Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα σενάρια για τον Ειδικό Φόρο Τηλεόρασης

Εντείνει την αγωνία στην αγορά της διαφήμισης η εκκρεμότητα του Ειδικού Φόρου Τηλεόρασης. Η διάλυση της Βουλής και οι επικείμενες εκλογές καθιστούν ακόμη πιο θολή την κατάσταση.

Εντονος προβληματισμός επικρατεί στο «τρίγωνο» της αγοράς που σχετίζεται με τη διαφήμιση και τη διαφημιστική δαπάνη (ΜΜΕ – Διαφημιστές/Media Agencies – Διαφημιζόμενοι) αναφορικά με τη μεγάλη εκκρεμότητα του αναγκαίου «παγώματος» της διάταξης του άρθρου 5 του Ν. 2845/2010 για την επαναφορά της καταβολής του ειδικού φόρου (20%) επί των τηλεοπτικών διαφημίσεων από 1ης Ιανουαρίου του 2015.

Βέβαια, καθώς η χώρα οδηγείται επίσημα σε εκλογές στις 25 Ιανουαρίου και η βούλη αναμένεται να διαλυθεί άμεσα η υπόθεση περιπλέκεται…

Οι ενδιαφερόμενοι, πάντως, προβάλλουν ως πάγια δικαιολογητική βάση για το «πάγωμα» του φόρου, το γεγονός ότι «δεν έχουν εκλείψει σε καμμία περίπτωση ακόμη οι λόγοι που οδήγησαν τις προηγούμενες κυβερνήσεις στην απόφαση της αναβολής έναρξης ισχύος, καθώς ο χώρος των ΜΜΕ συνεχίζει να σφυροκοπείται από τη σφοδρή γενική και ειδική για τον κλάδο οικονομική κρίση» (παρ. 12 άρθρου 5 του N. 3845/2010 (Α’ 65).

Να θυμίσουμε ότι η επίμαχη διάταξη, εξ αναβολής από το 2010, εντάσσεται στον Νόμο για τα«Μέτρα για την εφαρμογή του μηχανισμού στήριξης της ελληνικής οικονομίας από τα κράτη-μέλη της Ζώνης του ευρώ και το ΔΝΤ”, ως εκ τούτου τυπικά συνιστά μνημονιακή υποχρέωση η οποία αρχικά είχε πάρει παράταση έως τις 31/12/13 και στη συνέχεια έως τις 31/12/2014. Παράγοντες της αγοράς και θεσμικοί εκπρόσωποι των εμπλεκόμενων Ενώσεων κάνουν λόγο στο advertising.gr για «ένα εφιαλτικό σενάριο» το οποίο «αν ισχύσει, θα μιλάμε για κάθετη πτώση της διαφημιστικής δαπάνης, με άμεσες συνέπειες στη λειτουργία και απασχόληση των τηλεοπτικών σταθμών, των διαφημιστικών εταιρειών και εν μέρει των διαφημιζόμενων εταιρειών».

Οπωσδήποτε οι επισπεύδοντες δεν κάθονται με σταυρωμένα τα χέρια και ασκούν πιέσεις στους εμπλεκόμενους υπουργούς (Οικονομικών και Επικρατείας) να ρυθμιστεί το ζήτημα είτε με την κατάθεση τροπολογίας είτε με πράξη νομοθετικού περιεχομένου. Ωστόσο αν και η εφαρμογή της επίμαχης διάταξης έχει πάρει μέχρι στιγμής 4 αναβολές τα τελευταία πέντε χρόνια (από τις 6/5/2010 οπότε δημοσιεύθηκε ο Ν.3845/2010 (ΦΕΚ Α65), αυτή τη φορά η κατάσταση είναι περιπεπλεγμένη λόγω των ραγδαίων πολιτικών εξελίξεων με την τριπλή άκαρπη ψηφοφορία για την εκλογή προέδρου της Δημοκρατίας, τη μεταστροφή του πολιτικού ενδιαφέροντος, την  διάλυση της Βουλής αμέσως μετά τις 29/12 και το σύντομο χρονικό διάστημα που θα μένει για τις όποιες επείγουσες τροπολογίες και πράξεις νομοθετικού περιεχομένου, μέχρι τις 25 Iανουαρίου οπότε και θα πραγματοποιηθούν  οι εθνικές εκλογές.

