Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι ζητουν οι δανειστές

Αλλαγές στη φορολογική κλίμακα για τα φετινά εισοδήματα, προκειμένου να κλείσει το δημοσιονομικό κενό που χωρίζει τις προτάσεις κυβέρνησης και δανειστών, ζητούν τώρα οι δανειστές, παράλληλα με τις εμμονές τους σε ΦΠΑ και συντάξεις.

Σύμφωνα  με πληροφορίες που προέρχονται από τα κλιμάκια των τεχνοκρατών, τα οποία συνεχίζουν το έργο τους ανεξάρτητα από τις εξελίξεις σε επίπεδο . κορυφής, ένα ακόμα μέτρο που έπεσε στο τραπέζι, είναι οι αλλαγές από φέτος στα εισοδηματικά κλιμάκια και τους φορολογικούς συντελεστές (22%, 32% και 42%), με ενσωμάτωση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης και περικοπή της έκπτωσης φόρου των 2.100 ευρώ που έχουν μισθωτοί και συνταξιούχοι.

Πρόκειται ουσιαστικά για επαναφορά της πρότασης των δανειστών η οποία προέβλεπε επίσης την φορολόγηση των αγροτών όχι με 13% αλλά με την κλίμακα των ελεύθερων επαγγελματιών, δηλαδή με συντελεστές 26% και 33%.

Παράλληλα, η προσπάθεια προσέγγισης στο ασφαλιστικό και ειδικότερα στο μείζον ζήτημα της μείωσης της συνταξιοδοτικής δαπάνης κατά 1% του ΑΕΠ ή 1,8 δισ. ευρώ έως το 2016, που ζητούν οι πιστωτές, επανέφερε στο τραπέζι την έμμεση μείωση των κύριων συντάξεων, μέσω της αύξησης της εισφοράς (από 4% σε 6%) που καταβάλλουν οι συνταξιούχοι για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

Ο ΦΠΑ

Ανεξάρτητα από τα εναλλακτικά σενάρια που συζητιούνται, οι δανειστές επιμένουν στη δική τους πρόταση τους με τις μετατάξεις προϊόντων και υπηρεσιών από τον συντελεστή ΦΠΑ 13% στο 23%.

Αυτό που ζητούν είναι αύξηση του ΦΠΑ από 13% στο 23% όχι μόνο για τις μεταφορές και τα μεταποιημένα, συσκευασμένα και κονσερβοποιημένα τρόφιμα αλλά και για τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος, νερού και φυσικού αερίου. Το μέτρο αυτό αν γινόταν δεκτό από την ελληνική πλευρά θα είχε ως συνέπεια να αυξηθούν άμεσα οι λογαριασμοί της ΔΕΗ, της ΕΥΔΑΠ και του φυσικού αερίου κατά 8,85% με επιζήμιες επιπτώσεις ειδικά για τα νοικοκυριά με χαμηλά και μεσαία εισοδήματα αλλά και για τις επιχειρήσεις που θα έρχονταν αντιμέτωπες με μια ακόμη σημαντική αύξηση του ενεργειακού κόστους.

Με βάση τις πωλήσεις ηλεκτρικής ενέργειας της ΔΕΗ για το 2014, η αύξηση του συντελεστή στο 23% θα μπορούσε να αποδώσει τουλάχιστον 570 εκατ. ευρώ. Με ΦΠΑ 13% το Δημόσιο είχε πέρυσι έσοδα της τάξης των 730 εκατ. ευρώ, με τον συντελεστή στο 23% τα έσοδα θα εκτινάσσονταν στο 1,3 δισ.

Φορολογία εισοδήματος

Στη φορολογική κλίμακα, αν υιοθετηθούν οι προτάσεις των πιστωτών θα μειωθεί η έκπτωση φόρου εισοδήματος των 2.100 ευρώ που χορηγείται ολόκληρη στους μισθωτούς και τους συνταξιούχους με ετήσια εισοδήματα μέχρι 21.000 ευρώ και αποκλιμακώνεται σταδιακά για μισθωτούς και συνταξιούχους με ετήσια εισοδήματα από 21.001 έως 42.000 ευρώ.

