Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τι κρύβουν οι κλήσεις με πρόστιμο «0» Ευρώ

Ενα νομοθετικό πλαίσιο που, όπως λένε οι αξιωματικοί της Τροχαίας, δημιουργήθηκε εντελώς στο πόδι, χωρίς να υπάρχει το απαιτούμενο ηλεκτρονικό υπόβαθρο για να λειτουργήσει και κυρίως άδικο για τον παραβάτη οδηγό που σε πολλές περιπτώσεις τιμωρείται σε διοικητικό επίπεδο χωρίς επιείκεια και με κριτήριο τον παραδειγματισμό.

Είναι μάλλον υπερβολικό, λένε οι αστυνομικοί, να μπλοκάρεται το δίπλωμα του οδηγού για 60 ημέρες επειδή έκανε το λάθος να μπει για λίγο στη Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) και εντελώς παράλογο να τιμωρείται (!) μέχρι και το αυτοκίνητο αφαιρώντας για δύο μήνες τις πινακίδες του. Γιατί στην Ελλάδα της κρίσης οι περισσότερες οικογένειες έχουν ένα όχημα για τις μετακινήσεις τους, το οποίο χρησιμοποιούν ο πατέρας, η μητέρα και τα ενήλικα παιδιά. Ετσι, λοιπόν, ο νέος ΚΟΚ έρχεται να το στερήσει από όλα τα μέλη της οικογένειας αν ένας από τους οδηγούς κάνει μια «αντικοινωνική παράβαση». Αν μάλιστα μιλάμε για επαγγελματικό όχημα που χρησιμοποιείται από πολλούς, τότε το πρόβλημα είναι ακόμα μεγαλύτερο.

Τις τελευταίες ημέρες παίζονται δράματα στις υπηρεσίες της Τροχαίας, όπου οδηγοί με την κλήση στο χέρι ζητούν διευκρινίσεις για τις ποινές, καθώς δεν καταλαβαίνουν τι κρύβεται πίσω από το «μηδέν» στο ποσό που καλούνται να πληρώσουν.

Οι αστυνομικοί, από την άλλη, προσπαθούν να εξηγήσουν το νέο status quo στον ΚΟΚ, την ίδια ώρα που αδυνατούν να τον εφαρμόσουν καθώς απαιτεί ως βασική προϋπόθεση την online επικοινωνία του συστήματος της Ελληνικής Αστυνομίας με το σύστημα Taxis του υπουργείου Οικονομικών και τη βάση δεδομένων του υπουργείου Μεταφορών. Οσο για το τελικό ποσό που θα πληρώσουν οι παραβάτες, δεν το γνωρίζει κανείς, αφού η Κοινή Υπουργική Απόφαση για την καταβολή των προστίμων βάσει εισοδηματικών κριτηρίων δεν έχει υπογραφεί ακόμα και επομένως δεν μπορούν να προσδιοριστούν τα πρόστιμα.

 Οι «αντικοινωνικές παραβάσεις» 

Στον νέο ΚΟΚ υπάρχουν δύο κατηγορίες παραβάσεων: η μία έχει να κάνει με αυτές που είναι πολύ υψηλής συχνότητας πρόκλησης ατυχημάτων και η άλλη με εκείνες που φέρουν τον τίτλο «αντικοινωνικές παραβάσεις», οι οποίες διακρίνονται για τις πολύ αυστηρές διοικητικές κυρώσεις, που πολλές φορές είναι δυσβάσταχτες για τον οδηγό. Οσοι δηλαδή τις παραβαίνουν θα τιμωρούνται με 60 ημέρες αφαίρεσης του διπλώματός τους, αλλά και δύο μήνες δέσμευσης των πινακίδων κυκλοφορίας του οχήματός τους.

