Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι πρέπει να κάνει η κυβέρνηση για να λάβει την υποδόση των 2,8 δισ. ευρώ

Αγώνας δρόμου για να υλοποιηθούν 56 προαπαιτούμενα και να ολοκληρωθεί η δεύτερη αξιολόγηση…

Δύσκολο προβλέπεται το καλοκαίρι για την κυβέρνηση, αφού έως το φθινόπωρο και συγκεκριμένα έως τις 31 Οκτωβρίου θα πρέπει να έχει υλοποιήσει 56 προαπαιτούμενα για να καταβληθεί δόση 2,8 δισ. ευρώ ενώ παράλληλα θα πρέπει να «τρέξει» για να κλείσει 41 δράσεις ώστε να ολοκληρωθεί και ο δεύτερος έλεγχος του προγράμματος.

Σύμφωνα με την «Καθημερινή» μπορεί σε πολιτικό επίπεδο να έχει ήδη εγκριθεί η υποδόση των 2,8 δισ ευρώ, αλλά εάν μέχρι το τέλος Οκτωβρίου η Αθήνα δεν έχει εφαρμόσει τις 15 προαπαιτούμενες δράσεις, τότε η υποδόση θα «χαθεί». Κάτι το οποίο θα καθυστερήσει και την έναρξη του δύσκολου δεύτερου ελέγχου του προγράμματος (που περιλαμβάνει και τις αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις), δημιουργώντας προβλήματα και στη συζήτηση για τη ρύθμιση του χρέους.

Σύμφωνα με την πρόταση του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ESM) για την εκταμίευση της δόσης των 10,3 δισ. ευρώ, «η τελευταία ημερομηνία εκταμίευσης του οποιοδήποτε ποσού έχει απομείνει θα είναι η 31η Οκτωβρίου». Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να έχει ψηφίσει και υλοποιήσει όλες τις προαπαιτούμενες δράσεις λίγες ημέρες νωρίτερα.

Σε διαφορετική περίπτωση, τα κονδύλια δεν θα είναι διαθέσιμα και θα απαιτείται νέα έγκριση. Ουσιαστικά, η ρήτρα αυτή ισχύει για τη δεύτερη υποδόση των 2,8 δισ. ευρώ, η οποία «θα μπορεί να εκταμιευθεί σε μία ή περισσότερες υποδόσεις, από την 1η Σεπτεμβρίου και μετά», σύμφωνα με τον ESM. Μάλιστα, όπως διευκρινίζει ο ESM, το μεγαλύτερο μέρος των εν λόγω κεφαλαίων (το 1,7 δισ. ευρώ από το σύνολο των 2,8 δισ. ευρώ) αφορά στην αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου και το υπόλοιπο ποσό (1,1 δισ. ευρώ) στην αποπληρωμή χρέους.

Η «Κ» έχει στην κατοχή της τα εν λόγω έγγραφα, τα οποία έχουν ημερομηνία 5 Ιουνίου και 25 Mαΐου, αντιστοίχως, και παρουσιάζει το τι πρέπει να κάνει η κυβέρνηση για να λάβει τα 2,8 δισ. ευρώ:

 1. Ολοκλήρωση της εναρμόνισης των κοινωνικών εισφορών, μέσω:

• Της εξάλειψης της κατώτατης εισφοράς για τους ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων.

• Της κατάργησης όλων των εξαιρέσεων των χαμηλών εισφορών υγείας.

• Της αναθεώρησης προς τα κάτω των εκπτώσεων για τα εφάπαξ.

2. Το ΤΧΣ θα πρέπει μέχρι το τέλος Ιουνίου να έχει ολοκληρώσει –σε συνεργασία με ανεξάρτητο διεθνή σύμβουλο– την αξιολόγηση όλων των συμβουλίων των τραπεζών.

3. Η κυβέρνηση θα πρέπει εντός του Ιουνίου να:

• Έχει συμφωνήσει με τους δανειστές για τη στελέχωση του εποπτικού συμβουλίου του νέου ταμείου αποκρατικοποιήσεων, το οποίο θα ορίσει και τα μέλη του συμβουλίου διοικητών.

• Έχει ολοκληρώσει τον εσωτερικό κανονισμό του ταμείου.

4. Μεταφορά του δεύτερου πακέτου ΔΕΚΟ στο νέο ταμείο αποκρατικοποιήσεων.

5. Η κυβέρνηση θα πρέπει να έχει περάσει από τη Βουλή τη συμφωνία πώλησης των μετοχών του Ελληνικού.

6. Ενίσχυση του πλαισίου λειτουργίας της ΥΠΑ.

7. Το ΤΑΙΠΕΔ θα απευθύνει πρόσκληση για την εκδήλωση ενδιαφέροντος όσον αφορά στις μακροχρόνιες συμβάσεις (35 ετών) για την Εγνατία Οδό.

8. Η κυβέρνηση θα πρέπει να ολοκληρώσει όλες τις εκκρεμότητες όσον αφορά στο πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ έως τον Αύγουστο.

9. Η κυβέρνηση θα πρέπει να λάβει μέτρα για να διασφαλίσει την επάρκεια πόρων (ανθρώπινων και υλικών) της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.

10. Η κυβέρνηση θα πρέπει να ορίσει τα μέλη του συμβουλίου διοίκησης της νέας αρχής δημοσίων εσόδων.

11. Μέχρι τον Ιούνιο του 2016, η ΡΑΕ θα πρέπει να προχωρήσει τα μέτρα για την απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου και η Επιτροπή Ανταγωνισμού να αναθεωρήσει στην ίδια κατεύθυνση τις ποσότητες για τις δημοπρασίες.

12. Νέο πλαίσιο για την κατανoμή του ΕΤΜΕΑΡ και την αναμόρφωση της αγοράς των ΑΠΕ, που θα διασφαλίζει τη βιωσιμότητα και τον μηδενισμό του ελλείμματος το αργότερο έως τον Ιούνιο του 2017.

13. Τον Ιούνιο του 2016 η γενική συνέλευση της ΔΕΗ να αποφασίσει για την απόσχιση του ΑΔΜΗΕ και τον Ιούλιο του 2016 να βγάλει την προκήρυξη για τη διάθεση κατ’ ελάχιστον ποσοστού 20% σε στρατηγικό επενδυτή.

14. Τον Ιούνιο του 2016 η γενική συνέλευση της ΔΕΗ να εξουσιοδοτήσει τη διοίκηση της εταιρείας για την υπογραφή συμβάσεων με τους βιομηχανικούς καταναλωτές στη βάση ευέλικτων διαπραγματεύσεων.

15. Έως τον Ιούνιο του 2016 να καταθέσει σχέδιο για τη μετάβαση της αγοράς ηλεκτρισμού στο ευρωπαϊκό μοντέλο απελευθέρωσης (target model).

Δεύτερος έλεγχος

Εκτός από τα μέτρα για την εκταμίευση των 2,8 δισ. ευρώ, υπάρχει και ένα «βαρύ» πακέτο δράσεων, που θα πρέπει να υλοποιηθούν από τώρα έως και τα τέλη Σεπτεμβρίου, για να ολοκληρωθεί επιτυχώς και ο δεύτερος έλεγχος του προγράμματος. Συνολικά, οι δράσεις αυτές ανέρχονται σε 41 και από αυτές ξεχωρίζουν, βέβαια, οι αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις.

Μεταξύ των δράσεων αυτών περιλαμβάνονται:

• Η ψήφιση του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος Δημοσιονομικής Προσαρμογής 2017-2020.

• Η πλήρης εφαρμογή της εργαλειοθήκης Ι του ΟΟΣΑ, που αφορά στα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα.

• Οι μεταρρυθμίσεις στην αγορά ενέργειας (φυσικό αέριο), βελτιώνοντας την πρόσβαση σε πολλούς προμηθευτές, με στόχο την αύξηση της διαθέσιμης ποσότητας.

• Η ολοκλήρωση της πρώτης φάσης εξορθολογισμού των ειδικών μισθολογίων.

• Η τροποποίηση και ψήφιση του θεσμικού πλαισίου για τη χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων.

• Η ευθυγράμμιση με τις βέλτιστες πρακτικές της Ε.Ε. του καθεστώτος των ομαδικών απολύσεων, των συλλογικών διαπραγματεύσεων και του συνδικαλιστικού νόμου.

• Η προκήρυξη της πρώτης δημοπρασίας ισχύος ηλεκτρικής ενέργειας (ΝΟΜΕ).

• Η οριστικοποίηση του ενιαίου τρόπου τιμολόγησης των υπηρεσιών ύδατος από την Εθνική Ρυθμιστική Αρχή Υδάτων.

• Η απελευθέρωση του επαγγέλματος των μηχανικών.

