ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Τσίπρας | Με δυο ομιλίες άλλαξε την ατζέντα

Διέψευσε σενάρια συγκυβέρνησης στην ΚΟ και σκιαγράφησε τον εναλλακτικό δρόμο στην Ώρα της Οικονομίας

Ο Αλέξης Τσίπρας μίλησε σε μια μέρα δυο φορές, απευθυνόμενος το μεσημέρι της Τρίτης ατην Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ και συνεχίζοντας το βράδυ στην Ώρα της Οικονομίας. Οι δυο αυτές ομιλίες του Αλέξη Τσίπρα κινήθηκαν στο ίδιο μήκος κύματος ενδεικτικό του κλίματος που θέλει να δημιουργήσει και της νέας ατζέντας που προσπαθεί να επιβάλλει. Αναφέρθηκε επιγραμματικά στα αποτελέσματα του κυβερνητικού έργου και της διαπραγμάτευσης και επέλεξε να εστιάσει στον παράλληλο δρόμο που χαράσσει η κυβέρνηση και τον οποίο θα παρουσιάσει τον Μάρτιο, μετά τη δεύτερη αξιολόγηση και την ελάφρυνση του χρέους.

Με προσεκτικά διατυπωμένες αναφορές ο Αλέξης Τσίπρας επιχείρησε να στρέψει την προσοχή όλων στο επόμενο έτος και τις δράσεις που σκοπεύει να αναλάβει η κυβέρνηση, στέλνοντας ταυτόχρονα μήνυμα τόσο στο ακροατήριο του συνεδρίου και τους εταίρους, όσο και στο εσωκομματικό, ότι η κυβέρνηση δεν θα παρεκκλίνει από τους σχεδιασμούς της για την εφαρμογή μέτρων που θα απαλύνουν τις επιπτώσεις του Μνημονίου και δράσεων που θα εμφυσήσουν αναπτυξιακή δυναμική στην οικονομία.

Απέφυγε καθ όλη τη διάρκεια της ομιλίας του στο συνέδριο να απευθυνθεί στη στάση της αντιπολίτευσης και στο συμβούλιο των πολιτικών αρχηγών καθώς και στα σενάρια συγκυβέρνησης, ενώ στην ομιλία του στην ΚΟ φρόντισε να τα διαψεύσει.

Μεταξύ άλλων ο Αλέξης Τσίπρας επισήμανε:

Θα σας το πω επιγραμματικά: αν το 2015 ήταν το έτος της σταθεροποίησης της χώρας στην Ευρωζώνη, το έτος του τέλους του «Grexit», το 2016 θα είναι η χρονιά αφετηρίας για την έξοδο από την κρίση.

Θα είναι η χρονιά που θα εδραιώσει τη μακροπρόθεσμη πολιτική, οικονομική και κοινωνική σταθερότητα στον τόπο μας.

Διότι η μόνη, απαρέγκλιτη και αναντικατάστατη προϋπόθεση για την οικονομική σταθερότητα είναι ο σεβασμός στη νωπή λαϊκή ετυμηγορία, που διατυπώθηκε τρείς φορές μέσα στη χρονιά που φεύγει,

στην επίμονη, δηλαδή, επιλογή του λαού μας να γυρίσει επιτέλους σελίδα.

Με αυτό το δεδομένο, το 2016 θα σηματοδοτήσει τη στροφή στην ανάπτυξη και στην αποκατάσταση της κοινωνικής δικαιοσύνης.

Κοινωνική δικαιοσύνη, η οποία θα εμπεδωθεί, κατά προτεραιότητα, για τα λιγότερο ευνοημένα κοινωνικά στρώματα.

Για όσους κωδικοποιημένα αποκαλούμε «μη προνομιούχους».

Παράλληλα ο πρωθυπουργός έθεσε μετ επιτάσεως το μήνυμα της εμπέδωσης της κοινωνικής δικαιοσύνης, ενώ ακολούθως επιτέθηκε στα συμφέροντα, το διαυρωμένο κράτος και τα παράκεντρα εξουσίας.

Οι αναφορές του πρωθυπουργού απόλυτα στοχευμένες καθώς στόχος της κυβέρνησης είναι η αύξηση των φορολογικών εσόδων ώστε να εξασφαλίσει τον απαιτούμενο οικονομικό χώρο για την άσκηση πολιτικής. Οι ίδιες αναφορές όμως επιτυγχάνουν διττό στόχο καθώς υπενθυμίζουν στο εσωκομματικό ακροατήριο ότι επιμένει στις δεσμεύσεις και δεν φοράει άλλο κοστούμι μπροστά στο ακροατήριο του συνεδρίου.

Ο Αλέξης Τσίπρας επιχείρησε να αναδείξει με ιδιαίτερη σαφήνεια τα σημεία του αναπτυξιακού σχεδιασμού αποδεικνύοντας ότι δεν πρόκειται για θεωρητική προσέγγιση αλλά ότι η κυβέρνηση έχει εστιάσει στην επανεκκίνηση της οικονομίας και ότι γνωρίζει -ο ίδιος- τα διαθέσιμα εργαλεία και προΐσταται των ενεργειών σε αυτή την κατεύθυνση.