Μάλιστα, αν ο ίδιος οδηγός μέσα σε έξι μήνες πιαστεί να κάνει την ίδια παράβαση, τότε θα του αφαιρείται για πάντα η άδεια οδήγησης και θα καλείται μετά από έξι μήνες να δώσει και πάλι εξετάσεις προκειμένου να του εκδοθεί νέο δίπλωμα. Να σημειωθεί εδώ ότι η παρακολούθηση του 50% των μαθημάτων σε σχολή οδηγών είναι υποχρεωτική. Επί της ουσίας, οι «αντικοινωνικές παραβάσεις» δεν έχουν χρηματικό πρόστιμο, οι κλήσεις δηλαδή είναι μηδενικές, ωστόσο, όπως τονίζουν στο «ΘΕΜΑ» αξιωματικοί της Τροχαίας, το δύσκολο για έναν οδηγό δεν είναι να πληρώσει το πρόστιμο, αλλά να μπορέσει να αντέξει το διοικητικό πρόστιμο της αφαίρεσης για 60 ημέρες του διπλώματος, της άδειας του οχήματος και των πινακίδων.

Οταν μάλιστα πρόκειται για επαγγελματικό όχημα ή επαγγελματία οδηγό, τότε τα πράγματα γίνονται πολύ πιο δύσκολα, καθώς τίθεται ακόμη και θέμα επιβίωσης. Σύμφωνα με την Τροχαία, οι συγκεκριμένες παραβάσεις έχουν αυτή την κωδική ονομασία (αντικοινωνικές) λόγω της αδιαφορίας των παραβατών οδηγών για τις συνέπειες αυτής της οδηγικής συμπεριφοράς στο κοινωνικό σύνολο, ενώ επισημαίνεται ότι είναι σωστή η τιμωρία των παραβατών, όχι όμως τα πρόστιμα.

Κλήσεις των 700 ευρώ 

Με τον νέο ΚΟΚ οι βασικές παραβάσεις τιμωρούνται εκτός από τα διοικητικά πρόστιμα (αφαίρεση πινακίδων, διπλώματος και άδειας οχήματος) και με βαριά χρηματικά. Το ποσό είναι της τάξης των 700 ευρώ χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα μείωσης στο μισό στην περίπτωση που το πρόστιμο καταβληθεί μέσα σε δέκα ημέρες όπως γινόταν στο παρελθόν. Αυτές είναι οι λεγόμενες «παραβάσεις πρώτου βαθμού επικινδυνότητας» και αν ο ίδιος οδηγός πιαστεί τρεις φορές μέσα σε πέντε χρόνια να διαπράττει τα ίδια αδικήματα, τότε η συνέπεια είναι να χάσει διά βίου το δίπλωμά του.

Για τις υπόλοιπες κλήσεις τα πρόστιμα έχουν μειωθεί κατά 50%. Δηλαδή στην ουσία οι οδηγοί θα καταβάλλουν τα χρήματα που θα πλήρωναν με τον προηγούμενο ΚΟΚ αν εξοφλούσαν την κλήση μέσα σε δέκα ημέρες. Σε αυτή την κατηγορία είναι για παράδειγμα το πρόστιμο για παράνομη στάθμευση, ΚΤΕΟ κ.λπ.

Τα εισοδηματικά κριτήρια και η online σύνδεση 

Βασικός πυλώνας του νέου ΚΟΚ είναι η εφαρμογή των εισοδηματικών κριτηρίων στο κομμάτι που έχει να κάνει με το ύψος των προστίμων. Δηλαδή το ποσό που θα καταβάλλει ο κάθε παραβάτης δεν θα είναι το ίδιο αλλά θα πολλαπλασιάζεται ανάλογα με το ατομικό του εισόδημα.

Για παράδειγμα, αν κάποιος παραβιάσει ερυθρό φωτεινό σηματοδότη θα πληρώσει σίγουρα 700 ευρώ. Αν όμως το ατομικό του εισόδημα κυμαίνεται από 50.000 έως 100.000 ευρώ, τότε θα καταβάλει ακόμη 700 ευρώ. Κάτι που σημαίνει ότι το πρόστιμο διπλασιάζεται και στο σύνολο ανέρχεται στα 1.400 ευρώ. Αν το εισόδημα είναι πάνω από 100.000 ευρώ, τότε το πρόστιμο τριπλασιάζεται και ανέρχεται στις 2.100 ευρώ.

