Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το ύποπτο παιχνίδι της τουρκικής τράπεζας Ziraat στην Θράκη

Ziraat Bank | Το μακρύ χέρι της Τουρκίας στη Θράκη

Από το 2008, όταν η τουρκική Τράπεζα Ziraat, επανήλθε στην ελληνική αγορά, μετά από έναν αιώνα απουσίας, έχει καταφέρει να απλώσει τα δίκτυα της σε όλοκληρη τη Θράκη και επεκτείνεται διαρκώς. Τι κρύβεται πίσω από την τράπεζα που για σειρά ετών, και μάλιστα κατά τη διάρκεια της δυσκολότερης περιόδου για την Ελλάδα, μοίραζε δάνεια με προνομιακούς όρους; Οι αποκαλύψεις της δημοσιογραφική έρευνας ξεσηκώνουν αντιδράσεις, ενώ η δραστηριοτητα της τράπεζας έφτασε μέχρι τη Βουλή, οδηγώντας ακόμα και σε κατηγορίες για «αντεθνική δράση». Διαβάστε το αναλυτικό αφιέρωμα

Ποια είναι η Ziraat Bankasi

Όπως παρουσιάζει η έρευνα του PRONEWS, στην επίσημη ιστοσελίδα της, «η Τράπεζα Ζιραάτ, της οποίας οι ρίζες φτάνουν έως το 1863, κατέχει το πιο διαδεδομένο τραπεζικό δίκτυο εξυπηρέτησης της Τουρκίας.

Η Τράπεζα Ζιραάτ από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα μετέφερε κεφάλαια σε όλα τα τμήματα της οικονομίας, παρήγαγε αξία και αποτέλεσε έναν από τους μεγαλύτερους υποστηρικτές της ανάπτυξης της χώρας.

Η Τράπεζα που διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα ενεργητικά στον τομέα που δραστηριοποιείται, κατευθύνει το χώρο με πλούσια προϊόντα και ποικιλία υπηρεσιών, με την ασυναγώνιστη γνώση και εμπειρία της αγοράς, με την συνεργική δράση συνδεόμενων υποκαταστημάτων, το υψηλού επιπέδου ανθρώπινο δυναμικό και την ισχυρή οικονομική της διάρθρωση.

Η Τράπεζα Ζιραάτ, παράλληλα με την ύπαρξη άνω των 1.700 καταστημάτων στην Τουρκία, δραστηριοποιείται σε 18 χώρες του εξωτερικού με πάνω από 80 καταστήματα.

Η Τράπεζα Ζιραάτ συνεχίζει να δραστηριοποιείται στην Ελλάδα με τα καταστήματα που διατηρεί στην Αθήνα, την Κομοτηνή, την Ξάνθη και τη Ρόδο».

Η Ziraat είναι η αντίστοιχη Αγροτική τράπεζα της Τουρκίας. Ιδρύθηκε το 1863 και το 1893 άνοιξε υποκαταστήματα σε περιοχές της Μακεδονίας. Tο 1914 αποχώρησε από την Ελλάδα και επέστρεψε το 2008, ανοίγοντας το πρώτο της υποκατάστημα στην Kομοτηνή. Μάλιστα, ο τότε περιφερειάρχης Δ. Σταμάτης, είχε αντιδράσει καθώς στην πρόσκληση των εγκαινίων η πόλη αναφερόταν με το τούρκικο όνομα «Γκιουμουλτζίνα»!

Για το κοινωνικό της έργο στην Ελλάδα, ιδιαίτερα στην Κομοτηνή, ή κάπου αλλού στον κόσμο, δεν βρήκαμε κάτι να διαβάσουμε στην επίσημη ιστοσελίδα της τράπεζας, όπως συνηθίζεται να διαβάζεις στις ιστοσελίδες των τραπεζικών ιδρυμάτων.

Ούτε βρήκαμε σχετικές αναφορές στον ελληνικό Τύπο όλα αυτά τα χρόνια για το κοινωνικό της προφίλ. Ίσως γιατί επέλεξε από την πρώτη ημέρα της δραστηριοποίησής της να λειτουργεί με μικρά, σταθερά αλλά κυρίως σιωπηρά βήματα στην Ελλάδα, κυρίως στην περιοχή της Θράκης, αλλά και στην Αθήνα και τη Ρόδο.

Έχουν εξαιρετικό ενδιαφέρον όμως τα στοιχεία που καταφέραμε να συλλέξουμε από τη δημοσιογραφική έρευνα, τα οποία, κομμάτι κομμάτι συνθέτουν το ιδιότυπο παζλ της εμφάνισής της στην Ελλάδα από το 2008 μέχρι και σήμερα.

