Quantcast
Connect with us

ΕΚΛΟΓΕΣ

Το κόστος της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και οι βασικοί άξονες του προγράμματος της ΝΔ

«Δημιουργική ασάφεια, εξαγγελίες, και εγκληματική απραξία»

 

ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Το 2015 βιώσαμε την «δημιουργική ασάφεια» και την «ευγενική απραξία» της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ σε όλα τα επίπεδα. Η πολιτική που ακολούθησαν χαρακτηρίζεται από σημαντικές καθυστερήσεις, αναβολές και ακυρώσεις σε μεγάλα έργα υποδομών. Δυστυχώς, γίναμε μάρτυρες και αποδέκτες μιας πολιτικής που ακύρωσε ότι με κόπο και σκληρή δουλειά είχε κτισθεί μέχρι σήμερα: συνεχείς δράσεις ακύρωσης ή αναβολής δημοσίων διαγωνισμών που αφορούν σε επενδύσεις για δημόσια έργα. Η πολιτική αυτή επιφέρει καταστροφικές συνέπειες, οι οποίες θα γίνουν εντονότερες στο άμεσο μέλλον, στην ελληνική οικονομία και την κοινωνία. Τα στοιχεία είναι αδυσώπητα:

  • Το τρίμηνο Δεκέμβριος 2014 – Φεβρουάριος 2015 είχαν προγραμματιστεί 40 μεγάλοι διαγωνισμοί, συνολικού ύψους 747 εκ. ευρώ, οι περισσότεροι εκ των οποίων έχουν πάρει αναβολή, ενώ έχει γίνει ακύρωση της δημοπράτησης των διαγωνισμών για πολλά έργα, όπως Πάτρα-Πύργος, το Ωδείο Αθηνών, τα έργα αποκατάστασης παράνομων χωματερών, καθώς και οι διαγωνισμοί των έργων του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου, του οδικού άξονα Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη και της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας – Περάματος.
  • Περαιτέρω, η επιβολή κεφαλαιακών ελέγχων, το κλείσιμο των τραπεζών και η πολιτική της «άγνοιας κινδύνου» της κυβέρνησης οδήγησαν σε αναστολή εργασιών στα δημόσια έργα και εν συνεχεία στο πάγωμά τους, το κλείσιμο των εργοταξίων, τη διακοπή της χρηματοδότησης και τον κίνδυνο απένταξης πολλών έργων. Ακόμη και με εξασφαλισμένο το 100% της χρηματοδότησης των έργων ΕΣΠΑ από την ΕΕ, η κυβέρνηση απέτυχε να υλοποιήσει έστω και ένα έργο υποδομής.
  • Επίσης, 1214 έργα στο σύνολο της επικράτειας έχουν μπλοκαριστεί δημιουργώντας σημαντικό πρόβλημα στους ΟΤΑ, μειώνοντας τον κύκλο εργασιών στις υποδομές και δυσχεραίνοντας την ποιότητα ζωής των πολιτών.
  • Οι πιστοποιημένες και ανεξόφλητες οφειλές του Δημοσίου για δεδουλευμένα στα 800 περίπου έργα που εκτελούνται μέσω ΕΣΠΑ ξεπερνούν πλέον το 1 δις ευρώ. Τα ποσά των 60-90 εκατομμυρίων ευρώ περίπου που καταβάλλονται το μήνα για πληρωμή έργων ΕΣΠΑ πρακτικά σημαίνει ότι τα ανεξόφλητα χρέη του δημοσίου για τα έργα αυτά, τα οποία καλύπτονται κατά 100% πλέον από την ΕΕ, δεν θα έχουν εξοφληθεί ούτε σε ενάμιση χρόνο από τώρα. Βεβαίως, οι οφειλές αυτές αυξάνονται από τα ελάχιστα έργα που εξακολουθούν να υλοποιούνται. Είναι ορατός πλέον ο κίνδυνος απώλειας πόρων από το ΕΣΠΑ, καθώς και απένταξης έργων.
  • Απώλεια του πακέτου Γιούνκερ που προσέφερε άμεση πρόσθετη ρευστότητα 500 εκατ. ευρώ από τα κοινοτικά ταμεία και 2 δισ. ευρώ περίπου με τη μορφή εξοικονόμησης για τον ελληνικό προϋπολογισμό, μέσω της αναδρομικής κάλυψης 100% της συγχρηματοδότησης από την ΕΕ του υπολοίπου του προγράμματος 2007-2013. Κινδυνεύει να χαθεί αφού είναι απαραίτητη η χρησιμοποίησή του για την ολοκλήρωση των έργων εντός του 2015.
  • Σημαντικό πρόβλημα προκύπτει και από τη μεταφορά έργων της παρούσας προγραμματικής περιόδου (2007-2013) στην επόμενη προγραμματική περίοδο (2014-2020), αφού θα επιβαρυνθεί το νέο πρόγραμμα με έργα που θα έπρεπε να έχουν υλοποιηθεί ή να βρίσκονται στο τελικό στάδιο υλοποίησής τους. Ήδη, το Υπουργείο Οικονομίας προωθεί στο νέο ΕΣΠΑ (2014-2020) 360 συμβασιοποιημένα έργα και 310 έργα που υλοποιούνται στο πλαίσιο του τρέχοντος προγράμματος (2007-2013).
  • Οι παρατάσεις στα χρονοδιαγράμματα των έργων συνιστούν ένα ακόμη σημείο επιδείνωσης στον τομέα των υποδομών, αφού το επόμενο διάστημα θα ζήσουμε πολλές ακόμα παρατάσεις έργων με κυρίαρχες τις επικείμενες παρατάσεις για τα έργα επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά, την επέκταση του Τραμ στον Πειραιά, τα έργα αναβάθμισης στο Αεροδρόμιο Χανίων, την ολοκλήρωση των οδικών έργων στο τμήμα Μουδανιά-Ποτίδαια-Κασσάνδρα, τα έργα στον άξονα Θεσσαλονίκη-Προμαχώναςκαι πολλά ακόμα, καθώς και εδώ τα περίφημα “χρονοδιαγράμματα” αποτελούν μία ένδειξη και όχι μία απόδειξη για το πότε περιμένουμε να ολοκληρωθεί ένα έργο.
  • Απογοητευτικά τα στοιχεία και όσον αφορά τη δημοπράτηση νέων έργων, αφού το 2015 έχουμε μηδενική δημοπράτηση νέων έργων από το Υπουργείο. Τα προηγούμενα χρόνια δημοπρατούνταν τουλάχιστον δέκα με δεκαπέντε μεγάλα έργα υποδομών αναπτύσσοντας ένα σημαντικό κύκλο εργασιών (νέες θέσεις εργασίας, στήριξη τοπικής οικονομίας, απορρόφηση κονδυλίων, κλπ). Δυστυχώς, για το 2015 δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει κάποια δημοπράτηση, αφού η διαδικασία προκήρυξης απαιτεί προεργασία τουλάχιστον δύο μηνών καθιστώντας ανέφικτη τη δημοπράτηση έργου ακόμη και μετά τις εκλογές.
  • Η αναστολή εργασιών σε δημόσια έργα και το κλείσιμο των εργοταξίων οδήγησε στην αύξηση της ανεργίας και στον κίνδυνο απώλειας και άλλων θέσεων εργασίας, αφού εκατοντάδες εργαζόμενοι έχουν τεθεί σε καθεστώς υποχρεωτικής άδειας ή σε καθεστώς ημι-απασχόλησης.

 

ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

1) Αστικές Συγκοινωνίες:

Το 2014 η κερδοφορία της «Σταθερές Συγκοινωνίες» (ΣΤΑΣΥ) ήταν 5 εκατ. ευρώ, ενώ και για τα έτη 2012 και 2013 είχε πλεονασματικούς ισολογισμούς. Σημαντικές ενέργειες είχαν γίνει και για τη μείωση των ελλειμμάτων της «Οδικές Συγκοινωνίες» (ΟΣΥ) προκειμένου να καταστεί βιώσιμη και κερδοφόρα. Αυτό ήταν το έργο που κληροδότησε η κυβέρνηση Σαμαρά.