• Η τροποποίηση της ισχύουσας νομοθεσίας για τα «κόκκινα» δάνεια σχετικά με την εξειδίκευση για τις εξωδικαστικές ρυθμίσεις.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Σε ποιες τιμές θα κυμανθεί το αρνί και το κατσίκι ενόψει Πάσχα

Με επάρκεια αγαθών και συγκράτηση τιμών οδεύει η αγορά προς το Πάσχα. Οι ελπίδες του εμπορικού κόσμου αναπτερώνονται από την επικείμενη εορταστική περίοδο, σε συνδυασμό με την ενεργοποίηση του «καλαθιού του Πάσχα» και του «καλαθιού των Νονών» ενώ οι καταναλωτές έχουν ήδη αρχίσει να κάνουν τη δική τους έρευνα προκειμένου το επόμενο διάστημα να προχωρήσουν στις πασχαλινές τους αγορές.

Η εκτίμηση που υπάρχει για τις τιμές των αμνοεριφίων είναι ότι θα διαμορφωθούν κάτω από 10 ευρώ το κιλό ενώ τόνισε, πως συνεχίζονται, με αμείωτη ένταση, οι έλεγχοι σε όλο το εύρος της αγοράς. Όσο για το κόστος στα αμνοερίφια, υπάρχει ένα εύρος τιμών, σημείωσε, από 9 ευρώ μέχρι και 14, αναλόγως την ποιότητα, την προέλευση, το βάρος.

Μεσοσταθμικά, το πασχαλινό τραπέζι αναμένεται να μείνει στα ίδια επίπεδα με πέρσι.

Την ίδια ώρα, σημαντική αποκλιμάκωση στον πληθωρισμό τροφίμων και μειώσεις των τιμών στα προϊόντα άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού και ατομικής φροντίδας, αποτυπώνονται στα στοιχεία πληθωρισμού που ανακοινώθηκαν από την ΕΛΣΤΑΤ. Μάλιστα, ο πληθωρισμός τροφίμων μειώθηκε διαδοχικά από 8,3% τον Ιανουάριο σε 6,7% τον Φεβρουάριο και σε 5,3% τον Μάρτιο.

Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία ιδιαίτερα σημαντικές μειώσεις τιμών καταγράφονται σε επίπεδο μήνα (Φεβρουάριος – Μάρτιος) στις εξής κατηγορίες τροφίμων: νωπά λαχανικά (-6,3%), νωπά ψάρια (-5,4%), χοιρινό κρέας (-2,1%) και τυριά (-1,4%). Μειώσεις τιμών καταγράφονται επίσης και σε μη τρόφιμα, προϊόντα που αποτέλεσαν αντικείμενο της ρύθμισης του υπουργείου Ανάπτυξης για μείωση των παροχών των προμηθευτών προς τα σούπερ μάρκετ. Στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού καταγράφεται πτώση τιμών κατά -2,1% και στα είδη ατομικής φροντίδας κατά -2,5% τον Μάρτιο του 2024 σε σχέση με τον Μάρτιο του 2023.

«Τα μέτρα σταδιακά έχουν αρχίσει να αποδίδουν και θα δούμε ταχύτερη αποκλιμάκωση του αποπληθωρισμού. Είναι μέτρα έκτακτα μέχρι να λειτουργήσει η αγορά και μετά αυτά τα μέτρα θα σβήσουν» δήλωσε πρόσφατα ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, αναφορικά με τη μάχη της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της ακρίβειας. Για την τιμή των αμνοεριφίων στο «καλάθι του Πάσχα», ο υπουργός ανέφερε ότι στόχος είναι για το αρνί η τιμή να είναι χαμηλότερα από 10 ευρώ το κιλό», ενώ σε ό,τι αφορά στο «καλάθι των Νονών», σημείωσε πως «το αξιολογούμε», λέγοντας πως «συζητάμε με την αγορά» και πως «οι τιμές είναι σε αποκλιμάκωση». Επίσης, υποστήριξε ότι συνεχίζονται, με αμείωτη ένταση, οι έλεγχοι σε όλο το εύρος της αγοράς.

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος δήλωσε πρόσφατα για τις τιμές των αμνοεριφίων ότι φέτος θα είναι κατά τι καλύτερες σε σχέση με πέρυσι. Ανέφερε επίσης, ότι μεσοσταθμικά, το πασχαλινό τραπέζι αναμένεται να μείνει στα ίδια επίπεδα ενώ για το πασχαλινό καλάθι, σημείωσε ότι θα ξεκινήσει την Τετάρτη πριν από την Μεγάλη Εβδομάδα. Ερωτηθείς αν θα δημιουργηθεί και φέτος το «Καλάθι των Νονών», σημείωσε: «Υπάρχει συζήτηση με την αγορά, γιατί σκοπός των καλαθιών είναι να καταδεικνύουν προϊόντα που υπάρχουν στην αγορά και να είναι πολύ φτηνά, φθηνότερα σε σχέση με αυτό που συμβαίνει κατά μέσο όρο. Όμως, φαίνεται – ειδικά στη συγκεκριμένη κατηγορία – ότι οι τιμές έχουν αρχίσει και αποκλιμακώνεται πιο έντονα από ό,τι στα τρόφιμα. Επομένως, μπορεί να έχουμε μια καλύτερη εικόνα, θα το δούμε όμως με την αγορά, αν μπορεί να στηριχθεί αυτό το μέτρο».

Η ψυχολογία και το νέο προφίλ των καταναλωτών

Ο αντίκτυπος των πληθωριστικών πιέσεων στην ψυχολογία των καταναλωτών αποτυπώνεται στο πλαίσιο των ερευνών της EY. Όπως εξηγεί μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Θάνος Μαύρος, Εταίρος, Συμβουλευτικές Υπηρεσίες, EY Ελλάδος και Επικεφαλής του Τομέα Καταναλωτικών Προϊόντων και Λιανεμπορίου της ΕΥ στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη «η EY Ελλάδος παρακολουθεί συστηματικά τις τάσεις που αναπτύσσονται στο καταναλωτικό κοινό τα τελευταία τρία χρόνια, μέσω της ετήσιας έρευνα Future Consumer Index».

Στην Ελλάδα, ποσοστό 56% των καταναλωτών δήλωναν το 2023 ότι ανησυχούσαν πάρα πολύ για το αυξημένο κόστος ζωής, 53% για τα οικονομικά τους και 40% για την οικονομία γενικά, ενώ δυο στους τρεις (69%) εκτιμούσαν ότι το πρόβλημα του αυξημένου κόστους ζωής θα ενταθεί τους επόμενους μήνες. «Οι τάσεις αυτές αποτυπώθηκαν στην εορταστική αγορά των Χριστουγέννων, κάτι που αναμένεται να ισχύσει και για την επικείμενη Πασχαλινή αγορά, ειδικότερα σε ένα περιβάλλον όπου οι οικονομικές πιέσεις επιμένουν και η ακρίβεια απασχολεί καθημερινά τους καταναλωτές» αναφέρει ο κ. Μαύρος.

Ταυτόχρονα, με στοιχεία του Ερευνητικού Εργαστηρίου Μάρκετινγκ του ΟΠΑ, 9 στους 10 Έλληνες καταναλωτές, δηλώνουν να αντιμετωπίζουν δυσκολίες εξαιτίας των ανατιμήσεων βασικών αγαθών και του αυξημένου κόστους ενέργειας. «Έχουμε δει, βέβαια, να γίνονται θετικά βήματα, όπως η αύξηση του κατώτατου μισθού, όμως, στην ουσία, η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών έχει μειωθεί από τους παράγοντες που αναφέραμε παραπάνω και αυτό προκαλεί μία απαισιοδοξία που με τη σειρά της αντανακλάται και στην καταναλωτική συμπεριφορά» υπογραμμίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Μαύρος.

Πώς διαμορφώνεται όμως σήμερα το προφίλ του μέσου Έλληνα καταναλωτή; Στο ερώτημα αυτό απαντά πρόσφατη έρευνα Shopper Insights που πραγματοποιήθηκε από την NielsenIQ. Ειδικότερα, ο μέσος αγοραστής στα καταστήματα των σούπερ μάρκετ, είναι γυναίκα 39 ετών, λίγο νεότερη από τη μέση ηλικία του πληθυσμού στη χώρα, που είναι τα 42 έτη και πρόκειται για το άτομο που είναι κυρίως υπεύθυνο για την πλειοψηφία των αγορών στο νοικοκυριό. Οι κύριες αγορές του νοικοκυριού πραγματοποιούνται σε εβδομαδιαία βάση, ενώ αντίστοιχα, οι συμπληρωματικές/έκτακτες αγορές πραγματοποιούνται κατά μέσο όρο 2 φορές την εβδομάδα, σε καταστήματα όχι μίας, αλλά παραπάνω από 2 διαφορετικών λιανεμπορικών αλυσίδων.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το ποσό της μηνιαίας δαπάνης για τα ψώνια του νοικοκυριού στο σούπερ μάρκετ υπολογίστηκε από τους ερωτώμενους στα 329 ευρώ, προσαυξημένο κατά 5% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, αποτελώντας μάλιστα και την υψηλότερη τιμή της τελευταίας τετραετίας, όπως αυτή αποτυπώνεται μέσα από την έρευνα. Η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται χαμηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, ο οποίος είναι στα 352 ευρώ, ωστόσο υψηλότερα από αγορές με μεγαλύτερο ΑΕΠ, όπως η Γερμανία, με την κατάταξη της τελευταίας να μπορεί να ερμηνευθεί από την ισχυρή παρουσία των μεγάλων εκπτωτικών καταστημάτων και την ευρεία γκάμα των επιλογών σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Για το θέμα των τιμών και των προσφορών, οι αγοραστές δηλώνουν ότι αισθάνονται τις τιμές να αυξάνονται και ως μηχανισμός συγκράτησης των προϋπολογισμών τους αποτελεί κυρίως η επικέντρωση τους στην προμήθεια βασικών ειδών και ο περιορισμός ενδεχόμενων πολυτελειών. Μάλιστα, σχεδόν 2 στους 3 αγοραστές δηλώνουν ότι έχουν ικανοποιητική γνώση των τιμών των προϊόντων που βρίσκονται μέσα στο καλάθι τους και αγοράζουν σε τακτική βάση και με τη συντριπτική πλειοψηφία αυτών να είναι σε θέση να αντιληφθούν τις όποιες αλλαγές της τιμής. Όσον αφορά στις προωθητικές ενέργειες αυτές φαίνεται να επηρεάζουν την πιστότητα στις μάρκες αλλά και στα καταστήματα με 1 στους 4 αγοραστές να δηλώνει πως αλλάζει είτε μάρκα είτε κατάστημα, ανάλογα με το που έχει τις καλύτερες προσφορές για το συγκεκριμένο αγοραστικό του ταξίδι.

