Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τουρισμός: Ο πληθωρισμός ανεβάζει το κόστος των διακοπών

Υψηλότερες πάνω από 20% οι τιμές σε μεταφορές-ξενοδοχεία.

Σε εκτίναξη των τιμών σε ξενοδοχεία και μεταφορές έχει οδηγήσει το ανεξέλεγκτο ράλι του πληθωρισμού, το οποίο συμπαρέσυρε προς τα πάνω τον Μάιο υπηρεσίες και αγαθά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, η άνοδος στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων και των δωματίων στα ξενοδοχεία υπερέβη το 20% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκε στο 22,8% και στο 22,2% αντίστοιχα, ενώ αύξηση σε ποσοστό 17,7% κατέγραψαν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, ανεβάζοντας σημαντικά το συνολικό κόστος των φετινών διακοπών.

Ανοδικά κατά 8,4%, με βάση την ΕΛΣΤΑΤ, κινήθηκε και συνολικά η τιμή στο πακέτο διακοπών.

Χαρακτηριστικό είναι ότι οι τιμές ανεβαίνουν μήνα με το μήνα και έτσι μεταξύ Απριλίου και Μαίου της φετινής χρονιάς καταγράφονται αυξήσεις στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων κατά 14,9% και των ξενοδοχείων σε ποσοστό 8,2%, όπως σημειώνει το euro2day.

Όπως εκτιμάται, πάντως, παρά το γεγονός ότι ο πληθωρισμός και οι συνεχείς ανατιμήσεις σε ενέργεια, βασικά είδη διατροφής και εισιτήρια έχουν συμπιέσει τα εισοδήματα των Ευρωπαίων πολιτών, η συσσωρευμένη επιθυμία για ταξίδια, μετά από δύο χρόνια περιορισμών εξαιτίας της πανδημικής κρίσης, παραμένει πιο ισχυρή και ως εκ τούτου δεν φαίνεται να επηρεάζεται, τουλάχιστον για φέτος, ο προγραμματισμός των τουριστών για διακοπές.

Σημαντικό ρόλο στην κατεύθυνση αυτή διαδραματίζουν οι αποταμιεύσεις που έκαναν κατά τη διετή υγειονομική κρίση οι Ευρωπαίοι και μπορούν να λειτουργήσουν ως «μαξιλαράκι» για το φετινό καλοκαίρι, με τον αστερίσκο, ωστόσο, να παραμένει για το 2023, έτος κατά το οποίο, όπως εκτιμούν οι παράγοντες της αγοράς, θα φανούν περισσότερο οι επιπτώσεις του υψηλού πληθωρισμού και των ανατιμήσεων.

Και μπορεί ο προγραμματισμός των Ευρωπαίων να μην ανατρέπεται, ωστόσο, το ερωτηματικό εξακολουθεί να υφίσταται ως προς τις δαπάνες των τουριστών που θα κάνουν τελικά διακοπές, με τον πήχη να έχει ανέβει από πέρυσι, όταν και σημειώθηκε αύξηση της μέσης δαπάνης κατά 18,1% σε σχέση με το 2020. Συγκεκριμένα, η μέση δαπάνη ανά ταξίδι το 2021 διαμορφώθηκε στα 688,9 ευρώ έναντι 583,2 ευρώ το 2020.

Για αυξήσεις της τάξης του 10%-15% στις τιμές των ξενοδοχείων όσον αφορά στις μεμονωμένες κρατήσεις, και όχι στα πακέτα που είχαν συμφωνηθεί με τους tours operators, είχε κάνει λόγο ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων και της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής, Γρηγόρης Τάσιος, επισημαίνοντας ότι το αυξημένο ενεργειακό κόστος και οι ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά θα επιβαρύνουν κατά 25% το λειτουργικό κόστος ξενοδοχείων, κάτι που είναι αδύνατον να απορροφηθεί εξ ολοκλήρου.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Αναδρομικά συνταξιούχων | Πότε θα δημοσιοποιηθεί η απόφαση για τα κομμένα δώρα

Σε νομικοτεχνικά θέματα «σκάλωσε» το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο το οποίο κατά τη χθεσινή του συνεδρίαση δεν μπήκε στην ουσία της υπόθεσης για να αποφανθεί περί της συνταγματικότητας η όχι της διάταξης ( ν. 4093/2012) για την καταβολή των κομμένων δώρων αναδρομικά στους δικαιούχους επικουρικών συντάξεων για το επίμαχο 11μηνο Ιουνίου 2015-Μαίου 2016.