Μετά από 7 μήνες διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ το έλλειμμα που δημιουργήθηκε ξεπερνά τα 94 εκατ. ευρώ: 

  • 10 εκατ. ευρώ από την αύξηση του ΦΠΑ από το 13% στο 23% στα εισιτήρια (υπολογίζεται για το 5μηνο Αυγούστου – Δεκεμβρίου 2015),
  • 10 εκατ. ευρώ, τουλάχιστον, από τη δωρεάν μεταφορά των επιβατών για 2 εβδομάδες (που συμπεριλάμβανε άτομα που δεν είχαν πρόβλημα καταβολής του αντιτίμου του εισιτηρίου, ακόμη και τους τουρίστες, οι οποίοι δεν επηρεάζονταν από τα capital controls),
  • 30 εκατ. ευρώ από τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων, δίχως καμία πρόβλεψη αξιοποίησης πόρων του ΕΚΤ ή άλλων κοινοτικών πόρων για την χρηματοδότηση δράσεων στήριξης των ανέργων ή των οικονομικά ασθενέστερων,
  • 20 εκατ. ευρώ από τα χρέη των υπουργείων προς τους συγκοινωνιακούς φορείς (ιδίως των Υπουργείων Εθνικής Άμυνας και Παιδείας),
  • 24 εκατ. ευρώ από τη μείωση των εισιτηρίων, που μείωσε συνολικά 10% τα έσοδα των δύο εταιρειών. Η μείωση του κόστους μετακίνησης για τον επιβάτη τον Σεπτέμβριο του 2014 στηρίχθηκε στην πολιτική ότι αυτή θα ακολουθούνταν από αύξηση της επιβατικής κίνησης και συνεπώς ενίσχυση των εσόδων. Ωστόσο, η πολιτική αστάθεια, η καταστροφική οικονομική πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης και η αύξηση της ανεργίας οδήγησαν στη μείωση του επιβατικού κοινού, με αποτέλεσμα τη σημαντική επιβάρυνση των εταιρειών. Βεβαίως, παρά τις διαβεβαιώσεις του πρώην αναπληρωτή υπουργού Υποδομών για αλλαγή του τρόπου τιμολόγησης των εισιτηρίων, προκειμένου να καλυφθεί το έλλειμμα, καμία απόφαση δεν ελήφθη.

2) Μεταφορές:

  • Η άνευ σχεδιασμού ρύθμιση για την παράταση ενός μηνός που έγινε για τα ΚΤΕΟ είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια δημοσίων εσόδων τόσο από τα πρόστιμα, όσο και από το κόστος των παραβόλων αν και ήξερε ότι το θέμα των ΚΤΕΟ περιλαμβανόταν στο μνημόνιο.
  • Δεν εκδόθηκαν οι εφαρμοστικές διατάξεις και οι αποφάσεις που προβλεπόταν από το νόμο 4313/2014 για αναπροσαρμογή και επέκταση των διοικητικών προστίμων που αφορούν σε παραβάσεις των βαρέων οχημάτων (ημεδαπών και αλλοδαπών φορτηγών και λεωφορείων) με αποτέλεσμα να υπάρχουν απώλειες δημοσίων εσόδων της τάξεως των 500.000.000 περίπου για το τελευταίο οκτάμηνο.
  • Ανύπαρκτη πολιτική και στο θέμα των διοδίων: παρά τις διαβεβαιώσεις της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών περί ύπαρξης συμφωνίας με παραχωρησιούχους για μειώσεις σε τιμές των διοδίων, τελικά, δεν έχει υπάρξει κείμενο συμφωνίας και συνεπώς ούτε δέσμευση υπάρχει ούτε μείωση των διοδίων πρόκειται να δουν οι πολίτες.

3) Περιφερειακά αεροδρόμια:

  • Στον «αυτόματο πιλότο» αφέθηκε η λειτουργία των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας δημιουργώντας σημαντικά προβλήματα στη λειτουργία τους και στην εξυπηρέτηση των πολιτών, αλλά και των τουριστών, ιδίως σε περιοχές με αυξημένη τουριστική κίνηση (π.χ. Ηράκλειο, Ρόδος, Κέρκυρα).  
  • Διαγωνισμός αξιοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, που θα συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξη των τοπικών οικονομιών, αλλά και στην εθνική οικονομία, βρίσκεται στον αέρα. Ακόμη και σήμερα αφορίζεται από στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, παρά το γεγονός ότι κατά την 7μηνη διακυβέρνηση δεν έγινε καμία ενέργεια βελτίωσης των όρων αξιοποίησης ή διαμόρφωσης καλύτερης πρότασης.

 

ΔΙΚΤΥΑ

Μηδενικό το έργο που έχει να επιδείξει η προηγούμενη κυβέρνηση και στον τομέα των δικτύων. Σε ένα χώρο που οι τεχνολογικές εξελίξεις τρέχουν με ραγδαίους ρυθμούς, υπάρχει μηδενικό έργο. Η μόνη πολιτική που ασκήθηκε ήταν αυτή της κατασυκοφάντησης της ανεξάρτητης αρχής αρμόδιας για θέματα τηλεπικοινωνιών, Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.), και η προσπάθεια  χειραγώγησής της.

Μοναδικό δείγμα γραφής το Σχέδιο Νόμου για την «αδειοδότηση παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης …» που δόθηκε στη διαβούλευση, και ευτυχώς δεν προχώρησε, αφού  εισάγει μια σειρά διατάξεων, οι οποίες: 

  • καταστρατηγούν την πολυφωνία και τον πλουραλισμό (με την επιβολή περιορισμένου αριθμού καναλιών που θα λάβουν άδεια),
  • λειτουργούν αναχρονιστικά (η τεχνολογία επιτρέπει το τηλεοπτικό πρόγραμμα να μεταφέρεται και με άλλους τρόπους),
  • δημιουργούν αναρχία και σύγχυση στο ραδιοτηλεοπτικό πεδίο (δημοπράτηση τηλεοπτικών αδειών με εξωπραγματικές προϋποθέσεις),
  • στηρίζουν το κρατικό μονοπώλιο, ιδίως στον τομέα της ενημέρωσης, (εξωφρενικό όριο εργαζομένων για ενημερωτικά κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας) και
  • ενισχύουν τον αθέμιτο ανταγωνισμό (μεταξύ επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης και εναλλακτικών πλατφορμών διανομής, όπως δικτυακή τηλεόραση (IPTV) και διαδικτυακή τηλεόραση).