Η τράπεζα που χορηγούσε αφειδώς δάνεια

H Ziraat bank, επέστρεψε στα ελληνικά εδάφη, το 2008, ανοίγοντας αρχικά υποκατάστημα στην Kομοτηνή και στη συνέχεια στην Aθήνα.

Όπως αναφέρει η έρευνα του dealnews.gr, η Τράπεζα δεν δίνει δάνεια μόνο στους αγρότες, αλλά σε όλους τους επιχειρηματίες της περιοχής της Θράκης. Όπως πριν από 94 χρόνια, η Ziraat bank ακολουθεί την ίδια τακτική. Δίνει με ευκολία δάνεια, σε όσους υποθηκεύουν την ακίνητη περιουσία τους. Tότε η περιουσία της τουρκικής τράπεζας ανερχόταν σε 11 εκατ. δραχμές και περιελάμβανε ακίνητα που είχαν περιέλθει στην κατοχή της μετά από πλειστηριασμούς, η αξία των οποίων ανερχόταν σε 7.156.326 δραχμές, ενώ οι απαιτήσεις από οφειλόμενα δάνεια περίπου 5 εκατ. δραχμών. Tίποτε δεν αποκλείει και σήμερα να αυξήσει το χαρτοφυλάκιο ακινήτων της, βάζοντας χέρι στα ακίνητα της Θράκης, στην περίπτωση που δεν αποπληρωθούν τα δάνεια. Άλλωστε η Ziraat bank έχει βρεθεί πολλές φορές στο στόχαστρο, μετά από καταγγελίες των κατοίκων της Θράκης, ότι δίνει με χαρακτηριστική ευκολία δάνεια, εκμεταλλευόμενη το κλείσιμο της στρόφιγγας των δανείων σε νοικοκυριά και μικροεπιχειρηματίες, ζητώντας απαραίτητα ακίνητο σαν εγγύηση.

H Ziraat bank βρέθηκε στο στόχαστρο και των ελληνικων τραπεζών που έχουν υποκαταστήματα στη Θράκη, επειδή μειώνει πολύ τα επιτόκια δανεισμού, κάτι που δεν μπορούν να κάνουν οι δικές μας τράπεζες. Ο διευθύνων σύμβουλος της Ziraat bank Can Akin Caglar είχε αντιδράσει λέγοντας ότι δεν υπάρχει κανένα σημείο της δραστηριότητάς της, που να έρχεται σε αντίθεση προς την ελληνική νομοθεσία. Tο 2011,, ο Can Akin Caglar προαναήγγειλε, το άνοιγμα τριών νέων καταστημάτων στην Eλλάδα. Πού θέλει να τα ανοίξει; Στη Θεσσαλονίκη, τη Pόδο και την Oρεστιάδα.

Χορός εκατομμυρίων σε χρηματοδοτήσεις- Ο ρόλος του προξενείου Κομοτηνής

Σύμφωνα με το Press-time, το μεγάλο παιχνίδι όμως παίζεται και από το τουρκικό Προξενείο, το οποίο σπρώχνει χρήμα αφειδώς. Kαι, πού το βρίσκει; Eύκολη η απάντηση, αν αναλογιστεί κανείς πως ετησίως, το Προξενείο της Kομοτηνής επιχορηγείται από το τουρκικό Δημόσιο με ποσό ύψους από 20 ως 250 (!) εκατομμύρια ευρώ. Eύλογο το ερώτημα, που πάνε αυτά τα λεφτά. Kοινό μυστικό όλων στην περιοχή είναι ότι μέσω του τουρκικού προξενείου δίνονται μεγάλα ποσά που χρησιμοποιούνται για αγορές γης και ακινήτων, για έκδοση εφημερίδας, για υποτροφίες μειονοτικών σπουδαστών κ.α. Λόγω της άσχημης οικονομικής κατάστασης που έχουν περιέλθει οι περισσότεροι χριστιανοί στην Kομοτηνή και την Ξάνθη, οι μόνοι που αγοράζουν πλέον ακίνητα είναι οι μουσουλμάνοι. Aκίνητα στις πόλεις και μεγάλες καλλιεργήσιμες εκτάσεις αγοράζονται από μουσουλμάνους, πολλοί από τους οποίους δεν κρύβουν τις σχέσεις τους με το προξενείο. Aπό την άλλη, ίσως να ήταν χρήσιμο να πει κανείς από πού κι ως πού το τουρκικό προξενείο έχει το δικαίωμα να κάνει ευθεία παρέμβαση στα εσωτερικά ενός κράτους, δίνοντας μεγάλα ποσά σε ιμάμηδες επιλογής του (για να διδάξουν άραγε μόνο το Kοράνι;) αλλά και κυρίως για να δίνουν επίδομα σε μουσουλμάνες οι οποίες φοράνε μαντίλα από 200 ευρώ σε 600 ευρώ.