Οι ανησυχίες των CEOs

Αναφορικά με τις ανησυχίες, τις στρατηγικές, αλλά και τις προβλέψεις των υψηλόβαθμων στελεχών του λιανεμπορίου τροφίμων έρευνα που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του ετήσιου Shopper Trends συνεδρίου της NielsenIQ έδειξε ότι 8 στους 10 προβλέπουν ανάπτυξη για τις επιχειρήσεις τους. Για πορεία του γενικότερου κλάδου των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, οι προβλέψεις είναι επίσης θετικές, ωστόσο πιο συγκρατημένες σε σχέση με την περασμένη χρονιά, προφανώς και λόγω της υποχώρησης των πληθωριστικών φαινομένων, οι οποίες και αναμένονται, σύμφωνα με την έρευνα. Ιδιαίτερα ενδιαφέρον ωστόσο είναι το εύρημα σχετικά με την προσδοκία για τους πωλούμενους όγκους: Την περασμένη χρονιά υπήρξε διάχυτη η ανησυχία ότι οι αυξήσεις των τιμών θα οδηγήσουν σε μείωση της κατανάλωσης, κάτι που δε συνέβη, καθώς με βάση τις μετρήσεις της NielsenIQ για το 2023, η ζήτηση παρέμεινε σταθερή. Φέτος, οι άνθρωποι της αγοράς, προφανώς ορμώμενοι από το περυσινό αποτέλεσμα, προβλέπουν σε μεγάλο βαθμό σταθερότητα, με 1 στους 5 να αναμένει ανάπτυξη μεγαλύτερη του 2%.

Όσον αφορά τώρα στις βασικές τους ανησυχίες, την πρώτη θέση κατέχει η μειούμενη αγοραστική δύναμη των αγοραστών, ενώ σημαντικά αυξήθηκαν οι απαντήσεις για τον εντεινόμενο κρατικό έλεγχο της αγοράς και κατ’ επέκταση στο κατά πόσο αυτός ο έλεγχος επηρεάζει τη ελκυστικότητα της χώρας ή και την αυτοπεποίθηση που χρειάζεται για την προσέλκυση επενδύσεων. Την ίδια στιγμή συνεχίζει να είναι σημαντική, ωστόσο αρκετά μειωμένη σε σχέση με την περασμένη χρονιά, η ανησυχία για τον πληθωρισμό, καθώς και το κόστος παραγωγής.

Στον αντίποδα, στους κυρίους πυλώνες ανάπτυξης, οι προμηθευτές αναφέρουν την εισαγωγή νέων προϊόντων στην αγορά, καθώς και εν γένει την καινοτομία με ένα ποσοστό 72%. Η άποψη αυτή φαίνεται να είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς μέσα από την ανάλυση των δεδομένων της αγοράς της NielsenIQ, διαπιστώθηκε ότι το 12% των προϊόντων που πωλήθηκαν στην αγορά το 2023 ήταν νέα, ενώ σημαντικό εύρημα της ίδιας ανάλυσης αποτελεί το γεγονός οι νέοι κωδικοί είναι αυτοί που οδηγούν την ανάπτυξη των πωλήσεων, ειδικά για τις μεγάλες προϊόντικές κατηγορίες του μη τρόφιμου, οι οποίες και χαρακτηρίζονται από υψηλό R&D. Ταυτόχρονα ωστόσο με την τοποθέτηση νέων προϊόντων πάνω στα ράφια, θα πρέπει να γίνει και ένας εξορθολογισμός του κωδικολογίου μέσα στις διαφορετικές προϊόντικές κατηγορίες, καθώς με βάση την ανάλυση του τμήματος Advanced Analytics της NielsenIQ, μόλις το 18% των κωδικών πραγματοποιεί το 80% του τζίρου των FMCGs στα σούπερ μάρκετ.

Πώς θα λειτουργήσουν τα καταστήματα το Πάσχα

-Πέμπτη 25/04/2024: 09.00 – 21.00
-Παρασκευή 26/04/2024: 09.00 – 21.00
-Σάββατο 27/04/2024: 09.00 – 18.00
-Κυριακή 28/04/2024: 11.00 – 18.00
-Μεγάλη Δευτέρα 29/04/2024: 09.00 – 21.00
-Μεγάλη Τρίτη 30/04/2024: 09.00 – 21.00
-Μεγάλη Τετάρτη 1/05/2024: 09.00 – 21.00

-Μεγάλη Πέμπτη 2/05/2024: 09.00 – 21.00
-Μεγάλη Παρασκευή 3/05/2024: 13.00 – 19.00
-Μεγάλο Σάββατο 4/05/2024: 09.00 – 15.00
-Κυριακή του Πάσχα 5/05/2024: ΑΡΓΙΑ
-Δευτέρα 6/05/2024: ΑΡΓΙΑ
-Τρίτη 7/05/2024: ΑΡΓΙΑ (λόγω μεταφοράς της αργία της Πρωτομαγιάς)

protothema.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Ασφαλιστικό | SOS για το δημογραφικό

Τo πρόβλημα της υπογεννητικότητας «μαστίζει» όχι μόνο την Ελλάδα αλλά ολόκληρη την Ευρώπη καθώς τα στοιχεία δείχνουν ότι το 2050 η γηραιά ήπειρος θα είναι ένα απέραντο γηροκομείο. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της ΕΛΣΤΑΤ οι γεννήσεις για το 2022 παρουσίασαν μείωση κατά 10,3% σε σχέση με το 2021, από 85.346 γεννήσεις το 2021 σε 76.541 γεννήσεις.

Η υπογεννητικότητα βάζει σε κίνδυνο την αγορά εργασίας καθώς και τα συστήματα πρόνοιας και κοινωνικής ασφάλισης. Ειδικότερα η  μείωση των γεννήσεων θα επιφέρει και μείωση στα έσοδα του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης με αποτέλεσμα είτε να απαιτείται επιπρόσθετη κρατική χρηματοδότηση, είτε θα πρέπει να μειωθούν οι μελλοντικές συνταξιοδοτικές παροχές.

Οι απώλειες των εσόδων για το ασφαλιστικό σύστημα εκτιμάται από μελέτες ότι θα είναι της τάξης των 50 δισ. ευρώ σε βάθος 50 ετών (2020 – 2070).

H κυβέρνηση τοποθετεί το δημογραφικό στα πρωταρχικά θέματα της ατζέντας της υλοποιώντας μέτρα μέσω του υπουργείου εργασίας και του υπουργείου κοινωνικής συνοχής και οικογένειας Μάλιστα εντός του 2024 πρόκειται να εκπονηθεί  ένα αναλυτικό και στοχευμένο Εθνικό Σχέδιο για το δημογραφικό, με την ενεργή συμμετοχή της Κοινωνίας των Πολιτών και των φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Το πλέγμα των μέτρων

Τα μέτρα που έχουν ληφθεί έως τώρα αφορούν στη στεγαστική πολιτική, στην οικονομική ενίσχυση, στη δημιουργία δομών αλλά και στην εξισορρόπηση σταδιοδρομίας και οικογένειας.

Στεγαστική πολιτική: Ουσιαστική στήριξη για τη δημιουργία μιας νέας οικογένειας έδωσε το ιδιαίτερα επιτυχημένο πρόγραμμα «ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ», ενώ η ΔΥΠΑ συνεχίζει να υλοποιεί προγράμματα όπως το  «Κάλυψη» και το  «ανακαινίζω – νοικιάζω».

Επίδομα γέννησης: Μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου, το επίδομα γέννησης αυξήθηκε στις 2.000 ευρώ 2.400 για ένα παιδί και ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών η αύξηση φτάνει τα 1.500 ευρώ έως και το ποσό των 3.500 ευρώ.

