Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το σχέδιο για την οικονομία | Σοβαρός κίνδυνος για νέο μνημόνιο

Αντιμέτωπη με μια σοβαρή οπισθοδρόμηση που θα τινάξει στον αέρα τις θυσίες που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, βρίσκεται η κυβέρνηση. Οικονομικοί αναλυτές, αλλά και παράγοντες που βρίσκονται κοντά στις διαπραγματεύσεις με τους δανειστές επισημαίνουν τον κίνδυνο να οδηγηθεί η Ελλάδα σε ένα νέο πρόγραμμα στήριξης, σε ένα νέο Μνημόνιο δηλαδή, τους επόμενους μήνες, εξαιτίας μιας βιαστικής και χωρίς δικλείδες ασφαλείας, εξόδου στις αγορές μετά τον Αύγουστο.

Όπως όλα δείχνουν η κυβέρνηση έλαβε τα μηνύματα από το Eurogroup και φαίνεται να «κλειδώνει» ένας μηχανισμός για την μεταμνημονιακή εποχή. Ενας μηχανισμός ο οποίος θα βασίζεται στη λογική της «αιρεσιμότητας».

Δηλαδή οι δανειστές, με «μπροστάρη» το Eurogroup θα μπορούν να διακόπτουν τα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους –που θα αποφασιστούν μέχρι τα τέλη Ιουνίου- κάθε φορά που διαπιστώνουν ότι η Ελλάδα δεν υλοποιεί τις συμφωνηθείσες μεταρρυθμίσεις. Κι αυτό σημαίνει ότι συνδέεται η υπόθεση του χρέους με την πορεία μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος η οποία θα αξιολογείται συστηματικά, περισσότερες φορές απ’ ότι σήμερα.

Η Ελλάδα θα είναι η πρώτη «μνημονιακή» χώρα που ολοκληρώνεται το πρόγραμμα αλλά θα συνεχίσει να βρίσκεται σε πολύ αυστηρή και μακροχρόνια εποπτεία.

Η κυβέρνηση επιλέγει να αρνηθεί την προληπτική γραμμή που θα οδηγούσε με ασφάλεια στις αγορές. Είναι μια πολιτική επιλογή η οποία συνδέεται ασφαλώς και με το γεγονός ότι μπαίνουμε σε παρατεταμένη προεκλογική περίοδο και ο πρωθυπουργός πρέπει να «πουλήσει» το τέλος των μνημονίων και της κρίσης στην Ελλάδα.

Χωρίς προληπτική γραμμή, ωστόσο, είναι αναπόφευκτος ο μηχανισμός αναβολής των μέτρων ελάφρυνσης του χρέους όταν η εκάστοτε κυβέρνησης δεν τηρεί στο ακέραιο τις δεσμεύσεις της. Κι αυτό θα γίνεται αυτόματα, χωρίς δηλαδή διαπραγμάτευση ή παράταση για να γίνουν οι διορθώσεις.

Το πιο επικίνδυνο σημείο στον μηχανισμό που επιλέγεται είναι η αντίδραση των αγορών στο παραπάνω ενδεχόμενο. «Πάγωμα» της αναδιάρθρωσης χρέους θα σημαίνει και «κλείσιμο» των αγορών, επομένως η χώρα θα μένει χωρίς χρηματοδότηση, κάτι που αναπόφευκτα οδηγεί σε άλλους τρόπους δανεισμού, ήτοι σε νέο πρόγραμμα.

Η παραπάνω επιλογή ενέχει ακόμη κι άλλους κινδύνους, όπως αναφέρουν αναλυτές. Το πρώτο είναι ότι μετά τις 20 Αυγούστου και χωρίς ομπρέλα ασφαλείας, τα ελληνικά ομόλογα θα χάσουν την τελευταία ευκαιρία συμπερίληψης στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

Το δεύτερο είναι ότι οι οίκοι αξιολόγησης δεν θα προχωρήσουν σε εντυπωσιακές αναβαθμίσεις της οικονομίας, επομένως η χρηματοδότηση από την ΕΚΤ θα είναι πολύ ακριβή.

