα στὸν κόσμο δὲν ἔδειξε τόση στοργὴ γιὰ τὸ παιδί της, καὶ καμιὰ μητέρα δὲν δέχθηκε τόση στοργὴ ἀπὸ τὸ παιδί της, ὅσο ἡ Παναγία. Κι ἔπρεπε στὶς τραγικὲς τοῦτες ὧρες τῆς μεγάλης Του ὀδύνης νὰ μιλήσει τόσο εὔγλωττα ὁ Ἰησοῦς, γιὰ ν᾿ ἀφήσῃ σὰν παρακαταθήκη σὲ ὅλους μας τὴν ἀνάγκη γιὰ ἰσόβιο σέβας καὶ φροντίδα γιὰ κείνους, ποὺ μᾶς χάρισαν τὴ ζωή.

Ὁ τέταρτος λόγος τοῦ Χριστοῦ ἀπ᾿ τὸν Σταυρὸ ἔχει μίαν ἀνείπωτη τραγικότητα καὶ δυσθεώρητο βάθος καὶ πλάτος. «ΘΕΕ ΜΟΥ, ΘΕΕ ΜΟΥ ΙΝΑ ΤΙ ΜΕ ΕΓΚΑΤΕΛΙΠΕΣ;». Αὐτὸς εἶναι ὁ δυσκολότερος λόγος, ποὺ κρύβει μέσα του ὠκεανὸ θεολογίας. Πολλοὶ τὸν ἐξήγησαν σὰν ξέσπασμα ἀπελπισμοῦ. Ἄλλοι σὰν γογγυσμὸ καὶ ἄλλοι σὰν ἀπογνώσεως φωνή. Ὄχι. Ὁ Κύριος δὲν ἐγόγγυσε ὅταν τὸν ἐγκατέλειψαν οἱ φίλοι, οὔτε ὅταν τὸν κατεδίκασαν ἀδίκως, οὔτε ὅταν τὸν ἐμαστίγωσαν. Παραπονεῖται τώρα γιὰ κάτι ποὺ τοῦ κοστίζει ἀκριβά. Κι αὐτὸ εἶναι ὁ χωρισμός Του, ἔστω καὶ πρόσκαιρος, ἀπὸ τὸν οὐράνιο Πατέρα. Ἕνας χωρισμὸς ποὺ ὀφείλεται στὴν ἁμαρτία, ποὺ θεληματικὰ σηκώνει στοὺς ὤμους Του ὁ ἀναμάρτητος. Γι᾿ αὐτὸ καὶ ὁ ἀπόστολος Παῦλος σημειώνει σὲ μία του ἐπιστολὴ πὼς ὁ Χριστὸς ἔγινε γιὰ χάρι μας κατάρα. Καὶ ἡ ἔκφρασις αὐτῆς τῆς κατάρας φάνηκε στοὺς λόγους Του αὐτούς, ποὺ εἶναι ἕνα αὐθόρμητο .ξέσπασμα ψυχικοῦ πόνου γιὰ τὴν ἐγκατάλειψι τοῦ Πατέρα, γιὰ τὸ ἀβυσσαλέο χάσμα ποὺ ἀνοίγει ἀνάμεσα στὸν ἄνθρωπο καὶ στὸν Θεὸ ἡ ἁμαρτία. Καὶ νὰ σκεφθῆ κανεὶς μὲ πόση εὐκολία ἐμεῖς δουλεύουμε στὴν ἁμαρτία καὶ ἀψηφοῦμε αὐτή της τὴν συνέπεια.

Μιὰ καὶ μόνη λέξις εἶναι ὁ κατὰ σειρὰν πέμπτος λόγος τοῦ Χριστοῦ. Μικρὴ ἀλλὰ περιεκτική. «ΔΙΨΩ». Ἦταν μία δίψα βασανιστική, σωματικὴ δίψα, ἀπότοκός της αἱμορραγίας καὶ τοῦ μαρτυρίου. Ἀλλὰ ἦταν καὶ μία ἄλλη ψυχικὴ δίψα τοῦ Ἐσταυρωμένου. Ἡ δίψα νὰ ἰδῆ τὰ ἀποστατήσαντα παιδιά Του νὰ ἐπιστρέφουν κοντά Του. Ἡ δίψα γιὰ τὴν σωτηρία τῶν σταυρωτῶν Του, γιὰ τὴν ἐξάπλωσι τοῦ Εὐαγγελίου, γιὰ τὸν ὀρθὸ προσανατολισμὸ τῶν ἀνθρώπων, γιὰ τὴν ἀξιοποίησι τῶν νέων, γιὰ τὴν ἀνάδειξι ἐκλεκτῶν ποιμένων στὴν Ἐκκλησία Του, γιὰ τὴν παγίωσι τῆς εἰρήνης στὸν κόσμο. Ἦταν δίψα γιὰ πνευματικὲς κατακτήσεις, γιὰ τὴν ἐπιβολὴ τῆς ἀγάπης παντοῦ, γιὰ τὴν στερέωσι τῆς πραγματικῆς δικαιοσύνης στὶς διανθρώπινες καὶ διεθνεῖς σχέσεις, γιὰ τὴ θεμελίωσι τοῦ πολιτισμοῦ πάνω στὴν κρηπίδα τῆς ἐν Χριστῷ ἐλευθερίας, γιὰ τὴν ἀναχαίτισι τοῦ βαρβαρισμοῦ, γιὰ τὴν ἐπικράτησι τῆς ἀλήθειας. Ἦταν ἀκόμα δίψα γιὰ τὴ δικαίωσι τῶν ἀνθρώπινων προσδοκιῶν, γιὰ τὴν κατίσχυσι τῆς ἀρετῆς, γιὰ τὴ λάμψι τοῦ φωτὸς στὴν οἰκουμένη. Κι εἶναι ὥρα τώρα νὰ διερωτηθοῦμε ἂν ὕστερα ἀπὸ 2.000 χρόνια σήμερα μποροῦμε νὰ λέμε πὼς αὐτή Του ἡ δίψα ἔσβησε, ἢ ἂν ἀντίθετα τὰ γεγονότα μᾶς ἀναγκάζουν νὰ παραδεχθοῦμε πὼς ὁ Ἰησοῦς καὶ σήμερα ἀκόμα διψάει…

