Quantcast
Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Το νέο σύστημα πανελλαδικών | Πώς καθορίζονται τα μόρια για τους υποψηφίους (ΦΕΚ)

Με νέο σύστημα που θυμίζει τις παλιές «δέσμες» και περιλαμβάνει την εξέταση μόνο σε τέσσερα ή πέντε (ανάλογα με την κατεύθυνση των υποψηφίων) διαγωνίζονται το καλοκαίρι του 2016 οι υποψήφιοι για τα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας.

Το νέο σύστημα πανελλαδικών του καλοκαιριού περιλαμβάνει εξετάσεις μόνο στον σκληρό «πυρήνα» των μαθημάτων για κάθε επιστημονική κατεύθυνση.

Αυτό σημαίνει ότι οι βάσεις εισαγωγής σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ το καλοκαίρι δεν θα είναι συγκρίσιμες με τις βάσεις προηγούμενων ετών, καθώς θα απουσιάζει από τον αλγόριθμό τους η προφορική βαθμολογία των υποψηφίων.

Μεγαλύτερη βαθμολογική αξία θα έχουν έτσι τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας σε κάθε κατεύθυνση. Χαρακτηριστικό είναι ότι, για παράδειγμα, τα Μαθηματικά ή τα Αρχαία Ελληνικά που είχαν με το προηγούμενο σύστημα στο σύνολο των μορίων ενός υποψηφίου βαθμολογική αξία 24%, στο νέο έχουν αξία 33% του συνόλου των μορίων.

Την Πέμπτη ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης υπέγραψε και τη νέα υπουργική απόφαση για τον υπολογισμό των μορίων των υποψηφίων, η οποία και δημοσιεύτηκε άμεσα στο ΦΕΚ.

Ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου για εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων που είναι ενταγμένα σε Επιστημονικά Πεδία σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. Φ.253/85476/Α5/2015 υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 995Β ì/2015), γίνεται ως εξής:

Το άθροισμα των γραπτών βαθμών στην εικοσάβαθμη κλίμακα με προσέγγιση δεκάτου των τεσσάρων πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, όπως ορίστηκαν στο άρ. 3 του Ν. 4327/2015 (ΦΕΚ 50 Α ì/2015), πολλαπλασιάζεται επί δύο.

Στη συνέχεια, στο γινόμενο αυτό προστίθενται τα γινόμενα των γραπτών βαθμών των δύο μαθημάτων με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, όπως καθορίστηκαν στο άρ. 2 της υπ’ αριθμ. Φ.253/85476/Α5/2015 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 995 Β’/2015).

Το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται με το 100.

Σε περίπτωση που ο υποψήφιος εξεταστεί πανελλαδικά και σε ένα πέμπτο μάθημα προκειμένου να έχει πρόσβαση σε δεύτερο Επιστημονικό Πεδίο, τότε ο υπολογισμός των μορίων του για κάθε ένα από τα δύο Επιστημονικά Πεδία που έχει δικαίωμα να δηλώσει προτίμηση γίνεται με βάση τα αντίστοιχα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα όπως αυτά προβλέπονται στην παρ. 3 του άρ. 3 του Ν. 4327/2015 (ΦΕΚ 50Α’/2015).

Ειδικό μάθημα ή πρακτικές δοκιμασίες

Προκειμένου για Σχολές ή Τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση ειδικού μαθήματος ή πρακτικών δοκιμασιών ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου γίνεται ως εξής:

Στο σύνολο μορίων της προηγούμενης παραγράφου προστίθενται τα μόρια που προκύπτουν από τον πολλαπλασιασμό με το 100 του γινομένου του βαθμού του υποψηφίου στο απαιτούμενο ειδικό μάθημα ή στις πρακτικές δοκιμασίες με τον αντίστοιχο συντελεστή κατά περίπτωση. Κατά την εφαρμογή της παρούσας διάταξης:

i Βαθμός ειδικού μαθήματος είναι ο γραπτός βαθμός που σημείωσε στην απαιτούμενη εξέταση ο υποψήφιος μετά την αναγωγή του στην εικοσάβαθμη κλίμακα με προσέγγιση δεκάτου. Για τις περιπτώσεις που εξετάζονται δύο ειδικά μαθήματα είναι ο μέσος όρος των βαθμών των δύο ειδικών μαθημάτων. Ο μέσος όρος υπολογίζεται μετά την αναγωγή των βαθμών των δύο μαθημάτων στην εικοσάβαθμη κλίμακα και εκφράζεται με προσέγγιση εκατοστού.