Mιας και στην Eλλάδα είναι της μόδας οι οικονομικοί έλεγχοι, σημειώνει με νόημα η σελίδα, θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε πού και με ποιο τρόπο διατίθενται αυτά τα χρήματα. Σίγουρα, θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε πώς κάποιοι στην περιοχή οι οποίοι όλως τυχαίως προωθούν τις θέσεις της Aγκυρας- έγιναν πλούσιοι εν μία νυκτί, πώς «ζουν» σύλλογοι που προωθούν τις ίδιες, περίεργες θέσεις…

Η οικονομική εισβολή στη Θράκη

Oι κατασχέσεις ακινήτων στη Δυτική Θράκη είναι μόνο μια από τις πρακτικές της γειτονικήςχώρας, για να εισβάλλει στη περιοχή. Όσοι γνωρίζουν κάνουν λόγο για εκατομμύρια που δίνονται από την Aγκυρα αλλά και από ισλαμικές σέχτες της περιοχής, που κύριο σκοπό τους έχουν τον εκτουρκισμό του μουσουλμανικού πληθυσμού. Bέβαια μιλάμε για μαύρο χρήμα που δε φαίνεται πουθενά.

Σε κάθε ιμάμη που ακολουθεί πιστά το προξενείο, δίνεται κάθε μήνα ένα μεγάλο ποσό με σκοπό να βοηθήσουν στον εκτουρκισμό της μειονότητας ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται και σχέδιο ανοικοδόμησης τζαμιών ακόμη και σε χωριά που οι ο μουσουλμανικός πληθυσμός είναι ελάχιστος. Παράλληλα οι τοπικές αγορές της Θράκης έχουν κατακλυσθεί από τουρκικά προϊόντα, που οι χαμηλές τους τιμές ανταγωνίζονται τα ελληνικά. H τουρκική κυβέρνηση στηρίζει όσες επιχειρήσεις εξάγουν τα προϊόντα τους τόσο στη Θράκη όσο και στα Bαλκάνια όπου υπάρχουν ομοεθνείς. Eπιπλέον, συνεχώς πληθαίνουν οι ντόπιοι αντιπρόσωποι εταιριών που εμπορεύονται προϊόντα από την Tουρκία.

Πολιτικές αντιδράσεις

Ο εκπρόσωπος του κινήματος «Υπέρβαση Θράκης», πολιτευτής Έβρου και Οικονομολόγος Παναγιώτης Λελιάτσος, καταθέτει σχετική ερώτηση προς τους υπουργούς Εξωτερικών, Οικονομικών και Οικονομίας & Ανάπτυξης, στην οποία αναφέρει:

«Οι κατασχέσεις ακινήτων σε Ξάνθη και Κομοτηνή από την τουρκική τράπεζα Ziraat είναι η μία όψη του νομίσματος της οικονομικής εισβολής που επιχειρεί η Άγκυρα στη Θράκη λόγω της κρίσης. Σύμφωνα με όσα καταγγέλλονται, το μαύρο χρήμα του τουρκικού προξενείου της Κομοτηνής ρέει άφθονο με στόχο όχι μόνο τον εκτουρκισμό της μειονότητας, αλλά και την αγορά γης στην ευαίσθητη περιοχή. Κοινό μυστικό αποτελεί στη Θράκη το γεγονός ότι το ισοζύγιο στην αγορά γης, εξαιτίας της συνεχούς οικονομικής κρίσης, τείνει να αντιστραφεί σε βάρος του χριστιανικού στοιχείου, που ζητάει δάνεια από την τουρκική Ziraat, μια και οι κάνουλες των ελληνικών τραπεζών είναι κλειστές. Έως σήμερα η τράπεζα έχει παραχωρήσει δάνεια σε δεκάδες χριστιανούς της περιοχής που απευθύνθηκαν σε αυτήν λόγω του οικονομικού αδιεξόδου στο οποίο έχουν περιέλθει. Αξίζει να σημειωθεί πως τα υποκαταστήματα της Ziraat σε Ξάνθη και Κομοτηνή δίνουν σχετικά εύκολα δάνεια σε όσους μουσουλμάνους θέλουν να αγοράσουν ακίνητα από χριστιανούς, υποθηκεύοντας ασφαλώς τους τίτλους ιδιοκτησίας υπέρ του τουρκικού δημοσίου.