 

ΧΩΡΟΤΑΞΙΑ

Ανύπαρκτο το έργο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και στον επιμέρους τομέα της χωροταξίας, αφού δεν υπήρξε καμία εξέλιξη στα θέματα:

  • προώθησης των εφαρμοστικών διατάξεων που δεν έχουν θεσπιστεί, όπως η ΚΥΑ ηλεκτρονικής έκδοσης αδειών δόμησης και το ΠΔ ηλεκτρονικής ταυτότητας των κτιρίων,
  • ολοκλήρωσης του θεσμικού πλαισίου για την Τράπεζα Γης ώστε να καταστούν εφαρμοστέες οι σχετικές διατάξεις του νομικού πλαισίου των αυθαιρέτων και των οικοδομικών συνεταιρισμών,
  • έκδοσης των εφαρμοστικών διατάξεων του νόμου της χωροταξικής και πολεοδομικής μεταρρύθμισης, όπως η ΥΑ για τις προδιαγραφές κατάρτισης του Τοπικού Χωρικού Σχεδίου που χωρίς αυτή σταματά ουσιαστικά ο σχεδιασμός του χώρου, η ΚΥΑ αντιστοίχισης των Κωδικών Αριθμών Δραστηριοτήτων του ΥΠΟΙΚ με τις χρήσεις γης που θα επιλύσει χρόνια προβλήματα παρερμηνείας και θα επιταχύνει την διαδικασία αδειοδότησης επιχειρήσεων και την ΚΥΑ για την ψηφιοποίηση και ηλεκτρονική καταγραφή των θεσμικών γραμμών, πληροφοριών, όρων και χρήσεων γης που θα ξεκαθαρίσει το τοπίο στις αλληλοσυγκρουόμενες ρυθμίσεις του χώρου,
  • ενσωμάτωσης της ευρωπαϊκής οδηγίας για τη θαλάσσια χωροταξία και την ολοκληρωμένη διαχείριση του παράκτιου χώρου στο θεσμικό πλαίσιο της χώρας μας, 
  • παρακολούθησης των μελετών των περιφερειακών χωροταξικών  πλαισίων, ώστε οι κατευθύνσεις τους να καταδεικνύουν την ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα των περιφερειών μέσα από έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό του χώρου.
  • Το θέμα του Κτηματολογίου: η απόφαση της κυβέρνησης να πάρει τα αποθεματικά των ΔΕΚΟ και των ΟΤΑ για να καλύψει τις τρέχουσες οικονομικές της υποχρεώσεις, απέσπασε, μεταξύ άλλων, και τα αποθεματικά της ΕΚΧΑ ΑΕ, τα οποία είχαν συγκεντρωθεί από τέλη ιδιοκτητών ακινήτων με αποκλειστικό σκοπό την ολοκλήρωση του Κτηματολογίου. Η πολιτική αυτή, σε συνδυασμό με την καθυστέρηση ορισμού νέου Διοικητικού Συμβουλίου (λόγω παραίτησης όλων των μελών σχετικά με την απόσπαση των αποθεματικών) είχε ως αποτέλεσμα: α) την μη λήψη πολιτικών αποφάσεων για τη χρηματοδότηση του μεγάλου έργου κτηματογράφησης για το υπόλοιπο της χώρας και β) την αδυναμία έγκρισης πρακτικών διαγωνισμών αρκετών έργων κτηματογράφησης που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ 2007-2013 με απώτερο κίνδυνο να μείνουν ανεκτέλεστα και να χαθεί η χρηματοδότηση τους.

Η απραξία της προηγούμενης κυβέρνησης στον τομέα των υποδομών, των μεταφορών και της χωροταξίας δεν έχει μόνο άμεσα μετρήσιμες οικονομικές συνέπειες, αλλά επιφέρει σημαντικά αρνητικές και δυσχερείς επιπτώσεις στη δυνατότητα εφαρμογής μίας βιώσιμης ισορροπημένης ανάπτυξης με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος, καθώς και στη λειτουργία αυτής ως μοχλού εκκίνησης της οικονομίας, της ανταγωνιστικότητας, της αειφόρου ανάπτυξης και της βελτίωσης της ποιότητας ζωής των πολιτών.    

 

 

Βασικοί άξονες Προγράμματος Νέας Δημοκρατίας

στον Τομέα Υποδομών, Μεταφορών, Δικτύων, Χωροταξίας & Πολεοδομίας

«Άρτια σχεδιασμένες επενδύσεις για την ενίσχυση της οικονομικής ανάπτυξης, της παραγωγικότητας, της επιχειρηματικότητας, της αειφορίας και της κοινωνικής ευημερίας»

«Οι επενδύσεις σε υποδομές, μεταφορές και δίκτυα και η ύπαρξη σαφούς χωροταξικού πλαισίου αποτελούν τον βασικό πυλώνα και τον κινητήριο μοχλό της ανάπτυξης και είναι τομέας εθνικής στρατηγικής σημασίας.

 Η αξιοποίηση της γεωγραφικής μας θέσης και η αξιοποίηση του θεσμικού πλαισίου και των χρηματοδοτικών εργαλείων της ΕΕ σε συνδυασμό με την αποτελεσματική διαχείριση και ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της ανάπτυξης καινοτομιών και ιδιωτικής πρωτοβουλίας θα οδηγήσουν με βεβαιότητα τη χώρα μας σε μια νέα περίοδο ανάπτυξης και αειφορίας καθιστώντας την σημαντικό γεωπολιτικό οικονομικό και εμπορικό κέντρο.

 Η ύπαρξη σύγχρονων και λειτουργικών έργων υποδομών και καλά σχεδιασμένων, αποτελεσματικών και καινοτόμων δημοσίων πολιτικών στις μεταφορές, τη χωροταξία και τα δίκτυα αποτελούν το θεμέλιο λίθο για την επιτυχή υλοποίηση της αναπτυξιακής στρατηγικής μιας χώρας.

 Η πρότασή μας είναι ότι αυτή η αναπτυξιακή στρατηγική πρέπει να έχει στην καρδιά της την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος και τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου και της ποιότητας ζωής των πολιτών.

 Το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας εδράζεται σε μια συνολική θεώρηση που προσφέρει μια συνεκτική και διαχειρίσιμη πρόταση που περικλείει:

  • αποτελεσματική και προσεκτική διαχείριση των εθνικών πόρων,
  • αποδοτική χρήση των ευρωπαϊκών πόρων,
  • καλύτερη αξιοποίηση των σύγχρονων χρηματοδοτικών εργαλείων,
  • στήριξη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και των επενδύσεων,
  • ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο που διασφαλίζει την απλούστευση και επιτάχυνση των διαδικασιών, την ποιότητα του παραγόμενου έργου, τον εξορθολογισμό του κόστους, το σεβασμό και την προστασία του περιβάλλοντος, την πλήρη διαφάνεια και την αξιοκρατία,
  • αξιοποίηση της διοικητικής και τεχνικής γνώσης και εμπειρίας,
  • αγαστή συνεργασία με τους ΟΤΑ (Α’ και Β’ βαθμού), τους επαγγελματικούς φορείς (ΤΕΕ, κλπ) και τα εκπαιδευτικά και ερευνητικά ιδρύματα (ΑΕΙ, ΤΕΙ, κλπ).

Το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για τον τομέα των Υποδομών, Μεταφορών, Δικτύων, Χωροταξίας και Πολεοδομίας περιλαμβάνει για πρώτη φορά προτάσεις, που αναπτύχθηκαν κατόπιν οργανωμένης και μεθοδικής εργασίας, για δύο νέες εξαιρετικά σημαντικές ενότητες:

α) την οδική ασφάλεια και

β) την αντισεισμική προστασία

 

IMG_7153

 

Το πρόγραμμα της Ν.Δ. σε σημεία

 

ΥΠΟΔΟΜΕΣ
– Βελτίωση και απλούστευση του θεσμικού πλαισίου που θα διασφαλίζει την υλοποίηση των επενδύσεων με πλήρη διαφάνεια, σεβασμό στο περιβάλλον, χωρίς καθυστερήσεις και με εξορθολογισμό του κόστους. Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τις απαλλοτριώσεις με απλούστευση διαδικασιών, αντικειμενικοποίηση αποζημιώσεων και επιτάχυνση των διαδικασιών.

-Ενίσχυση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και ενθάρρυνση των ιδιωτικών επενδύσεων στο χώρο των υποδομών μέσω επωφελών για το δημόσιο συμφέρον συμφωνιών προκειμένου να υλοποιηθούν έργα υποδομών που διευκολύνουν την επιχειρηματικότητα και την οικονομική ανάπτυξη και βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των πολιτών.

-Εκσυγχρονισμός της Δημόσιας Διοίκησης στον τομέα των Υποδομών κατά τα πρότυπα του ιδιωτικού τομέα, ώστε να αποφεύγονται καθυστερήσεις, δυσλειτουργίες, πρόσθετα διοικητικά βάρη, χαμένος χρόνος, δυσάρεστες συνέπειες στη χρηματοδότηση.

