Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τρία «αγκάθια» για τον ελληνικό τουρισμό το 2016

Mετά το νέο, ιστορικό ρεκόρ των πλέον των 26 εκατ. διεθνών αφίξεων που φαίνεται ότι θα ‘’πιάσει’’ εφέτος ο ελληνικός τουρισμός, ο κλάδος βρίσκεται πλέον με το βλέμμα στην σαιζόν του 2016, η οποία εκ πρώτης όψεως παρουσιάζει δυναμική, αντιμετωπίζει ωστόσο τρία βασικά ζητήματα.

Το φλέγον και ευρύτερο θέμα των προσφύγων, τα νέα συμβόλαια με τον αυξημένο ΦΠΑ που θα πρέπει να είναι ανταγωνιστικά ώστε η Ελλάδα να παραμείνει στις λίστες των δημοφιλών προορισμών και για την επόμενη χρονιά, αλλά και η ενίσχυση της ελληνικής ξενοδοχίας, για την οποία ελλοχεύει ακόμη ο κίνδυνος του αφελληνισμού της.

Στα ζητήματα αυτά αναφέρθηκε χθές ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων κ. Γιάννης Ρέτσος σε έναν πρώτο απολογισμό της εφετινής θερινής σαιζόν, η οποία φαίνεται ότι εξέπληξε ακόμη και τους ίδιους τους τουριστικούς φορείς, αποδεικνύοντας την ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού.

Το εφετινό ρεκόρ ωστόσο των 26 εκατ. διεθνών αφίξεων και των 14,5 δισ. εσόδων κρύβει κι έναν άμεσο, κατά τον κ. Ρέτσο, κίνδυνο: «Να παγιωθεί η άποψη ότι αν εφέτος ο τουρισμός, σε συνθήκες πλήρους αβεβαιότητας κι εν μέσω capital controls, είχε επιδόσεις ρεκόρ, τότε ο κλάδος δε χρειάζεται τίποτα και μπορεί να αρκεσθεί στα ελάχιστα. Η Ελλάδα ωστόσο ωφελήθηκε εφέτος ως προορισμός, λόγω των γενικότερων γεωπολιτικών εξελίξεων, ενώ και οι ανταγωνίστριες χώρες ενισχύουν συνέχεια το προϊόν τους. Θα πρέπει να υπάρξει συγκεκριμένη στρατηγική για ενίσχυση στο κομμάτι των γενικότερων υποδομών της χώρας μας, οι οποίες λειτουργούν υποστηρικτικά με τον τουρισμό».

Ο πρόεδρος της ΠΟΞ έκανε ιδιαίτερη αναφορά στον οδικό τουρισμό, ο οποίος επέδειξε εφέτος μεγάλη δυναμική, ανοίγοντας και νέες αγορές (πέραν των πιο ‘’παραδοσιακών’’ των γειτονικών Βαλκανίων) όπως αυτές της Σλοβακίας, της Πολωνίας και της Ουγγαρίας, οι οποίες μάλιστα αποφέρουν και υψηλότερα έσοδα. «Ακριβώς αυτή η δυναμική του οδικού τουρισμού, υποδηλώνει ότι η νέα ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού θα πρέπει να στρέψει το ενδιαφέρον της στο συγκεκριμένο κομμάτι συνδράμοντας στον εκσυγχρονισμό των υποδομών και των διαδικασιών ώστε να διευκολυνθεί περαιτέρω η πρόσβαση στη χώρα μας».

Ο κ. Ρέτσος ανέφερε ακόμη ότι είναι εκ των ων ουκ ανευ η σταθερότητα σε πολιτικό επίπεδο και η κυβερνησιμότητα δεδομένου ότι το εγχώριο επιχειρείν αγγίζει πλέον τα όριά του και ακόμη και ο τουρισμός, ο οποίος επέδειξε ανθεκτικότητα, επηρεάζεται αρνητικά όταν το γενικότερο κλίμα στην οικονομία παραμένει επί μακρόν στο ‘’κόκκινο’’. «Ο εσωτερικός τουρισμός ήταν αυτός που επλήγη περισσότερο, λόγω κυρίως της κακής ψυχολογίας και δεν μπορεί να ανακάμψει αν δεν υπάρξει πολιτική σταθερότητα».

