Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι θα γίνει αν δεν πληρώσετε τον ΕΝΦΙΑ

Τα ραβασάκια του ΕΝΦΙΑ έφτασαν και ήδη οι φορολογούμενοι κάνουν λογαριασμούς για να πληρώσουν την πρώτη δόση του φόρου στο τέλος του Σεπτεμβρίου.

Εφόσον η προθεσμία λήξει ο φορολογούμενος έχει δύο επιλογές. Θα πληρώσει τη δόση με την προσαύξηση ή θα εντάξει όλο το ποσό του ΕΝΦΙΑ σε ρύθμιση.

Σημειώνεται πως αν κάποιος είναι ενταγμένος στη ρύθμιση των 100 δόσεων και δεν πληρώσει τη δόση του ΕΝΦΙΑ, χάνει και τη ρύθμιση των 100 δόσεων.

Όσοι δεν πληρώσουν την πρώτη δόση αυτή θα καταστεί ληξιπρόθεσμη και θα επιβαρυνθούν με τόκο 0,73% για κάθε μήνα καθυστέρησης πληρωμής.

Για τους «οικονομικά εξαντλημένους» πολίτες από τις φορολογικές -και όχι μόνον- υποχρεώσεις, υπάρχει η λύση της πάγιας ρύθμισης, ώστε να μην κινδυνεύσουν από κατασχέσεις λογαριασμών.

Η πάγια ρύθμιση είναι αυτή που δίνει τη δυνατότητα στους φορολογούμενους να εξοφλήσουν τις οφειλές τους, όπως τον φόρο εισοδήματος ή τον ΕΝΦΙΑ, σε 12 μηνιαίες δόσεις με επιτόκιο 5%.

Ταυτόχρονα όσοι αδυνατούν να ανταποκριθούν στις φορολογικές τους υποχρεώσεις και αφήνουν απλήρωτες τις οφειλές τους στην εφορία κινδυνεύουν με κατασχέσεις.

Σε περίπτωση που κάποιος φορολογούμενος δεν μπορεί να πληρώσει σε 5 δόσεις τον ΕΝΦΙΑ, μπορεί να δηλώσει αδυναμία πληρωμής του φόρου. Ο φορολογούμενος θα μπει στην πάγια ρύθμιση για πληρωμή σε 12 δόσεις του συνολικού ποσού του ΕΝΦΙΑ 2018 (δηλαδή οι 5 δόσεις θα γίνουν 12). Η άλλη λύση για τον φορολογούμενο είναι η πληρωμή μέσω πιστωτικής κάρτας σε περισσότερες δόσεις (έως 12).

Οι κατασχέσεις

Με κατασχέσεις σε μισθούς και συντάξεις βρίσκονται χιλιάδες φορολογούμενοι επειδή άφησαν απλήρωτες φορολογικές οφειλές.

Με τα ηλεκτρονικά συστήματα που έχει πλέον στη διάθεσή της η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, η κατάσχεση γίνεται με συνοπτικές διαδικασίες για χιλιάδες φορολογούμενους ταυτόχρονα.

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο η ΑΑΔΕ καταφέρνει κάθε μήνα να κάνει έως και 17.000 δεσμεύσεις τραπεζικών λογαριασμών ταυτόχρονα.

Ακόμη και τα κατασχετήρια, έχουν φτάσει στο σημείο να κοινοποιούνται ηλεκτρονικά.

Το πρώτο εξάμηνο του έτους τα φρέσκα ληξιπρόθεσμα χρέη άγγιξαν τα 5,2 δισ. ευρώ .

Την ίδια ώρα ο εισπρακτικός μηχανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων συνεχίζει το μπαράζ των κατασχέσεων για να βάλει στα κρατικά ταμεία όσο το δυνατόν περισσότερα έσοδα. Στο τέλος Ιουνίου οι οφειλέτες που έχουν βιώσει τον εφιάλτη των κατασχέσεων έφθασαν τους 1.137.235 ( από 1.128.203) ή στο 67,13% των 1.694.042 φορολογουμένων στους οποίους υπάρχει η δυνατότητα επιβολής αναγκαστικών μέτρων.

Ο εισπρακτικός μηχανισμός της ΑΑΔΕ «τρυπώνει» στους τραπεζικούς λογαριασμούς του οφειλέτη για οποιοδήποτε ποσό ληξιπρόθεσμου χρέους που έχει ο φορολογούμενος και βάζει στο «χέρι» τα ποσά των καταθέσεων. Από την κατάσχεση γλιτώνουν καταθέσεις που υπάρχουν σε ένα και μοναδικό λογαριασμό για τον οποίο ισχύει ακατάσχετο όριο καταθέσεων μέχρι 1.250 ευρώ.

Ο νόμος δίνει το δικαίωμα στην ΑΑΔΕ να κατάσχει ακίνητο ακόμη και αν πρόκειται για πρώτη κατοικία του οφειλέτη για ληξιπρόθεσμο χρέος άνω των 500 ευρώ, αλλά το μέτρο επιβάλλεται για μεγάλες οφειλές.

Ο εισπρακτικός μηχανισμός μπορεί να προχωρήσει σε κατάσχεση αυτοκινήτου, σκάφους ή οποιουδήποτε άλλου κινητού περιουσιακού στοιχείου για οφειλές άνω των 500 ευρώ.

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καύσιμα: Νέο χαράτσι θα έρθει για να μείνει – Πότε θα σημειώσει άνοδο 10 λεπτά η τιμή στη βενζίνη

Μια ακόμα οικονομική επιβάρυνση φέρνει η νέα νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Συγκεκριμένα, η νέα νομοθεσία της ΕΕ για την τιμολόγηση των ρύπων των καυσίμων στις οδικές μεταφορές και τη θέρμανση (ETS2) που θα τεθεί σε εφαρμογή από το 2027 και θα έχει ως αποτέλεσμα την άνοδο των τιμών.