Στην περίπτωση που υποψήφιος έχει εξετασθεί σε περισσότερες από μία ξένες γλώσσες, τότε ως βαθμός στο μάθημα της ξένης γλώσσας, για τα τμήματα που απαιτούν εξέταση σε μία από τις ξένες γλώσσες από αυτές που εξετάστηκε, λαμβάνεται υπόψη ο μεγαλύτερος βαθμός από αυτούς που πέτυχε στις ξένες αυτές γλώσσες.

ii Βαθμός πρακτικών δοκιμασιών είναι ο μέσος όρος των βαθμών που αντιστοιχούν στις τρεις δοκιμασίες αγωνίσματα που διαγωνίστηκε ο υποψήφιος και ο οποίος εκφράζεται με προσέγγιση εκατοστού.

Για τον υπολογισμό του βαθμού με προσέγγιση δεκάτου, στις περιπτώσεις που κατά τον υπολογισμό προκύπτουν περισσότερα του ενός δεκαδικά ψηφία τότε, αν το δεύτερο δεκαδικό ψηφίο είναι ίσο ή μεγαλύτερο του 5, το πρώτο δεκαδικό ψηφίο προσαυξάνεται στο αμέσως επόμενο παραλειπομένων των λοιπών και αν είναι μικρότερο του 5, παραλείπονται όλα τα υπόλοιπα πέραν του πρώτου δεκαδικά ψηφία.

Για τον υπολογισμό του βαθμού με προσέγγιση εκατοστού, στις περιπτώσεις που κατά τον υπολογισμό προκύπτουν περισσότερα των δύο δεκαδικά ψηφία τότε, αν το τρίτο δεκαδικό ψηφίο είναι ίσο ή μεγαλύτερο του 5, το δεύτερο δεκαδικό ψηφίο προσαυξάνεται στο αμέσως επόμενο παραλειπομένων των λοιπών και αν είναι μικρότερο του 5 παραλείπονται όλα τα υπόλοιπα πέραν του δεύτερου δεκαδικά ψηφία.

Απουσία σε εξέταση μαθήματος

Αν ο υποψήφιος δεν πάρει μέρος στην εξέταση μαθήματος Ομάδας Προσανατολισμού ή γενικής παιδείας που επέλεξε να εξετασθεί πανελλαδικά, τότε θεωρείται ότι εξετάσθηκε στο συγκεκριμένο μάθημα και πήρε γραπτό βαθμό μηδέν. Για να λάβει μέρος στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στις Σχολές και τα Τμήματα του άρθρου 1 της υπ’ αριθμ. Φ.253/85476/Α5/2015 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 995 Β ì/2015) θα πρέπει να συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις σε ένα τουλάχιστον μάθημα της Ομάδας Προσανατολισμού που έχει επιλέξει και το οποίο ανήκει στα τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα του Επιστημονικού Πεδίου που δηλώνει.

Συντελεστές Βαρύτητας

Για τα Τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση ενός ή περισσοτέρων ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών, όπως αυτά έχουν οριστεί με την υπ’ αριθμ. Φ.253/128314/Β6/2002 υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 1538 Β’/2002) «Ορισμός των Τμημάτων και των Σχολών των Πανεπιστημίων, των Τ.Ε.Ι. και των Ανωτέρων Σχολών Τουριστικών Επαγγελμάτων των Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης για την εισαγωγή στα οποία απαιτείται εξέταση σε ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες, τα αντίστοιχα ειδικά μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες για κάθε ένα από τα τμήματα και τις σχολές αυτές, τον τρόπο, τον τόπο και το χρόνο εξέτασης και βαθμολόγησης της εξέτασης στα ειδικά αυτά μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια», όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, οι συντελεστές του ειδικού μαθήματος ή των πρακτικών δοκιμασιών κατά περίπτωση είναι:

i Δύο για τα Τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση στα ειδικά μαθήματα:

«Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο»

«Αρμονία» και «Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων».

ii Δύο για τα τμήματα:

Ξένων Γλωσσών και Φιλολογιών,

Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου

Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.