Στην ομιλία του παρουσίασε το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα κινηθεί η αναπτυξιακή στρατηγική:

Το χρέος, τις αναγκαίες διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και επενδύσεις.

Η αναδιάρθρωση του δημόσιου χρέους, η οποία, όπως συμφωνήσαμε με τους εταίρους στις 12 Ιουλίου, θα τεθεί προς συζήτηση αμέσως μετά την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης.

Η αποκατάσταση της βιωσιμότητας και η ομαλή εξυπηρεσιμότητα του χρέους είναι το αναγκαίο σήμα για να επιστρέψει η Ελλάδα στις αγορές.

Το αναγκαίο σήμα ότι η γενεσιουργός αιτία της κρίσης – η υπερχρέωση – έχει αντιμετωπιστεί.

Και ότι η δημοσιονομική προοπτική της χώρας έχει αλλάξει.

Προϋπόθεση για την έναρξη της συζήτησης για το χρέος είναι η επιτυχής ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης.

Στόχος της κυβέρνησης να ολοκληρώσουμε το συντομότερο δυνατό, κρατώντας παράλληλα σταθερές τις γραμμές άμυνας για τη προστασία των αδυνάτων, για να μη πληγούν περαιτέρω οι κοινωνικές κατηγορίες που έχουν πληρώσει και με το παραπάνω το μάρμαρο της κρίσης, όπως για παράδειγμα οι συνταξιούχοι.

Και είμαστε βέβαιοι ότι αυτό είναι εφικτό. Θα ήταν ακόμη ευκολότερο αν σε αυτή την αυτονόητη βάση υπήρχε πάνδημη συμφωνία του πολιτικού συστήματος.

Εντούτοις πέραν του πολιτικού συστήματος που περνά κρίση αξιοπιστίας, υπάρχει και η ελληνική κοινωνία που δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ταυτίζεται απολύτως με τον παραπάνω εθνικό στρατηγικό στόχο που σκοπεύει να υλοποιήσει η κυβέρνηση.

σε ότι αφορά τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, θα ήθελα να αναφερθώ σε ορισμένες χωρίς τις οποίες δεν υπάρχει αύριο για το τόπο.

Η αντιμετώπιση της διαφθοράς και της διαπλοκής είναι όρος για την επιβίωση του τόπου. Συγκροτεί το υπόβαθρο της κρίσης. Άρα, είναι η προϋπόθεση για την οριστική ρήξη με το παρελθόν και τη βιώσιμη έξοδο από την κρίση.

Και η Ελλάδα δε μπορεί να έχει δομές παραεξουσίας και παραοικονομίας λες και είναι τριτοκοσμική χώρα

Στον τομέα αυτό, το έργο μας, αν και στα πρώτα του βήματα, είναι ήδη ευδιάκριτο.

Έχει επιταχυνθεί η επεξεργασία νομοθετημάτων για τη διαφάνεια στη χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων, την ενοποίηση και την αναβάθμιση των ελεγκτικών μηχανισμών για τη διαφθορά.

Έχει επιταχυνθεί ο έλεγχος στις ποικιλώνυμες λίστες μεγαλοκαταθετών του εξωτερικού, που επί χρόνια παρέμεναν ανέλεγκτες.

Με πρωτόγνωρα ταχύρρυθμες διαδικασίες παρελήφθη από τις φορολογικές αρχές του ομόσπονδου κρατιδίου της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας και παραδόθηκε για έλεγχο στις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές η λίστα με τους 10.588 Έλληνες καταθέτες σε τράπεζες του εξωτερικού.

Παράλληλα, νομοθετήσαμε τη ρύθμιση του τηλεοπτικού τοπίου και των τηλεοπτικών αδειών, ώστε να τερματιστεί η ασυδοσία, να εμπεδωθεί η νομιμότητα και να κατοχυρωθεί το δημόσιο συμφέρον.

Η πάταξη της πελατειακής δικτύωσης, του ρουσφετιού, της αναξιοκρατίας και της γραφειοκρατίας στη δημόσια διοίκηση είναι η καθοριστική τομή με το σύστημα αναπαραγωγής του φαύλου πολιτικοοικονομικού κατεστημένου, το οποίο τρεις φορές ηττήθηκε το 2015.

Νομοθετούμε:

Νέο σύστημα αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων που θα διασφαλίζει τη διαφάνεια, τη δικαιοσύνη και την κοινωνική λογοδοσία,

Τη δημιουργία Εθνικού Μητρώου για τα στελέχη της δημόσιας διοίκησης με αυξημένα προσόντα. Από αυτή τη δεξαμενή θα στελεχώνονται όλες οι επιτελικές θέσεις του δημόσιου τομέα και των Νομικών του Προσώπων,

Νέο θεσμικό πλαίσιο για την επιλογή προϊσταμένων, από τον προϊστάμενο Τμήματος ως και τον γενικό διευθυντή, με αντικειμενικά και αξιοκρατικά κριτήρια,

Τη θέσπιση νέου συστήματος εσωτερικής κινητικότητας με την ταυτόχρονη δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας που θα επιταχύνει τις διαδικασίες, θα διασφαλίζει τη διαφάνεια και θα συνδυάζει αποτελεσματικά την προσφορά με τη ζήτηση.

