Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το μέλλον του Διαδικτύου στην Ελλάδα

Σε νέα δυναμική τροχιά μπαίνουν τα διαδικτυακά Μέσα στην Ελλάδα, με τη μετακίνηση προς το Content και native advertising.

Σε νέα δυναμική τροχιά μπαίνουν τα διαδικτυακά Μέσα στην Ελλάδα. Τόσο οι pure players (DPG, 24 MEDIA, PRIME MEDIA, CAPITAL.GR, PHAISTOS, JIP (Newsit/TLife), NEWSPHONE HELLAS, ΝΟΑ (meteo.gr), κ.ά.), όσο και οι παραδοσιακοί παίκτες (ΔΟΛ, ΠΗΓΑΣΟΣ, ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ, MEGA, ANTENNA, STAR, ΔΑΦΝΗ Επικοινωνίες, ΑΤΤΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ, ΧΡΥΣΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ, MOTOR PRESS,) που μετακινούνται σταδιακά όλο και περισσότερο στο Διαδίκτυο, καταδεικνύουν μια ευελιξία και προσαρμοστικότητα προκειμένου να αναζητηθεί ο χαμένος καιρός έναντι άλλων πιο ώριμων αγορών.

Ηδη εθνικοί και περιφερειακοί σταθμοί υιοθετούν τις νέες τακτικές και την τεχνολογία των social media με σκοπό την αύξηση του εύρους του κοινού, καθώς και την βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών τους πόσο μάλλον όταν επελαύνουν στην αγορά οι συσκευές android που μπαίνουν ανάμεσα στην TV και τα κινητά τηλέφωνα.

Η αύξηση στο περιεχόμενο δείχνει ότι το διαδίκτυο είναι πλέον ένα αναπόσπαστο κομμάτι των ΜΜΕ, το οποίο υπαγορεύει αλλαγές στη φιλοσοφία των διαφημιζομένων που ξεκολλάνε σιγά σιγά από τα 70 εκατ. ευρώ που διαθέτουν για το ελληνικό internet και άλλα 100 εκατ. ευρώ για τα Google Ads για να δοκιμάσουν πιο δημιουργικές υπηρεσίες προβολής όπως η native advertising, οι διαγωνισμοί και η corporate προβολή. Το IAB Hellas (Οργανισμός Διαδραστικής Επικοινωνίας) και το ΣΕΕ (Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας) σε συνεργασία με την EDAA (European Interactive Digital Advertising Alliance), λάνσαραν πρόσφατα καμπάνια σχεδιασμένη να αυξήσει τη γνώση και την κατανόηση σχετικά με την online διαφήμιση βασισμένη σε ενδιαφέροντα (interest-based), γνωστή και ως online behavioural advertising (OBA).

Η καμπάνια, που σχεδιάστηκε σε συνεργασία με το τμήμα Beyond Advertising της Mediacom, αποτελείται από διάφορα δημιουργικά τα οποία περιλαμβάνουν ενα φερμουάρ, το οποίο ανοίγει για να αποκαλύψει το γαλάζιο τριγωνικό εικονίδιο “AdChoices” που συνοδεύει τις behavioural διαφημίσεις στην Eλλάδα και σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση για περισσότερο από ενα χρόνο.

Παράλληλα, το ΣΕΕ στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του για την τήρηση των αρχών δεοντολογίας στις διαφημιστικές ενέργειες και του υπεύθυνου τρόπου επικοινωνίας των εταιρειών με τους καταναλωτές, έχει υλοποιήσει online φόρμα συλλογής και αντιμετώπισης παραπόνων ειδικά για θέματα behavioural advertising.

Τα στοιχεία αποκαλύπτουν στην Ευρώπη άνοδο της διαδικτυακής διαφήμισης της τάξης του 11,9%, το οποίο αγγίζει τα 27,3 δις Ευρώ, ανάπτυξη η οποία δεν οφείλεται μόνο στις αναπτυσσόμενες αγορές, αλλά και στις ώριμες αγορές, οι οποίες επωφελούνται από τις τεχνολογικές καινοτομίες στην online διαφήμιση.

Από το 2006, έτος όπου το IAB Europe ξεκίνησε να καταγράφει την ευρωπαϊκή διαφημιστική δαπάνη στο online, η δαπάνη αυξάνεται κάθε χρόνο. Το online παραμένει η δεύτερη μηντιακή κατηγορία σε όρους διαφημιστικής δαπάνης για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.

