Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τσίπρας | Αντί νέα μέτρα θα δώσουμε κοινωνικό μέρισμα στους ασθενέστερους τέλη του 2017 (video)

Αντί για νέα μέτρα το 2018, εμείς θα δώσουμε στους ασθενέστερους κοινωνικό μέρισμα στο τέλος του 2017, δήλωσε ο πρωθυπουργός, κατά την εισήγησή του στο υπουργικό συμβούλιο.

Αναφερόμενος στις προτάσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη από τη ΔΕΘ, ο Αλέξης Τσίπρας είπε ότι υπόσχεται μνημόνιο, μετά το μνημόνιο, ελληνικής ιδιοκτησίας.

Παράλληλα, απευθυνόμενος στους υπουργούς, ο ίδιος ζήτησε έως τον Νοέμβριο να έχει κλείσει η πλειονότητα των προαπαιτούμενων για την τρίτη αξιολόγηση, 

Επίσης, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ επανέλαβε ότι οι εθνικές εκλογές θα διεξαχθούν στο τέλος της τετραετίας, τον Σεπτέμβριο του 2019.

«Υλοποίηση της πλειονότητας των προαπαιτούμενων έως τον Νοέμβριο»

Να έχει υλοποιηθεί η μεγάλη πλειονότητα των προαπαιτούμενων της γ’ αξιολόγησης έως τον Νοέμβριο, ζήτησε ο Αλέξης Τσίπρας από το υπουργικό συμβούλιο, προκειμένου, όπως τόνισε, να μην υπάρχει καμία αφορμή, κανένα πατήμα σε όποιον, πιθανόν στο εσωτερικό ή στο εξωτερικό, θέλει να δει τη διαδικασία να καθυστερεί.

Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι ο βασικός στόχος της κυβέρνησης είναι να αλλάξει σταδιακά, πέρα από το επίπεδο των δεικτών που έχουν τη σημασία τους, την πραγματική εικόνα σε επίπεδο κοινωνίας. 

«Και για να επιταχύνουμε αυτή την αλλαγή, πρέπει να αποφύγουμε τους παράγοντες εκείνους που την καθυστερούν ή την υπονομεύουν», είπε, σημειώνοντας ότι τα πραγματικά επίδικα για την ελληνική οικονομία βρίσκονται στο επίπεδο της ενίσχυσης των αναπτυξιακών της δυνατοτήτων και όχι περαιτέρω έντασης των δημοσιονομικών περιορισμών.

Σε αυτό το σημείο, ο ίδιος τόνισε ότι πρέπει από την πλευρά της κυβέρνησης να επιδειχθεί αποφασιστικότητα ώστε να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό η τρίτη αξιολόγηση.

«Είναι σαφές, ότι η χώρα αλλάζει κατεύθυνση και προσανατολισμό» τόνισε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ και σχολίασε ότι «η εξέλιξη αυτή δεν αρέσει σε ορισμένους», γιατί δεν συνάδει με τις πολιτικές τους επιδιώξεις, το σχέδιο και την ιδεολογία τους.

Αναφέρθηκε συγκεκριμένα στο σχέδιο και την ιδεολογία «ενός οπισθοδρομικού μπλοκ που στήριζε και συμμετείχε στις κυβερνήσεις της περιόδου 2010-2014, αλλά έκρυβε το αντικοινωνικό του μένος, πίσω από τους δανειστές».

«Όμως όσο η κρίση περνάει οι μάσκες πέφτουν» είπε ο κ. Τσίπρας και υπογράμμισε ότι τα μέτρα που συγκρότησαν τον πυρήνα των μνημονίων, αποτελούν και επίσημα το πολιτικό πρόγραμμα της ΝΔ και ότι πάντα αυτό ήταν το πολιτικό της πρόγραμμα.

Ο πρωθυπουργός εκτίμησε ότι τώρα που βαδίζουμε στο τέλος της περιόδου των μνημονίων «ο εκλεκτός αυτού του μπλοκ της συντήρησης, ρίχνει και το τελευταίο φύλλο συκής, υποσχόμενος ένα πρόγραμμα “ελληνικής ιδιοκτησίας”», το οποίο ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ χαρακτήρισε «συρραφή δήθεν μεταρρυθμίσεων» που, όπως σημείωσε, κατά καιρούς έχουν τεθεί στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων από τους πλέον ακραίους κύκλους εκ των δανειστών.