Πηγές από το υπουργείο Οικονομικών αναφέρουν ότι επρόκειτο να περάσει ρύθμιση για νέα αναβολή του φόρου σε κάποιο από τα νομοσχέδια που θα κατατίθεντο, ενδεχομένως και από άλλο Υπουργείο. Όμως κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει ακόμη – ενδεχομένως να γίνει τις επόμενες ημέρες – και η αγωνία έχει κορυφωθεί αν και υπάρχουν δύο σχετικά καθησυχαστικές προοπτικές:

•    Για να εφαρμοστεί η επίμαχη διάταξη πρέπει να προηγηθεί ψήφιση μιας σειράς από Υπουργικές αποφάσεις.
•    Δεν έχει υπολογιστεί το όποιο έσοδο προέκυπτε από τον Ειδικό Φόρο Τηλεόρασης, στον Προϋπολογισμό του 2015.

Την αγωνία εντείνει και η εκπεφρασμένη θέση του ΣΥΡΙΖΑ – στον βαθμό που το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης προηγείται αισθητά στις δημοσκοπήσεις – σύμφωνα με τον οποίο τα έσοδα από την επιβολή του Ειδικού Φόρου Τηλεόρασης μπορούν να καλύψουν το κόστος επαναπρόσληψης των εργαζομένων στην ΕΡΤ όταν αυτή επαναλειτουργήσει μετά την ενδεχόμενη αλλαγή του συσχετισμού των κομματικών δυνάμεων.

Πάντως ο νόμος (άρθρο 5) περί «Έκτακτης εισφοράς στα κέρδη των νομικών προσώπων και ειδικός φόρος τηλεοπτικών διαφημίσεων» είναι σαφής:

“…12. Επιβάλλεται ειδικός φόρος στις διαφημίσεις που προβάλλονται από την τηλεόραση. Ο συντελεστής του φόρου ορίζεται σε ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%) επί της αξίας της διαφήμισης που υπολογίζουν τα τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

Ο φόρος βαρύνει άμεσα τη διαφημιζόμενη επιχείρηση ή τον διαφημιστή που μεσολαβεί και το τιμολόγιο εκδίδεται στο όνομά του. Εφόσον το τιμολόγιο εκδίδεται στο όνομα του διαφημιστή που μεσολαβεί, αντίγραφο του τιμολογίου με τη σφραγίδα και την υπογραφή του εκδότη αποστέλλεται στο διαφημιζόμενο μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από την έκδοση του τιμολογίου. Στα πιστωτικά τιμολόγια που εκδίδουν τα τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης πρέπει να αναγράφονται και οι αριθμοί των σχετικών τιμολογίων.
Τον ειδικό φόρο εισπράττουν τα τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης και αποδίδουν στο Δημόσιο με μηνιαίες δηλώσεις που υποβάλλουν στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. φορολογίας εισοδήματος αυτών, μέχρι την εικοστή (20ή) ημέρα κάθε μήνα, για τα έσοδα από τις τηλεοπτικές διαφημίσεις του προηγούμενου μήνα.

Τα θέματα που αφορούν τη βεβαίωση, τον έλεγχο, την παραγραφή του δικαιώματος του Δημοσίου και την έκδοση καταλογιστικών πράξεων διέπονται από τις διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά στη φορολογία εισοδήματος. Οι διατάξεις του ν. 2523/1997 (ΦΕΚ 179 A’) εφαρμόζονται αναλόγως και στη φορολογία αυτή.

Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών καθορίζεται ο τύπος και το περιεχόμενο της δήλωσης απόδοσης του φόρου της παραγράφου αυτής και κάθε άλλη λεπτομέρεια ή διαδικασία εφαρμογής των διατάξεών της.

Η ισχύς των διατάξεων της παραγράφου αυτής αρχίζει από 1.1.2015”.