-Ενίσχυση των κλασικών και ευρηματικών χρηματοδοτικών εργαλείων με αύξηση του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων κατά προτεραιότητα στο πλαίσιο των ΣΔΙΤ.
-Προτεραιότητα σε υψηλά περιβαλλοντικά standards

-Επιτάχυνση των έργων των έργων του τρέχοντος ΕΣΠΑ που τους τελευταίους μήνες έχουν υπάρξει σημαντικές καθυστερήσεις ή έχει γίνει αναστολή των εργασιών τους, εξασφάλιση χρηματοδότησης έργων που κινδυνεύουν να μην έχουν ολοκληρωθεί μέχρι 31-12-2015.

 

Ειδικότερη αναφορά γίνεται στον τομέα της Αντισεισμικής προστασίας

-Επιτάχυνση του προσεισμικού ελέγχου δημόσιων κτηρίων

-Προσεισμικός έλεγχος ιδιωτικών κτηρίων και σεισμική αναβάθμισή τους. Και αυτό επειδή σύμφωνα με στατιστικές μελέτες η πλειονότητα των κτηρίων, μελετημένα και κατασκευασμένα με τους κανονισμούς οπλισμένου σκυροδέματος του 1954 και αντισεισμικό του 1959, αποτελείται κυρίως από ιδιωτικά κτήρια.

-Εξορθολογισμός και αναδιοργάνωση όλων των κρατικών υπηρεσιών και ΝΠΔΔ που εμπλέκονται στα θέματα αντισεισμικού σχεδιασμού και προστασίας.

-Ιεράρχηση και εν συνεχεία έναρξη της σεισμικής ενίσχυσης δημοσίων ή ιδιωτικών κτιρίων (νοσοκομεία, πυροσβεστικοί σταθμοί κτλ) ζωτικής σημασίας για την αντιμετώπιση της έκτακτης ανάγκης από μια σεισμική καταστροφή.

-Παροχή κινήτρων, αλλά και τεχνικής υποστήριξης για ευρείας έκτασης σεισμική αναβάθμιση των πλέον προβληματικών από πλευράς σεισμικής αντοχής πολυωρόφων κτιρίων, ήτοι κτιρίων οπλισμένου σκυροδέματος με πυλωτή, μελετημένων και κατασκευασμένων με τους παλιούς κανονισμούς δηλ. πριν το 1984.

 

Οδικοί άξονες

-Επιτάχυνση των οδικών αξόνων με στόχο την κατά το δυνατόν άμεση ολοκλήρωσή τους και σχεδιασμός νέων που θα βγάλουν από την απομόνωση μεγάλες περιοχές της περιφέρειας.
– Δημιουργία ολοκληρωμένου εθνικού δικτύου αυτοκινητοδρόμων με υλοποίηση και άλλων οριζοντίων και κάθετων αξόνων.
– Δημιουργία και επέκταση αστικών δικτύων αυτοκινητοδρόμων
– Αναλογικό, ψηφιακό σύστημα συλλογής διοδίων που θα εξασφαλίζει χαμηλές τιμές και αναλογική χρέωση.

 

Σιδηρόδρομοι

-Σιδηροδρομική σύνδεση με τους κομβικούς λιμένες: Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Θεσσαλονίκη, Βόλος, Πάτρα, κ.α.
-Προώθηση της “Σιδηροδρομικής Εγνατίας” μέσω ΣΔΙΤ.
-Σύνδεση με τα δίκτυα της Βουλγαρίας και της Τουρκίας.
-Προσέλκυση ιδιωτών επενδυτών
-Δρομολόγηση σύγχρονων συρμών για την παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου στον πολίτη, αλλά και μείωση του χρόνου διαδρομής

 

ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

-Ανάπτυξη και εφαρμογή στρατηγικού σχεδίου δράσης για την οδική ασφάλεια με επιστημονική τεκμηρίωση και στοχευμένες δράσεις με όραμα τη μείωση των τροχαίων σε ποσοστό 50% την προσεχή δεκαετία.

-Συγκρότηση και λειτουργία ανεξάρτητου φορέα οδικής ασφάλειας με κύρια αρμοδιότητα το συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων φορέων (αρμόδια υπουργεία, Περιφέρειες, Δήμοι, Αστυνομία, επαγγελματικοί και εθελοντικοί φορείς, κλπ) και συνεργασία με φορείς του εξωτερικού (Διευρωπαϊκό Δίκτυο) για την εφαρμογή της οδικής ασφάλειας.

-Αναθεώρηση και αυστηροποίηση του ΚΟΚ

-εφαρμογή λογισμικού για συσχέτιση κόστους-οφέλους από δράσεις οδικής ασφάλειας

και παρεμβάσεις στις οδικές υποδομές με στόχο την μείωση του κόστους των τροχαίων ως ποσοστό του ΑΕΠ (από πλέον του 3% που είναι σήμερα σε κάτω του 1%).

-καταγραφή πανελλαδικά και κατ΄ έτος των θέσεων υψηλής επικινδυνότητας προκειμένου να ακολουθούν άμεσα παρεμβάσεις περιορισμού και απάλειψης της επικινδυνότητας.
-προγραμματισμός και σταδιακή υλοποίηση του προγράμματος “alcholock” που έχει υιοθετηθεί σε πολλές χώρες της ΕΕ (αν ο οδηγός έχει υπερβεί το όριο κατανάλωσης αλκοόλ το αυτοκίνητο δεν ξεκινά).

 

Συνδυασμένες μεταφορές

-Διασύνδεση των λιμένων με τα μεταφορικά δίκτυα της ενδοχώρας

-Υλοποίηση των σιδηροδρομικών προσβάσεων στους λιμένες, που περιλαμβάνουν τόσο έργα υποδομής όσο και λειτουργικές παρεμβάσεις, προκειμένου να παρέχονται υψηλού επιπέδου υπηρεσίες και ένταξή τους στην εφοδιαστική αλυσίδα των Θαλασσίων Διαδρόμων.

-Υλοποίηση σιδηροδρομικών συνδέσεων με σημαντικές βιομηχανικές περιοχές, εφόσον αποδειχθεί η βιωσιμότητά τους.

-Επικαιροποίηση και ενεργοποίηση του Ν.3333/2005 για τα Εμπορευματικά Κέντρα και έναρξη των διαδικασιών για τη συγχρηματοδότησή τους.

-Ίδρυση και οργάνωση Εμπορευματικών Κέντρων σε κατάλληλες περιοχές, για την τόνωση των συνδυασμένων μεταφορών της χώρας, την εξυπηρέτηση των εξωτερικών και διαμετακομιστικών μεταφορών, καθώς και την ανάδειξη της Ελλάδας σε κύρια Βαλκανική Πύλη, που συνδέεται με τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές και Παρευξείνιες αγορές.

 

Αστικές συγκοινωνίες

-Ανάπτυξη, εκσυγχρονισμός και βελτίωση των μεταφορικών υποδομών και της ποιότητας εξυπηρέτησης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας.

-Ταχύτερη υλοποίηση των έργων όλων των μέσων σταθερής τροχιάς στο λεκανοπέδιο Αττικής και στη Θεσσαλονίκη. Προώθηση των επεκτάσεων των δικτύων τους.

-Ανασχεδιασμός των δρομολογίων όλων των ΜΜΜ με στόχο την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση και την περιβαλλοντική προστασία του κέντρου της Αθήνας. Καλύτερη εξυπηρέτηση των απομακρυσμένων λαϊκών συνοικιών και των περιφερειακών Δήμων.

-συνοικιών και των περιφερειακών Δήμων.

– Ειδική πολιτική μειωμένου εισιτηρίου για ευαίσθητες πληθυσμιακές ομάδες (μαθητές, φοιτητές, ηλικιωμένοι κ.α.) μέσα από Συμβάσεις Παροχής Συγκοινωνιακού Έργου των ΜΜΜ με το Κράτος.