Αναλυτικά:

  • 2.400 ευρώ για οικογένειες που αποκτούν το πρώτο τους παιδί: αύξηση 400 ευρώ
  • 2.700 ευρώ για οικογένειες που αποκτούν το δεύτερο παιδί – αύξηση 700 ευρώ
  • 3.000 ευρώ για οικογένειες που αποκτούν το τρίτο παιδί – αύξηση 1.000 ευρώ
  • 3.500 ευρώ για οικογένειες που αποκτούν το τέταρτο παιδί και πάνω – αύξηση 1500 ευρώ

Η 1η δόση χορηγείται τον επόμενο μήνα από τη γέννηση του παιδιού, εφόσον η αίτηση υποβληθεί και εγκριθεί μέσα στον μήνα της γέννησης του παιδιού.

Η 2η δόση μετά από 5 μήνες από το μήνα της γέννηση του παιδιού.

Οι 58.912 γυναίκες που γέννησαν εντός του 2023 και έχουν λάβει ήδη το πλήρες ποσό του επιδόματος ή θα τους καταβληθεί η δεύτερη δόση τώρα τον Απρίλιο, θα λάβουν για τα αναδρομικά το πόσο των 36.247.500 ευρώ. Το επιπλέον ποσό που προκύπτει μετά την αύξηση του επιδόματος γέννησης καταβάλλεται στις δικαιούχους χωρίς αυτοί να υποβάλλουν νέα αίτηση ή προβούν σε οποιαδήποτε άλλη ενέργεια.

Επίδομα μητρότητας: Η χορήγηση του επιδόματος μητρότητας επεκτάθηκε και στις μη μισθωτές μητέρες (ελεύθερες επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενες ) και αγρότισσες που θα λαμβάνουν για εννέα μήνες τον κατώτατο μισθό (830 ευρώ), δηλαδή συνολικά 7.470 ευρώ με στόχο την ενίσχυση  του θεσμού της οικογένειας αλλά και την ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής.

Μάλιστα, προβλέπεται και αναδρομική ισχύ, καθώς την ειδική παροχή προστασίας της μητρότητας δικαιούνται και όσες μητέρες απέκτησαν παιδί έως και 14 εβδομάδες, πριν από τη λήξη του 2023 και, ειδικότερα, από τις 24 Σεπτεμβρίου 2023 και μετά.

Ειδικά, για την περίπτωση της υιοθεσίας, η καταβολή της ειδικής παροχής προστασίας της μητρότητας εκκινεί από την επομένη της τελεσιδικίας της δικαστικής απόφασης της υιοθεσίας, ανεξάρτητα από το εάν η δικαιούχος έλαβε επίδομα λοχείας από τον e-ΕΦΚΑ.

Η μητέρα δικαιούται να μεταβιβάσει έως επτά μήνες από την ειδική παροχή προστασίας της μητρότητας στον πατέρα, ανεξαρτήτως αν αυτός εργάζεται με σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου ή είναι ελεύθερος επαγγελματίας ή αυτοαπασχολούμενος ή αγρότης

Επίδομα παιδιού :Αύξηση του επιδόματος παιδιού για τους δημοσίους υπαλλήλους από 01/01/2024. Συγκεκριμένα: το επίδομα για ένα παιδί πάει από τα 50 στα 70€. Για δύο παιδιά από τα 70 στα 120€. Για τρία παιδιά, επίδομα 170€. Και για 4 παιδιά από τα 170 στα 220€.

Φορολογικές ελαφρύνσεις

  • Αύξηση του αφορολόγητου κατά 1.000€ για οικογένειες με παιδιά από τον Ιανουάριο του 2024 που δίνει «ανάσα» σε 1,34 εκατ. φορολογούμενους.
  • Ορισμένα από τα βρεφικά και παιδικά είδη έχουν μεταφερθεί και διατηρούνται στον χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ (από 24% στο 13%). Παράλληλα, θεσπίσαμε πλαφόν περιθωρίου κέρδους στο βρεφικό γάλα.

Αδεια μητρότητας :Αύξηση της άδειας μητρότητας στις ελεύθερες επαγγελματίες και στις αγρότισσες μητέρες από τους έξι στους εννέα μήνες, όπου και θα λαμβάνουν επίδομα μητρότητας ίσο με τον κατώτατο μισθό. Επίσης προβλέφθηκε η μεταβίβαση της άδειας στον πατέρα εξισορροπώντας μια ισόποση διάθεση να προσφέρουν και οι δυο γονείς στο παιδί.

Βρεφονηπιακοί σταθμοί : Καλύφθηκαν όλες οι  αιτήσεις για voucher σε βρεφονηπιακούς σταθμούς (56.815). Στην περίοδο 2023-24, έλαβαν voucher 7.045 περισσότερα παιδιά για να εγγραφούν σε ΚΔΑΠ τυπικής ανάπτυξης και 1.305 περισσότερα παιδιά / ΑμεΑ για να εγγραφούν σε ΚΔΑΠΑμεΑ

Επιπλέον, δίνεται ανάσα  στις οικογένειες, που έχουν παιδιά σε δημοτικά σχολεία με τα σχολικά γεύματα. Το πρόγραμμα επεκτάθηκε σε  επιπλέον 20 δήμους φτάνοντας τους 153 και διαθέτουμε ποσό 344.998.674,00 € για να εξασφαλιστεί καθημερινά η παροχή των σχολικών γευμάτων σε 231.062 μαθητές από 217.267 που στήριζε μέχρι πρότινος το  πρόγραμμα.

Με χρηματοδότηση 70 εκ. € από το ταμείο Ανάπτυξης δημιουργούνται 20.000 νέες θέσεις σε κέντρα παιδικής φροντίδας ενώ δημιουργούνται 150 κέντρα  δημιουργικής απασχόλησης (ΚΔΑΠ) – κέντρα STEM για παιδιά ηλικίας 12-15 ετών.

imerisia.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Επιμελητήριο Καβάλας | Ανοδικός ο δείκτης οικονομικής συγκυρίας για τις επιχειρήσεις της

Παραμένουν αισιόδοξοι οι επιχειρηματίες

Ολοκληρώθηκε το πρώτο Βαρόμετρο Οικονομικής Συγκυρίας του Επιμελητηρίου Καβάλας για το 2024, που αφορά τις επιχειρήσεις – μέλη του και αποτελεί τρίμηνη έρευνα, με ερωτήσεις επικαιρότητας και ερωτήσεις αναφορικά με την πορεία των επιχειρήσεων.

Η έρευνα διεξήχθη σε δείγμα 355 επιχειρήσεων το διάστημα Φεβρουάριος  – Απρίλιος 2024 από την εταιρεία δημοσκοπήσεων Interview, για λογαριασμό του Επιμελητηρίου Καβάλας. Στην ερώτηση με ποιον από τους φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης έχουν έρθει σε επαφή οι επιχειρήσεις της περιοχής  για θέματα που τους αφορούν, το 56% αποκρίθηκε, ότι μέχρι στιγμής δεν έχει συνεργαστεί με κανένα φορέα του Δημοσίου, το 24% ανέφερε τον Δήμο, το 19% τον Δήμο και την Περιφέρεια, ενώ το 1% μόνο την Περιφέρεια

Στο ερώτημα δε εάν ο Δήμος συνεργάζεται με τις επιχειρήσεις για τη δημιουργία ενός υγιούς επιχειρηματικού περιβάλλοντος, υπήρξε διχογνωμία με το 39% να αποκρίνεται θετικά, το 32% να εμφανίζεται αρνητικό και 29% να μην δίνει απάντηση.

Αναφορικά με το πώς κρίνουν οι Καβαλιώτες επιχειρηματίες την κατάσταση της επιχείρησής τους, το 55% την χαρακτήρισε ικανοποιητική, το 31% καλή, ενώ το 14% κακή.

Ακόμη, σχετικά με στην ερώτηση πώς αναμένουν για τους επόμενους έξι μήνες οι ερωτηθέντες την κατάσταση της επιχείρησής τους, το 59% ανέφερε ότι δεν αναμένει κάποια αλλαγή, το 29% πιστεύει, ότι θα χειροτερέψει και τέλος το 12% προσδοκεί βελτίωση.

Κατά το προσεχές τρίμηνο η πλειονότητα των επιχειρηματιών σκοπεύει να διατηρήσει το υφιστάμενο προσωπικό που απασχολεί, μέρος των επιχειρήσεων σχεδιάζει να προβεί σε προσλήψεις, ενώ μικρή μερίδα των ερωτηθέντων πρόκειται να προβεί σε απολύσεις.

Αναφορικά δε με τον τζίρο του προηγούμενου μήνα,το 59,0% δήλωσε πως παρέμενε ο ίδιος, το 30% ότι μειώθηκε, ενώ 11% πως αυξήθηκε.