Σύμφωνα με τους διαδίκους, η εισηγήτρια δικαστής έθεσε θέμα κανονιστικής ερμηνείας των διατάξεων περί παραδεκτού της δικαιοδοσίας του ΑΕΔ. Ουσιαστικά θεωρεί ότι τα δικαστήρια που προηγήθηκαν, ο Άρειος Πάγος και το Συμβούλιο της Επικρατείας, δεν έδωσαν ερμηνεία για το ίδιο ακριβώς ζήτημα της επίμαχης διάταξης.

Υπογραμμίζεται ότι τα δώρα έφτασαν στο Ειδικό Δικαστήριο από τον Άρειο Πάγο, ο οποίος απέρριψε προσφυγή συνταξιούχου της Τραπέζης της Ελλάδος και διαφώνησε με τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, που έκρινε ότι η κατάργηση των Δώρων είναι αντισυνταγματική.

Η δημοσιοποίηση της απόφασης αναμένεται σε δύο – τρεις μήνες. Πάντως η όποια απόφαση θα αφορά μόνο τους συνταξιούχους που έχουν ήδη προσφύγει στη δικαιοσύνη έως τον Ιούλιο του 2020.

Να σημειωθεί ότι μέχρι να εκδοθεί η απόφαση για τα δώρα, παγώνει η εκδίκαση των προσφυγών που έχουν ασκηθεί από περίπου 400.000 συνταξιούχους, οι οποίοι διεκδικούν αναδρομικά δώρων και επιστροφή των περικοπών στις επικουρικές συντάξεις για το 11μηνο Ιουνίου 2015-Μαΐου 2016. Η υπόθεση δεν αφορά τις μειώσεις που επιβλήθηκαν στις επικουρικές συντάξεις, που σημαίνει ότι ακόμη και αν το ΑΕΔ απορρίψει την επιστροφή των Δώρων, οι συνταξιούχοι έχουν να πάρουν τα αναδρομικά για τις επικουρικές τους.

Όπως δήλωσε ο δικηγόρος Λουκάς Αποστολίδης «Στην παρέμβαση μας ζητήσαμε στο Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο, να λύσει θετικά και οριστικά το ζήτημα των συνταξιούχων, προκειμένου να τους χορηγηθούν αναδρομικά για το 11μηνο, για δώρα εορτών και επιδόματος αδείας σε όλους τους συνταξιούχους στον ιδιωτικό τομέα χωρίς διακρίσεις. Να γίνουν σεβαστές οι αποφάσεις των τεσσάρων (4) διαδοχικά Ολ. του ΣτΕ.

Να μην σταθούν σε μια στενή, αυστηρά κανονιστική ερμηνεία των διατάξεων περί παραδεκτού της δικαιοδοσίας του ΑΕΔ, αλλά με ευρύ πνεύμα ερμηνείας, το οποίο θα στοχεύει στην διασφάλιση της ενότητας της έννομης τάξης της χώρας. Εξάλλου αυτό στοχεύει και ο e-ΕΦΚΑ– ισονομία και ισότητα, εισφορών παροχών σε όλους τους ασφαλιστικούς φορείς χωρίς διακρίσεις.

Μονάχα με αυτές τις αντιλήψεις και τις παραδοχές μπορούμε να ανταποκριθούμε στο περί δικαίου αίσθημα των συνταξιούχων. Το ΑΕΔ οφείλει να κρίνει το ένδικο ζήτημα επί της ουσίας και όχι επί του παραδεκτού, στενά κανονιστικά.»

protothema.gr

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εκτεθειμένες οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε κυβερνοεπιθέσεις

