Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τι λένε οι ειδικοί για τους σεισμούς στο Κιλκίς

Επιφυλακτικός εμφανίστηκε ο καθηγητής σεισμολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (AΠΘ) Κώστας Παπαζάχος σχετικά με τον σεισμό 4,7 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ, που σημειώθηκε το πρωί 30χλμ βόρεια του Κιλκίς.
«Οι σεισμικές ακολουθίες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη και γι’ αυτό είναι πολύ νωρίς να προβούμε σε σοβαρές εκτιμήσεις» τόνισε ο ίδιος, και συμπλήρωσε: «Αυτή τη στιγμή το βλέπουμε επιφυλακτικά».Την ίδια ώρα, ο κ. Παπαζάχος εκτίμησε ότι δεν πρόκειται για τον κύριο σεισμό ενώ παράλληλα τόνισε ότι η περιοχή χαρακτηρίζεται από υψηλή σεισμικότητα. 

«Η περιοχή είναι γνωστή για την υψηλή σεισμικότητα. Ο μεγαλύτερος σεισμός που έχει σημειωθεί είναι το 1981 στο όρος Μπέλες και λίγο πιο βόρεια, μέχρι εφτά βαθμούς» είπε ο κ. Παπαζάχος και πρόσθεσε ότι πρόκειται για ζώνη με κανονικά ρήγματα, ενώ τα μεγαλύτερα βρίσκονται στα βόρεια σύνορα πΓΔΜ και Βουλγαρίας.

«Να περιμένουμε να δούμε»

Με τη σειρά του, ο καθηγητής Σεισμολογίας του ΑΠΘ Μανώλης Σκορδίλης τόνισε σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου «Πρακτορείο 104,9 FM» ότι θα πρέπει «να περιμένουμε να δούμε και να αναλύσουμε τα χαρακτηριστικά της σεισμικής διέγερσης» προτού «προβούμε σε εκτιμήσεις για το αν ο σεισμός των 4,7 Ρίχτερ ήταν ο κύριος».«Κανείς δεν μπορεί να το πει αυτό απόλυτα αυτή τη στιγμή» είπε ο ειδικός, ερωτηθείς για το εάν επρόκειτο για τον κύριο σεισμό.«Να περιμένουμε λίγο –τουλάχιστον ένα 24ωρο- να δούμε τα χαρακτηριστικά αυτής της ακολουθίας» είπε ο ίδιος, και συμπλήρωσε: «Μαζεύουμε ήδη στοιχεία και προχωρούμε στην ανάλυση της σεισμικής διέγερσης, αλλά για να έχουμε εμείς πρώτα πληροφορίες θα πρέπει να μας δώσει η φύση αυτές τις πληροφορίες. Όσο περισσότερους μικροσεισμούς απ’ αυτή τη διέγερση έχουμε, τόσο περισσότερο συμπαγής είναι η εικόνα που παίρνουμε».

Μέχρι στιγμής, σύμφωνα με τον κ. Σκορδίλη, «οι πληροφορίες που υπάρχουν είναι ότι ο χώρος όπου εκδηλώθηκε ο σεισμός δεν φαίνεται να έχει δώσει στο παρελθόν κάποιο μεγάλο γεγονός» και δεν συνδέεται με γνωστούς μεγάλους σεισμούς στην περιοχή, όπως του 1931, με επίκεντρο το Βαλάντοβο (μέγεθος 6,7 Ρίχτερ).

«Δεν συνδέεται άμεσα ούτε μ’ εκείνο το περιστατικό ούτε με τη σεισμική δραστηριότητα που είχαμε το 1978 εδώ, στην περιοχή των λιμνών, ούτε με άλλους μεγάλους σεισμούς του χώρου. Ανήκει, όμως, στην ίδια μεγάλη σεισμική ζώνη, που είναι γνωστή ως σερβομακεδονική ζώνη, μια ζώνη με βορειοδυτική-νοτιοανατολική διεύθυνση, που περνάει μέσα από την Ελλάδα ερχόμενη βόρεια από τα Βαλκάνια, περνώντας σχεδόν παράλληλα με τον ποταμό Αξιό προς τα δυτικά και τον Στρυμώνα προς τα δυτικά. Είναι μια ζώνη που κατά καιρούς δίνει διάφορα ισχυρά γεγονότα και είναι η πλέον ενεργή σεισμικά ζώνη του βορειοελλαδικού χώρου» τόνισε χαρακτηριστικά. Επανέλαβε δε, πως εκείνο στο οποίο εστιάζουν τώρα οι σεισμολόγοι είναι να υπάρξουν κάποιες πληροφορίες «σχετικά με τη συγκεκριμένη σεισμική δραστηριότητα», δηλαδή να υπάρξουν πληροφορίες σχετικά με το ρήγμα που έδωσε τον σεισμό αυτόν, γιατί απ’ αυτά τα στοιχεία θα γίνει δυνατή η εκτίμηση «κατά πόσον ο χώρος που έχει διεγερθεί δικαιολογεί κάποια ανησυχία ενός πιθανά ισχυρότερου σεισμού ή αν ο χώρος που διεγέρθηκε δικαιολογεί την εκδήλωση ενός σεισμού της τάξης του ίδιου μεγέθους μ’ αυτόν που έχει ήδη γίνει».