Άνοδος του δείκτη πορείας της οικονομίας

Η οικονομία στον Νομό Καβάλας φαίνεται να έχει ανοδική πορεία, καθώς διανύει τη θερινή περίοδο,δίνοντας ψυχολογικό προβάδισμα στις επιχειρήσεις, αφού ως γνωστόν ο τουρισμός ο τουρισμός είναι ισχυρή ενίσχυση για τα ταμεία των επιχειρήσεων.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι πρέπει να κάνει η κυβέρνηση για να λάβει τα 2,8 δισ. ευρώ

Δύσκολο προβλέπεται το καλοκαίρι για την κυβέρνηση, αφού έως το φθινόπωρο και συγκεκριμένα έως τις 31 Οκτωβρίου θα πρέπει να έχει υλοποιήσει 56 προαπαιτούμενα για να καταβληθεί δόση 2,8 δισ. ευρώ ενώ παράλληλα θα πρέπει να «τρέξει» για να κλείσει 41 δράσεις ώστε να ολοκληρωθεί και ο δεύτερος έλεγχος του προγράμματος.

Σύμφωνα με την «Καθημερινή» μπορεί σε πολιτικό επίπεδο να έχει ήδη εγκριθεί η υποδόση των 2,8 δισ ευρώ, αλλά εάν μέχρι το τέλος Οκτωβρίου η Αθήνα δεν έχει εφαρμόσει τις 15 προαπαιτούμενες δράσεις, τότε η υποδόση θα «χαθεί». Κάτι το οποίο θα καθυστερήσει και την έναρξη του δύσκολου δεύτερου ελέγχου του προγράμματος (που περιλαμβάνει και τις αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις), δημιουργώντας προβλήματα και στη συζήτηση για τη ρύθμιση του χρέους.

Σύμφωνα με την πρόταση του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ESM) για την εκταμίευση της δόσης των 10,3 δισ. ευρώ, «η τελευταία ημερομηνία εκταμίευσης του οποιοδήποτε ποσού έχει απομείνει θα είναι η 31η Οκτωβρίου». Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να έχει ψηφίσει και υλοποιήσει όλες τις προαπαιτούμενες δράσεις λίγες ημέρες νωρίτερα.

Σε διαφορετική περίπτωση, τα κονδύλια δεν θα είναι διαθέσιμα και θα απαιτείται νέα έγκριση. Ουσιαστικά, η ρήτρα αυτή ισχύει για τη δεύτερη υποδόση των 2,8 δισ. ευρώ, η οποία «θα μπορεί να εκταμιευθεί σε μία ή περισσότερες υποδόσεις, από την 1η Σεπτεμβρίου και μετά», σύμφωνα με τον ESM. Μάλιστα, όπως διευκρινίζει ο ESM, το μεγαλύτερο μέρος των εν λόγω κεφαλαίων (το 1,7 δισ. ευρώ από το σύνολο των 2,8 δισ. ευρώ) αφορά στην αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου και το υπόλοιπο ποσό (1,1 δισ. ευρώ) στην αποπληρωμή χρέους.

Η «Κ» έχει στην κατοχή της τα εν λόγω έγγραφα, τα οποία έχουν ημερομηνία 5 Ιουνίου και 25 Mαΐου, αντιστοίχως, και παρουσιάζει το τι πρέπει να κάνει η κυβέρνηση για να λάβει τα 2,8 δισ. ευρώ:

 1. Ολοκλήρωση της εναρμόνισης των κοινωνικών εισφορών, μέσω:

• Της εξάλειψης της κατώτατης εισφοράς για τους ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων.

• Της κατάργησης όλων των εξαιρέσεων των χαμηλών εισφορών υγείας.

• Της αναθεώρησης προς τα κάτω των εκπτώσεων για τα εφάπαξ.

2. Το ΤΧΣ θα πρέπει μέχρι το τέλος Ιουνίου να έχει ολοκληρώσει –σε συνεργασία με ανεξάρτητο διεθνή σύμβουλο– την αξιολόγηση όλων των συμβουλίων των τραπεζών.

3. Η κυβέρνηση θα πρέπει εντός του Ιουνίου να:

• Έχει συμφωνήσει με τους δανειστές για τη στελέχωση του εποπτικού συμβουλίου του νέου ταμείου αποκρατικοποιήσεων, το οποίο θα ορίσει και τα μέλη του συμβουλίου διοικητών.

• Έχει ολοκληρώσει τον εσωτερικό κανονισμό του ταμείου.

4. Μεταφορά του δεύτερου πακέτου ΔΕΚΟ στο νέο ταμείο αποκρατικοποιήσεων.

5. Η κυβέρνηση θα πρέπει να έχει περάσει από τη Βουλή τη συμφωνία πώλησης των μετοχών του Ελληνικού.

6. Ενίσχυση του πλαισίου λειτουργίας της ΥΠΑ.

7. Το ΤΑΙΠΕΔ θα απευθύνει πρόσκληση για την εκδήλωση ενδιαφέροντος όσον αφορά στις μακροχρόνιες συμβάσεις (35 ετών) για την Εγνατία Οδό.

8. Η κυβέρνηση θα πρέπει να ολοκληρώσει όλες τις εκκρεμότητες όσον αφορά στο πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ έως τον Αύγουστο.

9. Η κυβέρνηση θα πρέπει να λάβει μέτρα για να διασφαλίσει την επάρκεια πόρων (ανθρώπινων και υλικών) της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.

10. Η κυβέρνηση θα πρέπει να ορίσει τα μέλη του συμβουλίου διοίκησης της νέας αρχής δημοσίων εσόδων.

11. Μέχρι τον Ιούνιο του 2016, η ΡΑΕ θα πρέπει να προχωρήσει τα μέτρα για την απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου και η Επιτροπή Ανταγωνισμού να αναθεωρήσει στην ίδια κατεύθυνση τις ποσότητες για τις δημοπρασίες.

12. Νέο πλαίσιο για την κατανoμή του ΕΤΜΕΑΡ και την αναμόρφωση της αγοράς των ΑΠΕ, που θα διασφαλίζει τη βιωσιμότητα και τον μηδενισμό του ελλείμματος το αργότερο έως τον Ιούνιο του 2017.

13. Τον Ιούνιο του 2016 η γενική συνέλευση της ΔΕΗ να αποφασίσει για την απόσχιση του ΑΔΜΗΕ και τον Ιούλιο του 2016 να βγάλει την προκήρυξη για τη διάθεση κατ’ ελάχιστον ποσοστού 20% σε στρατηγικό επενδυτή.

14. Τον Ιούνιο του 2016 η γενική συνέλευση της ΔΕΗ να εξουσιοδοτήσει τη διοίκηση της εταιρείας για την υπογραφή συμβάσεων με τους βιομηχανικούς καταναλωτές στη βάση ευέλικτων διαπραγματεύσεων.

15. Έως τον Ιούνιο του 2016 να καταθέσει σχέδιο για τη μετάβαση της αγοράς ηλεκτρισμού στο ευρωπαϊκό μοντέλο απελευθέρωσης (target model).

Δεύτερος έλεγχος

Εκτός από τα μέτρα για την εκταμίευση των 2,8 δισ. ευρώ, υπάρχει και ένα «βαρύ» πακέτο δράσεων, που θα πρέπει να υλοποιηθούν από τώρα έως και τα τέλη Σεπτεμβρίου, για να ολοκληρωθεί επιτυχώς και ο δεύτερος έλεγχος του προγράμματος. Συνολικά, οι δράσεις αυτές ανέρχονται σε 41 και από αυτές ξεχωρίζουν, βέβαια, οι αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις.

Μεταξύ των δράσεων αυτών περιλαμβάνονται:

• Η ψήφιση του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος Δημοσιονομικής Προσαρμογής 2017-2020.

• Η πλήρης εφαρμογή της εργαλειοθήκης Ι του ΟΟΣΑ, που αφορά στα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα.

• Οι μεταρρυθμίσεις στην αγορά ενέργειας (φυσικό αέριο), βελτιώνοντας την πρόσβαση σε πολλούς προμηθευτές, με στόχο την αύξηση της διαθέσιμης ποσότητας.

• Η ολοκλήρωση της πρώτης φάσης εξορθολογισμού των ειδικών μισθολογίων.

• Η τροποποίηση και ψήφιση του θεσμικού πλαισίου για τη χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων.

• Η ευθυγράμμιση με τις βέλτιστες πρακτικές της Ε.Ε. του καθεστώτος των ομαδικών απολύσεων, των συλλογικών διαπραγματεύσεων και του συνδικαλιστικού νόμου.

• Η προκήρυξη της πρώτης δημοπρασίας ισχύος ηλεκτρικής ενέργειας (ΝΟΜΕ).

• Η οριστικοποίηση του ενιαίου τρόπου τιμολόγησης των υπηρεσιών ύδατος από την Εθνική Ρυθμιστική Αρχή Υδάτων.

• Η απελευθέρωση του επαγγέλματος των μηχανικών.

• Η τροποποίηση της ισχύουσας νομοθεσίας για τα «κόκκινα» δάνεια σχετικά με την εξειδίκευση για τις εξωδικαστικές ρυθμίσεις.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Σε ποιες τιμές θα κυμανθεί το αρνί και το κατσίκι ενόψει Πάσχα

Με επάρκεια αγαθών και συγκράτηση τιμών οδεύει η αγορά προς το Πάσχα. Οι ελπίδες του εμπορικού κόσμου αναπτερώνονται από την επικείμενη εορταστική περίοδο, σε συνδυασμό με την ενεργοποίηση του «καλαθιού του Πάσχα» και του «καλαθιού των Νονών» ενώ οι καταναλωτές έχουν ήδη αρχίσει να κάνουν τη δική τους έρευνα προκειμένου το επόμενο διάστημα να προχωρήσουν στις πασχαλινές τους αγορές.