Η τυποποίηση των διαφημιστικών formats, εξελίξεις στις μεθόδους στόχευσης και η άνοδος της video διαφήμισης αύξησαν την εμπιστοσύνη των διαφημιζόμενων στο display advertising, το οποίο γνώρισε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη (+14,9% από το 2012), ωθούμενη από τα social media και το mobile. Για πρώτη φορά μέσα στο 2013, το mobile απέσπασε διψήφιο ποσοστό του συνολικού display advertising, και με ποσοστό 11,8%, αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι των διαφημιστικών budgets.

Η video διαφήμιση εμφάνισε ισχυρή ανάπτυξη της τάξης του 45,4% μέσα στο 2013, φτάνοντας σχεδόν το 1,2 δις. Ευρώ. Η video διαφήμιση προσελκύει ολοένα και περισσότερους brand advertisers, καθώς προσομοιάζει την τηλεοπτική σε όρους δημιουργικού format και μετρήσεων.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στις ΗΠΑ έκθεση του Pew για την “κατάσταση των ειδησεογραφικών μέσων ενημέρωσης το 2014 μετρά περί τις 5.000 θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης σε σχεδόν 500 διαδικτυακές εκδόσεις. Η πλειονότητα αυτών δημιουργήθηκε την τελευταία πενταετία. Οι δημοσιογράφοι εργάζονται ακόμη στην πλειοψηφία τους στις παραδοσιακές εφημερίδες. Ωστόσο ο αριθμός αυτών των θέσεων εργασίας μειώθηκε κατά 6,4% το 2012 και το κέντρο Pew αναμένει επίσης υποχώρηση για το έτος 2013, για το οποίο τα οριστικά στοιχεία δεν είναι ακόμη γνωστά. Ο τομέας των μέσων ενημέρωσης εξαρτάται ακόμη σε μεγάλο βαθμό από τη διαφήμιση, η οποία παράγει το 70% των περίπου 60 δισεκατομμυρίων δολαρίων του ετήσιου κύκλου εργασιών του.

Ωστόσο τα διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης αναπτύσσονται δυναμικά και αφήνουν να διαφανούν νέα μοντέλα δραστηριότητας.

Αν οι περισσότερες από τις εφημερίδες δεν αποκομίζουν σημαντικά έσοδα από τις ψηφιακές τους δραστηριότητες, ορισμένες ιστοσελίδες απομακρύνονται από τη χρηματοδότηση μέσω της διαφήμισης και καταφεύγουν σε χορηγούς, επιχειρηματικά κεφάλαια ή τη διοργάνωση συνεδρίων. Είναι “άλλοι τρόποι στήριξης της δημοσιογραφίας στην ψηφιακή εποχή”, υπογραμμίζει ο Μαρκ Τζάρκοβιτς, ερευνητής του κέντρου Pew.

“Οι νέοι παράγοντες ενισχύουν τη δυνατότητα του ρεπορτάζ, τις τεχνολογικές γνώσεις και τους οικονομικούς πόρους που αφιερώνονται στην ενημέρωση, δημιουργώντας μία ενεργητικότητα που δεν είχαμε δει εδώ και πολύ καιρό”, δηλώνει με ικανοποίηση επίσης η ‘Ειμι Μίτσελ, διευθύντρια έρευνας για τη δημοσιογραφία στο Pew. “Η δυναμική είναι πραγματική αλλά θα πρέπει να δούμε αν τα νέα αυτά μέσα ενημέρωσης θα ευημερήσουν και θα επεκταθούν σε όλους τους που χρησιμοποιούνται για την κατανάλωση πληροφοριών“.

Σύμφωνα με τη μελέτη, 30 από τα μεγαλύτερα διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης αντιπροσωπεύουν σχεδόν 3.000 θέσεις εργασίας, με μεγάλες επενδύσεις στην κάλυψη διεθνών ειδήσεων.

Το Vice Media έχει στο εξής 35 γραφεία στο εξωτερικό και η Huffington Post σκοπεύει να περάσει από 11 χώρες σε 15 φέτος. Ιστοσελίδες όπως οι BuzzFeed και Quartz καλύπτουν όλο και περισσότερο το εξωτερικό.

Παράλληλα, ο αριθμός των διεθνών ρεπόρτερ του παραδοσιακού έντυπου Τύπου μειώθηκε κατά 24% την περίοδο 2003-2010, σύμφωνα με το Pew. Συνολικά 16.000 θέσεις εργασίας χάθηκαν στις εφημερίδες και 38.000 στα περιοδικά και μόνο μερικώς αντικαταστάθηκαν από τις θέσεις εργασίας που δημιουργήθηκαν διαδικτυακά.