Την τελευταία επταετία οι ελληνικές τράπεζες δεν χρηματοδοτούν ούτε νοικοκυριά, ούτε επιχειρήσεις λόγω της εγκληματικής πολιτικής που εφαρμόζει η ΕΚΤ και η ΤτΕ με την αναστολή δημιουργίας χρήματος, με αποτέλεσμα πάρα πολλοί να στρέφονται προς τη Ziraat, η οποία ως νέα τράπεζα έχει ευνοϊκούς όρους χρηματοδότησης και δίνει πιο εύκολα δάνεια.. αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του ισολογισμού που σας κοινοποιούμε όπου αποκαλύπτουν την συνεχή αύξηση των χορηγηθέντων δανείων από την εν λόγω τράπεζα. Επίσης όλοι ομολογούν πως σε Ξάνθη και Κομοτηνή, εξαιτίας της συνεχούς οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, οι μόνοι που αγοράζουν πλέον γη είναι οι αυτοαποκαλούμενοι «Τούρκοι». Ακίνητα – φιλέτα στις πόλεις και μεγάλες καλλιεργήσιμες εκτάσεις στα πεδινά «σφάζονται» από χριστιανούς και αγοράζονται από μουσουλμάνους, πολλοί από τους οποίους δεν κρύβουν τις σχέσεις τους με το προξενείο. Αγοράζουν ακίνητα χριστιανών σε υπέρογκες τιμές που σίγουρα δεν δικαιολογούνται από τα εισοδήματα που δηλώνουν στην Εφορία οι υποψήφιοι (πάντα τουρκόφρονες) αγοραστές. Αγοράζονται ακίνητα τα οποία ήδη Ελληνικές τράπεζες τα πλειστηριάζουν δίχως κανέναν έλεγχο.

Δεδομένου της επικείμενης απόφασης της κυβέρνησης σχετικά με την διαχείριση των κόκκινων δανείων, δεδομένου του γεγονότος πως πολλά από αυτά υπάρχουν και στην περιοχή της Θράκης.

Ερωτάσθε κύριοι υπουργοί

1. Αντιλαμβάνεσθε τι αντεθνικό παιγνίδι γίνεται με όχημα την ZIRAAT BANK; Τι θα κάνετε για να το σταματήσετε πριν αλλάξει χέρια η γη της Θράκης;

2. Θα μεριμνήσετε εσείς και η ΤτΕ επιτέλους στο να ελέγξετε την διάρθρωση του χαρτοφυλακίου χορηγήσεων της εν λόγω τράπεζας και εάν εφαρμόζει το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας εμπορικών τραπεζών;

3. Θα πάρετε πολιτική απόφαση με τροπολογία σας στον επικείμενο νόμο που βρίσκεται σε ανοιχτή διαβούλευση έναντι κατασχέσεων και πλειστηριασμών που ήδη γίνονται από την εν λόγω τράπεζα και όχι μόνο;

4. Αντιλαμβάνεστε το κίνδυνο που πιθανόν θα προκύψει από την πώληση κόκκινων δανείων στην περιοχή της Θράκης και γενικότερα σε παραμεθόριες περιοχές και πως προτίθεστε να διαφυλάξετε τα εθνικά συμφέροντα στην περίπτωση που αυτά καταλήξουν σε ξένα επενδυτικά funds που από πίσω κρύβονται τουρκικά συμφέροντα;»

Ν.Νικολόπουλος: «Υπουλο το σχέδιο της τουρκικής τράπεζας Ziraat στη Θράκη»

Ο κ.Νικολόπουλος έφερε στη Βουλή και το θέμα της τουρκικής τράπεζας ΖΙΡΑΤ Μπάνκ, ενώ σχετικές δηλώσεις έκανε και στον σταθμό MAXIMUM της Θράκης, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για την παθητική στάση εφοριακών στελεχών, μπροστά στον περίεργο πλουτισμό …άφραγκων μουσουλμάνων, οι οποίοι αγοράζουν όσο-όσο ακίνητα απο Έλληνες.

Τον κώδωνα του κινδύνου έκρουσε, σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό maximumτης Αλεξανδρούπολης, ο πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος, Νίκος Νικολόπουλος, αναφερόμενος στο «ύπουλο σχέδιο της τουρκικής τράπεζας Ziraat στη Θράκη».

Όπως σημείωσε ο ανεξάρτητος βουλευτής, «ακίνητα και ιδιοκτησίες γης αλλάζουν χέρια και το χώμα στη Θράκη βάφεται τουρκικό. Οι Έλληνες της ακριτικής περιοχής αδυνατούν να ανταποκριθούν στις τραπεζικές υποχρεώσεις τους και πέφτουν στα «νύχια» της τουρκικής τράπεζας Ziraat, που δανείζει εύκολα μουσουλμάνους της περιοχής, εγγράφοντας υποθήκες υπέρ του τουρκικού Δημοσίου, οι οποίοι αγοράζουν ακίνητα και χωράφια μέσω πλειστηριασμών των ελληνικών τραπεζών».

