ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Τεχνητή νοημοσύνη από το Facebook

Ένα νέο κι εντυπωσιακό πρότζεκτ ετοιμάζει η αμερικανική εταιρία Facebook.

Ο αμερικανικός κολοσσός σημειώνει σημαντική πρόοδο στις έρευνές του πάνω στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Το τελευταίο διάστημα η εταιρία εργάζεται πυρετωδώς για να αναπτύξει έναν τεχνητό εγκέφαλο, ο οποίος θα αποτελεί τον ακούραστο ψηφιακό βοηθό κάθε χρήστη.

Όπως αναγράφεται στο επίσημο blog του, τα επιτεύγματα της ομάδας FAIR (Facebook’s AI Research), περιλαμβάνουν δυνατότητες «εκπαίδευσης» υπολογιστών στην αναγνώριση αντικειμένων σε φωτογραφίες, κατανόησης φυσικής γλώσσας, πρόβλεψης και σχεδιασμού.

Μέσα στον Δεκέμβριο η FAIR αναμένεται να παρουσιάσει ένα νέο paper στο NIPS- συνδιάσκεψη πάνω στην Τεχνητή Νοημοσύνη.

Στο συγκεκριμένο paper περιγράφεται ένα εξαιρετικά εξελιγμένο σύστημα, το οποίο μπορεί να ξεχωρίζει αντικείμενα σε μια φωτογραφία – και μάλιστα 30% ταχύτερα, με 10 φορές λιγότερα «εκπαιδευτικά» δεδομένα από ό,τι προηγούμενες προσπάθειες.

Παράλληλα, νωρίτερα μέσα στο έτος επεδείχθη μέρος της δουλειάς που έχει γίνει πάνω στην κατανόηση φυσικής γλώσσας – και ειδικότερα ένα σύστημα ονόματι MemNets (Memory Networks) που μπορεί να διαβάζει και μετά να απαντά σε ερωτήσεις πάνω σε σύντομα κείμενα.

Πρόκειται για μία ψηφιακή βοηθό, η οποία θα βρίσκεται ενσωμάτωμένη στην υπηρεσία μηνυμάτων Messenger.

Ακολουθεί ένα δεύτερο «εργαλείο» τεχνητής νοημοσύνης το οποίο είναι σε θέση να ξεχωρίζει φωτογραφίες, βίντεο και σχόλια που έχουν ποστάρει οι χρήστες, να απαντά σε ερωτήσεις σχετικά με το περιεχόμενό τους ή ακόμη να προβαίνει σε προβλέψεις γύρω από το τι πρόκειται να συμβεί με βάση την ανάλυση του προβαλλόμενου περιεχομένου.

Μέχρι στιγμής το Facebook έχει ξεκινήσει τις δοκιμές της υπηρεσίας μόλις σε μερικές εκατοντάδες χρήστες της Silicon Valley.

Εντός των αρμοδιοτήτων της είναι να απαντά σε ερωτήσεις, να παραγγέλνει φαγητό ή να κάνει κρατήσεις σε εστιατόρια, να στέλνει λουλούδια σε κάποιον ή ακόμη να στολίζει γιορτινά το γραφείο ενός φίλου που έχει γενέθλια. Το μόνο που έχει να κάνει ο χρήστης είναι να γράψει ένα μήνυμα με τις επιθυμίες του στο Messenger και αυτές υλοποιούνται. Το μυστικό της επιτυχίας της εν λόγω υπηρεσίας που τα… κάνει όλα και συμφέρει για την ώρα κρύβεται στον ανθρώπινο παράγοντα που συμβάλλει στην πραγματοποίηση των επιθυμιών των χρηστών.

Μελλοντικά ωστόσο η εταιρεία στοχεύει στη δημιουργία ενός πιο εκλεπτυσμένου συστήματος το οποίο θα διαθέτει ένα ήδη καταγεγραμμένο know-how γύρω από την αντιμετώπιση συγκεκριμένων ζητημάτων, με αποτέλεσμα να περιοριστεί το κομμάτι στο οποίο εμπλέκεται ο άνθρωπος.

Μέσα από μια τέτοια δυνατότητα το Facebook αποβλέπει στην αύξηση της χρήσης της εφαρμογής προσωπικών μηνυμάτων της (Messenger), η οποία θα μπορούσε μελλοντικά να οδηγήσει ακόμη και σε διαδικτυακές αγορές απευθείας μέσα από αυτήν.

Αξιοσημείωτη πρόοδος έχει γίνει και στον τομέα του Predictive Learning, δηλαδή τη δυνατότητα να κατανοεί κανείς τι θα συμβεί στο μέλλον, μαθαίνοντας από παρατήρηση.

Η ομάδα FAIR ανέπτυξε ένα σύστημα που μπορεί να «παρακολουθεί» μια σειρά οπτικών τεστ και να προβλέπει το αποτέλεσμα.

Μέσα σε μερικούς μήνες, το σύστημα αυτό ήταν σε θέση να προβλέπει σωστά το 90% των περιπτώσεων (επί της προκειμένης, όσον αφορά σε «πύργους» σαν αυτούς του γνωστού επιτραπέζιου Jenga).

Όσον αφορά στην εκπαίδευση των συστημάτων πάνω στον σχεδιασμό, το FAIR δημιούργησε ένα AI bot – παίκτη του «Go». Μετά από λίγους μήνες, ήταν αντάξιο άλλων τεχνητών νοημοσυνών- παικτών του παιχνιδιού, και ικανό να αντιμετωπίσει έναν πολύ καλό άνθρωπο παίκτη.

Αυτό επετεύχθη μέσω του συνδυασμού της παραδοσιακής search – based προσέγγισης (δημιουργία μοντέλων με κάθε δυνατή κίνηση καθώς προχωρά το παιχνίδι) με ένα σύστημα εντοπισμού μοτίβων.

Το Facebook σκοπεύει να χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη για να μπορεί να «κατανοεί» τον τεράστιο όγκο δεδομένων που οι χρήστες αναρτούν καθημερινά. Η όλη τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης πίσω από την MemNets βρίσκεται ακόμη στη βρεφική ηλικία, δηλαδή σε ένα στάδιο εκπαίδευσης, κατά το οποίο το σύστημα μαθαίνει συλλέγοντας πληροφορίες από τις βασικές αντιδράσεις και επιθυμίες των πρώτων χρηστών, ενώ μια ομάδα συντονιστών αναλαμβάνει τη διαχείριση και εκτέλεσή τους.

Το Facebook δεν αποτελεί τη μοναδική εταιρεία η οποία έχει στραφεί προς την κατεύθυνση της τεχνητής νοημοσύνης. Κολοσσοί του χώρου όπως οι Google, Apple, Microsoft, IBM αλλά και αρκετές μικρότερες εταιρείες τεχνολογίας μελετούν τα τελευταία χρόνια τις δυνατότητες των συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης με στόχο την ανάπτυξη νέων εύχρηστων ψηφιακών υπηρεσιών τόσο για επιχειρήσεις όσο και για χρήστες.

sofokleousin.gr

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version