Τα τρία σημεία- κλειδιά για το 2016

Ως προς τα ζητήματα που θα επηρεάσουν τον κλάδο την σαιζόν του 2016 ο κ. Ρέτσος έθεσε καταρχάς το ζήτημα της αύξησης του ΦΠΑ. «Η αύξηση του ΦΠΑ στο τουριστικό πακέτο θα απορροφηθεί κατά ένα μεγάλο ποσοστό από τους Ελληνες ξενοδόχους, ενώ σε ένα ποσοστό, θα περάσει στο τελικό πακέτο. Οι Ελληνες ξενοδόχοι ωστόσο έχουν να επιλύσουν μία δύσκολη εξίσωση, που έχει να κάνει με το να διατηρήσουν την ποιότητα στο ελληνικό τουριστικό προϊόν, παραμένοντας ταυτόχρονα ανταγωνιστικοί έναντι άλλων προορισμών της Μεσογείου.» Σημειωτέον ότι στα συμβόλαια που έχουν ήδη υπογραφεί με τους tour operators του εξωτερικού για την σαιζόν του 2016 υπάρχει μία αύξηση της τάξεως του 5% περίπου ακριβώς λόγω του αυξημένου ΦΠΑ, σε διαμονή, εστίαση αλλά και στα ελληνικά νησιά, που αποτελούν δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς.

Ακόμη σημαντικότερο ζήτημα είναι αυτό της συνολικής διαχείρισης του προσφυγικού ρεύματος, το οποίο πάντως ξεφεύγει από τα ‘’στενά’’ πλαίσια του τουρισμού, αφού έχει ευρύτερες διαστάσεις, κοινωνικές, οικονομικές και πολιτικές. Ενδεικτικά για το κομμάτι του τουρισμού, αναφέρεται εδώ το παράδειγμα της Κώ, όπως το περιγράφει η Ενωση Ξενοδόχων και η πρόεδρος κ. Κωνσταντίνα Σβύνου:

-Από το 1980, που υπάρχουν στατιστικά στοιχεία , δεν έχει καταγραφεί τέτοιος αριθμός ακυρώσεων όπως το 2015: Κοντά στις 120.000 διανυκτερεύσεις έχουν ακυρωθεί από πρακτορεία τουρισμού και επιπλέον τουλάχιστον 51.000 ακυρώσεις διανυκτερεύσεων από μεμονωμένους πελάτες ξενοδοχείων, που ματαίωσαν τις διακοπές τους.

– Οι απώλειες οικονομικά εκτιμώνται σε πάνω από 7 εκατ. ευρώ μόνο στον τζίρο των ξενοδοχείων του νησιού.

-Παρά τις άκρως γενναιόδωρες προσφορές πολλά ξενοδοχεία έχουν αλλάξει την ημερομηνία κλεισίματός τους από μια έως τρεις εβδομάδες νωρίτερα και προχωρούν σε απολύσεις προσωπικού. Η Ενωση Ξενοδόχων αναμένουν μείωση θέσεων εργασίας τουλάχιστον κατά 30% για τα δίμηνο Σεπτέμβρη-Οκτώβρη σε σχέση με το 2014.

-Ο ρυθμός των κρατήσεων είναι μειωμένος κατά 60%, σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, που σημαίνει πως οι ακυρώσεις που λαμβάνονται για Σεπτέμβρη-Οκτώβρη ΔΕΝ ανανεώνονται

-Ακυρώνονται ήδη κρατήσεις για το 2016: χαρακτηριστική είναι η περίπτωση για 1.650 διανυκτερεύσεις σε ένα και μόνο ξενοδοχείο πολυτελείας της Κω

-Ξεκίνησε η ακύρωση πτήσεων προς το νησί, με χαρακτηριστική την ακύρωση πέντε (5) πτήσεων από Ισραήλ (και για λόγους ασφάλειας) και τριών πτήσεων από Ιταλία

-Ακυρώνονται προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων και συνέδρια

-Τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος ειδικά αυτά που βρίσκονται επι της παραλιακής ζώνης της πόλης της Κω, όπου και καταλύουν άναρχα οι πρόσφυγες, παρουσιάζουν μείωση στον τζίρο τους κοντά στο 30%, ενώ αρκετά ήδη έχουν κλείσει.