«Η χώρα βαδίζει προς το τέλος μιας σκληρής περιόδου»

Κατά την εισήγησή του στο υπουργικό συμβούλιο, ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι το συγκάλεσε για να συζητηθούν μια σειρά από θέματα, «δεδομένου ότι βρισκόμαστε σε μια εξαιρετικά κρίσιμη περίοδο, με ιστορικά χαρακτηριστικά και απαιτείται εγρήγορση και απόλυτη στοχοπροσήλωση». 

Γιατί, εξήγησε ο Αλέξης Τσίπρας, η χώρα βαδίζει προς το τέλος μιας σκληρής περιόδου, η οποία ξεκίνησε την άνοιξη του 2010 και θα κλείσει σε ένα χρόνο από τώρα, με την ολοκλήρωση του τρίτου προγράμματος, τον Αύγουστο του 2018.

Το τέλος της περιόδου αυτής είναι αποτέλεσμα μιας κοπιώδους προσπάθειας, επίμονης διαπραγμάτευσης, με απόλυτο σεβασμό στις θυσίες του ελληνικού λαού, τόνισε ο ίδιος, αλλά και «το αποτέλεσμα της εντολής που μας έδωσαν οι πολίτες στις κάλπες του 2015».

Σημείωσε ότι η έξοδος από τα μνημόνια, δεν είναι απλά ένα ημερολογιακό ορόσημο, αλλά μια διαδικασία περάσματος από την οικονομική καχεξία στη δυναμική ανάπτυξη, την ανασυγκρότηση της παραγωγής, την ανάκτηση της εργασίας και τη θεμελίωση ενός ισχυρού κοινωνικού κράτους. 

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ υπογράμμισε ότι τα βήματα που έχουν γίνει προς αυτή την κατεύθυνση είναι σημαντικά και πως η χώρα έχει επιστρέψει σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Περιγράφοντας την εικόνα της οικονομίας και των επενδύσεων, ο κ. Τσίπρας τόνισε ότι «εργαζόμαστε ώστε να αξιοποιηθεί στο έπακρο αυτό το θετικό momentum που διαμορφώνεται για την ελληνική οικονομία».

«Είμαστε οι μόνοι που μπορούμε να εγγυηθούμε κάτι τέτοιο, διότι δεν αφήσαμε τη χώρα επί ξύλου κρεμάμενη» είπε, ο ίδιος, εξηγώντας ότι η κυβέρνηση διεκδίκησε για το χρέος και πήρε μια λύση που διασφαλίζει τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας.

Απαντώντας, εμμέσως πλην σαφώς, στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ο πρωθυπουργός σημείωσε: 

«Δεν δεσμευτήκαμε σε θηριώδη και ανέφικτα πρωτογενή πλεονάσματα, όπως έκαναν οι άλλοι που τώρα έχουν και το θράσος να πουλάνε στο λαό υποσχέσεις για μείωσή τους». 

Και ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ έθεσε το ερώτημα: «Γιατί αλήθεια δεν το έκαναν, όταν ήταν στη διακυβέρνηση;».

«Χρειάζονται βαθιές τομές στο θεσμικό πλαίσιο των κανόνων αξιοπλοΐας»

«Η βύθιση του δεξαμενόπλοιου στο Σαρωνικό, που ναυάγησε κάτω από συνθήκες που χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης, δημιούργησε μια μεγάλη εστία ρύπανσης και ένα εύλογο αίσθημα ανησυχίας στους πολίτες της αττικής και όχι μόνο» τόνισε ο Αλέξης Τσίπρας, κατά την εισήγησή του στο υπουργικό συμβούλιο.

«Η προσπάθεια για την αντιμετώπιση της ρύπανσης είναι μια δύσκολη υπόθεση που απαιτεί την άμεση κινητοποίηση όλων των συναρμόδιων φορέων» επισήμανε ο πρωθυπουργός, υπογραμμίζοντας ότι ήδη έχουν κινητοποιηθεί όλα τα διαθέσιμα απορρυπαντικά μέσα και καταβάλλονται μεγάλες προσπάθειες.