«ΤΕΤΕΛΕΣΤΑΙ». Εἶναι ὁ προτελευταῖος, ἕκτος λόγος τῆς ἀγωνίας τοῦ Σταυροῦ. Ὅλα πιὰ ἐτελείωσαν. Τὸ φοβερὸ μαρτύριο, μὲ τοὺς ἐμπαιγμούς, τὶς εἰρωνεῖες, τὸ μαστίγωμα, τὴν προδοσία, τὴν ἐγκατάλειψι, τοὺς πόνους, τὴ χολή. Τὸ ποτήρι τῆς πίκρας τὸ ἤπιε μέχρι τέλους. Ὅλα πιὰ τέλειωσαν. Τὸ γιγάντιο ἔργο τῆς λυτρώσεως. Ὁ διάβολος νικήθηκε. Ὁ νόμος παρῆλθεν, ἡ χάρις ἐξέλαμψεν, ὅπως ψάλλει ἐπινίκια ἡ Ἐκκλησία. Τὸ αἷμα τοῦ Χριστοῦ μας ἐξηγόρασε ἀπὸ τὴ δουλεία τῆς ἁμαρτίας. Ὅλα τώρα τέλειωσαν. Οἱ προφητεῖες ἐκπληρώθηκαν κατὰ γράμμα, τὸ θέλημα τοῦ Πατέρα ἔγινε, ὁ κόσμος ὅλος σώθηκε. Καὶ δὲν μένει πιὰ παρὰ ὁ τελευταῖος λόγος.

«ΠΑΤΕΡ, ΕΙΣ ΧΕΙΡΑΣ ΣΟΥ ΠΑΡΑΤΙΘΕΜΑΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΜΟΥ». Αὐτὸς ὁ λόγος εἶναι μία Φωνὴ θριάμβου. Μὲ αὐτὴν ὁ Χριστὸς διακηρύσσει πὼς νίκησε τὴν ἁμαρτία. Ἀποθνήσκει ὄχι γιατί τὸ θέλουν οἱ ἐχθροί Του, ἀλλὰ γιατί τὸ θέλησεν αὐτός. Καὶ τώρα παραδίδοντας τὸ σῶμα Του στὸν θάνατο, γίνεται ὁ ἴδιος κυρίαρχός του θανάτου. Γι᾿ αὐτὸ τοῦ Κυρίου ὁ θάνατος γίνεται Ζωή, ποὺ διοχετεύεται στὶς ἀγωνιζόμενες ψυχὲς καὶ χαρίζει τὴ δυνατότητα τῆς νίκης στὴν κονίστρα τῆς ζωῆς.

newsbomb.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Απόφαση-σταθμός από το ΣτΕ | Σύνταξη 400 ευρώ για οφειλέτες με χρέη άνω των 30.000

Με απόφασή του, το Συμβούλιο της Επικρατείας εντάσσει τους οφειλέτες των Ταμείων που δεν θεμιλιώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης, στην ίδια κατηγορία με τους ανασφάλιστους υπερήλικες που δικαιούνται την προνοιακή σύνταξη του ΟΠΕΚΑ.

Το πλήρες ποσό της οποίας ανέρχεται στα 399,54 ευρώ για το 2024, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση του Δικαστηρίου, η προϋπόθεση για τη λήψη της σύνταξης από ανασφάλιστους υπερίληκες, που είναι να μη λαμβάνουν ή να μην δικαιούνται οι ίδιοι σύνταξη από οποιονδήποτε φορέα κοινωνικής ασφάλισης, συντρέχει και όταν οι ενδιαφερόμενοι είναι ασφαλισμένοι που δεν μπορούν να λάβουν σύνταξη από τον φορέα τους, λόγω του ότι έχουν οφειλές από ασφαλιστικές εισφορές οι οποίες υπερβαίνουν το εκάστατο οριζόμενο από το νόμο κατώτατο όριο οφειλών που συμψηφίζονται ή παρακρατούνται από τη σύνταξη και τις οποίες αδυνατούν να εξοφλήσουν.

Το όριο συμφηφισμού των χρεών με σύνταξη είναι ως τις 30.000 ευρώ για τους ασφαλισμένους του ΕΦΚΑ με χρέη από εργοδοτικές και ατομικές εισφορές, καθώς και από πλασματικά έτη, και ως 6.000 ευρώ για χρέη προς τον ΟΓΑ.

Πιο απλά, η απόφαση του ΣτΕ σημαίνει ότι οι οφειλέτες με χρέη ως 30.000 και ως 6.000 ευρώ δικαιούνται σύνταξη, καθώς οι οφειλέτες τους συμψηφίζονται με τη σύνταξη που θα λάβουν, ενώ αν τα χρέη τους υπερβαίνουν τις 30.000 ευρώ ή 6.000 ευρώ, αντίστοιχα, δικαιούνται να λάβουν τη σύνταξη του ανασφάλιστου από τον ΟΠΕΚΑ.

newsbomb.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Το Πάσχα της… ακρίβειας: 19% ακριβότερο το Πασχαλινό τραπέζι φέτος

Σύμφωνα με την ετήσια εκτίμηση του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας το κόστος φέτος -μετά από τιμοληψίες σε διάφορα καταστήματα– κυμαίνεται από 89,04€ έως 130,04€, ενώ πέρυσι ήταν από 76.53 ευρώ έως 109.03 ευρώ. Δηλαδή κατέγραψε αύξηση από 16,3 έως 19,3%.