Το τρίτο, σημαντικό ζήτημα, το οποίο αφορά τους Ελληνες ξενοδόχους, έχει να κάνει με το γεγονός ότι εξακολουθούν και βρίσκονται αντιμέτωποι με ζημιές, τις οποίες δεν κατάφεραν να καλύψουν ούτε με τις εφετινές επιδόσεις- ρεκόρ, γι’ αυτό και παραμένει ο κίνδυνος αφελληνισμού των ελληνικών ξενοδοχείων : «Κι αυτό γιατί ,ακριβώς λόγω της κατάστασης που εκλήθησαν να αντιμετωπίσουν και του ‘’παγώματος’’ των κρατήσεων μετά τα capital controls αναγκάστηκαν να κάνουν μεγάλες προσφορές, ώστε να έχουν τη μεγιστη δυνατή πληρότητα, μέσα στον Αύγουστο, οπότε εξασφαλίζουν και άνω του 1/3 των εσόδων τους», όπως ανέφερε ο κ. Ρέτσος. «Δυστυχώς, με βάση τα επίσημα στοιχεία, από τις 500 μεγαλύτερες ξενοδοχειακές μονάδες, ζήτημα είναι αν οι 50 είναι κερδοφόρες».

newmoney.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νέος σεισμός 3,1 Ρίχτερ στην Κεφαλονιά

Νέος σεισμός 3,1 Ρίχτερ σημειώθηκε το μεσημέρι του Σαββάτου (11/5) στις 16.20 στην Κεφαλονιά.

Σύμφωνα με την αναθεωρημένη λύση του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου, το επίκεντρο του σεισμού εντοπίζεται 4 χιλιόμετρα βόρεια – βορειοδυτικά από τα Βαλσαμάτα με εστιακό βάθος 16 χιλιόμετρα.

seismos-tora

 

Υπενθυμίζεται ότι χθες Παρασκευή καταγράφηκαν άλλοι τρεις σεισμοί στην Κεφαλονιά μεγέθους 3,9, 4,1 και 3,1. Όπως τόνισε ο καθηγητής Γεωλογίας και πρόεδρος του ΟΑΣΠ, Ευθύμης Λέκκας, μιλώντας στο protothema.gr, οι χθεσινές τρεις δονήσεις εντάσσονται στο πλαίσιο της φυσιολογικής για την περιοχή του Ιονίου σεισμικής δραστηριότητας. «Παρακολουθούμε το φαινόμενο, δεν εμπνέει ανησυχία» είπε ο κ. Λέκκας και πρόσθεσε ότι οι δονήσεις αναμένεται να συνεχιστούν στην ίδια τάξη μεγέθους. Εντοπίζονται να προέρχονται από γνωστό εγκάρσιο ρήγμα στο τόξο του Ιονίου.

Continue Reading

ΘΑΣΟΣ

Θάσος | Πράσινο φως για το Ειρηνοδικείο και Πταισματοδικείο

Με έγγραφο του Υπουργού Δικαιοσύνης, εντάχθηκε στον προγραμματισμό της ΚΤΥΠ το έργο της διαμόρφωσης χώρων στο ακίνητο ΑΒΚ 3417 της Θάσου, προκειμένου αυτό να στεγάσει τις Υπηρεσίες του Ειρηνοδικείου – Πταισματοδικείου Θάσου.