 «Θα περιμένουμε την εξέλιξη του φαινομένου»

Νωρίτερα, και ο καθηγητής Γεωλογίας και πρόεδρος του ΟΑΣΠ Ευθύμιος Λέκκας  επιφυλάχθηκε για το αν πρόκειται για τον κύριο σεισμό ή όχι.Συγκεκριμένα, σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Λέκκας επεσήμανε: «Είμαστε επιφυλακτικοί ακόμη για το εάν πρόκειται για τον κύριο σεισμό ή όχι. Θα περιμένουμε την εξέλιξη του φαινομένου».Ο κ. Λέκκας είπε ότι η περιοχή αυτή, που είναι κοντά στις Αλκυονίδες έχει βεβαρημένο ιστορικό, έχει δώσει αρκετούς σεισμούς στο παρελθόν και πρέπει να περιμένουμε. Θέλω να πιστεύω -πρόσθεσε- ότι θα είναι ο κύριος Σεισμός.Σύμφωνα με τον κ. Λέκκα η σεισμική δόνηση έγινε αισθητή στην Αθήνα, τη Στερεά Ελλάδα, την Πελοπόννησο, ως και την Καλαμάτα.

Αναστατώθηκαν οι κάτοικοι του Κιλκίς

Οι δύο σεισμικές δονήσεις σημειώθηκαν στο Κιλκίς κατά τη διάρκεια της νύχτας και το πρωί της Τρίτης, αντίστοιχα, σύμφωνα με πληροφορίες του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών.Η πρώτη δόνηση, μεγέθους 3,9 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ σημειώθηκε στις 00:13 σε απόσταση 28 χιλιομέτρων βόρεια-βορειοδυτικά του Κιλκίς, ενώ η δεύτερη, μεγέθους 4,8 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ, σημειώθηκε στις 06:24 σε απόσταση 25 χιλιομέτρων βόρεια-βορειοδυτικά του Κιλκίς, ή 367χλμ βόρεια της Αθήνας.Μέχρι στιγμής, δεν έχουν γίνει γνωστές πληροφορίες για ζημιές αλλά, όπως είναι λογικό, οι κάτοικοι αναστατώθηκαν.cnn.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μεγάλο Σάββατο: Τι ώρα κλείνουν σούπερ μάρκετ και καταστήματα σήμερα

Με εορταστικό ωράριο λόγω Πάσχα θα λειτουργούν μέχρι και σήμερα, Μεγάλο Σάββατο (04/05), τα εμπορικά καταστήματα, αλλά και τα σούπερ μάρκετ σε όλη την επικράτεια.

Οι καταναλωτές μπορούν να κάνουν αγορές της τελευταίας στιγμής και το Μεγάλο Σάββατο.

Τα εμπορικά καταστήματα λειτουργούν από τις 09:00 το πρωί έως τις 3:00 το μεσημέρι.

Τα σούπερ μάρκετ, έχουν τα ακόλουθα ωράρια:

  • Σκλαβενίτης: 08:00 – 19:00
  • ΑΒ Βασιλόπουλος: 08:00 – 18:00
  • My Market: 08:00 – 20:00
  • Lidl: 07:45-21:00
  • Μασούτης: 08:00 – 20:00
  • Κρητικός: 08:00 – 20:00

Κλειστά τα σούπερ μάρκετ και τα καταστήματα:

  • Κυριακή του Πάσχα 5/5: Κλειστά λόγω Επίσημης Αργίας
  • Δευτέρα του Πάσχα 6/5: Κλειστά λόγω Επίσημης Αργίας
  • Τρίτη του Πάσχα 7/5: Κλειστά λόγω Απεργίας Πρωτομαγιάς.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μεγάλο Σάββατο: Τι γιορτάζουμε σήμερα – Τα έθιμα

Το Μεγάλο Σάββατο σηματοδοτεί και το τέλος της Μεγάλης Εβδομάδας, καθώς ήδη από σήμερα γιορτάζεται και επίσημα η Ανάσταση του Ιησού και η επιστροφή του από τον κόσμο των νεκρών.