«Χρυσός» ο οβελίας

Είναι χαρακτηριστικό ότι στο αρνί η αύξηση φτάνει το 15,1%, στο κατσίκι το 25,1 σε σχέση με πέρυσι, ενώ πρωταθλητής των ανατιμήσεων είναι το ελαιόλαδο, που αυξήθηκε κατά 45,1%.

Δεν είναι λίγοι οι καταναλωτές που κατευθύνονται σε άλλα είδη κρεάτων όπως χοιρινό που είναι πολύ πιο οικονομικό.

«Οι τιμές είναι 12, 13 ευρώ αρνί κατσίκι, καλές τιμές, μπριζολίτσες, χοιρινά έχω 5 ευρώ, 6 ευρώ» ανέφερε κρεοπώλης.

Έως 166,6 ευρώ το κόστος του πασχαλινού τραπεζιού για 5μελή οικογένεια

Η πρωινή εκπομπή του OPEN… έστρωσε ενδεικτικά το τραπέζι της Κυριακής για 5 άτομα: Με αρνί 6 κιλών, κόστους από 60 έως 90 ευρώ, κοκορέτσι, ανθότυρο, γραβιέρα, τυρόπιτα για όλους, σαλάτες, ψωμί, γλυκό, μπύρες, αναψυκτικά και βαμμένα αυγά. Συνολικά χρειάστηκαν από 136.66 έως 166.66 ευρώ.

«Φωτιά» και στα σοκολατένια αυγά

«Φωτιά» έχουν πάρει και οι τιμές στα σοκολατένια αυγά, λόγω της μεγάλης αύξησης που καταγράφει διεθνώς η τιμή του κακάο. «Προσπαθούμε με όσο λιγότερα, να κάνουμε αυτά που είναι να κάνουμε και τα έθιμα για το Πάσχα και όλα αλλά με λιγότερα, με σύνεση», ανέφερε πολίτης στο OPEN. Δεν είναι λίγοι οι καταναλωτές που αφήνουν τις αγορές τους για την τελευταία στιγμή  αναμένοντας μειωμένες τιμές.

ethnos.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΚΑΒΑΛΑ

Φεστιβάλ Φιλίππων | Πρεμιέρα 8 Ιουλίου με “Piaf! the show”

Με ένα εκατομμύριο θεατές σε 30 χώρες και διθυραμβικές κριτικές η παράσταση PIAF! THE SHOW συνεχίζει για τρίτη χρονιά την παγκόσμια περιοδεία της και έρχεται τον Ιούλιο σε επιλεγμένα θέατρα σε Ελλάδα και Κύπρο μεταξύ των οποίων και στο αρχαίο θέατρο των Φιλίππων το Σάββατο 8 Ιουλίου οπότε και κάνει πρεμιέρα η φετινή διοργάνωση του ομώνυμου φεστιβάλ.

Η μουσικοθεατρική παράσταση, που έκανε πρεμιέρα στο Παρίσι το 2015 για τα 100 χρόνια από τη γέννηση της Εντίθ Πιαφ, είναι δημιουργία του Γάλλου παραγωγού και σκηνοθέτη Gil Marsala, ενώ τον ρόλο της Εντιθ Πιαφ ερμηνεύει η Anne Carrere, μία από τις σπουδαιότερες φωνές της σύγχρονης γαλλικής σκηνής. Η επιτυχία του PIAF! THE SHOW συνοψίζεται στα λόγια του Charles Dumont, συνθέτη του «Non, je ne regrette rien» και δεκάδων άλλων σπουδαίων τραγουδιών της Piaf: «Είναι η καλύτερη παράσταση που έγινε ποτέ για τη ζωή της Edith Piaf»!

Θα δούμε ακόμη:

«Ειρήνη» του Αριστοφάνη

Τολμηρή, ανατρεπτική…σίγουρα απρόσμενη είναι η επιλογή του Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη να ερμηνεύσει τον ρόλο του Τρυγαίου ο cult και αμφιλεγόμενος τραγουδοποιός Τζίμης Πανούση στην παράσταση του Εθνικού Θεάτρου. Μια πρωτότυπη μουσική παράσταση –κάτι σαν σύγχρονη όπερα– μας προτείνει ο Νίκος Κυπουργός και στο θίασο συμπράττουν ο βαρύτονος Τάσης Χριστογιαννόπουλος, η μέτζο σοπράνο Ειρήνη Καράγιαννη και οι καλλίφωνοι ηθοποιοί Νάντια Κοντογεώργη, Ευαγγελία Καρακατσάνη, Γιασεμί Κηλαηδόνη, Μαρίνα Σάττι, Νίκος Καρδώνης, Ηλίας Κουνέλας κ.ά. Ο Δημοσθένης Παπαμάρκου (συγγραφέας του πολυσυζητημένου «Γκιακ» ) υπογράφει το λιμπρέτο

«Μήδεια» του Ευριπίδη

Από σεξπιρική στρίγκλα που αναζητά το δαμαστή της μεταμορφώνεται σε τραγική ερωτευμένη και προδομένη μητροκτόνο η Μαρία Ναυπλιώτου. Μαζί με τον Χάρη Φραγκούλη που κρατά το ρόλο του Ιάσονα διαθέτουν όχι μόνο το σφρίγος αλλά και την γοητεία για να ερμηνεύσουν τους συγκεκριμένους ρόλους. Η παράσταση έχει την υπογραφή της Μαριάννας Κάλμπαρη και είναι συμπαραγωγή του Θεάτρου Καρόλου Κουν, στο οποίο είναι καλλιτεχνική διευθύντρια, και του ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων. Το καστ συμπληρώνουν οι: Αλεξάνδρα Καζάζου, Φωτεινή Μπαξεβάνη, Θεοδώρα Τζήμου, Σύρμω Κεκέ, Ιωάννα Μαυρέα, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Αλέξανδρος Μυλωνάς, Γεράσιμος Γεννατάς, Δημήτρης Πασσάς και σπουδάστριες της Δραματικής Σχολής του Θεάτρου Τέχνης.