Η μελέτη αποκαλύπτει ότι οι ειδησεογραφικές ιστοσελίδες προσπαθούν να καλύψουν τα κενά ενημέρωσης που δημιουργήθηκαν εξαιτίας της συμπίεσης των πόρων στα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης, σε θέματα που αρχίζουν από την εκπαίδευση και φθάνουν μέχρι την κάλυψη διεθνών γεγονότων, περνώντας από τις τοπικές ειδήσεις και τα θέματα της ερευνητικής δημοσιογραφίας.

Οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης και οι φορητές πλατφόρμες μεταμορφώνουν το τοπίο. Σύμφωνα με το Pew, το 50% των χρηστών ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης μοιράζονται πληροφορίες και το 46% τις συζητούν. Τουλάχιστον ένας στους δέκα καταναλωτές ειδήσεων στο Ιντερνετ έχει καταθέσει δικό του υλικό (φωτογραφίες, βίντεο, γνώμες) σε ειδησεογραφικές ιστοσελίδες ή ιστολόγια.

Στην Ελλάδα, η Ενωση Εκδοτών Διαδικτύου έκανε ήδη σημαντικό έργο, με μεγαλύτερο επίτευγμα αυτό της δημιουργίας ενός αξιόπιστου περιβάλλοντος μετρήσεων, δημογραφικών και πιστοποίησης.

Είναι πολύ σημαντικό για το ελληνικό διαδίκτυο το ότι τα μέλη της ΕΝΕΔ κατέληξαν σε κοινά αποδεκτή και σεβαστή συμφωνία με την ΑΤ Internet, για όλες τις ποσοτικές μετρήσεις επισκεψιμότητας, με την Nugg.ad, για όλα τα δημογραφικά στατιστικά στοιχεία των κοινών, καθώς και με την OJD, για τον έλεγχο της αξιοπιστίας των μετρήσεων, βάσει του Κώδικα Δεοντολογίας.

Διαφημιζόμενοι και διαφημιστές εκτιμούν ότι οι εκδότες πρέπει να εισέλθουν και στο ποιοτικό παιχνίδι και να μην μένουν μόνο στο ποσοτικό. Λένε δηλαδή ότι θα πρέπει να εστιάσουν στο περιεχόμενο και στο ποιοτικό διαφημιστικό περιβάλλον και όχι να διαπραγματεύονται μόνο με βάση τα στατιστικά στοιχεία, τις επισκεψιμότητες και τα νούμερα.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Υπουργικό συμβούλιο | Συνεδριάζει αύριο υπό τον πρωθυπουργό

Στις 11:00, αύριο Δευτέρα, θα συνεδριάσει υπό τον Πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου, το Υπουργικό Συμβούλιο.

Τα θέματα της συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου είναι:

Παρουσίαση από τον Υπουργό Επικρατείας Άκη Σκέρτσο της Εθνικής Στρατηγικής για τα Άτομα με Αναπηρία 2024-2030,

Παρουσίαση από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λευτέρη Αυγενάκη των νομοθετικών πρωτοβουλιών: α) Διεπαγγελματικές οργανώσεις, β) Διαχείριση και προστασία ακινήτων Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων,

Παρουσίαση από την Υπουργό Εσωτερικών Νίκη Κεραμέως και την Υφυπουργό Βιβή Χαραλαμπογιάννη του νομοσχεδίου για το σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής των δημοσίων υπαλλήλων,

Παρουσίαση από τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη και τον Αναπληρωτή Υπουργό Νίκο Παπαθανάση του νομοσχεδίου για το νέο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων,

Παρουσίαση από τον Υπουργό Δικαιοσύνης Γιώργο Φλωρίδη του νομοσχεδίου για τη δικονομία του Συμβουλίου της Επικρατείας,

Εισήγηση από την Υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη σχετικά με τη Σύμβαση Δωρεάς για τη χρηματοδότηση εκ μέρους των Σπυρίδωνα και Ντόροθυ Λάτση της εκπόνησης μελετών για την αναβάθμιση και επέκταση του κτηρίου που στεγάζει το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο,

Παρουσίαση από τον Υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα του νομοσχεδίου για τα μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού 2023/2411 σχετικά με την προστασία των γεωγραφικών ενδείξεων χειροτεχνικών και βιομηχανικών προϊόντων,

Παρουσίαση από τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκο Πιερρακάκη και την Υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη ερανιστικών νομοσχεδίων των Υπουργείων τους,

Εισήγηση από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θεόδωρος Σκυλακάκη για την έγκριση Σχεδίων Διαχείρισης Λεκανών Απορροής Ποταμών.
protothema.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Χαλκίδα | Πέταξαν σκύλο σε κάδο απορριμμάτων και τον έκαψαν

Άγρια κτηνωδία σημειώθηκε, τα ξημερώματα του Σαββάτου (27/04), στη Χαλκίδα αφού άγνωστος δράστης πέταξε σκύλο σε κάδο απορριμμάτων και τον έκαψε.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την τοπική ιστοσελίδα eviathema.gr, άγνωστος πέταξε μέσα σε κάδο απορριμμάτων του κοιμητηρίου έναν σκύλο και έπειτα έβαλε φωτιά και τον έκαψε. Κάτοικοι ειδοποίησαν τις αρμόδιες Αρχές και άμεσα στο σημείο έσπευσαν άνδρες της Πυροσβεστικής και της Αστυνομίας Χαλκίδας..