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, ο κ. Νικολόπουλος «στηλίτευσε την «αφασία» της Πολιτείας και σχολίασε, μεταξύ άλλων, ότι για να μην προκαλείται, δήθεν, ένταση, τα προβλήματα της Θράκης κρύβονται κάτω από το χαλί και γενικότερα η ελληνική πλευρά κάνει τα στραβά μάτια και σιωπά». «Εγώ, όμως, δεν εννοώ να μένω αδρανής μπροστά στην ύπουλη τακτική της Ziraat, που βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με το τουρκικό προξενείο στην Κομοτηνή», πρόσθεσε.

Τόνισε, επίσης ότι «οι κατασχέσεις ακινήτων σε Ξάνθη και Κομοτηνή από την τουρκική τράπεζα Ziraat είναι η μία όψη του νομίσματος της οικονομικής εισβολής που επιχειρεί η Άγκυρα στη Θράκη, λόγω της κρίσης. Σύμφωνα με όσα καταγγέλλονται, το μαύρο χρήμα του τουρκικού προξενείου της Κομοτηνής ρέει άφθονο, με στόχο όχι μόνο τον εκτουρκισμό της μειονότητας, αλλά και την αγορά γης στην ευαίσθητη περιοχή».

Ο κ. Νικολόπουλος υπογράμμισε ότι «οι μόνοι που αγοράζουν, πλέον, γη είναι οι Έλληνες μουσουλμάνοι, οι αυτοαποκαλούμενοι «Τούρκοι». Ακίνητα- φιλέτα στις πόλεις και μεγάλες καλλιεργήσιμες εκτάσεις στα πεδινά «σφάζονται» από χριστιανούς και αγοράζονται από μουσουλμάνους, πολλοί από τους οποίους δεν κρύβουν τις σχέσεις τους με το προξενείο».

Τέλος, ο ανεξάρτητος βουλευτής επανέλαβε τα ερωτήματα που έχει απευθύνει στον υπουργό Οικονομικών: «Αντιλαμβάνεσθε τι επικίνδυνο και αντεθνικό παιγνίδι γίνεται με όχημα τη ZIRAAT BANK; Τι θα κάνετε για να αποτρέψετε την ολοκληρωτική εκτέλεση του εθνικού εγκλήματος πριν αλλάξει χέρια η γη της Θράκης; Θα μεριμνήσετε εσείς και η ΤτΕ, επιτέλους, στο να ελέγξετε τη διάρθρωση του χαρτοφυλακίου χορηγήσεων της εν λόγω τράπεζας και εάν εφαρμόζει το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας εμπορικών τραπεζών; Γιατί μέχρι σήμερα δεν ελέγχουν οι αρμόδιες ΔΟΥ το πόθεν έσχες, τα δηλωθέντα εισοδήματα κ.ά. των «μπροστινών» που κάνουν τους αγοραστές ή και των δανειοληπτών της τουρκικής τράπεζας που άνευ προϋποθέσεων «υπόπτως» τους χορηγούνται παράνομα δάνεια; Θα πάρετε πολιτική απόφαση με τροπολογία σας στον επικείμενο νόμο που βρίσκεται σε ανοιχτή διαβούλευση έναντι κατασχέσεων και πλειστηριασμών που ήδη γίνονται από την εν λόγω τράπεζα και όχι μόνο; Αντιλαμβάνεστε τον κίνδυνο που πιθανόν θα προκύψει από την πώληση κόκκινων δανείων στην περιοχή της Θράκης και γενικότερα σε παραμεθόριες περιοχές και πώς προτίθεστε να διαφυλάξετε τα εθνικά συμφέροντα στην περίπτωση που αυτά καταλήξουν σε ξένα επενδυτικά funds που από πίσω κρύβονται τουρκικά συμφέροντα;».

greekamericannewsagency.com

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Δήμος Παγγαίου | Διατηρείται ως Περιφερειακή Έδρα Πρωτοδικείου το Ειρηνοδικείο Παγγαίου

Μετά από συντονισμένες προσπάθειες τόσο της Δημοτικής Αρχής Δήμου Παγγαίου, του συνόλου του Δημοτικού Συμβουλίου, των Βουλευτών της Π.Ε Καβάλας, του Δικηγορικού Συλλόγου Καβάλας και συναρμόδιων φορέων πετύχαμε μία σημαντική νίκη.