– Ορθολογική κατανομή του προσωπικού των αστικών συγκοινωνιών

-Ανανέωση του στόλου των ΜΜΜ και άμεση ένταξη έργων στο πρόγραμμα Ε.Σ.Π.Α.

-Παροχή εγγυήσεων από το κράτος για την κάλυψη του κοινωνικού κόστους

-Κάλυψη των αναγκών σε προσωπικό από τις κενές θέσεις που έχουν δημιουργηθεί λόγω των αποχωρήσεων

– Πολιτικές στήριξης των ΚΤΕΛ ως κοινωνικού μέσου μαζικής μεταφοράς, που
καλύπτει το σύνολο της ελληνικής περιφέρειας.

-Έργο κατασκευής του σταθμού ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα. Η δημιουργία του Υπεραστικού Σταθμού στην Αθήνα με τη δυνατότητα κατασκευής ενός σύγχρονου Υπεραστικού σταθμού Λεωφορείων με την διαδικασία παραχώρησης στον Ελαιώνα, όπου υπάρχει η κατάλληλη υποδομή σύνδεσης του σταθμού με στάση μετρό

-Πολιτικές στήριξης του ΤΑΞΙ ως μέσου ειδικής μεταφοράς, απαραίτητου για την ταχεία εξυπηρέτηση του επιβάτη.

-Προώθηση του ΤΡΑΜ σε πόλεις της περιφέρειας με σημαντικό πληθυσμό (μεγάλες Πανεπιστημιακές μονάδες, αυξημένη τουριστική κίνηση κλπ) με ταυτόχρονη ανάπλαση/αναβάθμιση του ιστορικού και εμπορικού κέντρου τους.

 

Αεροδρόμια και Λιμάνια

-Προτεραιότητα στην ολοκλήρωση σημαντικών έργων, που σήμερα είναι ανενεργά ή συνεχίζονται με απαράδεκτα χαμηλό ρυθμό υλοποίησης, και στην εφαρμογή πολιτικών αξιοποίησης και ανάπτυξης στην περιφέρεια της χώρας.

-Η αναβάθμιση των Αεροδρομίων της χώρας πέραν των 14 αεροδρομίων και κατασκευή νέων αερολιμένων όπου είναι ώριμα (πχ. Καστέλι).

-Δημιουργία δικτύου μικρών αεροδρομίων και αεραθλητικών κέντρων με αξιοποίηση των παλαιών στρατιωτικών αεροδρομίων για την προσέλκυση προσοδοφόρων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων (π.χ. αεροταξί, αεραθλητισμός, υψηλού επιπέδου τουρισμός κλπ).

-Προώθηση των θαλάσσιων αερομεταφορών (υδροπλάνα)

 

Αεροπορικές μεταφορές

-Αξιοποίηση ανενεργών στρατιωτικών αεροδρομίων, για την προσγείωση μικρών αεροσκαφών και την δημιουργία ειδικών γραμμών για την μεταφορά ευπαθών προϊόντων ειδικά προς τρίτες χώρες (π.χ. στρατιωτικά αεροδρόμια Τρίπολης Αρκαδίας, Αλεξάνδρειας Ημαθίας).

-Νέες δράσεις για την επέκταση, βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων των αεροδρομίων, με στόχο τη βελτίωση του υφιστάμενου δικτύου των αεροπορικών μεταφορών και την υποστήριξη της ήδη υπάρχουσας τάσης για επιμερισμό της διεθνούς αεροπορικής κίνησης ή και της διερχόμενης (transit) κίνησης σε περισσότερα αεροδρόμια της χώρας.

-Αναβάθμιση αεροδρομίων της χώρας (αεροσταθμοί, διάδρομοι προσγείωσης), ώστε να αρχίσουν να δημιουργούνται διαπεριφερειακές συνδέσεις, π.χ. Ρόδος – Λάρνακα, Κέρκυρα – Νάπολι κλπ. με την προώθηση του διαγωνισμού παραχώρησης.

– Αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρονται από τα αεροδρόμια της χώρας, ώστε η Ελλάδα εκτός από τουριστικός προορισμός, να καταστεί και συνεδριακός και εμπορικός προορισμός που εμπίπτει στη λογική του διαμετακομιστικού κέντρου.

 

ΔΙΚΤΥΑ
-Ανάπτυξη Δικτύων πρόσβασης επόμενης γενιάς (NGAs). Σχεδιάζεται η ανάπτυξη δικτυακών υποδομών νέας γενιάς στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ευρυζωνικής Πρόσβασης Επόμενης Γενιάς (2014-2020).

– Αξιοποίηση υφιστάμενων τηλεπικοινωνιακών υποδομών ασύρματων δικτύων και ανάπτυξη αυτών μέσω συνεγκαταστάσεων, network sharing για την δημιουργία δικτύων 5G.

– Χάραξη πολιτικής για την βέλτιστη χρήση φάσματος και την κάλυψη των αυξημένων αναγκών των δικτύων 4G και 5G, με ανακατανομή και αποδέσμευση φάσματος από υπηρεσίες που δεν αξιοποιούν σωστά το φάσμα, για την εκχώρηση προς χρήση σε δίκτυα νέας γενιάς. (Συχνότητες όπως 700 MHz, 1,5 GHz και 2,3GHz.

– Εφαρμογή της παροχής κινήτρων για εγκατάσταση στην Ελλάδα επιχειρήσεων υψηλής τεχνολογίας μέσω επιχειρηματικών πάρκων και κοιτίδων “clusters” καινοτομίας και εφευρετικότητας.

 

ΧΩΡΟΤΑΞΙΑ – ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ
– Προώθηση των εφαρμοστικών διατάξεων που δεν έχουν θεσπιστεί, όπως η ΚΥΑ ηλεκτρονικής έκδοσης αδειών δόμησης και το ΠΔ ηλεκτρονικής ταυτότητας των κτιρίων.

– Ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου για την Τράπεζα Γης ώστε να καταστούν εφαρμοστέες οι σχετικές διατάξεις του νομικού πλαισίου των αυθαιρέτων και των οικοδομικών συνεταιρισμών.

– Έκδοση των εφαρμοστικών διατάξεων του νόμου της χωροταξικής και πολεοδομικής μεταρρύθμισης, όπως η ΥΑ για τις προδιαγραφές κατάρτισης του Τοπικού Χωρικού Σχεδίου που χωρίς αυτή σταματά ουσιαστικά ο σχεδιασμός του χώρου, η ΚΥΑ αντιστοίχισης των Κωδικών Αριθμών Δραστηριοτήτων του ΥΠΟΙΚ με τις χρήσεις γης που θα επιλύσει χρόνια προβλήματα παρερμηνείας και θα επιταχύνει την διαδικασία αδειοδότησης επιχειρήσεων και την ΚΥΑ για την ψηφιοποίηση και ηλεκτρονική καταγραφή των θεσμικών γραμμών, πληροφοριών, όρων και χρήσεων γης που θα ξεκαθαρίσει το τοπίο στις αλληλοσυγκρουόμενες ρυθμίσεις του χώρου

– Προώθηση του ρυθμιστικού σχεδίου Θεσσαλονίκης που θα αποτελεί τον οδικό χάρτη ανάπτυξης της πόλης.

– ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής οδηγίας για τη θαλάσσια χωροταξία και την ολοκληρωμένη διαχείριση του παράκτιου χώρου στο θεσμικό πλαίσιο της χώρας μας.