Αναβολές λόγω κρίσης

Ειδικότερα, η έναρξη ισχύος της εν λόγω διάταξης μετατέθηκε αρχικώς για την 1.1.2012 με την παράγραφο 6 του άρθρου 4 του ν. 3899/2010 (Α’ 212), εν συνεχεία για την 1.1.2013 με την παράγραφο 9 του όρθρου 3 της από 31.12.2011 Π.Ν.Π. (Α’ 268), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο δεύτερο του ν. 4047/2012 (Α’ 31) ,για την 1.1.2014 με το άρθρο 22 της από 31.12.2012 Π.Ν.Π. (Α’ 256), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4147/2013 (Α’ 98). και τέλος  για την 1.1.2015 με  το άρθρο 53 του Νόμου 4223/2013.

Ο λόγος για τον οποίο είχε μετατεθεί η συγκεκριμένη διάταξη έτσι ώστε να μη επιβαρύνει την  ευαίσθητη κοινωνική ομάδα των ΜΜΕ, περιγράφεται στην αιτιολογική έκθεση του άρθρου 53 του νόμου 4223/2013.

Συγκεκριμένα:

Με την διάταξη της παραγράφου 12 του άρθρου πέμπτου του N. 3845/2010 (Α’ 65) προβλέφθηκε η επιβολή ειδικού φάρου ύψους 20% στις διαφημίσεις, που προβάλλονται από την τηλεόραση. Η παρούσα δυσμενής οικονομική συγκυρία έχει επιδράσει αρνητικά στην οικονομική κατάσταση όλων των εμπλεκόμενων φορέων, και δη τόσο των επιχειρήσεων, που εκμεταλλεύονται τηλεοπτικούς σταθμούς, όσο και των διαφημιστών και των διαφημιζόμενων.

Οι λόγοι που επέβαλλαν τη μετάθεση της έναρξης ισχύος της εν λόγω διάταξης μέχρι σήμερα δεν έχουν εκλείψει, αντίθετα επιτείνονται διαρκώς, με αποτέλεσμα τυχόν εφαρμογή της από την 1.1.2014 να δύναται να προκαλέσει περαιτέρω προβλήματα στη βιωσιμότητα των τηλεοπτικών σταθμών και των διαφημιστικών εταιρειών, με κίνδυνο σε περίπτωση διακοπής της λειτουργίας τους, να χαθούν εκατοντάδες θέσεις εργασίας, καθώς και σημαντικά έσοδα για το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κοινωνική συνοχή και τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας.
Με βάση τα ανωτέρω δεδομένα, κρίνεται σκόπιμη η εκ νέου μετάθεση της έναρξης ισχύος της διάταξης της παραγράφου 12 του άρθρου πέμπτου του ν. 3845/2010 για έναν επιπλέον χρόνο. Προς τον σκοπό αυτόν με την προτεινόμενη τροπολογία τίθεται ως ημερομηνία έναρξης ισχύος της παραπάνω διάταξης η «1.1.2015» αντί της ισχύουσας σήμερα «1.1.2014» την 1-7-2010.

Click to comment

Απάντηση

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

ΠΑΣΟΚ Καβάλας : «Δύο ολόκληρα χρόνια μετά, δεν υπάρχει το παραμικρό αποτέλεσμα για τις αποζημιώσεις»

Στις 17/07/2022 κατέπεσε στο αγρόκτημα Αντιφιλίππων του Δήμου Παγγαίου της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας ένα (1) αεροπλάνο τύπου ADONOV, με αποτέλεσμα να δεσμευτεί από τον ελληνικό στρατό μία περιοχή περίπου 500 στρεμμάτων.

Στη συγκεκριμένη περιοχή καταστράφηκε ολοσχερώς το δίκτυο άρδευσης του αγροκτήματος, ενώ λόγω της φύλαξής του από τον ελληνικό στρατό και την ελληνική αστυνομία δεν κατέστη δυνατή η αποκατάσταση της ζημίας.