Την κυβέρνηση, σε αντίθεση με άλλους, την ενδιαφέρει η ουσία και όχι η επικοινωνία, τόνισε ο ίδιος, υπογραμμίζοντας ότι πρέπει να ληφθούν μέτρα για την ουσία του προβλήματος, που δυστυχώς δεν εξαντλείται όταν το θέμα εξαντληθεί επικοινωνιακά και φύγουν οι κάμερες από τις ακτές. 

Συμπλήρωσε, επίσης, ότι η ακόμη μεγαλύτερη ουσία είναι ότι «χρειάζεται να προβληματιστούμε για τις βαθιές τομές που πρέπει να επιχειρήσουμε στο θεσμικό πλαίσιο αδειοδότησης ελέγχου και αυστηρής τήρησης των κανόνων αξιοπλοΐας, προκειμένου να είμαστε σε θέση να προστατεύσουμε αποτελεσματικότερα το μεγάλο πλούτο της πατρίδας μας που είναι το φυσικό και δη το θαλάσσιο περιβάλλον».

Απορρύπανση δε χρειάζονται μόνο οι ακτές της Αττικής, αλλά και το σύστημα διακίνησης και ελέγχου μεταφοράς των υγρών καυσίμων στη θάλασσα, είπε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, για να προσθέσει: «Αποφασίσαμε την ενίσχυση των προσπαθειών για τη ταχύτερη δυνατή απορρύπανση της θάλασσας και των ακτών τις οποίες επηρέασε η διαρροή. Στο θέμα αυτό δε θα ενεργήσουμε με γνώμονα τις πρόσκαιρες εντυπώσεις, αλλά με γνώμονα την ουσιαστική αντιμετώπιση του προβλήματος».

 

Click to comment

Απάντηση

ΘΑΣΟΣ

Θάσος | Πράσινο φως για το Ειρηνοδικείο και Πταισματοδικείο

Με έγγραφο του Υπουργού Δικαιοσύνης, εντάχθηκε στον προγραμματισμό της ΚΤΥΠ το έργο της διαμόρφωσης χώρων στο ακίνητο ΑΒΚ 3417 της Θάσου, προκειμένου αυτό να στεγάσει τις Υπηρεσίες του Ειρηνοδικείου – Πταισματοδικείου Θάσου.

Εκπονήθηκε η μελέτη και τα τεύχη δημοπράτησης, ο προϋπολογισμός του έργου είναι 400.000 ευρώ, και αναμένεται η επιχορήγηση της ΚΤΥΠ από το ΤΑΧΔΙΚ, για την ανάθεση της σύμβασης έργου. Επιδιωξη ολων, με επείγουσες διαδικασίες, μετά τη χρηματοδότηση, το έργο να υλοποιηθεί.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Χρήστος Σταϊκούρας | Οκτώ σημαντικές παρεμβάσεις στην Π.Ε. Καβάλας

Τα σημαντικά οδικά, αρδευτικά, αντιπλημμυρικά, σιδηροδρομικά, λιμενικά και κτιριακά έργα που υλοποιούνται στην Περιφερειακή Ενότητα (Π.Ε.) Καβάλας παρουσίασε, σήμερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας σε Συνέντευξη Τύπου στην Καβάλα, στο πλαίσιο της περιοδείας του στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, σε οκτώ σημαντικές παρεμβάσεις που αφορούν:

  1. Την κατασκευή του Φράγματος Μαρμαρά.
  2. Την ολοκλήρωση των αρδευτικών δικτύων της Δυτικής Πεδιάδας του Νέστου.
  3. Τον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας.
  4. Την κατασκευή της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στο Τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες.
  5. Την Αντιπλημμυρική Προστασία Περιοχής Τεναγών Φιλίππων Ν. Καβάλας – Δράμας – Σερρών.
  6. Το Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.
  7. Το Ειρηνοδικείο και το Πταισματοδικείο Θάσου.
  8. Το Υποτμήμα «Κρηνίδες – Σταυρός» του Κάθετου Άξονα της Εγνατίας Οδού «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας».