Εκπονήθηκε η μελέτη και τα τεύχη δημοπράτησης, ο προϋπολογισμός του έργου είναι 400.000 ευρώ, και αναμένεται η επιχορήγηση της ΚΤΥΠ από το ΤΑΧΔΙΚ, για την ανάθεση της σύμβασης έργου. Επιδιωξη ολων, με επείγουσες διαδικασίες, μετά τη χρηματοδότηση, το έργο να υλοποιηθεί.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Χρήστος Σταϊκούρας | Οκτώ σημαντικές παρεμβάσεις στην Π.Ε. Καβάλας

Τα σημαντικά οδικά, αρδευτικά, αντιπλημμυρικά, σιδηροδρομικά, λιμενικά και κτιριακά έργα που υλοποιούνται στην Περιφερειακή Ενότητα (Π.Ε.) Καβάλας παρουσίασε, σήμερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας σε Συνέντευξη Τύπου στην Καβάλα, στο πλαίσιο της περιοδείας του στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, σε οκτώ σημαντικές παρεμβάσεις που αφορούν:

  1. Την κατασκευή του Φράγματος Μαρμαρά.
  2. Την ολοκλήρωση των αρδευτικών δικτύων της Δυτικής Πεδιάδας του Νέστου.
  3. Τον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας.
  4. Την κατασκευή της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στο Τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες.
  5. Την Αντιπλημμυρική Προστασία Περιοχής Τεναγών Φιλίππων Ν. Καβάλας – Δράμας – Σερρών.
  6. Το Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.
  7. Το Ειρηνοδικείο και το Πταισματοδικείο Θάσου.
  8. Το Υποτμήμα «Κρηνίδες – Σταυρός» του Κάθετου Άξονα της Εγνατίας Οδού «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας».

Η σημερινή περιοδεία του κ. Σταϊκούρα στην Π.Ε. Καβάλας ξεκίνησε με την επιθεώρηση του εργοταξίου του τελευταίου υποτμήματος «Κρηνίδες – Σταυρός», του οδικού άξονα «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνα» [Ε61], στο Δάτο. Το έργο μετά και την εξασφάλιση των επιπλέον απαιτούμενων κονδυλίων για την ολοκλήρωσή του, ύψους 15 εκατ. ευρώ, τα οποία θα καλυφθούν από τον προϋπολογισμό του ΕΠΑ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2026.

Κατά τη διάρκεια της ημέρας, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, συνοδευόμενος από βουλευτές της Π.Ε. Καβάλας, πραγματοποίησε σειρά επισκέψεων στα Δημαρχεία Παγγαίου και Νέστου, στον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας, στο Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας και στο Λιμάνι της Κεραμωτής, ενώ συναντήθηκε με τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλο Τοψίδη και τον αντιπεριφερειάρχη της Π.Ε. Καβάλας, Θεόδωρο Μαρκόπουλο, καθώς και με τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ.κ. Στέφανο.

Αναλυτικά τα έργα που παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας στη Συνέντευξη Τύπου:

 1ον. Κατασκευή Φράγματος Μαρμαρά (Ακροποτάμου) (1ο Υποέργο της Πράξης).

Το έργο αφορά στην κατασκευή αρδευτικού φράγματος, προϋπολογισμού 11 εκατ. ευρώ, χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014 -2020, με τελευταία εγκεκριμένη παράδοση του έργου τέλος του 2022.

Επειδή έχει εκτελεστεί άνω του 80% του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του έργου, και συγκεκριμένα περίπου το 95%, δόθηκε κατ’ εξαίρεση δυνατότητα να ολοκληρωθεί το έργο.

Η Διεύθυνση του Υπουργείου είναι ο τελικός δικαιούχος του έργου, καθώς Προϊσταμένη Αρχή είναι η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Διευθύνουσα Υπηρεσία το Τμήμα Δομών Περιβάλλοντος της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας.

Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του φράγματος Μαρμαρά, και για να εισέλθει αυτό στο στάδιο λειτουργίας του, πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία της πρώτης πλήρωσης, μετά από έγκριση που θα χορηγηθεί από την Διοικητική Αρχή Φραγμάτων (ΔΑΦ), σύμφωνα με τον Κανονισμό Ασφαλείας Φραγμάτων.