«Επτά επί Θήβας» του Αισχύλου

Είμαστε άνθρωποι και αυτό που μας ενώνει είναι η κοινή ανθρώπινη μοίρα. Έρεαν τα μηνύματα του έργου μέσα από τη στιβαρή σκηνοθεσία του Τσέζαρις Γκραουζίνις στην περσινή παράσταση του ΚΘΒΕ. Το ίδιο και η ερμηνεία του Γιάννη Στάνκογλου στον ρόλο του Ετεοκλή έρεε αβίαστα, εμφορούνταν από βάθος και γνώση. Από τη φετινή διανομή απουσιάζει η Νάντια Κοντογιώργη που θα την δούμε όπως αναφέραμε παραπάνω στην «Ειρήνη» του Εθνικού Θεάτρου. Τους υπόλοιπους ρόλους ερμηνεύουν οι: Κλειώ-Δανάη Οθωναίου (Αντιγόνη ), Ιώβη Φραγκάτου (Ισμήνη ), Γιώργος Καύκας (Άγγελος ), Αλέξανδρος Τσακίρης (Κήρυκας ).

Ξαρχάκος – Πρωτοψάλτη

Η αφορμή δόθηκε από το ίδιο το κοινό στη συναυλία του «Όλοι Μαζί Μπορούμε» την περασμένη χρονιά στο Καλλιμάρμαρο. Όσοι βρέθηκαν εκεί θα θυμούνται τη βραδιά για χρόνια και θα έχουν να λένε «Ήμουν κι εγώ εκεί». Η συναυλία τότε συγκέντρωσε 50.000 θεατές και 100 τόνους τροφίμων και έφερε μαζί πολλούς σημαντικούς καλλιτέχνες.

Μεταξύ αυτών και η Άλκηστις Πρωτοψάλτη που τραγούδησε υπό τη διεύθυνση του Σταύρου Ξαρχάκου – έτσι έγινε η αρχή. Φέτος οι δύο σπουδαίοι καλλιτέχνες θα συνεργαστούν σε μια μουσική συνάντηση υψηλού επιπέδου.

Ο Σταύρος Ξαρχάκος θα βρίσκεται επί σκηνής μαζί με την Πρωτοψάλτη σε ένα πρόγραμμα που θα διευθύνει ο ίδιος, και κατά την διάρκεια του οποίου θα ακουστούν τα ωραιότερα τραγούδια του, χρωματισμένα φυσικά με την χαρακτηριστική πληθωρική ερμηνεία της Άλκηστις. Μαζί τους θα βρίσκεται δεκαμελής ορχήστρα αποτελούμενη από εκλεκτούς μουσικούς.

Μικρούτσικος – Μουμουλίδης

Το «Ταξίδι στο Σταυρό του Νότου» με όχημα τη μουσική του Θάνου Μικρούτσικου και τον ποιητικό λόγο του Νίκου Καββαδία παρουσιάζεται την Παρασκευή 14 και το Σάββατο 15 Ιουλίου σε νέα επεξεργασία στο Αρχαίο Θέατρο των Φιλίππων με αποσκευές τα εγκωμιαστικά και γεμάτα συγκίνηση σχόλια κριτικών και θεατών.

Ο Θέμης Μουμουλίδης, εμπνευστής και σκηνοθέτης της παράστασης που έκανε την πρεμιέρα της στο θέατρο Badminton τον Ιανουάριο του 2016 ενθουσιάζοντας το κοινό που – ξεπέρασε τους 50.000 θεατές – θα μας παρουσιάσει σε περιοδεία την ανανεωμένη εκδοχή της, φωτίζοντας νέες εκφάνσεις της λεπτής δραματουργίας που συνθέτουν τη ζωή και το έργο του ποιητή.

Η κινηματογραφικής σύλληψης αφήγηση της παράστασης ζωντανεύει με τις ερμηνείες των Θάνου Mικρούτσικου, Στέλιου Μάινα, Σταύρου Ζαλμά, Ελισάβετ Μουτάφη, Νίκου Αρβανίτη, Μαριάννας Πολυχρονίδη, Ιωάννη Παπαζήση, Μαρούσκας Παναγιωτοπούλου, Κώστα Φαλελάκη και 20 ακόμη ηθοποιών, χορευτών μουσικών επί σκηνής. Η πραγματικότητα βυθίζεται στον κόσμο του φανταστικού καθώς επιχειρεί να φωτίσει τις διασυνδέσεις αλλά και τις εκλεκτικές συγγένειες του Καββαδία με μεγάλες προσωπικότητες της εποχής του.

Ένα εξαιρετικό μουσικό σύνολο επί σκηνής οδηγούν τον Θάνο Μικρούτσικο, την Ρίτα Αντωνοπούλου και τον Κώστα Θωμαΐδη που ως τραγουδιστές αλλά και ως δρώντα πρόσωπα, ερμηνεύουν τα κλασικά, αγαπημένα σε τρεις γενιές τραγούδια.

Διεθνές Εργαστήρι Αρχαίου Δράματος

Το Φεστιβάλ Φιλίππων γιορτάζοντας φέτος την επέτειο των 60 χρόνων του οργανώνει ένα Διεθνές Εργαστήρι Αρχαίου Δράματος με έδρα τις Κρηνίδες Καβάλας.