Μια τέτοια παρέμβαση θα είχε ως συνέπεια να μειωθεί το αφορολόγητο όριο των 9.545 ευρώ, το οποίο προκύπτει για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους με ετήσια εισοδήματα μέχρι 21.000 ευρώ λόγω της έκπτωσης φόρου των 2.100 ευρώ, και να αυξηθούν οι φορολογικές επιβαρύνσεις και για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους με ετήσια εισοδήματα από 21.001 έως 42.000 ευρώ, καθώς θα περιοριζόταν αναλογικά η έκπτωση φόρου.

Τέλος η ενσωμάτωση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης στην κλίμακα φορολογίας εισοδήματος των μισθωτών και των συνταξιούχων με αφορολόγητο όριο μειωμένο από τις 12.000 ευρώ στο επίπεδο του νέου μειωμένου αφορολογήτου και με συντελεστές αυξημένους από τα επίπεδα του 0,7% – 2,8% στα επίπεδα του 1% – 4%, θα σήμαινε πρόσθετες φορολογικές επιβαρύνσεις όχι μόνο για μισθωτούς και συνταξιούχους με ετήσιες αποδοχές άνω των 12.000 ευρώ αλλά και για πολλούς άλλους με ετήσια εισοδήματα χαμηλότερα από το όριο αυτό.

Η αναδρομική από 1-1-2015 εφαρμογή των μέτρων, θα οδηγούσε και σε αύξηση των μηνιαίων κρατήσεων φόρου εισοδήματος για μεγάλο αριθμό μισθωτών και συνταξιούχων.

 

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καύσιμα: Νέο χαράτσι θα έρθει για να μείνει – Πότε θα σημειώσει άνοδο 10 λεπτά η τιμή στη βενζίνη

Μια ακόμα οικονομική επιβάρυνση φέρνει η νέα νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Συγκεκριμένα, η νέα νομοθεσία της ΕΕ για την τιμολόγηση των ρύπων των καυσίμων στις οδικές μεταφορές και τη θέρμανση (ETS2) που θα τεθεί σε εφαρμογή από το 2027 και θα έχει ως αποτέλεσμα την άνοδο των τιμών.

Μέχρι σήμερα, οι ρύποι τιμολογούνταν μονάχα στην περίπτωση συγκεκριμένων κλάδων, όπως της βιομηχανίας. Αυτό, όμως, αλλάζει πλέον και διευρύνεται ώστε να πετύχει η Ευρωπαϊκή Ένωση τον κλιματικό της στόχο.

Όπως αναφέρει σχετικά το Euractiv, η νέα ρύθμιση συμφωνήθηκε πέρυσι με στόχο οι τιμές των ρύπων να παραμείνουν κάτω από τα 45 ευρώ/τόνο CO2, που μεταφράζεται σε ένα «καπέλο» περίπου 10 λεπτών στην τιμή της βενζίνης ή του ντίζελ στην αντλία.

Εντούτοις, ο ευρωβουλευτής του CDU/EPP, Πίτερ Λίεσε, που ήταν ο επικεφαλής διαπραγματευτής του Ευρωκοινοβουλίου, δήλωσε πρόσφατα ότι δεν αισιοδοξεί για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Ο λόγος είναι ότι οι εκπομπές των μεταφορών και των κτηρίων υποχωρούν πιο αργά από τις αρχικές προβλέψεις στην ΕΕ, με αποτέλεσμα την αύξηση της ζήτησης για δικαιώματα εκπομπών από το 2027, άρα και της τιμής τους.