H ταχεία ανάπτυξη των τεχνολογιών και η ραγδαία εξέλιξη του Διαδικτύου κάνουν ακόμα πιο απαραίτητη την άμυνα απέναντι σε κυβερνοεπιθέσεις. Στην Ελλάδα οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις εκτιμούν ότι υπάρχουν κίνδυνοι, ενώ μόνο οι μισές έχουν σχέδιο αντιμετώπισης πιθανής κυβερνοεπίθεσης αν και ακόμη το ποσοστό των ελληνικών επιχειρήσεων που έχουν δεχτεί κάποια επίθεση είναι ιδιαίτερα χαμηλό. Αυτά δείχνουν οι έρευνες αναφορικά με την κυβερνοασφάλεια των επιχειρήσεων, η οποία αποτελεί βασικό πρόβλημα στη νέα ψηφιακή εποχή.

Σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών (ΣΕΒ) κάθε 10 δευτερόλεπτα συμβαίνει μία επίθεση κακόβουλου λογισμικού (ransomware), ενώ παγκοσμίως το 37% των επιχειρήσεων που δέχτηκαν κυβερνοεκφοβισμό το 2022 ήταν μικρομεσαίες. Μάλιστα κόστος του κυβερνοεγκλήματος το 2025 εκτιμάται ότι θα φτάσει στα 10,5 τρισ. δολάρια. Στην Ελλάδα το 6,9% των ελληνικών επιχειρήσεων (25,5% ΕΕ) προχώρησαν ήδη σε επικαιροποίηση της στρατηγικής κυβερνοασφάλειας τον περασμένο χρόνο.

Επενδύσεις. Την ίδια στιγμή το 92% των επιχειρήσεων που επενδύουν σε ανθρώπινο δυναμικό, διαδικασίες και τεχνολογία έχουν περισσότερες πιθανότητες εντοπισμού και αντιμετώπισης των κυβερνοαπειλών. Ποιοι όμως είναι οι κίνδυνοι για τις επιχειρήσεις που συνδέονται με μια κυβερνοεπίθεση. Εχει αποδειχθεί διεθνώς ότι οι τέσσερις στις δέκα μικρομεσαίες επιχειρήσεις που υφίστανται απώλεια δεδομένων δεν επαναλειτουργούν.

Παράλληλα δημιουργείται ρήγμα στη φήμη και την εταιρική εικόνα, καθώς 40%-60% είναι η πιθανότητα να επηρεαστούν πελάτες, προμηθευτές και συνεργάτες από ένα περιστατικό κυβερνοασφάλειας. Επιπλέον σημειώνεται και πλήγμα στην ανταγωνιστικότητα, καθώς 57% των επιχειρήσεων που δέχτηκαν κυβερνοεπίθεση, σύμφωνα με στοιχεία διεθνώς, αύξησαν τις τιμές των αγαθών και υπηρεσιών τους για να αντεπεξέλθουν στο κόστος αποκατάστασης.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Θετικός ο απολογισμός της έκθεσης “Μοναδικές Γεύσης απο την ΑΜ-Θ” για τις επιχειρήσεις της περιοχής

Θετικός φαίνεται να είναι ο απολογισμός της έκθεσης μοναδικές γεύσης από την περιφέρεια ΑΜΘ που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα στο μέτρο του Συντάγματος με χιλιάδες επισκέπτες τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό να αγκαλιάζουν τα προϊόντα της περιφέρειας μας.

Οι περισσότερες επιχειρήσεις ξεπούλησαν τα προϊόντα τους προτού κλείσει τις πύλες της η έκθεση, ενώ το μεγαλύτερο αντίκτυπο της έκθεσης ήταν η διαφήμιση αλλά και η προώθηση των προϊόντων τους.Συνφωνα με τους φορείς των επιμελητηρίων ΑΜΘ λίγες ημέρες αφού η έκθεση έκλεισε ξεκίνησε κι ολας η προετοιμασία για την επόμενη χρόνια.

Ενώ επιπροσθέτως , συμφωνα με τα όσα δήλωσε ο πρόεδρος των επιμελητηρίων ΑΜΘ κ. Στέλιος Μωραΐτης, στο ΕΝΑ CHANNEL, η εν λόγω έκθεση έφερε αρκετά οφέλει στις επιχειρήσεις μας καθώς έγινα γνωστές και πλέον υπαρχουν αγορές και σε άλλες περιοχές.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en