Πέντε νέες ομάδες θα εργαστούν στην περιοχή από τις 20 Ιουλίου και οι παραστάσεις που θα προκύψουν-όλες βασισμένες στο αρχαίο δράμα- θα παρουσιαστούν στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων 9 και 10 Αυγούστου.
Οι δοκιμές και όλη η προετοιμασία της κάθε παράστασης θα λειτουργούν σαν ανοιχτό εργαστήρι για όποιον ενδιαφέρεται να τις παρακολουθήσει και ιδιαίτερα για φοιτητές/τριες και απόφοιτους Τμημάτων Θεάτρου και Θεατρικών Σπουδών καθώς και Δραματικών Σχολών. Το ίδιο ανοιχτά θα είναι και τα ξεχωριστά workshops τα οποία θα πραγματοποιήσουν οι σκηνοθέτες των ομάδων-Ιόλη Ανδρεάδη, Σίλβια Λιούλιου, Γεωργία Μαυραγάνη, Γιάννης Ρήγας και Laura Tesman-παρουσιάζοντας τον τρόπο δουλειάς τους σχετικά με την παράσταση που πρόκειται να δημιουργήσουν.

Στην πόλη της Καβάλας

Τέλος το Φεστιβάλ, όπως κάθε χρόνο από τότε που το ανέλαβε ο Θοδωρής Γκόνης, θα υποδεχθεί και μια σειρά από παραστάσεις και συναυλίες και μέσα στην πόλη της Καβάλας κυρίως στο Φρούριο αλλά και στο οικόπεδο Κρέη. Πρόκειται για παραστάσεις από το ΚΘΒΕ («Ασκητική» του Καζαντζάκη) και άλλων εμπορικών σχημάτων αλλά και συναυλίες κυρίως νέων καλλιτεχνών που παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον.

Έτοιμοι λοιπόν για την επίσημη ανακοίνωση του πλήρους προγράμματος αλλά και για την έναρξη των παραστάσεων στις 8 Ιουλίου.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Οι επτά λόγοι του Χριστού επί του Σταυρού

O Νυμφίος Χριστός που έφτασε στο αποκορύφωμα της ανθρώπινης ταπεινώσεως πάνω στον Σταυρό. Και τώρα κείται νεκρός,

Ιδιαίτερη σημασία και ξεχωριστή πνευματική βαρύτητα έχουν οι επτὰ λόγοι Του, σαν διαθήκη Του.

Αναλυτικά

Ὁ πρῶτος λόγος ἀκούσθηκε τὶς πρῶτες κιόλας στιγμὲς τῆς σταυρώσεως. Κι ἐνῶ πάνω σὲ κεῖνον τὸν λόφο ἀποκορυφώνεται ἡ ἔσχατη κραιπάλη καὶ μανία τῶν ἀνθρώπων, ποὺ καρφώνουν, βρίζουν καὶ βλασφημοῦν τὸν Ἀναμάρτητο, Ἐκεῖνος ἐκδηλώνει ἀνάμεσα ἀπ᾿ τοὺς φρικτοὺς πόνους τοῦ σώματος καὶ τῆς ψυχῆς Τοῦ τὴν ὑπέρτατη ἀγάπη Του γιὰ τοὺς παραστρατημένους. «ΠΑΤΕΡ, ΑΦΕΣ ΑΥΤΟΙΣ, ΟΥ ΓΑΡ ΟΙΔΑΣΙ ΤΙ ΠΟΙΟΥΣΙ». Αὐτὴ εἶναι ἡ ἀπάντησί Του στὴν ἀνθρώπινη κακία. Στὴν ἄβυσσο τῆς ψυχικῆς πυρώσεως, ἀντιπαρατάσσεται τὸ μεγαλεῖο τῆς θείας συγγνώμης, ποὺ βρίσκει, στὶς τραγικὲς τοῦτες ὧρες, λόγους ἀφέσεως καὶ μεσιτείας γιὰ κείνους πού, ἐκτροχιασμένοι ἀπὸ τὴ μέθη τῆς ἔκδικησεως καὶ τοῦ φθόνου, εἶχαν αὐτοκαταδικασθῆ στὴν ἴδια τὴν ταλαίπωρη συνείδησί τους, τὴν βάναυσα κακοποιημένη. Ὁ πρῶτος λόγος τοῦ Σταυροῦ εἶναι ἡ ἔμπρακτη ἐφαρμογὴ καὶ ἐπικύρωσις τοῦ μοναδικοῦ στὸν κόσμον ὅλο κηρύγματος ποὺ ἀκούσθηκε ποτὲ στὸν πλανήτη μας. Τοῦ κηρύγματος τῆς ἀφειδώλευτης καὶ γνήσιας ἀγάπης πρὸς ὅλους, καὶ πρὸς αὐτοὺς ἀκόμη τοὺς ἐχθρούς μας. Ἦταν μία δέησι καὶ ἱκεσία, μὲ ἐπίκλησι σὰν ἐλαφρυντικοῦ της ἀγνοίας, ὑπὲρ τῶν διωκτῶν καὶ δημίων Του, ἔτσι γιὰ νὰ ἀντηχεῖ ἔκτοτε σὲ ὅλα τὰ πλάτη καὶ μήκη τῆς γῆς ὁ ἀπόηχός της, ἐμπνέοντος τὶς μυριάδες τῶν χριστιανῶν, ποὺ θὰ ἤθελαν, μιμούμενοι τὸν ἀρχηγό Τους, νὰ δείξουν πὼς μποροῦν νὰ νικοῦν τὸ κακὸ μὲ τὸ καλό, τὴ μοχθηρία μὲ τὴν ἀγάπη, τὸ συμφέρον μὲ τὴν ἀνιδιοτέλεια.