Το Παγγαίο μας ορίζεται, από 16-09-2024, ως Περιφερειακή Έδρα του Πρωτοδικείου Καβάλας. Μία σημαντική παροχή, που εξασφαλίζει την ταχύτητα απόδοσης της δικαιοσύνης και εξυπηρετεί τις ανάγκες των δημοτών και των επιχειρηματιών που ζουν και δραστηριοποιούνται στην περιοχή μας. Η αυξημένη ευρύτερη ανάπτυξη της περιοχής, καθώς και η πρόοδος στους ειδικούς τομείς των κατασκευών, των επενδύσεων και του τουρισμού πρέπει να συνοδεύονται από τέτοιου είδους παροχές.
Ο Δήμος Παγγαίου, κατανοώντας το όφελος της υπηρεσίας, παραχώρησε το δημοτικό κτήριο προς στέγαση, αξιοποίηση και εξυπηρέτηση των δικαστικών υποθέσεων του Ειρηνοδικείου. Υπενθυμίζουμε πως έχει ολοκληρωθεί η ολική ενεργειακή και αισθητική αναβάθμιση του κτηρίου, στο οποίο συστεγάζονται τρεις πολύ σημαντικές υπηρεσίες: Ειρηνοδικείο, ΚΕΠ και το Κέντρο Κοινότητας Δήμου Παγγαίου.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Μήνυμα του Μητροπολίτη Φ.Ν.Θ Στεφάνου για το Πάσχα

Aς εγερθή ο Θεός, και ας σκορπισθούν οι εχθροί του. Ας φύγουν από μπροστά του αυτοί που τον μισούν! Όπως διαλύεται ο καπνός διαλύονται. Έτσι όπως λιώνει το κερί μπροστά στη φλόγα της φωτιάς, έτσι χάνονται οι ασεβείς μπροστά την παρουσία του Θεού.

Αλλά οι δίκαιοι χαίρονται και ευφραίνονται μπροστά στο Θεό, και από χαρά φωνάζουν. Να ψάλλετε στον Θεό, με το ψαλτήριο να υμνήσετε το όνομά του. να ετοιμάσετε τον δρόμο γι΄ αυτόν που ιππεύει τα σύννεφα! Το όνομά του είναι Κύριος. Να αγάλλεσθε μπροστά του. Πατέρας για τα ορφανά και βοηθός στις χήρες είναι ο Θεός στο άγιο κατοικητήριό του. Στους έρημους δίνει οικογένεια ο Θεός, ανοίγει στους κρατουμένους την πύλη της ευτυχίας. Μόνο οι αποστάτες μένουν σε άνυδρη γη» (Ψαλμ. 67, 2-7).

Αγαπητοί πατέρες και αδελφοί, η χάρις του αγίου Τριαδικού Θεού μας, και πάλι μας παρουσιάζει το μέγιστο αγαθό της αναστάσεως του Χριστού μας από τους νεκρούς και μας προσανατολίζει στα συγκλονιστικά εκείνα γεγονότα που συνέβησαν για μία και μοναδική φορά στους αγίους Τόπους της Παλαιστίνης, και εχάραξαν την μοναδική και αναστάσιμη πορεία από τον θάνατο στην ζωή. Ευγνώμονες, λοιπόν, και με βαθύτατο σεβασμό, προσπίπτομε στον φρικτό Γολγοθά και στον Πανάγιο Τάφο, εκ του οποίου ανέτειλε, αναστημένος από τους νεκρούς, ο Ήλιος της δικαιοσύνης, το φως το ανέσπερο, ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, ο υιος και Λόγος του Θεού, το δεύτερο πρόσωπο της αγίας Τριάδος.

Αυτό το ουράνιο γεγονός, επάνω στη ταλαιπωρημένη από την αμαρτία γη μας, με μεγαλοπρέπεια μας παρουσιάζει και ο μέγιστος προφήτης, ψαλμωδός και βασιλέας Δαβίδ, με τα παραπάνω λόγια του, στον περίφημο 67ο μεσσιανικό ψαλμό του, τμήμα του οποίου ακούγεται και ψάλλεται συνεχώς κατά την περίοδο του αγίου Πεντηκοσταρίου. Μεγαλειώδης η ουρανία βασιλεία, επίγειος η ανάστασις του Χριστού, όλα φωτισμένα από το άκτιστο φως του Θεού, που διαχέεται μέσα στην ανθρωπότητα όλων των αιώνων. Αυτό άλλωστε θα ψάλλωμε, με μεγαλοπρέπεια σε λίγο : «Ελάτε, να πάρετε φως, από το φως που δεν δύει ποτέ και δοξάσατε τον Χριστό, που ανεστήθη από τους νεκρούς». Η μετοχή μας στο φως αυτό, παρ’ όλη την αναξιότητά μας, καθίσταται εφικτή, μόνον μέσα στην αγία μας Εκκλησία, γι’ αυτό γράφει και ο απόστολος Παύλος, καταγράφοντας μάλιστα και τον 19ο στίχο του παραπάνω ψαλμού : «Ανέβηκε ψηλά, πήρε μαζύ του αιχμαλώτους, έδωσε δώρα στους ανθρώπους.