 

Συμπερασματικά:                                                                           

  • Οι επενδύσεις σε υποδομές αποτελούν έναν από τους κύριους μηχανισμούς για την αύξηση του εισοδήματος, της απασχόλησης, της παραγωγικότητας και βέβαια της ανταγωνιστικότητας μιας οικονομίας, αλλά παίζουν και ένα τεράστιο κοινωνικό ρόλο στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων, την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής και την προστασία του περιβάλλοντος.
  • Η έλλειψη ή απουσία σύγχρονων και αποτελεσματικών υποδομών περιορίζουν σημαντικά τη δυνατότητα ενός κράτους για οικονομική ανάπτυξη και διεθνή ανταγωνιστικότητα και αποτελούν σημαντική αιτία απώλειας της ευημερίας και ενός υψηλού επιπέδου ποιότητας ζωής. Για τη Νέα Δημοκρατία η σημασία των υποδομών δεν έγκειται απλά σε μια χρήσιμη και αποτελεσματική επένδυση, αλλά ανάγεται σε μια ηθική και οικονομική επιταγή.
  • Ένα κρίσιμο ζήτημα που αντιμετωπίζουμε σήμερα είναι η περιορισμένη διαθέσιμη χρηματοδότηση για να ξεκινήσουν ή να ολοκληρωθούν σημαντικά έργα υποδομής. Είναι σημαντικό τα περιορισμένα κονδύλια που υπάρχουν, να τα αξιοποιήσουμε σε υποδομές που θα παρέχουν τη μέγιστη οικονομική και κοινωνική απόδοση. Πρέπει να δώσουμε προστιθέμενη αξία και στο τελευταίο ευρώ που διαθέτει η χώρα μας.
  • Οι ανάγκες σε έργα υποδομής στη χώρα μας παραμένουν μεγάλες και με βάση τους διαθέσιμους πόρους πρέπει να καταρτίσουμε τον προγραμματισμό μας. Να αξιοποιήσουμε τόσο τους ευρωπαϊκούς πόρους όσο και ιδιωτικές πηγές χρηματοδότησης προκειμένου να πετύχουμε επωφελείς για τον τόπο και το δημόσιο συμφέρον συμφωνίες και έργα.
  • Οι επενδύσεις σε υποδομές είναι μια συνεχής και αέναη διαδικασία. Αλλαγές στην τεχνολογία, στην κοινωνία, το επιχειρηματικό περιβάλλον και την οικονομία οδηγούν σε νέες ανάγκες. Συνεπώς οι επενδύσεις που κάνουμε σήμερα σε έργα υποδομής πρέπει να είναι προσεκτικά και άρτια μελετημένες, με σίγουρες αποδόσεις, βασισμένες σε μια ξεκάθαρη μακροπρόθεσμη στρατηγική και προσφέροντας αξία στο κάθε ευρώ που διατίθεται.
  • Στον πυρήνα των προτεραιοτήτων μας βρίσκονται καλά σχεδιασμένες επενδύσεις σε υποδομές, για να ενισχύσουμε την οικονομική ανάπτυξη, την παραγωγικότητα της γης και την επιχειρηματικότητα, την αειφορία και την κοινωνική ευημερία.

 

Επισυνάπτονται:

  1. Πρόγραμμα Ν.Δ. Τομέα Υποδομών, Μεταφορών, Δικτύων, Χωροταξίας & Πολεοδομίας (link)
  2. Φωτογραφίες από την παρουσίαση του απολογισμού και του Προγράμματος της Ν.Δ.

Α. Λευτέρης Αυγενάκης, Βουλευτής Ηρακλείου – Τομεάρχης

Β. Μενέλαος Δασκαλάκης, π. Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων

Γ. Νίκος Σταθόπουλος, Διευθυντής Εθνικό Κέντρο Επιστημονικής Έρευνας Γαλλίας, π. Γενικός Γραμματέας Υπ. Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Δ. Σωκράτης Αλεξιάδης, π. Γενικός Γραμματέας Χωροταξίας & Αστικού Περιβάλλοντος

Ε. Αριστείδης Ματιάτος, π. Πρόεδρος «Παράκτιο Αττικό Μέτωπο Α.Ε.»

ΣΤ. Στράτος Σιμόπουλος, π. Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων

Click to comment

Απάντηση

ΕΚΛΟΓΕΣ

Δήμητρα Πανταζίδου | «Πρώτη προτεραιότητα σε έναν δήμο θα πρέπει να είναι ο Κοινωνικός Τομέας»

Με τον συνδυασμό «Ώρα Δημιουργίας» της υποψήφιας δημάρχου Καβάλας, Αναστασίας Ιωσηφίδου, κατέρχεται ως υποψήφια τοπική σύμβουλος Καβάλας, η Δήμητρα Πανταζίδου, η οποία σε συνέντευξή της στον «Αναλυτή» εξηγεί τους λόγους για τους οποίους αποφάσισε να ασχοληθεί με τα κοινά.

Ποιος ήταν ο λόγος που σας ώθησε να κατέλθετε ως υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος στις εκλογές του ερχόμενου Οκτωβρίου;

«Ο λόγος της καθόδου μου στις επικείμενες δημοτικές εκλογές, ως υποψήφιας τοπικής συμβούλου Καβάλας, είναι η ειλικρινής διάθεσή μου για προσφορά στον Δήμο μας. Προσφορά κυρίως στο κομμάτι της κοινωνικής πολιτικής η οποία θα πρέπει να γίνει εντονότερη και εμφανέστερη σε όλο τον Δήμο.

Η Ώρα Δημιουργίας και η Αναστασία Ιωσηφίδου έχει συγκεκριμένο πλάνο γύρω από τα θέμα του κοινωνικού τομέα, όπως για παράδειγμα η ενίσχυση των κοινωνικών δομών αλλά και η ενίσχυση με υλικοτεχνική υποδομή και προσωπικό του σημαντικού θεσμού «Βοήθεια στο σπίτι».

Ένα άλλο σημαντικό κομμάτι της κοινωνικής πολιτικής που πρέπει να εφαρμοστεί στον δήμο μας είναι η ενίσχυση της δυναμικής του ρόλου του Κοινωνικού Παντοπωλείου αλλά και η δέσμευση της παράταξης ότι κανένας συμπολίτης μας δεν θα μείνει χωρίς γιορτινό τραπέζι και κανένα παιδί χωρίς δώρο.

Η κοινωνική πολιτική πρέπει να εστιάσει στην βελτίωση της ποιότητας ζωής του καθένα από εμάς έτσι ώστε συνάνθρωποι μας και οικογένειες με αποδεδειγμένη αδυναμία (και δυστυχώς υπάρχουν αρκετές στον δήμο Καβάλας) με δίκαια κριτήρια που δεν δημιουργούν αποκλεισμούς άνευ λόγου να έχουν πλήρη απαλλαγή δημοτικών τελών και φυσικά την δυνατότητα να προμηθεύονται προϊόντα από το κοινωνικό παντοπωλείο.»

Γιατί επιλέξατε να συστρατευτείτε με την Αναστασία Ιωσηφίδου και τον συνδυασμό Ώρα Δημιουργίας;

«Στο πρόσωπο της Αναστασίας Ιωσηφίδου διέκρινα μία δυναμική και έμπειρη στα αυτοδιοικητικά δρώμενα γυναίκα η οποία έχοντας καταφέρει ήδη πολλά πράγματα στην διοίκηση της ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ για πέντε χρόνια μπορεί να καταφέρει ακόμα περισσότερα και να οδηγήσει τον Δήμο Καβάλας εκεί που πραγματικά του αρμόζει και εκεί που θα έπρεπε ήδη να βρίσκεται! Το μόνο που χρειάζεται είναι την ψήφο των συνδημοτών μας για να το αποδείξει.»

Τέλος, ποιο είναι το μήνυμά σας προς τους πολίτες του Δήμου Καβάλας και γιατί να επιλέξουν να σας ψηφίσουν;

«Ο Δήμος Καβάλας πρέπει να σταθεί αρωγός και να βοηθά όλους τους δημότες και τις οικογένειες που τον χρειάζονται και να μην μένει απλός θεατής. Θεωρώ ως την πιο κατάλληλη επιλογή για να υπάρξει σοβαρή και αποτελεσματική κοινωνική πολιτική στον Δήμο Καβάλας είναι η παράταξη της Αναστασίας Ιωσηφίδου για αυτό στις 8 Οκτωβρίου στηρίζουμε την Ώρα Δημιουργίας. Σας ευχαριστώ.»