Η σημερινή περιοδεία του κ. Σταϊκούρα στην Π.Ε. Καβάλας ξεκίνησε με την επιθεώρηση του εργοταξίου του τελευταίου υποτμήματος «Κρηνίδες – Σταυρός», του οδικού άξονα «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνα» [Ε61], στο Δάτο. Το έργο μετά και την εξασφάλιση των επιπλέον απαιτούμενων κονδυλίων για την ολοκλήρωσή του, ύψους 15 εκατ. ευρώ, τα οποία θα καλυφθούν από τον προϋπολογισμό του ΕΠΑ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2026.

Κατά τη διάρκεια της ημέρας, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, συνοδευόμενος από βουλευτές της Π.Ε. Καβάλας, πραγματοποίησε σειρά επισκέψεων στα Δημαρχεία Παγγαίου και Νέστου, στον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας, στο Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας και στο Λιμάνι της Κεραμωτής, ενώ συναντήθηκε με τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλο Τοψίδη και τον αντιπεριφερειάρχη της Π.Ε. Καβάλας, Θεόδωρο Μαρκόπουλο, καθώς και με τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ.κ. Στέφανο.

Αναλυτικά τα έργα που παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας στη Συνέντευξη Τύπου:

 1ον. Κατασκευή Φράγματος Μαρμαρά (Ακροποτάμου) (1ο Υποέργο της Πράξης).

Το έργο αφορά στην κατασκευή αρδευτικού φράγματος, προϋπολογισμού 11 εκατ. ευρώ, χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014 -2020, με τελευταία εγκεκριμένη παράδοση του έργου τέλος του 2022.

Επειδή έχει εκτελεστεί άνω του 80% του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του έργου, και συγκεκριμένα περίπου το 95%, δόθηκε κατ’ εξαίρεση δυνατότητα να ολοκληρωθεί το έργο.

Η Διεύθυνση του Υπουργείου είναι ο τελικός δικαιούχος του έργου, καθώς Προϊσταμένη Αρχή είναι η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Διευθύνουσα Υπηρεσία το Τμήμα Δομών Περιβάλλοντος της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας.

Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του φράγματος Μαρμαρά, και για να εισέλθει αυτό στο στάδιο λειτουργίας του, πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία της πρώτης πλήρωσης, μετά από έγκριση που θα χορηγηθεί από την Διοικητική Αρχή Φραγμάτων (ΔΑΦ), σύμφωνα με τον Κανονισμό Ασφαλείας Φραγμάτων.

Οι εργασίες της παρούσας σύμβασης έχουν – σε σημαντικό βαθμό – ολοκληρωθεί, στο βαθμό που αυτό είναι δυνατό, και έχουν παραδοθεί, όπως αναφέρονται παρακάτω:

  •          Μητρώο Φράγματος, ενημερωμένο σε βαθμό που ανταποκρίνεται στη μέχρι σήμερα πρόοδο των εργασιών κατασκευής του έργου (λόγω διακοπής εργασιών του έργου και αδυναμίας ολοκλήρωσης του δε δύναται να ολοκληρωθεί το Μητρώο του φράγματος του ΦΕΠΠ).
  •          Σχέδιο Παρακολούθησης, ολοκληρωμένο.
  •          Εγχειρίδιο Λειτουργίας και Συντήρησης, ολοκληρωμένο σε ποσοστό 90%, υπολείπεται μόνο να προστεθούν  τα εγχειρίδια λειτουργία και συντήρησης των οργάνων και του εξοπλισμού που ακόμα δεν έχουν τοποθετηθεί.
  •          Σχέδιο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Καταστάσεων, ολοκληρωμένο.
  •          Μελέτη θραύσης φράγματος και  Διόδευσης Πλημμυρικού Κύματος, ολοκληρωμένη.

Η Σύμβαση δεν μπορεί να συνεχιστεί, ούτε να ολοκληρωθεί αν δεν ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής του έργου του φράγματος Μαρμαρά.

Έγινε αποδεκτό το αίτημα του αναδόχου για διάλυση της σύμβασης, έχει εκκινήσει η διαδικασία εκκαθάρισης της εργολαβίας, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η ολοκλήρωση των εργασιών της κατασκευής του φράγματος.

Είμαστε σε συνεργασία με την Περιφερειακή Αρχή για να αξιολογήσουμε την ολοκλήρωση τόσο του έργου, όσο και της μελέτης των αρδευτικών δικτύων

2ον. Ολοκλήρωση Αρδευτικών Δικτύων Δυτικής Πεδιάδας Νέστου.