Μέχρι στιγμής μπορεί να ξεκίνησε η εφαρμογή του νέου ΚΟΚ, όμως δεν έχουν ενεργοποιηθεί ακόμη τα εισοδηματικά κριτήρια, καθώς δεν έχει υπογραφεί η σχετική υπουργική απόφαση. Ετσι, παραμένει αδιευκρίνιστο το πρόστιμο που θα καταβάλει κάποιος που έχει εισόδημα πάνω από 50.000 ευρώ και έφαγε κλήση επειδή παραβίασε κόκκινο σηματοδότη μέσα στον Απρίλιο. Θα πληρώσει το πάγιο ποσό των 700 ευρώ ή θα τιμωρηθεί με τις προσαυξήσεις λόγω υψηλού ατομικού εισοδήματος;

Μια απάντηση που δεν μπορούν ακόμη να δώσουν ούτε οι αστυνομικοί της Τροχαίας που διαπιστώνουν την παράβαση, ούτε και το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
Ωστόσο, αν τελικά υπογραφεί η σχετική υπουργική απόφαση, πάλι το πρόβλημα δεν λύνεται. Και αυτό γιατί για να λειτουργήσει ο όλος μηχανισμός χρειάζεται ηλεκτρονικό υπόβαθρο και online σύνδεση μεταξύ της Τροχαίας, του Taxis και του υπουργείου Μεταφορών προκειμένου να διαπιστώνονται τα εισοδήματα των παραβατών. Δηλαδή το πρόβλημα είναι ακόμη μεγαλύτερο και επεκτείνεται και στις «αντικοινωνικές παραβάσεις».

Εκεί, θα πρέπει αυτομάτως να μπλοκάρουν τις πινακίδες του οχήματος και την άδεια οδήγησης μέσω της βάσης δεδομένων του υπουργείου Μεταφορών.
Το γεγονός ότι μέχρι στιγμής δεν υπάρχει ούτε… υποψία online σύνδεσης, κάνει τους αξιωματικούς της Τροχαίας να εκτιμούν ότι η ενημέρωση για τις άδειες και τα διπλώματα που πρέπει να δεσμευθούν θα γίνεται μέσω αλληλογραφίας μεταξύ των υπουργείων, με αποτέλεσμα να… χάνονται στη μετάφραση και τη γραφειοκρατία.
Ακόμη δε και αν φτιαχτεί κάποια στιγμή η σύνδεση, θα είναι τόσο μεγάλος ο όγκος δεδομένων που φοβούνται ότι το σύστημα δεν θα αντέξει και θα τιναχτεί στον αέρα.

Οι «αντικοινωνικές παραβάσεις» 

■ Απόρριψη αντικειμένων από το όχημα που μπορεί να προκαλέσουν ρύπανση, ατύχημα ή πυρκαγιά
■ Χρήση Λωρίδας Εκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ)
■ Κίνηση βαρέων οχημάτων στην αριστερή λωρίδα ή χρήση αυτής για προσπέραση
■ Στάθμευση σε διάβαση ΑΜΕΑ ή σε χώρο αποκλειστικά για άτομα με ειδικές ανάγκες
■ Χρήση κινητού τηλεφώνου χωρίς hands free ή bluetooth
■ Οδήγηση χωρίς ζώνη ασφαλείας ή κράνος σε περίπτωση μοτοσικλέτας και απουσία παιδικών καθισμάτων στην περίπτωση όπου στο όχημα υπάρχουν μωρά και νήπια