Κι όλα αυτά στο περιθώριο της πλήρους διάστασης απόψεων μεταξύ ΔΝΤ και Γερμανίας. Όμως, φαίνεται να επικρατεί η σκληρή γραμμή Σόιμπλε που δεν έχει αλλάξει ούτε με υπουργό τον Ο. Σολτς, η οποία προβλέπει μικρότερη ελάφρυνση χρέους κι όχι γενναίες αποφάσεις σαν κι αυτές που ζητά το Ταμείο.

Χωρίς προληπτική γραμμή στήριξης, με την Ελλάδα να αναγκάζεται να δανειστεί με υψηλά επιτόκια, με την «αιρεσιμότητα» να προκαλεί τεράστια αβεβαιότητα και χωρίς μεγάλη ελάφρυνση στο χρέος, εκφράζονται φόβοι ότι αργά ή γρήγορα οι αγορές θα τιμωρήσουν την οικονομία. Ένα εκρηκτικό κοκτέιλ που μπορεί να προκαλέσει σοβαρούς τριγμούς και να επιστρέψει την Ελλάδα σε ρυθμούς μνημονίου και σε ακόμη μεγαλύτερες θυσίες.

Χθες ο υφυπουργός παρά το πρωθυπουργώ, Δημ. Λιάκος είπε ότι η κυβέρνηση επιδιώκει «μια βιώσιμη, μακροπρόθεσμη λύση για το χρέος που δεν θα θέτει σε κίνδυνο τη δυναμική της οικονομίας μας», και πρόσθεσε: «Θα διατηρήσουμε τη δημοσιονομική ισορροπία που κατακτήσαμε με τόσους κόπους και θα συνεχίσουμε τις αναγκαίες μεταρρυθμιστικές τομές για τον τόπο» και εξηγεί ότι στο πλαίσιο αυτό «αν οι ρυθμοί μεγέθυνσης δεν είναι οι επιθυμητοί, θα πρέπει να ενεργοποιείται μια ρήτρα χρέους-ανάπτυξης για να διορθώνει τη μεταξύ τους ισορροπία».

Οι σημερινές συναντήσεις του Αλ. Τσίπρα και του Ευκλ. Τσακαλώτου με τον Α. Γκουρία θα αποτελέσουν μια καλή ευκαιρία για να ξεκαθαρίσει τις προθέσεις της η κυβέρνηση σχετικά με την αυστηρή εποπτεία και τον μηχανισμό που συνδέει χρέος με μεταρρυθμίσεις.

komotinipress.gr

Click to comment

Απάντηση

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Θ. Μαρκόπουλος : «Το φράγμα Μαρμαρά αν δεν ολοκληρωθεί τώρα, δεν θα γίνει ποτέ»!

Επίσκεψη και επιτόπου επιθεώρηση – στο πλαίσιο της επίσκεψης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα – πραγματοποίησε ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Θόδωρος Μαρκόπουλος στο Φράγμα του Μαρμαρά μαζί με το Διευθυντή Φραγμάτων του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών κ. Αντώνη Κοτσώνη, με σκοπό να εκτιμήσουν την ακριβή κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει τα ημιτελή έργα. Στην επιθεώρηση που έγινε την Τετάρτη 29 Μαίου, ήταν παρόντες, ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, όσο και άλλοι υπηρεσιακοί παράγοντες από την Τεχνική Υπηρεσία της ΠΑΜΘ και του αρμόδιου υπουργείου και μεταξύ των οποίων ο Δ/ντης της Δ.Τ.Ε κ. Γιώργος Κυπραίος, ο προϊστάμενος του Τμ. Δομών και Περιβάλλοντος και ο κ. Ιωάννης Νεστορίδης, ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Παγγαίου κ. Χρήστος Παρασκευάς κ.α.

Από τον επιτόπου έλεγχο διαπιστώθηκε ότι το έργο – το οποίο είναι ολοκληρωμένο κατά 95% του φυσικού αντικειμένου- βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σημείο, καθώς αν δεν προχωρήσουν γρήγορα τα έργα, με νέο διαγωνισμό, κινδυνεύει να υποστεί σοβαρή βλάβη. Να θυμίσουμε ότι μετά την τελευταία σύσκεψη που έγινε στην Καβάλα με την παρουσία του αρμόδιου υπουργού Χρήστου Σταϊκούρα και την συμμετοχή του Περιφερειάρχη ΑΜΘ Χριστόδουλου Τοψίδη, τέθηκε επιτακτικά το ζήτημα της συνέχισης των εργασιών.

