ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το «σχολείο του αύριο» από τον Σεπτέμβριο

«Όλοι περιμένουν από εμάς Παιδεία συνδεδεμένη με την οικονομία που θα προσφέρει γνώση, δεξιότητες, θα ανοίγει την πόρτα για πολλές καλές νέες δουλειές. Με περισσότερους και καλύτερους εκπαιδευτικούς και, ναι, ένα πρότυπο σχολείο για τους άριστους μαθητές σε κάθε περιφερειακή ενότητα» με αυτά τα λόγια ο νυν πρωθυπουργός ξετύλιγε τις κεντρικές κατευθύνσεις του προγράμματος της ΝΔ σε κεντρική προεκλογική ομιλία του στις 4 Ιουλίου του 2019 στο Θησείο.

της Γεωργίας Αθ. Σκιτζή

Δύο σχεδόν χρόνια μετά παρουσίασε μαζί με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως σε ειδική εκδήλωση στο «Στρογγυλό» Σχολείο που στεγάζει το 1ο Γυμνάσιο, το 1ο ΓΕΛ και το πρώτο ΙΕΚ Αγίου Δημητρίου τους άξονες της πολιτικής του για την αναβάθμιση των σχολείων και των εκπαιδευτικών.

Βέβαια δεν έλειψαν οι διαμαρτυρίες, αφού κατά τη διάρκεια της παρουσίασης συγκεντρώθηκαν εκπαιδευτικοί στον εξωτερικό χώρο και φώναζαν συνθήματα κατά της αξιολόγησης. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφερόμενος στις αντιδράσεις είπε: «Στη Δημοκρατία οι διαδηλώσεις είναι ένδειξη υγείας. Θα ήθελα πραγματικά όμως αντί για στείρα συνθήματα και αντίλογο να φωνάξω όσους διαδηλώνουν να μας πουν γιατί τους ενοχλεί η αξιολόγηση. Η αξιολόγηση δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Κανείς δεν θα απολυθεί, δεν θα χάσει το μισθό του. Νομίζω ότι είναι στο χέρι μας να κάνουμε πράξη την αξιολόγηση με τον πιο παραγωγικό τρόπο. Η αξιολόγηση έχει τον χαρακτήρα της επιβράβευσης. Ο δάσκαλος που κάνει το κάτι παραπάνω, θέλει να αναγνωρίζεται. Γι’ αυτό ξεφεύγουμε και από στερεότυπα του παρελθόντος».

Οι 4 βασικοί άξονες των αλλαγών

  • Νέες δεξιότητες για να καλλιεργούν τα παιδιά την κριτική τους σκέψη. Από τον Σεπτέμβριο σε όλα τα σχολεία μπαίνουν τα εργαστήρια δεξιότητας. Όπως οδική αγωγή, επιχειρηματικότητα, σεξουαλική αγωγή κ.α. Αγγλικά στα δημοτικά σχολεία. 123 νέα προγράμματα σπουδών. Νέο πολλαπλό σχολείο για να επιλέγουν οι εκπαιδευτικοί ποιο θέλουν να διδάξουν. Παράλληλα, θα δοθούν 150 εκατομμύρια ευρώ για διαδραστικούς πίνακες στα σχολεία.
  • Ίσες ευκαιρίες για όλους, μέσα από την ενίσχυση της ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση για όλους, ως προϋπόθεση για την εξάλειψη των κοινωνικών ανισοτήτων και την επίτευξη ουσιαστικής κοινωνικής κινητικότητας. Από το Σεπτέμβριο θα λειτουργήσει το νηπιαγωγείο από τα 4 έτη για όλους, σχεδόν διπλάσια Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία, έχει ήδη δοθεί ενίσχυση στις πιο ευάλωτες κοινωνικές ομάδες για την αγορά ψηφιακού εξοπλισμού συνολικού ύψους 112 εκ. ευρώ, δρομολογείται οριζόντιο σχέδιο δράσης για τα άτομα με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • Εναλλακτικές εκπαιδευτικές διαδρομές για τους νέους ανάλογα με τις κλίσεις και προτιμήσεις τους. Από φέτος για πρώτη φορά το παράλληλο μηχανογραφικό για την εισαγωγή στα ΙΕΚ. Για πρώτη φορά θα λειτουργήσουν τα πρώτα Πρότυπα επαγγελματικά λύκεια.
  • Ενδυνάμωση εκπαιδευτικών. Οι αποφάσεις να λαμβάνονται μέσα στα σχολεία. Ρυθμίσεις για ελεύθερο και αυτόνομο σχολείο. Μέντορες εκπαιδευτικοί, οι οποίοι θα στηρίζουν τους νεοεισερχόμενους καθηγητές και δασκάλους. Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Το νομοσχέδιο θα κινηθεί κυρίως στους εξής άξονες:

Στο πλαίσιο της Αυτονομίας της σχολικής μονάδας, θα εισαχθεί το πολλαπλό βιβλίο στα σχολεία και θα γίνει προκήρυξη για τη συγγραφή νέων βιβλίων.

Ταυτόχρονα δημιουργείται ο νέος θεσμός του Μέντορα εκπαιδευτικού για την ένταξη των εκπαιδευτικών στο σχολείο. Ο ρόλος τους θα είναι η καθοδήγηση των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών, ενώ προβλέπεται και θέση Ενδοσχολικού συντονιστή.

Επίσης, η θητεία διευθυντών και στελεχών αυξάνεται στα 4 έτη από 3 σήμερα ενώ καταργείται το όριο των 2 θητειών στο ίδιο σχολείο. Δημιουργούνται 800 θέσεις Συμβούλων Εκπαίδευσης, ενώ σε κάθε διεύθυνση θα υπάρχει και Επόπτης Εκπαίδευσης.

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Η υπουργός Νίκη Κεραμέως, ανακοίνωσε ότι ο σχεδιασμός για την αξιολόγηση προβλέπει ότι αυτή θα γίνεται σε 3 στάδια, εκ των οποίων τα δύο θα αξιολογούνται ανά τετραετία και το τρίτο ανά διετία.

Συγκεκριμένα:

Η γενική και ειδική διδακτική των εκπαιδευτικών, θα αποτιμάται από τον σύμβουλο εκπαίδευσης ανά 4 έτη

Το παιδαγωγικό κλίμα της τάξης θα αποτιμάται από τον διευθυντή επίσης ανά τετραετία.

Η υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια θα αποτιμάται και από τον διευθυντή και από τον Σύμβουλο, ανά διετία.

Η αξιολόγηση θα γίνεται σε 4βαθμη περιγραφική κλίμακα:

  1. Μη ικανοποιητικός
  2. Ικανοποιητικός
  3. Πολύ καλός
  4. Εξαιρετικός

Οι εκπαιδευτικοί των στοιχείων 1 και 2 θα παραπέμπονται σε επιμόρφωση.

Πηγή: https://www.newsbeast.gr/

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version