Η Εργολαβία έχει ως αντικείμενο την κατασκευή εγγειοβελτιωτικών έργων, που περιλαμβάνει την επέκταση του υφιστάμενου αρδευτικού δικτύου της Δυτικής Πεδιάδας Νέστου, συνολικής έκτασης 22.500 στρεμμάτων και τη βελτίωση του παράλληλου αγροτικού οδικού δικτύου.

Ο Προϋπολογισμός του έργου ήταν περίπου 11,7 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014 – 2020.

Η προθεσμία περαίωσης ήταν ο Οκτώβριος του 2020.

Υπήρξε βεβαίωση εμπρόθεσμης περαίωσης εργασιών.

Με απόφαση Ιουνίου 2022, εγκρίθηκε το Πρωτόκολλο Προσωρινής Παραλαβής του έργου.

Αναμένεται η υπογραφή της Απόφασης Ορισμού Επιτροπής Οριστικής Παραλαβής του έργου.

Συνεννοηθήκαμε με την Περιφέρεια για τη δρομολόγηση της Απόφασης.

3ον. Οργανισμός Λιμένος Καβάλας.

Στις 23 Νοεμβρίου 2023, υπεγράφη η σύμβαση υπό-παραχώρησης, διάρκειας 40 ετών, για την αξιοποίηση του εμπορικού λιμένα «Φίλιππος Β», έναντι τιμήματος ύψους 33,9 εκατ. ευρώ.

Το έργο θα έχει σημαντικά πολλαπλασιαστικά οφέλη για την τοπική κοινωνία και οικονομία.

Ειδικότερα, πέρα από το εφάπαξ τίμημα, ο υπο-παραχωρησιούχος θα επενδύσει 36 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένα, συμπεριλαμβανομένων και δαπανών βαριάς συντήρησης.

Οι υποχρεωτικές επενδύσεις περιλαμβάνουν την υποχρέωση του επενδυτή να κατασκευάσει κτίρια για την εξυπηρέτηση αναγκών της Λιμενικής Αρχής, της Πλοηγικής Υπηρεσίας, καθώς και τελωνειακό σταθμό, σύμφωνα με τις προτάσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), αλλά και τις προδιαγραφές της σύμβασης υπο-παραχώρησης.

Επιπρόσθετα, ο επενδυτής αναλαμβάνει την υποχρέωση της εκπόνησης μελέτης αναδάσωσης της περιοχής των Άσπρων Χωμάτων, της υλοποίησης του έργου της αναδάσωσης και τα έργα συντήρησης, καθαρισμού, προστασίας και φύλαξης της ανωτέρω περιοχής καθ’ όλη τη διάρκεια της υπο-παραχώρησης.

Παράλληλα, το ΤΑΙΠΕΔ έχει εκκινήσει τη διαδικασία εκπόνησης του Master Plan για τον κεντρικό λιμένα «Απόστολο Παύλο», ώστε με τον τρόπο αυτό να επιτευχθεί η συνολική ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών της Καβάλας.

Υπενθυμίζονται 2 έργα που έχει παραδώσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προς χρήση:

  1. Επέκταση Προσήνεμου Μώλου Νέου Λιμένα Καβάλας, για την προστασία του Λιμένα, προϋπολογισμού 13,8 εκατ. ευρώ.
  2. Επέκταση κρηπιδωμάτων, με την κατασκευή επιπλέον 500 μέτρων, την αύξηση της επιφάνειας της χερσαίας ζώνης κατά 170 στρέμματα, την εκβάθυνση της λιμενολεκάνης και την υλοποίηση αντιπλημμυρικών έργων, ύψους 16 εκατ. ευρώ.

Ο στόχος είναι να αποκτήσει η Καβάλα σύγχρονες λιμενικές υποδομές, οι οποίες θα ενισχύσουν τις αναπτυξιακές και τουριστικές προοπτικές της πόλης και της Βόρειας Ελλάδας.

4ον. Κατασκευή Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στο Τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες.

Η κατασκευή της γραμμής και η σύνδεση του εμπορευματικού Λιμένα Καβάλας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, συνολικού μήκους περίπου 37 χλμ., πρόκειται να δημοπρατηθεί ανεξάρτητα, με ανοιχτό μειοδοτικό διαγωνισμό.