Μετά την προχθεσινή επιθεώρηση ο κ. Μαρκόπουλος τόνισε στον κ. Κοτσώνη την κρισιμότητα της κατάστασης, σημειώνοντας ότι «Το φράγμα Μαρμαρά βρίσκεται σε ένα δύσκολο σημείο και αυτό συνίσταται στο γεγονός ότι όσο παραμένει σε αυτή την ημιτελή κατάσταση και χωρίς να πληρωθεί με νερό, κινδυνεύει το σύνολο του έργου. Ως εκ τούτου έγινε στην Κομοτηνή το πρωί, μια σύσκεψη του Περιφερειάρχη Χριστόδουλου Τοψίδη με τον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σταïκούρα και του γενικού διευθυντή φραγμάτων Αντώνη Κοτσώνη όπου εξετάστηκε το θέμα.

Εκεί ο κ. Τοψίδης πέτυχε την εξασφάλιση όλων των επιπλέον πιστώσεων για την ολοκλήρωση του έργου. Εκείνο το οποίο προκρίνεται μετά και την αυτοψία στο φράγμα είναι να μεταφερθούν οι διαθέσιμοι πόροι στο Υπουργείο Υποδομών και εκείνο να προκηρύξει την ολοκλήρωση του έργου. Είναι μια δύσκολη προσπάθεια στην οποία το Υπουργείο έχει εμπειρία στην κατασκευή φραγμάτων και στην λεγόμενη πρώτη πλήρωση με νερό, οπότε πρέπει να προχωρήσει το θέμα και από την δική μας πλευρά θα προσπαθήσουμε να ολοκληρώσουμε την μελέτη της κατασκευής του αρδευτικού δικτύου μέσα στις προθεσμίες που υπάρχουν. Την ίδια στιγμή θα αναληφθεί προσπάθεια επίσπευσης και της μελέτης που αφορά το αρδευτικό δίκτυο.

Όταν θα ολοκληρωθούν όλα αυτά, θα πρέπει να αναζητήσουμε και τις σχετικές ευθύνες των ανθρώπων που οδήγησαν σε αυτό το αδιέξοδο αυτό το σημαντικό αναπτυξιακό έργο. Την παρούσα στιγμή αγωνιζόμαστε να ολοκληρώσουμε το έργο και θα το πετύχουμε».

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Συνάντηση της Διοίκησης του Επιμελητηρίου Καβάλας με τους εκπροσώπους του Σωματείου Επαγγελματικών Σκαφών Αναψυχής Χωρίς Πλήρωμα

Το Επιμελητήριο Καβάλας μέλος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Στήριξης Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων Enterprise Europe Network Hellas (EEN), σας ενημερώνει αναφορικά με την συνάντηση εργασίας της Διοίκησης του Επιμελητηρίου Καβάλας με τους εκπροσώπους του Σωματείου Επαγγελματικών Σκαφών Αναψυχής χωρίς πλήρωμα, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 31 Μαΐου στα γραφεία του Επιμελητηρίου Καβάλας.

Στον γόνιμο διάλογο που αναπτύχθηκε, το παρόν έδωσαν οι εκπρόσωποι του σωματείου κα. Δανάη Γιαννακοπούλου και κ. Χριστόφορος Γκριντζελάκης, ενώ από την Διοίκηση του Επιμελητηρίου συμμετείχαν  Πρόεδρος, κ. Μάρκος Δέμπας, ο Υπεύθυνος του Τμήματος ΓΕΜΗ & Υπηρεσίας Μίας Στάσης, κ. Γιάννης Κούτρας, καθώς και ο Υπεύθυνος Επιχειρηματικής Πληροφόρησης, κ. Λευτέρης Κουκουτίνης.