Η εκτίμηση που υπάρχει για τις τιμές των αμνοεριφίων είναι ότι θα διαμορφωθούν κάτω από 10 ευρώ το κιλό ενώ τόνισε, πως συνεχίζονται, με αμείωτη ένταση, οι έλεγχοι σε όλο το εύρος της αγοράς. Όσο για το κόστος στα αμνοερίφια, υπάρχει ένα εύρος τιμών, σημείωσε, από 9 ευρώ μέχρι και 14, αναλόγως την ποιότητα, την προέλευση, το βάρος.

Μεσοσταθμικά, το πασχαλινό τραπέζι αναμένεται να μείνει στα ίδια επίπεδα με πέρσι.

Την ίδια ώρα, σημαντική αποκλιμάκωση στον πληθωρισμό τροφίμων και μειώσεις των τιμών στα προϊόντα άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού και ατομικής φροντίδας, αποτυπώνονται στα στοιχεία πληθωρισμού που ανακοινώθηκαν από την ΕΛΣΤΑΤ. Μάλιστα, ο πληθωρισμός τροφίμων μειώθηκε διαδοχικά από 8,3% τον Ιανουάριο σε 6,7% τον Φεβρουάριο και σε 5,3% τον Μάρτιο.

Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία ιδιαίτερα σημαντικές μειώσεις τιμών καταγράφονται σε επίπεδο μήνα (Φεβρουάριος – Μάρτιος) στις εξής κατηγορίες τροφίμων: νωπά λαχανικά (-6,3%), νωπά ψάρια (-5,4%), χοιρινό κρέας (-2,1%) και τυριά (-1,4%). Μειώσεις τιμών καταγράφονται επίσης και σε μη τρόφιμα, προϊόντα που αποτέλεσαν αντικείμενο της ρύθμισης του υπουργείου Ανάπτυξης για μείωση των παροχών των προμηθευτών προς τα σούπερ μάρκετ. Στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού καταγράφεται πτώση τιμών κατά -2,1% και στα είδη ατομικής φροντίδας κατά -2,5% τον Μάρτιο του 2024 σε σχέση με τον Μάρτιο του 2023.

«Τα μέτρα σταδιακά έχουν αρχίσει να αποδίδουν και θα δούμε ταχύτερη αποκλιμάκωση του αποπληθωρισμού. Είναι μέτρα έκτακτα μέχρι να λειτουργήσει η αγορά και μετά αυτά τα μέτρα θα σβήσουν» δήλωσε πρόσφατα ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, αναφορικά με τη μάχη της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της ακρίβειας. Για την τιμή των αμνοεριφίων στο «καλάθι του Πάσχα», ο υπουργός ανέφερε ότι στόχος είναι για το αρνί η τιμή να είναι χαμηλότερα από 10 ευρώ το κιλό», ενώ σε ό,τι αφορά στο «καλάθι των Νονών», σημείωσε πως «το αξιολογούμε», λέγοντας πως «συζητάμε με την αγορά» και πως «οι τιμές είναι σε αποκλιμάκωση». Επίσης, υποστήριξε ότι συνεχίζονται, με αμείωτη ένταση, οι έλεγχοι σε όλο το εύρος της αγοράς.

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος δήλωσε πρόσφατα για τις τιμές των αμνοεριφίων ότι φέτος θα είναι κατά τι καλύτερες σε σχέση με πέρυσι. Ανέφερε επίσης, ότι μεσοσταθμικά, το πασχαλινό τραπέζι αναμένεται να μείνει στα ίδια επίπεδα ενώ για το πασχαλινό καλάθι, σημείωσε ότι θα ξεκινήσει την Τετάρτη πριν από την Μεγάλη Εβδομάδα. Ερωτηθείς αν θα δημιουργηθεί και φέτος το «Καλάθι των Νονών», σημείωσε: «Υπάρχει συζήτηση με την αγορά, γιατί σκοπός των καλαθιών είναι να καταδεικνύουν προϊόντα που υπάρχουν στην αγορά και να είναι πολύ φτηνά, φθηνότερα σε σχέση με αυτό που συμβαίνει κατά μέσο όρο. Όμως, φαίνεται – ειδικά στη συγκεκριμένη κατηγορία – ότι οι τιμές έχουν αρχίσει και αποκλιμακώνεται πιο έντονα από ό,τι στα τρόφιμα. Επομένως, μπορεί να έχουμε μια καλύτερη εικόνα, θα το δούμε όμως με την αγορά, αν μπορεί να στηριχθεί αυτό το μέτρο».

Η ψυχολογία και το νέο προφίλ των καταναλωτών

Ο αντίκτυπος των πληθωριστικών πιέσεων στην ψυχολογία των καταναλωτών αποτυπώνεται στο πλαίσιο των ερευνών της EY. Όπως εξηγεί μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Θάνος Μαύρος, Εταίρος, Συμβουλευτικές Υπηρεσίες, EY Ελλάδος και Επικεφαλής του Τομέα Καταναλωτικών Προϊόντων και Λιανεμπορίου της ΕΥ στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη «η EY Ελλάδος παρακολουθεί συστηματικά τις τάσεις που αναπτύσσονται στο καταναλωτικό κοινό τα τελευταία τρία χρόνια, μέσω της ετήσιας έρευνα Future Consumer Index».

Στην Ελλάδα, ποσοστό 56% των καταναλωτών δήλωναν το 2023 ότι ανησυχούσαν πάρα πολύ για το αυξημένο κόστος ζωής, 53% για τα οικονομικά τους και 40% για την οικονομία γενικά, ενώ δυο στους τρεις (69%) εκτιμούσαν ότι το πρόβλημα του αυξημένου κόστους ζωής θα ενταθεί τους επόμενους μήνες. «Οι τάσεις αυτές αποτυπώθηκαν στην εορταστική αγορά των Χριστουγέννων, κάτι που αναμένεται να ισχύσει και για την επικείμενη Πασχαλινή αγορά, ειδικότερα σε ένα περιβάλλον όπου οι οικονομικές πιέσεις επιμένουν και η ακρίβεια απασχολεί καθημερινά τους καταναλωτές» αναφέρει ο κ. Μαύρος.

Ταυτόχρονα, με στοιχεία του Ερευνητικού Εργαστηρίου Μάρκετινγκ του ΟΠΑ, 9 στους 10 Έλληνες καταναλωτές, δηλώνουν να αντιμετωπίζουν δυσκολίες εξαιτίας των ανατιμήσεων βασικών αγαθών και του αυξημένου κόστους ενέργειας. «Έχουμε δει, βέβαια, να γίνονται θετικά βήματα, όπως η αύξηση του κατώτατου μισθού, όμως, στην ουσία, η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών έχει μειωθεί από τους παράγοντες που αναφέραμε παραπάνω και αυτό προκαλεί μία απαισιοδοξία που με τη σειρά της αντανακλάται και στην καταναλωτική συμπεριφορά» υπογραμμίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Μαύρος.

Πώς διαμορφώνεται όμως σήμερα το προφίλ του μέσου Έλληνα καταναλωτή; Στο ερώτημα αυτό απαντά πρόσφατη έρευνα Shopper Insights που πραγματοποιήθηκε από την NielsenIQ. Ειδικότερα, ο μέσος αγοραστής στα καταστήματα των σούπερ μάρκετ, είναι γυναίκα 39 ετών, λίγο νεότερη από τη μέση ηλικία του πληθυσμού στη χώρα, που είναι τα 42 έτη και πρόκειται για το άτομο που είναι κυρίως υπεύθυνο για την πλειοψηφία των αγορών στο νοικοκυριό. Οι κύριες αγορές του νοικοκυριού πραγματοποιούνται σε εβδομαδιαία βάση, ενώ αντίστοιχα, οι συμπληρωματικές/έκτακτες αγορές πραγματοποιούνται κατά μέσο όρο 2 φορές την εβδομάδα, σε καταστήματα όχι μίας, αλλά παραπάνω από 2 διαφορετικών λιανεμπορικών αλυσίδων.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το ποσό της μηνιαίας δαπάνης για τα ψώνια του νοικοκυριού στο σούπερ μάρκετ υπολογίστηκε από τους ερωτώμενους στα 329 ευρώ, προσαυξημένο κατά 5% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, αποτελώντας μάλιστα και την υψηλότερη τιμή της τελευταίας τετραετίας, όπως αυτή αποτυπώνεται μέσα από την έρευνα. Η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται χαμηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, ο οποίος είναι στα 352 ευρώ, ωστόσο υψηλότερα από αγορές με μεγαλύτερο ΑΕΠ, όπως η Γερμανία, με την κατάταξη της τελευταίας να μπορεί να ερμηνευθεί από την ισχυρή παρουσία των μεγάλων εκπτωτικών καταστημάτων και την ευρεία γκάμα των επιλογών σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Για το θέμα των τιμών και των προσφορών, οι αγοραστές δηλώνουν ότι αισθάνονται τις τιμές να αυξάνονται και ως μηχανισμός συγκράτησης των προϋπολογισμών τους αποτελεί κυρίως η επικέντρωση τους στην προμήθεια βασικών ειδών και ο περιορισμός ενδεχόμενων πολυτελειών. Μάλιστα, σχεδόν 2 στους 3 αγοραστές δηλώνουν ότι έχουν ικανοποιητική γνώση των τιμών των προϊόντων που βρίσκονται μέσα στο καλάθι τους και αγοράζουν σε τακτική βάση και με τη συντριπτική πλειοψηφία αυτών να είναι σε θέση να αντιληφθούν τις όποιες αλλαγές της τιμής. Όσον αφορά στις προωθητικές ενέργειες αυτές φαίνεται να επηρεάζουν την πιστότητα στις μάρκες αλλά και στα καταστήματα με 1 στους 4 αγοραστές να δηλώνει πως αλλάζει είτε μάρκα είτε κατάστημα, ανάλογα με το που έχει τις καλύτερες προσφορές για το συγκεκριμένο αγοραστικό του ταξίδι.