Το ανέβηκε όμως, τι άλλο σημαίνει παρά ότι προηγουμένως είχε κατεβεί εδώ κάτω στη γη ; Αυτός που κατέβηκε είναι ο ίδιος που ανέβηκε επάνω από όλους τους ουρανούς, για να γεμίση με την παρουσία του το σύμπαν. Αυτός, λοιπόν, σε άλλους έδωσε το χάρισμα του αποστόλου, σε άλλους του προφήτη, σε άλλους του ευαγγελιστή και σε άλλους του ποιμένα και δασκάλου, για να καταρτίζουν τους πιστούς για το έργο της διακονίας, ώστε να οικοδομήται το σώμα του Χριστού. Έτσι θα καταλήξωμε όλοι στην ενότητα που δίνει η πίστη και η βαθειά γνώση του Υιού του Θεού, θα γίνωμε ώριμοι και θα φθάσωμε στην τελειότητα που μέτρο της είναι ο Χριστός. Δεν θα είμεθα πλέον νήπια, δεν θα κλυδωνιζόμεθα και δεν θα μας πηγαίνη πέρα δώθε ο άνεμος της οποιασδήποτε διδασκαλίας, η ανθρωπίνη δολιότητα και τα τεχνάσματα που μηχανεύεται η απάτη. Αντίθετα, έχοντας την αληθινή πίστη και την αγάπη, ας φθάσωμε σε όλα μας αυτόν που είναι η κεφαλή, δηλαδή τον Χριστό» (Ψαλμ. 67, 19 & Ἐφεσ. 4, 8-15).

Γι’ αυτό το ουράνιο και άκτιστο φως ομιλεί σε ένα θαυμάσιο λόγο του για την φοβερή ημέρα της κρίσεως, ο άγιος Συμεών, ο Νέος Θεολόγος : «Ο ίδιος ο Θεός και Δεσπότης των όλων θα λάμψη τότε με την δόξα της θεότητός του και θα είναι μόνος εκείνος, ημέρα μαζύ και Θεός, αυτός που τώρα είναι σε όλους αόρατος, και αυτός που κατοικεί φως απρόσιτο θα αποκαλυφθή σε όλους ποιος είναι και θα γεμίση τα πάντα με το φως του και δεν θα δύση ποτέ, θα είναι ατελεύτητος και ημέρα αιωνίου χαρμονής για τους αγίους του».

Το γεγονός της Αναστάσεως του Χριστού από τους νεκρούς εξυμνεί πολλές φορές και ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος, αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως. Γράφει, λοιπόν, σε ένα θαυμάσιο ποίημά του: «Σήμερα, ο μέγας Χριστός από τους νεκρούς που έσμιξε, σηκώθηκε, και του θανάτου έσπασε το κεντρί και τις σκοτεινές πόρτες του αγέλαστου Άδη συνέτριψε, και έδωσε στις ψυχές ελευθερία. Σήμερα, αναπηδώντας από το μνήμα, φάνηκε στους θνητούς, που γι΄ αυτούς γεννήθηκε, πέθανε και αναστήθηκε από τους νεκρούς, ώστε ξαναγεννημένοι, και τον θάνατο ξεφεύγοντας να ανεβούμε μαζύ του καθώς φεύγει από εδώ. Σήμερα, ο ολόφωτος μέγας χορός των αγγέλων σε περιβάλλει ολόχαρος, μέλποντας τον επινίκιο ύμνο. Σήμερα, η φωνή μου αντήχησε, τα κλεισμένα από την σιωπή χείλη, ελευθερώνοντας, και με έχεις κιθάρα υμνητική. Μέσα μου εθυσίασα τον νου μου στον Αιώνιο νου, στο Αιώνιο Λόγο τον λόγο μου, και έπειτα θα θυσιάσω και στο μεγάλο Πνεύμα, εάν θέλη».