Continue Reading

ΑΠΟΨΕΙΣ

Ειρήνη Βρανά: Στόχος και Χρέος, το αναπτυξιακό επίπεδο της Καβάλας.

ΣΤΟΧΟΣ και ΧΡΕΟΣ μας να ανεβάσουμε αναπτυξιακό επίπεδο την περιοχή μας!

Οι καλύτερες στιγμές στη ζωή είναι αυτές που τις φοβόμαστε τόσο όσο τις θέλουμε.

Όταν πήρα την απόφαση να συμμετέχω στο ψηφοδέλτιο της Ν.Δ έτσι ένιωθα. Η αγάπη μου όμως για τα κοινά και τον τόπο μου νίκησαν το συναίσθημα της αμφιβολίας, αν πήρα τη σωστή απόφαση, και ταυτόχρονα οπλίστηκα με δύναμη να ανταποκριθώ στις απαιτήσεις που προέκυψαν από αυτή τη τιμητική για μένα Βουλευτική Υποψηφιότητα .

Ιδιαίτερο ρόλο σε αυτή την απόφαση έπαιξε και η συμμετοχή μου στη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας ως μέλος του Δ.Σ , όπου διαπίστωσα πόσα πολλά μπορώ και οφείλω να κάνω για την ανάπτυξη της πόλης και του νομού μας καθώς και πόσο πολύ με ελκύει η προοπτική να βάλω και εγώ ενα λιθαράκι σε αυτήν την προσπάθεια .

Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να κρατήσουμε την οικονομία μας σε δυναμική τροχιά ανάπτυξης .

Αγωνίζομαι να είμαι άνθρωπος και ενεργός πολίτης. Αυτό είναι η κορυφαία πολιτική μάχη.

Γιατί πιστεύω σε αυτή την κρίσιμη για τη χώρα περίοδο ο καθένας έχει την υποχρέωση να προσφέρει ώστε η πατρίδα μας να συνεχίσει με σταθερότητα την πορεία προς τα εμπρός και να εξασφαλίσουμε το μέλλον των ανθρώπων και των παιδιών μας.

Διότι αν για κάτι μπορούμε να είμαστε περήφανοι ως Νέα Δημοκρατία, είναι το γεγονός ότι σταθήκαμε δίπλα στον πολίτη, στον κάθε επιχειρηματία όταν οι αντίπαλοι μας, που δεν δοκιμάστηκαν από μία σειρά πρωτοφανών κρίσεων που μας χτύπησαν την πόρτα, ασκούν μόνο τοξική κριτική και πρακτικές λαϊκισμού και μίζερης καταστροφολογίας . Αυτές, ωστόσο υποχωρούν μπροστά στην ορμή του χρέους της δικής μας παράταξης που είναι, να στηρίζει πάντα τους πιο αδύναμους και το έχουμε αποδείξει με τα μέτρα που έχει πάρει η Κυβέρνηση του Kyriakos Mitsotakis και αυτά που πρόκειται να υλοποιηθούν εφόσον έχουμε αυτοδύναμη Κυβέρνηση στις εκλογές της 25ης Ιουνίου.

Γιατί ο διχασμός και η δημαγωγία ανήκουν οριστικά στο παρελθόν. Η «Ελλάδα 2» με τη νέα Ν.Δ προχωρεί πλέον μπροστά και κοιτάζει ψηλά !

Το πραγματικό ζητούμενο της εκλογικής αναμέτρησης στις 25 Ιουνίου δεν είναι απλά οι πολίτες να επιβεβαιώσουν την επιλογή που έκαναν την 21η Μαΐου , αλλά να δώσουν ακόμα υψηλότερα ποσοστά στη Ν.Δ για ένα και μοναδικό λόγο .

Γιατί είμαστε εδώ για τους πολλούς , όχι για τους λίγους. Είμαστε μία παράταξη βαθιά λαϊκή, η οποία πρώτα από όλα στρέφει το βλέμμα της στους πιο αδύναμους συμπολίτες μας, αυτούς που χρειάζονται τη στήριξη του κράτους.

Η επιτυχημένη οικονομική πολιτική της λελογισμένης μείωσης των φόρων, της στήριξης, της ανάπτυξης, των επενδύσεων πρέπει να συνεχιστεί και την επόμενη τετραετία ώστε αυτή η πορεία της προκοπής, την οποία έχει χαράξει η κυβέρνηση του Kyriakos Mitsotakis να μην διακοπεί. Το έργο της Κυβέρνησης της Ν.Δ περιλαμβάνει μεγάλες πρωτοβουλίες που συνοδεύονται από χιλιάδες άλλες μικρότερες εξίσου σημαντικές με κοινό στόχο την «Ανάπτυξη για Όλους». Και όλες να κατατείνουν σε ένα σύνθημα : ´ Το είπαμε , το κάνανε ‘ ! Λέξεις με ουσιαστικό αντίκρισμα . Γιατί οι άνθρωποι μοιάζουν στις υποσχέσεις τους, μόνο στις πράξεις διαφέρουν.

Την περίοδο της διακυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη τα εμπόδια μετατράπηκαν σε ευκαιρίες. Έτσι η τουριστική περίοδος που ξεκίνησε αποδεικνύει ότι η διαχείριση μετά την κρίση της πανδημίας έφερε την Ελλάδα να πρωταγωνιστεί στους δημοφιλείς προορισμούς της Ευρώπης . Αυτό μπορώ να το επιβεβαιώσω και με την προσωπική άποψη και εμπειρία που έχω λόγω της επιχειρηματικής μου δραστηριότητας στον Τουρισμό .

Αυτό σημαίνει πολύτιμο εισόδημα, νέες θέσεις εργασίας και ανάπτυξη .

Στην πρόσφατη επίσκεψη του Προέδρου μας στη Θάσο αναφέρθηκε ότι δίνει ουσιαστική στήριξη στις υποδομές που έχει και θα αποκτήσει το νησί μας και τη χαρακτήρισε ‘ναυαρχίδα’ του τουρισμού στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης .

Το ίδιο βλέπουμε να συμβαίνει και στο ηπειρωτικό παραλιακό κομμάτι της Καβάλας και στη ΒΙ.ΠΕ, να δυναμώνεται η οικονομία του νομού μας με νέες επενδύσεις απαιτήσεων, όπως εξήγγειλε ο δικός μας Υφυπουργός Οικονομικής Διπλωματίας και Εξωστρέφειας στο Υπουργείο Εξωτερικών : Costas Fragoyiannis.

Παράλληλα η στήριξη των επιχειρήσεων με μείωση φόρων και εξωστρέφεια συντείνουν στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας καλά αμειβόμενων που είναι μία πραγματικότητα.

Οι πολίτες πρέπει να σκεφτούν σοβαρά -και αυτοί που δεν μας ψήφισαν – να μας εμπιστευτούν στην κάλπη της 21ης Ιουνίου.

Η χώρα χρειάζεται σήμερα μία αξιόπιστη, σοβαρή και στιβαρή διακυβέρνηση.

Αισθάνομαι την ανάγκη να σας ευχαριστήσω εκ νέου για την αγάπη με την οποία ένιωσα πραγματικά ότι με αγκαλιάσατε στο διάστημα της σύντομης προεκλογικής μου εκστρατείας, που οργανώθηκε από το περίσσευμα αγάπης φίλων και εθελοντών και την εμπιστοσύνη που μου δείξατε τιμώντας με, με τη ψήφο σας.