Οι εργασίες της παρούσας σύμβασης έχουν – σε σημαντικό βαθμό – ολοκληρωθεί, στο βαθμό που αυτό είναι δυνατό, και έχουν παραδοθεί, όπως αναφέρονται παρακάτω:

  •          Μητρώο Φράγματος, ενημερωμένο σε βαθμό που ανταποκρίνεται στη μέχρι σήμερα πρόοδο των εργασιών κατασκευής του έργου (λόγω διακοπής εργασιών του έργου και αδυναμίας ολοκλήρωσης του δε δύναται να ολοκληρωθεί το Μητρώο του φράγματος του ΦΕΠΠ).
  •          Σχέδιο Παρακολούθησης, ολοκληρωμένο.
  •          Εγχειρίδιο Λειτουργίας και Συντήρησης, ολοκληρωμένο σε ποσοστό 90%, υπολείπεται μόνο να προστεθούν  τα εγχειρίδια λειτουργία και συντήρησης των οργάνων και του εξοπλισμού που ακόμα δεν έχουν τοποθετηθεί.
  •          Σχέδιο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Καταστάσεων, ολοκληρωμένο.
  •          Μελέτη θραύσης φράγματος και  Διόδευσης Πλημμυρικού Κύματος, ολοκληρωμένη.

Η Σύμβαση δεν μπορεί να συνεχιστεί, ούτε να ολοκληρωθεί αν δεν ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής του έργου του φράγματος Μαρμαρά.

Έγινε αποδεκτό το αίτημα του αναδόχου για διάλυση της σύμβασης, έχει εκκινήσει η διαδικασία εκκαθάρισης της εργολαβίας, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η ολοκλήρωση των εργασιών της κατασκευής του φράγματος.

Είμαστε σε συνεργασία με την Περιφερειακή Αρχή για να αξιολογήσουμε την ολοκλήρωση τόσο του έργου, όσο και της μελέτης των αρδευτικών δικτύων

2ον. Ολοκλήρωση Αρδευτικών Δικτύων Δυτικής Πεδιάδας Νέστου.

Η Εργολαβία έχει ως αντικείμενο την κατασκευή εγγειοβελτιωτικών έργων, που περιλαμβάνει την επέκταση του υφιστάμενου αρδευτικού δικτύου της Δυτικής Πεδιάδας Νέστου, συνολικής έκτασης 22.500 στρεμμάτων και τη βελτίωση του παράλληλου αγροτικού οδικού δικτύου.

Ο Προϋπολογισμός του έργου ήταν περίπου 11,7 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014 – 2020.

Η προθεσμία περαίωσης ήταν ο Οκτώβριος του 2020.

Υπήρξε βεβαίωση εμπρόθεσμης περαίωσης εργασιών.

Με απόφαση Ιουνίου 2022, εγκρίθηκε το Πρωτόκολλο Προσωρινής Παραλαβής του έργου.

Αναμένεται η υπογραφή της Απόφασης Ορισμού Επιτροπής Οριστικής Παραλαβής του έργου.

Συνεννοηθήκαμε με την Περιφέρεια για τη δρομολόγηση της Απόφασης.

3ον. Οργανισμός Λιμένος Καβάλας.

Στις 23 Νοεμβρίου 2023, υπεγράφη η σύμβαση υπό-παραχώρησης, διάρκειας 40 ετών, για την αξιοποίηση του εμπορικού λιμένα «Φίλιππος Β», έναντι τιμήματος ύψους 33,9 εκατ. ευρώ.

Το έργο θα έχει σημαντικά πολλαπλασιαστικά οφέλη για την τοπική κοινωνία και οικονομία.

Ειδικότερα, πέρα από το εφάπαξ τίμημα, ο υπο-παραχωρησιούχος θα επενδύσει 36 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένα, συμπεριλαμβανομένων και δαπανών βαριάς συντήρησης.