Ενδεικτικό του προβλήματος που αντιμετωπίζει η Ευρώπη είναι ότι πέρυσι στη Γερμανία σημειώθηκε αντίδραση από τους καταναλωτές στον κρατικό στόχο αντικατάστασης των συστημάτων θέρμανσης με αντλίες θερμότητας. Αντί οι πολίτες να στραφούν στα νέα, πράσινα συστήματα, προτίμησαν να εγκαταστήσουν λέβητες με φυσικό αέριο πριν απαγορευτούν.

Με αφορμή τα παραπάνω, πιθανότερο σενάριο θεωρείται ότι η τιμή των δικαιωμάτων εκπομπών δεν θα περιοριστεί στα 45 ευρώ που προέβλεπαν αρχικά οι Βρυξέλλες. Άρα και η άνοδος στις τιμές καυσίμων θα είναι πιθανώς μεγαλύτερη των 10 λεπτών.

Πρόκειται για μια αύξηση που ενδεχομένως να είναι ανεκτή σε χώρες της Ευρώπης με σχετικά χαμηλές τιμές καυσίμων. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει πάντως στην περίπτωση της Ελλάδας που εφαρμόζει ήδη πολύ υψηλή φορολογία στα καύσιμα.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Σε αναμμένα κάρβουνα το υπουργείο Εργασίας | Τι θα γίνει με τις περικοπές στις συντάξεις χηρείας

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι δικαιούχοι που εξακολουθούν να λαμβάνουν σύνταξη χηρείας ίση με το 70% της σύνταξης του θανόντος, παρά την παρέλευση της τριετίας, είναι χιλιάδες

Πονοκέφαλος για το υπουργείο Εργασίας αλλά και για το κυβερνητικό επιτελείο αποτελεί το θέμα της περικοπής των συντάξεων χηρείας, μετά την έλευση τριετίας από τον θάνατο του αρχικού δικαιούχου, όπως αναφέρει η Καθημερινή.

Ο νόμος που προβλέπει την περικοπή έχει ψηφιστεί επί ΣΥΡΙΖΑ. Εφαρμόστηκε από τις αρχές του 2020 για τους δικαιούχους σύνταξης θανάτου από το Δημόσιο και τον ΟΓΑ, έμειναν όμως εκτός οι συντάξεις χηρείας του ιδιωτικού τομέα.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι δικαιούχοι που εξακολουθούν να λαμβάνουν σύνταξη χηρείας ίση με το 70% της σύνταξης του θανόντος, παρά την παρέλευση της τριετίας, είναι χιλιάδες. Σύμφωνα με την Καθημερινή, μια πιθανή περικοπή στο ποσό της σύνταξης χηρείας κατά 50%, ώστε από το 70% να πέσει στο 35% της σύνταξης του θανόντος, θα προκαλέσει μεγάλη ανατροπή στον προγραμματισμό και στη ζωή χιλιάδων ανθρώπων.
newsbomb.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Υπερψηφίστηκε το σχέδιο νόμου για την Κύρωση της Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης Λιμένος Καβάλας

Υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία από την αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής κι Εμπορίου, το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Κύρωση της από 23 Νοεμβρίου 2023 Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης μεταξύ αφενός του Ελληνικού Δημοσίου, της εταιρείας «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.» και της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Καβάλας Α.Ε.», και αφετέρου της εταιρείας «ΣΑΡΙΣΑ Υπο-Παραχώρηση Λιμένος Καβάλας Φίλιππος ΙΙ Ανώνυμη Εταιρεία», της εταιρείας «Blacksummit Financial Group Inc», της εταιρείας «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών Ακινήτων Κατασκευών» και της εταιρείας «Ευρωπαϊκές Επενδύσεις και Επιχειρήσεις Αεροδιαστημικής Μονοπρόσωπη Ανώνυμος Εταιρεία».

Υπέρ τάχθηκε η ΝΔ, καταψήφισε το ΚΚΕ, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, η Ελληνική Λύση, η «Νίκη», οι «Σπαρτιάτες», η Νέα Αριστερά και η Πλεύση Ελευθερίας, δήλωσαν επιφύλαξη για την Ολομέλεια.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en