ΘΑΣΟΣ

Τελετή λήξης Σχολικού έτους από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Θάσου

Σε θεατρική σκηνή μετατράπηκε η αυλή του 1ου Δημοτικού Σχολείου Θάσου, όπου οι μικροί μαθητές της Β’ τάξης παρουσίασαν τα αποτελέσματα των εκπαιδευτικών τους  προγραμμάτων που υλοποίησαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Εκφράστηκαν θεατρικά , τραγούδησαν, χόρεψαν γεμίζοντας την ατμόσφαιρα με αρώματα πολίτικης κουζίνας.

Το πρώτο πρόγραμμά τους είχε τίτλο : «Η διαφορετικότητα και τα στερεότυπα μέσα από την φιλαναγνωσία». Ένα θέμα που κύριος στόχος ήταν να κινητοποιηθούν οι μαθητές θετικά απέναντι στο βιβλίο, να εξοικειωθούν με την ανάγνωση, να αποσυνδεθεί η ανάγνωση από έναν στείρο αυτοσκοπό και να συνδεθεί με τη φαντασία και τη δημιουργικότητα. Στο ξεκίνημα του προγράμματος δημιούργησαν μια δανειστική βιβλιοθήκη μέσα στην τάξη τους, καθιέρωσαν βραβείο βιβλιοφάγου και έφτιαξαν ένα έντυπο με ζωγραφιές και σχόλια των παιδιών για τα βιβλία που διάβασαν. Μέσα σε λίγους μήνες τα παιδιά δανείστηκαν να διαβάσουν περισσότερα από 20 βιβλία συμμετέχοντας ταυτόχρονα σ’ έναν Μαραθώνιο Ανάγνωσης (διαγωνισμό) όπου διάλεξαν το θέμα της διαφορετικότητας. Έτσι, διάβασαν «διαφορετικά»  χριστουγεννιάτικα βιβλία, έφτιαξαν κατασκευές και παρουσίασαν μία θεατρική παράσταση, ζωγράφισαν κι έδεσαν σε περιοδικό τα δικαιώματα των παιδιών όλου του κόσμου, μίλησε ο καθένας  για τις ιδιαιτερότητές του, επισκέφτηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο, όπου συνάντησαν τη διαφορετικότητα και στην τέχνη. Περπατώντας με κλειστά μάτια, ζωγραφίζοντας με το στόμα, χρησιμοποιώντας νοηματική γλώσσα προσπάθησαν να νιώσουν τις δυσκολίες της καθημερινότητας  πολλών συνανθρώπων τους. Με αφορμή τα «ψηλά βουνά» του Ζαχαρία Παπαντωνίου βρέθηκαν στον Άγιο Κων/νο όπου ο Ορειβατικός Σύλλογος διοργάνωσε μια κατασκήνωση για παιδιά. Διανυχτέρευσαν σε σκηνές και πέρασαν ένα ξέγνοιαστο Σαββατοκύριακο με πολύτιμες εμπειρίες.

Το δεύτερο projectτων μαθητών είχε τίτλο «Τι θα φάμε σήμερα γιαγιά;» κι είχε ως σκοπό να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά σε θέματα που αφορούν τη σημασία της υγιεινής διατροφής αλλά και να γνωρίσουν βασικά τοπικά προϊόντα , τους τρόπους παραγωγής τους και την τοπική κουζίνα μέσα από την ενεργητική συμμετοχή τους. Έτσι παρακολούθησαν την ελαιοσυλλογή, επισκέφτηκαν ένα παραδοσιακό ελαιοτριβείο, ένα αγρόκτημα όπου έπαιξαν με νεογέννητα ζωάκια και μίλησαν για κτηνοτροφικά προϊόντα, κάλεσαν στην τάξη μελισσοκόμο που ήρθε πλήρως εξοπλισμένος για να τους εξηγήσει την παραγωγή του τόσο ωφέλιμου μελιού, πήγαν στο Λαογραφικό Μουσείο να δουν τα παραδοσιακά σκεύη, στο ιχθυοπωλείο, συνομίλησαν με ψαράδες κι έφαγαν πολλούς κι εκλεκτούς θαλασσινούς μεζέδες. Πήραν συνεντεύξεις, συμπλήρωσαν αλλά και μοίρασαν ερωτηματολόγια, έμαθαν τη θρεπτική αξία των τροφών. Το πιο ευχάριστο όμως κομμάτι του προγράμματος, ήταν τα φαγητά που έφτιαξαν μαζί με τις γιαγιάδες των παιδιών. Έτσι ετοίμασαν και έφαγαν πρόβειο γιαούρτι με μέλι, σπανακοτυρόπιτα, σαρμαδάκια, σαλάτα με διάφορα όσπρια, τζατζίκι και γλυκό του κουταλιού.

Μετά την παρουσίαση των δύο σχεδίων εργασίας ακολούθησαν τα θεατρικά τους    «Γεύσεις και αρώματα από την αρχόντισσα της πολίτικης κουζίνας», όπου με τη βοήθεια της δασκάλας τους Νικολέρη Λασκαρίνα, δραματοποιήθηκαν αποσπάσματα από το βιβλίο της Μαρίας Ιορδανίδου «Λωξάντρα»,  «Από την Πόλη έρχομαι και μαγειρεύω με κανέλα» που ήταν στιγμιότυπα από την ταινία «Πολίτικη Κουζίνα» και «Ονειρομαγειρέματα με πολλές συμβουλές, τραγούδια και χορούς.

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version