Οι παραβάσεις των 700 ευρώ

■ Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.
■ Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
■ Αυτοσχέδιοι αγώνες (κόντρες) μεταξύ οχημάτων
■ Επικίνδυνη οδήγηση
■ Παραβίαση STOP
■ Κίνηση με ταχύτητα κάτω του προβλεπόμενου ορίου στην αριστερή λωρίδα των αυτοκινητόδρομων
■ Παράνομη προσπέραση και κίνηση στο αντίθετο ρεύμα

dramini.gr

Click to comment

Απάντηση

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

Υψώθηκε η μεγαλύτερη ελληνική σημαία στην Αλεξανδρούπολη

Η γαλανόλευκη σημαία με επιφάνεια 600 τ.μ., κυματίζει στον χώρο δίπλα στο αρχαιολογικό μουσείο Αλεξανδρούπολης, ενώ για την έπαρσή της χρησιμοποιήθηκε ειδικός γερανός.

Η μεγαλύτερη ελληνική σημαία, με επιφάνεια 600 τ.μ., θα υψωθεί το πρωί της 14ης Μαΐου στην Αλεξανδρούπολη. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία της Λέσχης Αλεξανδρουπολιτών στο πλαίσο του εορτασμού της απελευθέρωσης της πόλης. Η γαλανόλευκη θα κυματίζει στο χώρο δίπλα από το αρχαιολογικό μουσείο Αλεξανδρούπολης (έναντι ΕΟΤ) ενώ για την έπαρση της σημαίας θα χρησιμοποιηθεί ειδικός γερανός Η τεράστια σε μέγεθος γαλανόλευκη, διαστάσεων 21 Χ 28,5 μέτρα ιδιοκτησίας της Λέσχης Αλεξανδρουπολιτών.

Δείτε τα video όπως μεταδόθηκαν live από την έπαρση της σημαίας στην Αλεξανδρούπολη τον Μάϊο του 2018

e-evros.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Δράμα | Σύσκεψη εργασίας των Επιμελητηρίων της ΑΜ-Θ με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης

Σύσκεψη εργασίας των Επιμελητηρίων της ΑΜ-Θ με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Λευτέρη Αυγενακη με επίκεντρο την σημαντική επιπρόσθετη χρηματοδότηση του ΠΑΑ Leader, την πορεία για την δημιουργία Αγροτικών τμημάτων , την υποστήριξη δράσεων προώθησης των μεταποιημένων αγροτικών προϊόντων σε εκθέσεις πραγματοποιήθηκε σε εξαιρετικό κλίμα με την παρουσία του Περιφερειάρχη στο επιμελητήριο της Δράμας.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Φορολογικές δηλώσεις 2024: Οι 4 κωδικοί SOS για τις επιστρεπτέες προκαταβολές

Συνολικό ποσό της επιστρεπτέας προκαταβολής που εισπράχθηκε από επιχειρήσεις εντός του φορολογικού έτους 2023 παρέχει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων για να διευκολύνει τους επαγγελματίες οι οποίοι έλαβαν κρατικά δάνεια.

Η ΑΑΔΕ αναφέρει τους κωδικούς που πρέπει να δηλωθεί το ποσό της ενίσχυσης που επιστρέφεται στο Ελληνικό Δημόσιο εντός του έτους 2023 από τις επιχειρήσεις που έχουν υπαχθεί στο καθεστώς ενίσχυσης με τη μορφή επιστρεπτέας προκαταβολής.

Υπενθυμίζεται ότι την περίοδο της πανδημίας και των lockdown περίπου 700.000 ελεύθεροι επαγγελματίες και επιχειρήσεις ενισχύθηκαν με 8,3 δις. ευρώ μέσω των επτά κύκλων της επιστρεπτέας προκαταβολής.

Μετά το «κούρεμα» ως και 75% των δανείων που έλαβαν, οι φορολογούμενοι κλήθηκαν να επιστρέψουν στο κράτος περίπου 3 δις. ευρώ σε έως και 96 άτοκες δόσεις.