Οι ανησυχίες των CEOs

Αναφορικά με τις ανησυχίες, τις στρατηγικές, αλλά και τις προβλέψεις των υψηλόβαθμων στελεχών του λιανεμπορίου τροφίμων έρευνα που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του ετήσιου Shopper Trends συνεδρίου της NielsenIQ έδειξε ότι 8 στους 10 προβλέπουν ανάπτυξη για τις επιχειρήσεις τους. Για πορεία του γενικότερου κλάδου των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, οι προβλέψεις είναι επίσης θετικές, ωστόσο πιο συγκρατημένες σε σχέση με την περασμένη χρονιά, προφανώς και λόγω της υποχώρησης των πληθωριστικών φαινομένων, οι οποίες και αναμένονται, σύμφωνα με την έρευνα. Ιδιαίτερα ενδιαφέρον ωστόσο είναι το εύρημα σχετικά με την προσδοκία για τους πωλούμενους όγκους: Την περασμένη χρονιά υπήρξε διάχυτη η ανησυχία ότι οι αυξήσεις των τιμών θα οδηγήσουν σε μείωση της κατανάλωσης, κάτι που δε συνέβη, καθώς με βάση τις μετρήσεις της NielsenIQ για το 2023, η ζήτηση παρέμεινε σταθερή. Φέτος, οι άνθρωποι της αγοράς, προφανώς ορμώμενοι από το περυσινό αποτέλεσμα, προβλέπουν σε μεγάλο βαθμό σταθερότητα, με 1 στους 5 να αναμένει ανάπτυξη μεγαλύτερη του 2%.

Όσον αφορά τώρα στις βασικές τους ανησυχίες, την πρώτη θέση κατέχει η μειούμενη αγοραστική δύναμη των αγοραστών, ενώ σημαντικά αυξήθηκαν οι απαντήσεις για τον εντεινόμενο κρατικό έλεγχο της αγοράς και κατ’ επέκταση στο κατά πόσο αυτός ο έλεγχος επηρεάζει τη ελκυστικότητα της χώρας ή και την αυτοπεποίθηση που χρειάζεται για την προσέλκυση επενδύσεων. Την ίδια στιγμή συνεχίζει να είναι σημαντική, ωστόσο αρκετά μειωμένη σε σχέση με την περασμένη χρονιά, η ανησυχία για τον πληθωρισμό, καθώς και το κόστος παραγωγής.

Στον αντίποδα, στους κυρίους πυλώνες ανάπτυξης, οι προμηθευτές αναφέρουν την εισαγωγή νέων προϊόντων στην αγορά, καθώς και εν γένει την καινοτομία με ένα ποσοστό 72%. Η άποψη αυτή φαίνεται να είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς μέσα από την ανάλυση των δεδομένων της αγοράς της NielsenIQ, διαπιστώθηκε ότι το 12% των προϊόντων που πωλήθηκαν στην αγορά το 2023 ήταν νέα, ενώ σημαντικό εύρημα της ίδιας ανάλυσης αποτελεί το γεγονός οι νέοι κωδικοί είναι αυτοί που οδηγούν την ανάπτυξη των πωλήσεων, ειδικά για τις μεγάλες προϊόντικές κατηγορίες του μη τρόφιμου, οι οποίες και χαρακτηρίζονται από υψηλό R&D. Ταυτόχρονα ωστόσο με την τοποθέτηση νέων προϊόντων πάνω στα ράφια, θα πρέπει να γίνει και ένας εξορθολογισμός του κωδικολογίου μέσα στις διαφορετικές προϊόντικές κατηγορίες, καθώς με βάση την ανάλυση του τμήματος Advanced Analytics της NielsenIQ, μόλις το 18% των κωδικών πραγματοποιεί το 80% του τζίρου των FMCGs στα σούπερ μάρκετ.

Πώς θα λειτουργήσουν τα καταστήματα το Πάσχα

-Πέμπτη 25/04/2024: 09.00 – 21.00
-Παρασκευή 26/04/2024: 09.00 – 21.00
-Σάββατο 27/04/2024: 09.00 – 18.00
-Κυριακή 28/04/2024: 11.00 – 18.00
-Μεγάλη Δευτέρα 29/04/2024: 09.00 – 21.00
-Μεγάλη Τρίτη 30/04/2024: 09.00 – 21.00
-Μεγάλη Τετάρτη 1/05/2024: 09.00 – 21.00

-Μεγάλη Πέμπτη 2/05/2024: 09.00 – 21.00
-Μεγάλη Παρασκευή 3/05/2024: 13.00 – 19.00
-Μεγάλο Σάββατο 4/05/2024: 09.00 – 15.00
-Κυριακή του Πάσχα 5/05/2024: ΑΡΓΙΑ
-Δευτέρα 6/05/2024: ΑΡΓΙΑ
-Τρίτη 7/05/2024: ΑΡΓΙΑ (λόγω μεταφοράς της αργία της Πρωτομαγιάς)

protothema.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Ασφαλιστικό | SOS για το δημογραφικό

Τo πρόβλημα της υπογεννητικότητας «μαστίζει» όχι μόνο την Ελλάδα αλλά ολόκληρη την Ευρώπη καθώς τα στοιχεία δείχνουν ότι το 2050 η γηραιά ήπειρος θα είναι ένα απέραντο γηροκομείο. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της ΕΛΣΤΑΤ οι γεννήσεις για το 2022 παρουσίασαν μείωση κατά 10,3% σε σχέση με το 2021, από 85.346 γεννήσεις το 2021 σε 76.541 γεννήσεις.

Η υπογεννητικότητα βάζει σε κίνδυνο την αγορά εργασίας καθώς και τα συστήματα πρόνοιας και κοινωνικής ασφάλισης. Ειδικότερα η  μείωση των γεννήσεων θα επιφέρει και μείωση στα έσοδα του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης με αποτέλεσμα είτε να απαιτείται επιπρόσθετη κρατική χρηματοδότηση, είτε θα πρέπει να μειωθούν οι μελλοντικές συνταξιοδοτικές παροχές.

Οι απώλειες των εσόδων για το ασφαλιστικό σύστημα εκτιμάται από μελέτες ότι θα είναι της τάξης των 50 δισ. ευρώ σε βάθος 50 ετών (2020 – 2070).

H κυβέρνηση τοποθετεί το δημογραφικό στα πρωταρχικά θέματα της ατζέντας της υλοποιώντας μέτρα μέσω του υπουργείου εργασίας και του υπουργείου κοινωνικής συνοχής και οικογένειας Μάλιστα εντός του 2024 πρόκειται να εκπονηθεί  ένα αναλυτικό και στοχευμένο Εθνικό Σχέδιο για το δημογραφικό, με την ενεργή συμμετοχή της Κοινωνίας των Πολιτών και των φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Το πλέγμα των μέτρων

Τα μέτρα που έχουν ληφθεί έως τώρα αφορούν στη στεγαστική πολιτική, στην οικονομική ενίσχυση, στη δημιουργία δομών αλλά και στην εξισορρόπηση σταδιοδρομίας και οικογένειας.

Στεγαστική πολιτική: Ουσιαστική στήριξη για τη δημιουργία μιας νέας οικογένειας έδωσε το ιδιαίτερα επιτυχημένο πρόγραμμα «ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ», ενώ η ΔΥΠΑ συνεχίζει να υλοποιεί προγράμματα όπως το  «Κάλυψη» και το  «ανακαινίζω – νοικιάζω».

Επίδομα γέννησης: Μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου, το επίδομα γέννησης αυξήθηκε στις 2.000 ευρώ 2.400 για ένα παιδί και ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών η αύξηση φτάνει τα 1.500 ευρώ έως και το ποσό των 3.500 ευρώ.