Την απλοποίηση των υφιστάμενων διαδικασιών για τις προβλεπόμενες αποσπάσεις και μετατάξεις, με προτεραιότητα στους τομείς της Υγείας και της Παιδείας.

Την αναβάθμιση του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης και την ανάθεση σε αυτό επιτελικού ρόλου για τη στήριξη των μεταρρυθμίσεων με την παροχή της τεχνογνωσίας που διαθέτει.

Η διασφάλιση της βιωσιμότητας του ασφαλιστικού συστήματος είναι η μεταρρύθμιση που οφείλουμε εμείς οι ίδιοι στις επόμενες γενιές.

Και αυτό ανεξάρτητα από εξωτερικές δεσμεύσεις.

Για να έχουν και οι επόμενες γενιές αξιοπρεπείς συντάξεις.

Θα αναλάβουμε όλες τις αναγκαίες πρωτοβουλίες διεύρυνσης της χρηματοδοτικής βάσης του ασφαλιστικού συστήματος.

Έτσι ώστε, το νέο ασφαλιστικό σύστημα να είναι πραγματικά βιώσιμο.

Δηλαδή, να μην έχει ως πυρήνα του τις χαμηλές και μειούμενες συντάξεις.

Θέλω να υπενθυμίσω, για μία ακόμα φορά, ότι η δική μας κυβέρνηση είναι η μόνη η οποία δεν ευθύνεται για τη σημερινή κατάσταση στο ασφαλιστικό σύστημα.

Προσπαθούμε να διαχειριστούμε με κοινωνική ευαισθησία και δικαιοσύνη την χρεοκοπία των προηγούμενων κυβερνήσεων.

Την καταλήστευση των αποθεματικών των ασφαλιστικών ταμείων.

Την υψηλή ανεργία και την άναρχη αγορά εργασίας.

Την αδήλωτη και την άτυπη απασχόληση, τη μαύρη εργασία, που αφαιρούν πόρους από το ασφαλιστικό σύστημα.

Ωστόσο το ζήτημα σήμερα δεν είναι να δούμε ποιος φταίει.

Το ζήτημα είναι να δούμε πως θα βρούμε λύσεις.

Λύσεις οικονομικά βιώσιμες αλλά και κοινωνικά δίκαιες.

Και θα τις βρούμε.

Τέλος αναγκαία για το τόπο διαρθρωτική μεταρρύθμιση είναι η προοδευτική μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος.

Παράλληλα με την αποφασιστική πάταξη της φοροδιαφυγής, θα ολοκληρωθεί 2016, ώστε να αποκτήσει, επιτέλους, ο τόπος απλό, διαφανές, σταθερό και δίκαιο φορολογικό σύστημα, φιλικό προς τον πολίτη και τον επενδυτή.

Ο τρίτος πυλώνας της αναπτυξιακής δυναμικής της χώρας είναι, όπως είπα, οι επενδύσεις.

Ανάπτυξη χωρίς άμεσες επενδύσεις δεν μπορεί να υπάρξει.

Γι’ αυτό, στόχος της κυβέρνησής μας, που θα καταγραφεί στο Εθνικό Σχέδιο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης το οποίο θα παρουσιάσουμε την προσεχή άνοιξη, θα είναι η αναχαίτιση της τρομακτικής αποεπένδυσης που οδήγησε στη βαθιά ύφεση της προηγούμενης επταετίας.

Από το 2007 έχουν χαθεί από την ελληνική οικονομία επενδύσεις ύψους, περίπου, €30 δισ. ευρώ ή το 65% του συνολικού τους ύψους.

Ειδικά η μείωση των ιδιωτικών επενδύσεων μεταξύ 2009-2014 αγγίζει το ιλιγγιώδες 67%.

Με την αύξηση των επενδύσεων, δημόσιων και κυρίως ιδιωτικών θα αντιμετωπίσουμε το δραματικό έλλειμμα ρευστότητας της ελληνικής οικονομίας.

Θα τονώσουμε την απασχόληση, αξιοποιώντας το συγκριτικό πλεονέκτημα του τόπου μας.

Τους νέους ανθρώπους, τους νέους επιστήμονες που έχουν με εξαιρετικά προσόντα, υψηλή τεχνική και επαγγελματική κατάρτιση.

Και που σήμερα τα αξιοποιούν οι χώρες στις οποίες μεταναστεύουν.

Στην κατεύθυνση αυτή, η κυβέρνησή μας, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, πέτυχε τη βελτίωση του πλαισίου για την απορρόφηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων και τον επανασχεδιασμό των αντίστοιχων προγραμμάτων.

sofokleousin.gr

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version