Ειδικότερα:

  • Ποσά που εισπράχθηκαν εντός του έτους 2023 ως προσωρινό μέτρο ενίσχυσης με τη μορφή επιστρεπτέας προκαταβολής σε επιχειρήσεις που επλήγησαν οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού,προσυμπληρώνονται στην αντίστοιχη περίπτωση του κωδικού 781-782 «Χρηματικά ποσά που προέρχονται από διάθεση περιουσιακών στοιχείων, δάνεια, δωρεές κλπ» του εντύπου Ε1.
  • – Το ποσό της ενίσχυσης με την μορφή της επιστρεπτέας προκαταβολής το οποίο επιστρέφεται από τις επιχειρήσεις εντός του έτους 2023 (καταβληθέν ποσό), συμπληρώνεται στους κωδ. 727-728 του εντύπου Ε1 «…η) για την τοκοχρεωλυτική απόσβεση δανείων οποιασδήποτε μορφής», δεδομένου ότι η επιστρεπτέα προκαταβολή αντιμετωπίζεται ως κρατικό δάνειο σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουν δοθεί

Ποιοι επιστρέφουν τα κρατικά δάνεια

Υπεύθυνοι για την πληρωμή της επιστρεπτέας προκαταβολής είναι όσοι έλαβαν την οικονομική ενίσχυση καθώς αυτούς κυνηγάει ο φοροεισπρακτικός μηχανισμός σε περίπτωση που δεν πληρώνουν τις δόσεις της οφειλής.

Από τη στιγμή που η οφειλή έχει βεβαιωθεί, το χρέος κληρονομείται σε συνυπόχρεους ενώ αν η επιχείρηση εξαγοράστηκε ή συγχωνεύθηκε, το νέο σχήμα είναι υπεύθυνο για την εξόφληση του επιστρεπτέου τμήματος της ενίσχυσης.

Σημειώνεται ότι  στις 30 Απριλίου έληξε η προθεσμία που είχε δώσει η αρμόδια επιτροπή για να ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με τις ενστάσεις που είχαν υποβληθεί από εκείνους που για διάφορους λόγους δεν έλαβαν κρατικά δάνεια.Οι επιχειρήσεις που έχουν υποβάλει αιτήματα επανεξέτασης, θα ενημερωθούν ψηφιακά από την ΑΑΔΕ, μόνο στην περίπτωση που προκύπτει ποσό ενίσχυσης προς καταβολή.

Οι καταβολές

Για τον υπολογισμό του ύψους της τυχόν ενίσχυσης τους, αφαιρείται το ποσό της ενίσχυσης που έχει ήδη καταβληθεί. Όσες επιχειρήσεις και επαγγελματίες δικαιωθούν μετά την εξέταση των ενστάσεων που έχουν υποβάλει θα λάβουν την κρατική ενίσχυση που δικαιούνται και θα κληθούν να εξοφλήσουν την οφειλή της επιστρεπτέας προκαταβολής σε 96 άτοκες δόσεις με τα ποσά να είναι «κουρεμένα» έως 75%.

Η καταβολή τυχόν ποσών ενισχύσεων που προκύπτουν καταβάλλονται στις αιτούσες επιχειρήσεις μόνο εφόσον ισχύουν αθροιστικά οι εξής προϋποθέσεις:

  1. Πραγματοποιείται αξιολόγηση από την ΑΑΔΕ, κατά την κρίση της, ως προς την αξιοπιστία των οικονομικών δεδομένων που έχουν υποβάλει οι επιχειρήσεις και τα οποία λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό του ύψους της ενίσχυσης,  και την υποβολή μηνυτήριας αναφοράς, για τη διάπραξη φορολογικών παραβάσεων κατά τα έτη 2017 και επόμενα, που συνιστούν φοροδιαφυγή
  2. Δεν έχουν πραγματοποιήσει παύση εργασιών κατά το χρόνο καταβολής της ενίσχυσης.
  3. Δεν εκκρεμεί σε βάρος τους εντολή ανάκτησης προηγούμενης παράνομης και ασύμβατης κρατικής ενίσχυσης βάση απόφασης ΕΕ ή ΔΕΕ.

imerisia.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en