Αφού έγινε η κατάσβεση της φωτιάς και ανασύρθηκε η σορός του άτυχου ζώου, έγινε σκανάρισμα για τσιπ χωρίς αποτέλεσμα. Οι αστυνομικές Αρχές ερευνούν το περιστατικό για τον εντοπισμό του δράστη.

protothema.gr

Continue Reading

ΕΒΡΟΣ

Σουφλί | Με την εικαστική έκθεση «Τραύμα» ξεκινά το Φεστιβάλ Γνάφαλα 2024

Τι ονομάζουμε τραύμα, πως το βιώνουμε, ποια είναι τα συμπτώματα και πως το καθορίζουμε. Σε μια ζωή γεμάτη με τραύματα εσωτερικά, εξωτερικά, προσωπικά, οικογενειακά, κοινωνικά, συλλογικά, πολιτικά, σωματικά, ψυχικά βρισκόμαστε σε μια διαρκή επούλωση και ανάγκη για κατανόηση και αποδοχή.

Οι άνθρωποι γεννιόμαστε από ένα τραύμα και βιώνουμε σε όλη μας τη ζωή αυτή τη βίαιη απόσπασή μας από την αρχή μας, από την αγκαλιά της μάνας μας , μεταφορικά από τον εαυτό και το κέντρο μας, από το σώμα και αυτό που μας κάνει μοναδικούς. Αυτή η έκθεση αποτελεί μια προσπάθεια τρυφερής αποτύπωσης των τραυμάτων μας, μιας προσπάθειας να τα μοιραστούμε και να τα αγκαλιάσουμε με σκοπό να τα ερμηνεύσουμε και να χαράξουμε με ένα τρόπο τον δρόμο αυτό… για την ανάκαμψη και ανασύσταση, επιστροφή στον εαυτό μας.

Με κεντρικό θέμα το «Τραύμα» το ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΓΝΑΦΑΛΑ 2024 ξεκινάει το πρόγραμμα της χρονιάς του. Στο πλαίσιο αυτής της θεματικής πραγματοποιεί την ομαδική έκθεση καλλιτεχνών στο χώρο του Κουκουλόσπιτου. Με σκοπό την οπτική και εμπειρική προσέγγιση του τραύματος.

Προς αναζήτηση ερμηνειών οι καλλιτέχνες από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό παρουσιάζουν με διαφορετικές εικαστικές προσεγγίσεις, με διαφορετικά μέσα ο καθένας τη δική του αίσθηση απέναντι στο τραύμα, τη δική του εκδοχή απέναντι στον καθορισμό του.

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες με Φωτογραφία, Ζωγραφική, Γλυπτική, Εγκαταστάσεις, Animation, Video Projections: Katya Lisova, Γιώργος Αγάλου, Γιώργος Γιατρομανωλάκης, Ιωάννα Γρηγορίου, Γιώργος Καλτσίδης, Γιώργος Καρτάλης, Αγγελική Λόη, Μαρί Μασουρίδου, Αιμιλία Μπαλάσκα, Ράνια Μπέλλου, Άννα Παρασκευίδου, Όλγα Στεφάτου, Κατερίνα Τσακίρη, Λευτέρης Φασούλας.

και Βίντεο έργα των Georg Alexander Ιffert, Έλενας Κρύλοβα Παχιάκου, Γιώργου Κουρσούμπα, Δέσποινας Μαργαρίτη του τμήματος Fine Art and New Media του ΑΚΤΟ Art and Design. (Επιμέλεια video projection Κατερίνα Αποστολίδου).

Διοργάνωση: Γνάφαλα Λαογραφικό Μουσείο Σουφλίου
Επιμέλεια: Μπουρουλίτη Δήμητρα, Embryo Creative Agency
Χώρος Έκθεσης: Κουκουλόσπιτο, Σουφλί
Διάρκεια Έκθεσης: 27 Απριλίου έως 30 Ιουνίου 2024
Εγκαίνια Έκθεσης: Σάββατο 27 Απριλίου 2024, ώρα 20:30

Alexandroupoli Online

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en