Ὁ δεύτερος λόγος τοῦ Σταυροῦ εἶναι ἀπάντησις σὲ μία φωνὴ μετανοίας καὶ πίστεως. Στὴ φωνὴ τοῦ εὐγνώμονος ληστοῦ, ποὺ ἀνοίγει τὰ μάτια τοῦ μπροστὰ στὴν ὑπέρτατη κένωσι τοῦ Θεοῦ μὲ τὶς πραγματικές της διαστάσεις τὴν αἰωνιότητα τῆς Βασιλείας Του. «ΑΜΗΝ, ΛΕΓΩ ΣΟΙ, ΣΗΜΕΡΟΝ MET᾿ ΕΜΟΥ ΕΣΗ ΕΝ ΤΩ ΠΑΡΑΔΕΙΣΩ». Ποιά, ἄραγε, πιὸ αὐθεντικὴ μαρτυρία περιμένουν ν᾿ ἀκούσουν ἢ νὰ βροῦν ποτέ, ὅσοι μὲ δυσπιστία στέκονται μπροστὰ στὴ μεταθανάτια ὀντολογικὴ πραγματικότητα; Καὶ πόσους, ἀλήθεια, θὰ καταδικάση καὶ ἡ μετάνοια ἡ ἔστω ὄψιμος καὶ ἡ πίστις τοῦ ληστοῦ αὐτοῦ, ἀπὸ ἐκείνους ποὺ παρὰ τὶς κατακτήσεις τοῦ Ἰησοῦ μένουν ἀκόμη ἄπιστοι. Ὢ ναί. Ὅταν τὶς πύλες τοῦ Παραδείσου διασκελίζει πρῶτος ἕνας μέγιστος ἁμαρτωλὸς ἀνανήψας ἐγκαίρως, ποιὸς ἀπὸ μᾶς τοὺς ταλαίπωρους ἁμαρτωλούς της ζωῆς θὰ βρεῖ ποτὲ δικαίωσι γιὰ τὴν ἐμμονή του στὸν κόσμο τῆς ἁμαρτίας καὶ τῆς πτώσεως; Γιατί τὸ παράδειγμα τοῦ ληστοῦ ὄχι μόνο βεβαιώνει τὴν ὕπαρξι τῆς οὐράνιας Βασιλείας, ἀλλὰ καὶ πείθει πὼς ὅλοι, ἀνεξαιρέτως ὅλοι, ἔχουν δικαίωμα συμμετοχῆς στὴν αἰωνιότητα ἀρκεῖ νὰ τὸ θελήσουν καὶ ἀνάλογα νὰ πράξουν ὅσο εἶναι καιρός.

Καθὼς τώρα γιὰ τρίτη φορὰ ἀνοίγει τὸ στόμα Του ὁ Ἐσταυρωμένος ἀφήνει νὰ ξεπηδήσουν λόγοι στοργῆς καὶ προνοίας γιὰ τὴ μητέρα Του. «Ἰησοῦς οὖν ἰδὼν τὴν μητέρα καὶ τὸν μαθητὴν παρεστῶτα, ὃν ἠγάπα, λέγει τῇ μητρὶ αὐτοῦ: ΓΥΝΑΙ, ΙΔΟΥ Ο ΥΙΟΣ ΣΟΥ. Εἶτα λέγει τῷ μαθητῇ ΙΔΟΥ Η ΜΗΤΗΡ ΣΟΥ». Καμιὰ μητέρα στὸν κόσμο δὲν ἔδειξε τόση στοργὴ γιὰ τὸ παιδί της, καὶ καμιὰ μητέρα δὲν δέχθηκε τόση στοργὴ ἀπὸ τὸ παιδί της, ὅσο ἡ Παναγία. Κι ἔπρεπε στὶς τραγικὲς τοῦτες ὧρες τῆς μεγάλης Του ὀδύνης νὰ μιλήσει τόσο εὔγλωττα ὁ Ἰησοῦς, γιὰ ν᾿ ἀφήσῃ σὰν παρακαταθήκη σὲ ὅλους μας τὴν ἀνάγκη γιὰ ἰσόβιο σέβας καὶ φροντίδα γιὰ κείνους, ποὺ μᾶς χάρισαν τὴ ζωή.

Ὁ τέταρτος λόγος τοῦ Χριστοῦ ἀπ᾿ τὸν Σταυρὸ ἔχει μίαν ἀνείπωτη τραγικότητα καὶ δυσθεώρητο βάθος καὶ πλάτος. «ΘΕΕ ΜΟΥ, ΘΕΕ ΜΟΥ ΙΝΑ ΤΙ ΜΕ ΕΓΚΑΤΕΛΙΠΕΣ;». Αὐτὸς εἶναι ὁ δυσκολότερος λόγος, ποὺ κρύβει μέσα του ὠκεανὸ θεολογίας. Πολλοὶ τὸν ἐξήγησαν σὰν ξέσπασμα ἀπελπισμοῦ. Ἄλλοι σὰν γογγυσμὸ καὶ ἄλλοι σὰν ἀπογνώσεως φωνή. Ὄχι. Ὁ Κύριος δὲν ἐγόγγυσε ὅταν τὸν ἐγκατέλειψαν οἱ φίλοι, οὔτε ὅταν τὸν κατεδίκασαν ἀδίκως, οὔτε ὅταν τὸν ἐμαστίγωσαν. Παραπονεῖται τώρα γιὰ κάτι ποὺ τοῦ κοστίζει ἀκριβά. Κι αὐτὸ εἶναι ὁ χωρισμός Του, ἔστω καὶ πρόσκαιρος, ἀπὸ τὸν οὐράνιο Πατέρα. Ἕνας χωρισμὸς ποὺ ὀφείλεται στὴν ἁμαρτία, ποὺ θεληματικὰ σηκώνει στοὺς ὤμους Του ὁ ἀναμάρτητος. Γι᾿ αὐτὸ καὶ ὁ ἀπόστολος Παῦλος σημειώνει σὲ μία του ἐπιστολὴ πὼς ὁ Χριστὸς ἔγινε γιὰ χάρι μας κατάρα. Καὶ ἡ ἔκφρασις αὐτῆς τῆς κατάρας φάνηκε στοὺς λόγους Του αὐτούς, ποὺ εἶναι ἕνα αὐθόρμητο .ξέσπασμα ψυχικοῦ πόνου γιὰ τὴν ἐγκατάλειψι τοῦ Πατέρα, γιὰ τὸ ἀβυσσαλέο χάσμα ποὺ ἀνοίγει ἀνάμεσα στὸν ἄνθρωπο καὶ στὸν Θεὸ ἡ ἁμαρτία. Καὶ νὰ σκεφθῆ κανεὶς μὲ πόση εὐκολία ἐμεῖς δουλεύουμε στὴν ἁμαρτία καὶ ἀψηφοῦμε αὐτή της τὴν συνέπεια.