Οι υποχρεωτικές επενδύσεις περιλαμβάνουν την υποχρέωση του επενδυτή να κατασκευάσει κτίρια για την εξυπηρέτηση αναγκών της Λιμενικής Αρχής, της Πλοηγικής Υπηρεσίας, καθώς και τελωνειακό σταθμό, σύμφωνα με τις προτάσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), αλλά και τις προδιαγραφές της σύμβασης υπο-παραχώρησης.

Επιπρόσθετα, ο επενδυτής αναλαμβάνει την υποχρέωση της εκπόνησης μελέτης αναδάσωσης της περιοχής των Άσπρων Χωμάτων, της υλοποίησης του έργου της αναδάσωσης και τα έργα συντήρησης, καθαρισμού, προστασίας και φύλαξης της ανωτέρω περιοχής καθ’ όλη τη διάρκεια της υπο-παραχώρησης.

Παράλληλα, το ΤΑΙΠΕΔ έχει εκκινήσει τη διαδικασία εκπόνησης του Master Plan για τον κεντρικό λιμένα «Απόστολο Παύλο», ώστε με τον τρόπο αυτό να επιτευχθεί η συνολική ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών της Καβάλας.

Υπενθυμίζονται 2 έργα που έχει παραδώσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προς χρήση:

  1. Επέκταση Προσήνεμου Μώλου Νέου Λιμένα Καβάλας, για την προστασία του Λιμένα, προϋπολογισμού 13,8 εκατ. ευρώ.
  2. Επέκταση κρηπιδωμάτων, με την κατασκευή επιπλέον 500 μέτρων, την αύξηση της επιφάνειας της χερσαίας ζώνης κατά 170 στρέμματα, την εκβάθυνση της λιμενολεκάνης και την υλοποίηση αντιπλημμυρικών έργων, ύψους 16 εκατ. ευρώ.

Ο στόχος είναι να αποκτήσει η Καβάλα σύγχρονες λιμενικές υποδομές, οι οποίες θα ενισχύσουν τις αναπτυξιακές και τουριστικές προοπτικές της πόλης και της Βόρειας Ελλάδας.

4ον. Κατασκευή Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στο Τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες.

Η κατασκευή της γραμμής και η σύνδεση του εμπορευματικού Λιμένα Καβάλας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, συνολικού μήκους περίπου 37 χλμ., πρόκειται να δημοπρατηθεί ανεξάρτητα, με ανοιχτό μειοδοτικό διαγωνισμό.

Είναι σε φάση οριστικοποίησης τα τεύχη δημοπράτησης, καθώς υπάρχουν εγκεκριμένες οριστικές μελέτες για τη νέα γραμμή.

Στα τέλη Μαρτίου 2024, έγινε η κήρυξη απαλλοτριώσεων για τις αναγκαίες εκτάσεις.

Ο διαγωνισμός αναμένεται να δημοσιευτεί στο τέλος του 1ου εξαμήνου του 2024.

Η έναρξη εργασιών εκτιμάται για το 1ο τρίμηνο του 2025, με την ολοκλήρωση του έργου να προβλέπεται στο τέλος του 2028.

Για το συγκεκριμένο έργο υφίσταται, καταρχάς, χρηματοδότηση ύψους 212 εκατ. ευρώ, από τον «Μηχανισμό Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF2) 2021 – 2027.

5ον. Αντιπλημμυρική Προστασία Περιοχής Τεναγών Φιλίππων Ν. Καβάλας – Δράμας – Σερρών.

Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση προμελέτης και οριστικής μελέτης για την αποτελεσματική άρδευση και στράγγιση της περιοχής υπό τα γεωμορφολογικά δεδομένα που δημιούργησε και θα συνεχίσει να διαμορφώνει η συνίζηση των εδαφών.

Η υπογραφή της σύμβασης, ύψους περίπου 1 εκατ. ευρώ, έγινε στις 17 Σεπτεμβρίου 2018.

Η αρχικά εγκεκριμένη ημερομηνία περαίωσης ήταν η 17η Σεπτεμβρίου 2020.

Η τελευταία εγκεκριμένη ημερομηνία περαίωσης είναι η 17η Μαΐου 2024.