Μέχρι σήμερα, οι ρύποι τιμολογούνταν μονάχα στην περίπτωση συγκεκριμένων κλάδων, όπως της βιομηχανίας. Αυτό, όμως, αλλάζει πλέον και διευρύνεται ώστε να πετύχει η Ευρωπαϊκή Ένωση τον κλιματικό της στόχο.

Όπως αναφέρει σχετικά το Euractiv, η νέα ρύθμιση συμφωνήθηκε πέρυσι με στόχο οι τιμές των ρύπων να παραμείνουν κάτω από τα 45 ευρώ/τόνο CO2, που μεταφράζεται σε ένα «καπέλο» περίπου 10 λεπτών στην τιμή της βενζίνης ή του ντίζελ στην αντλία.

Εντούτοις, ο ευρωβουλευτής του CDU/EPP, Πίτερ Λίεσε, που ήταν ο επικεφαλής διαπραγματευτής του Ευρωκοινοβουλίου, δήλωσε πρόσφατα ότι δεν αισιοδοξεί για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Ο λόγος είναι ότι οι εκπομπές των μεταφορών και των κτηρίων υποχωρούν πιο αργά από τις αρχικές προβλέψεις στην ΕΕ, με αποτέλεσμα την αύξηση της ζήτησης για δικαιώματα εκπομπών από το 2027, άρα και της τιμής τους.

Ενδεικτικό του προβλήματος που αντιμετωπίζει η Ευρώπη είναι ότι πέρυσι στη Γερμανία σημειώθηκε αντίδραση από τους καταναλωτές στον κρατικό στόχο αντικατάστασης των συστημάτων θέρμανσης με αντλίες θερμότητας. Αντί οι πολίτες να στραφούν στα νέα, πράσινα συστήματα, προτίμησαν να εγκαταστήσουν λέβητες με φυσικό αέριο πριν απαγορευτούν.

Με αφορμή τα παραπάνω, πιθανότερο σενάριο θεωρείται ότι η τιμή των δικαιωμάτων εκπομπών δεν θα περιοριστεί στα 45 ευρώ που προέβλεπαν αρχικά οι Βρυξέλλες. Άρα και η άνοδος στις τιμές καυσίμων θα είναι πιθανώς μεγαλύτερη των 10 λεπτών.

Πρόκειται για μια αύξηση που ενδεχομένως να είναι ανεκτή σε χώρες της Ευρώπης με σχετικά χαμηλές τιμές καυσίμων. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει πάντως στην περίπτωση της Ελλάδας που εφαρμόζει ήδη πολύ υψηλή φορολογία στα καύσιμα.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Σε αναμμένα κάρβουνα το υπουργείο Εργασίας | Τι θα γίνει με τις περικοπές στις συντάξεις χηρείας

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι δικαιούχοι που εξακολουθούν να λαμβάνουν σύνταξη χηρείας ίση με το 70% της σύνταξης του θανόντος, παρά την παρέλευση της τριετίας, είναι χιλιάδες

Πονοκέφαλος για το υπουργείο Εργασίας αλλά και για το κυβερνητικό επιτελείο αποτελεί το θέμα της περικοπής των συντάξεων χηρείας, μετά την έλευση τριετίας από τον θάνατο του αρχικού δικαιούχου, όπως αναφέρει η Καθημερινή.

Ο νόμος που προβλέπει την περικοπή έχει ψηφιστεί επί ΣΥΡΙΖΑ. Εφαρμόστηκε από τις αρχές του 2020 για τους δικαιούχους σύνταξης θανάτου από το Δημόσιο και τον ΟΓΑ, έμειναν όμως εκτός οι συντάξεις χηρείας του ιδιωτικού τομέα.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι δικαιούχοι που εξακολουθούν να λαμβάνουν σύνταξη χηρείας ίση με το 70% της σύνταξης του θανόντος, παρά την παρέλευση της τριετίας, είναι χιλιάδες. Σύμφωνα με την Καθημερινή, μια πιθανή περικοπή στο ποσό της σύνταξης χηρείας κατά 50%, ώστε από το 70% να πέσει στο 35% της σύνταξης του θανόντος, θα προκαλέσει μεγάλη ανατροπή στον προγραμματισμό και στη ζωή χιλιάδων ανθρώπων.
newsbomb.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Υπερψηφίστηκε το σχέδιο νόμου για την Κύρωση της Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης Λιμένος Καβάλας

Υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία από την αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής κι Εμπορίου, το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Κύρωση της από 23 Νοεμβρίου 2023 Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης μεταξύ αφενός του Ελληνικού Δημοσίου, της εταιρείας «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.» και της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Καβάλας Α.Ε.», και αφετέρου της εταιρείας «ΣΑΡΙΣΑ Υπο-Παραχώρηση Λιμένος Καβάλας Φίλιππος ΙΙ Ανώνυμη Εταιρεία», της εταιρείας «Blacksummit Financial Group Inc», της εταιρείας «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών Ακινήτων Κατασκευών» και της εταιρείας «Ευρωπαϊκές Επενδύσεις και Επιχειρήσεις Αεροδιαστημικής Μονοπρόσωπη Ανώνυμος Εταιρεία».

Υπέρ τάχθηκε η ΝΔ, καταψήφισε το ΚΚΕ, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, η Ελληνική Λύση, η «Νίκη», οι «Σπαρτιάτες», η Νέα Αριστερά και η Πλεύση Ελευθερίας, δήλωσαν επιφύλαξη για την Ολομέλεια.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en