Αν και ο Χριστός ετάφη, κατέβηκε στον Άδη και δίδαξε τους νεκρούς ημέρα Σάββατο, σύμφωνα με την εκκλησιαστική παράδοση, κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας πραγματοποιείται πάντα η ακολουθία της προηγούμενης ημέρας.

Έτσι, ήδη από το πρωί, γιορτάζεται στην εκκλησία η πρώτη Ανάσταση, μια ακολουθία με χαρμόσυνο και γιορτινό χαρακτήρα. Πρόκειται για τον Εσπερινό της Κυριακής του Πάσχα, κατά τον οποίο γίνεται η πρώτη αναφορά για την επερχόμενη ανάσταση του υιού του Θεού, που συμβολίζει και την προσμονή της λύτρωσης ολόκληρης της ανθρωπότητας και του κόσμου από τη φθορά και το θάνατο. Έπειτα, τελείται ο Όρθρος και η Αναστάσιμη Θεία Λειτουργία της Κυριακής του Πάσχα.

Τι έγινε το Μεγάλο Σάββατο

Μετά τη σταύρωση και το θάνατο του θεανθρώπου, την Παρασκευή, οι γραμματείς και οι φαρισαίοι παρακάλεσαν τον Πόντιο Πιλάτο να ασφαλίσει τον Ιησού για 3 ημέρες, καθώς είχαν την υποψία ότι οι μαθητές του θα έκλεβαν τη σορό του και στη συνέχεια θα έλεγαν πως ο ίδιος αναστήθηκε, όπως ακριβώς είχε πει ότι θα κάνει όταν ήταν ζωντανός.

Ο τάφος, λοιπόν, σφραγίστηκε και απ’ έξω τοποθετήθηκε στρατιωτική φρουρά, όμως τα μεσάνυχτα του Σαββάτου (μόλις είχε δηλαδή έρθει επίσημα η Κυριακή), ο Ιησούς αναστήθηκε.

Το πρωί της Κυριακής, μια ομάδα γυναικών (μυροφόρες) πήγαν στον τάφο να μυρώσουν το σώμα του, σύμφωνα με την παράδοση της εποχής, παρά το γεγονός ότι απαγορευόταν να πλησιάσουν τον τάφο, μετά την εντολή για σφράγιση. Όταν έφτασαν, γρήγορα ανακάλυψαν ότι οι φρουροί είχαν εξαφανιστεί και ότι ο τάφος δεν ήταν πια σφραγισμένος.

Μάλιστα, ο τάφος ήταν άδειος και στη θέση των φρουρών βρισκόταν ένας άγγελος, ο οποίος τους εξήγησε πως ο Χριστός αναστήθηκε και τις γυρίσουν στην Ιερουσαλήμ για να ενημερώσουν τους υπόλοιπους. Οι γυναίκες έσπευσαν και μετέφεραν το μήνυμα στους 12 μαθητές, οι οποίοι όμως στην αρχή δεν τις πίστεψαν.

Τότε, ο Πέτρος και ο Ιωάννης επισκέφτηκαν τον τάφο για να επιβεβαιώσουν ότι είναι κενός, μαζί με τη Μαρία τη Μαγδαληνή, η οποία παρέμεινε εκεί ενώ οι άλλοι δύο επέστρεψαν για να ενημερώσουν τους υπολοίπους. Τότε, ο αναστημένος θεάνθρωπος έκανε την πρώτη του εμφάνιση στη Μαγδαληνή, ενώ λίγο αργότερα εμφανίστηκε στους υπόλοιπους μαθητές του, εκτός από τον «άπιστο» Θωμά, ο οποίος τον είδε τελευταίος.

Μεγάλο Σάββατο – Τα έθιμα

Το Μεγάλο Σάββατο τηρείται αυστηρή νηστεία και ξηροφαγία, ενώ είναι το μόνο Σάββατο του χρόνου κατά το οποίο νηστεύεται και το λάδι (Αλάδωτο Σάββατο).

Σε πολλά μέρη της Ελλάδας, το αρνί του Πάσχα σφάζεται το Μεγάλο Σάββατο, ενώ στα Επτάνησα οι κρεοπώλες συνήθιζαν να πηγαίνουν ως δώρο το πρώτο κομμάτι κρέατος που έκοβαν στον Ενετό Προβλεπτή. Δώρα πασχαλινά, όπως αυγά, γλυκίσματα και κουλούρια στέλνονταν επίσης σε αρραβωνιαστικούς, γονείς και πεθερικά.