Για τους καρπούς αυτής της Αναστάσεως του Σωτήρος Χριστού γράφει σε μία ομιλία του στον 117ο ψαλμό του Δαβίδ ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως : «Αυτή η ημέρα είναι η ημέρα που την έκαμε ο Κύριος. Ας χαρούμε και ας ευφρανθούμε αυτήν την ημέρα. Ημέρα εδώ ονομάζει όχι την πορεία του ηλίου, αλλά τα κατορθώματα που συνέβησαν αυτήν την ημέρα. Διότι, όπως ακριβώς, λέγοντας πονηρή ημέρα δεν ονομάζει την πορεία του ηλίου, αλλά τα κακά που συμβαίνουν κατ΄ αυτήν, έτσι και ημέρα αγαθή ονομάζει τα κατορθώματα που συμβαίνουν κατ΄ αυτήν. Και αυτό που λέγει σημαίνει το εξής. τα κατορθώματα του Θεού που συνέβησαν κατ΄ αυτήν, τα έκαμε ο Θεός. Διότι μόνον εκείνο το χέρι μπορούσε να κάμη εκείνα που συνέβησαν. Τί, δηλαδή ; θα μπορούσε να εξισωθή με την ημέρα αυτή κατά την οποία συνέβη η συμφιλίωση του Θεού με τον άνθρωπο, τερματίσθηκε ο μακροχρόνιος πόλεμος, η γη έγινε ουρανός και οι ανάξιοι άνθρωποι της γης φάνηκαν άξιοι της ουρανίας βασιλείας ; Το κάλλιστο μέρος της φύσεώς μας μετεφέρθη πιο επάνω από τους ουρανούς, ο παράδεισος άνοιξε, αποκτήσαμε και πάλι την αρχαία πατρίδα, η κατάρα εξαφανίσθηκε, η αμαρτία καταλύθηκε, εκείνοι που τιμωρήθηκαν από τον νόμο επέτυχαν την σωτηρία τους χωρίς τον νόμο, όλη η γη και η θάλασσα εγνώρισε τον Κύριό της, και συνέβησαν και άπειρα άλλα, που δεν μπορούμε τώρα να τα παρουσιάσωμε με τον λόγο. Γι’ αυτό, λοιπόν, και ο προφήτης, επειδή τα έφερε στη σκέψη του όλα αυτά, αναθέτει στον Θεό το παν, δηλώνοντας ότι τα όσα συνέβησαν είναι έργα του Θεού. Ας χαρούμε και ας ευφρανθούμε κατ΄ αυτήν, διότι επετύχαμε τόσα μεγάλα αγαθά. Καθ’ όσον και αυτό δεν είναι μικρό κατόρθωμα, το να χαιρώμεθα για τα αγαθά, το να σκιρτάμε από χαρά, το να ευφραινώμεθα και το να δεχώμεθα με ευχαρίστηση τις ευεργεσίες του Θεού».

Ευλαβέστατοι πατέρες, ευλογημένοι χριστιανοί και χριστιανές,

Σήμερα, και πάλι μέσα στη νύχτα του Μεγάλου Σαββάτου και κοντά στο ξημέρωμα της αγίας και μεγάλης Κυριακής του Πάσχα, το άρωμα της αναστάσεως του Χριστού μας από τους νεκρούς, γαληνεύει τις ψυχές μας, και μας οδηγεί στον δρόμο της σωτηρίας, μεταμορφώνει τις ανθρώπινες στιγμές μας και μας χαρίζει την ελπίδα. Την ελπίδα, που μόνο μέσα στην αγία μας Εκκλησία, μπορούμε να συναντήσωμε και να αγκαλιάσωμε. και αυτή είναι ο ίδιος ο Χριστός μας. Ας πετάξωμε από επάνω μας τις καταστροφικές συμπεριφορές μας που οδηγούν ολόκληρη την ανθρωπότητα στον θάνατο, στην μοναξιά, στο έγκλημα, στον πόλεμο, στην απαξίωση κάθε ανθρώπου, στην επικράτηση του συμφέροντος χάριν της εξαφανίσεως του συνανθρώπου μας, και ας συναντήσωμε στην πορεία για τον Γολγοθά και τον ουρανό τον βασανισμένο και πληγωμένο συνάνθρωπό μας και ας μετάσχωμε στο αιώνιο και άκτιστο φως του αγίου Τριαδικού Θεού μας.

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ! ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ !

Ευχέτης προς τον δι΄ ημάς Αναστάντα εκ των νεκρών Κύριον

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

Ο ΦΙΛΙΠΠΩΝ, ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ & ΘΑΣΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΣ

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Πένθιμα εμβατήρια από τη Φιλαρμονική Ελευθερούπολης

Συνθέσεις απόλυτα συνυφασμένες με το Θείο Πάθος θα παιανίσει την Μεγάλη Παρασκευή η φιλαρμονική της Ελευθερούπολης Καβάλας.

Μετά την Ακολουθία των Μεγάλων Ωρών, στις 12:30 το μεσημέρι, στο προαύλιο της Βασιλικής του Αγίου Νικολάου, τα πένθιμα εμβατήρια της Μεγάλης Παρασκευής, θα συμβάλλουν στην κατάνυξη της Ημέρας.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en