Μιὰ καὶ μόνη λέξις εἶναι ὁ κατὰ σειρὰν πέμπτος λόγος τοῦ Χριστοῦ. Μικρὴ ἀλλὰ περιεκτική. «ΔΙΨΩ». Ἦταν μία δίψα βασανιστική, σωματικὴ δίψα, ἀπότοκός της αἱμορραγίας καὶ τοῦ μαρτυρίου. Ἀλλὰ ἦταν καὶ μία ἄλλη ψυχικὴ δίψα τοῦ Ἐσταυρωμένου. Ἡ δίψα νὰ ἰδῆ τὰ ἀποστατήσαντα παιδιά Του νὰ ἐπιστρέφουν κοντά Του. Ἡ δίψα γιὰ τὴν σωτηρία τῶν σταυρωτῶν Του, γιὰ τὴν ἐξάπλωσι τοῦ Εὐαγγελίου, γιὰ τὸν ὀρθὸ προσανατολισμὸ τῶν ἀνθρώπων, γιὰ τὴν ἀξιοποίησι τῶν νέων, γιὰ τὴν ἀνάδειξι ἐκλεκτῶν ποιμένων στὴν Ἐκκλησία Του, γιὰ τὴν παγίωσι τῆς εἰρήνης στὸν κόσμο. Ἦταν δίψα γιὰ πνευματικὲς κατακτήσεις, γιὰ τὴν ἐπιβολὴ τῆς ἀγάπης παντοῦ, γιὰ τὴν στερέωσι τῆς πραγματικῆς δικαιοσύνης στὶς διανθρώπινες καὶ διεθνεῖς σχέσεις, γιὰ τὴ θεμελίωσι τοῦ πολιτισμοῦ πάνω στὴν κρηπίδα τῆς ἐν Χριστῷ ἐλευθερίας, γιὰ τὴν ἀναχαίτισι τοῦ βαρβαρισμοῦ, γιὰ τὴν ἐπικράτησι τῆς ἀλήθειας. Ἦταν ἀκόμα δίψα γιὰ τὴ δικαίωσι τῶν ἀνθρώπινων προσδοκιῶν, γιὰ τὴν κατίσχυσι τῆς ἀρετῆς, γιὰ τὴ λάμψι τοῦ φωτὸς στὴν οἰκουμένη. Κι εἶναι ὥρα τώρα νὰ διερωτηθοῦμε ἂν ὕστερα ἀπὸ 2.000 χρόνια σήμερα μποροῦμε νὰ λέμε πὼς αὐτή Του ἡ δίψα ἔσβησε, ἢ ἂν ἀντίθετα τὰ γεγονότα μᾶς ἀναγκάζουν νὰ παραδεχθοῦμε πὼς ὁ Ἰησοῦς καὶ σήμερα ἀκόμα διψάει…

«ΤΕΤΕΛΕΣΤΑΙ». Εἶναι ὁ προτελευταῖος, ἕκτος λόγος τῆς ἀγωνίας τοῦ Σταυροῦ. Ὅλα πιὰ ἐτελείωσαν. Τὸ φοβερὸ μαρτύριο, μὲ τοὺς ἐμπαιγμούς, τὶς εἰρωνεῖες, τὸ μαστίγωμα, τὴν προδοσία, τὴν ἐγκατάλειψι, τοὺς πόνους, τὴ χολή. Τὸ ποτήρι τῆς πίκρας τὸ ἤπιε μέχρι τέλους. Ὅλα πιὰ τέλειωσαν. Τὸ γιγάντιο ἔργο τῆς λυτρώσεως. Ὁ διάβολος νικήθηκε. Ὁ νόμος παρῆλθεν, ἡ χάρις ἐξέλαμψεν, ὅπως ψάλλει ἐπινίκια ἡ Ἐκκλησία. Τὸ αἷμα τοῦ Χριστοῦ μας ἐξηγόρασε ἀπὸ τὴ δουλεία τῆς ἁμαρτίας. Ὅλα τώρα τέλειωσαν. Οἱ προφητεῖες ἐκπληρώθηκαν κατὰ γράμμα, τὸ θέλημα τοῦ Πατέρα ἔγινε, ὁ κόσμος ὅλος σώθηκε. Καὶ δὲν μένει πιὰ παρὰ ὁ τελευταῖος λόγος.