iii Ένα για το τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης Πανεπιστημίου Ιωαννίνων για το οποίο απαιτείται εξέταση στο ειδικό μάθημα «Ελεύθερο Σχέδιο» και για όλες τις λοιπές σχολές και τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση σε ειδικό μάθημα ξένης γλώσσας, με την επιφύλαξη των περιπτώσεων i και ii του παρόντος άρθρου.

aftodioikisi.gr

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Πιέσεις του Περιφερειάρχη για την ένταξη της Θάσου και της Σαμοθράκης στην βίζα express για τους Τούρκους

Η κινητικότητα που δημιούργησε το μέτρο της ειδικής επταήμερης τουριστικής βίζας εξπρές σε Λέσβο, Χίο, Σάμο, Κω και Ρόδο, όπου πρωτοεφαρμόστηκε, οδήγησε, σε τριπλασιασμό των αφίξεων Τούρκων επισκεπτών έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος.   Οι Τούρκοι τουρίστες από τις 30 Απριλίου 2024, έχουν τη δυνατότητα να επισκέπτονται με την ειδική βίζα επιπλέον το Καστελόριζο, τη Σύμη, την Κάλυμνο, τη Λέρο και τη Λήμνο.

Δυστυχώς στην συγκεκριμένη ανακοίνωση δεν υπήρχαν τα νησιά της Θάσου και της Σαμοθράκης. Σε δηλώσεις του στο ENA Channel ο Περιφερειάρχης ΑΜ-Θ Χρ. Τοψίδης τόνισε ότι ήδη ασκεί πιέσεις έτσι ώστε να αποκτήσουν και τα δύο αυτά νησιά την δυνατότητα να φιλοξενούν Τούρκους τουρίστες μόνο με την έκδοση βίζας express.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Το κάψιμο του Ιούδα στην Παναγία της Θάσου

Για μια ακόμη χρονιά πραγματοποιήθηκε το Έθιμο του Καψίματος του Ιούδα από το Σύλλογο, την Κυριακή του Πάσχα, με πλήθος κόσμου να παρευρίσκεται στο προαύλιο χώρο του Ιερού Ναού της Παναγίας για να το παρακολουθήσει, μαζί με τη “λειτουργία της αγάπης”, τη μοναδική που πραγματοποιείται στο νησί της Θάσου, λόγω του εθίμου.

Όπως θέλει το έθιμο, προηγήθηκε η περιφορά του ομοιώματος του Ιούδα στο χωριό και στη συνέχεια οδηγήθηκε στην εκκλησία όπου και κάηκε με το άκουσμα του “Χριστός Ανέστη”.

Φυσικά υπήρχε και το κείμενο που συνοδεύει πάντα το έθιμο, με τον πύρινο λόγο του Ιούδα, ο οποίος καυτηρίασε τα γεγονότα που διαδραματίζονται στην Ελλάδα αλλά και στον κόσμο.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Παρουσία χιλιάδων πιστών η περιφορά του Επιταφίου στην Κομοτηνή

Σε κλίμα κατάνυξης πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής η συνάντηση των Επιταφίων από πέντε ενορίες στο Ηρώο Κομοτηνής.

Παρά τη βροχή, πλήθος πιστών ακολούθησαν την περιφορά των Επιταφίων στους κεντρικούς δρόμους της Κομοτηνής κατά την κορύφωση του θείου δράματος το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής.

Ο Μητροπολίτης Μαρωνείας και Κομοτηνής Σεβασμιώτατος κ. Παντελεήμων χοροστάτησε στον Ι.Ν. Ευαγγελισμού της Θεοτόκου ενώ περίπου στις 9:00 το βράδυ πραγματοποιήθηκε η έξοδος του Επιταφίου και η περιφορά του στους δρόμους της πόλης με κατάληξη στο Ηρώο Κομοτηνής.

Παρόντες, μεταξύ άλλων, στην Ακολουθία του Επιταφίου Θρήνου και στην περιφορά, ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ Χριστόδουλος Τοψίδης, ο Βουλευτής Ροδόπης Ευριπίδης Στυλιανίδης, ο Αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης Μανώλης Ταπατζάς, ο Αναπληρωτής Περιφερειάρχης Νίκος Ευκαρπίδης και ο Δήμαρχος Κομοτηνής Γιάννης Γκαράνης.

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en