Είναι σε φάση οριστικοποίησης τα τεύχη δημοπράτησης, καθώς υπάρχουν εγκεκριμένες οριστικές μελέτες για τη νέα γραμμή.

Στα τέλη Μαρτίου 2024, έγινε η κήρυξη απαλλοτριώσεων για τις αναγκαίες εκτάσεις.

Ο διαγωνισμός αναμένεται να δημοσιευτεί στο τέλος του 1ου εξαμήνου του 2024.

Η έναρξη εργασιών εκτιμάται για το 1ο τρίμηνο του 2025, με την ολοκλήρωση του έργου να προβλέπεται στο τέλος του 2028.

Για το συγκεκριμένο έργο υφίσταται, καταρχάς, χρηματοδότηση ύψους 212 εκατ. ευρώ, από τον «Μηχανισμό Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF2) 2021 – 2027.

5ον. Αντιπλημμυρική Προστασία Περιοχής Τεναγών Φιλίππων Ν. Καβάλας – Δράμας – Σερρών.

Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση προμελέτης και οριστικής μελέτης για την αποτελεσματική άρδευση και στράγγιση της περιοχής υπό τα γεωμορφολογικά δεδομένα που δημιούργησε και θα συνεχίσει να διαμορφώνει η συνίζηση των εδαφών.

Η υπογραφή της σύμβασης, ύψους περίπου 1 εκατ. ευρώ, έγινε στις 17 Σεπτεμβρίου 2018.

Η αρχικά εγκεκριμένη ημερομηνία περαίωσης ήταν η 17η Σεπτεμβρίου 2020.

Η τελευταία εγκεκριμένη ημερομηνία περαίωσης είναι η 17η Μαΐου 2024.

Θα υπάρξει, σίγουρα, νέα παράταση, εξαρτώμενη από τη διαδικασία έκδοσης περιβαλλοντικών όρων. (εκτιμάται ότι η παράταση μπορεί να είναι και 2 χρόνια)

Αξιολογείται η χρηματοδότηση του έργου, από το Υπουργείο προς την Περιφέρεια, αφού θα απαιτηθούν και πρόσθετοι πόροι.

6ον. Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.

Είναι σε εξέλιξη, από τις «Κτιριακές Υποδομές», το έργο της λήψης μέτρων για την οριστική άρση του κινδύνου στο δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.

Το έργο, προϋπολογισμού 778.000 ευρώ, χρηματοδότησης από το ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ., αφορά την συνολική αποξήλωση της μαρμάρινης επένδυσης του κτιρίου και αντικατάστασής της με σύστημα εξωτερικής θερμοπρόσοψης.

Παράλληλα, στα πλαίσια των εργασιών επέμβασης στο κέλυφος του κτιρίου, θα γίνει επισκευή και ανακαίνιση των παλαιών χρωματισμένων μεταλλικών επιφανειών.

Το έργο θα ολοκληρωθεί τον επόμενο μήνα, τον Ιούνιο.

Επιπρόσθετα, μετά από έλεγχο, έχει ζητηθεί η ανάθεση στην ΚΤΥΠ ΑΕ της σχετικής σύμβασης αντικατάστασης 2 ψυκτών από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, μετά και την εξασφάλιση της χρηματοδότησης, ποσού 250.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ, μέσω επιχορήγησης από το ΤΑΧΔΙΚ.

Θα επιδιώξουμε, με επείγουσες διαδικασίες, μετά τη χρηματοδότηση, το έργο να υλοποιηθεί.

7ον. Ειρηνοδικείο και Πταισματοδικείο Θάσου.

Με έγγραφο του Υπουργού Δικαιοσύνης, εντάχθηκε στον προγραμματισμό της ΚΤΥΠ το έργο της διαμόρφωσης χώρων στο ακίνητο ΑΒΚ 3417 της Θάσου, προκειμένου αυτό να στεγάσει τις Υπηρεσίες του Ειρηνοδικείου – Πταισματοδικείου Θάσου.