«ΠΑΤΕΡ, ΕΙΣ ΧΕΙΡΑΣ ΣΟΥ ΠΑΡΑΤΙΘΕΜΑΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΜΟΥ». Αὐτὸς ὁ λόγος εἶναι μία Φωνὴ θριάμβου. Μὲ αὐτὴν ὁ Χριστὸς διακηρύσσει πὼς νίκησε τὴν ἁμαρτία. Ἀποθνήσκει ὄχι γιατί τὸ θέλουν οἱ ἐχθροί Του, ἀλλὰ γιατί τὸ θέλησεν αὐτός. Καὶ τώρα παραδίδοντας τὸ σῶμα Του στὸν θάνατο, γίνεται ὁ ἴδιος κυρίαρχός του θανάτου. Γι᾿ αὐτὸ τοῦ Κυρίου ὁ θάνατος γίνεται Ζωή, ποὺ διοχετεύεται στὶς ἀγωνιζόμενες ψυχὲς καὶ χαρίζει τὴ δυνατότητα τῆς νίκης στὴν κονίστρα τῆς ζωῆς.

newsbomb.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Απόφαση-σταθμός από το ΣτΕ | Σύνταξη 400 ευρώ για οφειλέτες με χρέη άνω των 30.000

Με απόφασή του, το Συμβούλιο της Επικρατείας εντάσσει τους οφειλέτες των Ταμείων που δεν θεμιλιώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης, στην ίδια κατηγορία με τους ανασφάλιστους υπερήλικες που δικαιούνται την προνοιακή σύνταξη του ΟΠΕΚΑ.

Το πλήρες ποσό της οποίας ανέρχεται στα 399,54 ευρώ για το 2024, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση του Δικαστηρίου, η προϋπόθεση για τη λήψη της σύνταξης από ανασφάλιστους υπερίληκες, που είναι να μη λαμβάνουν ή να μην δικαιούνται οι ίδιοι σύνταξη από οποιονδήποτε φορέα κοινωνικής ασφάλισης, συντρέχει και όταν οι ενδιαφερόμενοι είναι ασφαλισμένοι που δεν μπορούν να λάβουν σύνταξη από τον φορέα τους, λόγω του ότι έχουν οφειλές από ασφαλιστικές εισφορές οι οποίες υπερβαίνουν το εκάστατο οριζόμενο από το νόμο κατώτατο όριο οφειλών που συμψηφίζονται ή παρακρατούνται από τη σύνταξη και τις οποίες αδυνατούν να εξοφλήσουν.

Το όριο συμφηφισμού των χρεών με σύνταξη είναι ως τις 30.000 ευρώ για τους ασφαλισμένους του ΕΦΚΑ με χρέη από εργοδοτικές και ατομικές εισφορές, καθώς και από πλασματικά έτη, και ως 6.000 ευρώ για χρέη προς τον ΟΓΑ.

Πιο απλά, η απόφαση του ΣτΕ σημαίνει ότι οι οφειλέτες με χρέη ως 30.000 και ως 6.000 ευρώ δικαιούνται σύνταξη, καθώς οι οφειλέτες τους συμψηφίζονται με τη σύνταξη που θα λάβουν, ενώ αν τα χρέη τους υπερβαίνουν τις 30.000 ευρώ ή 6.000 ευρώ, αντίστοιχα, δικαιούνται να λάβουν τη σύνταξη του ανασφάλιστου από τον ΟΠΕΚΑ.

newsbomb.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Το Πάσχα της… ακρίβειας: 19% ακριβότερο το Πασχαλινό τραπέζι φέτος

Σύμφωνα με την ετήσια εκτίμηση του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας το κόστος φέτος -μετά από τιμοληψίες σε διάφορα καταστήματα– κυμαίνεται από 89,04€ έως 130,04€, ενώ πέρυσι ήταν από 76.53 ευρώ έως 109.03 ευρώ. Δηλαδή κατέγραψε αύξηση από 16,3 έως 19,3%.

«Χρυσός» ο οβελίας

Είναι χαρακτηριστικό ότι στο αρνί η αύξηση φτάνει το 15,1%, στο κατσίκι το 25,1 σε σχέση με πέρυσι, ενώ πρωταθλητής των ανατιμήσεων είναι το ελαιόλαδο, που αυξήθηκε κατά 45,1%.

Δεν είναι λίγοι οι καταναλωτές που κατευθύνονται σε άλλα είδη κρεάτων όπως χοιρινό που είναι πολύ πιο οικονομικό.

«Οι τιμές είναι 12, 13 ευρώ αρνί κατσίκι, καλές τιμές, μπριζολίτσες, χοιρινά έχω 5 ευρώ, 6 ευρώ» ανέφερε κρεοπώλης.

Έως 166,6 ευρώ το κόστος του πασχαλινού τραπεζιού για 5μελή οικογένεια

Η πρωινή εκπομπή του OPEN… έστρωσε ενδεικτικά το τραπέζι της Κυριακής για 5 άτομα: Με αρνί 6 κιλών, κόστους από 60 έως 90 ευρώ, κοκορέτσι, ανθότυρο, γραβιέρα, τυρόπιτα για όλους, σαλάτες, ψωμί, γλυκό, μπύρες, αναψυκτικά και βαμμένα αυγά. Συνολικά χρειάστηκαν από 136.66 έως 166.66 ευρώ.

«Φωτιά» και στα σοκολατένια αυγά

«Φωτιά» έχουν πάρει και οι τιμές στα σοκολατένια αυγά, λόγω της μεγάλης αύξησης που καταγράφει διεθνώς η τιμή του κακάο. «Προσπαθούμε με όσο λιγότερα, να κάνουμε αυτά που είναι να κάνουμε και τα έθιμα για το Πάσχα και όλα αλλά με λιγότερα, με σύνεση», ανέφερε πολίτης στο OPEN. Δεν είναι λίγοι οι καταναλωτές που αφήνουν τις αγορές τους για την τελευταία στιγμή  αναμένοντας μειωμένες τιμές.

ethnos.gr

Continue Reading

espa logo

espa_logo_en