Η παραπάνω περιοχή λόγω της μη άρδευσης υπέστη απώλεια παραγωγής της τάξεως του 70%. Σε ένα μέρος της περιοχής αυτής (33 στρέμματα) προκλήθηκε ολική καταστροφή και στο σημείο εκείνο απαγορεύτηκε η συγκομιδή της παραγωγής.

Παρά τις μέχρι σήμερα υποσχέσεις των Βουλευτών της ΝΔ και των λοιπών κομματικών κυβερνητικών παραγόντων προς τους αγρότες της περιοχής και παρά το γεγονός ότι σε αντίστοιχες περιπτώσεις ζημιών σε άλλες περιοχές της χώρας παρατηρείται σχετικά άμεση καταβολή αποζημιώσεων, στην περίπτωση του αγροκτήματος Αντιφιλίππων δεν υπάρχει το παραμικρό αποτέλεσμα, μολονότι μεσολάβησαν δύο (2) ολόκληρα χρόνια.

Οι αγρότες του αγροκτήματος Αντιφιλίππων ζητούν όλο αυτό το διάστημα, όπως δικαιούνται, να αποζημιωθούν σε τιμές πώλησης του έτους 2022 και βάσει της μέσης παραγωγής. Οι αγρότες ζητούν στήριξη και αξιοπρέπεια και εισπράττουν κοροϊδία και εμπαιγμό. Το ΠΑΣΟΚ στηρίζει την προσπάθειά τους και θα φέρει άμεσα το θέμα στο ελληνικό κοινοβούλιο.

Δελτίο τύπου

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Συντάξεις 2024 | “Μαχαίρι” τουλάχιστον 100 ευρώ σε χιλιάδες δικαιούχους

Στα 100 ευρώ φαίνεται πως καταλήγει η κυβέρνηση για το ποσό το οποίο θα παρακρατείται από τις συντάξεις των αγροτών που χρωστούν από 6.000 έως 10.000 ευρώ στον πρώην ΟΓΑ, ώστε να μπορούν να πάρουν το πράσινο φως για να βγουν στη σύνταξη.

Αναμένεται ότι με τη δημοσίευση της πολυαναμενόμενης ΚΥΑ από τα υπουργεία θα αποσαφηνίζονται – διαδικαστικά και όχι μόνο – ζητήματα για την εφαρμογή της νέας νομοθεσίας.

Συντάξεις 2024: Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις

Οι αιτήσεις, σύμφωνα με πληροφορίες, θα ξεκινήσουν μετά τη δημοσίευση της ΚΥΑ των υπουργείων Εργασίας και Εθνικής Οικονομίας περί τα μέσα Ιουνίου, καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η διασύνδεση των πληροφοριακών συστημάτων ΕΦΚΑ και χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων που θα επιτρέψουν τη διασταύρωση των στοιχείων που αφορούν τις τραπεζικές καταθέσεις των ενδιαφερομένων.

Συντάξεις 2024: Ποια η απαραίτητη προϋπόθεση

Απαραίτητη προϋπόθεση για να ενταχθεί στη ρύθμιση ένας αγρότης με χρέη από 6.000 έως 10.000 ευρώ (σ.σ.: για τους ελεύθερους επαγγελματίες το αντίστοιχο εύρος είναι από 20.000 έως 30.000 ευρώ) είναι οι καταθέσεις του να μην ξεπερνούν τις 6.000 ευρώ (ή τις 12.000 ευρώ για τους ελεύθερους επαγγελματίες).

Το όριο αυτό αφορά αποκλειστικά οφειλές στον π. ΟΓΑ και, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, για τον υπολογισμό του θα λαμβάνεται υπόψη το συνολικό ποσό καταθέσεων στο όνομα του οφειλέτη τον προηγούμενο μήνα από την υποβολή της αίτησης, καθώς και ο μέσος όρος του προηγούμενου δωδεκάμηνου.

Η αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση θα υποβάλλεται ταυτόχρονα με την αίτηση συνταξιοδότησης (σ.σ.: δεν θα υπάρχει, δηλαδή, κάποια ξεχωριστή πλατφόρμα) και με αυτήν ο ασφαλισμένος θα δίνει τη συγκατάθεσή του για την άρση του τραπεζικού απορρήτου σε όλα τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στα οποία έχει λογαριασμό ή κάποιο επενδυτικό προϊόν στο όνομά του.