Εκπονήθηκε η μελέτη και τα τεύχη δημοπράτησης, ο προϋπολογισμός του έργου είναι 400.000 ευρώ, και αναμένεται η επιχορήγηση της ΚΤΥΠ από το ΤΑΧΔΙΚ, για την ανάθεση της σύμβασης έργου.

Θα επιδιώξουμε, με επείγουσες διαδικασίες, μετά τη χρηματοδότηση, το έργο να υλοποιηθεί.

8ον. Κάθετος Άξονας Εγνατίας Οδού / Τμήμα «Δράμα – Καβάλα» / Υποτμήμα «Κρηνίδες – Σταυρός».

Το έργο, προϋπολογισμού 49 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ, αφορά στην κατασκευή του τελευταίου υπο-τμήματος του άξονα «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας» [Ε61], μήκους περίπου 8,3 χλμ.

Εργασίες εκτελούνται στο υποτμήμα Κρηνίδες – Αγ. Σύλλας.

Το ποσό της προκαταβολής για τις αποζημιώσεις απαλλοτριωμένων εκτάσεων εκτιμάται ότι θα κατατεθεί στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων εντός του εφετινού καλοκαιριού, οπότε και απελευθερώνεται πλήρως το μέτωπο των εργασιών, στο σύνολο του έργου.

Για την απρόσκοπτη ολοκλήρωση του έργου απαιτείται Συμπληρωματική Σύμβαση Έργου, ύψους 15 εκατ. ευρώ, τα οποία θα καλυφθούν από τον προϋπολογισμό του ΕΠΑ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Μετά και την εξασφάλιση των επιπλέον απαιτούμενων κονδυλίων για την ολοκλήρωση του έργου, η περαίωση του έργου υπολογίζεται στο 1ο τρίμηνο του 2026.

 

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Καβάλα | Ολοκληρώνετε ενα από τα σημαντικότερα έργα για την αξιοποίηση του Λιμανιού Φίλιππος Β’

Ενα από τα σημαντικότερα βήματα για την αξιοποίηση του Εμπορικού Λιμανιού, ουσιώδης προϋπόθεση για την περαιτέρω ανάπτυξη της πόλης της Καβάλας και ολόκληρης της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ολοκληρώνεται αισίως.

Στις 23 Νοεμβρίου 2023, υπεγράφη η σύμβαση υπό-παραχώρησης, διάρκειας 40 ετών, για την αξιοποίηση του εμπορικού λιμένα «Φίλιππος Β», έναντι τιμήματος ύψους 33,9 εκατ. ευρώ.

Το έργο θα έχει σημαντικά πολλαπλασιαστικά οφέλη για την τοπική κοινωνία και οικονομία.

Ειδικότερα, πέρα από το εφάπαξ τίμημα, ο υπο-παραχωρησιούχος θα επενδύσει 36 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένα, συμπεριλαμβανομένων και δαπανών βαριάς συντήρησης.

Οι υποχρεωτικές επενδύσεις περιλαμβάνουν την υποχρέωση του επενδυτή να κατασκευάσει κτίρια για την εξυπηρέτηση αναγκών της Λιμενικής Αρχής, της Πλοηγικής Υπηρεσίας, καθώς και τελωνειακό σταθμό, σύμφωνα με τις προτάσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), αλλά και τις προδιαγραφές της σύμβασης υπο-παραχώρησης.

Επιπρόσθετα, ο επενδυτής αναλαμβάνει την υποχρέωση της εκπόνησης μελέτης αναδάσωσης της περιοχής των Άσπρων Χωμάτων, της υλοποίησης του έργου της αναδάσωσης και τα έργα συντήρησης, καθαρισμού, προστασίας και φύλαξης της ανωτέρω περιοχής καθ’ όλη τη διάρκεια της υπο-παραχώρησης.

Παράλληλα, το ΤΑΙΠΕΔ έχει εκκινήσει τη διαδικασία εκπόνησης του Master Plan για τον κεντρικό λιμένα «Απόστολο Παύλο», ώστε με τον τρόπο αυτό να επιτευχθεί η συνολική ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών της Καβάλας.Ο στόχος είναι να αποκτήσει η Καβάλα σύγχρονες λιμενικές υποδομές, οι οποίες θα ενισχύσουν τις αναπτυξιακές και τουριστικές προοπτικές της πόλης και της Βόρειας Ελλάδας.

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en