Ακόμα και σήμερα, την ημέρα αυτή λαμβάνει χώρα το έθιμο των «Μπότηδων», πήλινων κανατιών γεμάτων νερό που οι ντόπιοι πετάνε από τα μπαλκόνια τους. Λέγεται, μάλιστα, ότι από την έντονη αυτή φασαρία των Μπότηδων που σπάνε το Μεγάλο Σάββατο βγήκε και η έκφραση «Ανάστα ο Θεός», όταν αναφερόμαστε σε μια κατάσταση όπου υπάρχει πολλή (μεταφορική ή κυριολεκτική) βαβούρα και ανακατοσούρα.

Στο Μάδυτο της Θράκης, συνήθιζαν να ανάβουν το Μεγάλο Σάββατο εθιμική πυρά στο προαύλιο του ναού, ενώ στο Λασίθι παρασκεύαζαν νέα ζύμη και προζύμι με τα λουλούδια από τον επιτάφιο. Αλλού, φτιάχνουν ακόμα και σήμερα τις κουλούρες της Λαμπρής, μια κουλούρα με πέντε κόκκινα αυγά που κρεμιέται στα εικονίσματα και παραμένει εκεί μέχρι την Πρωτομαγιά, οπότε και τρώγεται.

Σε άλλες περιοχές, οι πιστοί επισκέπτονταν τάφους των αγαπημένων τους προσώπων, τελούσαν τρισάγια και μοιράζονταν γλυκίσματα στη μνήμη τους, ενώ στην Κορώνη έβραζαν σιτάρι και το μοίραζαν με μια φέτα ψωμί, για την ανάπαυση των ψυχών των πεθαμένων τους.

Σύμφωνα με την ορθόδοξη παράδοση, θεωρείται ότι ο θάνατος εκείνη την ημέρα είναι καλό σημάδι για τη μεταθανάτια τύχη της ψυχής του νεκρού.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πανεύκολη πολίτικη μαγειρίτσα με ένα κόλπο που δεν είχαμε σκεφτεί ποτέ

Στο σπίτι της οικογένειας του Λεμί Ιμπραήμογλου, ενός Θρακιώτη γιατρού από τη μουσουλμανική μειονότητα της Κομοτηνής –εκεί έζησε τα πρώτα χρόνια της ζωής του– που ζει στην Κωνσταντινούπολη, αυτή τη μαγειρίτσα φτιάχνουν.

Οι αναμνήσεις του ίδιου και της αδερφής του, Γιουκσέλ Ρεφικά Χατζηχεχμέτογλου, από τη γενέτειρά τους, όπου ήταν μαθημένοι να γιορτάζουν το Πάσχα μαζί με τους Χριστιανούς φίλους τους, δεν ξεθωριάζουν.

Μάλιστα τις αναβιώνουν πολλές φορές, κρατώντας την παλιά συνήθεια να στρώνουν πασχαλινά τραπέζια και καλώντας πλέον τους καινούργιους φίλους Ρωμιούς από την Πόλη.

15′ προετοιμασία
1 ώρα μαγείρεμα
Σύνολο: 1 ώρα και 15′

Υλικά

Μερίδες: 6

Διαδικασία

  1. Για να ετοιμάσουμε την πολίτικη μαγειρίτσα με κόλπο σε μια χύτρα ταχύτητας βάζουμε ολόκληρο το κοκορέτσι και 2 λίτρα νερό και βράζουμε για 30-35 λεπτά.
  2. Το βγάζουμε από τη χύτρα, σουρώνουμε τον ζωμό σε άλλη κατσαρόλα και με ένα καλό μαχαίρι ψιλοκόβουμε πολύ καλά το κοκορέτσι.
  3. Το ρίχνουμε στην κατσαρόλα με τον ζωμό και βράζουμε σε δυνατή φωτιά, μέχρι να αρχίσουν τα υγρά να κοχλάζουν.
  4. Ρίχνουμε το ρύζι και αλατοπίπερο, μετριάζουμε τη φωτιά και μαγειρεύουμε για περίπου 15-20 λεπτά, μέχρι να γίνει το ρύζι.
  5. Στο μεταξύ, ανακατεύουμε το γιαούρτι με το αλεύρι σε ένα βαθύ μπολ.
  6. Με την κουτάλα της σούπας παίρνουμε ζωμό από την καυτή σούπα και τον ρίχνουμε σταδιακά στο μείγμα γιαουρτιού, ανακατεύοντας συνεχώς με το σύρμα, όπως κάνουμε με το αυγολέμονο, μέχρι να σχηματιστεί μια υδαρής κρέμα που να έχει ζεσταθεί καλά, ώστε να μην κόψει όταν τη ρίξουμε στην κατσαρόλα.
  7. Αδειάζουμε στην κατσαρόλα και τη σείουμε ώστε να πάει παντού.
  8. Προσθέτουμε το ξίδι, το βούτυρο και τον δυόσμο, ανακατεύουμε απαλά και αποσύρουμε από τη φωτιά.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en