Πέρα από καταθέσεις που δεν ξεπερνούν τις 6.000 ευρώ ο οφειλέτης θα πρέπει, επίσης, να έχει συμπληρώσει το 67ο έτος της ηλικίας του και να έχει καταβάλει εισφορές για τουλάχιστον 20 έτη ασφάλισης. Εφόσον πληρούνται όλες οι παραπάνω προϋποθέσεις, οι συντάξεις θα εκδίδονται κανονικά, αλλά οι οφειλέτες θα λαμβάνουν το 40%, αφού το υπόλοιπο 60% θα παρακρατείται μέχρι η οφειλή να πέσει στις 6.000 ευρώ (ή στις 20.000 ευρώ για τους ελεύθερους επαγγελματίες).

Συντάξεις 2024: Παρακράτηση τουλάχιστον 100 ευρώ

Σύμφωνα με πληροφορίες, η παρακράτηση στις συντάξεις δεν θα μπορεί να είναι μικρότερη των 100 ευρώ (ή των 333,3 ευρώ, εφόσον πρόκειται για χρέη των ελεύθερων επαγγελματιών σε ΟΑΕΕ – ΕΤΑΑ). Όταν η οφειλή πέσει κάτω από τις 6.000 ευρώ θα τίθεται σε εφαρμογή το ισχύον σήμερα σύστημα του αυτόματου συμψηφισμού σε 60 μηνιαίες δόσεις, το κατώτερο όριο για τις οποίες είναι τα 50 ευρώ.

Παράδειγμα Με βάση τα παραπάνω, επομένως, ένας αγρότης που έχει οφειλές 8.000 ευρώ στον π. ΟΓΑ και δικαιούται σύνταξη 390 ευρώ θα λαμβάνει για εννέα μήνες σύνταξη 156 ευρώ, αφού τα υπόλοιπα 234 ευρώ θα χρησιμοποιούνται για να συμψηφιστεί το χρέος των 2.000 ευρώ που υπερβαίνει το όριο των 6.000 ευρώ.

Μετά το πέρας των εννέα μηνών θα τίθεται σε εφαρμογή ο αυτόματος συμψηφισμός και η μηνιαία δόση θα διαμορφωθεί σε (6.000 : 60 =) 100 ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι για πέντε χρόνια θα λαμβάνει 290 ευρώ.

Τέλος, στην περίπτωση που τα χρέη του αγρότη – οφειλέτη ξεπερνούν τις 10.000 ευρώ (30.000 ευρώ για τους ελεύθερους επαγγελματίες), τότε θα καλείται από τον ΕΦΚΑ να καταβάλει εντός διμήνου το υπερβάλλον ποσό προκειμένου να κάνει χρήση της νέας ευνοϊκής ρύθμισης. Αν η προθεσμία παρέλθει άπρακτη, η αίτηση συνταξιοδότησης θα απορρίπτεται.

ΠΗΓΗ: workenter.gr

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

“Πρωταθλητές” ακρίβειας το ελαιόλαδο και το κρέας – Αύξηση και στον καφέ στην εστίαση

Φωτιά στους λογαριασμούς των νοικοκυριών βάζουν ελαιόλαδο, φρούτα, λαχανικά και κρέας την τελευταία 5ετια με βάση τα στοιχεία της Eurostat με αποτέλεσμα να είναι πιο ακριβή από τον μέσο όρο της Ευρώπης.

Συγκεκριμένα, το ανοδικό «ράλι» στο κόστος του ελαιολάδου αναγκάζει πολλούς ιδιοκτήτες εστιατορίων να μην προμηθεύονται συσκευασίες για όλα τα τραπέζια, αλλά λιγότερες ή ακόμη και καθόλου. Μάλιστα, αρκετοί είναι εκείνοι που αντικατέστησαν το μπουκάλι με… ψεκαστήρα.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
text about elections
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en