Θα υπάρξει, σίγουρα, νέα παράταση, εξαρτώμενη από τη διαδικασία έκδοσης περιβαλλοντικών όρων. (εκτιμάται ότι η παράταση μπορεί να είναι και 2 χρόνια)

Αξιολογείται η χρηματοδότηση του έργου, από το Υπουργείο προς την Περιφέρεια, αφού θα απαιτηθούν και πρόσθετοι πόροι.

6ον. Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.

Είναι σε εξέλιξη, από τις «Κτιριακές Υποδομές», το έργο της λήψης μέτρων για την οριστική άρση του κινδύνου στο δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.

Το έργο, προϋπολογισμού 778.000 ευρώ, χρηματοδότησης από το ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ., αφορά την συνολική αποξήλωση της μαρμάρινης επένδυσης του κτιρίου και αντικατάστασής της με σύστημα εξωτερικής θερμοπρόσοψης.

Παράλληλα, στα πλαίσια των εργασιών επέμβασης στο κέλυφος του κτιρίου, θα γίνει επισκευή και ανακαίνιση των παλαιών χρωματισμένων μεταλλικών επιφανειών.

Το έργο θα ολοκληρωθεί τον επόμενο μήνα, τον Ιούνιο.

Επιπρόσθετα, μετά από έλεγχο, έχει ζητηθεί η ανάθεση στην ΚΤΥΠ ΑΕ της σχετικής σύμβασης αντικατάστασης 2 ψυκτών από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, μετά και την εξασφάλιση της χρηματοδότησης, ποσού 250.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ, μέσω επιχορήγησης από το ΤΑΧΔΙΚ.

Θα επιδιώξουμε, με επείγουσες διαδικασίες, μετά τη χρηματοδότηση, το έργο να υλοποιηθεί.

7ον. Ειρηνοδικείο και Πταισματοδικείο Θάσου.

Με έγγραφο του Υπουργού Δικαιοσύνης, εντάχθηκε στον προγραμματισμό της ΚΤΥΠ το έργο της διαμόρφωσης χώρων στο ακίνητο ΑΒΚ 3417 της Θάσου, προκειμένου αυτό να στεγάσει τις Υπηρεσίες του Ειρηνοδικείου – Πταισματοδικείου Θάσου.

Εκπονήθηκε η μελέτη και τα τεύχη δημοπράτησης, ο προϋπολογισμός του έργου είναι 400.000 ευρώ, και αναμένεται η επιχορήγηση της ΚΤΥΠ από το ΤΑΧΔΙΚ, για την ανάθεση της σύμβασης έργου.

Θα επιδιώξουμε, με επείγουσες διαδικασίες, μετά τη χρηματοδότηση, το έργο να υλοποιηθεί.

8ον. Κάθετος Άξονας Εγνατίας Οδού / Τμήμα «Δράμα – Καβάλα» / Υποτμήμα «Κρηνίδες – Σταυρός».

Το έργο, προϋπολογισμού 49 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ, αφορά στην κατασκευή του τελευταίου υπο-τμήματος του άξονα «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας» [Ε61], μήκους περίπου 8,3 χλμ.

Εργασίες εκτελούνται στο υποτμήμα Κρηνίδες – Αγ. Σύλλας.

Το ποσό της προκαταβολής για τις αποζημιώσεις απαλλοτριωμένων εκτάσεων εκτιμάται ότι θα κατατεθεί στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων εντός του εφετινού καλοκαιριού, οπότε και απελευθερώνεται πλήρως το μέτωπο των εργασιών, στο σύνολο του έργου.

Για την απρόσκοπτη ολοκλήρωση του έργου απαιτείται Συμπληρωματική Σύμβαση Έργου, ύψους 15 εκατ. ευρώ, τα οποία θα καλυφθούν από τον προϋπολογισμό του ΕΠΑ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Μετά και την εξασφάλιση των επιπλέον απαιτούμενων κονδυλίων για την ολοκλήρωση του έργου, η περαίωση του έργου υπολογίζεται στο 1ο τρίμηνο του 2026.

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en