Αναλυτικά:

  • 2.400 ευρώ για οικογένειες που αποκτούν το πρώτο τους παιδί: αύξηση 400 ευρώ
  • 2.700 ευρώ για οικογένειες που αποκτούν το δεύτερο παιδί – αύξηση 700 ευρώ
  • 3.000 ευρώ για οικογένειες που αποκτούν το τρίτο παιδί – αύξηση 1.000 ευρώ
  • 3.500 ευρώ για οικογένειες που αποκτούν το τέταρτο παιδί και πάνω – αύξηση 1500 ευρώ

Η 1η δόση χορηγείται τον επόμενο μήνα από τη γέννηση του παιδιού, εφόσον η αίτηση υποβληθεί και εγκριθεί μέσα στον μήνα της γέννησης του παιδιού.

Η 2η δόση μετά από 5 μήνες από το μήνα της γέννηση του παιδιού.

Οι 58.912 γυναίκες που γέννησαν εντός του 2023 και έχουν λάβει ήδη το πλήρες ποσό του επιδόματος ή θα τους καταβληθεί η δεύτερη δόση τώρα τον Απρίλιο, θα λάβουν για τα αναδρομικά το πόσο των 36.247.500 ευρώ. Το επιπλέον ποσό που προκύπτει μετά την αύξηση του επιδόματος γέννησης καταβάλλεται στις δικαιούχους χωρίς αυτοί να υποβάλλουν νέα αίτηση ή προβούν σε οποιαδήποτε άλλη ενέργεια.

Επίδομα μητρότητας: Η χορήγηση του επιδόματος μητρότητας επεκτάθηκε και στις μη μισθωτές μητέρες (ελεύθερες επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενες ) και αγρότισσες που θα λαμβάνουν για εννέα μήνες τον κατώτατο μισθό (830 ευρώ), δηλαδή συνολικά 7.470 ευρώ με στόχο την ενίσχυση  του θεσμού της οικογένειας αλλά και την ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής.

Μάλιστα, προβλέπεται και αναδρομική ισχύ, καθώς την ειδική παροχή προστασίας της μητρότητας δικαιούνται και όσες μητέρες απέκτησαν παιδί έως και 14 εβδομάδες, πριν από τη λήξη του 2023 και, ειδικότερα, από τις 24 Σεπτεμβρίου 2023 και μετά.

Ειδικά, για την περίπτωση της υιοθεσίας, η καταβολή της ειδικής παροχής προστασίας της μητρότητας εκκινεί από την επομένη της τελεσιδικίας της δικαστικής απόφασης της υιοθεσίας, ανεξάρτητα από το εάν η δικαιούχος έλαβε επίδομα λοχείας από τον e-ΕΦΚΑ.

Η μητέρα δικαιούται να μεταβιβάσει έως επτά μήνες από την ειδική παροχή προστασίας της μητρότητας στον πατέρα, ανεξαρτήτως αν αυτός εργάζεται με σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου ή είναι ελεύθερος επαγγελματίας ή αυτοαπασχολούμενος ή αγρότης

Επίδομα παιδιού :Αύξηση του επιδόματος παιδιού για τους δημοσίους υπαλλήλους από 01/01/2024. Συγκεκριμένα: το επίδομα για ένα παιδί πάει από τα 50 στα 70€. Για δύο παιδιά από τα 70 στα 120€. Για τρία παιδιά, επίδομα 170€. Και για 4 παιδιά από τα 170 στα 220€.

Φορολογικές ελαφρύνσεις

  • Αύξηση του αφορολόγητου κατά 1.000€ για οικογένειες με παιδιά από τον Ιανουάριο του 2024 που δίνει «ανάσα» σε 1,34 εκατ. φορολογούμενους.
  • Ορισμένα από τα βρεφικά και παιδικά είδη έχουν μεταφερθεί και διατηρούνται στον χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ (από 24% στο 13%). Παράλληλα, θεσπίσαμε πλαφόν περιθωρίου κέρδους στο βρεφικό γάλα.

Αδεια μητρότητας :Αύξηση της άδειας μητρότητας στις ελεύθερες επαγγελματίες και στις αγρότισσες μητέρες από τους έξι στους εννέα μήνες, όπου και θα λαμβάνουν επίδομα μητρότητας ίσο με τον κατώτατο μισθό. Επίσης προβλέφθηκε η μεταβίβαση της άδειας στον πατέρα εξισορροπώντας μια ισόποση διάθεση να προσφέρουν και οι δυο γονείς στο παιδί.

Βρεφονηπιακοί σταθμοί : Καλύφθηκαν όλες οι  αιτήσεις για voucher σε βρεφονηπιακούς σταθμούς (56.815). Στην περίοδο 2023-24, έλαβαν voucher 7.045 περισσότερα παιδιά για να εγγραφούν σε ΚΔΑΠ τυπικής ανάπτυξης και 1.305 περισσότερα παιδιά / ΑμεΑ για να εγγραφούν σε ΚΔΑΠΑμεΑ

Επιπλέον, δίνεται ανάσα  στις οικογένειες, που έχουν παιδιά σε δημοτικά σχολεία με τα σχολικά γεύματα. Το πρόγραμμα επεκτάθηκε σε  επιπλέον 20 δήμους φτάνοντας τους 153 και διαθέτουμε ποσό 344.998.674,00 € για να εξασφαλιστεί καθημερινά η παροχή των σχολικών γευμάτων σε 231.062 μαθητές από 217.267 που στήριζε μέχρι πρότινος το  πρόγραμμα.

Με χρηματοδότηση 70 εκ. € από το ταμείο Ανάπτυξης δημιουργούνται 20.000 νέες θέσεις σε κέντρα παιδικής φροντίδας ενώ δημιουργούνται 150 κέντρα  δημιουργικής απασχόλησης (ΚΔΑΠ) – κέντρα STEM για παιδιά ηλικίας 12-15 ετών.

imerisia.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Επιμελητήριο Καβάλας | Ανοδικός ο δείκτης οικονομικής συγκυρίας για τις επιχειρήσεις της

Παραμένουν αισιόδοξοι οι επιχειρηματίες

Ολοκληρώθηκε το πρώτο Βαρόμετρο Οικονομικής Συγκυρίας του Επιμελητηρίου Καβάλας για το 2024, που αφορά τις επιχειρήσεις – μέλη του και αποτελεί τρίμηνη έρευνα, με ερωτήσεις επικαιρότητας και ερωτήσεις αναφορικά με την πορεία των επιχειρήσεων.

Η έρευνα διεξήχθη σε δείγμα 355 επιχειρήσεων το διάστημα Φεβρουάριος  – Απρίλιος 2024 από την εταιρεία δημοσκοπήσεων Interview, για λογαριασμό του Επιμελητηρίου Καβάλας. Στην ερώτηση με ποιον από τους φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης έχουν έρθει σε επαφή οι επιχειρήσεις της περιοχής  για θέματα που τους αφορούν, το 56% αποκρίθηκε, ότι μέχρι στιγμής δεν έχει συνεργαστεί με κανένα φορέα του Δημοσίου, το 24% ανέφερε τον Δήμο, το 19% τον Δήμο και την Περιφέρεια, ενώ το 1% μόνο την Περιφέρεια

Στο ερώτημα δε εάν ο Δήμος συνεργάζεται με τις επιχειρήσεις για τη δημιουργία ενός υγιούς επιχειρηματικού περιβάλλοντος, υπήρξε διχογνωμία με το 39% να αποκρίνεται θετικά, το 32% να εμφανίζεται αρνητικό και 29% να μην δίνει απάντηση.

Αναφορικά με το πώς κρίνουν οι Καβαλιώτες επιχειρηματίες την κατάσταση της επιχείρησής τους, το 55% την χαρακτήρισε ικανοποιητική, το 31% καλή, ενώ το 14% κακή.

Ακόμη, σχετικά με στην ερώτηση πώς αναμένουν για τους επόμενους έξι μήνες οι ερωτηθέντες την κατάσταση της επιχείρησής τους, το 59% ανέφερε ότι δεν αναμένει κάποια αλλαγή, το 29% πιστεύει, ότι θα χειροτερέψει και τέλος το 12% προσδοκεί βελτίωση.

Κατά το προσεχές τρίμηνο η πλειονότητα των επιχειρηματιών σκοπεύει να διατηρήσει το υφιστάμενο προσωπικό που απασχολεί, μέρος των επιχειρήσεων σχεδιάζει να προβεί σε προσλήψεις, ενώ μικρή μερίδα των ερωτηθέντων πρόκειται να προβεί σε απολύσεις.

Αναφορικά δε με τον τζίρο του προηγούμενου μήνα,το 59,0% δήλωσε πως παρέμενε ο ίδιος, το 30% ότι μειώθηκε, ενώ 11% πως αυξήθηκε.

Άνοδος του δείκτη πορείας της οικονομίας

Η οικονομία στον Νομό Καβάλας φαίνεται να έχει ανοδική πορεία, καθώς διανύει τη θερινή περίοδο,δίνοντας ψυχολογικό προβάδισμα στις επιχειρήσεις, αφού ως γνωστόν ο τουρισμός ο τουρισμός είναι ισχυρή ενίσχυση για τα ταμεία των επιχειρήσεων.

Continue Reading

espa logo

espa_logo_en