ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το Facebook εισάγει την τεχνητή νοημοσύνη: Τι είναι και πώς λειτουργεί;

Στους εκατομμύρια «τοίχους» του Facebook αποκαλύπτονται πολλές πτυχές από την ζωή και την καθημερινότητα των ανθρώπων. Ηλικία, επάγγελμα, σκέψεις, δημοσιεύσεις, σχόλια, ακόμα και ολόκληρες συζητήσεις. Το Facebook έρχεται για άλλη μια φορά να αλλάξει τα πράγματα εισάγοντας την τεχνητή νοημοσύνη ως μια από τις καινούργιες λειτουργίες του.

Τι είναι όμως η τεχνητή νοημοσύνη;

Με λίγα λόγια μέσω ενός προγράμματος που θα ονομάζεται «DeepText» και μέσω της τεχνητής νοημοσύνης, το Facebook θα λειτουργεί ως άνθρωπος τσεκάροντας το προφίλ μας αλλά και τις  δημοσιεύσεις που κάνουμε σε αυτό.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της η εταιρία είπε χαρακτηριστικά πως σκοπός της είναι η άμεση διευκόλυνση των χρηστών. Επομένως αυτό σημαίνει πως αν κάποιος γράψει μια δημοσίευση στην οποία ανακοινώνει ότι θέλει π.χ να πουλήσει το ποδήλατο του, το Facebook θα το καταλάβει και θα του προτείνει αν θέλει το ποστ του να καταχωρηθεί ως «δημοσίευση πώλησης». Πιθανότατα αυτό πρόκειται να βοηθήσει τον χρήστη, αφού θα βάζει την δημοσίευση του σε μία ειδική κατηγορία, με την ταμπέλα «sale post». Με αυτό το τρόπο θα γίνεται ευκολότερη η εύρεση της από όσους ανθρώπους το επιθυμούν.

Και δεν είναι μόνο αυτό

Μέσω της τεχνητής νοημοσύνης το Facebook θα είναι πλέον ικανό να αποσυνθέτει και να αναγνωρίζει το περιεχόμενο των δημοσιεύσεων μας. Το DeepText θα «σπάει» τις προτάσεις μας σε κομμάτια, θα εντοπίζει τις λέξεις κλειδιά και με την βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης θα βγάζει τα δικά του… συμπεράσματα για το ποστ που εξετάζει.

Αν λοιπόν κάποιος έμπαινε στο προφίλ μας θα ανακάλυπτε πολλά πράγματα για την ζωή μας. Ποιος όμως θα μπορούσε να το κάνει αυτό σε 1.5 δισεκατομμύριο προφίλ; Μόνο μια μηχανή που έχει προγραμματιστεί κατάλληλα.

Έτσι το Facebook μετατρέπεται αμέσως σε μια βιβλιοθήκη απόψεων και δραστηριοτήτων κατηγοριοποιώντας τους χρήστες του και καταγράφοντας την κάθε σκέψη και επιθυμία μας.

Οι λόγοι που οδήγησαν στο DeepText – Τι θα αλλάξει και γιατί

Στην ανακοίνωση του το Facebook παρουσίασε επίσης και τους λόγους που οδήγησαν τους υπεύθυνους του να προχωρήσουν σε μια τέτοια μεγάλη αλλαγή. Δηλαδή στην τεχνητή νοημοσύνη. Συγκεκριμένα, το προαναφερθέν παράδειγμα για τις πωλήσεις είναι ένας από τους στόχους. Όχι όμως ο μοναδικός.

Η αποφυγή των spam είναι ένας ακόμα λόγος που οδήγησε στο DeepText. Κάθε αρχική σελίδα περιέχει κάποιες πληροφορίες οι οποίες είναι άσχετες με τα ενδιαφέροντα του χρήστη και αυτό είναι κάτι που θέλει να καταπολεμήσει το Facebook.

Ο αρχικός στόχος του Facebook άλλωστε είναι να να εκμεταλλευτεί το τεράστιο αριθμό των χρηστών του. Να τους κατηγοριοποιήσει, να τους βάλει με λίγα λόγια «ταμπέλες». Αυτό μάλιστα, αναγράφεται με σκούρα γράμματα σε έναν από τους μεσότιτλους της ανακοίνωσης.

Η τεχνητή νοημοσύνη είναι ίσως ο μοναδικός τρόπος ώστε να μπουν σε τάξη 1.5 δισεκατομμύριο λογαριασμοί. Είναι ο τρόπος με τον οποίο οι διαφημίσεις του Facebook στοχεύουν σε συγκεκριμένους ανθρώπους. Παράλληλα όμως είναι και η βέλτιστη τακτική για να αναβαθμιστεί η μηχανή αναζήτησης. Μέχρι σήμερα όταν γράφουμε μια λέξη στην «αναζήτηση» του Facebook, αυτό βρίσκει στοιχεία που αντιστοιχούν στη συγκεκριμένη λέξη. Με το DeepText η αναζήτηση θα περάσει σε άλλο επίπεδο, αφού το δίκτυο θα μας οδηγεί σε αποτελέσματα που κρίνει πως αντιστοιχούν στο περιεχόμενο όσων γράφουμε. Θα… βγάζει νόημα από τις προτάσεις μας, πιθανότατα θα τα συνδέει με τις πληροφορίες που θα «ξέρει» για εμάς, για να μας οδηγήσει στις πληροφορίες που θα «πιστεύει» πως ψάχνουμε.

Ο τελικός στόχος

Από την πρώτη μέρα λειτουργίας του το DeepText θα ξέρει να αναγνωρίζει περισσότερες από 20 γλώσσες. Δεν είναι ακόμα γνωστό όμως αν μέσα σε αυτές θα βρίσκονται και τα ελληνικά.

Με την νέα αυτή υπηρεσία το Facebook αναμένεται να εξελιχθεί και να διευρύνει το φάσμα του. Ταυτόχρονα, η νοημοσύνη του θα αυξάνεται με τον καιρό, αφού τα δεδομένα που θα συλλέγει θα το βοηθούν να λειτουργεί ολοένα και αποτελεσματικότερα.

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version