Αντικείμενο της συζήτησης αποτέλεσε η προώθηση της συνεργασίας των δύο φορέων με στόχο την βελτίωση των υποδομών της περιοχής και την ενίσχυση του τουρισμού, ενώ τα ζητήματα που αναπτύχθηκαν ήταν:

  1. Οι πρόσφατες αυξήσεις στην τιμολόγηση των διερχόμενων σκαφών δια θαλάσσης

  2. Η έλλειψη μονίμων θέσεων στα επαγγελματικά σκάφη, καθώς και η απουσία ειδικού τιμοκαταλόγου

  3. Το φαινόμενο των αλλοδαπών σκαφών, τα οποία αν και εκτελούν τουριστικές διαδρομές, στερούνται των απαραίτητων αδειών

  4. Η ανάγκη διαφορετικής αντιμετώπισης των επαγγελματικών σκαφών, τα οποία θα πρέπει να τελούν σε διαφορετικό τιμολογιακό καθεστώς σε σχέση με τα διερχόμενα.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφορία: Μόλις το 15% έχει υποβάλει φορολογική δήλωση | Οι διορίες και τα πρόστιμα

Με αργούς ρυθμούς «τρέχει» η υποβολή φορολογικών δηλώσεων.

Μέχρι χθες, μόλις το 15% των υπόχρεων έχουν υποβάλει δήλωση.

Μόλις το 15% έχει υποβάλει δήλωση

Εχει περάσει πάνω από ένας μήνας από το άνοιγμα της πλατφόρμας για την υποβολή των δηλώσεων και μόλις χθες έσπασε το φράγμα του 1 εκατομμυρίου.

Πέρσι, την ίδια εποχή είχαν υποβληθεί 2,15 εκατ. δηλώσεις, ενώ το 2022 πλησίαζαν τα 2 εκατ. στο τέλος Μαϊου.

Οι μισές δηλώσεις είναι μηδενικές
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, το 51,48% των δηλώσεων είναι μηδενικές.

Χρεωστικές είναι το 26,66% και πιστωτικές το 21,86%.

Δύο διαφορετικές διορίες για την υποβολή δηλώσεων
Εν τω μεταξύ, προσοχή πρέπει να δείξουν οι φορολογούμενοι με τις διορίες και αυτό γιατί από φέτος εφαρμόζεται το καθεστώς των προσυμπληρωμένων δηλώσεων.

Συγκεκριμένα:

Στις 2 Ιουλίου θα υποβληθεί αυτόματα η δήλωση για όσους από το 1,3 εκ. φορολογούμενους δεν την υπέβαλαν νωρίτερα. Από τις 2 Ιουλίου και μετά, σε περίπτωση που δεν συμφωνούν με την εκκαθάριση θα πρέπει να υποβάλουν τροποποιητικές δηλώσεις. Για τους φορολογούμενους που ανήκουν στο 1,3 εκ. των προσυμπληρωμένων δεν υπάρχει χρονική διορία για την τροποποιητική, αρκεί να μην προκύπτει φόρος παραπάνω από 100 ευρώ συγκριτικά με την αρχική δήλωση.

Για τους υπόλοιπους υπόχρεους, η διορία υποβολής είναι μέχρι τις 26 Ιουλίου, σε περίπτωση που δεν δοθεί νέα παράταση από το υπουργείο Οικονομικών. Σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής θα επιβάλλεται πρόστιμο.

Τα πρόστιμα

Σημειώνεται ότι από πέρσι δεν επιβάλλεται πρόστιμο για όσους «χάσουν» την διορία, αρκεί το βεβαιωθέν ποσό φόρου να μην ξεπερνά τα 100 ευρώ.

Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις τα πρόστιμα που προβλέπονται σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής είναι τα εξής:

100 ευρώ για τις εκπρόθεσμες δηλώσεις φυσικών προσώπων

250 ευρώ για τις εκπρόθεσμες δηλώσεις φυσικών και νομικών προσώπων με απλογραφικά βιβλία

500 ευρώ για τις εκπρόθεσμες δηλώσεις φυσικών και νομικών προσώπων με διπλογραφικά βιβλία

Πηγή: iefimerida.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
tractor in the background of the text
text about elections
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en