Νιώθω αυξημένη την προσωπική μου ευθύνη απέναντι σε όλους τους ψηφοφόρους μου και δη στα παιδιά που ψήφισαν για πρώτη φορά , πολλά εκ των οποίων είναι φίλοι και φίλες του γιου και της κόρης μου και στα άτομα επίσης που ήμουν προσωπική επιλογή τους παρότι δεν ανήκουν στην παράταξη μας. Γιατί ως παράταξη, αντιτάσσουμε στον κομματικό φανατισμό τη δύναμη των ιδεών και τις ταλαντούχες προσωπικότητες των στελεχών μας.

Η κάλπη της 25ης Ιουνίου είναι κενή αλλά δεν είμαστε σε πολιτικό κενό. Οι ψηφοφόροι μας δεν μας έδωσαν λευκή επιταγή. Σεβόμαστε τη λαϊκή εντολή της 21ης Μαΐου και ζητάμε πληρεξούσιο υλοποίησης του προγράμματος μας στο ακέραιο.

Σας καλώ να δώσουμε ακόμη έναν αγώνα ποιότητας και επιχειρημάτων και να προχωρήσουμε μαζί να ανεβάσουμε αναπτυξιακό επίπεδο τον νομό μας.

Να ρίξουμε την ανεργία κάτω από το 10% και να προσελκύσουμε ακόμα περισσότερες επενδύσεις.

Χρειαζόμαστε ασφαλή Κοινοβουλευτική Πλειοψηφία. Αυτή άλλωστε που είχαμε.

Όπως πολύ σωστά επισήμανε ο Αβραάμ Λίνκολν : Η ψήφος είναι πιο δυνατή από τη σφαίρα. Με τη σφαίρα μπορεί να σκοτώσεις τον εχθρό σου. Με τη ψήφο μπορεί να σκοτώσεις το μέλλον των παιδιών σου .

Ψηφίζουμε με σύνεση και λογική για το μέλλον μας και των παιδιών μας !

Στις εκλογές αυτές ψηφίζουμε για την Ανάπτυξη και τη Σταθερότητα !

Διότι μόνο η Ν.Δ έχει συγκροτημένο και κοστολογημένο πρόγραμμα , τη βούληση και τη θέληση να αναλάβει την ευθύνη της διακυβέρνησης της Ανάπτυξης , της ασφάλειας και της σταθερότητας του τόπου μας!

Ειρήνη Βρανά

Υποψήφια Βουλευτής Νέας Δημοκρατίας Π.Ε Καβάλας

Continue Reading

ΕΚΛΟΓΕΣ

Άδεια για την άσκηση εκλογικού δικαιώματος

H ΓΣΕΕ με το Κέντρο Πληροφόρησης Εργαζομένων & Ανέργων της Συνομοσπονδίας (ΚΕ.Π.Ε.Α./ΓΣΕΕ), ενημερώνει τους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα για τη χορήγηση ειδικής άδειας απουσίας με αποδοχές με σκοπό την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος (ΥΑ 46445/ ΦΕΚ Β΄2989/6-5-20231).

Συγκεκριμένα ισχύουν τα εξής:

  • Όλες οι βιομηχανικές, βιοτεχνικές και εμπορικές επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις και εργασίες του ιδιωτικού τομέα, καθώς και όσοι γενικώς απασχολούν προσωπικό και υπάγονται στον ιδιωτικό τομέα, υποχρεούνται να χορηγήσουν στο προσωπικό τους ειδική άδεια απουσίας με αποδοχές για την διευκόλυνση άσκησης του εκλογικού τους δικαιώματος κατά τις βουλευτικές εκλογές της 21ης Μαΐου 2023.
  • Ο αριθμός των ημερών αδείας, που χορηγείται για το σκοπό αυτό και που καλύπτει τον απολύτως αναγκαίο χρόνο για τη μετάβαση των εργαζομένων στον τόπο άσκησης του εκλογικού τους δικαιώματος και την επιστροφή τους απ΄ αυτόν, καθορίζεται ως εξής:

Α. Για τους μισθωτούς για τους οποίους εφαρμόζεται καθεστώς πενθήμερης εβδομαδιαίας εργασίας:

i) Σε όσους μετακινηθούν, για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος σε απόσταση 200-400 χιλιομέτρων, χορηγείται άδεια μιας (1) εργάσιμης ημέρας.

ii) Σε όσους μετακινηθούν σε απόσταση 401 χιλιομέτρων και άνω, χορηγείται άδεια δύο (2) εργασίμων ημερών, εφόσον κινηθούν εξ ολοκλήρου οδικώς, με βάση υπεύθυνη δήλωσή τους.

iii) Σε όσους μετακινηθούν από και προς νησιά, για τα οποία δεν υπάρχει οδική πρόσβαση, ο αριθμός των ημερών αδείας που χορηγείται θα εξετάζεται κατά περίπτωση, ανάλογα με την απόσταση και τις ειδικές συνθήκες μετακίνησης, χωρίς
ωστόσο η άδεια στις περιπτώσεις αυτές, να υπερβαίνει τις τρεις (3) εργάσιμες ημέρες.

 

Β. Για τους μισθωτούς για τους οποίους εφαρμόζεται καθεστώς εξαήμερης εβδομαδιαίας
εργασίας:

i) Σε όσους μετακινηθούν, για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος σε απόσταση 100 – 200 χιλιομέτρων, χορηγείται άδεια μιας (1) εργάσιμης ημέρας.

ii) Σε όσους μετακινηθούν σε απόσταση 201-400 χιλιομέτρων, χορηγείται άδεια δύο (2) εργασίμων ημερών.

iii) Σε όσους μετακινηθούν σε απόσταση 401 χιλιομέτρων και άνω χορηγείται άδεια τριών (3) εργασίμων ημερών, εφόσον κινηθούν εξ ολοκλήρου οδικώς, με βάση υπεύθυνη δήλωσή τους.

iv) Σε όσους μετακινηθούν από και προς νησιά, για τα οποία δεν υπάρχει οδική πρόσβαση, ο αριθμός των ημερών αδείας που χορηγείται θα εξετάζεται κατά περίπτωση, ανάλογα με την απόσταση και τις ειδικές συνθήκες μετακίνησης, χωρίς
ωστόσο η άδεια στις περιπτώσεις αυτές, να υπερβαίνει τις τρεις (3) εργάσιμες ημέρες.

Γ. Τα παραπάνω ισχύουν και ως προς τη χορήγηση ειδικής άδειας απουσίας με αποδοχές στο προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου του Δημοσίου, των ΝΠΔΔ, των ΟΤΑ, καθώς και στο προσωπικό των υπολοίπων νομικών προσώπων του δημοσίου Τομέα οποιασδήποτε κατηγορίας, κλάδου και σχέσης εργασίας (Εγκύκλιος Υπουργείου Εσωτερικών ΔΙΔΑΔ/Φ.18.33/2632/οικ.7623/28-4-2023 2

Επισημαίνεται ότι:

1) Για εκείνους τους εργαζόμενους, που πρέπει να μετακινηθούν με βάση τα παραπάνω για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος η Κυριακή 21 Μαΐου 2023 (ημέρα διεξαγωγής της ψηφοφορίας) είναι εργάσιμη μέρα, τότε αυτή θεωρείται ως μέρα ειδικής άδειας απουσίας με αποδοχές, πέραν αυτών που ορίζονται παραπάνω.

2) Η ειδική άδεια απουσίας για την άσκηση του εκλογικού δικαιώματος δεν συμψηφίζεται με την ετήσια άδεια με αποδοχές (άδεια αναψυχής).

3) Με την από 24-5-2019 και αριθμό πρωτοκόλλου οικ. 23400/662 Εγκύκλιο 3 του Υπουργείου Εργασίας, δίνονται διευκρινίσεις σχετικά με την ύπαρξη σπουδαίου λόγου αποχής από την εργασία λόγω κλήσης και συμμετοχής εργαζόμενου σε εφορευτική επιτροπή για τη διεξαγωγή εκλογών.

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en